Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 9 apr 2009 14:26
|
|
Nou, nog een talentvolle centrale verdediger en een linksback zouden toch wel welkom zijn, Maurice.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 9 apr 2009 14:36
|
|
Boulahrouz zou op de plek van Oleguer kunnen spelen. Voetballen kunnen ze allebei niet, dus dan maakt het ook niet uit of je links- of rechtsbenig bent.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Do 9 apr 2009 22:27
|
|
Citaat: Strijd om Vitesse-belofte Kuiper barst los
Geschreven op donderdag, 9 april om 21:40
Vitesse heeft Nicky Kuiper voor de tweede maal een vierjarige aanbieding gedaan in de hoop de linksback langer in Arnhem te houden. Dat meldt de Gelderlander donderdag. Vitesse moet echter naast de reeds bekende belangstelling van AZ ook rekening houden met de interesse van FC Twente en Hamburger SV.
De eerste aanbieding van Vitesse voldeed niet aan de verwachtingen van de negentienjarige Kuiper, die dit seizoen in de hoofdmacht debuteerde en inmiddels elf competitieduels achter zijn naam heeft staan. "Wij hebben inmiddels met Kuiper gesproken. Hij heeft een verbeterde aanbieding gekregen met een looptijd van vier jaar", laat technisch directeur Marc van Hintum in een reactie weten.
Kuiper, die enige tijd door een enkelblessure aan de kant stond, staat nog tot medio 2010 onder contract bij Vitesse. Dat weerhield AZ er in een eerder stadium niet van te gaan praten met de verdediger over diens toekomst. De koploper van de Eredivisie zou een serieus aanbod in de pen hebben. Volgens de Gelderlander hebben inmiddels ook FC Twente en Bundesliga-club Hamburger SV interesse getoond.
Daarmee is naar verluidt niet gezegd dat Kuiper direct uit Arnhem vertrekt. De mogelijkheid bestaat dat hij eerst voor een seizoen bij Vitesse wordt gestald om ervaring op het hoogste niveau op te doen. Kuiper zelf heeft al laten weten pas in mei een beslissing te nemen over zijn voetbaltoekomst. Net als de verdediger staat ook aanvaller Ricky van Wolfswinkel in de belangstelling van AZ.[/size">
Iemand die wat meer over deze jongen kan vertellen? Ik zelf heb hem nog te weinig aan het werk te zien, al was mijn eerste indruk positief... Lijkt me namelijk ideaal om er een jonge Nederlandse, niet al te dure (gezien zijn contract tot 2010) linksback bij te halen. Voorlopig voor achter Vermaelen, maar op termijn een speler die onze vast linksback kan worden (volgens mij hebben we in de jeugd geen opties hiervoor).
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 02:31
|
|
Citaat: Nwanko Kanu (oud ajacied en toekomstig pinchitter)
Even van de topic af, zie jij er echt wat in om hem terug te halen? word wel een dure grap, het is dan vervolgens nog maar de vraag of hij ng een keer slaagt in A'dam.
Ik zie hem graag komen ja naar Amsterdam, onder andere omdat hij veel ervaring heeft in europese competities, de ervaring heeft in het ajax-systeem, iets kan forceren (denk ik). Echter alleen als pinchhitter, dus dat hij ook een pinchhitter waardig salaris wil anders is het overbodig en kan er net zo goed een jeugdspeler daar spelen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 11:03
|
|
Pinchitter vind ik zo'n overschatte rol. Kijk naar Vennegoor. Bij Oranje heeft de bondscoach zovaak geoefend om de laatste paar minuten iets te forceren, maar toen het zover was tegen Rusland mocht hij blijven zitten.
Je maar in heel weinig situaties een pinchitter nodig. Alleen als je kracht tekort komt voorin en er niet inslaagt er voetballend doorheen te komen. Voor die andere gevallen kun je altijd nog gewoon een verdediger in de spits zetten. Vertongen en Vermaelen zouden dat prima kunnen denk ik.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 11:08
|
|
Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor pinchhitter je haalt, Kanu voegt zeker veel toe ten opzichte van Cvitanich. Kanu is namelijk tien keer zo balvast maar is minder bewegelijk. Als jij een wedstrijd dus niet kan controleren omdat Cvitanich de bal verspeeld moet je dus een nieuwe spits brengen, dat kan Kanu dus wezen. Ik verwacht dat dit genoeg wedstrijden zal voorkomen, en daarbij, ik denk dat Cvitanich nog genoeg van Kanu kan leren en een seizoen is lang en Cvitanich is redelijk blessuregevoelig, om dan gelijk Bodul in de spits te gooien..
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 11:10
|
|
Citaat: Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor pinchhitter je haalt, Kanu voegt zeker veel toe ten opzichte van Cvitanich. Kanu is namelijk tien keer zo balvast maar is minder bewegelijk. Als jij een wedstrijd dus niet kan controleren omdat Cvitanich de bal verspeeld moet je dus een nieuwe spits brengen, dat kan Kanu dus wezen. Ik verwacht dat dit genoeg wedstrijden zal voorkomen, en daarbij, ik denk dat Cvitanich nog genoeg van Kanu kan leren en een seizoen is lang en Cvitanich is redelijk blessuregevoelig, om dan gelijk Bodul in de spits te gooien..
Suarez kan ook in de spits, al ben ik daar niet zo'n voorstander van. Maar hij is al zo goed dat hij in de Eredivisie ook prima als spits kan spelen.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 11:21
|
|
Suarez is ook geen kapstok die ballen vasthoudt. Daarbij is Suarez op de vleguels wel een fenomeen en we hebben nu nog zeker geen waardige vervanger op de vleugels.
De reden dat Kennedy ook een paar wedstrijden heeft gespeeld is omdat hij balvast zou zijn en omdat hij niet in al zijn acties 100% risico legt, Kanu is zo'n speler die ballen simpel kan afgeven, daarbij speelt hij in de as waar hij veel ruimte heeft om ballen op te eisen.
Dan moeten we er natuurlijk wel voor zorgen dat er spelers aansluiten vanaf het middenveld en spelers die een goal kunnen maken want Kanu is geen afmaker. Op dat moment kun je nog wel eens een probleem krijgen want Aisatti en Enoh zijn (nog) geen scorende middenvelders dat zou nog kunnen komen maar zover is het nog niet.
Ik hoop dat Sarpong zich volgend seizoen flink gaat verbeteren, de statische Kanu en de dynamische Sarpong zou een goede combinatie kunnen wezen.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 11:28
|
|
Suarez is gewoon, voor Eredivsie-begrippen een fenomeen, ook in de spits. Wel wat minder dan op de vleugel, ja.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 12:38
|
|
Ajax zou er goed aan doen om in de zomer goed te investeren in de verdediging. Ik zou Khalid Boulahrouz losweken bij Stuttgard en Edson Braafheid aan trekken van fc Twente. Met deze 2 spelers heb je weer meer mogelijkheden achterin. Ze kunnen beide op de back en centrale posities uit de voeten.
Over het middenveld ben ik meer dan te vreden. Gabri, Enoh, Anita, Aissati en verder nog Lindgren, vd Heijden, Sarpong en de Jong. Mocht Emanuelson vertrekken, dan zou je kunnen overwegen om Daniel Pranjic aan te trekken.
Mocht Suarez alsnog blijven, dan zou ik graag Roy Beerens zien komen. Ik ben erg gecharmeerd van deze speler.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 14:21
|
|
Citaat: Ajax zou er goed aan doen om in de zomer goed te investeren in de verdediging. Ik zou Khalid Boulahrouz losweken bij Stuttgard en Edson Braafheid aan trekken van fc Twente. Met deze 2 spelers heb je weer meer mogelijkheden achterin. Ze kunnen beide op de back en centrale posities uit de voeten.
Over het middenveld ben ik meer dan te vreden. Gabri, Enoh, Anita, Aissati en verder nog Lindgren, vd Heijden, Sarpong en de Jong. Mocht Emanuelson vertrekken, dan zou je kunnen overwegen om Daniel Pranjic aan te trekken.
Mocht Suarez alsnog blijven, dan zou ik graag Roy Beerens zien komen. Ik ben erg gecharmeerd van deze speler. Ik ben het alleen niet eens over Pranjic Ajax moet namelijk gaan wat oudere spelers van subtoppers meer halen waar je niet zeker van weet dat ze zullen slagen. Pranjic is denk ik net als Kennedy goed voor de subtop maar kan mede door zijn leeftijd niet meer zich snel aanpassen aan de stap hoger die Ajax is. Spelers die Ajax van subtoppers koopt moeten 25 jaar en nog liever jonger zijn. Spelers die ouder zijn moeten absolute toppers zijn en dat is Pranjic zeker niet.
|
Rodney24
Forum berichten: 69
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 20:10
|
|
[size=100">Ik hoop dat Ajax komend seizoen weer flink geld gaat uitgeven net zoals afgelopen zomer, maar dan slimmer en geen 16 miljoen neerleggen voor een speler die zichzelf maar 1 seizoenshelft heeft bewezen.
Als ik van van Basten was zou ik de volgende spelers verkopen:
Keepers:
Stekelenburg: Omdat we een betere keeper in huis hebben die jonger is en aan Stekelenburg valt nog flink geld aan te verdienen.
Verdediging:
Schilder: Gaat al naar NAC, mooie transfer voor hem.
Middenveld:
Lindgren: Hele goede middenvelder die goed is in de bal afpakken en hij komt altijd hard in en vecht voor het team, maar we ons middenveld is breed genoeg met spelers als Anita, Enoh, Gabri en Aissati.
Sno: Is te traag voor Ajax, maar een aardige speler ik zie hem wel naar een club als NAC gaan.
Emanuelson: Goede spelers, maar oogt lui en heeft geen winnaars mentaliteit. Als mijn gewenste spelers zouden komen zou Urby op de tribune belanden dus kunnen we hem beter verkopen voor heel veel geld. Urby is zelf toe aan een nieuwe uitdaging.
de Jong: Zeer goede voetballer, maar als Ajax naar een hoger niveau wilt moeten ze hem wegdoen. Ik zou zeggen de Jong naar een middenmoter/subtopper in de Eredivisie.
Aanval:
Martina: Voegt niets toe aan Ajax, verkoop maar aan een club uit de Jupiler League.
Kennedy: Is een hele goede voetballer, maar komt gewoonweg tekort voor Ajax. Misschien een mooie transfer naar z,n oude club Twente
Leonardo: Gaat contract niet verlengen, dus is gewoon weg. Hopelijk naar Panathinikos lijkt me een mooie club voor hem en komt ie terecht bij z,n vriend ten Cate.
Deze spelers zou ik dus allemaal laten gaan.
Ik zou de volgende aankopen doen:
Keepers:
Didulica: Een goede keeper met veel ervaring, zorgt voor cuncurentie met Vermeer, en Didulica kan Vermeer nog veel leren.
Verdediging:
Ik zou proberen Boulahrouz, komt ie niet dan niemand want verdedeging is nu wel van goede kwaliteit. En we hebben veel spelers die in de verdediging uit de voeten kunnen.
Middenveld:
Pranjic: Schitterende speler die al paar jaar bij Heerenveen bewijst dat ie constant is en kan het niveau van Ajax zeker aan.
Engelaar: Goede middenvelder die fysiek erg sterk is. Lijkt me nou zeer belangrijk een fysike sterke middenvelder want met Gabri, Enoh en Aissati hebben we niet de grootste spelers in huis. En Engelaar heeft zich ook bewezen, zelfs al op een EK. En ik zei Sno en Lindgren verkopen dus moet je wel iemand terughalen.
Niet nog een aankoop, maar de jeugd laten spelen.
Aanval:
Ik ben niet onder de indruk van Cvitanich dus ik vind het een groot risico om met hem te spelen en ook van Bodul weten we niet of hij er meteen staat in de Eredivisie dus ik zou nog een spits halen.
Berg: Zeer talentvolle spits met een neusje voor de goal. Dus staat garant voor goals net als Huntelaar.
Indien Suarez vertrekt zou ik 2 vleugelaanvallers halen. Als Suarez niet vertrekt maar 1 vleugelaanvaller.
Beerens: Heeft niet voor niets bij PSV gespeelt en hij bewijst zich nu al 2 jaar bij Heerenveen en Beerens is goedkoper dan Elia en ik vind Beerens nog beter ook. En Beerens heeft ook een lekkere actie in huis en een mooie traptechniek, ook is hij een ouderwetse vleugelaanvaller En het is ook erg slim om Beerens te kopen, want hij is paar miljoen goedkoper dan Elia en PSV wil Beerens ook en als Ajax Beerens haalt dan kan PSV geen goede vleugelaanvaller kopen voor hun niveau want Elia kunnen ze niet betalen.
Mocht Suarez vertrekken dan ook nog Elia halen want, Arnautovic blijft sowieso nog 1 a 2 jaar bij Twente.
Elia: Zeer snelle en slimme speler. Komt zijn mannetje bijna altijd voorbij ik vind hem een soort speler als Babel.
Dit zouden mijn aankopen zijn.
Dus Stekelenburg, Schilder, Lindgren, Sno, Emanuelson de Jong, Kennedy, Martina en Leonardo zouden vertrekken. En Didulica, Boulahrouz, Pranjic, Engelaar, Berg, Beerens zouden komen en als Suarez vertrekt dan ook nog Elia kopen.
Als dit gebeurt zijn we echt goed:
Selectie:
Keepers: Vermeer, Didulica, van Duin.
Verdediging: Wielaert, Oleguer, Boulahrouz, Alderweireld, Silva, Vermaelen, van der Wiel.
Middenveld: Anita, Gabri, Vertonghen, Aissati, Engelaar, Donald, Blind, Pranjic, Enoh, en Sarpong.
Aanval: Beerens, Sulejmani, Berg, Suarez(/Elia), Cvitanich en Bodul.
Opstelling:
Keeper: Vermeer
Centraal duo: Boulahrouz, Oleguer
Rechts/Linksback: van der Wiel, Vermaelen
Verdedigend middenveld: Engelaar.
Rechts/Links mid: Enoh, Aissati
Rechts/Links vleugelaanvaller: Beerens, Suarez (Links kan ie ook)
Spits: Berg
Bank:
Didulica
Wielaert
Silva
Gabri
Pranjic
Sulejmani
Bodul
Kijk die concurrentie dan als we dit team hebben zouden we makkelijk kampioen worden. Graag reacties! Niet zeggen het is geen PES of Fifa want, dit kan gewoon met de begroting en verkoop van de genoemde spelers.
Graag reacties![/size">
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 20:28
|
|
Ten eerste: welkom Suarez-020, goede eerste post.
Ik ben het niet overal met je eens. Jij zegt dat je Emanuelson wil verkopen omdat hij geen goede mentaliteit zou hebben. Maar dat argument is nog van vorig seizoen, dit jaar is hij wel een echte winnaar geworden.
Lindgren zou ik ook niet weg doen. Goede speler, geen mopperkont en een echte Ajacied.
De Jong moet verhuud worden, niet verkocht. Als je hem aan een Twente verkoopt zal hij zich (omdat hij elke week speelt) ontzettend goed ontwikkelen en dat gaat ons problemen opleveren.
Dan je aankopen. Wat Didulica hier zou moeten doen zou ik niet weten. Maar als tweede of derde keeper, waarom niet. Ik ben benieuwd hoe goed Padt (dus niet Van Duin, die is al weg) is. Pranjic hoef ik ook niet. Je betaalt in verhouding met zijn kwaliteiten veels te veel. Engelaar is een goede speler, die denk ik goed met Aissati samen zou kunnen spelen. Engelaar heeft ook een secure passing en is wat controlerender ingesteld dan Aissati.
Ik vind Berg niet minder dan Cvitanich, dus die mag lekker naar het buitenland van mij. Hij zou wel lekker in de Franse competitie passen.
Beerens vind ik een alibi-aankoop in vergelijking met Elia. Elia heeft veel meer dreiging dan Beerens. Ook haal je met Elia de angel in het spel van Twente weg. Dan zijn ze veel minder gevaarlijk.
|
D-D
Forum berichten: 75
Nieuws reacties: 9
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 21:38
|
|
Dar ben ik het nu weer niet mee eens.
Elia is en goede speler, maar Beerens kan zelf ook veel dreiging geven.
Pranjic speelt ieder jaar goed bij sc Heerenveen en kan ook zeker wat voor ajax betekenen, alleen hebben we op het middenveld wel aardig veel van die spelers.
Enoh vind ik een klasse speler moet altijd spelen, dan verkopen ze Gabri maar weer. Die heeft zich nog niet echt waar kunnen maken.
De spitsen vind ik op dit moment prima, daar hoeft niets meer aan verandert te worden. Engelaar zie ik wel graag komen is een goede speler met ervaring.
Er kunnen nog wel een paar getalenteerde verdedigers bij. Dat is een positie waar we het beste in kunnen investeren. De keeper zijn zo ook goed.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 22:07
|
|
Dan post ik deze reactie maar: Waar staat Vertonghen in de basis? Laat staan op de bank?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 22:17
|
|
Welkom, Suarez-020! Broer van JDR_AFCA?
Geweldige eerste post en keep up the good work!
D-D ook welkom!
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 22:20
|
|
Citaat: Dar ben ik het nu weer niet mee eens.
Elia is en goede speler, maar Beerens kan zelf ook veel dreiging geven.
Pranjic speelt ieder jaar goed bij sc Heerenveen en kan ook zeker wat voor ajax betekenen, alleen hebben we op het middenveld wel aardig veel van die spelers.
Enoh vind ik een klasse speler moet altijd spelen, dan verkopen ze Gabri maar weer. Die heeft zich nog niet echt waar kunnen maken.
De spitsen vind ik op dit moment prima, daar hoeft niets meer aan verandert te worden. Engelaar zie ik wel graag komen is een goede speler met ervaring.
Er kunnen nog wel een paar getalenteerde verdedigers bij. Dat is een positie waar we het beste in kunnen investeren. De keeper zijn zo ook goed.
Welkom D-D
Elia heeft veel meer dreiging dan Beerens, hoor. Ook meer dan de zo opgehemelde Arnautovic.
|
Rodney24
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 22:28
|
|
O ik was Vertonghen ff vergeten.
|
Rein
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 22:37
|
|
Citaat: O ik was Vertonghen ff vergeten.
Haha, dacht ik al
In plaats van wie doe je hem erbij? Zet je hem in de basis of op de bank? Zo ja; op de bank, voor wie dan? Silva, Gabri of Pranjic?
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 22:38
|
|
WElkom allebij
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 11 apr 2009 12:12
|
|
Citaat: Engelaar: ‘Ajax en PSV zijn prachtige clubs’
Orlando Engelaar hoopt zichzelf nog te kunnen bewijzen onder de nieuw aan te stellen trainer van Schalke 04, voordat hij eventueel aan een overstap naar PSV of Ajax denkt. In gesprek met het weekblad Sportweek laat de middenvelder zijn hart spreken over de huidige situatie in Gelsenkirchen.
Een deel van de fans van de Bundesliga-club lijkt het namelijk te hebben gehad met de geboren Rotterdammer, die afgelopen zomer in het kielzog van Fred Rutten meekwam naar Schalke. “Door de eigen fans word ik flink uitgefloten, net als Kevin Kuranyi en Ivan Rakitic”, sprak Engelaar donderdag nog. “In mijn geval komt dat met name doordat ik als grote aankoop ben gepresenteerd.”
Zaterdag voegt de oud-middenvelder van NAC Breda, Racing Genk en FC Twente daaraan toe: “Soms denk ik: ‘Fuck jullie allemaal, als jullie het niet in me zien zitten, ga ik toch lekker weg?’ Ik heb ook mijn trots, er is een grens. Maar meestal denk ik: ‘Fuck, ik zal jullie wat laten zien!’”
“Het hangt van de nieuwe trainer af”, vervolgt Engelaar. “Als hij meteen zegt dat hij het niet in me zie zitten, is het misschien beter dat onze wegen scheiden. Als hij zegt: ‘Ik weet dat je het kan’, wil ik dolgraag het tegendeel van iedereen bewijzen.” Van Ajax en PSV zegt de middenvelder van die Königsblauen nog niets gehoord te hebben.
“Toen de geruchten opdoken, heb ik erover nagedacht. Maar ik ben nog geen jaar hier, wil laten zien dat ik in het buitenland kan slagen. Dat zou mooi zijn bij Schalke, maar ergens anders kan ook. Kijk: Ajax en PSV zijn prachtige clubs en het lijkt me mooi om een keer kampioen te worden. Maar misschien dat er nog meer interesse komt.”
Engelaar hoef ik niet te hebben. Rakitic lijkt me wel interessant na Pushkins beschrijvingen :)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 11 apr 2009 12:50
|
|
Rakitic is ook een meer dan interessante speler. Dat hij nu deelt in de malaise heeft meer met Schalke te maken dan met zijn talent. In de nationale elf heeft hij de top wel overtuigt, want ook clubs als Chelsea, Fiorentina wilden hem destijds halen. Schlake deed Zlatan Bajramovic weg om plaats te maken voor Rakitic komend seizoen als dragende speler. Ik denk niet dat de club hem zo snel weg zal doen, daar is hij te talentvol voor. Hij is ook nog maar 21 dat vergeten de supporters nog wel eens.
Wat Engelaar betreft zie ik het vrij simpel:
1. was in eerste instantie niet goed genoeg om door te breken bij Feyenoord: ok dat kan gebeuren.
2. speelde bij NAC aardig als middenvelder maar ook niet meer dan dat.
3. was bij Genk een teleurstelling op het middenveld
4. Ging pas in een goed draaiend Twente echt renderen maar of dat geheel aan hem lag?
5. Is nu bij Schalke een van de zwakke pionnen
M.a.w. Engelaar is subtop niveau en wat clubs hebben zich verkeken op het feit dat hij in een goed draaiend team speelde maar zelf niet de echte cruciale kapstok daarvoor was, net zoals bv. ook El Ahmadi tegenvalt. Gelukkig hebben wij de juiste speler van dat middenveld aangetrokken. AZ is een ander mooi voorbeeld van hoe een goed draaiend team de aankoopers in de luren kan leggen. Landzaat, Timmer, Lindenbergh, Kromkamp bleken toch niet de spelers waarvoor ze vaak versleten werden.
|
Rein
|
Geplaatst: Za 11 apr 2009 13:40
|
|
Ik wil niet zeikerig overkomen Scio, maar ik geloof dat dat altijd moet: wat is de bron? Of is het Sportweek, die genoemd is in het verhaal.
Bovendien denk ik ook niet dat Engelaar hoeft te komen. Middenveld vind ik prima zo en het ideale middenveld zie ik met Vertonghen, Enoh en Aissati. Bovendien hebben we dan nog Anita, Lindgren, Gabri, de Jong, misschien Urby. Dus een middenvelder vind ik niet zo belangrijk. Belangrijker vindt ik een verdediger, een keeper als Steek of Vermeer weggaat, en een aanvaller.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Za 11 apr 2009 14:05
|
|
Citaat: Pinchitter vind ik zo'n overschatte rol. Kijk naar Vennegoor. Bij Oranje heeft de bondscoach zovaak geoefend om de laatste paar minuten iets te forceren, maar toen het zover was tegen Rusland mocht hij blijven zitten.
Je maar in heel weinig situaties een pinchitter nodig. Alleen als je kracht tekort komt voorin en er niet inslaagt er voetballend doorheen te komen. Voor die andere gevallen kun je altijd nog gewoon een verdediger in de spits zetten. Vertonghen en Vermaelen zouden dat prima kunnen denk ik.
Precies, als je huntelaar in de spits hebt en het wil niet.
Dan geen pinchhitter, maar iemand uit het volgende rijtje:
Babel/Robben/Van Persie/V/D Vaart/Sneijder/Kuijt
Keuzes en je kunt er maar 3 opstellen.
Bij blessures kun je affelay hier ook nog aan toe voegen!
|
Rodney24
|
Geplaatst: Za 11 apr 2009 20:26
|
|
Rein:
Ik zou dan Oleguer eruit halen en Vertonghen neerzetten hij kan dan ook lekker doorschuiven zoals in het begin van dit jaar.
|