Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 330635
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <<<   <   48  |  49  |  50  |  51  |  52  |  53  |  54  |  55  |  56   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
wwe-marijn

Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 12 feb 2009 17:52
Cedric van der Gun was een speler met potentie die het helaas niet wist waar te maken, mede door vele blessures. Leuk voor de subtop nu, maar niet voor Ajax. Verder zie ik Kanu ook niet komen. Denk ook niet dat hij zoveel zal toevoegen bij Ajax, heeft z'n beste tijd al lang gehad.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 12 feb 2009 18:04
Citaat:
Cedric van der Gun was een speler met potentie die het helaas niet wist waar te maken, mede door vele blessures. Leuk voor de subtop nu, maar niet voor Ajax. Verder zie ik Kanu ook niet komen. Denk ook niet dat hij zoveel zal toevoegen bij Ajax, heeft z'n beste tijd al lang gehad.

Kanu is juist een speler die iets toe zal voegen bij Ajax met zijn ervaring en kwaliteiten. Hij is veel meer een aanspeelpunt dan Cvitanich. Speelt nog regelmatig bij Portsmouth hoor, maar daar hebben ze ook spelers als Defoe en Crouch.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
Geplaatst: Do 12 feb 2009 18:21
Inderdaad en het is niet bepaald een schande om op die leeftijd achter Defoe en Crouch te moeten zitten, dat zijn gewoon bijna-topspitsen.
wwe-marijn

Geplaatst: Do 12 feb 2009 18:48
Ik vond Kanu ook altijd een geweldige spits, maar ik denk sowieso dat hij een aardig salaris verwacht en voor een pinchhitter moet je dat niet gaan doen, zie Urzaiz. Dit seizoen heeft hij 14 keer meegedaan en heeft 1 keer gescoord, ook niet zo opvallend dus.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Do 12 feb 2009 19:45
Als we toch over pinchitter's praten: Jan Vennegoor of Hesselink?
Nr.10

Geplaatst: Do 12 feb 2009 19:47
Citaat:
Ik vond Kanu ook altijd een geweldige spits, maar ik denk sowieso dat hij een aardig salaris verwacht en voor een pinchhitter moet je dat niet gaan doen, zie Urzaiz. Dit seizoen heeft hij 14 keer meegedaan en heeft 1 keer gescoord, ook niet zo opvallend dus.

Hij is nooit echt een scorende spits geweest, om hem dan ook op doelpunten af te rekenen is ook niet nodig. Als Kanu op het niveau zit dat ik denk dat hij zit, al zou ik er nog een wedstrijdje bij moeten pakken, dan is het een versterking voor Ajax. Om Urzaiz als voorbeeld te geven vind ik eigenlijk nutteloos, dit is een andere speler die bovendien ook nog is een paar jaar jonger is. Ik vind dat het kapitaal op het veld moet staan en dus zou ik hem gewoon een redelijk salaris geven, echt een toppertje met ervaring.
Nr.10

Geplaatst: Do 12 feb 2009 19:48
Citaat:

Lijkt mij ook een goede, ik vind sowieso dat er een ervaren fysieke spits moet komen.
wwe-marijn

Geplaatst: Do 12 feb 2009 19:50
Citaat:

Ik betwijfel of Jan wel zin heeft in die rol, kan makkelijk nog bij Celtic in de basis staan.

@NR.10

Bedoel je dan dat je Kanu als basisspeler wilt zien ipv Cvitanich?
Nr.10

Geplaatst: Do 12 feb 2009 19:52
Weet ik nog niet, al lijkt mij Cvitanich de logische basisspeler. Maar ik bedoelde natuurlijk te zeggen dat het geld in de selectie moet worden gestoken en niet op de bankrekening hoort te staan.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Do 12 feb 2009 20:03
Ik denk dat je eerder op andere posities versterking moet halen dan in de spits.Voor mijn het liefst een centrale verdediger en een rechter middenvelder.Als die posities komen dan komt wat mij betreft de spitspositie pas nodig is, aL zou ik zonder een extra ook kunnen leven.
Nr.10

Geplaatst: Do 12 feb 2009 20:07
Citaat:
Ik denk dat je eerder op andere posities versterking moet halen dan in de spits.Voor mijn het liefst een centrale verdediger en een rechter middenvelder.Als die posities komen dan komt wat mij betreft de spitspositie pas nodig is, aL zou ik zonder een extra ook kunnen leven.

Dus jij denkt dat we het seizoen doorkomen met alleen Bodul en Cvitanich? Volgens mij is een speler die de bal vast kan houden met ervaring zeer nodig in die onrustige voorhoede van ons. Ik denk dat een harde linksbenige verdediger, een middenvelder EN een spits nodig is om kampioen te worden.
Bob

Forum berichten: 983
Geplaatst: Do 12 feb 2009 20:11
Ik denk het ook niet maar, de transfermarkt is al dicht. Ik zou Hiariej een goeie aankoop vinden voor als Wielaert naar de bank gaat en Gregory naar de centrale verdediging gaat dan kan hij op rechts. Ja ik weet het hij heeft nog geen basis plaats bij Groningen maar ik vind hem wel goed.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Do 12 feb 2009 20:16
Citaat:

Dus jij denkt dat we het seizoen doorkomen met alleen Bodul en Cvitanich? Volgens mij is een speler die de bal vast kan houden met ervaring zeer nodig in die onrustige voorhoede van ons. Ik denk dat een harde linksbenige verdediger, een middenvelder EN een spits nodig is om kampioen te worden.Ik denk dat je eerst de zwakte vanjeteam moet verbeteren en dan pas kijken of je nog iets over hebt om een tweede spits te halen, maar ik vrees ervoor.Als Suarez zou vetrekken dan zou ik Arnoutovic halen die ook als spits kan spelen.
Nr.10

Geplaatst: Do 12 feb 2009 20:22
Iets over hebben hoort geen probleem te zijn voor Kanu, het lijkt mij een zeer verstandige aankoop en ook nog wel noodzakelijk.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Do 12 feb 2009 21:56
Vennegoor lijkt mij een erg goede optie. Net als Koevermans . Het zijn geen gepolijste voetballers, maar ze leggen er zeker 20 per seizoen in.

Ook Kanu zou denk ik een goede keuze zijn. Gezien zijn speelstijl zou hij lang mee moeten kunnen.

Wat ik verder een goede optie zou vinden welke ik al een tijdje niet gehoord heb is michael bradley. Vorig jaar was hij nog een van de betere spelers in de eredivisie. Zou een geweldige speler zijn voor Ajax. hIj kan verdedigen en aanvallen en scoort veel. Prima aanwinst dus.
skieto

Forum berichten: 803
Geplaatst: Do 12 feb 2009 23:31
Zowel Venegoor als Koevermans zullen niet naar Ajax gaan. Ajax kan wel betere spitsen halen.
Zeker niet nu met hun PSV verleden en heden, al zegt dat niet alles.
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Do 12 feb 2009 23:35
Ik vind eigenlijk dat Ajax best wel een redelijk goede selectie heeft..
Jongens als Cvitanich, Sulejmani, Wielaert die komen er volgend seizoen wel. Deze jongens moet je gewoon een kans geven, ze hebben het bij hun vorige club heel sterk gedaan.

Ik hoop alleen dat Marco inziet dat Sulejmani geen nr 10 is, maar een pure buitenspeler..

Aankopen:
Een spits, omdat je het met alleen Cvitanich en een Bodul in opkomst niet red.

En ik vind dat we dit jaar echt een creatieve middenvelder misten, een Sneijder of vd Vaart. Normaal zou Aissati dit moeten doen. Maar misschien is een extra middenvelder wel slim, gezien dit seizoen.
skieto

Forum berichten: 803
Geplaatst: Do 12 feb 2009 23:45
Ja, een Daniel Pranjic. Ajax mist hem, of iemand zoals hem heel erg. Dus, Pranjic, een back up voor de spits positie en liever nog een verdediger.
michiel23

Forum berichten: 400
Geplaatst: Do 12 feb 2009 23:56
Daniel Pranjic zou geweldig zijn. Is al wat ouder, maar wel heel technisch en heeft een goed overzicht. En er moet inderdaad een extra spits bij.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Vr 13 feb 2009 02:38
Citaat:
Vennegoor lijkt mij een erg goede optie. Net als Koevermans . Het zijn geen gepolijste voetballers, maar ze leggen er zeker 20 per seizoen in.

Ook Kanu zou denk ik een goede keuze zijn. Gezien zijn speelstijl zou hij lang mee moeten kunnen.

Wat ik verder een goede optie zou vinden welke ik al een tijdje niet gehoord heb is michael bradley. Vorig jaar was hij nog een van de betere spelers in de eredivisie. Zou een geweldige speler zijn voor Ajax. hIj kan verdedigen en aanvallen en scoort veel. Prima aanwinst dus.

Koevermans vind ik echt enorm beperkt. Categorie behoorlijk overschat (samen met Berg en N'Kufo). In de Eredivisie alleen al lopen er genoeg betere aanvallers dan Koevermans: Suárez, Sulejmani, Lazovic, Cvitanich, Biseswar, Makaay, Arnautovic, Elia, Holman, Cissé, El Hamdaoui, Ari, Dembélé, Manco, Amoah. Van Beukering is ook niet echt minder en Van Wolfswinkel lijkt me op basis van wat korte wedstrijdbeelden ook een jongen die meer in z'n mars heeft.

Zeg nou zelf, wat kan hij nou echt goed, behalve af en toe een goaltje maken? Hij kan niet koppen, hij is traag, motorisch gestoord, stijf rechts, maakt amper gebruik van z'n fysiek, kan niet met z'n rug naar de goal spelen en heeft weinig overzicht.

Over Pranjic:

Citaat:
Pranjic: ‘Eigenlijk had ik allang bij Ajax moeten voetballen’

SC Heerenveen-middenvelder Danijel Pranjic snapt niet waarom hij nog steeds bij SC Heerenveen speelt. ‘Ik snap het gewoon niet. Wat moet ik nog meer doen? In mijn vaderland Kroatië wordt deze mening gedeeld. Niemand begrijpt daar waarom ik hier nog speel,’ vertelt Pranjic aan VI.

Pranjic snapt ook niet waarom Ajax alleen zijn maatje Miralem Sulejmani heeft gehaald. ‘Ze hadden mij er ook bij moeten halen. Ik weet dat hij mij nodig heeft. Als ik de bal had, zocht ik Miralem meteen. Bij Ajax snappen ze dat nog niet, de kritiek op Sulejmani is onterecht. Hij heeft mij nodig in het veld.'

Sportweek

Wat een jankverhaal. Dan had hij z'n contract bij Heerenveen maar niet moeten verlengen. Volkomen terecht dat Ajax niet bereid is 10 miljoen te betalen voor een speler van 27. Bovendien is Pranjic vooral geschikt voor een 4-4-2 systeem. En als je dat toch zo nodig wil spelen kan je op links net zo goed Emanuelson opstellen. Die is gratis, wat minder constant, maar zeker niet minder.
Jobo

Forum berichten: 673
Geplaatst: Vr 13 feb 2009 10:53
Emanuelson is natuurlijk wel een stuk minder effectief in zijn goals en assists. Een niet te onderschatten kwaliteit. 10 Miljoen voor Pranjic is absurd maar datzelfde vond ik 16 miljoen voor sulejmani. Al is er daar wellicht nog enige verkoopwaarde in terug te vinden. Zijn marktwaarde is nu echter niet eens de helft meer. Hopelijk kan hij zich nog herstellen.
Khalid Boulahrouz

Forum berichten: 320
Geplaatst: Vr 13 feb 2009 12:06
Waarom doet iedereen zo lacherig over v/d Gun? Ik ben erg gecharmeerd van deze speler. Hij heeft alleen de pech dat hij zo blessure-gevoelig is, want anders had hij allang bij Ajax gespeelt. Je ziet telkens weer aan z'n spel dat het een goede voetballer is. Goeie techniek, snel passen, overzicht en scorend vermogen.
Jobo

Forum berichten: 673
Geplaatst: Vr 13 feb 2009 12:23
Citaat:
Waarom doet iedereen zo lacherig over v/d Gun? Ik ben erg gecharmeerd van deze speler. Hij heeft alleen de pech dat hij zo blessure-gevoelig is, want anders had hij allang bij Ajax gespeelt. Je ziet telkens weer aan z'n spel dat het een goede voetballer is. Goeie techniek, snel passen, overzicht en scorend vermogen.

Ik doe in ieder geval niet lacherig over van Der Gun. Ik heb zelfs nog ergens gezegd dat hij een stuk beter zal functioneren op 10 dan een Sulejmani. Van Der Gun heeft pech gehad. Het was volgens mij echt een toptalent. Ik stel ook voor dat Ajax hem haalt. Beter dan jongens als rommedahl en Kennedy.

Van Der Gun kan echt een goede 12e speler worden. Ik denk dat hij net niet genoeg is voor het niveau waar ik Ajax graag zie.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Vr 13 feb 2009 14:18
Van der Gun is een doetje.

Dat Pranjic effectiever is dan Emanuelson is helemaal waar, maar dat maakt hem nog geen 27-jarige speler die Ajax 10 miljoen waard zou moeten zijn.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Vr 13 feb 2009 14:20
Jongens, we hebben het over Van der Gun. Zover zijn we dus gezakt.
+ Nieuw bericht <<<   <   48  |  49  |  50  |  51  |  52  |  53  |  54  |  55  |  56   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.379.529 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken: