Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 14:39
|
|
Ik ben ook wel benieuwd naar die Kuiper. Heb hem nog geen hele wedstrijd zien spelen. Hoe snel is-ie? Fysieke kracht? Wendbaarheid? Hoe stelt-ie zich op? Z'n inspeelpass? Kopkracht?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 14:43
|
|
Citaat: Ik ben ook wel benieuwd naar die Kuiper. Heb hem nog geen hele wedstrijd zien spelen. Hoe snel is-ie? Fysieke kracht? Wendbaarheid? Hoe stelt-ie zich op? Z'n inspeelpass? Kopkracht? Ik moet zeggen dat ik hem vaker in de jeugd heb zien spelen dan nu bij Vitesse in de selectie. Fysiek kon hij altijd makkelijk mee, hij is sterk verdedigend aan de bal en neemt geen grote risico's. Hij gaat alleen naar voren als hij zeker weet dat het kan en blijft redelijk dicht bij zijn directe man. In de jeugd had hij altijd een goede pass in zijn benen en hij probeerde de bal voornamelijk bij de rechter of meest aanvallende middenvelder af te geven.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 14:45
|
|
En z'n snelheid? Z'n kopkracht? Z'n positiespel?
Verder moet je hem fysiek natuurlijk op topniveau beoordelen. Jeugdwedstrijden zeggen wat dat betreft niets.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 14:49
|
|
Citaat: En z'n snelheid? Z'n kopkracht? Z'n positiespel?
Verder moet je hem fysiek natuurlijk op topniveau beoordelen. Jeugdwedstrijden zeggen wat dat betreft niets. Ik kan hem fysiek niet op topniveau beoordelen aangezien ik nog geen volle wedstrijd van hem heb gezien op topniveau. Hij stelt zich altijd goed op, of het nu in de aanval is of in de verdediging. Als hij trouwens in de aanval is dan let hij goed op dat hij geen gat laat vallen of als hij een gat laat vallen dat een andere jongen daar inspringt, hij was in de jeugd daar ook altijd verbaal mee bezig. Over zijn kopkracht kan ik weinig zeggen en zijn snelheid is modaal.
I het trouwens niet wat om 5 miljoen voor De Guzman te bieden, wil feyenoord het niet ook goed maar De Guzman blijft een talent en zou bij Ajax een goede speler kunnen zijn op het middenveld. Dan heeft Ajax naast Aissati nog een speler die op de '10' kan en feyenoord is geen concurrent geweest dit decennium dus het maakt me weinig uit dat hij zo lang in Rotterdam heeft gevoetbald.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 18:49
|
|
Citaat: nog een speler die op de '10' kan en feyenoord is geen concurrent geweest dit decennium dus het maakt me weinig uit dat hij zo lang in Rotterdam heeft gevoetbald.
Jou maakt dat weinig uit, maar vele fans van zowel Feyenoord als Ajax wel. Maar dat is minder belangrijk, maar wat zou de Guzman zelf vinden? Hij moet wel een echte Feyenoord hart hebben, en zou ie wel trek hebben om wisselspeler te worden bij Ajax? (er vanuitgaande dat Aissati de voorkeur krijgt)
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 18:59
|
|
Dr Guzman kan natuurlijk ook een andere rol op het middenveld krijgen. Hij zal zeker niet komen als hij geen basisplaats zou hebben maar als je 3-4-3 gaat spelen dan kan hij bijvoorbeeld rechtsmid.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 19:03
|
|
Ik zie De Guzman het liefst niet komen, we hebben al zoveel middenvelders! Alleen al zou Urby weggaan dan wel, maar dan vraag ik me af of hij dat wel zou willen!
|
skieto
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 19:19
|
|
Citaat: Dr Guzman kan natuurlijk ook een andere rol op het middenveld krijgen. Hij zal zeker niet komen als hij geen basisplaats zou hebben maar als je 3-4-3 gaat spelen dan kan hij bijvoorbeeld rechtsmid.
Ja, maar ik zie Ajax persoonlijk liever met 2 opkomende backs spelen. De Guzman zou wel een aanwinst zijn, maar ik denk dat het onodig is om hem te halen.
Middenveld is toch prima zo?
------Aissati------------
---Urby/Vertonghen-------Enoh----
Ook anita kan op Urby's plaats.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 19:20
|
|
Het middenveld is inderdaad goed genoeg maar De Guzman voor 5 miljoen is en blijft een koopje dus ik zou het wel proberen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 19:24
|
|
Citaat: Het middenveld is inderdaad goed genoeg maar De Guzman voor 5 miljoen is en blijft een koopje dus ik zou het wel proberen.
Heb je gelijk in, de Guzman kan ook op de positie van vleugelspits, een soort van Urby rol. Echter moet hij voor mij op dit moment niet komen. Ik heb meer behoefte aan een echte vleugelspits. 5 miljoen vind ik trouwens te veel voor een speler die niet zeker zal zijn van een basisplaats.
|
skieto
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 19:48
|
|
Op zich is 5 mil voor De Guzman niet veel, omdat hij waarschijnlijk toch wel een basisplaats zal veroveren. Maar idd, eerst een vleugelspits. Leonardo zal wellicht vertrekken, Sulejmani presteerd 0,0 en Luque zal wel bij Malaga blijven.
Maar nog belangrijker vind ik een verdediger en eventueel een nieuwe keeper als er een vertrekt. M.a.w. middenveld is momenteel gewoon goed, eerst richten op andere posities.
|
PindaBoy
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 20:07
|
|
Citaat: Op zich is 5 mil voor De Guzman niet veel, omdat hij waarschijnlijk toch wel een basisplaats zal veroveren. Maar idd, eerst een vleugelspits. Leonardo zal wellicht vertrekken, Sulejmani presteerd 0,0 en Luque zal wel bij Malaga blijven.
Maar nog belangrijker vind ik een verdediger en eventueel een nieuwe keeper als er een vertrekt. M.a.w. middenveld is momenteel gewoon goed, eerst richten op andere posities.
Ik wou net zeggen, we hebben geen versterking op het middenveld nodig. Het gaat prima met dat middenveld. En als Suarez echt niet vertrekt, hebben we voorin ook geen versterking nodig. We hebben ook een goede verdediging, alleen de linksback kan vervangen worden maar hoeft niet persé want Vermealen doet het ook uitstekend
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 20:09
|
|
Vind je niet, nu er veel vleugelspelers en een linksback vertrekken (die toch veel heeft gespeeld) vervangen moeten worden, Pinda?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 20:14
|
|
Voordeel is dat je "as" van het veld blijft staan, het middenveld en achterin staat het gewoon op dit moment. Ik vind dat er voornamelijk aanvallend wel wat extra's mag komen als mede bij de backs. Wie dit echter moeten zijn kan ik niet zeggen aangezien ik daarvan niet genoeg verstand heb..
|
PindaBoy
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 20:14
|
|
Citaat: Vind je niet, nu er veel vleugelspelers en een linksback vertrekken (die toch veel heeft gespeeld) vervangen moeten worden, Pinda?
Ja oke vervangers kan wel,
maar ze hebben het over spelers die alleen komen als ze in de basis staan. En die moet je voor het middenveld & aanval zeker niet kopen
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 20:20
|
|
Nee, klopt. Als Suarez blijft helemaal niet. Een goed gescoute talent (of 2) zou wel aardig zijn.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 20:23
|
|
Citaat: Als Suarez blijft helemaal niet. Een goed gescoute talent (of 2) zou wel aardig zijn.
Er moet gewoon al een vervanger voor Suarez klaar staan, want gaat hij van de zomer niet weg, dan zal Suarez in de winterstop of de zomer van 2010 wel vertrekken. Hier moet op geanticipeerd worden en dus een vervanger gehaald worden komend seizoen het liefste.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 09:32
|
|
Citaat: Vind je niet, nu er veel vleugelspelers en een linksback vertrekken (die toch veel heeft gespeeld) vervangen moeten worden, Pinda?
Ik zou de komst van een extra creatieve middenvelder anders ook toejuichen. Vergelijk het Ajax MET Aisatti eens met het Ajax ZONDER Aisatti. Ik zeg een wereld van verschil......
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 09:45
|
|
Zeker, Peter. Dat heb ik ook al verschillende keren aangegeven.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 12:23
|
|
Citaat: Ontevreden Babel: 'Nog krijg ik geen echte kans'
Geschreven op woensdag, 15 april om 08:00
In een waar spektakelstuk op Stamford Bridge tussen Chelsea en Liverpool (4-4) mocht Ryan Babel dinsdagavond slechts de laatste vijf minuten meedoen. De oud-Ajacied viel in de 85e minuut in voor verdediger Álvaro Arbeloa en kon in zijn geringe speeltijd niet voorkomen dat zijn ploeg in de kwartfinales van de Champions League strandde. "Met deze bijrol ben ik niet blij", verklaarde Babel na afloop aan Sportweek.
"Ik heb dit seizoen drie goede gesprekken gehad met trainer Rafa Benítez, waarin hij aangaf dat ik ook het verdedigende aspect niet uit het oog mocht verliezen", vertelde de teleurgestelde Oranje-international aan het weekblad. "Voor mijn gevoel is dat sterk verbeterd, maar nog krijg ik geen echte kans. Dit schiet helaas niet op."
Babel werd eerder dit seizoen in verband gebracht met een tijdelijke terugkeer naar Ajax, maar hij ontkende dat hij het bestuur verzocht had medewerking te verlenen. "Benítez vindt Ryan te belangrijk", vertelde zaakwaarnemer Winnie Haatrecht. "Hopelijk gaat zich dat nu vertalen in speelminuten. Ryan heeft het verder uitstekend naar zijn zin hier, maar om zich door te ontwikkelen heeft hij speeltijd nodig",
De Amsterdammer speelde tot dusver dit seizoen 23 competitiewedstrijden, waarvan zeventien als invaller. Met 765 speelminuten in de Premier League houdt Babel slechts vijf collega's onder zich: Emiliano Insua (630), David Ngog (291), Nabil El Zhar (235), de inmiddels aan Portsmouth verhuurde Jermain Pennant (157) en Damiel Plessis (45). Ter vergelijking: Dirk Kuyt stond 2.661 minuten binnen de lijnen en heeft daarmee alleen Jamie Carragher (2.860) en José Reina (2.880) voor zich. Die mag wel een jaartje op huurbasis terug komen. Hij is stukken beter geworden sinds zijn vertrek en kan mooi concurreren met Sulejmani en Cvitanich. De aanval is al erg goed maar met Babel als extra optie erbij is het gewoonweg geweldig.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 12:29
|
|
Ik zie een terugkeer van Babel absoluut niet zitten. Het is geen echte spits en ook geen echte vleugel-speler. Je zou hem kunnen halen als pinch-hitter, want als hij naar binnen komt dat kan hij nog wel eens gevaarlijk zijn. Ik ben nooit een fan geweest van babel en zal dat ook nooit worden.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 12:49
|
|
Citaat: Ik zie een terugkeer van Babel absoluut niet zitten. Het is geen echte spits en ook geen echte vleugel-speler. Je zou hem kunnen halen als pinch-hitter, want als hij naar binnen komt dat kan hij nog wel eens gevaarlijk zijn. Ik ben nooit een fan geweest van babel en zal dat ook nooit worden. Bij Liverpool is hij wel een stuk beter geworden en volgens mij zou hij bij Ajax goed als linksbuiten kunnen spelen maar ook in de spits.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 16:24
|
|
Citaat: Als Suarez blijft helemaal niet. Een goed gescoute talent (of 2) zou wel aardig zijn.
Er moet gewoon al een vervanger voor Suarez klaar staan, want gaat hij van de zomer niet weg, dan zal Suarez in de winterstop of de zomer van 2010 wel vertrekken. Hier moet op geanticipeerd worden en dus een vervanger gehaald worden komend seizoen het liefste.
Heel simpel:
Suarez kopen?
60 miljoen, graag of niet.
Heeft nog een contract tot 2012 als ik me niet vergis.
--
Maar ook ik zou graag elia bij AJAX zien voetballen.
Tevens hoop ik stiekem op Seedorf, wat ervaring erbij is prima!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 16:27
|
|
Citaat: Ontevreden Babel: 'Nog krijg ik geen echte kans'
Geschreven op woensdag, 15 april om 08:00
In een waar spektakelstuk op Stamford Bridge tussen Chelsea en Liverpool (4-4) mocht Ryan Babel dinsdagavond slechts de laatste vijf minuten meedoen. De oud-Ajacied viel in de 85e minuut in voor verdediger Álvaro Arbeloa en kon in zijn geringe speeltijd niet voorkomen dat zijn ploeg in de kwartfinales van de Champions League strandde. "Met deze bijrol ben ik niet blij", verklaarde Babel na afloop aan Sportweek.
"Ik heb dit seizoen drie goede gesprekken gehad met trainer Rafa Benítez, waarin hij aangaf dat ik ook het verdedigende aspect niet uit het oog mocht verliezen", vertelde de teleurgestelde Oranje-international aan het weekblad. "Voor mijn gevoel is dat sterk verbeterd, maar nog krijg ik geen echte kans. Dit schiet helaas niet op."
Babel werd eerder dit seizoen in verband gebracht met een tijdelijke terugkeer naar Ajax, maar hij ontkende dat hij het bestuur verzocht had medewerking te verlenen. "Benítez vindt Ryan te belangrijk", vertelde zaakwaarnemer Winnie Haatrecht. "Hopelijk gaat zich dat nu vertalen in speelminuten. Ryan heeft het verder uitstekend naar zijn zin hier, maar om zich door te ontwikkelen heeft hij speeltijd nodig",
De Amsterdammer speelde tot dusver dit seizoen 23 competitiewedstrijden, waarvan zeventien als invaller. Met 765 speelminuten in de Premier League houdt Babel slechts vijf collega's onder zich: Emiliano Insua (630), David Ngog (291), Nabil El Zhar (235), de inmiddels aan Portsmouth verhuurde Jermain Pennant (157) en Damiel Plessis (45). Ter vergelijking: Dirk Kuyt stond 2.661 minuten binnen de lijnen en heeft daarmee alleen Jamie Carragher (2.860) en José Reina (2.880) voor zich. Die mag wel een jaartje op huurbasis terug komen. Hij is stukken beter geworden sinds zijn vertrek en kan mooi concurreren met Sulejmani en Cvitanich. De aanval is al erg goed maar met Babel als extra optie erbij is het gewoonweg geweldig.
concurreren?
Babel is dan 100% basispeler. Fantastische voetballer. Babel/Suarez/Sulejmani --> dam wat een aanval, want elk van deze spelers zijn jong.
Helaas laat benitez hem niet gaan. Huren is geen optie, want dan zou ik Cvitanitch opstellen, waar je wel mee door gaat.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 18:35
|
|
Ik speel liever met Suarez - Cvitanich - Sulejmani dan een voorhoede met Babel. Babel hoeft van mij echt niet terug te komen. Enkel als je voorstaat is hij wel een leuke troef.
|