Auteur
|
Bericht
|
Rein
Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 19:02
|
|
Citaat: Lindgren is niet gescout door Groningen maar kwam van de eigen jeugd-opleiding!
Nee, allebei fout.
Hij kwam van jeugd Zweden naar AJAX. Vervolgens verhuurd naar Groningen, en een contract bij Groningen. Daarna kocht AJAX hem weer terug.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 19:02
|
|
Citaat: Nogmaals Schaars zou bij Ajax niet 3 jaar de tijd krijgen om de speler te worden die hij nu is. Ajax houdt ook wel een keer op met verhuren.
Mooi toekomstverhaaltje heb je daar gemaakt, maar het enige verschil tussen Suarez en Honda is dat Suarez een goed jaar had bij een subtopper en Honda nu een goed jaar bij een topclub in de Jupiler. Elke blinde kan zien dat Suarez veel meer potentie heeft dan Honda. Honda is trouwens ook alweer een paar jaar ouder dan Suarez.
Dit zijn echt van die Van Geel-aankopen. Ik dacht toch dat we daar vanaf waren met Marco. Ik heb Honda elke wedstrijd zien spelen en ik vind dat hij meer talent vertoont dan een Fer en misschien wel een Wijnaldum. Hij doet het echt geweldig alleen staat minder in de picture doordat hij in de Eerstedivisie speelt. Hij heeft meer talent dan spelers als De Zeeuw, Schaars, Meeuwis etc. en ik denk dat hij een grote kan worden voor Ajax. Ajax moet dan maar eens spelers de tijd gaan geven als dat beter werkt. Hoe jij redeneert is de omgekeerde wereld, eerst een topper zijn en dan pas kopen dat kan Ajax niet meer. Als moet spelers kopen die toppers gaan worden en Honda kan een topper worden. Daarbij is het goed voor de commercie aangezien je er zo'n 150 miljoen Japanners bij krijgt.
|
iamsterdam
Forum berichten: 305
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 19:06
|
|
Citaat: Toch snap ik niet dat Groningen en H'veen het ene toptalent na het andere binnenhalen, en wij het grote Ajax er maar niet in slaagt een geschikte speler te scouten.
Wat is er mis ??
Welke toptalenten hebben Heerenveen en Groningen dan zo al binnengehaald?
Ik denk dat hij zo met een paar namen komt als ''Suarez'', ''Lindgren'' en ''Silva'' . (Als alleen Groningen-zijnde)
Maar ik denk dat jullie allebei wat heel anders verstaan onder het begrip ''toptalenten''. Ik denk dat ''iamamsterdam'' over toptalenten verstaat, spelers die prima Eredivisie aankunnen.
En ik denk dat ''Enganche'' onder het woord toptalenten bedoelt, die nog wel bij Arsenal/Barca/Real in de basis zouden kunnen staan.
Daarvan vind ik Suarez er wel éen denk ik, maar verder zou ik er niet éen kunnen noemen.
Ik had inderdaad een ander woord voor toptalenten moeten plaatsen.
Ik bedoelde eigenlijk wat je zelf al zecht de spelers die prima met Ajax meekunnen.
sommigge kunnen dan nog verder als Ajax kijken.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 19:07
|
|
Je moet op Eredivisie niveau wel een topper zijn, ja. Honda meer talent dan Fer en Wijnaldum? Dat lijkt me niet. Die 2 zijn 6(!) jaar jonger dan Honda en zijn nu al de toppers van Feyenoord. Die 2 staan over een paar jaar in Oranje en ik denk niet dat Honda dat niveau ooit zal halen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 19:13
|
|
Citaat: Je moet op Eredivisie niveau wel een topper zijn, ja. Honda meer talent dan Fer en Wijnaldum? Dat lijkt me niet. Die 2 zijn 6(!) jaar jonger dan Honda en zijn nu al de toppers van Feyenoord. Die 2 staan over een paar jaar in Oranje en ik denk niet dat Honda dat niveau ooit zal halen. Een topper op Eredivisie niveau kost meer dan 10 miljoen tegenwoordig dus Ajax moet eerder zijn om veel toppers te kunnen halen. Fer vind ik verder totaal geen talent, bij feyenoord speelt hij lekker maar dat kan iedereen zo'n beetje. Als Fer in Oranje komt zou ik dat vreemd vinden met de middenvelders die er nu voor hem staan, hetzelfde geld in mindere maten voor Wijnaldum.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 19:14
|
|
Citaat: Je moet op Eredivisie niveau wel een topper zijn, ja. Honda meer talent dan Fer en Wijnaldum? Dat lijkt me niet. Die 2 zijn 6(!) jaar jonger dan Honda en zijn nu al de toppers van Feyenoord. Die 2 staan over een paar jaar in Oranje en ik denk niet dat Honda dat niveau ooit zal halen. Hoe vaak heb je Honda zien spelen in de eerste divisie.Honda Heeft zeker talent om te slagen bij de top van de eredivisie.Hij zal geen dragende speler worden, maar als een team goed draait zal die niet uit de boot vallen.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 19:16
|
|
Citaat: Je moet op Eredivisie niveau wel een topper zijn, ja. Honda meer talent dan Fer en Wijnaldum? Dat lijkt me niet. Die 2 zijn 6(!) jaar jonger dan Honda en zijn nu al de toppers van Feyenoord. Die 2 staan over een paar jaar in Oranje en ik denk niet dat Honda dat niveau ooit zal halen. Hoe vaak heb je Honda zien spelen in de eerste divisie.Honda Heeft zeker talent om te slagen bij de top van de eredivisie.Hij zal geen dragende speler worden, maar als een team goed draait zal die niet uit de boot vallen.
In de samenvatting bijna iedere keer. Die speler die niet buiten de boot vallen hebben we er al genoeg van. Sno en Oleguer draaien ook goed in een lopend elftal.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 19:18
|
|
Citaat: Je moet op Eredivisie niveau wel een topper zijn, ja. Honda meer talent dan Fer en Wijnaldum? Dat lijkt me niet. Die 2 zijn 6(!) jaar jonger dan Honda en zijn nu al de toppers van Feyenoord. Die 2 staan over een paar jaar in Oranje en ik denk niet dat Honda dat niveau ooit zal halen. Een topper op Eredivisie niveau kost meer dan 10 miljoen tegenwoordig dus Ajax moet eerder zijn om veel toppers te kunnen halen. Fer vind ik verder totaal geen talent, bij feyenoord speelt hij lekker maar dat kan iedereen zo'n beetje. Als Fer in Oranje komt zou ik dat vreemd vinden met de middenvelders die er nu voor hem staan, hetzelfde geld in mindere maten voor Wijnaldum.
Als je goed scout heb je 2 Eredivisie toppers voor 10 miljoen. Fer is een zeer talentvolle verdedigende middenvelder met ook nog eens veel diepgang. Die spelers zijn schaars in het topvoetbal.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 19:23
|
|
In de samenvatting bijna iedere keer. Die speler die niet buiten de boot vallen hebben we er al genoeg van. Sno en Oleguer draaien ook goed in een lopend elftal.Vindt je dat die spelers goed draaien in een goed voetballend elftal.Ik zie eerder een Gabri en een Lindgren die goed kunnen mee draaien.Sno en Oleguer vind ik een stuk minder, maar het zijn wel goede wisselspelers die door de concurentie beter zullen worden.
|
iamsterdam
Forum berichten: 305
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 19:24
|
|
Ben Sahar van De graafschap begint nu al met scoren.
Ben benieuwd of hij kan gaan verassen.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 19:26
|
|
Ik zie weinig verschil tussen goede wisselspelers en meelifters.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 19:33
|
|
Citaat: Je moet op Eredivisie niveau wel een topper zijn, ja. Honda meer talent dan Fer en Wijnaldum? Dat lijkt me niet. Die 2 zijn 6(!) jaar jonger dan Honda en zijn nu al de toppers van Feyenoord. Die 2 staan over een paar jaar in Oranje en ik denk niet dat Honda dat niveau ooit zal halen.
Keisuke Honda: 13 juni 1986 [22 jaar">
Georginio Wijnaldum: 11 november 1990 [18 jaar">
Leroy Fèr: 5 januari 1990 [19 jaar">
Je zet die ''(!)'' wel heel nadrukkelijk erachter, dus ik heb het even gekeken. Hij is 4/5 jaar ouder dan Wijnaldum en 3/4 jaar ouder dan Fèr.
Maar in ieder geval. Honda hoeft van mij ook niet in Oranje te passen. Maar ik denk wel dat je die gok kunt wagen bent Honda. Wie niet waagt, die niet wint. Ik zou het gewoon proberen, wie weet. En zo duur zou Honda wel niet zijn.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 19:34
|
|
Citaat: Hij is 22 en Mertens speelde vorig seizoen ook al goed.
2007/08 AGOVV Apeldoorn 38 15 Eerste divisie
2008/09 AGOVV Apeldoorn 22 7 Eerste divisie
De Zeeuw was zeker geen topper toen hij bij GAE speelde, was ouder, en hij veel minder op dan Honda waarom zou Honda dan niet beter kunnen worden dan De Zeeuw?
Honda valt veel meer op omdat hij ten eerste op een plek staat waar je meer kunt opvallen - aanvallende middenvelder, dus kans op goals en assists - en ten tweede bij de beste ploeg in de afdeling speelt, waardoor je dikwijls al beter bent dan je opponent.
Ik denk niet dat hij een speler voor Ajax is, ook niet op de gok. Dan kan je beter nog kijken in belofteteams van andere eredivisionisten en daar iemand pakken en verhuren... |