Auteur
|
Bericht
|
El Lute
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 9 mei 2009 20:35
|
|
Citaat: Ik vind dat ze spelers moeten halen waar de competitie harder is. Die spelers kunnen dan ook beter mee in de eredivisie. Dus iemand uit Spanje of Engeland.
Spanje en Engeland harder dan Argentinië?
Engelsman bij Ajax, zie dat helemaal niet zitten.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 9 mei 2009 21:01
|
|
Citaat: Waar zou die anders heen willen?
Alleen Brazilië, Mexico of USA komen in aanmerking. Die wil nog wel paar jaar in Europa een paar Euro's verdienen.
Hij is natuurlijk al eens mislukt in Europa. Daarnaast kun je in Brazilië of Mexico (als je bij de juiste club terecht komt) ook aardig wat knaken verdienen.
Begrijp me niet verkeerd: wat mij betreft komt hij per direct. Klasbak.
|
amigodb
Forum berichten: 11
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 11:21
|
|
voorlopig zal het zijn geen nieuwe trainer geen nieuwe spelers...
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 12:47
|
|
Om mezelf maar eens onpopulair te maken:
Ik vond dit in een link van AjaxShowtime
http://www.youtube.com/watch?v=aQLniBKNHug
Ik zag deze wedstrijd live en hij was de beste op het veld met geweldige acties. Ajax moet maar een paar keer met Daniel de Ridder gaan praten. Hij speelt niet heel erg vaak in de basis in Engeland maar als hij speelt is hij steeds geweldig. Hij kan rechtsbuiten (4-3-3), rechtshalf (4-4-2) en als aanvallende middenvelder spelen. Fysiek is hij een stuk sterker geworden en ook een stuk sterker dan de meeste Ajax spelers. Mentaal is hij ook beter in orde dan de meeste Ajax spelers en in de wedstrijden die hij speelt geeft hij zich ook altijd. Zelf vind ik dat Ajax volgend seizoen 4-4-2 of 4-2-3-1 moet gaan spelen en n beide systemen )maar ook 4-3-3) komt hij heel goed tot zijn recht.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 12:59
|
|
Als aanvallende middenvelder heeft hij natuurlijk veel te weinig overzicht en handelingssnelheid. Die jongen kan vrijwel niets met één keer raken. Hij moet altijd eerst gaan lopen met de bal. Ook in dit clipje zie je weer een moment waarop hij toch weer te ver gaat met de actie. Daarnaast zie ik een aantal luie voorzetten en heeft die jongen in 76 wedstrijden 4 (!) goals gemaakt. Dat gaat natuurlijk nergens over.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 13:33
|
|
Citaat: Als aanvallende middenvelder heeft hij natuurlijk veel te weinig overzicht en handelingssnelheid. Die jongen kan vrijwel niets met één keer raken. Hij moet altijd eerst gaan lopen met de bal. Ook in dit clipje zie je weer een moment waarop hij toch weer te ver gaat met de actie. Daarnaast zie ik een aantal luie voorzetten en heeft die jongen in 76 wedstrijden 4 (!) goals gemaakt. Dat gaat natuurlijk nergens over. Natuurlijk scoor je niet vaak als je meestal als rechtshalf speelt en daarbij niet altijd een basisplaats hebt. Ik zie hem elke wedstrijd die hij speelt en iedereen in Engeland looft hem en Shearer noemde zijn trainer een gek dat hij niet elke wedstrijd een basisplaats heeft. Wenger noemde hem een groot talent dat eigenlijk beter tot zijn recht zou komen bij een meer aanvallende club en de Engelse tv zenders hebben hem een paar keer genomineerd voor speler van de week. Verder hoort hij bij Ajax dan natuurlijk rechtsbuiten of -half en niet als aanvallende middenvelder. Daarbij moet je wel begrijpen dan een aanvallende middenvelder in Engeland vaak een man is die met de bal moet lopen, in Nederland is de AM vaker een '10' die behoorlijk statisch is.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 13:36
|
|
JD, het jong is 25. Van een talent is geen sprake meer. Hij zit nu in de bloei van z'n loopbaan. En dat is vrij karig.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 13:41
|
|
Citaat: JD, het jong is 25. Van een talent is geen sprake meer. Hij zit nu in de bloei van z'n loopbaan. En dat is vrij karig. Ik zei dat ook niet dat zijn Wengers woorden dus als je mij daarop wilt verbeteren moet je wel weten wat is zeg.
Daarbij ben ik het trouwens wel eens met Wenger een talent is een jongen met veel potentieel en de kans die te benutten. Oude spelers hebben meestal hun potentieel benut en zijn dus geen talenten meer maar Daniel de Ridder kan veel meer en in mijn ogen heeft Wenger dus gelijk.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 13:50
|
|
Citaat: Ik zei dat ook niet dat zijn Wengers woorden dus als je mij daarop wilt verbeteren moet je wel weten wat is zeg.
Ik weet wat je zegt, JD. Jij voert de woorden van Wenger aan als argument, ik ga daar tegenin.
Citaat: Daarbij ben ik het trouwens wel eens met Wenger een talent is een jongen met veel potentieel en de kans die te benutten. Oude spelers hebben meestal hun potentieel benut en zijn dus geen talenten meer maar Daniel de Ridder kan veel meer en in mijn ogen heeft Wenger dus gelijk.
Volgens mij heeft De Ridder nog nooit iets van potentieel laten zien. Vooral veel zinloos gedraai met de bal aan de voeten om dan de bal te verliezen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 13:53
|
|
Citaat: Volgens mij heeft De Ridder nog nooit iets van potentieel laten zien. Vooral veel zinloos gedraai met de bal aan de voeten om dan de bal te verliezen. Hoe vaak heb jij hem zien spelen in Engeland want daar toont hij elke wedstrijd hoeveel potentieel hij dan wel niet heeft. Hij speelde wedstrijden op een niveau waarin hij niet onderdeed aan Robin van Persie.
Citaat: Ik weet wat je zegt, JD. Jij voert de woorden van Wenger aan als argument, ik ga daar tegenin. Aangezien Wenger de grootste kenner in de wereld is als het gaat om het potentieel van talenten in te zien denk ik toch dat zijn argument iets moeilijker te ontkrachten is dan alleen naar de leeftijd van Daniel te wijzen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 14:03
|
|
Citaat: Hoe vaak heb jij hem zien spelen in Engeland want daar toont hij elke wedstrijd hoeveel potentieel hij dan wel niet heeft. Hij speelde wedstrijden op een niveau waarin hij niet onderdeed aan Robin van Persie.
Haha, dat laatste is wel vrij grappig. Heel vaak heb ik heb ik De Ridder niet zien spelen in Engeland (is ook vrij lastig aangezien hij vrij vaak op de bank zit), maar als ik hem zie is het altijd het bekende geval: totaal geen voetbalintelligentie en een matige functionele techniek. Ik stel voor dat jij met beelden komt waarin hij dingen laat zien die Van Persie-achtige klasse verraden, want dat is nogal een boud statement.
Citaat: Aangezien Wenger de grootste kenner in de wereld is als het gaat om het potentieel van talenten in te zien denk ik toch dat zijn argument iets moeilijker te ontkrachten is dan alleen naar de leeftijd van Daniel te wijzen.
Ja, vraag dat maar aan Wiltord, Eboué, Quincy en Helder; brandhout tot en met.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 14:06
|
|
Citaat:
Haha, dat laatste is wel vrij grappig. Heel vaak heb ik heb ik De Ridder niet zien spelen in Engeland (is ook vrij lastig aangezien hij vrij vaak op de bank zit), maar als ik hem zie is het altijd het bekende geval: totaal geen voetbalintelligentie en een matige functionele techniek. Ik stel voor dat jij met beelden komt waarin hij dingen laat zien die Van Persie-achtige klasse verraden, want dat is nogal een boud statement. Ik kan moeilijk met beelden komen maar kijk naar het filmpje vanaf minuut 1:43 wat toch erg veel op een beroemd doelpunt van Robin van Persie lijkt maar dan vanaf de andere kant, misschien nog wel iets mooier zelfs behalve dat hij niet scoort.
Citaat: Ja, vraag dat maar aan Wiltord, Eboué, Quincy en Helder; brandhout tot en met. Kijk maar naar Nasri, Fabregas, Clichy, van Persie, Walcott, etc.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 14:07
|
|
Citaat: Hoe vaak heb jij hem zien spelen in Engeland want daar toont hij elke wedstrijd hoeveel potentieel hij dan wel niet heeft. Hij speelde wedstrijden op een niveau waarin hij niet onderdeed aan Robin van Persie.
Haha, dat laatste is wel vrij grappig. Heel vaak heb ik heb ik De Ridder niet zien spelen in Engeland (is ook vrij lastig aangezien hij vrij vaak op de bank zit), maar als ik hem zie is het altijd het bekende geval: totaal geen voetbalintelligentie en een matige functionele techniek. Ik stel voor dat jij met beelden komt waarin hij dingen laat zien die Van Persie-achtige klasse verraden, want dat is nogal een boud statement.
Citaat: Aangezien Wenger de grootste kenner in de wereld is als het gaat om het potentieel van talenten in te zien denk ik toch dat zijn argument iets moeilijker te ontkrachten is dan alleen naar de leeftijd van Daniel te wijzen.
Ja, vraag dat maar aan Wiltord, Eboué, Quincy en Helder; brandhout tot en met.
Kom maar ff met beelden.
Sluit me hier bij aan.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 14:16
|
|
Citaat: Ik kan moeilijk met beelden komen maar kijk naar het filmpje vanaf minuut 1:43 wat toch erg veel op een beroemd doelpunt van Robin van Persie lijkt maar dan vanaf de andere kant, misschien nog wel iets mooier zelfs behalve dat hij niet scoort.
Ah, we baseren ons op een doelpunt wat hij niet gemaakt heeft. Sterk.
Citaat: Kijk maar naar Nasri, Fabregas, Clichy, van Persie, Walcott, etc.
Natuurlijk heeft Wenger het ook goed gezien. In het geval van De Ridder, net als in de eerder door mij genoemde gevallen, alleen wat mij betreft - en vermoedelijk zo'n beetje iedereen die De Ridder een beetje kent - niet.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 14:21
|
|
Citaat:
Ah, we baseren ons op een doelpunt wat hij niet gemaakt heeft. Sterk. Het gaat toch niet over een doelpunt maar een actie? Je probeert mijn argumenten erg slap te ontkrachten wat verder niet echt voor een nuttige discussie zorgt dus daar kap ik maar mee.
Citaat:
Natuurlijk heeft Wenger het ook goed gezien. In het geval van De Ridder, net als in de eerder door mij genoemde gevallen, alleen wat mij betreft - en vermoedelijk zo'n beetje iedereen die De Ridder een beetje kent - niet. Je zegt zelf dat je hem weinig hebt zien spelen in Engeland, nou ik durf te zeggen dat ik 99% van zijn wedstrijden heb gezien en fysiek, mentaal en technisch is hij beter dan zeker de helft van de speles die nu bij Ajax rondlopen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 14:23
|
|
Citaat: Het gaat toch niet over een doelpunt maar een actie? Je probeert mijn argumenten erg slap te ontkrachten wat verder niet echt voor een nuttige discussie zorgt dus daar kap ik maar mee.
Nou, volgens mij gaat het wel degelijk om een doelpunt. Van doelpunten die niet gemaakt worden hebben we er bij Ajax genoeg. Daarnaast toont het maar weer eens aan dat de traptechniek van De Ridder verre van bijzonder is.
Citaat: Je zegt zelf dat je hem weinig hebt zien spelen in Engeland, nou ik durf te zeggen dat ik 99% van zijn wedstrijden heb gezien en fysiek, mentaal en technisch is hij beter dan zeker de helft van de speles die nu bij Ajax rondlopen.
En aangezien ik dat erg boud vind, vraag ik je daar iets van bewijs van te tonen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 14:27
|
|
Citaat: Nou, volgens mij gaat het wel degelijk om een doelpunt. Van doelpunten die niet gemaakt worden hebben we er bij Ajax genoeg. Daarnaast toont het maar weer eens aan dat de traptechniek van De Ridder verre van bijzonder is. Het gaat erom dat hij ongeveer 7 spelers van Arsenal uitspeelt en die spelers hebben niet het minste niveau, het gaat niet om een doelpunt maar om een actie.
Citaat: En aangezien ik dat erg boud vind, vraag ik je daar iets van bewijs van te tonen. Ik heb al gezegd dat ik dat niet kan, ik heb hier geen bieb thuis van filmbeelden. De wedstrijd tegen Arsenal waar ik de beelden van heb gepost werd hij uitgeroepen tot beste speler door elke tv zender. Hij heeft prachtige loopacties en spelers van Arsenal konden hem niet stoppen. Ik weet zeker dat de helft van de Ajax spelers dat niet kunnen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 14:33
|
|
Oké, zolang het jouw woord tegen mijn woord blijft blijf ik op z'n minst wat sceptisch, JD.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 14:39
|
|
Citaat: Oké, zolang het jouw woord tegen mijn woord blijft blijf ik op z'n minst wat sceptisch, JD. Heb je sport1? Dan kan je zelf een paar wedstrijden gaan bekijken. Want op dit moment is het mijn woord gebaseerd op zijn prestaties van afgelopen twee seizoenen en jouw mening gebaseerd op zijn prestaties voor dat.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 01:03
|
|
Citaat: Als aanvallende middenvelder heeft hij natuurlijk veel te weinig overzicht en handelingssnelheid. Die jongen kan vrijwel niets met één keer raken. Hij moet altijd eerst gaan lopen met de bal. Ook in dit clipje zie je weer een moment waarop hij toch weer te ver gaat met de actie. Daarnaast zie ik een aantal luie voorzetten en heeft die jongen in 76 wedstrijden 4 (!) goals gemaakt. Dat gaat natuurlijk nergens over. Natuurlijk scoor je niet vaak als je meestal als rechtshalf speelt en daarbij niet altijd een basisplaats hebt. Ik zie hem elke wedstrijd die hij speelt en iedereen in Engeland looft hem en Shearer noemde zijn trainer een gek dat hij niet elke wedstrijd een basisplaats heeft. Wenger noemde hem een groot talent dat eigenlijk beter tot zijn recht zou komen bij een meer aanvallende club en de Engelse tv zenders hebben hem een paar keer genomineerd voor speler van de week. Verder hoort hij bij Ajax dan natuurlijk rechtsbuiten of -half en niet als aanvallende middenvelder. Daarbij moet je wel begrijpen dan een aanvallende middenvelder in Engeland vaak een man is die met de bal moet lopen, in Nederland is de AM vaker een '10' die behoorlijk statisch is.
Een aanvallende middenvelder in Nederland statisch? Nou, bij beweegt wat minder in de lengte as en wat meer in de breedte as en in de buurt van de zestien, maar je hebt pas statische aanvallende middenvelders gezien op het moment dat je Zuid-Amerikaans voetbal kijkt hoor.
Hoe dan ook, in Europa is het niet de bedoeling dat aanvallende middenvelders veel met de bal lopen. Sowieso is het slechts in een aantal gevallen aan te raden om met de bal te gaan lopen, trouwens.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 01:44
|
|
Citaat: Hoe dan ook, in Europa is het niet de bedoeling dat aanvallende middenvelders veel met de bal lopen. Sowieso is het slechts in een aantal gevallen aan te raden om met de bal te gaan lopen, trouwens. In Europa zijn normaal aanvallende middenvelders toch types als Gerrard, Fabregas, Xavi, Iniesta, v.d. Vaart, etc.. Dat zijn toch meestal spelers die wel veel in beweging zijn terwijl in Nederland de aanvallend middenvelder meestal een duidelijk '10' is die minder snel mee naar achteren komt.
|
RossBoyy
Forum berichten: 17
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 17:27
|
|
Nou, het laatste nieuws vertelt ons dat we geen Rykaard kunnen verwelkomen in Amsterdam. Ik vraag me af wie de leiding heeft by Ajax.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 18:19
|
|
Voor mij is Obradovic (of een andere linksback) de enige speler die Ajax echt nodig heeft. Natuurlijk zouden andere aankopen welkom zijn maar als Ajax een linksback koopt dan heeft Ajax ten minste voor elke positie een goede speler.
------------------------------ Stekelenburg ----------------------------------
v.d. Wiel -------------------------------- Vermaelen -------- Obradovic
--------------------- Lindgren -------------------------------------------------
---------------------------------------- Vertonghen ---------------------------
Enoh ------------------------------------------------------------ Emanuelson
-------------------- Aisatti ------------------------------------------------------
-------------------------------------------- Sulejmani -------------------------
-------------------- Suarez -----------------------------------------------------
Volgens mij zou het zo verdedigend, opbouwend en aanvallend als een rots staan. Suarez of Cvitanich (als Suarez vertrekt) kan iets dieper spelen omdat die Aisatti in de rug heeft terwijl Sulejmani zich iets meer laat inzakken. Hetzelfde geld in de verdediging waar Lindgren iets dichter op het middenveld kan spelen en Vertonghen zich juist iets dichter tegen de verdediging aan laat hangen.
-------------------------------- Stekelenburg -----------------------------------
v.d. Wiel ---------- Oleguer ----------- Vermaelen --------- Obradovic
----------------------- Lindgren ---------- Vertonghen -----------------------
Eyong Enoh ------------------------------------------------------- Emanuelson
----------------------- Suarez --------------- Sulejmani -----------------------
Zo kan Ajax dan in de zwaardere wedstrijden spelen in bijvoorbeeld Europese wedstrijden. Er staat dan een veel sterker verdedigend blok met Lindgren en Vertonghen beide op het middenveld. Het mooie is ook dat er dan ook niet meteen heel veel hoeft worden omgegooid alleen Aisatti eruit en Oleguer erin en Ajax staat verdedigend beter.
De bank: Vermeer, Alderweireld, Oleguer/Aisatti, v.d. Heijden, Sarpong/Siem de Jong Cvitanich, Bodul.
Verkopen: Silva, Schilder, Oleguer, Sno, Kennedy, Rommedahl, Leonardo, Luque.
Verhuren: Martina, Donald.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 18:48
|
|
Citaat: Voor mij is Obradovic (of een andere linksback) de enige speler die Ajax echt nodig heeft. Natuurlijk zouden andere aankopen welkom zijn maar als Ajax een linksback koopt dan heeft Ajax ten minste voor elke positie een goede speler.
-------------------------------- Stekelenburg -----------------------------------
v.d. Wiel ---------- Oleguer ----------- Vermaelen --------- Obradovic
----------------------- Lindgren ---------- Vertonghen -----------------------
Eyong Enoh ------------------------------------------------------- Emanuelson
----------------------- Suarez --------------- Sulejmani -----------------------
Zo kan Ajax dan in de zwaardere wedstrijden spelen in bijvoorbeeld Europese wedstrijden. Er staat dan een veel sterker verdedigend blok met Lindgren en Vertonghen beide op het middenveld. Het mooie is ook dat er dan ook niet meteen heel veel hoeft worden omgegooid alleen Aisatti eruit en Oleguer erin en Ajax staat verdedigend beter.
ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar ik denk dat Enoh niet de juiste rechtermiddenvelder is. hoe wil je dat Enoh zijn positie invuld. Ik zie hem graag op de positie van Lindgren. Verder is het een goede opstelling. Met deze opstelling krijgen we zeker minder tegendoelpunten.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 18:53
|
|
Citaat: ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar ik denk dat Enoh niet de juiste rechtermiddenvelder is. hoe wil je dat Enoh zijn positie invuld. Ik zie hem graag op de positie van Lindgren. Verder is het een goede opstelling. Met deze opstelling krijgen we zeker minder tegendoelpunten. Ajax heeft inderdaad geen echte rechtshalf maar volgens mij zou Enoh daar het beste zijn. Van mij mag hij dan best naar binnen trekken en V.d. Wiel veelvoudig over hem heen laten komen. Lindgren vind ik meen goede leider in het veld en was dan bij FC Groningen al aanvoerder en bij Ajax ook een tijdje. Ik zie hem en daarom ook erg graag instaan, Ajax mist dat en zijn leiderschap.
|