Auteur
|
Bericht
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 5 maa 2009 17:09
|
|
Citaat: Ik zou voor de verdediging zoiezo Gibril Sankoh kopen. Daarmee kun je Oleguer bij het oud vuil zetten en vanaf volgend seizoen met hem en Wielaert (evt) aan de slag gaan.
Voor de middenlinie wil ik dat we bij verkoop van Gabri Cheikh Tiote van FC Twente halen. Verder mag er een voetballende jongen bijkomen in de vorm van Erik Falkenburg. Tiote als het beest, Falkenburg als de jongen die aan de bal moet komen. Ook Leroy Fer behoort tot de opties om als opvolger van Gabri te komen, maar ik zie liever Tiote komen.
Verder zou ik als opvolger van Suarez zoiezo Marco Arnautovic halen en daar kun je twee kanten mee op. Je kunt hem rechtsbuiten plaatsen, of centrumspits. Verder zou ik zoiezo Poepon voor een gelimiteerd bedrag terughalen. Hij draait telkens goed bij de onderste regionen en of hij voor Dario onderdoet betwijfel ik ten strengste. De kans verdient hij zoiezo.
Totaal mee oneens. Oleguer doet het momenteel uitstekend achterin. Wat heeft Sankoh laten zien dit seizoen, wat hem naar Ajax moet brengen? Ook Sankoh is veel te wisselvallig, evanals Tiote. Maar we hebben al zo'n krijger in de persoon van Enoh. Falkenburg ben ik niet zo kapot van. Ik ben het wel met je eens betreft Arnautovic en Poepon.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Do 5 maa 2009 17:35
|
|
Zou het wat zijn om voor Crespo te gaan.
Hij heeft van de week aangegeven een nieuwe club te willen in juni.
Belangrijkste is dat die aan spelen komt want hij wil nog mee naarhet WK.
Hebben zich nog geen clubs gemeld en Inter wil mee werken in dit plan.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Do 5 maa 2009 18:05
|
|
Citaat: Zou het wat zijn om voor Crespo te gaan.
Hij heeft van de week aangegeven een nieuwe club te willen in juni.
Belangrijkste is dat die aan spelen komt want hij wil nog mee naarhet WK.
Hebben zich nog geen clubs gemeld en Inter wil mee werken in dit plan.
Ik vind Crespo een topspits, maar alleen in een 4-4-2 systeem. Hij is ook al behoorlijk oud. Hij is namelijk 33 jaar. En hij kan denk ik niet als 4-3-3 spits opereren. En het is ook geen goed breekijzer.
Ik denk dat zijn salaris een probleem is en ik denk dat hij de mickey mouse competitie niet goed genoeg vind.
Ik denk dat hij in een groot voetballand wil voetballen en dan bij een topclub op iets in de suptop.
Maar het blijft wel een topspits
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Do 5 maa 2009 18:34
|
|
Ik vind Enoh toch echt wel een stukje beter dan Tiote. Tiote is echt nog veel te slordig. Neemt niet weg dat het wel een geschikte vervanger is voor Gabri, want als back-up voor Enoh lijkt hij me uitermate geschikt.
Aissati, Vertonghen, Enoh
Sarpong, Lindgren, Tiote
Prima bezetting lijkt me dat, en dan zou ik er eventueel nog Strootman/Claudemir bij halen (met het oog op de toekomst). Al heb je ook nog Anita, De Jong, Van der Heijden, Blind en Donald. Daar zou je er dan een aantal van kunnen verhuren.
Citaat: Helemaal mee eens. Ook met de aankopen. Strootman maar ook Wijnaldum zou ik graag uit Rotterdam ons middenveld zien versterken. Toch mis ik een leiderstype, iets dat Ajax al jaren mist. Verkoop inderdaad Gabri voor een paar miljoen en haal Bas Sibum voor een paar ton op uit Nijmegen. Sportief en financieel ga je er met deze Nederlands sprekende speler op vooruit.
Een leidertype missen we inderdaad ja, maar om dan Bas Sibum, die te kort komt qua niveau, daar voor te gaan halen lijkt me niet het beste idee. Ik heb goede hoop dat Vertonghen uit kan groeien tot een leider.
Citaat: - 2 buitenspelers die bereid zijn als invaller te spelen
Hierbij schiet één naam me meteen te binnen: Diego Biseswar. Goed schot, prima actie, vrij snel en aan zijn voorzet valt te werken. Is gratis (misschien wat tekenpremies), jong en Nederlands. Zal niet het hele seizoen op de bank willen zitten, maar dat zal ook niet nodig zijn denk ik. Zoals dit seizoen al duidelijk is komen de back-up buitenspelers genoeg aan spelen toe. Beerens, die je zelf al noemt, schijnt een clausule in zijn contract te hebben van rond de 5 miljoen. Ook dat lijkt me geen verkeerde keuze al geldt ook voor hem dat hij niet het hele seizoen op de bank zal willen zitten.
Ook schoot nog een naam bij me te binnen, maar dan iemand uit de eigen-jeugd: Zeegelaar. Ik volg de jeugd niet heel intensief en kan dus niet echt goed inschatten of hij er klaar voor is maar als ik samenvattingen van Jong-Ajax zie is hij toch heel regelmatig bij de goals betrokken. Voor hem geldt dat hij wel genoegen neemt met een plek op de bank.
Sulejmani-Cvitanich-Suarez
Biseswar-Bodul/?-Beerens
Als Suarez vertrekt, en dat is allesbehalve onwaarschijnlijk, zou ik Arnautovic halen. Fungeert prima als rechtsbuiten, en kan dan ook als back-up voor de spitspositie gebruikt worden. Ik verwacht ook dat dat naar verluidt van tijd sowieso op de spitspositie terechtkomt.
Dan nog onze verdediging, kwantitatief is hij in orde, kwalitatief niet. We missen een sterke mandekker en iemand die sterk is in de luchtduels (bij dode spelsituaties). Zoals ik op de vorige pagina al schreef vind ik Douglas daarvoor een geschikte aankoop.
Eigenlijk missen we dan ook nog een rechtsback, aangezien ik VD Wiel beter vind in het centrum (een duo met Douglas lijkt me zeer goed) en we verder geen geschikte opties hebben voor die posities. Echter lijkt het me een beetje teveel van het goed (als dat niet al het geval was ) om ook nog een rechtsback te halen.
Emanuelson-Douglas-VD Wiel-Aankoop
Vermaelen-Vermaelen/Oleguer-Wielaert-Oleguer/Silva
Of dus Van der Wiel op rechtsback en Wielaert in de basis. Oleguer of Silva zou ik verkopen. Oud, buitenlands, niet goed genoeg en waarschijnlijk een gigantisch salaris. Bij nood zou je nog Vertonghen (LB, LCV) en Lindgren (CV) terug kunnen schuiven. Ook heb je Alderweireld nog.
Dit alles wordt natuurlijk lastig (ik ben een beetje aan het dromen), drie spelers bij Twente halen schier onmogelijk (Tiote valt dan als eerste af bij mij) en je zult op zeker als 2de moeten eindigen.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Do 5 maa 2009 19:56
|
|
Citaat: Op het middenveld ligt het grootste probleem. Al is dat probleem met de huidige selectie ook redelijk op te lossen.
Dat denk ik ook. Enoh en Aissati zouden bij mij zeker spelen en dat is nog geen enkele keer gebeurd. Ook een De Jong zou veel meer speeltijd krijgen. Zeker in de eerste seizoenshelft had hij veel meer moeten spelen.
Citaat: Sowieso zie ik graag Verhongen op het middenveld staan. Daar komt hij het beste tot zijn recht en hij kan daar ontzettend belangrijk worden voor Ajax.
Eens. Hij mag van mijn part ook achterin, maar niet als back. Middenvelders omturnen tot backs moet je niet doen. Het ligt aan het systeem waarmee je speelt, maar je kan Vertonghen ook laten doorschuiven zodat je een mannetje meer hebt op het middenveld bij balbezit. Dat zie ik Olegeur niet doen.
Citaat: Naast Verhongen zou ik Aisatti neerzetten samen met Enoh. Van Enoh ben ik ook niet gecharmeerd, maar hij is wel iemand die altijd aanspeelbaar is. Dat is belangrijk.
Ook eens. Aissati en Enoh zou ik graag eens met de punt naar achter zien spelen. Komt dat er ooit nog eens van? Waarom ben je eigenlijk niet gechameerd van Enoh? Hij is soms nog wel een beetje onstuinig, gaat er hard in maar dat zal er voor een groot gedeelte wel uitgaan. De Nederlandse competitie en die van Zuid-Afrika zijn natuurlijk niet hetzelfde
Citaat: Voor het middenveld zou ik wel graag zien dat er een dominante middenveld wordt aangetrokken. Verder hebben we nog veel behoefte aan een extra creatieve middenvelder. Want alleen Aisatti is wel erg mager. ALs hij zoals dit seizoen geblesseerd raakt heb je niemand.
Wie heb je in gedachten als dominate speler? Een type-De Zeeuw allicht? Ik denk dat we in de naam van Enoh al zo'n soort speler hebben. Liever zie ik nog een spelverdeler komen. Naast Aissati heb je nog De Jong en eventueel Sarpong, maar dan houdt het op inderdaad. Ze zijn alle drie erg jong en veel ervaring hebben ze niet, netzoals hun medespelers.
Het is jammer dat het niet gelukt is met Defour en Modric. Met Aissati, Vertonghen en Enoh op het middenveld mis je toch een leider. Dat hadden die 2 kunnen zijn. Ik zou serieus overwegen of Bas Sibum niet een leuke aanvulling voor het middenveld zou zijn, als vervanger van Gabri.
Citaat: Het derde probleem heeft te maken met onze voorhoedespelers. Het is te veel van hetzelfde en we missen duidelijk een sterk aanspeelpunt. Dat heeft ons na de winterstop veel punten gekost. Dat er in de winterstop geen vervanger voor Huntelaar is gekomen is een blunder van jewelste. Wat we nodig hebben is een ander type dan wat we nu hebben. Kortom een grote spits die goed kan koppen.
Laat ik het vooropstellen dat ik blij ben dat we 27 miljoen hebben en geen Huntelaar. Ik ben er niet rouwig om dat hij is vertrokken. Combinatiespel was met hem onmogelijk, iets dat ik graag zie. Cvitanich zou het misschien een beetje onder de knie kunnen krijgen maar een Kluivert wordt het niet. Vorig jaar liep het aardig bij Heerenveen met Sibon in de spits en een vrije Sulejmani. Zo'n balvaste spits zou het spel van Ajax goed doen. Maar wie en wat doe je met Cvitanich? Kan hij zich aanpassen en balvaster worden? Voordat je overgaat op weer een aankoop voor de voorhoede, zou je eerst Bodul en Castillion een kans moeten geven. Ik zou het nog even aanzien. Cvitanich schrijf ik zeker niet af.
Citaat: Wanneer we alleen al die fysiek en kopsterke spits erbij hebben, kunnen we makkelijk van speltype veranderen. Opportunistisch gaan spelen bij een achterstand bijvoorbeeld, of aanvallen via de vleugels dmv voorzetten. Op dit moment hebben we spelers die zich het best thuisvoelen in een verdedigend concept. Ze willen altijd door het midden en voorzetten geven heeft weinig zin, omdat er geen sterke kopper voor de goals staat. Dat is dus geen goede situatie.
Eens. Maar misschien kan dat al gebeuren met een andere invulling op het middenveld en Cvitanich in de spits. Cvitanich is zeer kopsterk en kan van zich afbijten. Die Argentijnse competitie is niet niks. Centraal voorin zou ik er dus niks bij halen. Laten we hopen dat Cvitanich wat balvaster wordt en Bodul en Castillion zich goed ontwikkelen. Dan zit het met Sulejmani ook, de komende jaren op de spits positie wel goed.
Citaat: Wat we niet nodig hebben zijn buitenspelers voor de basis. Sulejmani en Suarez zijn daar prima geschikt voor. Suarez zou ik alleen voor de absolute hoofdprijs verkopen. Denk aan 35 miljoen. Hij heeft nog een contract voor 3,5 jaar, dus Ajax heeft dat in de hand. Mits je hem toch verkoopt moet zijn vervanger een echte rechtsbuiten zijn die er meteen staat en rendement heeft. Kosten zijn dan van ondergeschikt belang. Deze speler moet ook absoluut een rechtspoot zijn.
Wat we wel nodig hebben zijn buitenspelers die genoegen nemen met een reserverol, maar wanneer ze spelen er toch direct staan. . Deze spelers zijn lastig te vinden, maar zijn wel erg belangrijk. (bijvoorbeeld Elia, Arnoutovic of Beerens komen waarschijnlijk alleen voor de basis. ) We hebben nu alleen Suarez en Sulejmani als volwaardige buitenspelers
Helemaal mee eens. Geen breedte-aankopen zoals Kennedy, Rommedahl en Leonardo. Zij moeten ook van de hand worden gedaan. Talenten moeten we halen, voor de toekomst. Als vervanger van Suarez zijn in de Nederlandse competitie alleen Beerens maar vooral Arnautovic interessant.
Citaat: Kortom, dit zijn de spelers die we nodig hebben:
- linksback
- dominante middenvelder
- creatieve middenvelder
- fysieke en kopsterke spits
- 2 buitenspelers die bereid zijn als invaller te spelen
Over de invulling hiervan heb ik wel ideeën. Een invulling die niet al te veel geld hoeft te kosten ook. Ik ga hier expres nog niet op in, omdat ik beniewd ben naar jullie suggesties en mening.
Ook al vertrekt er niemand, denk ik dat we 3 spelers nodig hebben:
- Één middenvelder voor de basis. Het lieftst een spelverdeler. Die mag ook wat kosten. Je hebt nu te weinig smaken op het middenveld.
- Één centrale verdediger voor de basis. Olegeur en Wielaert voldoen in mijn ogen niet. De één brengt voetballend te weinig en de ander eigenlijk ook. Plus Wielaert is verdedigend niet al te best. Één van deze twee zou ik dus alweer laten vertrekken. Een vereiste van de nieuwe man moet zijn dan hij kan opbouwen.
- Één jonge talentvolle buitenspeler voor de toekomst. Voor niet al te veel geld (dus geen Elia), de prioriteit ligt namelijk niet in de voorhoede.
Bij het vertrek van een speler moet je telkens kijken of je er een vervanger voor moet halen. Bijvoorbeeld bij het vertrek van Leonardo, Kennedy en Rommedahl zou ik minimaal één buitenspeler halen. Dan heb je Suarez, Sulejmani en twee talentvolle aankopen voor de flanken, aangevuld met de eigen jeugd.
Ik ben van mening dat de backs uit de eigen jeugdopleiding moeten komen. Of je moet achter een groots talent komen zoals Maxwell, maar met onze scouting/technische staf heb ik daar niet zoveel vertrouwen in.
Ik ben het in grote lijnen met je eens. Ben benieuwed naar de namen.
|
JS
|
Geplaatst: Do 5 maa 2009 21:39
|
|
Citaat: Sowieso zie ik graag Verhongen op het middenveld staan. Daar komt hij het beste tot zijn recht en hij kan daar ontzettend belangrijk worden voor Ajax.
Eens. Hij mag van mijn part ook achterin, maar niet als back. Middenvelders omturnen tot backs moet je niet doen. Het ligt aan het systeem waarmee je speelt, maar je kan Vertonghen ook laten doorschuiven zodat je een mannetje meer hebt op het middenveld bij balbezit. Dat zie ik Oleguer niet doen.
Ook mee eens. Achterin maakt hij teveel cruciale fouten. Als inschuivende verdediger zou het, met de juiste mensen om hem heen, ook wel kunnen. Op het middenveld vind ik hem echter het best. Een middenveld met Aissati, Vertonghen en Enoh is gewoon klasse. Jong en onervaren, maar dat hoeft niet altijd een probleem te zijn. Er mist inderdaad een echte leider, al heb ik zoals gezegd vertrouwen dat Vertonghen dat na verloop van tijd kan worden. Het lijkt me niet verstandig daar Bas Sibum voor te halen, die mist gewoon het niveau dat Ajax nastreeft. Bovendien is het niet altijd zo dat als je een leider koopt van een ander team, hij ook bij jou team een echte leider is/wordt.
Ik ben het ook wel eens met de rest van je stuk!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 02:25
|
|
Citaat: Ik vind Enoh toch echt wel een stukje beter dan Tiote. Tiote is echt nog veel te slordig. Neemt niet weg dat het wel een geschikte vervanger is voor Gabri, want als back-up voor Enoh lijkt hij me uitermate geschikt.
Ik vind Enoh en Tioté aardig vergelijkbare spelers. Ik wilde Tioté al bij Ajax hebben voordat hij naar Twente ging.
Poepon lijkt me nog altijd niets, maar ik zie weinig volledige wedstrijden van Sparta.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 09:10
|
|
Citaat: Daar maak je zoals vele een grote fout, mijns inziens. Een back hoort niet op te bouwen, maar de centrale spelers. Een back behoor je te gebruiken in de aanval.
Ik ben het in principe met je eens dat in het centrum je beste voetballers moeten staan. Met centrale verdedigers heb je alleen het probleem dat veel ploegen 4-4-2 spelen. Dan ligt dus de ruimte bij de back. Als je 2 zwak opbouwende backs hebt, is het voor de tegenstander heel makkelijk druk zetten. Het liefst heb je natuurlijk 4 opbouwende spelers. Verder spreek je jezelf een beetje tegen, want doelpuntenmaker van der Wiel is een goeie opbouwer.
Je reactie zegt al dat we het in grote lijnen met elkaar eens zijn. Een paar kleine dingen verschillen. Ook ik ben geen fan van Oleguer en Wielaert. Ik zou ze ook nooit gekocht hebben. Het type Wielaert hadden we al in huis met Lindgren die in mijn ogen op het middenveld echt te kort komt (in een aanvallend concept) en dezelfde eigenschappen heeft als Wielaert. De aankoop van Oleguer is natuurlijk helemaal vreemd. Maar je hebt ze nu eenmaal. Om de een nou na een half jaar alweer te laten vertrekken en de ander na 1 jaar...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 11:48
|
|
Ik kom later met namen. Ik wil graag een discussie starten over de posities en types waar we echt behoefte hebben. Als ik namen noem gaat het alleen maar daar over.
Nu worden er hier allemaal namen gedropt van goede voetballers (en soms ook van mindere voetballers). Het gaat mij er om dat het bijvoorbeeld onzin is om nu Elia en Arnoutovic te kopen terwijl we Sulejmani en Suarez hebben. Dus kom met type spelers of posities die we nodig hebben. Voor sommige posities heb je mensen nodig die bereid zijn op de bank te zitten. Zoals bij de buitenspelers. Voor andere plaatsen heb je spelers nodig die je meteen in de basis kan inpassen.
Dit zijn de posities/types waar we in mijn ogen behoefte aan hebben. Kijk voor uitleg in mijn eerdere verhaal
- linksback
- dominante middenvelder
- creatieve middenvelder
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 12:18
|
|
Dit zijn de posities/types waar we in mijn ogen behoefte aan hebben. Kijk voor uitleg in mijn eerdere verhaal
- linksback
- dominante middenvelder
- creatieve middenvelder
Ik heb m'n schaduwelftal zo onderhand wel klaar. Je punt over Elia en Arnoutovic snijdt opzich hout, ware het niet dat ik Suarez straks gewoon zie vertrekken en dan heb je een vervanger nodig.
Dit is wat we naar mijn mening nodig hebben:
Linkercentrale verdediger (basisspeler): Joao Carlos
Back-up linksback: Ik heb een paar opties in m'n hoofd maar moet nog de beslissing nemen aan wie ik de voorkeur geef.
Creatieve middenvelder/back-up voor de vleugels: Dusan Tadic
Centrumspits/Rechtsbuiten: Arnoutovic
Jonge centrumspits die ook op de vleugels kan (back-up): Ermin Zec
Doorschuiven: Ouwerkerk, Bodul.
Vertrekkers: Sno, (Wielaert), Donald, Gentenaar, Suarez, Kennedy, Ogararu, Luque, Rommedahl, Schilder.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 14:45
|
|
Citaat: Bond|AJAX schreef:
Romero beste keeper van Nederland?
Ik zie het niet, hij heeft alleen een counterploeg voor zich die geen kans weggeeft.
Stekelenburg was voor zijn blessure de beste en na Fiorentina heb ik geloof dat die vorm weer snel terug is, dit had hij namlijk net even nodig.
Enganche schreef:
Dan vrees ik dat je er wat keepers betreft niet veel kijk op hebt. Romero is echt een heel stuk beter dan Stekelenburg. Stekelenburg is van het niveau Isaksson, Romero wordt wellicht de eerste doelman van het Argentijnse elftal.
Vooral de zin: Dan vrees ik dat je er wat keepers betreft niet veel kijk op hebt....
IK heb er veel meer kijk op dan je denkt. Ik kom uit een familie van keepers en die Romero is van het niveau isaksson. Vermeer is qua potentie de beste keeper van Nederland en dankzij zijn vorm, is hij nu ook de beste van Nederland. Enkel Stekelenburg heeft op dit moment meer kwaliteiten dan vermeer, maar de vorm niet. Dus vermeer in het doel.
Ik herhaal nog maar eens: AZ heeft het beste Middenveld van de Eredevisie en daar acculeren ze op. Ze hebben tevens nooit last van blessures op het middenveld. Wel in de verdediging maar met een top-middenveld is dat niet erg. Ook in de beker wedstrijd zat Romero er 2x naast! (1-1 --> Blunder) & (1-2 --> Uitkomen dat niet hoefde) Jij let op statistieken dat hij vaak de nul houdt etc, dat zegt niks!
Enkele minpunten Vermeer:
- Hoge ballen (Corners)
- Uittrap (Stekelenburg's trap komt altijd fantastisch bij de man die hij wil bereiken)
- Het klemmen van de bal (hij laat de bal nog wel eens los, waarna hij dan wel weer een geweldige save na heeft)
Stekelenburgs minpunten:
- Vorm (Hij komt er de laatste tijd niet echt in en ik betwijfel of het dit nog zal komen dit seizoen)
- De Reflaxe (Vermeers saves zijn sneller en hij stompt ze goed weg)
Mijn aanwinsten:
- Middenvelder
- Spits
Weggaan:
- Niemand uit de basis, dus ook niet Suarez, deze moeten we houden,
- Kennedy, Manucharyan (verhuren) Schilder, Anita (verhuren)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 15:24
|
|
Middenvelder: Seedorf/Van der Vaart/Pienaar --> Voorbeelden van versterkigen
Aanvaller: Krkic (huren van Barca)
Voor de rest misschien nog een vervanger voor leonardo, zodat we voorin meer keus hebben dan Sulejmani en Suarez, Mogelijke aanwinsten: Elia/Arnautovic/beerends.
Ik zie Arnautovic hiervan het liefst, maar dat is niet aan mij.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 15:39
|
|
Over Seedorf doen weer geruchten de ronde op Ajax Netwerk. Hoop echter dat hij het niet wordt.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 15:52
|
|
Citaat: Over Seedorf doen weer geruchten de ronde op Ajax Netwerk. Hoop echter dat hij het niet wordt.
Die wil ik eigenlijk niet zien spelen in het Ajax-shirt.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 17:43
|
|
Ik zie het niet, hij heeft alleen een counterploeg voor zich die geen kans weggeeft.
Stekelenburg was voor zijn blessure de beste en na Fiorentina heb ik geloof dat die vorm weer snel terug is, dit had hij namlijk net even nodig.
Enganche schreef:
Dan vrees ik dat je er wat keepers betreft niet veel kijk op hebt. Romero is echt een heel stuk beter dan Stekelenburg. Stekelenburg is van het niveau Isaksson, Romero wordt wellicht de eerste doelman van het Argentijnse elftal.
Vooral de zin: Dan vrees ik dat je er wat keepers betreft niet veel kijk op hebt....
IK heb er veel meer kijk op dan je denkt. Ik kom uit een familie van keepers en die Romero is van het niveau isaksson. Vermeer is qua potentie de beste keeper van Nederland en dankzij zijn vorm, is hij nu ook de beste van Nederland. Enkel Stekelenburg heeft op dit moment meer kwaliteiten dan vermeer, maar de vorm niet. Dus vermeer in het doel.
Ik herhaal nog maar eens: AZ heeft het beste Middenveld van de Eredevisie en daar acculeren ze op. Ze hebben tevens nooit last van blessures op het middenveld. Wel in de verdediging maar met een top-middenveld is dat niet erg. Ook in de beker wedstrijd zat Romero er 2x naast! (1-1 --> Blunder) & (1-2 --> Uitkomen dat niet hoefde) Jij let op statistieken dat hij vaak de nul houdt etc, dat zegt niks!
- Hoge ballen (Corners)
- Uittrap (Stekelenburg's trap komt altijd fantastisch bij de man die hij wil bereiken)
- Het klemmen van de bal (hij laat de bal nog wel eens los, waarna hij dan wel weer een geweldige save na heeft)
Stekelenburgs minpunten:
- Vorm (Hij komt er de laatste tijd niet echt in en ik betwijfel of het dit nog zal komen dit seizoen)
Mijn aanwinsten:
- Middenvelder
- Spits
Weggaan:
1. Romero is niet niveau Issakson. Romero is een ontzettend goede keeper met goed overzicht en snel hervatspel!
2. Je doelt nu op één wedstrijd. Daar had hij zijn wedstrijd niet. De 1-1 was inderdaad een grote blunder van hem, de 1-2 heb ik niet gezien. Qua statistieken. Dat zegt misschien vaak niets (zie Sulejmani) maar die statistieken die Romero had, zegt zeker wel wat. Hij heeft bij AZ het clubrecord qua nul houden-> 10 wedstrijden op rij. Of dat netjes is! En dan ligt het echt niet 10 wedstrijden lang aan je verdediging/middenveld, hoor!
3. Ik weet niet óf jij ooit op hebt gelet op de uittrappen van Stekelenburg, maar dat is beroerd. Krijgt de bal nóóit bij de medespeler, zowel: geluk. 7 van de 10 ballen gaan over de zijlijn, of komen niet eens dichtbij een medespeler. Ik denk dat de grootste minpunt van Stekelenburg is júíst zijn uittrap.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 18:43
|
|
Enganche schreef:
- Hoge ballen (Corners)
Stekelenburgs minpunten:
Mijn aanwinsten:
- Middenvelder
- Spits
Weggaan:
Ik had het kunnen weten. Eén mindere wedstrijd van Romero en je wil je gelijk al halen. Ik ken die jongen al sinds hij in Argentinië speelde. Ik heb hem vorig jaar verdedigd toen het wat minder ging en dit seizoen heb ik m'n gelijk gekregen. Daar doet een mindere wedstrijd van deze slechts 22-jarige keeper niets aan af. Foutloze keepers bestaan niet. Wat ik in ieder geval nooit doe is kijken naar statistiekjes. Ik ga af op wat ik zelf zie. Maar goed, we zullen zien of Romero binnen een paar jaar niet in een grote competitie speelt.
Wat me overigens meer zorgen baarde dan die blunder was het feit dat Romero na de goal de rest van de wedstrijd zichtbaar van slag was. Het is dan ook nog maar een jonge hond, maar daar moet hij vanaf.
By the way, Stekelenburgs spelhervattingen zijn dramatisch. Hij doet er een uur over en uiteindelijk rost hij de bal vaak maar blind naar voren. Ja, als er een countermogelijkheid is speelt hij wel eens iemand aan, maar daar is ook alles mee gezegd.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 18:44
|
|
Citaat: Verder spreek je jezelf een beetje tegen, want doelpuntenmaker van der Wiel is een goeie opbouwer.
Op zeker. Hij is dan ook onze beste verdediger. Maar doordat we dit seizoen 2 beroerde verdedigers hebben gekocht staat hij nu op de flanken.
Het aankoopbeleid deugt niet en het opleiden moet beter. Waarom breekt er toch zo weinig door? Een bepekte speler als Reiziger zou al goed zijn. Geef ze de kans (dus niet zoals bij Goossens) en het kan alleen maar meevallen. Zoveel schade kun je op de backpositie toch niet aanrichten en misschien verassen ze wel. Maar zet er dan wel een speler neer die daar uit de voeten kan. Dus geen Van Bronckhorst, Emanuelson of Zonneveld. Geen middenvelders.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 18:51
|
|
Citaat: Over Seedorf doen weer geruchten de ronde op Ajax Netwerk. Hoop echter dat hij het niet wordt.
Waarom vind je dat? Hij lijkt mij juist een type speler die we missen, lekker balvast met een goed multifunctioneel schot. Verder zal hij niet zo duur zijn dus heb je nog geld over voor een spits, vleugelaanvaller en een nieuwe linksbenige verdediger.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 19:26
|
|
Waarom vind je dat? Hij lijkt mij juist een type speler die we missen, lekker balvast met een goed multifunctioneel schot. Verder zal hij niet zo duur zijn dus heb je nog geld over voor een spits, vleugelaanvaller en een nieuwe linksbenige verdediger.
Ja, en weer gezeur met de trainer! Het gaat hem echt niet worden hoor! Dat houd Marco himself wel tegen! Zo eigenwijs is hij wel!
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 20:24
|
|
Heb jij een glazen bol? Natuurlijk weet ik dat de twee personen onenigheid hadden bij het Nederlands-elftal, maar deze mensen zijn professionals, als in de gesprekken blijkt dat dat moeilijk gaat worden dan zou je er niet aan moeten beginnen. Maar Seedorf is denk ik wel een type speler die we zoeken, in de zin van ervaring, leiderschap en de eerder genoemde voetbalkwaliteiten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 20:37
|
|
Citaat: Ik heb m'n schaduwelftal zo onderhand wel klaar. Je punt over Elia en Arnoutovic snijdt opzich hout, ware het niet dat ik Suarez straks gewoon zie vertrekken en dan heb je een vervanger nodig.
Dit is wat we naar mijn mening nodig hebben:
Linkercentrale verdediger (basisspeler): Joao Carlos
Back-up linksback: Ik heb een paar opties in m'n hoofd maar moet nog de beslissing nemen aan wie ik de voorkeur geef.
Creatieve middenvelder/back-up voor de vleugels: Dusan Tadic
Centrumspits/Rechtsbuiten: Arnoutovic
Jonge centrumspits die ook op de vleugels kan (back-up): Ermin Zec
Doorschuiven: Ouwerkerk, Bodul.
Vertrekkers: Sno, (Wielaert), Donald, Gentenaar, Suarez, Kennedy, Ogararu, Luque, Rommedahl, Schilder.
Waar spelen die jongens die je noemt? Ik heb die namen wel eens gelezen, maar ik ken ze zelf niet. Ik vind persoonlijk dat je niet aan zo veel buitenlanders moet beginnen, maar dat is een ander verhaal. De posities die je noemt kan ik heel goed inkomen. Wat dat betreft zitten we behoorlijk op één lijn
|
JS
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 21:58
|
|
Citaat: By the way, Stekelenburgs spelhervattingen zijn dramatisch. Hij doet er een uur over en uiteindelijk rost hij de bal vaak maar blind naar voren. Ja, als er een countermogelijkheid is speelt hij wel eens iemand aan, maar daar is ook alles mee gezegd.
Deels mee eens. Ik erger me mateloos aan z´n rossen naar voren, echter is hij wel redelijk vaak in staat ze op de juiste plek te krijgen. Neemt niet weg dat ik die rossen naar voren, en daar doet hij vaak ook nog is 2 minuten over, niet bij Ajax wil zien.
@Pushkin
Denk jij dat Ajax komende zomer (weer) een poging gaat wagen voor Dusan Tadic? Op basis van jou verslagen over hem leek me dat namelijk een prima optie als extra vleugelaanvaller.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 7 maa 2009 16:50
|
|
Citaat: had het kunnen weten. Eén mindere wedstrijd van Romero en je wil je gelijk al halen. Ik ken die jongen al sinds hij in Argentinië speelde. Ik heb hem vorig jaar verdedigd toen het wat minder ging en dit seizoen heb ik m'n gelijk gekregen. Daar doet een mindere wedstrijd van deze slechts 22-jarige keeper niets aan af. Foutloze keepers bestaan niet. Wat ik in ieder geval nooit doe is kijken naar statistiekjes. Ik ga af op wat ik zelf zie. Maar goed, we zullen zien of Romero binnen een paar jaar niet in een grote competitie speelt.
Wat me overigens meer zorgen baarde dan die blunder was het feit dat Romero na de goal de rest van de wedstrijd zichtbaar van slag was. Het is dan ook nog maar een jonge hond, maar daar moet hij vanaf.
By the way, Stekelenburgs spelhervattingen zijn dramatisch. Hij doet er een uur over en uiteindelijk rost hij de bal vaak maar blind naar voren. Ja, als er een countermogelijkheid is speelt hij wel eens iemand aan, maar daar is ook alles mee gezegd.
Kijk nog maar eens naar Romero. Hij belooft wat te worden zegt men. Maar als je de vaak de nul houdt zegt dat niet veel. AJAX speelt veel aanvallender en met meer risico, dus zullen Stekelenburg/Vermeer meer tegendoelpunten tegen krijgen. Nog 1 ding: Zie jij V/D Sar een blunder maken? Ook erg amateuristisch om zo je hand te breken.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Za 7 maa 2009 16:55
|
|
Citaat: Heb jij een glazen bol? Natuurlijk weet ik dat de twee personen onenigheid hadden bij het Nederlands-elftal, maar deze mensen zijn professionals, als in de gesprekken blijkt dat dat moeilijk gaat worden dan zou je er niet aan moeten beginnen. Maar Seedorf is denk ik wel een type speler die we zoeken, in de zin van ervaring, leiderschap en de eerder genoemde voetbalkwaliteiten.
Uhu lijkt me geweldig! Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren!
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Za 7 maa 2009 17:02
|
|
Citaat: Middenvelder: Seedorf/Van der Vaart/Pienaar --> Voorbeelden van versterkigen
Aanvaller: Krkic (huren van Barca)
Voor de rest misschien nog een vervanger voor leonardo, zodat we voorin meer keus hebben dan Sulejmani en Suarez, Mogelijke aanwinsten: Elia/Arnautovic/beerends.
Ik zie Arnautovic hiervan het liefst, maar dat is niet aan mij.
Krkic heeft al eerder aangegeven niet naar Ajax te willen, dus streep die maar door. Seedorf is voor mij ook geen optie omdat het niet klikt tussen Marco en Clarence. Rafael zal heus niet nu al terugkeren naar Ajax, en Real zal vast ook een redelijk bedrag willen. En Pienaar speelt volgens mij redelijk vaak mee met Everton.
|