| | |
Forum
Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 330654 Status: InactiefBerichten: 5629
|
Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 15:29
|
|
Allemaal leuk en aardig, dat nieuws over Boilesen, maar dat hoort hier natuurlijk niet. Dit is een speler die in verband wordt gebracht en dus hoort het in de mogelijke aanwinsten-topic. Ik maak wel even kopietjes van de posts. Daar dus graag verder.
Citaat: Ja, hij is duur voor een 27 jarige, ja. Dan moet je erg overtuigd zijn van zijn kwaliteiten, als je 'm pakt. Zal wel iets met CL te maken hebben, áls er al sprake van is. Wat Heerenveen met dat geld zou kunnen doen, is verder niet zo belangrijk. Dat is een hele andere wereld.
Nou, dat is weldegelijk belangrijk. Stel Heerenveen bewijst dat het van die 10 miljoen 5 miljoen uitgeeft aan twee spelers van het niveau Pranjic (zo bijzonder is die jongen nou ook weer niet), dan krijgt Ajax terecht weer heel Nederland over zich heen. Je versterkt de concurrentie door zo'n belachelijk bedrag neer te tellen voor een 27-jarige.
Citaat: V.w.b. Emanuelson; ik zie dat in dienst spelen ván niet zo. Ik zie het veel meer als een wisselwerking. Wat het ook is, doet Emanuelson dat nu echt zo aardig dit seizoen? Ik vind het wel meevallen. Erg veel vlotte acties/combinaties met hem daarbij betrokken hebben we nou ook weer niet gezien. Verzachtende omstandigheid is wel dat ie dan eens hier en dan eens daar mag opdraven. Vooral jammer, want het wordt nu stilaan wel eens tijd dat Emanuelson wat 'vaster' wordt.
Emanuelson is het meest middenvelder van de aanvallers. Hij is natuurlijk ook geen echt diepspelende linksbuiten, maar meer een hangende. Vergeleken met Sulejmani en Suárez gaat hij ook ontzettend zuinig om met balverlies. Dat moet ook, want die andere twee lijden zoveel balverlies dat de ploeg echt belachelijk veel moet omschakelen. Alleen in dat opzicht moet Emanuelson dus al meer teamspeler zijn. Daarnaast valt het aantal doelpogingen van Emanuelson totaal in het niet bij het aantal pogingen van Suárez, bijvoorbeeld. Zie verder bijvoorbeeld ook die goal van Cvitanich. Keurig heroverd en afgegeven op Cvita, waar ik denk dat veel andere aanvallers hadden geschoten.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 21:26
|
|
Citaat: Pranjic heeft een goede trap en dat is bij vrije trappen wel een voordeel. Maar verder ben ik het met Enganche eens, waar je vooral op moet letten is wat Pranjic doet bij balverlies.
Had je inderdaad de afgelopen jaren eens moeten doen. Enganche heeft een punt als ie zegt dat Pranjic dit jaar ietwat anders is dan voorgaande jaren; ik vind 'm wat luier spelen, ik kan er zo snel geen andere term voor bedenken, maar dat is het dan ook wel. Pranjic is de afgelopen seizoenen juist een behoorlijk allround speler gebleken, dat zal de overgrote meerderheid van Heerenveen volgers beamen. Er zijn ook trainers die hem wel eens als linksback opstellen, om maar wat te noemen. Niet ideaal, maar het zegt wel wat.
Met het Friese Haagje bedoel ik alles wat rondom en dichtbij Heerenveen vertoeft. En dat Heerenveen zoveel goals heeft moeten incasseren, heeft natuurlijk bitter weinig met Pranjic te maken. Echt, da's kolder.
Citaat: Nou, dat is weldegelijk belangrijk. Stel Heerenveen bewijst dat het van die 10 miljoen 5 miljoen uitgeeft aan twee spelers van het niveau Pranjic (zo bijzonder is die jongen nou ook weer niet), dan krijgt Ajax terecht weer heel Nederland over zich heen.
Dat is nou niet iets waar me ik door zou laten leiden. Wat belangrijk is, is dat spelers bij Heerenveen een (min of meer) logische ontwikkeling doormaken en ook de tijd, ruimte en omstandigheden kúnnen krijgen om tot die ontwikkeling te komen. Zoals gezegd, het is daar een hele andere wereld. Moeten versus mogen en zo.
Ik heb heel sterk de indruk dat een Beerens bij Ajax zijn huidige niveau niet had gehaald. Lindgren deed 't met een omweg. Mijn conclusie is dat Ajax jonge spelers die tussenstap op een of andere manier al tijden niet kan bieden. Zie ook eigen kweek en hun ontwikkeling. Dan pik je ze dus later op, als ze al beter zijn en daarmee meteen ook duurder. Ik durf rustig te stellen dat 9 van de 10 spelers die Heerenveen haalt, bij Ajax door de achterdeur zouden verdwijnen of pas veel later tot bloei zullen komen.
Zo'n Elm, die hadden we bij Ajax natuurlijk allang voor houten Klaas uitgemaakt. ;)
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 21:31
|
|
Klopt Marco heb je helemaal gelijk in...
Verder doet ajax dit nu toch ook met bepaalde jeugdspelers. Als ze het niet kunnen maken bij ajax dan maar proberen of ze het kunnen bereiken via een omweg. Hierbij laat ajax in zijn contract een eerste koop-optie te hebben.
Dit is gebeurd bij onder andere: Poepon en Goosens. Het zal me ook niet verbazen dat dit zelfs bij Schilder gebeurd is. Oke, het is Robbert is een speler die niet nuttig is voor ajax, maar ik ben maar al te blij dat hij bij de selectie zit.
Het is een nuttige back-up, zeurt nooit, kent zijn krachten. Verder haalt valt hij nooit extreem positief of extreem negatief op.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 23:22
|
|
Citaat: Had je inderdaad de afgelopen jaren eens moeten doen. Enganche heeft een punt als ie zegt dat Pranjic dit jaar ietwat anders is dan voorgaande jaren; ik vind 'm wat luier spelen, ik kan er zo snel geen andere term voor bedenken, maar dat is het dan ook wel.
Citaat: Pranjic is de afgelopen seizoenen juist een behoorlijk allround speler gebleken, dat zal de overgrote meerderheid van Heerenveen volgers beamen. Er zijn ook trainers die hem wel eens als linksback opstellen, om maar wat te noemen. Niet ideaal, maar het zegt wel wat.
Ik vind Pranjic vooral goed als linkshalf, als linksback (ook bij Kroatie wel eens gedaan) vind ik het al minder, je kan het wel doen maar dan moet de rugdekking van je centrale verdedigingsduo wel goed zijn anders ben je kwetsbaar.
Citaat: Met het Friese Haagje bedoel ik alles wat rondom en dichtbij Heerenveen vertoeft. En dat Heerenveen zoveel goals heeft moeten incasseren, heeft natuurlijk bitter weinig met Pranjic te maken. Echt, da's kolder.
Laat ik het anders stellen. De manier waarop Heerenveen speelt is een keuze. Pranjic met zoveel vrijheid als linkshalf en die verdedigend minder z'n werk op moet knappen is een keuze. Daardoor blinkt Pranjic ook uit in bepaalde aspecten dat staat in directe relatie met de speelwijze. Hij krijgt een vrijheid die je niet overal krijgt. Wat je jaar in jaar uit bij Heerenveen ziet is dat ze veel doelpunten tegenkrijgen, heeft te maken met de spelopvatting en wat ze van bepaalde spelers verwachten.
Citaat: Dat is nou niet iets waar me ik door zou laten leiden. Wat belangrijk is, is dat spelers bij Heerenveen een (min of meer) logische ontwikkeling doormaken en ook de tijd, ruimte en omstandigheden kúnnen krijgen om tot die ontwikkeling te komen. Zoals gezegd, het is daar een hele andere wereld. Moeten versus mogen en zo.
Tja weet je wat het is. Ik heb hier een paar bezwaren tegen eigenlijk. Ten eerste Pranjic doet het goed hoor, heeft een paar goede kwaliteiten maar het is geen top en het wordt geen top in mij ogen. Heel veel spelers in de eredivisie die op latere leeftijd gaan uitblinken doen dat meestal ook omdat op een bepaalde manier gebruikt worden, en vaak ook opgestuwd worden door de kracht van een elftal. Kromkamp en De Cler werdne in hun AZ tijd de hemel in geprezen als backs. Landzaat, op een gegeven moment was zelfs Real geinteresseerd. Engelaar ook weer zo'n voorbeeld.
In jouw ogen moet Ajax maar 10 Miljoen neerleggen (meteen het op een na hoogste bedrag uit de geschiedenis). Ik vind het persoonlijk niet nodig omdat:
1a. Pranjic is ouder en er zit minder ontwikkelingspotentieel in.
1b. Pranjic is ouder en dus is een return on investment ook kleiner, grote clubs gaan straks op z'n 30ste niet veel meer neertellen.
2. Ik ben persoonlijk van mening dat wanneer je Pranjic in dit Ajax zet hij geen schim meer is van de Pranjic waar veel mensen hem in de Heerenveen tijd voor aanzagen.
3. Ik vind Pranjic sowieso geen prioriteitsaankoop vind, hij zou wat kunnen toevoegen echter zijn er veel grotere gaten in dit elftal waar je eerst naartoe moet kijken. Zeker met de aanwezigheid van Emanuelson - zitten stiekem ook grote clubs voor hem op de banken, dat vergeten mensen wel eens -.
4. Wanneer je 10 Miljoen neertelt voor Pranjic je sowieso met een probleem komt voor de andere investeringen. We hebben het afgelopen zomer kunnen zien, na 16 Miljoen voor Sulejmani was de geldboom een stuk leger en heeft Ajax toen uit pure noodzaak nog een goedkope speler gehaald (lees: Sno.) Datzelfde probleem krijg je komende zomer dan weer, in mijn ogen dus een dubbel probleem.
5. Wat Thomas aangeeft deel ik, ik heb ook liever twee goede spelers van 5 Miljoen. Ook prima mogelijk. In de eredivisie wordt veel te veel betaald, in Heerenveen bulderen ze van het lachen als we 10 Miljoen neertellen, voor dat geld hebben ze 4 goede spelers terug.
Citaat: Ik heb heel sterk de indruk dat een Beerens bij Ajax zijn huidige niveau niet had gehaald.
Beerens had een eerlijke kans moeten krijgen bij PSV dat was z'n probleem eigenlijk. Tardelli boven hem verkiezen is natuurlijk een grap. Bij Ajax ben je afhankelijk van de kansen die je rkijgt. De echte talenten blijven ook in moeilijke tijden bovendrijven (zie Van der Vaart bij z'n debuut). Beerens vind ik geen echte topper, maar was bij Ajax denk ik ook wel aan z'n speeltijd gekomen (zoals bv. ook De Mul destijds). Weet je wat het is met een speler als Beerens, leuke speler opzich al ben ik nog niet geheel overtuigd. Maar als je hem nu in z'n relatieve succesperiode naar Ajax haalt zal het ook stroef lopen. Die vlieger van ontwikkeling gaat namelijk niet alleen op voor talenten maar ook voor de oudere aankopen.
Citaat: Lindgren deed 't met een omweg. Mijn conclusie is dat Ajax jonge spelers die tussenstap op een of andere manier al tijden niet kan bieden.
Ik was tegen Lindgrens vertrek bij Ajax overgens, speeltijd had hij bij Groningen maar ook bij Ajax had hij zich wel kunnen doorontwikkelen. Ik hoor vaak het evrhaal dat hij Sneidjer voor zich had en het dus logisch was dat hij vertrok. Dat verhaal klopt niet helemaal, hij had Sneijder en Boukhari voor zich (keuze van Blind).
Citaat: Zie ook eigen kweek en hun ontwikkeling. Dan pik je ze dus later op, als ze al beter zijn en daarmee meteen ook duurder. Ik durf rustig te stellen dat 9 van de 10 spelers die Heerenveen haalt, bij Ajax door de achterdeur zouden verdwijnen of pas veel later tot bloei zullen komen.
Echte klasse komt altijd wel bovendrijven zolang blessures en mentale processen niet een te grote invloed hebben. Heel veel successen van Heerenveen floppen overgens elders weer (zie Nilsson).
Citaat: Zo'n Elm, die hadden we bij Ajax natuurlijk allang voor houten Klaas uitgemaakt. ;)
En ik hoef Elm nog steeds niet bij Ajax te zien, er zijn betere spelers te krijgen.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 18 maa 2009 09:35
|
|
Citaat: Wat je jaar in jaar uit bij Heerenveen ziet is dat ze veel doelpunten tegenkrijgen, heeft te maken met de spelopvatting en wat ze van bepaalde spelers verwachten.
Uit het al eerder genoemde Haagje was er anders nogal eens kritiek op de speelwijze die Verbeek de ploeg oplegde. Men vond het helemaal niet zo speels als jij nu suggereert. Dit seizoen is het anders, Sollied heeft 't in eerste instantie achterin ook anders willen oplossen. Dat had nogal wat lekkage tot gevolg. Daarbij is de verdediging van Heerenveen al een tijdje simpelweg gammel. En daarmee zijn heel veel tegengoals verklaard.
Citaat: In jouw ogen moet Ajax maar 10 Miljoen neerleggen
Dat heb ik volgens mij toch niet gezegd. Ik hou me nooit zo bezig met transfersommen. Dat laat ik over aan mensen die helemaal into the spelersmarkt zijn en boekhoudkundig geschoolden. Ik wil gewoon een goed Ajax zien.
Citaat: Wat Thomas aangeeft deel ik, ik heb ook liever twee goede spelers van 5 Miljoen.
Sterker nog, ik heb liever 5 direct inzetbare topspelers voor 2 mio 't stuk, maar daar gaat het helemaal niet om. Zie eerder.
Citaat: Echte klasse komt altijd wel bovendrijven zolang blessures en mentale processen niet een te grote invloed hebben.
En Michel van Oostrum werd ooit de nieuwe Marco van Basten genoemd. De winst zit 'm niet zozeer in de Sneijders en van der Vaartjes, die zullen er uiteindelijk heus wel komen, de grote winst zit 'm in spelers die op het eerste oog niet die absolute toptalenten zijn, maar die je wel tot grote(re) hoogte kunt stuwen.
Citaat: Ik was tegen Lindgrens vertrek bij Ajax overgens, speeltijd had hij bij Groningen maar ook bij Ajax had hij zich wel kunnen doorontwikkelen.
Gemakkelijk zinnetje, gemakkelijk gedacht, maar op lucht gebaseerd. Wil je nou echt beweren dat Ajax de afgelopen jaren een prima thuis is geweest voor dit soort spelers? Je kan allerlei aardige spelers hebben, maar als je niet de voorwaarden weet te creëren waarbinnen dit soort spelers kunnen bloeien, wordt het érg lastig en soms zelfs onmogelijk. Dá's de crux wat mij betreft.
En Pranjic vind ik nog steeds een prima voetballer!
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Wo 18 maa 2009 19:37
|
|
Citaat: Ik vond Luuk de jong wel een goede spits. Fysiek al heel ver. Ongelovelijk dat hij pas 18 is.
pluspunten:
Koppend vermogen
Balvast
Werklust
Minpunte:
Traag - zelfs Wielaert won een sprint.
Wellicht kopen en dan voor een jaar verhuren. Eventueel ook wel goed te gebruiken als pinchhitter. Fysiek nadrukkelijk aanwezig.
Als we toch perse voor een spits van De Graafschap gaan dan heb ik liever Sahar. Luuk De Jong daar krijg ik een beetje het Lasse Schone gevoel bij. Redelijke speler te licht voor de top.
Nog een pluspunt: Het is een Ajacied. Niet zo verwonderlijk natuurlijk maar toch.
Citaat: In de Doetinchemse huiskamer hangt een fraaie foto boven de openhaard. Twee blonde mannetjes met grote ogen, de oudste is acht en de jongste zes. Ze hebben allebei een bal in hun handen en een shirtje aan van Ajax, hun favoriete club. Bron: VI
Ik zou het nog even afwachten. Met Bodul en Castillion heb je twee aardige spitsen in de jeugd lopen. Het is zaak voor De Jong om veel wedstrijden op hoog niveau te blijven spelen. Dat zal lastig worden bij Ajax. Een tussenstap bij Twente of Heerenveen lijkt mij het meest logische en waarschijnlijk ook het beste voor zijn ontwikkeling. Over zo'n anderhalf jaar, wanneer zijn transferwaarde van 800 duizend euro wel wat hoger zal zijn, de situatie weer goed bekijken. Een talentvolle Nederlandse(!) speler is het in ieder geval zeker.
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 18 maa 2009 20:02
|
|
Pranjic, het is gewoon een goeie voetballer, en misschien komt Sulejmani een keer met hem uit de verf.
Stijn de Smet (Cercle), blijft een goeie voetballer, al weet ik niet of ie 'zwaar' genoeg is voor Ajax, maar dan terzijde.. de meeste Belgen zijn goed terecht gekomen bij Ajax.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Wo 18 maa 2009 20:06
|
|
Pranjic .. Ja ik ben er niet zo kapot van en ik betwijfel of hij wel op een 3 mans middenveld kan.
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 18 maa 2009 20:09
|
|
Citaat: Pranjic .. Ja ik ben er niet zo kapot van en ik betwijfel of hij wel op een 3 mans middenveld kan.
Desnoods gooi je hem op linksbuiten, en dan Mickey op '10', Aissati op linksmid, Suarez rechtsbuiten, Cvitanich (of Bodul) spits, Gabri (of Enoh) als rechtsmid.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 18 maa 2009 20:14
|
|
Citaat: Pranjic .. Ja ik ben er niet zo kapot van en ik betwijfel of hij wel op een 3 mans middenveld kan.
Desnoods gooi je hem op linksbuiten, en dan Mickey op '10', Aissati op linksmid, Suarez rechtsbuiten, Cvitanich (of Bodul) spits, Gabri (of Enoh) als rechtsmid.
Jezes...jij wilt totaal overlopen worden op het middenveld? Een beetje power bij de tegenstander op het middenveld en je kunt het shaken op deze manier
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 00:55
|
|
Eens met Scio. Dat kan gewoon echt niet. Sulejmani heeft natuurlijk ook allang bewezen dat hij niet op tien kan spelen.
Hij is controlerend te zwak om als linkshalf op een driemansmiddenveld te spelen. En als aanvallende middenvelder krijgt hij bij Ajax niet genoeg vrijheid. Als linksbuiten in het Ajax-systeem mist hij weer snelheid.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 12:30
|
|
Citaat: Uit het al eerder genoemde Haagje was er anders nogal eens kritiek op de speelwijze die Verbeek de ploeg oplegde. Men vond het helemaal niet zo speels als jij nu suggereert. Dit seizoen is het anders, Sollied heeft 't in eerste instantie achterin ook anders willen oplossen. Dat had nogal wat lekkage tot gevolg. Daarbij is de verdediging van Heerenveen al een tijdje simpelweg gammel. En daarmee zijn heel veel tegengoals verklaard.
Dat laatste klopt zeker. Is ook al jaren het probleem, mijn
Citaat: Dat heb ik volgens mij toch niet gezegd. Ik hou me nooit zo bezig met transfersommen. Dat laat ik over aan mensen die helemaal into the spelersmarkt zijn en boekhoudkundig geschoolden. Ik wil gewoon een goed Ajax zien.
Iedereen wil een goed Ajax zien. Ik denk dat dat ook het uitgangspunt moet zijn. Laat ik het zo zeggen ik kreeg een beetje de indruk dat je er geen probleem mee zou hebben dat Ajax veel betaalt (want daar gaat het me om). Met deze passages wekte je bij mij i.i.g. die suggestie.
Ja, hij is duur voor een 27 jarige, ja. Dan moet je erg overtuigd zijn van zijn kwaliteiten, als je 'm pakt. Zal wel iets met CL te maken hebben, áls er al sprake van is. Wat Heerenveen met dat geld zou kunnen doen, is verder niet zo belangrijk. Dat is een hele andere wereld.
Ik heb heel sterk de indruk dat een Beerens bij Ajax zijn huidige niveau niet had gehaald. Lindgren deed 't met een omweg. Mijn conclusie is dat Ajax jonge spelers die tussenstap op een of andere manier al tijden niet kan bieden. Zie ook eigen kweek en hun ontwikkeling. Dan pik je ze dus later op, als ze al beter zijn en daarmee meteen ook duurder.
Ik wil ook goede spelers maar ik wil bovenal een goed team en niet dat bepaalde posities onderbezet blijven omdat we op een positie heel erg kapitaalkrachtig zijn omgesprongen. Soms is dat nodig, maar bij Pranjic vind ik dat risisco om verschillende redenen niet waard om te nemen. Bij Pranjic heb je gewoon op een briefje dat hij heel veel kost. (anyway dat heb ik eerder al aangegeven).
Citaat: Sterker nog, ik heb liever 5 direct inzetbare topspelers voor 2 mio 't stuk, maar daar gaat het helemaal niet om. Zie eerder.
Ik kijk naar de maximale mogelijkheden voor Ajax. Ik denk dat we hier een duidelijk meningsverschil over hebben. Ik ga uit van het principe dat ik bij (mogelijke) aankopen ook rekening houdt met de verantwoording van het risico in financiele zin. Jij zegt dat je geen boekhouder wil zijn en vooral kijkt naar of iemand in jouw ogen het niveau heeft en beschouwt die financieen als een onderwerp als een materie die niet direct jouw aandachtsgebied heeft. Ik begrijp dat je Pranjic qua niveau goed genoeg vind voor Ajax. Wij tweeen zullen het waarschijnlijk niet eens worden omdat wanneer ik kijk naar de fin. condities bij het halen van Pranjic bij mij de alarmbellen al gaan rinkelen, een onderwerp waar jij nbiet zo mee bezig bent.
Citaat: En Michel van Oostrum werd ooit de nieuwe Marco van Basten genoemd. De winst zit 'm niet zozeer in de Sneijders en van der Vaartjes, die zullen er uiteindelijk heus wel komen, de grote winst zit 'm in spelers die op het eerste oog niet die absolute toptalenten zijn, maar die je wel tot grote(re) hoogte kunt stuwen.
De laatste stadia van de jeugdopleiding zijn voor een voetballer waarschijnlijk wel het meest cruciaal voor de kansen op succes als profvoetballer, dus in zoverre kijk ik tegen het Van oostrum verhaal aan.
Waar ik het wel mee eens ben is dat het ontwikkelingspotentieel van een speler gestimuleerd kan worden door een trainer en de flow van een elftal. Bij het elftal van 2002-2003 zijn een aantal jeugdspelers goed aangehaakt en snel beter geworden door het hoge niveau van dat elftal toen. In die zin ben ik het er dus wel mee eens dat bepaalde spelers zich beter kunnen ontwikkelen en dat afgelopen jaren Ajax nou niet bepaald een gidsploeg was om dat te doen. Alleen is het ook weer zo dat niet elke voetballer kan aanhaken, Sno wordt geen topper als je hem bij Milan laat meedraaien. Bepaalde dingen moeten er natuurlijk wel al inzitten om ze ontplooid te krijgen.
Jouw conclusie om dan in de eredivisie te gaan kijken als alternatief deel ik niet. Toppers uit de eredivisie moet je altijd halen alleen moeten we ons niet blind staren op de eigen competitie. Het succes van 2002-2003 vond haar fundament in de jeugdopleiding en in spelers die van elders kwamen (Mido, Maxwell, Trabelsi, Zlatan, Pienaar, Chivu). Belangrijker dan al het bovengenoemde is de trainer want trainers vormen een belangrijke basis als het aankomt op ontwikkelingsmogelijkheden voor spelers.
Citaat: Gemakkelijk zinnetje, gemakkelijk gedacht, maar op lucht gebaseerd. Wil je nou echt beweren dat Ajax de afgelopen jaren een prima thuis is geweest voor dit soort spelers?
Dat zeg ik nergens, ik zeg echter wel dat spelers zich ook bij Ajax ahdden ontwikkelen. Maarrrr belangrijke maar dus dan moet je er ook wel voor kiezen. IK had Lindrgen nooit weggedaan, destijds gezegd en ik zeg het nu nog steeds. Er zijn wat mijn part twee redenen waarom je een speler weg moet doen of verhuren.
1. Wanneer de speler wel al het niveau heeft maar bijvoorbeeld te veel concurrentie voor speeltijd. Incidenteel komt zoiets wel eens voor zoals de tijd dat zowel Pienaar, Litmanen, Sneijder en Van der Vaart voor de 10 in aanmerking kwamen. Als Litmanen gebleven was en z'n speelminuten gepakt had dan had je dus een keuze moeten maken.
2. Wanneer de speler nog te ver van het Ajaxniveau afstaat waardoor speeltijd in het Ajaxelftal niet mogelijk is maar hij zich wel kan verder ontwikkelen bij een andere ploeg door daar te spelen.
Zoals ik al zei ik had Lindgren nooit weggedaan. Boukhari was als linkshalf geen houdbaar alternatief gezien ons ambitieniveau. Er lagen dus best kansen op speeltijd voor Lindrgen in mijn ogen. Komt ook omdat ik hem ook al van voldoende niveau vond om bij Ajax te houden. Wat Ajax gedaan heeft is Lindgren verkocht en toen Lindenbergh gehaald als linkshalf. Nou als ik had mogen kiezen dan ik dat toch graag tegengehouden. Dat Lindgren zo'n andere speler is geworden bij Groningen, mwoah. Hij had bij Ajax ook van waarde kunnen zijn, Lindgren heeft zich vooral ontwikkeld door te spelen bij Groningen en is zo volwassenener geworden in z'n spel. Die kansen had hij bij Ajax ook kunnen krijgen, want dat Lindgren nou zo ontzettend veel meer geleerd heeft van Jans of de overige spelers van Groningen dan hij bij Ajax had kunnen doen, lijkt mij niet.
De belangrijkste stap die je moet maken voor de ontwikkeling van spelers is ze speeltijd geven.
Citaat: Je kan allerlei aardige spelers hebben, maar als je niet de voorwaarden weet te creëren waarbinnen dit soort spelers kunnen bloeien, wordt het érg lastig en soms zelfs onmogelijk. Dá's de crux wat mij betreft.
Natuurlijk moeten die voorwaarden er zijn. Waar ik echter niet aan wil is dat het bij Groningen allemaal zoveel beter zit.
Citaat: En Pranjic vind ik nog steeds een prima voetballer!
Puur technisch is Pranjic een goede voetballer, daar zijn we het niet oneens. Ik vind Pranjic alleen niet de sleutel tot het succes voor Ajax. Gisteren trouwens genoten van een andere goede voetballer , Emanuelson.
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 14:44
|
|
Hoe doet Bailly het tegenwoordig in Duitsland? BMG staat immers op een degradatieplek, en Bailly was/is een groot talent. (En ik heb geen hoge pet op van Vermeer & Stekelenburg, die beiden middelmaat zijn)
|
rastoe
Forum berichten: 335
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 14:59
|
|
Weet je wat we gewoon moeten hebben een goalgetter die alles er in schiet en erg balvast is!!!!!
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 15:11
|
|
Citaat: Weet je wat we gewoon moeten hebben een goalgetter die alles er in schiet en erg balvast is!!!!!
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
|
rastoe
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 15:13
|
|
Citaat: Weet je wat we gewoon moeten hebben een goalgetter die alles er in schiet en erg balvast is!!!!!
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Mooi dan ben ik niet de enige!
|
jamesgf
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 15:24
|
|
Ajax moet als spits een type-Sibon hebben, een aanspeelpunt. Niet een goalgetter a la Huntelaar. Dat is de eerste seizoenshelft wel gebleken. Niet alleen de dit seizoen eigenlijk.
Vind maar eens een aanspeelpunt die balvast is, goed kan kaatsen en kan scoren, dan is 10-15 goals al genoeg. De maatstaven van de spits en nummer 10 zijn na Kluivert en Litmanen erg hoog.
|
rastoe
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 15:41
|
|
Citaat: Ajax moet als spits een type-Sibon hebben, een aanspeelpunt. Niet een goalgetter a la Huntelaar. Dat is de eerste seizoenshelft wel gebleken. Niet alleen de dit seizoen eigenlijk.
Vind maar eens een aanspeelpunt die balvast is, goed kan kaatsen en kan scoren, dan is 10-15 goals al genoeg. De maatstaven van de spits en nummer 10 zijn na Kluivert en Litmanen erg hoog.
Vennegoor?????
|
Gruijt
Forum berichten: 141
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 15:44
|
|
Vennegoor. Ondanks zijn PSV verleden. Kon bij Oranje ook wel goed overweg met Van Basten volgens mij.
En ik zou Pranjic halen. Had ik 2 jaar geleden al gedaan. Veel stabieler en effectiever dan Urby (kunnen ook samen in de ploeg). Bij Kroatië speelt ie ook vaak linksback en die kunnen we er ook nog wel één gebruiken. Ik denk dat Sulejmani er ook veel beter van gaat spelen.
Elia zou ik niet halen en Beerens ook niet. Zulke spelers hebben we al genoeg. Misschien als Suarez vertrekt. Het nadeel van spelers van Nederlandse clubs kopen is echter de prijs. Zeker nu Ajax meer dan 16 miljoen betaald heeft voor Sulejmani gaat iedereen absurd hoge prijzen vragen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 15:45
|
|
Citaat: Vennegoor. Ondanks zijn PSV verleden. Kon bij Oranje ook wel goed overweg met Van Basten volgens mij.
En ik zou Pranjic halen. Had ik 2 jaar geleden al gedaan. Veel stabieler en effectiever dan Urby (kunnen ook samen in de ploeg). Bij Kroatië speelt ie ook vaak linksback en die kunnen we er ook nog wel één gebruiken. Ik denk dat Sulejmani er ook veel beter van gaat spelen.
Elia zou ik niet halen en Beerens ook niet. Zulke spelers hebben we al genoeg. Misschien als Suarez vertrekt. Het nadeel van spelers van Nederlandse clubs kopen is echter de prijs. Zeker nu Ajax meer dan 16 miljoen betaald heeft voor Sulejmani gaat iedereen absurd hoge prijzen vragen.
Welkom Gruijt Bedankt
|
Gruijt
Forum berichten: 141
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 15:48
|
|
Wie we ook zeker (hadden) moeten halen:
Steven Defour!
Was de ideale opvolger van Sneijder geweest. Nu zal hij helaas wel te duur zijn of naar een grotere club gaan.
|
rastoe
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 15:50
|
|
Citaat: Wie we ook zeker (hadden) moeten halen:
Steven Defour!
Was de ideale opvolger van Sneijder geweest. Nu zal hij helaas wel te duur zijn of naar een grotere club gaan.
Ja hij zal wel wat duurder zijn. Ajax moet echt een goede aankoop doen!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 17:20
|
|
Zoals ik het zie. 16 spelers voor AJAX 1, de rest talenten die zo rustig in de luwte kunnen rijpen.
Aissati, Cvitanich, Emanuelson, Enoh, Lindgren, Oleguer, Sulejmani, Van der Wiel, Vermaelen, Vermeer, Vertonghen, Wielaert. Zijn er 12. AJAX zal zeker een keeper (Stekelenburg en Gentenaar zullen vertrekken), een linksbuiten (Suarez is hoogstwaarschijnlijk niet te houden), een creatieve middenvelder (Gabri verliest van Enoh en Sno heeft al verloren en er zijn genoeg alternatieven. Geen vervanger voor Aissati. Dat is heel duidelijk), een rechtsback (Bruno Silva vertrekt), een linksback (Schilder vertrekt en kan Toby ook als linksback?), een rechtsbuiten (Kennedy, Martina en Leonardo vertrekken). 6 aankopen dus. Er komt meer dan genoeg geld binnen voor aankopen in ieder geval. Dus:
-Keeper
-Rechtsback
-Linksback
-Creatieve middenvelder
-Linksbuiten
-Rechtsbuiten
Alderweireld, Anita, De Jong, Sarpong en Bodul zijn de frisse, jonge talenten die nadrukkelijk op de poort bonken.
Blind en Donald zijn niet goed genoeg en zijn overbodig. Verhuren en verkopen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 17:59
|
|
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel - Toby Alderweireld - Oleguer Presas - Thomas Vermaelen
Eyong Enoh - Ismael Aissati - Jan Vertonghen
Luis Suarez - Dario Cvitanich - Miralem Sulejmani
Dit zou in principe opstelling 1 moeten zijn waar Ajax voor gaat.
Sergio Padt
Calvin Mac Intosh - Ricardo van Rhijn - Boilesen - aankoop
Vurnon Anita - Jeffrey Sarpong/Siem de Jong - Rasmus Lindgren
Florian Josefzoon - Darko Bodul/Geoffrey Castillion - Marvin Zegelaar/ Jeffrey Sarpong
Dit zou in principe een goede back-up zijn van onze basiskrachten. Maar nu komt het gevaar. Ajax heeft altijd veel blessures. We moeten dus slim(!) aankopen plegen.
Ik zou gaan voor een:
-Linkercentrale verdediger die tevens linksback kan spelen.
-Tweede doelman, mocht Sergio Padt niet kunnen aanhaken.
-Rechtsbuiten zou welkom zijn. Liefst een talent.
- Linksbuiten zou welkom zijn.
Je hebt dus een prima kern om op te bouwen. Nu moet je ervoor zorgen dat de kern (basiself) intact blijft en een hecht team smeden voor volgend seizoen, dat eindelijk eens kampioen kan worden.
Aankopen die prefereer:
-Boilesen (zie opstelling, vergelijking met Agger geeft mij voldoening. Ik wil hem nog wel zien spelen, maar 17 jaar en die vergelijking is niet niets).
- Hopelijk kan Padt aanhaken, anders een ervaren rot die genoegen neemt met een bankplaats.
- Rechtsbuiten zou ik het liefste Jermaine Lens, mocht hij voor weinig geld op te halen is.
- Linksbuiten zou ik Dusan Tadic willen. Er zijn geluiden dat hij mogelijk deze zomer al komt en dat zou fijn zijn.
Verkopen:
Dennis Gentenaar, Robbie Wielaert, Bruno Silva Barone, Robbert Schilder(NAC), Gabri Garcia, Evander Sno, Kennedy Bakircioglu en Leonardo Vitor Santiago. Verder hoop ik dat Albert Luque en George Ogararu zo erg bevallen dat hun clubs ze willen houden. Anders hun ook snél weg!
Mocht Suarez wegvallen, is er in Nederland maar een optie; Marko Arnautovic. Wat hij ook zegt of doet, die jongen heeft het talent Luis te 'vervangen'. Toch denk ik dat Luis een exceptioneel talent is en moeilijk te vervangen gaat worden (zie Klaas-Jan). Hopelijk blijft Luis, dan hoef je deze zomer Marko niet te halen.
|
jamesgf
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 18:01
|
|
Citaat: Zoals ik het zie. 16 spelers voor AJAX 1, de rest talenten die zo rustig in de luwte kunnen rijpen.
Aissati, Cvitanich, Emanuelson, Enoh, Lindgren, Oleguer, Sulejmani, Van der Wiel, Vermaelen, Vermeer, Vertonghen, Wielaert. Zijn er 12. AJAX zal zeker een keeper (Stekelenburg en Gentenaar zullen vertrekken), een linksbuiten (Suarez is hoogstwaarschijnlijk niet te houden), een creatieve middenvelder (Gabri verliest van Enoh en Sno heeft al verloren en er zijn genoeg alternatieven. Geen vervanger voor Aissati. Dat is heel duidelijk), een rechtsback (Bruno Silva vertrekt), een linksback (Schilder vertrekt en kan Toby ook als linksback?), een rechtsbuiten (Kennedy, Martina en Leonardo vertrekken). 6 aankopen dus. Er komt meer dan genoeg geld binnen voor aankopen in ieder geval. Dus:
-Keeper
-Rechtsback
-Linksback
-Creatieve middenvelder
-Linksbuiten
-Rechtsbuiten
Alderweireld, Anita, De Jong, Sarpong en Bodul zijn de frisse, jonge talenten die nadrukkelijk op de poort bonken.
Blind en Donald zijn niet goed genoeg en zijn overbodig. Verhuren en verkopen.
Wie zijn dan jouw eerste elf en de bank?
|
| | | |
|
|
|