| | |
Forum
Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 326406 Status: InactiefBerichten: 5629
|
Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 19:46
|
|
Donk zou inderdaad best een optie kunnen zijn. Wel moet er veel tijd in hem worden gestoken om hem te kunnen prikkelen. Als Donk elke wedstrijd 100% concentratie en een goede instelling op kan brengen is het voor Ajax een waardevolle speler. Bij AZ zou het grootste probleem zijn mentaliteit zijn geweest.
|
wvisser18
Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 23:19
|
|
Citaat: Aankopen:
-De Guzman, zomer.
-Biseswar, zomer.
-Wolfswinkel, nu.
-Donk, nu huren met optie tot koop.
-Schaars polsen, heeft een contract tot 2010, ideale versterking.
-Elia, zomer.
Meen je dit nou serieus Rik? Dat zou verschrikkelijk zijn. De Guzman gaat echt niet naar Ajax, Biseswar is een aardige speler maar komt te kort voor de top en heeft vreselijke persoonlijkheid. Donk is te afwisselend en daarbij Ajax zou nooit een speler van AZ moeten Huren. Schaars is een aardige speler, maar hebben we niet nodig. Elia is okay, maar er zijn vast betere alternatieven en dat zelfde geld voor Van Wolfswinkel.
Ik heb dat over Biseswar nu al een paar keer gehoord. Hoe weten al die mensen toch dat het zo'n vreselijk joch is? Over z'n speltechnische kwaliteiten kan ik kort zijn. Als je die jongen transfervrij weet op te pikken is dat een uitstekende zet. Maar goed, ik denk niet dat zo'n jongen die stap aandurft.
Schaars zou als hij komt meteen de meest complete middenvelder van Ajax zijn. Van Basten lijkt Vertonghen achterin te willen houden en dan heb je met Schaars een uitstekende linkshalf in je team. Type Cocu en een toekomstig international. En nee, ik zeg niet dat hij even goed is als Cocu (kan ook moeilijk, aangezien Cocu een van de beste Nederlandse voetballers was van zijn generatie), daar mist hij met name die geweldige diepgang voor.
Elia komt deze zomer alsnog wel naar Ajax, denk ik.
Citaat: Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat Ajax transferperiode na transferperiode voorbij laat gaan zonder ook maar enigzins serieuze interesse in Daniel Pranjic te tonen. De meest scorende middenvelder van de Eredivisie, een prachtige (trap)techniek, tactisch inzicht, volwaardig Kroatisch International, wat houdt ze in godsnaam tegen? Ik kijk liever naar Pranjic dan naar Emanuelson, Schilder(van nature middenvelder), Aissati of Sarpong..
Ik denk dat dit met name komt omdat Pranjic relatief duur is voor een speler uit de Eredivisie van zijn leeftijd. Daarnaast is hij eigenlijk niet snel genoeg om bij Ajax als linksbuiten te spelen, terwijl hij bij balverlies te weinig brengt om als linkshalf op een driemansmiddenveld te spelen. Als we gaan vergelijken zie ik Emanuelson de rol op links in het Ajax-systeem bijvoorbeeld beter invullen dan Pranjic. Aissati en Sarpong dicht ik zelf ook meer talent toe. Ik denk dat die jongens het een stuk verder gaan schoppen dan Pranjic. Ze zullen in ieder geval niet op hun 27ste bij Heerenveen voetballen.
Nooit van laatbloeiers gehoord? Bovendien vind ik hem verdedigend meer brengen dan Urby(speelt interlands vaak als back) ,en gisteren liep hij Lucius eruit alsof ie er niet stond..(ok,Lucius geen top,maar toch)..hiij heeft hij ook nog eens veel meer rendement, KJH scoorde bij H'veen 9/10x op aangeven van Pranjic..Deze jongen moet gewoon een kans krijgen bij een topclub..
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 23:51
|
|
Citaat: Afca Seamen noemde hem wel zo, en op school vonden ze het ook( Glenn en Lars ). Jij noemde mijn aankopen een 'ramp' maar daar ben ik het ook niet mee eens. Over Wolfswinkel heb je een punt, maar zou wel vastgelegd moeten worden, eventueel nog ophalen in de zomer.
Citaat: De meeste zeggen dat het een speler met potentie is, maar niet goed genoeg voor Ajax.
Maar waarom zou hij dan niet genoeg potentie hebben? Op het jeugd EK van twee jaar geleden was het nog de nieuwe Stam en speelde hij indrukwekkend.
Citaat: Hij zal vast nog wel beter worden, maar Ajax meot daar niet op wachten
Wanneer we hem huren dan zal blijken of we erop moeten wachten of niet, we hebben alles in de eigen hand. Maar een Donk in de selectie hebben kan nooit een verzwakking zijn want hij brengt gewoon kwaliteiten mee die we op dit moment goed kunnen gebruiken.
Citaat: Huren is ook niet gratis
Tjah, waar praten we over?
Citaat: een daarbij kan ik me niet voorstellen dat AZ daar aan mee gaat werken
Mwah, Donk is min of meer persoonlijk door Van Gaal uit de selectie gewerkt en wanneer de Amsterdammer, want dat is hij namelijk, in Donk naar boven komt dan zou hij zeker wel graag naar Ajax willen en Az zou hem daar niet in tegen houden.
Citaat: zelfde geldt voor een eventuele transfer van Schaars tenzij Ajax een giga bedrag betaald en dat is die zeker niet waard.
Als Ajax in de zomer gewoon een flink bedrag betaald voor Schaars zijn nog eenjarige contract, ik schat zes miljoen euro, dan denk ik dat Az wel akkoord kan gaan. De reden waarom we hem zouden moeten halen heeft Thomas al heel goed aangegeven en daar ben ik het helemaal mee eens. Schaars is gewoon een complete middenvelder en leider.
Knul, je moet weten waar je het over, waar zie jij staan dat ik hem 'Diep slecht' vind. Ik heb het over de vergelijking van 2 jaar geleden en het nu. Kortom, ik vind het onnodig hem te halen.
Voortaan als je weer zegt dat ik een bepaald iets heb gezegd, citeer het dan ook direct even, hoef ik niet voor de zekerheid mijn eigen reactie terug te lezen waarin die 2 woorden niet eens in staan.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 01:53
|
|
Citaat: Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat Ajax transferperiode na transferperiode voorbij laat gaan zonder ook maar enigzins serieuze interesse in Daniel Pranjic te tonen. De meest scorende middenvelder van de Eredivisie, een prachtige (trap)techniek, tactisch inzicht, volwaardig Kroatisch International, wat houdt ze in godsnaam tegen? Ik kijk liever naar Pranjic dan naar Emanuelson, Schilder(van nature middenvelder), Aissati of Sarpong..
Ik denk dat dit met name komt omdat Pranjic relatief duur is voor een speler uit de Eredivisie van zijn leeftijd. Daarnaast is hij eigenlijk niet snel genoeg om bij Ajax als linksbuiten te spelen, terwijl hij bij balverlies te weinig brengt om als linkshalf op een driemansmiddenveld te spelen. Als we gaan vergelijken zie ik Emanuelson de rol op links in het Ajax-systeem bijvoorbeeld beter invullen dan Pranjic. Aissati en Sarpong dicht ik zelf ook meer talent toe. Ik denk dat die jongens het een stuk verder gaan schoppen dan Pranjic. Ze zullen in ieder geval niet op hun 27ste bij Heerenveen voetballen.
Nooit van laatbloeiers gehoord? Bovendien vind ik hem verdedigend meer brengen dan Urby(speelt interlands vaak als back) ,en gisteren liep hij Lucius eruit alsof ie er niet stond..(ok,Lucius geen top,maar toch)..hiij heeft hij ook nog eens veel meer rendement, KJH scoorde bij H'veen 9/10x op aangeven van Pranjic..Deze jongen moet gewoon een kans krijgen bij een topclub..
Pranjic en Huntelaar hebben maar een half jaar samengespeeld, dus het lijkt me sterk dat Pranjic überhaupt 10 assists op Huntelaar heeft gegeven. Huntelaar heeft 33 keer gescoord voor Heerenveen en zelfs als Pranjic alle goals van Huntelaar geassisteerd zou hebben toen ze samenspeelden, dan zou je nog maar op 17 assists uitkomen.
Maar goed, het komt er op neer dat ik Pranjic gewoon overschat vind. Leuke speler, maar wij hebben talentvollere spelers die ons nu geen vermogen kosten zonder dat ze nog wat opleveren.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 09:50
|
|
Pranjic zou een speler zijn voor een paar jaartjes, daarna moet er weer een talent opstaan. Verder vind ik het meer een 4-4-2 speler. Ajax moet niet de betere spelers van subtoppers wegkopen, die spelers hebben vaak te maken met aanpassingsproblemen en de stap tussen mogen winnen en moeten winnen kan voor velen te groot zijn.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 10:13
|
|
Citaat: De Zeeuw zou ik opzich wel bij Ajax willen zien, daar ben ik altijd wel gecharmeerd van geweest. Al denk ik dat hij misschien wel naar HSV gaat om Nigel de Jong op te volgen.
Hier had ik nog niet eens aan gedacht bij de berichten rond de transfer van Nigel naar City. Zou voor AZ een enorme aderlating zijn, kijk bijvoorbeeld maar eens bij hoeveel goals en aanvallen hij (in)direct betrokken is. Met zijn loopvermogen is hij bij AZ een van de sleutelspelers binnen het spelletje wat zij spelen (inzakken, tegenstander laten komen, gegroepeerd opjagen en er razendsnel uitkomen).
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 10:19
|
|
Afca Seamen schreef:
Citaat: Knul, je moet weten waar je het over, waar zie jij staan dat ik hem 'Diep slecht' vind. Ik heb het over de vergelijking van 2 jaar geleden en het nu. Kortom, ik vind het onnodig hem te halen.
Voortaan als je weer zegt dat ik een bepaald iets heb gezegd, citeer het dan ook direct even, hoef ik niet voor de zekerheid mijn eigen reactie terug te lezen waarin die 2 woorden niet eens in staan.
Je hebt gelijk, ik had andere woorden moeten kiezen. Eigenlijk was het in eerste instantie niet de bedoeling om jou er bij te zetten. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat mensen misschien een verkeerd beeld hebben, of in iedergeval een ander beeld over de kwalitieten en het talent van Donk dan ik. Maar eigenlijk komt het wel een beetje op hetzelfde neer; jij ziet het niet in Donk zitten, ik wel.
Maar ga nu niet de moraal ridder uithangen alsjeblieft. Doe niet alsof je eigen post zo hoogstand was. Eerst wek je de suggestie dat ik de discussie alleen voerde om mijn gelijk te halen? Het is gewoon een stelling waar ik nu nog steeds voor ben.
Dan verkondig je dat het 'realistisch' moet houden, ga me niet vertellen wat ik moet doen. Ik sta er nog steeds voor, en met rede. Je noemt dat hij niet genoeg potentie heeft. Ik heb hem anders genoeg zien voetballen om te zeggen dat hij potentie heeft, dat gaat niet zomaar weg. Hij heeft zeker nog wel kwaliteiten, maar of het mentaal nog in orde is, dat is afwachten, maar het risico is minimaal. Je betaald wat loon en zodra hij niet te motiveren is dan kun je hem simpel wegsturen. In de winterstop zijn er wat spelers vertrokken, en er gaan er nog wat vertrekken, dus is er nog genoeg loon over. Minimale investering.
Tjah, en dan mijn lijste afkraken zonder argumenten. En nee, ik vind, '' hoeven we niet of kunnen we wel beter voor krijgen.'' geen argument.
Nogmaals, ik had mijn post wat onzorgvuldig neergezet maar ga niet de moraalridder uithangen.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 22:12
|
|
Ten eerste ga ik niet de moraalridder uithangen en proberen om zo hoogstaand te typen of proberen uit te komen als iemand die het beter weet, je wou meningen horen toch? nou dit waren dus mijn meningen! en mijn mening is kortom dus dat ik Donk twee jaar geleden een goede speler vond en hem misschien dan wel bij Ajax had willen zien maar er daar op dit moment geen aanleiding voor is, dat is waar ik voor sta en dat is mijn mening. Jij zegt in elk bericht dat het risico minimaal is dat hij hier op huurbasis kan komen, en ik zeg dat het niet nodig is omdat er geen aanleiding is om hem in het bijzonder te gaan halen, daar gaat de disussie om wat niet eens een disussie hoeft te zijn want jij vindt Zus en ik vind Zo.
Ten tweede kraak ik je lijstje niet echt af vind ik, ik zeg niet dat het slechte spelers zijn, ik kijk meer naar of Ajax die spelers moet gaan halen of dat er meerdere opties voor die spelers zijn. Tja..dat ik dan niet met argumenten kom is meer voormezelf dat ik niet allemaal verschillende namen wil noemen en ik niet van geruchten of bubbels houdt. Ik oordeel liever over spelers waarvan Ajax al contact mee heeft gehad of waarvan het gerucht zo sterk is dat nog wel iets zou kunnen worden. Maar ja, wie ben ik. Ik had inderdaad geen argumenten zoals je ze noemde maar door te zeggen van ' Hij presteerde twee jaar geleden goed, speelde tegen Bremen goed en het is een minimaal risico vanwege huurbasis' sorry maar dat vind ik ook geen geweldige argumenten. Ik zou dan ook wel willen weten waarom hij nou dan die ideale huurman is. Maar dan wel graag zonder die 'minimaal & risico verhaal' Ik bedoel, volg je hem op de voet? of ben je gewoon fan van hem vanwege zijn goede EK prestatie? en dat is gewoon als serieuze vraag bedoeld voordat je denkt dat ik het sarcastisch bedoel.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 23:15
|
|
Ik zou het wel een goede zet vinden om Diego Biseswar transfevrij naar Amsterdam te halen. Leuke optie voor de flanken en laat dit seizoen leuk voetbal zien, ondanks de prestaties van Feyenoord. Was vandaag ook weer de enige speler die opviel.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 23:52
|
|
Ik zou deze spelers wel als aanwinst zien, en graag willen zien volgend seizoen bij AJAX:
- Douglas, Twente
- de Zeeuw, AZ
- Elia, Twente
- Biseswar, Feyenoord
Weg:
- Leonardo
- Martina
- Kennedy
- Rommedahl(verkopen?)
Douglas Franco Texeira. We hebben toch nog een verdediger nodig. Voor als één van de centrale verdedigers uitvalt door één of andere reden, is er altijd een back-up nodig. Hierbij zou ik Oleguer niet zien als de geschikte back-up, dus zou ik er graag toch nog één bij zien. Gregory zou in centraal kunnen spelen, maar dan is er geen geschikte rechtsback als back up dus die moet gewoon op de back blijven spelen, wat hij overigens prima doet.
Demy de Zeeuw lijkt me een geschikte AJAX-controlerende middenvelder. Hij heeft het overzicht, kan prima opbouwen, 4 seizoenen ervaring AZ, wat hij prima deed en hij heeft een goede trap. Bovendien kan hij als aanvallend, en verdedigend goed mee op. Met Rasmus Lindgren ernaast heb je denk ik een erg stabiele middenveld, mét rustige opbouw (Wielaert, Vertonghen, de Zeeuw, Lindgren), waardoor je rustig naar de kansen toewerkt en niet achterlijk blind die bal naar voren rost.
Eljero Elia. Al vaak voorbij gekomen bij de Ajaxfans. Lijkt ook mij een geschikte optie voor AJAX. We moeten toch wel de realiteit onder ogen zien, en dat is dat Suarez hoogst waarschijnlijk deze zomer vertrekt. Als goede vervanger zie ik toch een Elia die nog kan groeien. Ik geloof dat hij in z'n contract een afkoopsom heeft van 9,5 miljoen. Dit is natuurlijk erg hoog, voor zo'n jonge talent. Maarja, het is wel een talent. En aangezien we het geld van Huntelaar, en dan ook Suarez, hebben, kunnen we flink investeren.
Diego Biseswar. Goede vleugelspeler. Wilt zich vast niet verder binden aan Feyenoord. Hij komt daar niet tot z'n recht, wat ertoe lijdt dat hij slecht speelt. Nu moet ik wel zeggen, dat hij me wel teleurstelde vandaag. Iedereen speelde slecht, en hij ook, helaas. En ook van de net terugkomende Wijnaldum, was niet veel van af te spatten. Al probeerde hij wel wat, net als Diego. Maar het lukte niet. Maar hij probeerde wel, en zette door. Dat is toch mooi om te zien, ook al gaat het zo slecht met Feyenoord.
Maar in principe is Diego Biseswar gewoon een prima vleugelspeler, met een geweldige trap. Hij kan ballen zo prachtig om de keeper heen krullen (zie Ben Sahar Graaschap vs Willem ||). Wat ik ook mooi vindt aan hem, is dat hij opvallend, als vleugelspeler, balvast is. Hij wilt hem bij zich houden. Soms té vaak, maar toch. Bovendien komt hij transfervrij van Feyenoord, dus betalen doe je er niet voor, en dat voor zo'n talent, mits hij z'n contract bijverlengt.
Als Suarez dan vertrokken is, en verder van uitgaan van de spelers die we hebben als 18 selectiespelers:
Maarten Stekelenburg
Kenneth Vermeer
Gregory vd Wiel
Rob Wielaert
Jan Vertonghen
Thomas Vermaelen
Douglas
Oleguer/Robbert Schilder
Rasmus Lindgren
Demy de Zeeuw
Eyong Enoh/Gabri
Ismaël Aissati
Jeffrey Sarpong
Eljero Elia
Diego Biseswar
Dario Cvitanich
Miralem Sulejmani
Urby Emanuelson
Ik heb nu voor ook spelers als Gabri en Enoh neer gezet. Maar je zou er ook één van kunnen meenemen, waardoor je Oleguer of Robbert Schilder mee kan nemen. Ook zou je kunnen zeggen, Ismaël Aissati of Sarpong vallen af, omdat Urby linksbuiten kan, en Miralem ''10''. En dan neem je alsnog een extra verdediger erbij. Er is voor mij daar niet echt voorkeur is, tenzij ik Miralem toch liever zie op de linksbuiten. Maar verder niet qua extra verdediger of Enoh én Gabri. Dat laat ik toch aan MvB over..
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 00:01
|
|
Citaat:
Tjah, en dan mijn lijste afkraken zonder argumenten. En nee, ik vind, '' hoeven we niet of kunnen we wel beter voor krijgen.'' geen argument.
? Dit is onzin. Dat zijn twee normale argumenten. Het is volkomen bullshit om het niet als argument te zien.
Als Ajax beter kan krijgen, dan moeten ze toch ook daarvoor gaan.
En als Ajax helemaal geen nieuwe speler nodig heeft op een bepaalde positie waarom zou je dan onnodig geld uitgeven?
Oftewel het zijn normale argumenten.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 11:31
|
|
Seamen:
Citaat: Ten eerste ga ik niet de moraalridder uithangen en proberen om zo hoogstaand te typen of proberen uit te komen als iemand die het beter weet, je wou meningen horen toch?
Ok, daar kan ik wat mee. Maar kun je begrijpen dat ik me stoor aan termen als; Knul, en je moet het realistisch houden? Vandaar dat ik die reactie plaatste. Normaal zou ik al die dingen niet opnoemen, die ik in me vorige bericht plaatste, maar die 'Knul' deed het 'm. Maar laten we het weer over Donk hebben:
Waarom Donk halen?
Iedereen is het er over eens dat Donk gewoon een talent was, ik heb hem dit jaar inderdaad niet op de voet gevolgt maar hoe slecht kan het nou zijn? Vorig jaar was het nog de fysiek sterke verdediger, en kon je ook gewoon glimpen van zijn talent zien. Ik haalde het duel Werder aan om als voorbeeld te geven dat hij goed speelde, hij speelde dat hele seizoen goed plus nog een goed EK. Verder was hij vorig jaar zeker nog de fysiek en kopsterke sterke verdediger die Ajax nu mist. Dan heeft hij ook nog begin dit seizoen in het begin nog P.L basis gespeeld dus waarschijnlijk heeft hij er wel wat geleerd. Lijkt mij een perfecte deal voor een half jaar om de bescheiden positie van stand-in in te vullen, blijkt hij op de training wel erg gemotiveerd te zijn kun je misschien besluiten om hem langer te binden.
Marijn:
Citaat:
? Dit is onzin. Dat zijn twee normale argumenten. Het is volkomen bullshit om het niet als argument te zien.
Als Ajax beter kan krijgen, dan moeten ze toch ook daarvoor gaan.
En als Ajax helemaal geen nieuwe speler nodig heeft op een bepaalde positie waarom zou je dan onnodig geld uitgeven?
Oftewel het zijn normale argumenten.
Het gaat natuurlijk om het woord 'argumenten' maar om de manier waarop, Marijn. Hij kraakt mijn aanbevolen spelers af en hij beargumenteerd niet waarom hij ze niet wilt zien, dat is makkelijk om te zeggen en voegt niet veel toe. Ik vind dus wel dat Ajax deze spelers nodig heeft na het doorselecteren van Van Basten.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 12:32
|
|
Donk is dan wel een talent maar zeker geen geweldig talent want anders doe je er niet zo lang over om helemaal door te breken. Maar het probleem is zoals gezegd dat het in zijn koppie niet helemaal klopt. Hij gedraagt zich niet zoals een professional. Schijnt zelfs met de vriendin van Demy De Zeeuw te zijn geweest, weet niet of dat waar is, maar zo ja dan ben je geen goede collega. Maar we weten ook dat Marco Van Basten niet de beste trainer is als het komt op omgang met 'moeilijkere' personen. Dus dat lijkt me ook geen goed duo.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 14:05
|
|
FC Utrecht heeft zich gemeld voor Jonathan Reis. De club uit de Domstad wil de spits van Braziliaanse komaf voor de rest van het seizoen huren van PSV. Diverse clubs uit zijn vaderland hebben eveneens interesse getoond, maar PSV wil hem liever aan een Nederlandse club verhuren. Ook MVV was in de markt. PSV is echter van mening dat Reis in Maastricht niet voldoende speeltijd zal krijgen. (Voetbal International)
Citaat: Ik weet niets over deze speler alleen dat hij voor een behoorlijk bedrag door PSV is overgenomen. Kan iemand mij vertellen wat voor talent hij is en is hij eventueel geschikt als 2e spits voor Ajax?
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 14:43
|
|
Citaat: FC Utrecht heeft zich gemeld voor Jonathan Reis. De club uit de Domstad wil de spits van Braziliaanse komaf voor de rest van het seizoen huren van PSV. Diverse clubs uit zijn vaderland hebben eveneens interesse getoond, maar PSV wil hem liever aan een Nederlandse club verhuren. Ook MVV was in de markt. PSV is echter van mening dat Reis in Maastricht niet voldoende speeltijd zal krijgen. (Voetbal International)
Citaat: Ik weet niets over deze speler alleen dat hij voor een behoorlijk bedrag door PSV is overgenomen. Kan iemand mij vertellen wat voor talent hij is en is hij eventueel geschikt als 2e spits voor Ajax?
Behoorlijke diskwalificatie van een van je "grootste" talenten als je al denkt dat ze bij MVV onvoldoende speeltijd krijgen........
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 14:43
|
|
Als Reis geschikt is als tweede spits voor Ajax, dan stelt Lemic hem binnenkort wel voor.
Zou je het geplaatste bericht willen quoten en niet je reactie op het bericht, Janta?
|
Nr.10
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 14:46
|
|
Citaat: Donk is dan wel een talent maar zeker geen geweldig talent want anders doe je er niet zo lang over om helemaal door te breken. Maar het probleem is zoals gezegd dat het in zijn koppie niet helemaal klopt. Hij gedraagt zich niet zoals een professional. Schijnt zelfs met de vriendin van Demy De Zeeuw te zijn geweest, weet niet of dat waar is, maar zo ja dan ben je geen goede collega. Maar we weten ook dat Marco Van Basten niet de beste trainer is als het komt op omgang met 'moeilijkere' personen. Dus dat lijkt me ook geen goed duo.
Als Donk een rol als stand-in goed in kan vullen en zijn oude niveau kan evenaren, dan heb je al een versterking, daar hoef je geen geweldig talent voor te zijn. Als blijkt dat er toch nog veel meer uit te persen valt dan heb je een geweldige deal. Ook speelde hij nog tot zijn achtiende ongeveer bij een amateurteam in het eerste, kan een teken zijn dat er meer uit te halen is met professionele begeleiding.
In het kader van professionaliteit zouden natuurlijk wel gesprekken gevoerd moeten worden, en ze zouden van hem moeten eisen dat hij zich professioneel opsteld. Mocht hij dan beterschap beloven, en een 100% toewijding naar zijn vak, en hij zegt ja. Dan denk ik dat je zo'n speler wel kunt vertrouwen. Al zegt hij dat hij het niet kan beloven, dan zou je er inderdaad niet aan moeten beginnen. Maar mocht hij ja zeggen, en dan toch teleurstellen, dan zou je hem direct weg moeten sturen. Wat weinig consequenties heeft.
Van Basten is inderdaad iemand met een plan, hij wilt ergens heen. Daar heeft hij een duidelijk beeld van, als iemand als Donk dan moeilijk gaat doen zal Marco waarschijnlijk weinig geduld hebben. Dan stuur hij hem weg.
Wat een lange discussie over het aantrekken van een speler trouwens zeg.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 15:42
|
|
Ajax heeft op de tribune gezeten voor Dries Mertens van Agovv. Hij heeft een afkoopsom van 1,2 miljoen. Er zaten trouwens veel Eredivisie clubs op de tribune.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 15:51
|
|
Bron, Koen?
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 15:53
|
|
In de VI van deze week.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 17:09
|
|
Nu Elia ook na dit seizoen zo'n 10 miljoen lijkt te gaan kosten denk ik dat Ajax beter voor Beerens en Biseswar kan gaan. Samen kosten die twee een stuk minder dan 10 miljoen (Biseswar is hoogstwaarschijnlijk transfervrij) en hebben evenveel talent in mijn ogen. Beerens is een echte buitenspeler die perfect bij Ajax zou passen en Biseswar kan ook op andere posities. Beerens, Cvitanich, Sulejmani lijkt mij een prima aanval met twee spelers met een goede voorzet en een spits die goed kan koppen.
Over Donk heb ik maar een ding te zeggen, die hebben we niet nodig. Met Wielaert en Oleguer hebben we ervaring en beide zijn redelijke verdedigers, als ze in vorm zijn. Verder heeft Ajax met Vertonghen, Vermaelen, V.d. Wiel en straks ook Alderweireld vier talenten (Vermaelen is moeilijk een talent te noemen zo lang staat hij er al maar hij is het nog wel) die beter zijn dan Donk.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 17:13
|
|
Citaat: Nu Elia ook na dit seizoen zo'n 10 miljoen lijkt te gaan kosten denk ik dat Ajax beter voor Beerens en Biseswar kan gaan. Samen kosten die twee een stuk minder dan 10 miljoen (Biseswar is hoogstwaarschijnlijk transfervrij) en hebben evenveel talent in mijn ogen. Beerens is een echte buitenspeler die perfect bij Ajax zou passen en Biseswar kan ook op andere posities. Beerens, Cvitanich, Sulejmani lijkt mij een prima aanval met twee spelers met een goede voorzet en een spits die goed kan koppen.
Over Donk heb ik maar een ding te zeggen, die hebben we niet nodig. Met Wielaert en Oleguer hebben we ervaring en beide zijn redelijke verdedigers, als ze in vorm zijn. Verder heeft Ajax met Vertonghen, Vermaelen, V.d. Wiel en straks ook Alderweireld vier talenten (Vermaelen is moeilijk een talent te noemen zo lang staat hij er al maar hij is het nog wel) die beter zijn dan Donk.
Over Donk heb ik niet echt een oordeel, nooit gevolgd. Op het EK wel gezien, maar verder niet.
Maar ik zat inderdaad ook aan Roy Beerens te denken, en ik heb gisteren op hem gelet. Nu speelde natuurlijk heel Heerenveen, en daarnaast ook Feyenoord, slecht, maar hij ook. Ik vond hem niet alleen slecht zonder actie, maar hij maakt ook nog eens domme overtredingen. Vaak. Vooral vaak voor een aanvaller. Het is een prima vleugelspeler hoor, daar niet van. Maar ik zie nu al een paar wedstrijden dat hij domme, overbodige en late slidings/overtredingen maakt. Waarbij je er ook nog helemaal niets aan hebt. Er iets aan hebben, bedoel ik dan, dat je bv een counter voorkomt, ofzo. Maar hij viel me gisteren ook tegen met z'n acties. Zat niet veel pit in, had ik het idee. Maar verder wel prima speler op de rechtsbuiten.
Wat vind jij overigens van het lijstje die ik een paar posts geleden, gemaakt hebt, JD? En nog andere.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 17:16
|
|
Grappig dat Ajax op de tribune zat voor Mertens. Heb ik altijd wel een aardige voetballer gevonden en was benieuwd hoeveel beter hij zou kunnen op een hoger niveau.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 17:26
|
|
Ik zie veel liever Elia dan Beerens. Elia is veel, maar dan ook echt veel, dreigender dan Beerens. Ik zie Beerens als een iets completere en in potentie betere Rommedahl.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 17:40
|
|
Citaat: Ik zou deze spelers wel als aanwinst zien, en graag willen zien volgend seizoen bij AJAX:
- Douglas, Twente
- de Zeeuw, AZ
- Elia, Twente
- Biseswar, Feyenoord Ik denk dat Elia en Biseswar goede aankopen zouden zijn maar Douglas en de Zeeuw zullen te duur zijn voor hun kwaliteiten. Met Lindgren, Gabri en Enoh hebben we drie spelers die De Zeeuw prima kunnen 'vervangen'. Douglas is een goede sterke verdediger maar met Oleguer, v.d. Wiel, Vermaelen, Vertonghen, Wielaert en Alderweireld hebben we geen extra centrale verdediger meer nodig. Liever een extra rechts- en linksback die een echte specialist is.
|
| | | |
|
|
|