Auteur
|
Bericht
|
Brainsnack
Forum berichten: 59
Nieuws reacties: 92
|
Geplaatst: Vr 13 maa 2009 23:05
|
|
Wijnaldum zou ik ook zeker graag in de Arena zijn kunsten zien vertonen. Ik ga er alleen vanuit dat het voor zowel Feyenoord als de speler zelf uit den boze is dat hij naar Amsterdam verkast. Als hij tenminste zijn autoruiten en banden heel wil houden!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 13 maa 2009 23:16
|
|
Citaat: Laten we vooropstellen dat ik geen fan ben van Cvitanich. Hij heeft een paar leuke dingen laten zien, maar het is vooral de samenwerking met Suarez dat opvalt. Maar als laatstgenoemde besluit om te vertrekken, dan moet ik het nog zien.
Ik heb traditiegetrouw liever een lang, sterk aanspeelpunt voorin met Mickey op z'n vertrouwde plek links en dat het liefst het hele seizoen! Een goede optie zou Arnautovic zijn, die toch meer in de punt hoort te spelen dan vanaf rechts. Als rechtsbuiten zou ik graag Beerens willen zien, maar dat wordt lastig met de interesse vanuit Eindhoven.
Vertonghen zie ik het liefst op het middenveld. Je zou Vermaelen links in het centrum van de verdediging kunnen houden en Urby gemakshalve terug op de linksback positie zetten. Het middenveld is erg lastig. Ik zou zelf wel Pranjic met Vertonghen (of Enoh) en Aissati willen zien, maar dan mis je Gabri en Lindgren.
Ik zie ook niet zo 1-2-3 een versterking op de Nederlandse velden rondhuppelen.
Zoals James al aangeeft heeft Cvitanich door allerlei redenen nog geen zeven wedstrijden op rij in de spits kunnen spelen. Wel een keertje vijf wedstrijden en toen scoorde hij er aardig op los, terwijl dat niet echt z'n specialiteit is. Kijk, er moet sowieso een spits bij, maar ik zou Cvitanich nog niet afschrijven. Hem niet, Aissati niet en Sulejmani niet.
Probleem is dat Ajax eigenlijk alweer van Oleguer of Wielaert af zou moeten komen. Als je daarnaast ook Silva en Vermaelen verkoopt moet je dus twee centrumverdedigers (waarvan er eentje rechtsback kan spelen) en een linksback halen. Dat kost natuurlijk teveel geld, waardoor je moet hopen dat een Van Rhijn door kan stoten naar het eerste.
Verder vind ik het nogal vreemd dat je Gabri en Lindgren noemt als spelers die gemist zouden worden, maar geen Enoh. Pranjic is overbodig. Emanuelson is niet minder, maar is gewoon meer teamspeler en verbindingsman vanaf de flank dan Pranjic. Pranjic is dit seizoen opzichtig bezig z'n grote transfer binnen te slepen (wordt nog een lastige klus voor een 27-jarige Kroaat die nog altijd in de Eredivisie speelt). Hij neemt veel vrijheid en duikte te pas en te onpas op waar hij wil.
Citaat: De Jong bezit iets dat maar weinige in de selectie hebben. Namelijk een goede passing, groots inzicht en techniek. Daarmee zou hij goed als verdedigende middenvelder kunnen spelen, toch heb ik hem liever dicht bij het strafschopgebied van de tegenstander. Zie de wedstrijd thuis tegen Heracles en vorig jaar tegen Excelsior ( http://www.youtube.com/watch?v=HKNFexw5VVs). Pure klasse. Een schande dat Sno meer heeft gespeeld dan dit grote talent.
De Jong heeft zeker talent, maar hij mist in mijn ogen wel erg veel drive. Zie je wel vaker bij jongens die wat hoger opgeleid zijn dan de gemiddelde voetballer. De Jong studeerde gewoon nog aan de universiteit van Amsterdam toen hij bij het eerste van Ajax kwam. En je kan nog zo talentvol zijn, maar als je die drive mist dan ga je het heel moeilijk krijgen. Zie je ook bij een Stef Nijland, bijvoorbeeld.
Daarnaast moet de Jong positioneel en fysiek een stuk sterker worden. Hij is niet dwingend genoeg, wordt met de rug naar de tegenstander te vaak van de bal gelopen en speelt vaak als een veredelde Perez te kort achter de spits, waardoor hij de ruimtes dichtloopt. En eerlijk is eerlijk, voor zo'n speelstijl heeft De Jong niet de geweldige traptechniek die Perez wel heeft.
Citaat: Nog niet overtuigd? Deze jongen zijn basisniveau is nu al van behoorlijk niveau. Dat onze 3e Belg in de verdediging kwaliteiten heeft moge duidelijk zijn.
Nog niet? Ik heb die jongen 1 fatsoenlijke wedstrijd in het eerste zien spelen. Daarnaast vond ik hem bij Jong Ajax een aantal keer wijfelend optreden. Hij lijkt me niet al te wendbaar en hij is voor zo'n grote kerel niet kopsterk. Hij schijnt z'n crossball erg goed te hebben ontwikkeld, maar ik heb nog geen fatsoenlijke inspeelpass kunnen ontdekken.
Citaat: Hij is niet speciaal nee, wel bruikbaar. Hij is onze beste kopper in de selectie, onder druk en bij corners kan je hem goed gebruiken. In balbezit en in de aanval is het niet veel soeps. Ik zie voor hem dan ook geen grootse toekomst bij Ajax. Misschien een leuke club in Italië/Engeland?
Er schijnen al aardig wat scouts uit Spanje op de tribune te hebben gezeten voor hem. Hopelijk hebben ze hem als linksback aan het werk gezien en niet als centrumverdediger.
Citaat: Middenveld: Bij vertrek van Gabri en Sno twee middenvelders halen. Één daarvan Bas Sibum.
Aanvallers: Arnoutovic en één buitenspeler kan ik mee leven.
Sibum is wel een vrij belangrijke teamspeler. Bij Twente en NEC betekent het vaak een wereld van verschil wanneer hij niet meedoet. Toch vind ik het typisch zo'n speler die je transfervrij op had moeten pikken toen de mogelijkheid zich voor deed. Zo vind ik het ook onzin om nu een paar miljoen uit te geven aan Braafheid.
Citaat: Vermeer; Van der Wiel (aankoop 1), Alderweireld, Vertonghen (aankoop 2), Vermaelen (aankoop 3); Enoh, aankoop 4 (aankoop 5), Aissati; aankoop 6 (aankoop 7), Cvitanich, Sulejmani (aankoop 7)
Verdere selectie: Anita, De Jong, Lindgren, Emanuelson, Gentenaar, Bodul en dus de 8 aankopen. 22 man + eigen jeugd (Van der Heijden, Blind, Zeegelaar, Claasen, Danilo en A1).
Blind is een farce. Danilo vind ik tot nu toe ook niets. Claasen moeten ze verhuren. Van Rhijn moet hier zeker bij staan. Van Zeegelaar ben ik ook wel gecharmeerd.
Citaat: Aankoop 1: Uchida?
Aankoop 2: Eentje voor de basis, deze voetballende verdediger mag wat kosten.
Aankoop 3: Rausch, Obradovic, Ibanez?
Aankoop 4: Voor de basis, mag wat kosten.
Aankoop 5: Sibum.
Aankoop 6: Arnoutovic, mag wat kosten.
Aankoop 7: Holtby, Natailton Joaozinho, Bia, Tadic? Voor op allebei de flanken als het kan.
Kan je me wat meer vertellen over Uchida, Rausch en Bia?
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Za 14 maa 2009 00:06
|
|
Citaat: Er schijnen al aardig wat scouts uit Spanje op de tribune te hebben gezeten voor hem. Hopelijk hebben ze hem als linksback aan het werk gezien en niet als centrumverdediger.
Maar wie zou jij als vervanger zien? Zo slecht dat hij per direct verkocht moet worden vind ik hem ook weer niet. Jij moet dan wel een zeer goede optie in je hoofd hebben neem ik aan. Ik zou hem nog een jaartje hierhouden. Nu al een talent voor de toekomst halen die zo nu en dan zijn minuten maakt.
Citaat: Sibum is wel een vrij belangrijke teamspeler. Bij Twente en NEC betekent het vaak een wereld van verschil wanneer hij niet meedoet. Toch vind ik het typisch zo'n speler die je transfervrij op had moeten pikken toen de mogelijkheid zich voor deed. Zo vind ik het ook onzin om nu een paar miljoen uit te geven aan Braafheid.
Sibum kun je ophalen voor een paar ton lijkt mij. Zet daar tegenover het waarschijnlijke miljoenen bedrag van Gabri en de paar euri voor Sno en je gaat er zowel financieel als sportief erg op vooruit.
Citaat: Blind is een farce. Danilo vind ik tot nu toe ook niets. Claasen moeten ze verhuren. Van Rhijn moet hier zeker bij staan. Van Zeegelaar ben ik ook wel gecharmeerd.
Ok. Naar mijn weten waren dat de ''talenten'' van Jong Ajax. Ik kijk zelden tot nooit het jeugdvoetbal en moet het dus doen met de opinie van medeforummers.
Zo te horen zijn Van Rhijn, Bonevacia, Jozefzoon, Overtoom, Zeegelaar en Castillion de grote talenten in de A-jeugd. Hoever is Van Rhijn in zijn ontwikkeling? Zou hij op de korte termijn al zijn debuut kunnen maken centraal of linksachterin?
Citaat: Kan je me wat meer vertellen over Uchida, Rausch en Bia?
Uchida heeft eerder dit seizoen in de belangstelling gestaan van Ajax. Rechtsback en Japans international . Veel meer weet ik ook niet van deze jonge. Goede rechtbacks zijn schaars.
Konstantin Rausch van Hannover 96 een aantal keer zien spelen op Sport1 dit seizoen. Commentator had het over een 18-jarige speler en ben maar eens op hem gaan letten. Liet een zeer goede indruk achter. Contract tot 2010.
Naast Rausch heb ik ook Marin een tijdje geleden genoemd als haalbare speler uit de 1. Bundesliga. Ook eerder in de belangstelling gestaan. Speelde tegen HSV echt een superpot. Zo'n 70 minuten genoten van deze jongen. Beste man op het veld en kreeg een publiekswissel in Hamburg. Misschien kan Galesek hem positief toespreken.
Geoffrey Mujangi Bia van Charleroi heeft ook in de belangstelling gestaan. Kan overal in de aanval spelen. Zal niet goedkoop zijn, heeft nog een contract tot 2012.
|
R-AFC-
Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Za 14 maa 2009 09:35
|
|
Citaat: Vermeer; Van der Wiel (aankoop 1), Alderweireld, Vertonghen (aankoop 2), Vermaelen (aankoop 3); Enoh, aankoop 4 (aankoop 5), Aissati; aankoop 6 (aankoop 7), Cvitanich, Sulejmani (aankoop 7)
Verdere selectie: Anita, De Jong, Lindgren, Emanuelson, Gentenaar, Bodul en dus de 8 aankopen. 22 man + eigen jeugd (Van der Heijden, Blind, Zeegelaar, Claasen, Danilo en A1).
Aankoop 1: Als stand-in voor Van Der Wiel zou ik gewoon Bruno Silva houden; met een paar invalbeurten en wat meer gesprekken houdt je hem ook tevreden en dan hoef je niet weer 1/2 miljoen weg te gooien voor een bankzitter.
Aankoop 2: Wielaert is een prima stand-in voor Vertonghen, dus ook hier is niet echt een nieuwe speler nodig.
Aankoop 3: Voor de linksback positie kan Ajax nog wel een extra speler gebruiken; misschien Santon van Internazionale huren (waarschijnlijk te hoge salariseisen én sowieso te duur om te kopen), of Mtiliga van NAC halen; Mtiliga heeft niet het niveau dat een basisspeler van Ajax nodig heeft, maar hij heeft wel een enorme drive en hij is een echte teamspeler.
Op de bank zal hij zeker een versterking zijn.
Aankoop 4: Dit lijkt me dé positie waarvoor Ajax Pranjic in de zomer moet gaan halen; Pranjic speelt al drie jaar constant goed en heeft het aanvallende inzicht en de afmakende kwaliteiten die op het middenveld van Ajax momenteel nog ontbreken.
Aankoop 5: Ik zag laatste ene aanvallende middenvelder uit Uruguay spelen voor Getafe; hij heette Albin en is ongeveer 24 jaar; ik weet niet wat zijn marktwaarde is, etc., maar ik vond het een heerlijk spelertje om naar te kijken.
Aankoop 6: Tom de Mul gaf in de VI indirect aan graag terug te keren naar Ajax; hij heeft zich vlak voor zijn vertrek naar Sevilla al aardig bewezen, dus ik zou hem proberen over te halen om terug te keren.
Aankoop 7: Deze aankoop is niet echt nodig: Óf Ajax moet Leonardo proberen te behouden, óf er moet op deze plek een jeugdspeler (bijv. Danilo of Zeegelaar) naar voren geschoven worden.
Op de bank zou ik sowieso Sarpong, Oleguer en Donald houden naast de genoemde spelers.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 14 maa 2009 10:46
|
|
Citaat: Er schijnen al aardig wat scouts uit Spanje op de tribune te hebben gezeten voor hem. Hopelijk hebben ze hem als linksback aan het werk gezien en niet als centrumverdediger.
Maar wie zou jij als vervanger zien? Zo slecht dat hij per direct verkocht moet worden vind ik hem ook weer niet. Jij moet dan wel een zeer goede optie in je hoofd hebben neem ik aan. Ik zou hem nog een jaartje hierhouden. Nu al een talent voor de toekomst halen die zo nu en dan zijn minuten maakt .
Ik kan helaas niet vertellen wie ik zou aanraden. Verdedigers die ik in het verleden heb getipt zijn onder andere Thiago Silva (destijds centrale verdediger Fluminense, nu AC Milan), Diego Godin (destijds centrale verdediger Nacional, nu Villarreal), Tomas Costa (destijds rechtsback/rechtshalf Rosario Central, nu FC Porto) en een jongen die in de zomer nog op de bank zat bij z'n club maar nu in de basis staat als centrumverdediger en in de voorselectie van Maradona zit.
Citaat: Sibum kun je ophalen voor een paar ton lijkt mij. Zet daar tegenover het waarschijnlijke miljoenen bedrag van Gabri en de paar euri voor Sno en je gaat er zowel financieel als sportief erg op vooruit.
Ik denk dat je maximaal 3 miljoen krijgt voor Gabri, maar het probleem is vooral ook dat je weet dat Ajax niet zoveel wisselingen gaat doorvoeren. Er is net flink geinvesteerd en die kans gaat Van Basten geen tweede keer krijgen.
Citaat: Ok. Naar mijn weten waren dat de ''talenten'' van Jong Ajax. Ik kijk zelden tot nooit het jeugdvoetbal en moet het dus doen met de opinie van medeforummers.
Zo te horen zijn Van Rhijn, Bonevacia, Jozefzoon, Overtoom, Zeegelaar en Castillion de grote talenten in de A-jeugd. Hoever is Van Rhijn in zijn ontwikkeling? Zou hij op de korte termijn al zijn debuut kunnen maken centraal of linksachterin?
Van Rhijn is in mijn ogen de jongen uit zijn lichting die het snelst zou kunnen debuteren in het eerste. Qua fysiek zitten hij, Zeegelaar en Castillion er het dichtst tegenaan. Van Rhijn is in ieder geval een centrumverdediger, maar hij zou er wellicht ook voor kunnen spelen. Ben eigenlijk van plan om hem dit seizoen nog een aantal keer in Jong Ajax te zien spelen.
PS Bedankt voor de info over die spelers.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 15 maa 2009 20:26
|
|
Ik vond Luuk de jong wel een goede spits. Fysiek al heel ver. Ongelovelijk dat hij pas 18 is.
pluspunten:
Koppend vermogen
Balvast
Werklust
Minpunte:
Traag - zelfs Wielaert won een sprint.
Wellicht kopen en dan voor een jaar verhuren. Eventueel ook wel goed te gebruiken als pinchhitter. Fysiek nadrukkelijk aanwezig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 15 maa 2009 21:54
|
|
Citaat: Ik vond Luuk de jong wel een goede spits. Fysiek al heel ver. Ongelovelijk dat hij pas 18 is.
pluspunten:
Koppend vermogen
Balvast
Werklust
Minpunte:
Traag - zelfs Wielaert won een sprint.
Wellicht kopen en dan voor een jaar verhuren. Eventueel ook wel goed te gebruiken als pinchhitter. Fysiek nadrukkelijk aanwezig.
Als we toch perse voor een spits van De Graafschap gaan dan heb ik liever Sahar. Luuk De Jong daar krijg ik een beetje het Lasse Schone gevoel bij. Redelijke speler te licht voor de top.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 18:31
|
|
Citaat: Als we toch perse voor een spits van De Graafschap gaan dan heb ik liever Sahar. Luuk De Jong daar krijg ik een beetje het Lasse Schone gevoel bij. Redelijke speler te licht voor de top.
Sahar is van Chelsea dus zal bijna niet haalbaar zijn.
|
Brainsnack
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 20:34
|
|
Ik hou zelf Guiseppe Rossini in de peiling. Die jongen was niks beter dan de gemiddelde bezemsteel in Utrecht, maar doet het nu goed bij KV Mechelen. Hij is, nog steeds, groot en sterk. Ik heb stiekem het idee dat er meer in zit. Een goalgetter zal het nooit worden, maar een aanspeelpunt van beton is ook lekker voorin.
Of wat dacht men van Lange Jan? Toen er eerder bericht werd gemaakt over de vermeende interesse van Ajax, moet ik toegeven toch positief verrast te zijn. Al denk ik dat hij zijn carriere liever in Enschede voortzet, danwel beëindigd.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 20:48
|
|
Rossini en de door JD genoemde De Ridder zouden niet misstaan in het slechtste Eredivisie-elftal van de afgelopen vijf jaar. De Ridder is sowieso één van de slechtste voetballers die ik ooit in Ajax 1 heb gezien. Rossini kon zelfs het niveau van Utrecht bij lange na niet aan.
|
Brainsnack
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 20:51
|
|
Citaat: Rossini en de door JD genoemde De Ridder zouden niet misstaan in het slechtste Eredivisie-elftal van de afgelopen vijf jaar. De Ridder is sowieso één van de slechtste voetballers die ik ooit in Ajax 1 heb gezien. Rossini kon zelfs het niveau van Utrecht bij lange na niet aan.
Sterker nog, als ik mocht kiezen tussen Rossini en een staande lamp, zou ik voor de laatste kiezen, omdat daar meer dreiging vanuit gaat.
Maar misschien is het een laatbloeier, een diesel.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 21:01
|
|
Rossini? Wat een waardeloze voetballer is dat.
|
Brainsnack
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 21:05
|
|
Citaat: Rossini? Wat een waardeloze voetballer is dat.
Ik wil iemand niet te veel beoordelen op geschiedenis. Wat telt is het hier, nu en ook de toekomst. Op dit moment laat hij zien toch over enige kwaliteiten te beschikken (en nee, niet alleen als kapstok).
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 21:44
|
|
Citaat: Pranjic is overbodig. Emanuelson is niet minder, maar is gewoon meer teamspeler en verbindingsman vanaf de flank dan Pranjic.
Goeie spelers lijken me nooit overbodig. Emanuelson is op een goede dag misschien niet (zoveel) minder, maar daarna maak je 't echt te bont. Vergeleken met Pranjic is Emanuelson nog een grillig en groen talent. Pranjic haalt niet alleen een hoger niveau, hij haalt dat ook veel vaker en is juist van grote invloed op het teamspel van Heerenveen. Dat trouwens veelal beter verzorgd is dan bij ons aller Ajax. Om over iets als rendement nog maar te zwijgen...
Ok, Pranjic is een paar jaar verder en Emanuelson is i.m.o. in aanleg een prachtspeler, maar als ik nu zou moeten kiezen, enz.
Citaat: Pranjic is dit seizoen opzichtig bezig z'n grote transfer binnen te slepen (wordt nog een lastige klus voor een 27-jarige Kroaat die nog altijd in de Eredivisie speelt).
Voor wat het waard is; in het Friese Haagje is men ervan overtuigd dat Pranjic volgend seizoen in A'dam speelt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 22:17
|
|
Leuk je hier te zien, Marco.
Ik zou het dramatisch vinden als Ajax een 27-jarige subtopper voor 8-10 miljoen koopt van een subtopper uit de eigen competitie. Voor dat geld weet Heerenveen wel iets van 10 spelers te kopen en daar zitten dan vast wel 1 of 2 goede voetballers tussen.
Ik vind Pranjic dit seizoen heel erg naarstig op zoek naar een de beste speler in samenvatting-award. Die jongen wil een transfer maken en denkt minder aan het team dan in voorgaande seizoenen. Hij weet de erg slechte Eredivisie-backs goed te bespelen en heeft absoluut sterke punten, maar ik vind hem behoorlijk overschat en vind Emanuelson (kijkend naar dit seizoen) meer teamspeler. Wat het rendement betreft kan ik er natuurlijk niet omheen dat Pranjic meer brengt, maar die jongen krijgt natuurlijk ook alle vrijheid, waar Emanuelson juist meer in dienst speelt van Suárez en Sulejmani.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 22:48
|
|
Ja, hij is duur voor een 27 jarige, ja. Dan moet je erg overtuigd zijn van zijn kwaliteiten, als je 'm pakt. Zal wel iets met CL te maken hebben, áls er al sprake van is. Wat Heerenveen met dat geld zou kunnen doen, is verder niet zo belangrijk. Dat is een hele andere wereld.
Heerenveen speelt met veel vrijheid en Pranjic dwingt z'n vrijheden ook af, omdat hij verder heel gedisciplineerd speelt. Nog los van m'n eigen mening (ik zie natuurlijk niet alles van Heerenveen); ik ben omringd door pompeblêden die niets dan lof voor hem hebben. Echt, die gaan stuk als ze dit lezen
V.w.b. Emanuelson; ik zie dat in dienst spelen ván niet zo. Ik zie het veel meer als een wisselwerking. Wat het ook is, doet Emanuelson dat nu echt zo aardig dit seizoen? Ik vind het wel meevallen. Erg veel vlotte acties/combinaties met hem daarbij betrokken hebben we nou ook weer niet gezien. Verzachtende omstandigheid is wel dat ie dan eens hier en dan eens daar mag opdraven. Vooral jammer, want het wordt nu stilaan wel eens tijd dat Emanuelson wat 'vaster' wordt.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 23:13
|
|
Citaat: Rossini? Wat een waardeloze voetballer is dat.
Wat? Die jongen hoort thuis in het rijtje Messi, Ronaldo en Zlatan
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 12:16
|
|
Citaat: Boilesen (17) kan bij Ajax tekenen
dinsdag 17 maart, door barrehhafca, Delft, 12:07u, ELF Voetbal
Ajax staat op het punt een 17-jarig Deens talent aan te trekken. De jonge Nicolai Boilesen, die ook in de belangstelling van AS Monaco en Manchester United staat, arriveert vandaag in Amsterdam om met de clubleiding van Ajax om de tafel te gaan.
De verdediger van Brøndby IF komt op aanbeveling van scout John Steen naar Amsterdam. 'Ajax heeft een contract voor hem klaarliggen', vertelt de scout tegenover de Deense media. 'Hij hoeft alleen maar te tekenen'.
'Ik ben benieuwd wat Ajax mij te bieden heeft', aldus Boilesen, die in Denemarken vergeleken wordt met Daniel Agger. 'Het is in elk geval hartstikke spannend allemaal.'
Bron: www.elfvoetbal.nl
Wie kent de beste speler? Hopelijk wil hij komen(als hij goed is). Hij staat niet in de belangstelling van de mindere clubs. Manchester united is toch echt een wereldploeg.
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 13:26
|
|
Talenten aantrekken is altijd goed nieuws in mijn ogen. Ik ken hem niet, maar ik heb even wat over hem opgezocht.
Hij is linksbenig, aanvoerder van het Deense nationale elftal U17 en heeft daar 27 keer gespeeld en 2 keer gescoord. Zijn geboortedatum is 16-02-1992. Hij speelt meestal als Centrale verdediger, maar kan ook op de flank. Hij wordt veelvuldig genoemd op Manchester United forums, maar er is zeker een kans dat hij Ajax boven hun verkiest. Hij is al op proef geweest bij Monaco en Rennes, en heeft ook Man U en Chelsea al bezocht. Wat kan meehelpen bij zijn besluit is dat een andere Deen, Christian Eriksen, ook al bij Ajax zit.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 14:08
|
|
Haal hem alsjeblieft. De vergelijking met Daniel Agger doet me deugd en we hebben een 'beer' nodig. Kom op Ajax, dan sla je een goede slag lijkt me. Twee jongen Denen gehaald met potentie. Dan ben je goed bezig.
|
Brainsnack
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 14:23
|
|
Ik hoop echt, ECHT, dat Ajax hier meer daadkracht toont dan in de Servische talenten die we zijn misgelopen. Gerrie Mühren noemde één van die jonge knullen 'de Cruijff van de Balkan' en zelfs dán doet Ajax er niks mee.
Deze jongen is 'alleen' een tip van Steen Olsen. Dus veel hoop op de komst van deze talentvolle Deen heb ik niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 14:29
|
|
Ik weet het niet, Brainsnack. Dit klinkt toch veelbelovend:
Citaat: De verdediger van Brøndby IF komt op aanbeveling van scout John Steen naar Amsterdam. 'Ajax heeft een contract voor hem klaarliggen', vertelt de scout tegenover de Deense media. 'Hij hoeft alleen maar te tekenen'.
|
Brainsnack
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 14:39
|
|
Citaat: Ik weet het niet, Brainsnack. Dit klinkt toch veelbelovend:
Citaat: De verdediger van Brøndby IF komt op aanbeveling van scout John Steen naar Amsterdam. 'Ajax heeft een contract voor hem klaarliggen', vertelt de scout tegenover de Deense media. 'Hij hoeft alleen maar te tekenen'.
Zo lang er geen krabbel op die stippellijn staat, blijf ik een pessimist
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 14:45
|
|
Moest wel lachen toen ik de naam Rossini in deze topic zag. Die jongen is zo A-technisch als het maar zijn kan en schiet zelfs als pinchhitter nog stukken te kort voor een middenmotor laat staan voor Ajax. Nee we hebben Evander Sno al als pinchhitter (dat vind ik al een grap) maar deze jongen zou het niet beter doen. Anyway De Ridder staat niet in m'n elftal met slechtste spelers, Hennie Koning van Volendam bv. wel.
Marco
Citaat: Goeie spelers lijken me nooit overbodig. Emanuelson is op een goede dag misschien niet (zoveel) minder, maar daarna maak je 't echt te bont. Vergeleken met Pranjic is Emanuelson nog een grillig en groen talent. Pranjic haalt niet alleen een hoger niveau, hij haalt dat ook veel vaker en is juist van grote invloed op het teamspel van Heerenveen. Dat trouwens veelal beter verzorgd is dan bij ons aller Ajax. Om over iets als rendement nog maar te zwijgen...
Ok, Pranjic is een paar jaar verder en Emanuelson is i.m.o. in aanleg een prachtspeler, maar als ik nu zou moeten kiezen, enz.
Pranjic heeft een goede trap en dat is bij vrije trappen wel een voordeel. Maar verder ben ik het met Enganche eens, waar je vooral op moet letten is wat Pranjic doet bij balverlies. Dan staat hij vaak positioneel slecht, maar erger nog hij laat heel vaak ook het spel langs zich heen gaan en doet niet aan meeverdedigen. Hij spaart z'n krachten voor z'n rushes, opzich een leuke speler om te zien maar typisch zo'n speler die bakken met kritiek zal krijgen als hij voor 8 Miljoen naar Amsterdam gehaald wordt. Bij Heerenveen zetten ze natuurlijk alles op de aanval, maar kijk naar die verdediging en hoeveel doelpunten die hebben gecincasseerd. Heeft met de spelopvatting te maken. Leuk om te zien maar niet altijd efficient. Voor een paar miljoen zou ik het wel doen maar veel meer moet je voor Pranjic echt niet gaan neertellen. Ajax zit namelijk niet in de positie dat we zomaar spelers extra kunnen halen, eerst zullen de gaten mnoeten worden opgevuld. Bv. de linksback.
Citaat: Voor wat het waard is; in het Friese Haagje is men ervan overtuigd dat Pranjic volgend seizoen in A'dam speelt.
Wat is het Friese Haagje?
John Dylan
Citaat: Sahar is van Chelsea dus zal bijna niet haalbaar zijn.
Die link ligt dichterbij dan je denkt. Zie het hele Lemic verhaal ook. Sahar ligt vast bij een van z'n vrienden Zahavi.
Boilesen, erg jammer dat ie z'n debuut nog niet in het eerste gemaakt heeft daar anders had ik hem wel aan het werk kunnen zien. Brondby heeft trouwens wel een opvallend team. Paar bekende namen daar:
Micheal Krohn Dehli
Remco van Der Schaaf
Nico Agger (neefje van)
Max van Schlebrugge (geflopt bij Anderlecht, type boomstam)
Mikkel Bisschoff (boomstam II geflopt bij Man. City)
Zal eens navraag doen bij iemand die hem mogelijk wel heeft zien spelen.
[size=75">
@Peter79, ik moet nog altijd de tijd vinden om op je verhaal te reageren. [/size">
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 14:55
|
|
Op de engelse fora wordt hij als indrukwekkend omschreven. Zeker gezien hij captain was op zijn 16e in Denemarken onder 21. Samen met Eriksen gezien als DE talenten van Denemarken.
Overigens wist hij samen met Eriksen in een onderlinge confrontatie het Engelse nationale team met maar liefst 6-1 te verslaan. Erg indrukwekkend. Ook MoM in die wedstrijd. Vooral koppend zeer sterk.
http://www.manutdtalk.com/forums/transf ... el-ii.html
|