Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 25 mei 2009 20:45
|
|
Welkom, jussa! Wil je in het vervolg op de hoofdletters letten aub? Dus aan het begin van een zin en de namen in hoofdletters. Dank je!
Veel plezier verder!
|
Cheers
Forum berichten: 181
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 25 mei 2009 20:47
|
|
Als Seedorf niet lukt Aboutrika proberen te halen, waarom die nog niet in Europa speelt is me een raadsel.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Ma 25 mei 2009 22:00
|
|
Citaat: Dzeko halen kan je wel vergeten, want hij is te duur en bovendien speelt hij nu Champions League en er is interesse van topclubs.
Gister wist van Gelder bij SV ook te melden dat Ajax hem vlak voor de winsterstop wou halen alleen toen begon hij te scoren.
Ja inderdaad, nog een klein lichtpuntje in de scouting van ajax ;)
Ik vind dat hij niet gescout is, want ze hebben hem ontdekt bij Bosnie.
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Ma 25 mei 2009 23:32
|
|
Citaat: Boulahrouz mogelijk alweer weg uit Stuttgart'
VfB Stuttgart staat open voor een vertrek van Khalid Boulahrouz, zo meldt Bild. De mandekker is er dit seizoen niet in geslaagd een basisplaats af te dwingen, ondanks dat hij één van de grootverdieners is in de selectie.
Zowel onder de in november ontslagen Armin Veh als onder diens opvolger Markus Babbel moet Boulahrouz het regelmatig doen met een reserverol. Bovendien moet de Nederlandse international als hij al speelt vaak genoegen nemen met de positie van rechtsback, terwijl zijn voorkeur uitgaat naar het centrum.
Ondanks dat de 27-jarige Boulahrouz de afgelopen jaren bij Chelsea, Sevilla FC en Stuttgart niet wist te overtuigen, zou Bayer Leverkusen hem maar wat graag willen inlijven
bron: voetbalprimeur
Misschien nog steeds interessant voor Ajax ook?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 25 mei 2009 23:53
|
|
Citaat: Ik kan me een constant seizoen bij RKC Waalwijk herinneren. Koenders was toen een steenhard puistje, dat ook erg gemeen was. Hij bracht veel duelkracht met zich mee. Bij AZ is hij helemaal door de mand gevallen, maar wie weet kan hij bij Ajax dat niveau wel halen. Ik vond het altijd een harde, kleine verdediger.
Koenders is een gevalletje Lamey. Te groot voor het servet te klein voor het tafellaken. Koenders is trouwens op meerdere vlakken door de mand gevallen bij AZ. Koenders, Augustien en Donk waren een bron van onrust in de selectie aldaar.
Koenders viel overgens in Ajax 2 ook door de mand, en ik ken nagenoeg geen spelers die in Ajax 2 afgewezen werden en later wel nog van waarde bleken. Meestal krijg je dan verhalen als Zonneveld en Lindenbergh soms een opleving maar over de gehele lijn onvoldoende.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 00:41
|
|
Citaat: Boulahrouz mogelijk alweer weg uit Stuttgart'
VfB Stuttgart staat open voor een vertrek van Khalid Boulahrouz, zo meldt Bild. De mandekker is er dit seizoen niet in geslaagd een basisplaats af te dwingen, ondanks dat hij één van de grootverdieners is in de selectie.
Zowel onder de in november ontslagen Armin Veh als onder diens opvolger Markus Babbel moet Boulahrouz het regelmatig doen met een reserverol. Bovendien moet de Nederlandse international als hij al speelt vaak genoegen nemen met de positie van rechtsback, terwijl zijn voorkeur uitgaat naar het centrum.
Ondanks dat de 27-jarige Boulahrouz de afgelopen jaren bij Chelsea, Sevilla FC en Stuttgart niet wist te overtuigen, zou Bayer Leverkusen hem maar wat graag willen inlijven
bron: voetbalprimeur
Misschien nog steeds interessant voor Ajax ook?
Waarom zou de Maassluisenaar interessant zijn voor Ajax? Zijn voetballende kwaliteiten zijn uiterst beperkt en verdedigend liet hij afgelopen week zien ook niet altijd even zeker te zijn. Boulahrouz zou wel interessant zijn als je de levensader van Ajax nog verder wil dichtknijpen. Straks heb je Oleguer, Wielaert en Boulahrouz voor 2, 3 plekken achterin en heb je Alderweireld en kornuiten maandagavond op een bijveldje in Waalwijk of Almelo. Kijk er nu al reikhalzend naar uit!
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 10:00
|
|
Citaat:
Koenders is een gevalletje Lamey. Te groot voor het servet te klein voor het tafellaken. Koenders is trouwens op meerdere vlakken door de mand gevallen bij AZ. Koenders, Augustien en Donk waren een bron van onrust in de selectie aldaar.Koenders viel overgens in Ajax 2 ook door de mand, en ik ken nagenoeg geen spelers die in Ajax 2 afgewezen werden en later wel nog van waarde bleken. Meestal krijg je dan verhalen als Zonneveld en Lindenbergh soms een opleving maar over de gehele lijn onvoldoende.
Wat ik heb gehoord (betrouwbare bron) hoorde Koenders daar NIET bij, Van Gaal heeft bij zijn aanblijven vorige zomer ook bedongen dat alle 'onruststokers' namelijk nooit meer 1 minuut in het AZ-shirt zouden spelen zolang hij trainer in Alkmaar zou zijn. Koenders heeft nog een half jaar bij AZ gespeeld en gold juist als een 'braaf jongetje'.
Wat mij het best bij is gebleven van Koenders uit zijn AZ tijd is de uitspraak van een vriend van mij (nou ja eigenlijk meer een schreeuw van frustratie) toen Koenders inviel. "GVD Louis wat flik je nou, we staan verdomme maar met 3-0 voor hoor!'.
Iemand die volledig door de mand valt bij een goed draaiend team als AZ, lijkt me nou niet echt een versterkling voor Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 13:57
|
|
Ah ok dat is nieuw voor me. Ik heb mijn info ook van een AZ supporter, die drie namen noemde alszijnde de hiphopboys cq storended groepje. Anyway ik geloof je wel verde en we zijn het er beiden over eens dat Koenders hier niets te zoeken heeft dat is de hoofdzaak.
Nu Jol naar Ajax kan komen ben ik ook benieuwd wat er gebeurt als het doorgang vindt. Ajax is naar verluid bezig in Servie maar Jol kent ook z'n opties daar. Met HSV wilde hij graag Mandzukic hebben.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 13:59
|
|
Wat te denken van Mladen Petric (Kroaat) die hij van Borussia Dortmund oppikte. Jol houd dus wel van dit soort spelers?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 14:05
|
|
Citaat: Wat te denken van Mladen Petric (Kroaat) die hij van Borussia Dortmund oppikte. Jol houd dus wel van dit soort spelers?
Wat dit seizoen bij HSV opvalt is dat Jol vooral goedkope aankopen heeft gedaan: Gravgaard, Ndjeng, Rincon, Tavares. Als je naar het totale plaatje kijkt dan houdt Jol van Fysiek sterke spelers met een basistechniek. Jol verschilde daarin een beetje van Stevens die er voor hem zat, toen was fysiek ook belangrijk maar gaf hij minder prioriteit aan techniek. Ohja en Jol houdt dus van een sterk aanspeelpunt voorin (Berbatovv, Hoogendorp, Petric). Mandzukic beantwoordt wel een beetje aan dat beeld.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 14:09
|
|
Probeer jij hier te vertellen dat Jol Mandzukic wellicht wil halen in Amsterdam? Dat is een centrumspits toch, degene die Olic aanraadde bij HSV te kopen als 'zijn' vervanger.
Verder vind ik het een beetje creepy dat nu ook de transfer van Elia naar HSV op losse schroeven staat. Ik mag er niet aan denken dat Jol de speler nu naar Amsterdam haalt!?!
Maar goedkope, sterke spelers met een basistechniek zijn zeker nodig en bruikbaar bij Ajax. Ik wil wel eens leuke verassingen zien, in plaats van spelers die van Eredivisie Live zijn gescout (uitzonderingen als Huntelaar, Suarez en Sulejmani daargelaten). Doe mij maar een tropische verassingen, of een verassing uit het Oostblok. Dat zou prachtig zijn. De betoverende namen zoals Tadic, Sulejmani en Obradovic stralen wel iets uit, iets van magie. En dat wil ik bij Ajax zien! Maar bovenal kwaliteit.
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 14:12
|
|
Citaat: Doe mij maar een tropische verrassingen, of een verassing uit het Oostblok. Dat zou prachtig zijn. De betoverende namen zoals Tadic, Sulejmani en Obradovic stralen wel iets uit, iets van magie. En dat wil ik bij Ajax zien! Maar bovenal kwaliteit.
Dan zou Aboutrika bijv. ideaal zijn als je zijn voetbalcv ziet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 14:21
|
|
Citaat: Probeer jij hier te vertellen dat Jol Mandzukic wellicht wil halen in Amsterdam? Dat is een centrumspits toch, degene die Olic aanraadde bij HSV te kopen als 'zijn' vervanger.
Nou laat ik het zo zeggen. HSV is zeer geinteresseerd geweest in Mandzukic. Olic vertrekt naar Bayern, en er zou dus sowieso een nieuwe spits moeten komen. HSV is nog bezig met het seizoen en dus is er nog niks gebeurd waarschijnlijk. Zoals ook in Engeland werken veel Duitse clubs volgens het manager model dat de trainer een dominante stem krijgt in het aankoopbeleid. Met het vertrek van Jol is het de vraag of HSV nog steeds voor Mandzukic gaat, goede kans van wel. Mara ze zitten als het straks doorgaat in hetzelfde straatje als ons. Verder viel het me pas al op dat dat gerucht van Dzeko naarbuiten kwam dat Ajax hem had proberen halen deze winter. Dzeko is (net zoals Mandzukic) een aanspeelpunt met fysieke kracht, Dzeko in alles wel wat beter natuurlijk. Wanneer - en hier speculeer ik - er binnen Ajax draagvlak bestaat om een nieuwe spits te halen (wat dus zou kunnen gezien de eerdere interesse voor Dzeko), dan zou het best wel eens kunnen dat Jol Mandzukic aandraagt als zijn gewilde optie.
Citaat: Verder vind ik het een beetje creepy dat nu ook de transfer van Elia naar HSV op losse schroeven staat. Ik mag er niet aan denken dat Jol de speler nu naar Amsterdam haalt!?!
Jol zou Moniz meenmen. In bild gaat het gerucht dat Moniz Elia zou overtuigen toch voor Ajax te gaan. Elia vindt z'n ontwikkeling erg belangrijk, met Moniz als techniekcoach bij het eerste elftal zou het zomaar kunnen dat hij - mits nog steeds draagvlak - hij naar Ajax gaat. Gebuert dat van Elia dan lijkt Mandzukic me financieel gezien moeilijker haalbaar. Beiden moeten ongeveer 9 Miljoen kosten.
Citaat: Maar goedkope, sterke spelers met een basistechniek zijn zeker nodig en bruikbaar bij Ajax. Ik wil wel eens leuke verrassingen zien, in plaats van spelers die van Eredivisie Live zijn gescout (uitzonderingen als Huntelaar, Suarez en Sulejmani daargelaten). Doe mij maar een tropische verrassingen, of een verassing uit het Oostblok. Dat zou prachtig zijn. De betoverende namen zoals Tadic, Sulejmani en Obradovic stralen wel iets uit, iets van magie. En dat wil ik bij Ajax zien! Maar bovenal kwaliteit.
Dit seizoen heeft Jol overgens wel een matig trackrecord met z'n aankopen, Tavares, Ndjeng Gravaard, Rincon waren niet duur (allemaal tussen de 1 en 3 Miljoen) maar echt top hebben ze niet gepresteerd.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 14:41
|
|
Gravgaard en Tavares heb ik toch regelmatig in de basis zien verschijnen en zijn niet minder dan een Gabri en Lindgren en Oleguer en Wielaert.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 15:49
|
|
Tavares zeer zeker niet. Was tijdens het onderonsje tussen Ajax en de tweede club van Praag de beste man op het veld. Heeft Jol toch goed gezien.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 15:50
|
|
Citaat: Ah ok dat is nieuw voor me. Ik heb mijn info ook van een AZ supporter, die drie namen noemde alszijnde de hiphopboys cq storended groepje. Anyway ik geloof je wel verde en we zijn het er beiden over eens dat Koenders hier niets te zoeken heeft dat is de hoofdzaak.
Nu Jol naar Ajax kan komen ben ik ook benieuwd wat er gebeurt als het doorgang vindt. Ajax is naar verluid bezig in Servie maar Jol kent ook z'n opties daar. Met HSV wilde hij graag Mandzukic hebben.
Geeft ook niet, denk dat ie Koenders en Waterman verwisselde. AZ-spelers zijn ook makkelijk door elkaar te halen, vraag maar aan de vriendin van De Zeeuw
|
michelAFCA
Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 16:48
|
|
Alleerst, hallo iedereen !
Ik heb eens rondgekeken naar een paar goede verdedigers die voor ajax haalbaar moeten zijn.
Maar kwam op niet veel uit behalve 2
1tje is Subotic van borussia dortmund ik heb hem een keer zien spelen en vond hem een goede wedstrijd zien spelen. Hij is ook nog maar 20 dus zou miss voor niet te veel geld te halen zijn en AJAX is toch al op de servische tour.
De 2de speler is 1tje van FC Kopenhagen een 19jarige jongen maar die was al een keer gepost hier volgens mij?
Als jullie misschien meer van deze spelers afweten zou ik het graag horen...
Michel
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 17:27
|
|
Welkom, michelAFCA!
Je zult Boilesen bedoelen. Speelt overigens bij Brondby.
http://www.ajaxfans.net/forum/viewtopic ... esen#82552
http://www.ajaxfans.net/forum/viewtopic ... esen#83478
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 17:43
|
|
Hij bedoeld Zanka niet Boilesen, 343.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 17:47
|
|
Volgens mij bedoelt hij wel Boilesen, want die speelt bij Brondy IF. Zanka speelt bij Kopenhagen FC.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 17:48
|
|
Citaat: Volgens mij bedoelt hij wel Boilesen, want die speelt bij Brondy IF. Zanka speelt bij Kopenhagen FC.
Maar hij zegt ook dat die tweede jongen bij Kopenhagen speelt.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 17:50
|
|
Inderdaad, ik lees het verkeerd. Het zal wel door die fantastische Jol komen
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 18:45
|
|
Citaat: :hypnotized: Inderdaad, ik lees het verkeerd. Het zal wel door die fantastische Jol komen
Eerste goede aankoop is binnen
Nu nog een versterking op elke linie!
Verdediger: Braafheid
Middenvelder: Seedorf
Aanvaller: Berg
Of nog iets in de riching waarin Pablo en Pushkin zoeken, want als je een goedkopere Berg weet dan ben ik ook al tevreden.
P.S.
Hugo Borst had in de Ajax E1 een toptalent gezien. De Wit geloof ik. Dat zou een hele grote worden zei hij! Iemand de voledige naam?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 18:47
|
|
Ben je ook tevreden met een betere Berg, ? Dan zou ik Mandzukic zeggen, zo ongeveer net zo duur zijn als Berg.
|
michelAFCA
Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 19:02
|
|
Ik had het maar even opgezocht en het is Zanka..
Maar nu jol er is zal hij nog wat mensen op het oog hebben die een directe versterking voor ajax 1 zijn?
En een kennis van me liet laatst een site zien www.imscouting.com
Lijkt mij dat hun de grote talenten op het oog hebben en deze leek me wel de ideale versterking op het middenveld.
Alexander Tettey
Team:Rosenborg BK
Shirt Number:10
Nationality:Norway
Position:Central midfielder Secondaryefensive midfielder, Attacking mid(C) Age:23 Height:1.8 m / 5.91 ft. Weight:75 kg / 165 lbs
Below are individual ratings of Alexander Tettey based on the opinion of local football experts and decided in comparison with the quality of the Norwegian league.
Acceleration: 8
Pace: 7
Stamina: 10
Strength: 9
Short Passes: 8
One Touch Play: 7
Long Passes: 7
Concentration: 7
Crossing: 6
Dribbling: 6
Finishing: 7
Heading (Attack): 5
Heading (Defence): 7
Long Shots: 8
Positioning: 8
Tackling: 8
Technique: 7
Decision Making: 6
Determination: 9
Creativity: 6
Off The Ball: 8
Tactical Awareness: 7
Zou toch een mooie zijn.. Weet iemand anders hier meer over?
|