Auteur
|
Bericht
|
RossBoyy
Forum berichten: 17
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 19:38
|
|
Hahahaha. Thnxx 343. Maak je maar geen zorgen om mijn Nederlands. ;)
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 19:41
|
|
Citaat: Gewoon spelers met een beetje ervaring. Seedorf.
En na het nieuws van Real kun je vd vaart of sneijder weer halen.
Ik vind dat ajax een balvaste spits moet halen, een spelverdeler en een verdediger met veel ervaring. zo iets als terry, haha geintje.
Denk je echt dat Sneijder en van der Vaart komen? Ze verdienen nu bij Ajax 4,3miljoen per jaar. Bij Ajax is/was de topverdiener Luque met een jaarsalaris van 2,2 miljoen.
Ik denk dat Ajax voor een goede fysiek sterke verdediger moet gaan. Het moet een sterk beest zijn waar de aanvallers van te voren al bang voor zijn. Verder heeft Ajax een creatieve middenvelder nodig. De perfecte kandidaat is Seedorf. Verder zou ik het liefst ook een betrouwbare keeper zien komen, want dit seizoen hebben ze beide geen onuitwisbare indruk gemaakt. Bovendien zou ik ook graag een nieuwe linksback zien komen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 19:41
|
|
Nu niet meer, Ross!
|
RossBoyy
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 19:43
|
|
Frenk, je zei dat Seedorf een perfecte kandidaat is, maar ik denk zelf dat hij meer verdiend dan Sneijder en vd Vaart.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 19:48
|
|
Ja, maar Seedorf zit in een ander fase van zijn loopbaan, he. De Rijkaard van 1990 zou toen ook niet naar AJAX teruggekeerd zijn. De Rijkaard van 3 jaar later wel.
|
RossBoyy
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 19:49
|
|
aahha. Daar heb je een punt.
|
Passie34
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 20:14
|
|
Haal al deze gasten Chivu, Seedorf, Elia, Janko & Pranjic en Frank Rijkaard
als Coach dan komt het GOED met AJAX!! En laat AUB Alderweireld spelen ipv. Wielaert en SNO meteen verkopen mag ook GRATIS weg van mij wat een DRAMA!! Ciao Passie!
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 20:18
|
|
Ik denk dat de kans nu v Basten weg is, wel groter word dat Seedorf terug komt. Vooral onder Rijkaard zal Seedorf vast wel willen spelen. Ik denk persoonlijk dat Seedorf een van de weinige spelers kan worden die Ajax er bovenop kan helpen. Hij heeft ervaring, leiderschap en kan qua spel ook voor heel veel positieve impulsen zorgen. Ik denk juist dat iemand zoals Sulejmani door hem beter gaat spelen. Vooral hij. Ik hoop echt dat Seedorf in de voetsporen van Rijkaard komt. Maar achter Co aan is ook niet gek.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 20:19
|
|
welkom Passie!
Let voortaan wel op spelling e.d..
Dankje, leest wat makkelijker he
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 20:20
|
|
Welkom, Passie34.
Hier op AF discusseren wij met argumenten en kennis van zaken.
Leuk dat je met een paar namen strooit, maar of ze zijn onhaalbaar of je hebt ze nooit zien spelen.
Maar dat leren we jou wel.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 20:25
|
|
Welkom, Passie 34!
Over de verdere uitleg van je post, moet je maar even lezen wat '343' heeft gezegd. Als je daar voortaan aan wilt denken , alvast bedankt!
Maar ervaring doet wonderen, niet alleen met trainerschap [size=42">Van Basten [/size">, maar ook op dit forum over kennis!
|
RossBoyy
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 20:40
|
|
Als Rijkaard komt. Weet ik zeker dat er goeie spelers komen bij AJAX.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 01:28
|
|
Citaat: Als Rijkaard komt. Weet ik zeker dat er goeie spelers komen bij AJAX.
Dat dacht men ook met Van Basten. De Gourceffs en Bojans vlogen je om de oren... Get real.
Ajax heeft de beste selectie van Nederland. Met een paar gerichte aankopen en het vertrek van een tig aantal spelers doe je gewoon mee om de prijzen, mits de juiste trainer wordt aangesteld. Het belangrijkste contract zal namelijk moeten worden getekend door de nieuwe trainer. Omdat als je alles uit de selectie haalt je gewoon moeiteloos kampioen wordt.
Ik heb al een aantal posts besteed aan het transferbeleid en er is niet veel aan veranderd. Alleen het feit dat Cvitanich zich niet al te best aan het profileren is moet men aan het denken zetten. Misschien moet de prioriteit dan ook verlegd worden naar de spitspositie. Voor het systeem dat Ajax voor ogen zou moeten hebben is een sterke balvaste spits gewenst die goed in de combinatie is. Dat is bepaald niet het geval bij Cvitanich.
Vandaag heb ik de derby Shaktar Donetsk - Dinamo Kiev voor de tweede keer mogen aanschouwen. Op een blauwe donderdag in Donetsk liepen spelers op een veld rond die bij Ajax zonder twijfel een basisplaats zouden veroveren. Kwalijke zaak natuurlijk, maar het is niet anders. Waar ik het over wilde hebben is de welbekende Milevsky. Wat een speler. Balvast, techniek, passing en overzicht. Kortom, alles wat Cvitanich zo'n beetje mist en dus ook Ajax. Ik zeg niet dat Ajax voor deze (dure) toppert moet gaan, maar wel in deze richting.
Maar met alleen een aanspeelpunt kom je er niet. De opbouw begint bij de verdediging en die is op dit moment ondermaats. Met Oleguer en Wielaert in het centrum sta je volgend jaar ook niet op het Leidseplein. Met Vertonghen en Alderweireld zie ik dat vooruitzicht rooskleuriger in. Helaas heeft Ajax, de niet onaardige tweede helft tegen AZ daargelaten, in die samenstelling (ook met Vermaelen en Van der Wiel) nog niet langdurig gespeeld. Met één verdedigende verstekking heb je in mijn ogen genoeg smaken. Ik zou gaan voor de al eerder geopperde Obradovic.
Met een aanspeelpunt voorin en wat wisselingen achterin heeft het middenveld ook baat. Simpel voorbeeldje is doordat de midvoor de bal aan zijn voet heeft kleven de mensen achter de bal aan kunnen sluiten. Dat is nu duidelijk niet het geval en wordt het middenveld overlopen. Tel daar nog eens bij op de slome Oleguer en Wielaert die met ruimte in de rug niet kunnen ''voetballen'' en je speelt op Spangen een kansloze wedstrijd. Dat men Anita en consorten hiervoor de schuld geeft is natuurlijk krankzinnig, maar zo gaat dat. Van Basten is hier overigens volledig voor verantwoordelijk. Tactisch inzicht is hem vreemd. De wissel Anita - Vertonghen in Eindhoven bewees maar eens dat Marco tactisch behoorlijk tekort schoot.
Kom ik weer bij het begin. Zoals gezegd, de belangrijkste aankoop zal de trainer worden. Je kan Seedorf, Maxwell, Elia en noem maar op wel kopen maar zonder een strenge maar gerechtvaardige tacticus met discipline die talloze mensen miljonair heeft gemaakt wordt het weer niks. Dus zonder twijfel: Koning Co, kom er maar in!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 01:42
|
|
Dream on. Spelers van Shakthar Donetsk, Dinamo Kiev, CSKA Moskou en meer van dat soort ploegen komen niet naar Nederland. Zet dat maar uit je hoofd. Het voetbal daar zit in de lift en als speler kan je er geweldig verdienen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 01:44
|
|
Citaat: Dream on. Spelers van Shakthar Donetsk, Dinamo Kiev, CSKA Moskou en meer van dat soort ploegen komen niet naar Nederland. Zet dat maar uit je hoofd. Het voetbal daar zit in de lift en als speler kan je er geweldig verdienen. Ik weet het niet hoor, natuurlijk het is moeilijk maar ik denk dat veel spelers de stap naar het westen wel nog steeds zien als stap omhoog.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 01:53
|
|
Vergeet het maar. Zo werkt het gewoon niet. Bij Shakthar, Kiev en CSKA spelen die jongens ook Europees (en vaker Champions League dan bij Ajax) en verdienen ze twee keer zoveel. En de spelers die in de subtop van dat soort landen actief zijn maken eerst de stap omhoog binnen zo'n land of staan al in de interesse van subtoppers in de grote voetballanden. Voetballen in dat soort landen is booming. De laatste Nederlandse club die probeerde een speler uit die regio naar Nederland te halen was Feyenoord. Die deden een bod op Tymoschuk en werden vierkant uitgelachen, waarna Tymoschuk vervolgens rustig nog een jaartje of vier in die contreien bleef spelen en nu de overstap naar Bayern gaat maken.
En dan heb ik het nog niet eens over m'n ernstige twijfels bij het aanpassingsvermogen van veel jongens uit die regio. Zo'n Tymoschuk lijkt me echt zo'n geesteloze Rus met de verwaande sterallures van 't ergste soort vedette. Zo'n jongen is van jongs af aan de hemel ingeschreven en kon daar volgens mij niet zo goed mee dealen. Ik zie het al helemaal voor me dat hij in Nederland compleet ontspoort en binnen een jaar weer terug is in Oekraïne.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 01:54
|
|
Citaat: Dream on. Spelers van Shakthar Donetsk, Dinamo Kiev, CSKA Moskou en meer van dat soort ploegen komen niet naar Nederland. Zet dat maar uit je hoofd. Het voetbal daar zit in de lift en als speler kan je er geweldig verdienen.
Niks nieuws onder de zon. Niet voor niets zeg ik erbij dat men niet voor deze dure jongen moet gaan.
Verder nog iets op het verhaal op te merken?
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 09:16
|
|
Citaat: Ik heb al een aantal posts besteed aan het transferbeleid en er is niet veel aan veranderd. Alleen het feit dat Cvitanich zich niet al te best aan het profileren is moet men aan het denken zetten. Misschien moet de prioriteit dan ook verlegd worden naar de spitspositie. Voor het systeem dat Ajax voor ogen zou moeten hebben is een sterke balvaste spits gewenst die goed in de combinatie is. Dat is bepaald niet het geval bij Cvitanich.
Waarschijnlijk kom ik nu wel erg als de verdediger van Dario over, maar waar haal je dit nu vandaan? Cvitanich zou zich niet al te best aan het profileren zijn? Wat een onzin! Cvitanich is een balvaste spits die anderen beter laat voetballen, scoort, en een geweldige mentaliteit heeft. Dat heeft hij bij Banfield laten zien en in mindere mate bij Ajax. 9 Doelpunten in 15 wedstrijden is zo slecht nog niet als je kijkt naar wat voor een rotseizoen we achter de rug hebben en in welke situatie de spelers moesten werken. Van Sulejmani wordt nu toch ook niet ontkend dat hij talent heeft, terwijl hij toch wel erg weinig heeft laten zien dit seizoen.
Van een aantal spelers zoals Sno (daar hoefde hij niet eens voor te spelen) en Emanuelson (na een paar seizoenen 'net niet') kun je stellen dat ze niet goed genoeg zijn, maar van spelers als Cvitanich, Sulejmani, Wielaert,... (etc.?) kan dit niet. Zij verdienen nog een seizoen de kans met een coach die spelers wel mentaal kan ondersteunen en mensen op de goede plek neer kan zetten. En als je Cvitanich nu al denkt te kunnen afschrijven, zou dat ook voor Sulejmani gelden. Gooien we toch zo even 22 miljoen euro aan kwaliteit weg.
Ik zal niet willen stellen dat Wielaert een topverdediger is, maar als je halverwege het seizoen in een dergelijke rotzooi terecht komt, is het wel erg moeilijk om je eigen niveau te halen. Nogmaals, laten we wachten op een coach die kan inspireren, maar bijna elke coach zal dit beter doen dan Van Basten, dus ik heb goede hoop. De belangrijkste aankoop is dus inderdaad de trainer/coach, daarna versterking in de verdediging, daarna het middenveld en evt. een langere spits voor als het moet.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 09:41
|
|
Citaat: Dream on. Spelers van Shakthar Donetsk, Dinamo Kiev, CSKA Moskou en meer van dat soort ploegen komen niet naar Nederland. Zet dat maar uit je hoofd. Het voetbal daar zit in de lift en als speler kan je er geweldig verdienen. Ik weet het niet hoor, natuurlijk het is moeilijk maar ik denk dat veel spelers de stap naar het westen wel nog steeds zien als stap omhoog.
De niet Oost-Europeanen spelen daar puur voor het geld en aangezien het geld daar beter is dan hier, komen die jongens niet. Blijven over de Oost-Europeanen. De Tsjechen, Slowaken, Roemenen etc spelen al in het buitenland en zijn daar ook zo aan een dik salaris gewend dat ze echt niet voor minder hier gaan spelen. Blijven eigenlijk alleen de voormalige Sovjet-Unie landen over. Het geld in Nederland is minder en de competitie niet sterker dus waarom zouden die gasten in Nederland gaan spelen? Bovendien, net wat Thomas zegt, kampen dat soort jongens vaak met aanpassingsproblemen/ mentaliteitsverschil met hier. Geldt wel vaker voor jongens die in hun eigen land worden vereerd als helden en dan in een andere competitie ineens one of the guys moeten zijn. Deze vlieger gaat overigens niet alleen op voor mensen uit die contreien maar bv ook vaak voor Griekse en Turkse spelers.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 14:56
|
|
Citaat: Meer dan drie kwart miljoen van de bezoekers van het digitale thuis van Marca, de grootste sportkrant van Spanje, eist het zomerse vertrek van elf spelers uit de huidige selectie van Real Madrid. Alhoewel onder anderen Royston Drenthe en Rafael van der Vaart hun biezen moeten pakken, krijgt de rest van de Nederlanders opvallend veel steun van de deelnemende bezoekers.
De deelnemende bezoeker mocht één stem uitbrengen op een speler die komend seizoen absoluut niet meer tot Los Merengues mag behoren en één stem voor een speler die het Santiago Bernabéu absoluut niet mag verlaten. Daaruit werd duidelijk dat Fabio Cannavaro (83%) en Gabriel Heinze (81%) hun carrière elders mogen voortzetten, net als Mahamadou Diarra (69%), Guti (29%), Javi García (26%), Royston Drenthe (20%), Rafael van der Vaart (20%), Jerzy Dudek (20%), Javier Saviola (9%), Julien Faubert (8%) en Michel Salgado (7%). voetbalzone.nl
V.d. Vaart zag dus eigenlijk zeker vertrekken en ik vind dat Ajax in ieder geval een poging moet wagen. Is een echte aanvoerder die als het voetballend niet goed gaat het met strijd wilt doen, altands zo was hij bij HSV. Natuurlijk zal hij eerst nog liever naar een topclub gaan en ook vooral veel willen verdienen maar als Luque alleen al vertrekt komt er 3 miljoen aan loonruimte vrij, dan kan Ajax V.d. Vaart dus makkelijk 3 miljoen bieden. Dan is de kans dat hij naar Ajax komt nog steeds miniem maar het kost niets om het te proberen.
Hetzelfde geld voor Seedorf die is ook niet meer zo populair bij het publiek van zijn club. Bied hem een salaris dat hij bij een andere club ook zou verdienen en ik denk dat Ajax dan best een kans maakt om hem te halen. Hij is fysiek en mentaal sterk en heeft erg veel ervaring, drie kwaliteiten waar dit Ajax meer van nodig heeft.
Probeer het gewoon zou ik zeggen want niet geschoten is altijd mis en wie niet waagt wie niet wint. Komen ze alle twee dan wint Ajax de UEFA (grapje, maar het zou wel een goed elftal zijn).
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 14:59
|
|
We kunnen wel gaan praten over mogelijke aankopen,maar zolang we geen trainer hebben is er niemand zo gek om te tekenen. Wil je nog kunnen vissen uit de hoogste vijver zul je snel een trainer moeten hebben.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 15:20
|
|
Citaat: We kunnen wel gaan praten over mogelijke aankopen,maar zolang we geen trainer hebben is er niemand zo gek om te tekenen. Wil je nog kunnen vissen uit de hoogste vijver zul je snel een trainer moeten hebben. V.d. Vaart en Seedorf zijn toch geen spelers waar je een trainer voor nodig hebt om te weten dat ze geweldig zouden zijn voor Ajax. Natuurlijk zullen ze nog niet trainen maar je kan al beginnen met onderhandelen toch?
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 15:25
|
|
Citaat: We kunnen wel gaan praten over mogelijke aankopen,maar zolang we geen trainer hebben is er niemand zo gek om te tekenen. Wil je nog kunnen vissen uit de hoogste vijver zul je snel een trainer moeten hebben. V.d. Vaart en Seedorf zijn toch geen spelers waar je een trainer voor nodig hebt om te weten dat ze geweldig zouden zijn voor Ajax. Natuurlijk zullen ze nog niet trainen maar je kan al beginnen met onderhandelen toch?
Onderhandelen kan altijd, maar of ze willen tekenen voordat bekend is wie de nieuwe trainer wordt?
Seedorf zou wel komen als Rijkaard de trainer wordt, maar misschien niet als Adriaanse of iemand waar hij niet goed mee kan.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 15:29
|
|
Citaat: Onderhandelen kan altijd, maar of ze willen tekenen voordat bekend is wie de nieuwe trainer wordt?
Seedorf zou wel komen als Rijkaard de trainer wordt, maar misschien niet als Adriaanse of iemand waar hij niet goed mee kan. Dat is natuurlijk een punt maar het zou mooi zijn als Ajax nu al begint met onderhandelen over alle randvoorwaarden zodat deze spelers, als ze zouden willen komen, meteen kunnen tekenen wanneer de trainer bekend wordt gemaakt, als ze onder die trainer willen spelen. V.d. Vaart en Seedorf zijn twee van de beste Nederlandse spelers van dit nog jonge millennium en zijn producten van de Ajax jeugdopleiding. Komen ze vrij dan moet Ajax alles op alles zetten om ze te halen, lukt dat niet dan is dat niet raar maar ze moeten het wel proberen.
Als je ze trouwens beide 4 miljoen per jaar bied dan is de kans nog best groot dat ze willen tekenen. Dat lijkt natuurlijk erg veel geld voor Ajax maar als Luque, Romemdahl, Kennedy, Schilder, Martina, Silva, Leonardo, Sno en Gentenaar vertrekken dan maakt dat zeker een loonruimte van zo'n 10 miljoen vrij.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 15:37
|
|
Rommedahl, Kennedy, Schilder, Martina, Silva, Leonardo, Sno en Gentenaar verdienen samen geen 8 miljoen hoor.
|