Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 13:08
|
|
Ik zou Padt gewoon derde doelman maken. De ervaring van jongens als Westerveld en Gentenaar zal me aan m'n spreekwoordelijke reet roesten. Onzin om geld uit te geven aan dat soort spelers wanneer je al twee doelmannen hebt als Stekelenburg en Vermeer. De kans dat een derde doelman aan spelen toekomt is klein en daarnaast schijnt Padt een talentvolle doelman te zijn.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 15:18
|
|
Citaat: Ik zou Padt gewoon derde doelman maken. De ervaring van jongens als Westerveld en Gentenaar zal me aan m'n spreekwoordelijke reet roesten. Onzin om geld uit te geven aan dat soort spelers wanneer je al twee doelmannen hebt als Stekelenburg en Vermeer. De kans dat een derde doelman aan spelen toekomt is klein en daarnaast schijnt Padt een talentvolle doelman te zijn.
Ja je hebt daar wel een punt. Bovendien is Stekelenburg al een ervaren keeper en hebben we natuurlijk een goede keeperstrainer... geef Padt maar het vertrouwen, schijnt een groot talent te zijn (heb weinig kijk op zijn kwaliteiten)
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 17:30
|
|
Nieuwe aankopen??? Laten we eerst eens gaan kijken wie er het komend seizoen zal vertrekken en met de komst van Wielaert zie ik niet in om meer extra spelrs aan te trekken. Aan het eind van dit seizoen heb je een beter beeld op welke linie de zwakke plekken zitten en met de eventuele komst van Elia weet ik niet voor wie hij de vervanger moet zijn.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 23:41
|
|
West Bromwich Albion wil van het huurcontract van Donk af. Lijkt me geen slecht idee om te proberen die jongen gewoon een half jaar te huren van AZ. Hebben we een tijdelijke oplossing voor achterin en gunnen we de scouts maar weer een half jaartje om iets beters dan Wielaert te vinden.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 23:51
|
|
Citaat: West Bromwich Albion wil van het huurcontract van Donk af. Lijkt me geen slecht idee om te proberen die jongen gewoon een half jaar te huren van AZ. Hebben we een tijdelijke oplossing voor achterin en gunnen we de scouts maar weer een half jaartje om iets beters dan Wielaert te vinden. Nu al, ik dacht dat Donk het best goed deed daar in Engeland? Hij had altijd wel talent en kan dat niet kwijt zijn geraakt, misschien moet Ajax maar voorzichtig een bod doen bij AZ.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 23:57
|
|
Donk speelt de laatste tijd niet meer WBA.Op het begin van het seizoen speelde die daar nog redelijk veel maar zit de laatste tijd op de bank.Ik vond Donk altijd wel een goede verdediger die vooral indruk maakte tijdens een jeugdtoernooi onder de -21
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 00:47
|
|
Probleem met Donk is vooral z'n mentaliteit en dat hij niet genoeg uit dat lijf van hem weet te halen. En vooral met dat laatste zit je in Engeland natuurlijk verkeerd. Verder heeft die jongen erg veel in huis.
|
Nr10
Forum berichten: 10
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 07:41
|
|
Ik vind dat ajax (waar het gaat om een normaal bedrag rond de 2,5 mil denk ik) een poging moet wagen om hem naar amsterdam te halen.
Ook al speelt hij op dit moment niet sterk.
Denk ik toch dat hij in de schaduw van de huidige spelers oa Vertonghen, met name Urby en Greg, zeker in de toekomst van waarde kan zijn voor ons aller Ajax.
Tevens wat ik niet begrijp aan het begin van het jaar was ajax toch bezig met Douglas (die van FcTwente en niet die van Heracles voor dat ik weer een mail terug krijg)?
Als Wielaert niet lukt kunnen we hem toch altijd kopen, want volgens mij heeft hij wel een ondertekend contract met een afgesproken transferlimiet 5,75 miljoen? Of heeft Musterman deze ook niet ondertekend????
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 09:13
|
|
Citaat: Ik vind dat ajax (waar het gaat om een normaal bedrag rond de 2,5 mil denk ik) een poging moet wagen om hem naar amsterdam te halen.
Ook al speelt hij op dit moment niet sterk.
Denk ik toch dat hij in de schaduw van de huidige spelers oa Vertonghen, met name Urby en Greg, zeker in de toekomst van waarde kan zijn voor ons aller Ajax.
Tevens wat ik niet begrijp aan het begin van het jaar was ajax toch bezig met Douglas (die van FcTwente en niet die van Heracles voor dat ik weer een mail terug krijg)?
Als Wielaert niet lukt kunnen we hem toch altijd kopen, want volgens mij heeft hij wel een ondertekend contract met een afgesproken transferlimiet 5,75 miljoen? Of heeft Musterman deze ook niet ondertekend????
Ik zie veel liever Douglas komen. Dat is gewoon zo'n beest die je naast Vertonghen kan zetten en dan heb je een schitterend duo waar je in de Nederlandse competitie niet in de problemen komt. Op termijn zou dit duo ook in Europa ver kunnen komen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 09:28
|
|
Citaat: Probleem met Donk is vooral z'n mentaliteit en dat hij niet genoeg uit dat lijf van hem weet te halen. En vooral met dat laatste zit je in Engeland natuurlijk verkeerd. Verder heeft die jongen erg veel in huis.
Met name dat eerste punt wat je aanstipt is het grootste manco van Donk. Tis geen toeval dat het veel beter gaat met AZ terwijl ze amper een aankoop gedaan hebben. Brandts en Van Gaal hebben bewust een aantal jonge spelers (waaronder Donk) weggesneden uit de selectie. Als alleen al de helft van de verhalen waar zijn, die ik van goede kennis die zeer goed ingevoerd is binnen AZ, die ik gehoord heb dan willen we Donk absoluut niet bij Ajax hebben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 09:31
|
|
Welke verhalen zijn dat, Peter79?
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 09:34
|
|
Verhalen als die ene keer dat hij bij de A-jeugd was kijken en dus een uur in de zon stond? Of bedoel je andere verhalen wat wel erg is?
Ik weet ook wel dat Van Gaal een aantal jonge spelers weg wou hebben. Deze Donk, Agustien en Medunjanin bijvoorbeeld. Deze spelers zouden niet de goede mentaliteit hebben.
|
Peter79
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 09:47
|
|
Citaat: Welke verhalen zijn dat, Peter79?
Zoek het maar in de hoek van structureel afspraken aan de laars lappen buiten het veld zoals te laat komen, telefoon gebruiken waar het verboden is etc. etc etc. Verder de nodige stapverhalen waarbij door minimaal 1 persoon binnen de rotte appel groep regelmatig weleens wat stimulerends gebruikt is. Op aantal en namen ga ik m.b.t. dit laatste niet in, wel weet ik dat degene(n) na vorig seizoen nooit meer ook maar 1 minuut in het AZ shirt gespeeld heeft/ hebben en zal/ zullen spelen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 09:53
|
|
Eerlijk gezegd kan mij het gedrag buiten de club van een speler mij niet interesseren, zolang het gedrag het spel niet beinvloed. Maar als het je spel beinvloed, of je kan door iets een tijd niet spelen, dan is dat terrecht.
|
Peter79
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 09:53
|
|
Citaat: Verhalen als die ene keer dat hij bij de A-jeugd was kijken en dus een uur in de zon stond? Of bedoel je andere verhalen wat wel erg is?
Ik weet ook wel dat Van Gaal een aantal jonge spelers weg wou hebben. Deze Donk, Agustien en Medunjanin bijvoorbeeld. Deze spelers zouden niet de goede mentaliteit hebben.
Die 3 behoorden inderdaad tot de zogenaamde 'bende van 5'.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 09:55
|
|
Bedankt, Peter.
En dat onder Van Gaal. Altijd triest als sportmannen zo met hun loopbaan omgaan en zo'n wanprestatie leveren. Pure naaierij van de club en van hun supporters. Niet dat ik het erg vind voor Az, maar zulke types wil ik dus nooit bij AJAX zien.
|
Peter79
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 10:53
|
|
Citaat: Bedankt, Peter.
En dat onder Van Gaal. Altijd triest als sportmannen zo met hun loopbaan omgaan en zo'n wanprestatie leveren. Pure naaierij van de club en van hun supporters. Niet dat ik het erg vind voor Az, maar zulke types wil ik dus nooit bij AJAX zien.
Mee eens, je ziet hoe AZ opgebloeid is zonder grote aankopen onder dezelfde trainer maar zonder rotte appels. Zo zie je maar wat een klein groepje kan doen met een grote groep. Lijkt de maatschappij wel
Des te meer respect voor het kleine groepje spelers wat naar Van Gaal/ Brandts gestapt is om aan te dringen op een langer verblijf van Louis EN op keihard ingrijpen in de selectie.
|
Peter79
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 10:54
|
|
Citaat: Bedankt, Peter.
Mee eens, je ziet hoe AZ opgebloeid is zonder grote aankopen onder dezelfde trainer maar zonder rotte appels. Zo zie je maar wat een klein groepje kan doen met een grote groep. Lijkt de maatschappij wel
Des te meer respect voor het kleine groepje spelers wat naar Van Gaal/ Brandts gestapt is om aan te dringen op een langer verblijf van Louis EN op keihard ingrijpen in de selectie.
MAAR ON TOPIC:
Hoe ziet jouw winterstop wensenlijst eruit qua aanwinsten en afstotingen 343?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 11:03
|
|
Ik zie in de winterstop nu liever een speler die de leiding neemt en goed coacht. Eigenlijk heb ik ook wel een scorende spits, gewoon als concurentie voor Cvitanich. Dat is nooit verkeerd binnen een club, want dan doen ze hun best voor een basisplaats, en trainen ze dus harder, leren ze meer, worden ze beter.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 11:11
|
|
Af laten vloeien:
Martina, Kennedy, Rommedahl, Leonardo *, Gentenaar, Sno, Schilder *
* na het eind van dit seizoen.
Verhuren: De Jong (mocht Aissati fit blijven), Verheijden, Anita
Kopen: Een mandekker voor naast Vertonghen. Wielaert is niet nodig.
Na het eind van het seizoen:
Een rechtsback en een linksback die ook echt kunnen verdedigen, dus geen Ogararuutjes en Silvaatjes. Elia of een andere buitenspeler.
Een complete centrale middenvelder mocht De Jong niet voldoen in de voorbereiding.
|
Dario
Forum berichten: 36
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 11:25
|
|
Ik ben bang dat als wielaert niet komt MVB ook geen versterking meer aankoopt.
Aangezien ze Blind en Toby nu definitief bij de selectie hebben toegevoegt.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 12:25
|
|
Donk is overbodig. Toby Alderweireld zit definitief bij de A-selectie. Met Wielaert, Oleguer en Vermaelen zijn we een stuk sterker achterin.
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 12:31
|
|
Ik weet niet bij welk topic dit kan
Citaat: Demy de Zeeuw (25) ziet de wederopstanding van AZ als een samenloop van omstandigheden. De middenvelder roemt het aanblijven van trainer Louis van Gaal, de sterke as van het elftal en de persoonlijke ontwikkeling van een flink aantal spelers. Ook op persoonlijk vlak zegt de Oranje-international veel rijper te zijn geworden. “De goal van Wesley Sneijder die Giovanni van Bronckhorst op het EK voorbereidde tegen Italië; dát is meer onze stijl."
“In het succes van AZ heeft iedereen zijn eigen verhaal. Dat de trainer hier nog zit, is eigenlijk iets ongelooflijks in de voetballerij”, pikt De Zeeuw met Voetbal International zijn coach als eerste eruit. “Niklas (Moisander, red.) komt uit de Eerste Divisie en voetbalt in de as gewoon mee. Mounir El Hamdadoui maakt doelpunten en staat terecht op een voetstuk, maar ik kijk ook naar de hoeveelheid assists van Maarten Martens. We hebben een harde kern, die er stáát. Ook in minder goede wedstrijden blijven we onze taken uitvoeren.”
AZ begon het seizoen met twee competitienederlagen en leek de rampspoed opnieuw te komen. Ook persoonlijk ging het met De Zeeuw een stuk minder. Het omslagpunt zat volgens de middenvelder in de wedstrijd tegen PSV die in de slotfase met 1-0 werd gewonnen. “Half september moest ik met Jong AZ mee naar Groningen. Dan sta je niet echt te juichen, maar ik vond dat ik het niet kon maken om minder gemotiveerd te zijn”, blikte hij terug.
“Die avond heb ik mezelf ingeprent dat het echt anders moest. Ik speelde daar weer met de drive die ik zocht. In de week van de topper met PSV zei Van Gaal dat hij niet langer meer om mij en Niklas Moisander heen kon. In het team leefde ook het gevoel dat ze ons nodig hadden. Het is de ommekeer geweest.”
Als koploper van de Eredivisie is AZ al diverse keren onder de loep gelegd. De Zeeuw vindt dat de Alkmaarders het momenteel boven iedereen uitsteekt. “AZ is al een paar keer vergeleken met PSV, maar ik vind dat wij aantrekkelijker spelen”, stelt de kleine speler en legt het niveau van het Nederlands elftal ernaast. “De goal van Wesley Sneijder die Giovanni van Bronckhorst op het EK voorbereidde tegen Italië; dát is meer onze stijl. Iemand verovert de bal en je komt er met vier, vijf man uit.”
Ook vindt De Zeeuw dat AZ zich de meerdere moet tonen over Ajax. “We hadden Ajax-FC Utrecht uitgebreid geanalyseerd. Ajax domineerde, maar kreeg vrij weinig kansen. Wíj zakten tegen Utrecht wat meer in en schiepen zo onze eigen ruimte. Dat resulteerde in de eerste helft al in zes of zeven opgelegde kansen. Ik vind dat wij verder zijn dan Ajax. Zij zijn erg afhankelijk van Luis Suárez; wij hebben een beter team”, aldus oud-speler van Go Ahead Eagles.
Bron: Voetbalzone
Totdat we straks bovenaanstaan dan hebben ze samen verloren als team.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 13:23
|
|
Citaat: Mee eens, je ziet hoe AZ opgebloeid is zonder grote aankopen onder dezelfde trainer maar zonder rotte appels. Zo zie je maar wat een klein groepje kan doen met een grote groep. Lijkt de maatschappij wel
Hier heb je helemaal gelijk in. Hoewel je je wel kan afvragen of Donk geen verbetering toont sinds hij niet meer bij dat groepje zit. Ik had het hoe dan ook over een huurperiode.
Citaat: Donk is overbodig. Toby Alderweireld zit definitief bij de A-selectie. Met Wielaert, Oleguer en Vermaelen zijn we een stuk sterker achterin.
Alderweireld heeft nog niet de helft van het talent van Donk.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 14:32
|
|
Citaat: Mee eens, je ziet hoe AZ opgebloeid is zonder grote aankopen onder dezelfde trainer maar zonder rotte appels. Zo zie je maar wat een klein groepje kan doen met een grote groep. Lijkt de maatschappij wel
Hier heb je helemaal gelijk in. Hoewel je je wel kan afvragen of Donk geen verbetering toont sinds hij niet meer bij dat groepje zit. Ik had het hoe dan ook over een huurperiode.
Citaat: Donk is overbodig. Toby Alderweireld zit definitief bij de A-selectie. Met Wielaert, Oleguer en Vermaelen zijn we een stuk sterker achterin.
Alderweireld heeft nog niet de helft van het talent van Donk.Ik heb de afgelopen jaren grootste talenten in de vergetelheid zien verdwijnen omdat ze niet de juiste instelling hadden. Donk is ook zo iemand die zijn talent aan het verkwanselen, Als je bij een degradant in de P.L. niet eens meer op de reservebank komt dan is er een hoop mis bij een speler.
|