Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 23:11
|
|
Citaat: Volgens Derksen is Braafheid een serieuze optie voor ajax... Zou hiermee al worden ingespeeld op het vertrek van Vermaelen?
Foutje mijnerzijds, contractonderhandelingen zouden nog bezig zijn, ik dacht dat het al rond was tussen Twente en Braafheid. Braafheid is echter een speler die bij ons vies zal tegenvallen, zeker in positioneel opzicht. Bij Twente valt dat door de goede teamafspraken minder op.
Of de nieuwe coach moet het bij Ajax ook eindelijk eens goed gaan neerzetten
Dat hopen we allemaal Peter. Het enige leuke aan deze transfer zou het bedrukte gezicht van Munsterman zijn. Het grappige is inderdaad dat de trainerspositie bij een factor 5 belangrijker is dan de invulling van de linksback. Maar toch, Braafheid ademt weinig ambitieniveau uit. Zoals Para al aangaf ook bij Oranje overtuigde hij niet en dat is niet toevallig.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 23:34
|
|
Nu ken ik Obradovic niet en kan ik zijn waarde dus ook niet beoordelen, maar twee miljoen voor Braafheid is mijn inziens een koopje. Prima back en beter dan Vermaelen.
Snel, fysiek in orde, voetballend goed en positioneel aardig.
Vind Braafheid dan ook beter dan Pushkin hem vindt. Niet voor niets viel hij destijds bij Utrecht al op.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 00:04
|
|
Toen ik op laatst schreef dat één van de drie spelers die Ajax zoekt een type linksback als Braafheid is, lag het natuurlijk voor de hand dat men ook bij Braafheid uit zou komen. Ik had m'n nieuwtje net zo goed meteen zo stellig kunnen brengen dat Ajax achter Braafheid aan zit. Wat is Ajax toch voorspelbaar. Zucht.
Drie jaar geleden of zo transfervrij. Nu betaal je er 2 miljoen voor.
|
Gruijt
Forum berichten: 141
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 00:55
|
|
Maar 3 jaar geleden was ie nog niet zo goed. Hadden we hem dan toen moeten halen en 3 jaar verhuren? Had net zoveel gekost.
Vind dit een schitterende prijs in tegenstelling tot Sulejmani. Die hadden we 1 jaar eerder kunnen halen voor 0,75 miljoen. Toch denk ik dat ie het nog wel gaat maken, denk alleen niet dat we er heel veel winst op zullen gaan maken in de toekomst, maar ja.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 08:51
|
|
Het is erg voorspelbaar maar ik had nooit gedacht dat er een clausule van 2 miljoen in dat contract zou staan. Als je maar 2 miljoen voor Braafheid hoeft te betalen moet je het gewoon doen vind ik.
Hij zit in een mooie leeftijdsklasse, is snel, sterk en Nederlands.
Ik denk een behoorlijke verbetering van de selectie. Ipv Schilder hebben we dan Braafheid.
Al neem ik aan dat Braafheid gewoon dan is de basis speelt en dat Vermaelen naar het centrum schuift.
Ik hoop ook op nog wat diamantjes uit het buitenland maar tegen deze prijs begrijp ik dat Ajax Braafheid wil kopen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 09:19
|
|
Citaat: Danijel Aleksic heeft de aandacht van Ajax getrokken. De achttienjarige aanvaller, die momenteel spelend bij Fk Vojvodina, wordt in zijn vaderland Servie gezien als een heus ‘wonderkind’ en maakte onlangs al zijn debuut in het nationale elftal. Ajax is zeker niet de enige club die Aleksic op de korrel heeft: ook Arsenal, Manchester United, Real Madrid, Villarreal, Hertha BSC en TSG Hoffenheim liggen op de loer. (Blic)
--------------------------------------------------------------------------------
De Amsterdammers denken ook aan Bruno Aguiar. De Portugese middenvelder, die momenteel onder contract staat bij het Schotse Heart of Midlothian, beschikt over aan aflopend contract en werd afgelopen weekend bekeken door een delegatie van Ajax. Aguiar, die ook in de belangstelling staat van Celtic en Glasgow Rangers, leverde een sterke prestatie en maakte zijn zevende doelpunt van het seizoen. Daarmee is hij de clubtopscorer van de huidige nummer drie van Schotland. (The Herald)
Bron: www.voetbalzone.nl/wandelgangen
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 09:20
|
|
Wat de linksback betreft zal er wel een shortlistje zijn waar Prahic, Obradovic, die Zweedse linksback en Braafheid opstaan. Wat Obradovic betreft vind ik het gewoon jammer, want dat is echt een kwalitatief goede investering. Ik kan weinig betere haalbare linksbacks opnoemen op dit moment, Dabo van Saint Etienne misschien. Aan de andere kant Obradovic zal wel duur zijn >5 Miljoen en Ajax heeft geen miljoenen te besteden.
Laat ik het zo zeggen, ik kan er mee leven als Braafheid voor 2 miljoen komt. Ik denk alleen dat hij bij velen erg zal tegenvallen wanneer je z'n spel van Twente nu in ogenschouw neemt. Een voordeel van Braafheid is wel dat hij snelheid heeft en af en toe een rush naar voren. Wat dat betreft een ander type back dan Vermaelen. De laatste jaren hebben op links vooral spelers gestaan die geen snelheid hadden (Schilder, Vermaelen, Vertonghen). Emanuelson was de laatste echt opkomende back. Nu is het voordeel dat je elftal in zo'n geval wel wat evenwichtiger is, want ook op rechts heb je zo'n type back in Van der Wiel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 09:28
|
|
Aguiar, ik mag hopen dat ze er naast zitten.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 10:48
|
|
Citaat: Nu ken ik Obradovic niet en kan ik zijn waarde dus ook niet beoordelen, maar twee miljoen voor Braafheid is mijn inziens een koopje. Prima back en beter dan Vermaelen.
Snel, fysiek in orde, voetballend goed en positioneel aardig.
Vind Braafheid dan ook beter dan Pushkin hem vindt. Niet voor niets viel hij destijds bij Utrecht al op.
Ben het in dit geval helemaal eens met Bertje. Wat ook voor Braafheid spreekt is dat hij zich elk jaar is blijven doorontwikkelen. Dat spreekt mij altijd meer aan qua persoonlijkheid als de categorie 'ik sta er ineens maar groei amper door'.
Misschien puur qua kwaliteiten niet de allerbeste optie maar gezien de genoemde prijs wel een zeer aantrekkelijke. Obradovic ken ik ook niet maar denk niet dat Ajax de middelen heeft om de genoemde bedragen uit te geven aan deze speler als ze zich op nog meerdere posities willen versterken. Wat dat betreft zouden de 'Leonardo-geruchten' een indicatie KUNNEN zijn voor het beschikbare budget.....
@Pushkin: Zou je misschien iets meer kunnen vertellen over de invloed van makelaars/ agenten/ vertrouwenspersonen in het Oostblok? Welke rol spelen zij bij transfers? Is het gebruikelijk dat deze personen een grote graai uit de ruif nemen, al dan niet onder de tafel? Etc. Kunnen deze personen door de stricte regelgeving in ons land en het feit dat Ajax beursgenoteerd is, de concurrentiepositie van Ajax t.o.v. bijvoorbeeld de Russische clubs verslechteren? Probeer een beetje te vissen waarom Ajax qua Oostblok z.g.a. alleen in Roemenie actief is geweest met transfers (uitzonderingen als Fischer, Demtsjenko, Arveladze daargelaten).
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 16:09
|
|
Waarom zou Braafheid een stapje terug doen? Waarom zou Ajax hoger eindigen dan Fc Twente?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 16:11
|
|
Geld? Omdat Ajax een betere opstap (staat meer in de picture) is naar een grotere club?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 16:12
|
|
Volgens mij is er bij ajax ook nog altijd een hogere loonschaal dan bij Twente..
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 21:32
|
|
Mij lijkt Janko wel iets, hij en Cvita moeten het dan in de spits gaan uitvechten..
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 09:39
|
|
Citaat: Mij lijkt Janko wel iets, hij en Cvita moeten het dan in de spits gaan uitvechten..
Heb je hem weleens zien spelen? En waarom lijkt het jou een optie voor Ajax?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 11:09
|
|
Mocht Olsen de nieuwe trainer worden zijn Daniel Wass, Boilesen, Winston Reid, Kasper Schmeichel en Bendtner mogelijkheden voor Ajax? Bendtner word bij Arsenal alleen gewaardeerd door Wenger en als die vertrekt zal Bendtner zeker ook weten dat hij weg zal moeten. Hij heeft een goede relatie met Olsen bij het nationale elftal dus misschien is het een optie. Ik ben een Arsenal fan en heb vaak gezegd dat hij niet goed genoeg voor Arsenal is maar ik denk dat hij een geweldige aanwinst voor Ajax zou zijn. Mocht Stekelenburg of Vermeer vertrekken dan zou Schmeichel een goede talentvolle keeper zijn om te halen (Tim Krul trouwens ook). Wass, Boisen en Reid zijn de grootste verdedigende talenten van Denemarken en daar kan Ajax zeker eens naar kijken.
|
Martinho
Forum berichten: 45
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 12:02
|
|
Citaat: Mij lijkt Janko wel iets, hij en Cvita moeten het dan in de spits gaan uitvechten.. Omdat die er bijna 40 heeft gemaakt in Oostenrijk zeker?.......
Negredo of Gignac lijken mij de beste opties voor de spits positie bij Ajax.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 12:58
|
|
Citaat: Mij lijkt Janko wel iets, hij en Cvita moeten het dan in de spits gaan uitvechten.. Omdat die er bijna 40 heeft gemaakt in Oostenrijk zeker?.......
Verklaar eens je keuze's Martinho, ik wil het wel weten...
Verder lijkt me Bendtner wel een geschikte keuze dan hoor.. Maar hij is alleen niet goedkoop...
Zou wel een droomvoorhoede zijn: Sulejmani-Bendtner-Suarez..
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 13:07
|
|
Wat te denken van de jonge Nicolas Boilesen? Wellicht dat Morten hem warm kan maken en dat zou je een hoop centen besparen, lijkt me.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 13:14
|
|
Eerst maar afwachten of Olsen echt naar Ajax komt..
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 13:32
|
|
Boilesen was voor Olsen al in beeld theumas . Sommige media melden dat Ajax dichtbij akkoord was, maar of dat betrouwbaar is?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 13:43
|
|
Citaat: Wat te denken van de jonge Nicolas Boilesen? Wellicht dat Morten hem warm kan maken en dat zou je een hoop centen besparen, lijkt me.
Die noemde ik ook al (ik schreef het wel foutief Boilsen trouwens) en als 17 jarige verdediger met toch al heel wat fysieke kracht en voetballend vermogen lijkt hij me een prima aankoop. Natuurlijk eerst een jaar in de A1 laten meedraaien met Eriksen ook in dat elftal. Hij vond Ajax al aantrekkelijk en met Olsen (als die komt) als trainer word Ajax natuurlijk alleen nog maar aantrekkelijker voor hem. Ik zou het sowieso een prima aankoop vinden en verwacht toch veel van hem in de toekomst.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 15:37
|
|
Negredo en Gignac lijken mij behoorlijk onhaalbaar voor Nederlandse clubs.
|
D-D
Forum berichten: 75
Nieuws reacties: 9
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 15:42
|
|
Negredo en Gignac lijken mij behoorlijk onhaalbaar voor Nederlandse clubs.
Mij ook ja. Dan kunnen we misschien toch beter Janko proberen te halen.
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 16:52
|
|
Zitten alle topclubs dan ook achter Gignac aan?
|
Gruijt
Forum berichten: 141
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 17:02
|
|
Achter Danijel Aleksic wel iig!
http://www.sportweek.nl/voetbal/96904/V ... s_bij_Ajax
|