Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 17:13
|
|
Gewoon nu meteen bieden wat ze willen hebben (zal zo'n 4 miljoen zijn) en dan voordat iemand met hem kan praten al een heel plan bij hem hebben neergelegd. Laat Blind met hem praten en duidelijk maken hoeveel jonge talenten bij Ajax een kans krijgen. Ajax moet eens daadkrachtig en snel zijn als het gaat om het halen van jonge talenten.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 11:02
|
|
Citaat: Zitten alle topclubs dan ook achter Gignac aan?
Nog niet, maar ik zie spelers uit de Ligue 1 niet zo snel naar Nederland komen. Zeker niet als die ook nog eens topscorer en international worden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 11:40
|
|
No offence verder maar ik vind dat wanneer mensen een speler noemen ze eerst hun huiswerk moeten doen hoe het dan met die speler zit. Van Gignac is al lang bekend dat z'n club hem niet wil laten gaan en dat een paar Duitse clubs van het kaliber Leverkusen hem al in het vizier hebben. Verder heeft hij een contract tot 2012. Elmander die eerder van Toulouse vertrok kostte al 12 Miljoen en Gignac zal nog een stukje duurder zijn.
Janko en Celtic, mogelijk een transfer en dat zou dan de vervanger van Jan Vennegoor of Hesselink worden die weer in de belangstelling staat van PSV. Ik ben i.i.g. blij dat Janko niet naar Ajax gaat, houthakker eerste klas.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 11:43
|
|
Citaat: Gewoon nu meteen bieden wat ze willen hebben (zal zo'n 4 miljoen zijn) en dan voordat iemand met hem kan praten al een heel plan bij hem hebben neergelegd. Laat Blind met hem praten en duidelijk maken hoeveel jonge talenten bij Ajax een kans krijgen. Ajax moet eens daadkrachtig en snel zijn als het gaat om het halen van jonge talenten.
Voor 4 Miljoen ben je er echt niet, ik zou maar eerder op het dubbele rekenen (transfersom van 7 Miljoen + 1,5 miljoen Euro tekengeld voor de zaakwaarnemer). Dan nog heb je een prima deal wanneer het Aleksic betreft, toptalent.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 11:47
|
|
Citaat: Voor 4 Miljoen ben je er echt niet, ik zou maar eerder op het dubbele rekenen. Dan nog heb je een prima deal wanneer het Aleksic betreft, toptalent.
Er gingen toch al geruchten dat er 3.5 miljoen op het was geboden door een club? Dan lijkt het me sterk dat ze echt meer dan het dubbelen daar van zouden vragen. Sowieso vind ik dat Ajax slagvaardiger moet zijn qua het kopen van talenten maar 8 miljoen is teveel voor een 17 jarige, je moet ook niet mee gaan in de hype. Kijk naar Arsenal die de grootste talenten voor heel weinig geld kan kopen, zo moet Ajax gaan handelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 11:59
|
|
Citaat: Voor 4 Miljoen ben je er echt niet, ik zou maar eerder op het dubbele rekenen. Dan nog heb je een prima deal wanneer het Aleksic betreft, toptalent.
Er gingen toch al geruchten dat er 3.5 miljoen op het was geboden door een club? Dan lijkt het me sterk dat ze echt meer dan het dubbelen daar van zouden vragen. Sowieso vind ik dat Ajax slagvaardiger moet zijn qua het kopen van talenten maar 8 miljoen is teveel voor een 17 jarige, je moet ook niet mee gaan in de hype. Kijk naar Arsenal die de grootste talenten voor heel weinig geld kan kopen, zo moet Ajax gaan handelen.
Aleksic is ondertussen al 18 en gewoon een toptalent. Dat betaal je voor een toptalent zo simpel werkt het. Miralem Pjanic om een voorbeeld te geven, koste Lyon ook 7 Miljoen. Toen Ajax Zlatan kocht waren we ook 8,5 Miljoen kwijt.
Wat Arsenal betreft, dit heb ik van Theo Walcotts wiki
Citaat: Transfer
Door zijn spectaculaire ontwikkeling koppelde de media zijn naam aan transfers naar Engelse topclubs, Arsenal, Chelsea, Liverpool, Manchester United en Tottenham Hotspur werden als kandidaten genoemd, net zoals de Europese topclubs Real Madrid, AC Milan en Juventus. Na vele speculaties van de tabloids werd op 20 januari bekend gemaakt dat Arsenal de spits voor 5 miljoen Pond had gecontracteerd. Afhankelijk van zijn prestaties voor Arsenal kan de transfersom nog worden verhoogd naar maar liefst 12 miljoen Engelse Pond.
Arsenal
Op de 17de verjaardag van Walcott tekende hij een profcontract, ter waarde van £1 miljoen per jaar, tot 2008, met de mogelijkheid tot verlenging. Hij heeft dit seizoen al een aantal keer in de basis mogen starten door verschillende blessures van zijn concurrenten, en coach Arsene Wenger is tot op heden uiterst tevreden over de ontwikkelingen van Theo.
In de tijd dat de Pond nog een stukje hoger stond dan ie nu staat.
Wat een club als openingsbod doet maakt weinig uit. Ajax begon ook ooit met een bod van 3,5 Miljoen voor Suarez maar voor dat bedrag werd de transfer niet afgerond. En hoewel ik de Duitse Bild niet altijd geloof stonden daar al berichten in dat er aal 5 miljoen geboden is. De prijs wordt bepaald door de kwaliteiten van de speler en de concurrentie. Ik tel bij de prijs verder op wat je aan makelaarskosten kwijt bent, want wie de rivier over wil moet tol betalen, zeker in Servie.
8 Miljoen voor Aleksic is in ieder geval meer verantwoord dan 8 miljoen voor Berg om maar iets te noemen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 12:03
|
|
Dat is dan ook meteen een van de duurste spelers van Arsenal. Voor Arshavin speelde ze met een team dat nog geen 1/5 had gekost van dat van ManUtd.
Arsenal gaf nog geen 25 miljoen euro uit om de volgende elf spelers aan te trekken: Manuel Almunia (1); Bacary Sagna (6), Kolo Touré (155,000), Mikael Silvestre (500,000), Kieran Gibbs (eigen jeugd); Abou Diaby (2), Theo Walcott (5), Denilson (1), Alex Song (1), Cesc Fabregas (500,000) en Emmanuel Adebayor (7,5).
Oke Nasri kostte 12.5 miljoen pond en Arshavin 12 miljoen maar alsnog is dat geen geld. Ajax moet echt goed kijken naar Arsenal want als je elke keer teveel bied dan kan je er donder op zeggen dat je volgende keer nog meer moet betalen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 12:34
|
|
Citaat: Dat is dan ook meteen een van de duurste spelers van Arsenal. Voor Arshavin speelde ze met een team dat nog geen 1/5 had gekost van dat van ManUtd.
Arsenal gaf nog geen 25 miljoen euro uit om de volgende elf spelers aan te trekken: Manuel Almunia (1); Bacary Sagna (6), Kolo Touré (155,000), Mikael Silvestre (500,000), Kieran Gibbs (eigen jeugd); Abou Diaby (2), Theo Walcott (5), Denilson (1), Alex Song (1), Cesc Fabregas (500,000) en Emmanuel Adebayor (7,5).
Oke Nasri kostte 12.5 miljoen pond en Arshavin 12 miljoen maar alsnog is dat geen geld. Ajax moet echt goed kijken naar Arsenal want als je elke keer teveel bied dan kan je er donder op zeggen dat je volgende keer nog meer moet betalen.
Ik ben het er helemaal mee eens dat je moet kijken naar goedkoop jong talent. Dat is met de Nederlandse regelgeving helemaal niet makkelijk voor non-Eu spelers onder de 18. Maar bovenal daar ging de discussie helemaal niet over. Waar het om ging is of 8 miljoen verantwoord is voor zo'n talent, ik vind persoonlijk van wel. En ik verwacht ook dat de club die hem aantrekt zoiets zal kwijtzijn (misschien horen we straks een transfersom van 5 miljoen maar reken maar dat er extra gelapt wordt aan de makelaar). Als er veel interesse van grote clubs is voor een jong talent dan ontkom je ook niet aan het betalen van veel geld. Dat bewijst het voorbeeld Walcott wel. Dat Arsenal voor andere transfers minder betaalde is in wezen irrelevant want dat waren spelers die minder in de picture liepen. De situatie hier is dat veel grote clubs nadrukkelijk interesse hebben, en gezien z'n talent is dat niet gek.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 15:18
|
|
De 1e helft van Groningen - Utrecht is zojuist geeindigd. (2-0 red.)
Ik geniet werkelijk van Marcus Berg als spits. Utrecht heeft totaal geen grip op hem. Hij is balvast en heeft goede loopacties, ik zie echt een nieuwe Huntelaar in hem. Hij scoort niet alleen, maar laat ook anderen veel beter spelen. Ik stel voor hem nu te halen voordat de buitenlandse clubs het doen.
Ook op het middenveld moet er een speler bij. Een leider, type Galasek. Ik zie Seedorf hier als optie.
Voor de verdediging moeten we een linksback hebben en dan kan Vermealen op zijn beste positie: Linker Centrale Verdediger. Voor mr 2 mil kun je Braafheid halen.
Kosten:
- Braafheid --> 2 mil
- Berg ---> ong: 7 mil
- Seedorf --> ong 5 mil
Samen kost dit 14 mil.
Verkopen:
- Sno
- Rommedahl
- De verhuurde spelers (Luque & Ogararu)
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 15:21
|
|
Zeg ik iets heel raars als ik zeg dat ik vind dat Rommedahl best mag blijven als Olsen komt? Hij is iemand die niet zeurt als hij op de bank zit en kan daarbij als een soort tolk werken voor Olsen, wiens Nederlands niet goed meer is.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 15:25
|
|
Citaat: Zeg ik iets heel raars als ik zeg dat ik vind dat Rommedahl best mag blijven als Olsen komt? Hij is iemand die niet zeurt als hij op de bank zit en kan daarbij als een soort tolk werken voor Olsen, wiens Nederlands niet goed meer is.
Ja! Laat ze dan maar een tolk aannemen (goedkoper). Geen middelmaat svp meer bij Ajax.
|
Micky
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 15:46
|
|
Ja Braafheid en Seedorf zie ik wel erg graag komen zullen ook erg nuttig zijn! Dan hebben we alleen nog een (redelijke)lange spits nodig, in mijn ogen is de prijs/kwaliteit verhouding van Berg niet helemaal ok. Dus valt die voor mij af.
Hoop eigenlijk dat wanneer Olsen zou komen een leuke deense speler mee neemt! Wie weet Bendtner wel, al is dat ook wel een lastig jong en dat is niet iets waar we nu veel behoeft aan hebben maarja...
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 16:24
|
|
Citaat: Zeg ik iets heel raars als ik zeg dat ik vind dat Rommedahl best mag blijven als Olsen komt? Hij is iemand die niet zeurt als hij op de bank zit en kan daarbij als een soort tolk werken voor Olsen, wiens Nederlands niet goed meer is. Olsen zijn Nederlands is gewoon goed. Dat komt mede door dat die een regelmatig in België te vinden is.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 18:23
|
|
Citaat: 'AZ trekt buidel voor Marcus Berg'
AZ zit op de eerste rij voor FC Groningen-spits Marcus Berg. De nieuwbakken landskampioen is bereid veel geld neer te tellen voor de Zweed, zo meldt NOS Langs de Lijn.
Mogelijk bereiden de Alkmaarders zich voor op een vertrek van de topscorer van de Eredivisie, Mounir El Hamdaoui. De Marokkaan wordt al maanden in verband gebracht met andere clubs.
Berg heeft er bijna twee seizoenen opzitten in de Euroborg. De aanvaller kwam tot 56 competitieduels, waarin hij 32 keer het net liet bollen. Voor hij in Groningen belandde kwam hij in zijn vaderland uit voor IFK Göteborg.
Ook zondagmiddag deed de Zweeds international weer van zich spreken. In het play-offduel met FC Utrecht (4-0) trof hij twee keer doel. voetbalprimeur.nl
Voor de mensen die Berg graag bij Ajax willen zien, hij zal hierdoor zeker een stuk duurder zijn.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 18:23
|
|
Markus Berg is in onderhandeling met Az.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 18:35
|
|
Citaat: Markus Berg is in onderhandeling met Az.
Mooi, ik had met iemand gewed die me bezwoer dat Berg naar Ajax zou komen. Toen maar meteen een weddenschap eraan vastgezet van 5 bier dat dat niet zou gebeuren.
Berg is een leuke afmaker maar heeft ook een beetje het Huntelaarsyndroom, speelt vooral om zelf te scoren en is technisch niet de meest begaafde speler. Als ik AZ was zou ik naar Kroatie gaan om Mandzukic proberen los te weken, ook al is er concurrentie. Maar ik ben AZ niet.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 18:44
|
|
Citaat: Als ik AZ was zou ik naar Kroatie gaan om Mandzukic proberen los te weken, ook al is er concurrentie. Maar ik ben AZ niet.
Als ik Ajax was zou ik naar Kroatie gaan om Mandzukic proberen los te weken, ook al is er concurrentie. Maar ik ben Ajax niet.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 22 mei 2009 13:44
|
|
Ajax heeft duidelijk kracht nodig op het middenveld. Al hoewel ik denk dat als Enoh veel op zijn spierweefsel gaat trainen hij ook een bodybuilder kan worden lijkt het me ook handig dat Ajax volgend seizoen al een 'body' op het middenveld heeft. Stephen Appiah lijkt me daar eigenlijk heel erg goed geschikt voor, al weet ik niet hoe het nu staat met zijn blessures. Hij heeft op dit moment geloof ik geen club door die blessures dus zal best haalbaar zijn.
|
JDR_AFCA
Forum berichten: 5
|
Geplaatst: Vr 22 mei 2009 13:46
|
|
Als mogelijke aanwinsten zou ik graag zien:
- Bojan Krkic, deze speler heeft zelf al naar buiten gebracht intresse te hebben in een (tijdelijke) overgang naar Ajax.
- Edson Braafheid, hij heeft een clausule van slechts twee miljoen in z'n contract staan. Buiten dat zou het betekenen dat Vermaelen weer naar 'zijn' vetrouwde centrum mag schuiven of om het eventuele vertrek van Vermaelen op te vangen.
- Clarence Seedorf, dit is het type dat Ajax nodig heeft om weer orde op zaken te stellen op het middenveld. Buiten dat beschikt deze speler over een verfijnde techniek en bewijst hij wekelijks nog van grote waarde te zijn voor Milan.
- Ben Sahar, momenteel is hij nog niet op het niveau waar Ajax naartoe wil, maar deze jongen heeft veel potentie en ik zie hem zeker in de toekomst een bepalende speler worden.
Hiernaast mogen de volgende spelers van mij vertrekken:
- Evanders Sno
- Dennis Rommedahl
- Kennedy
- Leonardo
Deze spelers mogen van mij vertrekken puur om het feit dat ik ze niet goed genoeg vind voor ons aller Ajax.
Voor de rest denk ik dat we met deze aankopen volgend seizoen weer is een keer die titel gaan pakken!
|
JDR_AFCA
Forum berichten: 5
|
Geplaatst: Vr 22 mei 2009 13:57
|
|
Wat mij betreft ziet de opstelling er dan voor volgend seizoen als volgt uit:
------------------------------Stekelenburg------------------------------
---------------------------------------------------------------------------
---Van der Wiel---Vertonghen-----------Vermaelen---Braafeid-----
------------------------Enoh-----------------Seedorf--------------------
----------------------------------Aissati----------------------------------
---------Suarez------------------Krkic----------------Sulejmani-------
De volgende spelers op de bank:
Vermeer
Oleguer
Wielaert
Gabri
Emanuelson
Sahar
Cvitanich
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 22 mei 2009 14:02
|
|
Citaat: Wat mij betreft ziet de opstelling er dan voor volgend seizoen als volgt uit:
------------------------------Stekelenburg------------------------------
---Van der Wiel---Vertonghen-----------Vermaelen---Braafeid-----
------------------------Enoh-----------------Seedorf--------------------
----------------------------------Aissati----------------------------------
---------Suarez------------------Krkic----------------Sulejmani-------
De volgende spelers op de bank:
Vermeer
Oleguer
Wielaert
Gabri
Emanuelson
Sahar
Cvitanich
Vertonghen en Vermaelen...twee linkspoten in het centrum? Lijkt me niet erg wenselijk. Verder kun je je afvragen wat Krkic in de spits moet. Toch meer een komende speler met een actie ipv centrumspits.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Vr 22 mei 2009 14:06
|
|
We moeten echt eens stoppen met die halve 'versterkingen' halen zoals Wielaert en Oleguer. Door een Schilder te vervangen door Braafheid schiet je eigenlijk weinig mee op. Zo een Schilder blijkt volgend jaar toch wel aardig te kunnen voetballen en een Braafheid blijkt toch wat tegen de vallen. Wellicht is Braafheid ietsje beter maar het verschil zal niet groot zijn.
Als je niemand kan vinden die een echte versterking is, jammer dan en haal dan niemand ipv. bakken met geld uit te geven aan net-niet spelers. Investeer dan bijvoorbeeld in de scouting en de jeugd omdat het niet zou mogen dat je niemand kan vinden die haalbaar en een versterking is.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 22 mei 2009 14:07
|
|
En please geen 4-3-3 meer met drie aanvallers die nooit mee verdedigen. Verkoop Suarez voor zo'n 30 miljoen en investeer dat geld goed. Als je toch 4-3-3 of iets dergelijks wilt spelen, speel dan zo:
Stekelenburg; v.d. Wiel, Oleguer, Vermaelen, Obradovic; Appiah, Vertonghen; Aankoop, Aisatti, Sulejmani; Aankoop.
De spits die je koopt moet fysiek sterk zijn, goed mee kunnen voetballen en zich kunnen laten zakken maar toch redelijk wat scoren. De rechter aanvallende middenvelder moet iemand zijn die zich laat zakken en mee kan verdedigen. Het verdedigende blok op het middenveld van Appiah en Vertonghen lijkt mij geweldig, fysiek sterk maar toch voetballend goed. En tot slot de verdediging staat er zo gewoon solide bij, zeker met Appiah en Vertonghen daar net voor.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 22 mei 2009 14:11
|
|
Citaat: En please geen 4-3-3 meer met drie aanvallers die nooit mee verdedigen. Verkoop Suarez voor zo'n 30 miljoen en investeer dat geld goed. Als je toch 4-3-3 of iets dergelijks wilt spelen, speel dan zo:
Stekelenburg; v.d. Wiel, Oleguer, Vermaelen, Obradovic; Appiah, Vertonghen; Aankoop, Aisatti, Sulejmani; Aankoop.
De spits die je koopt moet fysiek sterk zijn, goed mee kunnen voetballen en zich kunnen laten zakken maar toch redelijk wat scoren. De rechter aanvallende middenvelder moet iemand zijn die zich laat zakken en mee kan verdedigen. Het verdedigende blok op het middenveld van Appiah en Vertonghen lijkt mij geweldig, fysiek sterk maar toch voetballend goed. En tot slot de verdediging staat er zo gewoon solide bij, zeker met Appiah en Vertonghen daar net voor.
Ik ken die Appiah niet , maar dan zou ik Enoh daar neer zetten en het geld voor Appiah ( als die niet uit eigen jeugd of transfervrij is) Gebruiken voor een Verdediger . Ik zie Oleguer liever op de Bank.
Edit: Ik lees nu pas dat hij geen club heeft.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 22 mei 2009 14:13
|
|
Citaat: Ik ken die Appiah niet , maar dan zou ik Enoh daar neer zetten en het geld voor Appiah ( als die niet uit eigen jeugd of transfervrij is) Gebruiken voor een Verdediger Ik zie Oleguer liever op de Bank.
Sterke zwarte middenvelder die onder andere bij Juventus en Fenerbahçe heeft gespeeld. Transfervrij dus je zal er niet al te veel geld voor hoeven uit te geven. Enoh is een goede back-up maar die moet eerst fysiek nog een stuk sterker worden, kan hij van Appiah leren. Oleguer en Vermaelen zijn goede centrale verdedigers als ze maar iets dichter tegen het doel aan mogen spelen.
|