Auteur
|
Bericht
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 28 maa 2009 20:29
|
|
Ik heb hier laatst gehoord dat er een backup moest komen voor Van Der Wiel, en het moest een talentje zijn. Nou heb ik vandaag beelden gezien van een speler die mij heel erg beviel in de Mexicaanse competitie. En wel bij Chiva Guadalajala ( verbeter me als ik het fout heb ) Hij kan op rechtsback en op Rechtshalf. Zo sla je naar mijn mening twee vliegen in 1 klap, deze jongen van 20 jaar luisterd naar de naam Omar Esparza en maakte op mij een geweldige indruk! Graag jullie mening over deze jongen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 28 maa 2009 23:08
|
|
Ik weet niet heel veel van het voetbal in Zuid en Midden Amerika maar zelfs ik ken deze speler. Staat wel te boek als een talent, Mexicaans international en ik denk niet je hem zo maar even als back-up haalt. Sowieso lijkt het me erg moeilijk om hem te halen, in Mexico worden grote salarissen betaald.
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Za 28 maa 2009 23:21
|
|
Citaat: Ik weet niet heel veel van het voetbal in Zuid en Midden Amerika maar zelfs ik ken deze speler. Staat wel te boek als een talent, Mexicaans international en ik denk niet je hem zo maar even als back-up haalt. Sowieso lijkt het me erg moeilijk om hem te halen, in Mexico worden grote salarissen betaald.
Ja maar ik hebt liever dat je voor een goed talent veel geld betaald dan voor een middelmaat speler als Wielaert, ook komt er veel geld vrij als Luque vertrekt op de loonlijst. Deze jongen lijkt het mij al met al echt waard. Zo kan vd Wiel terug naar centraal en bij blessure of schorsing van Esparza weer rechtsback spelen. Zo selecteer je door en zorg je voor een goede verdediging met veel opties
Je hebt dan namelijk:
RB: 1e keus Esparza 2e keus vd Wiel
RCV: 1e keus vd Wiel 2e keus Alderweireld
LCV: 1e keus Verthongen 2e keus Wielaert/Oleguer
LB: 1e keus Vermaelen 2e keus een goede aankoop
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 10:28
|
|
We zijn nog zo nodig opzoek naar een rechtsback toch? We doen het prima met van der Wiel en anders kan Oleguer dan nog.
Maar dat wil niet zeggen dat ik hem niet graag zie komen hoor. Als je een aanwinst en haalbaar voor Ajax bent, ben je welkom! Maar ik ken hem niet, maar door naar jullie te ''luisteren'' zal ie wel goed zijn.
Boris_AFCA:
Citaat: RB: 1e keus Esparza 2e keus vd Wiel
LCV: 1e keus Vertonghen 2e keus Wielaert/Oleguer
Van der Wiel gaf laatst (gister of eergister?) aan dat ie liever op een rechtsback positie speeld. Met Esparza erbij zie jij hem als eerste keus liever rechtscentraal achterin spelen. Ik denk dat hij daar niet op staat te wachten, hij zal het maar moeten uitvechten maar Esparza.
Ik zou het zo doen:
Esparza/Van der Wiel -----Oleguer-----Vermaelen-----Vertonghen/of idd aankoop.
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 11:44
|
|
Citaat: We zijn nog zo nodig opzoek naar een rechtsback toch? We doen het prima met van der Wiel en anders kan Oleguer dan nog.
Maar dat wil niet zeggen dat ik hem niet graag zie komen hoor. Als je een aanwinst en haalbaar voor Ajax bent, ben je welkom! Maar ik ken hem niet, maar door naar jullie te ''luisteren'' zal ie wel goed zijn.
Boris_AFCA:
Citaat: RB: 1e keus Esparza 2e keus vd Wiel
LCV: 1e keus Vertonghen 2e keus Wielaert/Oleguer
Van der Wiel gaf laatst (gister of eergister?) aan dat ie liever op een rechtsback positie speeld. Met Esparza erbij zie jij hem als eerste keus liever rechtscentraal achterin spelen. Ik denk dat hij daar niet op staat te wachten, hij zal het maar moeten uitvechten maar Esparza.
Ik zou het zo doen:
Esparza/Van der Wiel -----Oleguer-----Vermaelen-----Vertonghen/of idd aankoop.
Wat ik heb gelezen heeft die gezegt dat die dacht dat die fysiek tekort kwam voor een plaats centraal en zich daarom wou concentreren op rechtsback. Maar aan de ene kant is die sterk genoeg want zie hem in wedstrijden genoeg oplosse met zijn lichaam. Ik dat Gregory wil spelen waar je hem ook nodig hebt! En Esparza is een talent die het ver kan gaan schoppen, nu kunnen we hem nog kopen!
Ik zou het zo doen:
Esparza-----vd Wiel-----Vetonghen-----Vermaelen/aankoop
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 11:47
|
|
Hij is nog maar 20 toch? Die Esparza? Kan je ons wat meer over hem vertellen?
Trouwens, Van der Wiel had idd gezegd dat ie die fysiek tekort kwam voor een plaats centraal. Maar ik vind het ook geen centrale verdediger. Een goede rechtsback die durft op te komen.
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 22:36
|
|
Citaat: Hij is nog maar 20 toch? Die Esparza? Kan je ons wat meer over hem vertellen?
Trouwens, Van der Wiel had idd gezegd dat ie die fysiek tekort kwam voor een plaats centraal. Maar ik vind het ook geen centrale verdediger. Een goede rechtsback die durft op te komen.
Ik heb hem met Mexico onder 21 een aantal keer heb gezien en toen vond ik zijn speelstijl gedurfd maar toch wel weer verantwoord. Hij speelt slim en kiest zijn moment van opkomen heel erg goed uit naar mijn mening, aanvallend is die voor een verdediger goed en verdedigend is die uitermate goed voor zijn leeftijd. Ook let hij erop of die een gat achterlaat wanneer hij naar vore gaat. Dat bedoelde ik met gedurfd maar toch verantwoord. Deze speler is in mijn ogen een directe versterking. Hij heeft een goede voorzet in huis en een goede tackle. Ook is die met links niet beroerd, maar ook weer niet een superster. Hij kan dus op rechtsback en op rechtshalf. Verder moet ik zeggen dat sinds de eerste keer dat ik hem zag dat ik het altijd een leuke speler vond en zeker voor onze club, genoeg brafoure in zijn spel en afentoe straalt het wat arrogants uit. Ik weet zeker dat als een Elia tegen hem moet spelen dat hij Elia in zijn zak zet in de eerste minuut en in de 90e minuut hem eruit haalt. Klasse heeft deze speler in mijn ogen zeker. Het is naar mijn mening vreemd dat nog geen topclub zich heeft gemeld. Maarja de Mexicaanse competitie is ook niet erg in trek in Europa. Ook heb ik van een mexicaanse vriend van mij gehoord dat hij PSV zou hebben afgewezen een paar jaar terug. Hiddink wou hem persoonlijk halen maar samen met zijn ouders besloot hij om niet te gaan vanwege de leeftijd. Maar dat is een gerucht. Ik ben fan van deze jongen en als Ajax hem haalt kan je goed doorselecteren en zullen Gabri, die dit seizoen ver terug is gezakt qua niveau, en Silva kunnen vertrekken. Je houdt dan op Rechtsback Esparza en vd Wiel over en op rechtshalf Enoh en Esparza. Dit als je met de punt naar voren wilt spelen op het middenveld. Koppend is die trouwens ook sterk naar mijn weten.
Full name: Omar Alejandro Esparza Morales
Date of birth: May 21, 1988
Birthplace: Guadalajara, Jalisco, Mexico
Nationality: Mexican
EU passport: No
Height: 181 cms
Weight: 80 kgs
Club: Guadalajara
Position: Defender/Defensive Midfielder [L, C">
Squad Number: 6
Previous clubs: none
International debut: August 2007, v Colombia
International Caps: 2
International Goals: 0
World Cups: none
Season Club Country Level GP GS
2007-08 Guadalajara MEX A 26 1
2006-06 Guadalajara MEX A 26 1
2005-06 Guadalajara USA A 10 0
Career Totals: 62 2
|
Jappy1995
Forum berichten: 21
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 20:13
|
|
ik vind dat ajax wielaert zo snel mogelijk moet verkopen, die jongen heeft geen enkele toegevoegde waarde.
verder zou ajax alleen nog een centrum spits moeten halen. het hoeft geen wereld klasse spits te zijn, als hij er maar meer dan 15 maakt.
verder moet ajax kennedy en leo verkopen, niet dat ze slecht zijn.
ze zijn alleen overbodig. rommedahl terughalen. hij is net zo snel als leo, en kan de hele wedstrijd mee.
verder zou ik nog een echte ster voor het middenveld kopen. maar geen afgedankte ex-ster als luque.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 20:27
|
|
Hoi Jappy1995, zou je op de hoofdletters willen letten? Je hebt ook een mail gekregen. Graag even lezen!
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 20:39
|
|
Citaat:
Ik heb hem met Mexico onder 21 een aantal keer heb gezien en toen vond ik zijn speelstijl gedurfd maar toch wel weer verantwoord. Hij speelt slim en kiest zijn moment van opkomen heel erg goed uit naar mijn mening, aanvallend is die voor een verdediger goed en verdedigend is die uitermate goed voor zijn leeftijd. Ook let hij erop of die een gat achterlaat wanneer hij naar vore gaat. Dat bedoelde ik met gedurfd maar toch verantwoord. Deze speler is in mijn ogen een directe versterking. Hij heeft een goede voorzet in huis en een goede tackle. Ook is die met links niet beroerd, maar ook weer niet een superster. Hij kan dus op rechtsback en op rechtshalf. Verder moet ik zeggen dat sinds de eerste keer dat ik hem zag dat ik het altijd een leuke speler vond en zeker voor onze club, genoeg brafoure in zijn spel en afentoe straalt het wat arrogants uit. Ik weet zeker dat als een Elia tegen hem moet spelen dat hij Elia in zijn zak zet in de eerste minuut en in de 90e minuut hem eruit haalt. Klasse heeft deze speler in mijn ogen zeker. Het is naar mijn mening vreemd dat nog geen topclub zich heeft gemeld. Maarja de Mexicaanse competitie is ook niet erg in trek in Europa. Ook heb ik van een mexicaanse vriend van mij gehoord dat hij PSV zou hebben afgewezen een paar jaar terug. Hiddink wou hem persoonlijk halen maar samen met zijn ouders besloot hij om niet te gaan vanwege de leeftijd. Maar dat is een gerucht. Ik ben fan van deze jongen en als Ajax hem haalt kan je goed doorselecteren en zullen Gabri, die dit seizoen ver terug is gezakt qua niveau, en Silva kunnen vertrekken. Je houdt dan op Rechtsback Esparza en vd Wiel over en op rechtshalf Enoh en Esparza. Dit als je met de punt naar voren wilt spelen op het middenveld. Koppend is die trouwens ook sterk naar mijn weten.
Aangezien jij hem hebt gevolgd kan je mij misschien ook wat vertellen over Patricio Araujo. Ik heb hem een paar jaar geleden zien spelen samen met Esparza en toen maakte Araujo meer indruk op mij dan Esparza. Volgens mij is het een kleine centrale verdediger (1.75) maar staat hij wel zijn mannetje. In de jeugd dan tenminste.
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 22:18
|
|
Citaat:
Aangezien jij hem hebt gevolgd kan je mij misschien ook wat vertellen over Patricio Araujo. Ik heb hem een paar jaar geleden zien spelen samen met Esparza en toen maakte Araujo meer indruk op mij dan Esparza. Volgens mij is het een kleine centrale verdediger (1.75) maar staat hij wel zijn mannetje. In de jeugd dan tenminste.
Zo goed ben ik niet op de hoogte hoor. Ik zie zelfs dat ik heb gezegt dat die rechtsback is, terwijl hij linksback is. Stomme fout, maar dit weekend heb ik wat nachtjes overgedraaid door een SE-week op school.:$ Patricio Araujo is toch die verdedigende middenvelder die omgeturnd is tot verdediger? Als dat hem is vind ik hem een grote belofte. Deze twee jongens zijn vrienden dus als je ze samen haalt zal je misschien 14 miljoen moeten bieden maar naar mijn mening is Esparza het zeker waard. En Araujo ook zover ik tot nu toe hem heb gezien, en ook op hem heb gelet. Als ik binnenkort weer kijk zal ik voor jouw speciaal op hem letten. Ook staat op internet dat die Araujo ook op rechtsback kan spelen. Maar Esparza die dus LINKSBACK is is natuurlijk intressant.
Excusses trouwens voor mijn eerdere foute vermelding!
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 23:18
|
|
Is zeker goede speler,
vd wiel-oleguer-vermaelen-esparza
zou leuke verdediger zijn, maar we moeten oppassen dat we niet te veel buitelandstalige speler halen! Vertonghen kan ook prima uit de voeten als LB.
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 23:38
|
|
Citaat: Is zeker goede speler,
vd wiel-oleguer-vermaelen-esparza
zou leuke verdediger zijn, maar we moeten oppassen dat we niet te veel buitelandstalige speler halen! Vertonghen kan ook prima uit de voeten als LB.
Ja maar ik heb liever een volwaardige linksback dan iemand die ervoor misbruikt wordt!
Ik zie liever :
Vermeer; vd Wiel, Aankoop (Ajauro?), Vertonghen/Vermaelen, Aankoop (Esparza?); Enoh, Aissati, Anita/Vertonghen; Suarez, Cvitanich, Sulejmani
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 22:39
|
|
Ik zit net op een site waar allemaal zweedse toptalentjes staan:
Naam/leeftijd/positie/club
-Daniel Alund 16 Aanvaller IF Brommapojkarna
-Kevin Angleborn 15 Keeper Hammarby IF
-Philip Andersson 16 Verdediger Landskrona BoIS
-Armend Aslani 10 Aanvaller FC Kopenhagen (stond in top 20 anders had ik hem nooit genoemd! Top 20 voor een 10jarige is natuurlijk speciaal!)
-Gazmend Atipi 15 Aanvaller US Levico Terme
-Max Axelsson 15 Middenvelder Kalmar FF
-Allan Barhemat 16 Defensive-Allrounder Triangelns IK
-Agon Beqiri 15 Middenvelder FC Trollhättan
-Hampus Bohman 16 Middenvelder Kalmar FF
-Arianit Duraku 11 Verdediger Husie IF
-Beni Duraku 15 Aanvaller Husie IF
-Jacob Eriksson 15 Middenvelder FBK Karlstad
-Viktor Falk 14 Winger right/left Lerkils IF
-Per Frick 16 Aanvaller FBK Karlstad
-Carlos Garcia 16 Verdediger Djurgardens IF
wie kent er een paar en kan mij meer vertellen?
Ik heb alleen de spelertjes genomen van 16 jaar of jonger, want dan zijn ze door Ajax nog makkelijk te halen en goedkoop. Ook heb ik de zweedse talentjes die bij Barcalona, Chelsea, Arsenal, enzo al weggelaten omdat dit hopeloos is.
Staan trouwens ook een stuk of 5 jongentjes van onder de 10 in maar zal dit relevant zijn? Ik weet het niet willen jullie ze toch weten dan moeten jullie het maar zeggen
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 22:50
|
|
Ambities in mensenhandel, Boris?
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 22:55
|
|
Citaat: Ambities in mensenhandel, Boris?
whaha nou eigenlijk......
Nee grapje, maar je moet op steeds jongere leeftijd gaan kijken als Ajaxzijnde want anders is het al te duur of kan het al naar een topclub het concureren wordt zo moeilijk dat ik geen andere uitweg zie helaas
|
Marco
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 22:57
|
|
Ik dacht dat er momenteel een beweging gaande is -met name vanuit NL- om dit soort praktijken juist tegen te gaan..
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 22:59
|
|
Nee grapje, maar je moet op steeds jongere leeftijd gaan kijken als Ajaxzijnde want anders is het al te duur of kan het al naar een topclub het concureren wordt zo moeilijk dat ik geen andere uitweg zie helaas
Bullshit... Denk aan het spreekwoord: wat u niet wilt dat u geschiet doe dat ook bij een niet..
Ik vind gewoon dat spelers onder de 16 gewoon niet (ge)(ver)kocht moeten worden. Hier moet je afblijven. Zelf zie ik eigenlijk het liefst die home-grown players regel van de FIFA.. We moeten kijken in de categorie 16-18 jaar die zijn nog wel haalbaar.
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 23:03
|
|
Bullshit... Denk aan het spreekwoord: wat u niet wilt dat u geschiet doe dat ook bij een niet..
Ik vind gewoon dat spelers onder de 16 gewoon niet (ge)(ver)kocht moeten worden. Hier moet je afblijven. Zelf zie ik eigenlijk het liefst die home-grown players regel van de FIFA.. We moeten kijken in de categorie 16-18 jaar die zijn nog wel haalbaar.
de helft die ertussen staat is 16 of bijna 16 dus dat is zowiezo al minder erg, als deze regel er is zou ik dit toejuigen want dan hoeven wij ons er ook niet in te mengen. Maar als het moet dan doe ik wel mee om Ajax beter te maken
|
Marco
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 23:05
|
|
Er zitten best wel schrijnende verhalen tussen van jongetjes die het niet wisten te redden, heb ik begrepen..
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 1 apr 2009 10:34
|
|
Citaat: Ik zit net op een site waar allemaal zweedse toptalentjes staan:
-Armend Aslani 10 Aanvaller FC Kopenhagen (stond in top 20 anders had ik hem nooit genoemd! Top 20 voor een 10jarige is natuurlijk speciaal!)
Ik heb alleen de spelertjes genomen van 16 jaar of jonger, want dan zijn ze door Ajax nog makkelijk te halen en goedkoop. Ook heb ik de zweedse talentjes die bij Barcalona, Chelsea, Arsenal, enzo al weggelaten omdat dit hopeloos is.
Staan trouwens ook een stuk of 5 jongentjes van onder de 10 in maar zal dit relevant zijn? Ik weet het niet willen jullie ze toch weten dan moeten jullie het maar zeggen
Zou je misschien ook de talentjes in de categorie 17-19 willen noemen? Persoonlijk ben ik meer geinteresseerd in die namen, temeer omdat die categorie nog best haabaar is in veel gevallen. Onder de 16 moet je spelers lekker in hun eigen omgeving laten ballen (m.a.w. ik juich de komende regel toe).
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 1 apr 2009 13:57
|
|
Nicky Kuiper, linksback van Vitesse en pas 19 jaar jong, staat nadrukkelijk in de belangstelling van AZ. Kan iemand mij wat over Nicky vertellen, want een linksback kan Ajax wel als back-up gebruiken als Schilder vertrekt. Het is wel betrouwbaar, want het onderstaande stuk komt van de VI.
Citaat: Kuiper: 'Interesse AZ natuurlijk fantastisch'
Vitesse-verdediger Nicky Kuiper bevestigde afgelopen week dat een gesprek te gebeuren staat met AZ. De Alkmaarders hebben interesse in de negentienjarige verdediger, die in Arnhem ook bij kan tekenen.
"Het feit alleen al dat AZ me wil hebben is fantastisch. We hebben het hier wel over de aanstaande landskampioen die directe interesse in je heeft. Dat is natuurlijk niet niets", zegt Kuiper in gesprek met Voetbal International.
Hoewel Kuiper gestreeld is door de interesse van AZ, wil de jongeling niet koste wat kost met de Alkmaarders in zee gaan. Veel hangt af van het gesprek dat komende week te gebeuren staat tussen club en speler.
"Maar tegelijkertijd wil ik afwachten wat ze allemaal te vertellen hebben. Bij Vitesse heb ik dit seizoen de garantie op speelminuten, al moet dat volgend jaar natuurlijk ook nog blijken. Op mijn leeftijd is speeltijd belangrijk. AZ heeft natuurlijk wel al Sebastien Pocognoli en Ragnar Klavan op die positie."
Kuiper, herstellende van een enkelblessure, kwam dit seizoen tot elf wedstrijden in de hoofdmacht van de Arnhemmers. Tot scoren kwam de jonge verdediger nog niet.
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Wo 1 apr 2009 15:16
|
|
Citaat: Ik zit net op een site waar allemaal zweedse toptalentjes staan:
Zou je misschien ook de talentjes in de categorie 17-19 willen noemen? Persoonlijk ben ik meer geinteresseerd in die namen, temeer omdat die categorie nog best haabaar is in veel gevallen. Onder de 16 moet je spelers lekker in hun eigen omgeving laten ballen (m.a.w. ik juich de komende regel toe).
Noem is welke positie je zou willen dan kijk ik wel op die manier of uit welk land;)
|
Jappy1995
Forum berichten: 21
|
Geplaatst: Wo 1 apr 2009 19:53
|
|
- Een Sterke, Kopkrachtige, Balvaste Spits: B. N'Kufo, D. Fall
Verder zou ik Kennedy, Leo en Rommedahl alledrie verkopen.
waardoor je niet zo breed in de aanvallers zit.
- Dus ook nog interessante aanvallers: R. Beerens
Verder zou ik B. Silva, R. Wielaert, J. Martina, M. Donald, E. Sno verkopen en op zoek gaan naar fysiek sterke talenten.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Wo 1 apr 2009 21:05
|
|
Henk timmer of Makaay zouden goede aankoop zijn voor Ajax
|