Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 1 feb 2009 18:15
|
|
Ik heb ook liever Arnautovic dan Elia.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 1 feb 2009 21:38
|
|
Ik heb Twente gezien en ik denk inderdaad dat Arnautovic beter bij Ajax zou passen dan Elia.
Ik zie in Arnautovic ook wel een potentiële centrum spits. Hij kan nog veel leren om effectiever te spelen in zijn bewegingen en het afmaken van kansen.
Verder heb ik het idee dat Arnautovic ook een clausule in zijn contract heeft na aanleiding van de interesse van Feyenoord in hem. Deze clausule zal vast een stuk lager zijn dan de eventuele clausule bij Elia.
Toch heeft Ajax vooral goede middenvelders nodig. Dat ik gecharmeerd ben van Claudemir weten jullie al. Gewoon halen die jongen.
Vandaag heb ik ook op Strootman gelet van Sparta. 18 Jaar en dan zo goed partij geven tegen het middenveld van AZ. Fysiek sterk, overzicht, passend en combinerend vermogen. Ik zou zeggen. Vastleggen voor 5 jaar en een jaar verhuren. Hij zal wel de interesse van AZ gewekt hebben. Als Schaars weggaat bij AZ denk ik dat ik wel weet wie ze als opvolger gaan halen. Laten we ze voor zijn alsjeblieft.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 1 feb 2009 21:48
|
|
Er gaan wat hele vage geruchten dat Ajax Pranjic zou hebben gecontracteerd en daar vanavond bij Studio Voetbal meer bekend zou worden gemaakt. Ik geloof er persoonlijk geen zak van.
Verder eens met Jobo qua aankopen. Claudemir en Strootman hebben heel veel potentie. Ik vrees alleen dat AZ er met die laatste van door gaat, ze hadden al vage interesse aan het begin van het seizoen. Als Arnautovic niet lukt (of eventueel nog erbij) zou ik ook graag Biseswar zien. Al beviel Revo´s verslag over Tadic me ook wel. Dan nog een sterke mandekker en het zit wel goed.
Als je op deze manier door wilt selecteren zul je echter wel vCL moeten halen.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 1 feb 2009 21:56
|
|
Citaat: Er gaan wat hele vage geruchten dat Ajax Pranjic zou hebben gecontracteerd en daar vanavond bij Studio Voetbal meer bekend zou worden gemaakt. Ik geloof er persoonlijk geen zak van.
Verder eens met Jobo qua aankopen. Claudemir en Strootman hebben heel veel potentie. Ik vrees alleen dat AZ er met die laatste van door gaat, ze hadden al vage interesse aan het begin van het seizoen. Als Arnautovic niet lukt (of eventueel nog erbij) zou ik ook graag Biseswar zien. Al beviel Revo´s verslag over Tadic me ook wel. Dan nog een sterke mandekker en het zit wel goed.
Als je op deze manier door wilt selecteren zul je echter wel vCL moeten halen.
Ik hoop dat die Hele vage geruchten deze keer de waarheid zijn , zo'n speler als hem missen we op dit moment.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 1 feb 2009 22:09
|
|
Aankopen lijstje wat aangepast en verandert:
-Arnautovic
-Wolfswinkel
-Donk
-Strootman
-Meeuwis
-Braafheid
-Elia
-Douglas
En dan kunnen de net-niet spelers vertrekken: Sno, Leonardo, Kennedy, Gabri, Oleguer Schilder, Silva, Donald, Blind Anita en De Jong verhuren.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 1 feb 2009 22:14
|
|
Citaat: Aankopen lijstje wat aangepast en verandert:
-Arnautovic
-Wolfswinkel
-Donk
-Strootman
-Meeuwis
-Braafheid
-Elia
-Douglas
En dan kunnen de net-niet spelers vertrekken: Sno, Leonardo, Kennedy, Anita verhuren, Gabri, Oleguer Schilder.
Arnoutovic
wolfswinkel.. twijfel
Donk ( weet niet hoe hij in engeland(?) presteerd)
strootman maar wel eerst even verhuren
Meeuwis.. zie ik liever pranjic
braafheid
Elia
Douglas
Mijn lijstje :
Arnoutovic--
Pranjic
Strootman
Braafheid.
Elia....
Douglas
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 1 feb 2009 22:27
|
|
Met aankopen wordt je geen kampioen.. het moet komen van je scouting/jeugdopleiding!
Marco laat Danny naar de meester himself in Barca bellen, laat hem zijn plan van vorig jaar uitvoeren.
Ajax moet terug naar de jeugd niet allemaal aankopen!~
We hebben gewoon 1 speler nodig en dat is iemand die gewoon de lijnen uitzet op het middenveld de al zovaak door mij en velen genoemde "spielmacher", Hopelijk staat de nieuwe Litmanen morgen al op.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 08:41
|
|
Citaat: Aankopen lijstje wat aangepast en verandert:
-Arnautovic
-Wolfswinkel
-Donk
-Strootman
-Meeuwis
-Braafheid
-Elia
-Douglas
En dan kunnen de net-niet spelers vertrekken: Sno, Leonardo, Kennedy, Gabri, Oleguer Schilder, Silva, Donald, Blind Anita en De Jong verhuren.
Ik weet niet wat jij zo goed vind aan Meeuwis, maar dan zie ik liever Gabri blijven..
|
Nr.10
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 09:53
|
|
Het zijn beiden verschillende type voetballers, voor beiden is wat te zeggen. Ik vind Meeuwis meer een leider-type, iemand die het middenveld op sleeptouw kan nemen en verantwoordelijkheid kan nemen. Tenminste, bij Roda is het wel zo'n speler, het zal anders worden bij Ajax maar ik denk dat hij dat wel kan. Verder is Meeuwis wel een speler die wat completer is dan Gabri, sowieso wel iemand die de rond kan laten gaan. Maar Gabri daarentegen is weer een ander type speler dan de andere middenvelders. Ook voor mij een twijfelgevalletje.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 11:09
|
|
Citaat: Met aankopen wordt je geen kampioen.. het moet komen van je scouting/jeugdopleiding!
Marco laat Danny naar de meester himself in Barca bellen, laat hem zijn plan van vorig jaar uitvoeren.
Ajax moet terug naar de jeugd niet allemaal aankopen!~
We hebben gewoon 1 speler nodig en dat is iemand die gewoon de lijnen uitzet op het middenveld de al zovaak door mij en velen genoemde "spielmacher", Hopelijk staat de nieuwe Litmanen morgen al op.
Helemaal mee eens. Maar de nieuwe Litmanen zal helaas niet snel opstaan. Wat betreft het plan van Cruijff ben ik het ook volledig met je eens!
Ik ben van mening dat onze selectie niet zo slecht hoeft te zijn. De spelers worden alleen op verkeerde plaatsen neergezet. Het middenveld tegen Heerenveen leek alleen weer nergens op. Een Sulejmani zonder inbreng, Anita die het niveau niet heeft en een Gabri die voetballend veel te zwak is.
Een middenveld met v/d Heijden, Verthongen, Aisatti zou al een hoop oplossen. Hopelijk zijn ze snel weer fit. Het probleem blijft alleen dat we een voorhoede van 1 meter 70 hebben. Al zal met dit middenveld de verbinding tussen verdediging en aanval al een stuk beter zijn. Nu hebben we een voorhoede en een achterhoede. Lange ballen komen tegen een fysiek sterke verdediging direct weer terug. Dat is wat we zaterdag gezien hebben. Er zit totaal geen afstemming in de ploeg. Hoe je je team in deze opstelling het veld op kan sturen vraag ik me af. Dat is dus zware kritiek voor van Basten.
Er zijn 2 posities waar ik heel graag versterking voor zou willen zien:
- fysiek sterke spits
- linksback
Ik zie hier een hoop namen langskomen, maar de meeste kun je beter niet halen. Wat Riejuh zegt: met alleen aankopen wordt je geen kampioen. Er moeten vastigheden in de ploeg komen. Alleen over Strootman ben ik erg enthausiast. Verder zou ik nog altijd bij Feyenoord proberen te shoppen. Maar dat is een buitenkans. Bijvoorbeeld Bruins, de Guzman. Dat zijn alleen aankopen voor de zomer. Wat ook wel zal moeten aangezien de transferperiode bijna aflopen is.
Ik moet wel zeggen dat ik het onbegrijpelijk vind dat er geen spits is gehaald. Het is een teken aan de wand dat Siem de Jong in de spits werd gezet. Wat de jeugdopleiding betreft vind ik dat er helaas te weinig aankomt wat echt duidelijk de kwaliteiten heeft voor Ajax 1. Vandaar dat het zo ontstellend belangrijk was geweest dat Cruijff de opleiding mocht hervormen. Helaas was van Basten ook op dat gebied weer aan het blunderen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 12:40
|
|
Litmanen ik geef je gelijk met je middenveld. Daar ligt net het probleem bij ajax. Dit is de belangrijkste linie van ons elftal en die is gewoon op het moment geen top in Nederland. Dit heeft een belangrijke reden:
-De constante blessuregolf op het middenveld.
Want wat hebben we nu voor waardige middenvelders voor het duel tegen Heracles morgen?
-Gabri, is gewoon een dolle stier ( tactisch niet sterk)
-Sarpong, kan het niveau net wel/ net niet aan.
-Vertonghen, het is nog afwachten of hij fit is.
- De Jong, moet verhuurt worden is gewoon niet ajax1 waardig op het moment.
-Anita, ook verhuren ajax-1 niet waardig op het moment.
- Lindgren, beste middenvelder in de selectie, niet spectaculair maar wel goed.
@ Jarilitmanen.
Een middenveld Enoh-Aisatti-Lindgren zie ik ook wel zitten hoor;)
Met Jantje dan wel op "4"
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 14:42
|
|
We moeten niks aankopen maar opleiden. Hier en daar kunnen we dit versterken.
Ik pleit voor spelers met een AJAX-Verleden.
2 aankopen:
1) Elia
2) Seedorf (is wel een beetje anti-van basten, maar een echte ajaxied zou komen)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 14:53
|
|
Een speler die op zijn 18-de al naar het buitenland gaat is geen echte Ajacied. Plus ik vind hem overschat. Bij AJAX zal hij, net als bij Oranje, de vedette willen zijn, maar dat is hij niet.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 15:37
|
|
En hij komt zeker niet, dat zal van Basten tegenhouden!
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 17:57
|
|
Citaat: Het zijn beiden verschillende type voetballers, voor beiden is wat te zeggen. Ik vind Meeuwis meer een leider-type, iemand die het middenveld op sleeptouw kan nemen en verantwoordelijkheid kan nemen. Tenminste, bij Roda is het wel zo'n speler, het zal anders worden bij Ajax maar ik denk dat hij dat wel kan. Verder is Meeuwis wel een speler die wat completer is dan Gabri, sowieso wel iemand die de rond kan laten gaan. Maar Gabri daarentegen is weer een ander type speler dan de andere middenvelders. Ook voor mij een twijfelgevalletje.
Meeuwis is ontzettend overschat. Hij heeft de naam een harde verdedigende middenvelder te zijn, maar als je kijkt naar zijn spel zie je dat dit helemaal niet zo is. Als Ajax deze speler zou kopen kan die sowieso aan het lijstje Delorge, Sno etc worden gevoegd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Do 5 feb 2009 23:39
|
|
Citaat: Het zijn beiden verschillende type voetballers, voor beiden is wat te zeggen. Ik vind Meeuwis meer een leider-type, iemand die het middenveld op sleeptouw kan nemen en verantwoordelijkheid kan nemen. Tenminste, bij Roda is het wel zo'n speler, het zal anders worden bij Ajax maar ik denk dat hij dat wel kan. Verder is Meeuwis wel een speler die wat completer is dan Gabri, sowieso wel iemand die de rond kan laten gaan. Maar Gabri daarentegen is weer een ander type speler dan de andere middenvelders. Ook voor mij een twijfelgevalletje.
Meeuwis is ontzettend overschat. Hij heeft de naam een harde verdedigende middenvelder te zijn, maar als je kijkt naar zijn spel zie je dat dit helemaal niet zo is. Als Ajax deze speler zou kopen kan die sowieso aan het lijstje Delorge, Sno etc worden gevoegd.
Ik ben het weer helemaal niet met je eens. Meeuwis is juist een onderschatte speler. Hij kan ook makkelijk de stap omhoog maken. Hij heeft overzicht en is een goede verbindingsman. Ik zou hem alleen niet halen, omdat hij eenzelfde type is als Lindgren. 1 daarvan op je middenveld is genoeg. Ik denk alleen dat Meeuwis wat completer is dan Lindgren. Vooral wat betreft zijn handelingssnelheid. Alleen om Meeuwis nou voor een paar miljoen te halen en Lindgren af te schrijven zou niet slim zijn.
Ik zou het wel ontzettend slim vinden als Ajax Appiah haalt. Ik heb het al eens eerder genoemd, maar toen vroeg we ons allemaal af of hij haalbaar zou zijn. Nu gaat hij misschien naar Rubin Kazan.. Ik zou alleen zeggen: laten wij hem maar flink betalen. Hij zou echt de baas kunnen zijn op het middenveld. Zowel verdedigend als aanvallend is hij dominant. Zijn inzicht is alleen niet super, maar met zijn kracht en snelheid compenseert hij veel. Bovendien is hij voor de eredivisie natuurlijk een absolute topper
http://www.vi.nl/NieuwsItem/AppiahTrach ... dienen.htm
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 09:22
|
|
Hij kan wel iets hoger dan Roda, maar Ajax haalt hij never nooit niet. Tegen grotere clubs zie je hem niet. Wat moet je trouwens met een verdedigende middenvelder die niet eens kan verdedigen?
Op Eredivisie Live lieten ze een keer een mooi filmpje van Meeuwis zien. Daar zag je dat hij tactisch niet slim genoeg is. Misschien kan ik dat filmpje nog wel vinden.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 14:08
|
|
Volgens mij heb ik hem maanden geleden (misschien wel een jaar) aangekaart en nog steeds geen interesse. Edson Braafheid is de linkback die we zoeken. Erg sterk in duels, snel en voetballand misschien minder maar dat doet er niet toe. Met Edson Braafheid kun je weer zekerheid inbouwen. Contract loopt in 2010 af, dus deze zomer halen.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 14:51
|
|
Citaat: Volgens mij heb ik hem maanden geleden (misschien wel een jaar) aangekaart en nog steeds geen interesse. Edson Braafheid is de linkback die we zoeken. Erg sterk in duels, snel en voetballand misschien minder maar dat doet er niet toe. Met Edson Braafheid kun je weer zekerheid inbouwen. Contract loopt in 2010 af, dus deze zomer halen.
Daar ben ik het met je eens, een hele betrouwbare back is het.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 15:14
|
|
Ik hoop dat ze Twente 20 miljoen betalen voor Arnautovic, Braafheid en Elia. Ondanks dat je Suarez dan kwijt bent ga je er toch op vooruit in het algemeen. Mocht Stekelenburg vertrekken heb ik nog een package-deal in gedachten: Velthuizen en Van Wolfswinkel voor een miljoentje of 8. Je hebt dan 28 miljoen uitgegeven, maar je hebt voor Suarez dat bedrag ongeveer ook gekregen. En het is overigens minder dan dat we dit jaar hebben uitgegeven.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 17:00
|
|
Citaat: Ik hoop dat ze Twente 20 miljoen betalen voor Arnautovic, Braafheid en Elia. Ondanks dat je Suarez dan kwijt bent ga je er toch op vooruit in het algemeen. Mocht Stekelenburg vertrekken heb ik nog een package-deal in gedachten: Velthuizen en Van Wolfswinkel voor een miljoentje of 8. Je hebt dan 28 miljoen uitgegeven, maar je hebt voor Suarez dat bedrag ongeveer ook gekregen. En het is overigens minder dan dat we dit jaar hebben uitgegeven.
Dan heb je drie dure spitsen; Arnautovic, Wolfswinkel en Cvitanich. Allen zullen niet met een plek op de bank tevreden zijn, en je hebt ook nog is Bodul en Castillion.
De spelers van Twente zou ik ook heel graag in Ajax-shirt willen zien, dan hebben we weer toppers. Maar ik neem aan dat Munsterman ze niet allemaal laat gaan.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 17:35
|
|
Marcel Meeuwis... Bijzondere loopbaan heeft die man toch. Was het talent van Willem II als nummer tien, zat jaren in het tweede en via de eerste divisie dan alsnog in de eredivisie beland. Maar een speler voor Ajax lijkt het me toch niet hoor. Zou meer een breedtespeler zijn dan denk ik.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 19:42
|
|
Ik ben naar de wedstrijd van FC Utrecht - Graafschap (3-0) geweest. Mooie wedstrijd, wat er niet zo naar lijkt als je die teams ziet. Van te voren welkom geheten in de VIP-room. Wat drinken met soep en broodjes. Vervolgens kregen we een praatje van de voorzitter. Daar werd Frans van Seumeren (aandeelhouder van FC Utrecht met 51% van de aandelen) ook genoemd, en ook later kwam hij aan het woord. Hij is voor het hele commerciële zaakje. Vertelde overigens over begrotingen, maar van vele ben ik het vergeten, maar dit was de top 2.
1. AJAX: 65 miljoen
2. PSV: 60 miljoen
Qua vergelijking: Real Madrid: 403 miljoen.
Jean-Paul de Jong (wel bekend, denk ik) kwam daarna ook nog wat zeggen. Hij kwam met de opstelling en de tactiek. Overigens praatte hij ook een beetje over zijn loopbaan. Over zijn vele gele kaarten die hij heeft gehad Ook allemaal kleine details, zoals dat Roelof Luinge hem de meeste gele kaarten heeft gegeven. Nu is Gregoor van Dijk de recordhouder qua gele kaarten van de Eredivisie. Ook een FC Utrechter, dus. Daarvoor was het Jean-Paul zelf. Maar na dit, konden we nog wat drinken en rustig naar de tribune. De wedstrijd was verder mooi om te zien. Niet erg spectaculair, maar voor een FC Utrecht-Graafschap-wedstrijd wel mooi.
In de rust konden we weer rustig weer een drankje pakken. Overigens kwam ik een bekende tegen, die vertelde dat Bergkamp even verderop zat. Dus liep ik er even heen. En ja hoor; Ik heb daar Bergkamp en Reiziger gezien. Misschien niet speciaal voor sommige mensen op dit forum, maar voor mij is dit erg speciaal!
Na de wedstrijd was er aan de ene kant was er rustige achtergrond muziek met een hapje en een drankje, en aan de andere kant was er een artiest met harde muziek, met natuurlijk, ook een hapje en een drankje. Ik was samen met een vriend en keken onze ogen uit(15 jaar). We liepen een beetje rond en schrokken ons rond. Opeens stond voor onze neus, met 2 meiden te praten, Geert den Ouden. Tsja, dat is dan raar, hoor! Haha. Toen liepen we een etage naar beneden, en zagen tot onze verbazing zowat de hele selectie van Utrecht, en ook nog wat van de Graafschap, langs lopen. Ik moet zeggen dat ik me ogen uitkeek. Ik kom normaal nooit zo dichtbij die spelers. Maar hier stond ik een meter vanaf. Erg vet! We bleven daar nog even, en daarna gingen we weer met de bus naar huis. Een geslaagde dag zullen we maar zeggen!
Maar goed, on topic:
Wat niet raar leek, is dat er sowieso toch wel één man uitblonk in de wedstrijd. Cedric van der Gun. Wat een speler! Hij stond die wedstrijd geloof ik linksbuiten. Speelde deze wedstrijd erg goed. Ik volg FC Utrecht verder niet, en weet niet of hij dit normaal ook doet, maar deze wedstrijd speelde hij erg goed. Had een erg goede actie, zowel links-als rechtsom. Speelde zijn teamgenoten goed in, en combineerde goed. Zeker niet iedereen speelde in deze wedstrijd goed maar hij wel. Heeft een zeker goede techniek, en gebruikt hem lekker. Scoorde 3 keer in deze wedstrijd. Met de enige 3 treffers was hij dan ook de man of the match.
De eerste goal was een voorzet van de rechterkant, richting 2e paal en op het hoofd van Cedric, erin. De 2e goal; een verspeelde bal van de Graafschap defensie zo rond de middenlijn. FC Utrecht schakelt snel om met een pass naar Cziommer (Overigens ook een erg goede speler!). Cziommer past naar de man naast zich, van der Gun, die eerst nog de bal lijkt te verspelen, om naar de buitenkant te lopen. Hij snijdt voor Fränkel, en lijkt eerst te vallen. Maar blijft staan, de keeper komt uit en van der Gun weet hem naast de keeper een soort van te stiften. De 3e goal is vanuit een corner, met daarvoor een mooi schot van Cornelisse met links, en via het hoofd van van der Gun beland de bal in het goal.
Ik weet verder niets van hem, op dat hij bij AJAX, Willem 2, Borussia Dortmund, ADO den Haag en FC Den Bosch gespeeld heeft en een paar blessures heeft gehad wat erg spijtig was/is voor zijn carrière, na.
Zijn contract loopt na dit seizoen af(Of heeft hij hem pas nog verlengd?). Hij zegt het aardig naar zijn zin te hebben bij zijn huidige club, maar áls er een aanbod komt, hij graag verderop wilt.
Weet iemand meer van hem? Vind iemand hem (ook) een goede speler, of erg slecht, en was de afgelopen wedstrijd domme toeval?
|
Nr.10
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 21:57
|
|
Ik vond hem voor deze wedstrijd ook wel een goede voetballer en een jongen die in de gaten gehouden moest worden maar ik weet niet of hij genoeg klasse heeft om een basisplaats af te dwingen voor Ajax. Maar ik vind hem zeker wel een betere invaller dan Leonardo, Rommedahl, Kennedy, Martina en Manucharyan. Het is een speler die erg doelgericht is met scorend vermogen.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 22:26
|
|
Bij Ajax vond ik hem ook ok, maar volgens mij kreeg hij een nare blessure en is hij nooit meer de oude geworden.
|