Auteur
|
Bericht
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 17:28
|
|
Citaat: Ik denk dat Da Costa juist een prima verdediger voor Ajax zou zijn. Is niet zo stijfjes, goed verdedigend en kan opkomen.
Tuurlijk heeft hij het bij PSV en Fiorentina niet laten zien, maar volgens mij zit er nog genoeg rek in die jongen.
Ik persoonlijk heb liever een zekerheidje. Nu niet gaan gokken op dat het talent er nu wel uitkomt.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 17:31
|
|
Citaat: Ik denk dat Da Costa juist een prima verdediger voor Ajax zou zijn. Is niet zo stijfjes, goed verdedigend en kan opkomen.
Tuurlijk heeft hij het bij PSV en Fiorentina niet laten zien, maar volgens mij zit er nog genoeg rek in die jongen.
Ik persoonlijk heb liever een zekerheidje. Nu niet gaan gokken op dat het talent er nu wel uitkomt.
Nouja, ik neem natuurlijk ook zijn huidige kunnen in acht... Ik denk zelfs dat hij het niveau nu al aan zou kunnen hoor.
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 17:40
|
|
Da Costa lijkt mij ook niet echt een goede optie. Was een talent bij PSV maar faalde bij Fiorentina. Om hem nou te kopen en te hopen dat het hier wel lukt lijkt me een te groot risico.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 17:57
|
|
Ik denk ook niet dat we op dit moment behoefte hebben aan Da Costa. Is vooral een mooie, gepolijste speler met een prima fysiek. Niet echt een jongen die sterk is bij voorzetten vanaf de zijkant of erg goed is in het geven van rugdekking of het doordekken. Gewoon niet echt een jongen met geweldig defensief inzicht.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 01:17
|
|
Citaat: Eindelijk het is weer een transfer periode. Volgens mij toch de leukste dagen in het voetbal na de wedstrijddag zelf. In de winter kan je, als een team daar financieel de mogelijkheid voor heeft, je team versterken waar dat in het eerste half jaar nodig bleek.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ondanks ajax met aardig wat blessure leed zich met deze selectie zich goed gehouden heeft. Maar er mag toch nog wat bij en weg om het gemiddelde niveau omhoog te halen, de kans aan jonge talenten te vergroten en duur betaalde ajax 2 spelers kwijt te raken.
Als je begint bij de keepers. Stekelenburg gebleseerd maar in het begin van het seizoen zeer sterk. Vermeer doet het geweldig en is een zekerheidje vooral achter Maarten. Gentenaar en Vonk zijn twee ervaren rotten, van die twee hoef je er maar een bij je selectie te houden. Dus een mag sowieso weg. En dacht dat gentenaar graag weg wou.
En de verdediging hebben die het over het algemeen nog ineens zo dramatisch gedaan. Vertonghen heeft zich al geweldig ontwikkeld op de plaats van opbouwende centrale verdediger. Vermealen heeft nu eindelijk op linksachter zijn wedstrijdritme gevonden en wordt steeds gevaarlijker in de opbouw. Deze twee waren eigenlijk al begin dit jaar zekerheidjes. Van der Wiel is ook sterk hoewel ik hem centraal beter positie enzovoorts vind kiezen zou ik hem toch liever op rechtsback houden. Omdat hij voetballend gewoon een van de betere rechtsbenige verdedigers is bij ajax. Silva wil waarschijnlijk weg, helaas want het is een goede rechtsback. Maar ik vind Van der Wiel ook beter. Oleguer was ik zeer blij en verrast mee in de zomer. Maar hij heeft me nog niet kunnen overtuigen. Schilder en Blind zijn een mooie extra stand-in, en het feit dat Lindgren achterin heeft gestaan blijkt dat Ajax achterin te weinig breedte heeft. Oftewel daar mag een aankoop bij, zeker als Silva ook weggaat.
Op het middenveld is het een heel ander verhaal. Emanuelson is de opvallenste verschijning op het middenveld. Voetbalt gewoon geweldig. Enoh is soms wat onbesuist maar maakt ook een hele mooie ontwikkeling door. Lindgren is gewoon degelijk en belangrijk. Gabri vind ik nog steeds een basiskracht, maar wel of niet hij blijft belangrijk voor dit team. Sno is een goede aankoop geweest. Extra body, heeft nog niet veel zijn goede kwaliteiten getoont maar heeft ze wel degelijk. Siem de Jong is gelukkigv al een aantal keren belangrijk kunnen zijn. Speelt vaak gewoon goed, mooie speler voor in de breedte. Zonde van Aisatti hij heeft nog niks kunnen laten zien, maar die kan het wel.
En uitendelijk de aanval. Daar hoef je weinig over te zeggen. Zowel Suarez, Sulejmani en Cvitanich doen het goed. Leonardo en Sarpong zijn goede wissels en hebben bewezen het niveau aan te kunnen. Alleen mis je hier de extra klasse in de breedte iemand die je een wedstrijd open kan laten breken. Nog meer als Leonardo. Hier mogen in mijn optiek dus wel 2 spelers bij.
Verder zijn er nog breedte spelers als: Donald, Van der Heijden, Zeggelaar, Bodul, Goossens en Lewis.
Dan kom je tot de conclusie dat er aardig wat spelers weg mogen.
Silva als hij echt wil.
Martina, Anita, Manucharyan maar dan wel verhuren denk ik.
Rommedahl, Bakircioglu, Delorge en Gentenaar verkopen, eventueel Delorge en Gentenaar contract onbinden.
Dan zou ik zelf sowieso voor Elia gaan. Waarom is bij de meeste volgens mij al wel duidelijk. Misschien dat je dan Sarpong beter kan verhuren of Leonardo verkoopt. Een extra spits voor Concurentie voor Cvitanich. Dan denk ik dat je met Tadeu Silva do Nascimento 'Anselmo' een leuke 2e spits in de gelederen hebt. Scoorde er al 15 voor Halmstads BK. Het is een 28-jarige Braziliaan, redelijk snel en beweegelijk. Voldoende tweebenig, kan schieten met zowel links als rechts. Het is een echte Van Nistelrooy, Maakt veel van zijn doelpunten in de 5 meter. Staat altijd op de juiste plek. Met een goede aanvoer (Suarez, Sulejmani en Elia) een geweldige doelpuntenmaker. Verder nog een verdediger. Ik zie het liefst een Nederlander, bijvoorbeeld Ooijer of Melchiot. Kunnen beide rechtsback en rechtscentraal. Ook is Mamadou Sakho een leuke speler. 18-jarig talent van PSG dat weinig aan spelen toe komt vooral als er deze winter daar ook een extra verdediger bij komt. Lang en sterk. Misschien dat jullie hem ook hebben gezien bij PSG-Fc Twente. Maar ik zie persoonlijk het liefst Melchiot en dan als volgt gaan spelen.
Stekelenburg
Van der Wiel Melchiot Vertonghen Vermealen
Gabri Sulejmani Emanuelson
Suarez Cvitanich Elia
Beste wensen allemaal, en bedankt voor het lezen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 09:27
|
|
Mwoah in de topwedstrijden vond ik hem wel goed spelen bij PSV omdat ze dan vanuit een georganiseerd verdedigend blok konden counteren. In de kleine ruimte als mandekker vond ik hem dan dikwijls imponerend. In de overige wedstrijden als PSV wat verder van de eigen goal afspeelde vond ik hem behoorlijk kwetsbaar met ruimte in de rug. Beetje waar Escude ook last van had bij Ajax.
|
robbert-jan001
Forum berichten: 59
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 09:44
|
|
Ik denk dat Pranjic wat kan bij voegen aan de selectie hij scoort veel net als Sneijder en hij heeft een goede trapteckniek.
Maar Elia ook hij is een snelle buitenspeler wat Ajax wel kan gebruiken bij counters enzo.
Misschien nog een snellere speler in plaats van Oleguer.
Of iemand met nog wat ervaring zo als Roberto Kovac op rechtsback dat ze een beetje omwisselen.
Dan kan hij wat ervaring op doen en Kovac kan Van de Wiel zeker veel leren.
Dan zou je deze opstelling krijgen:
Stekelenburg
Van de Wiel Oleguer Vermaelen Vertonghen
Pranjic Sulejmani Lindgren
Elia Cvitanich Suarez
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 13:02
|
|
Citaat: Ik denk dat Pranjic wat kan bij voegen aan de selectie hij scoort veel net als Sneijder en hij heeft een goede trapteckniek.
Maar Elia ook hij is een snelle buitenspeler wat Ajax wel kan gebruiken bij counters enzo.
Of iemand met nog wat ervaring zo als Roberto Kovac op rechtsback dat ze een beetje omwisselen.
Stekelenburg
Elia Cvitanich Suarez
Ik snap niet wat mensen zien in een komst van Pranjic. Hij kost 10 miljoen en we hebben voldoende spelers voor die positie. Neemt natuurlijk niet weg dat Pranjic een uitstekende voetballer is.
Een verdediger + als toetje Elia.
Ik ben nog steeds een fan van Boulahrouz. Hij komt nauwelijks aan de bak bij Stutgart.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 13:08
|
|
Citaat: Ik denk dat Pranjic wat kan bij voegen aan de selectie hij scoort veel net als Sneijder en hij heeft een goede trapteckniek.
Stekelenburg
Elia Cvitanich Suarez
Ik snap niet wat mensen zien in een komst van Pranjic. Hij kost 10 miljoen en we hebben voldoende spelers voor die positie. Neemt natuurlijk niet weg dat Pranjic een uitstekende voetballer is.
Ik ben nog steeds een fan van Boulahrouz. Hij komt nauwelijks aan de bak bij Stutgart.
Oh vandaar die naam en het plaatje.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 13:51
|
|
Stekelenburg
Elia Cvitanich Suarez
Robert Kovac? Geintje zeker. Is z'n hele leven al zo traag als dikke stront geweest en is tegenwoordig ook nog in verval. Een domme Kroatische schopper met nare trekjes. Als je hem als rechtsback opstelt laat iedere snelle speler hem alle hoeken van het veld zien en krijgt hij om de wedstrijd wel een verwijzing naar de spreekwoordelijke douche.
Pranjic is te traag voor een buitenspeler en controlerend niet sterk genoeg om als linkshalf op een driemansmiddenveld te spelen. Als 10 is hij fysiek niet sterk genoeg en niet goed genoeg in de kleine ruimte.
Boulahrouz speelt volgens mij niet voor niets weinig bij Stuttgart, KB. Hij is toch weer vooral geblesseerd?
|
marwirtz
Forum berichten: 6
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 13:53
|
|
Ik vind dat Ajax, helemaal niemand hoeft te kopen dit seizoen. Laat de scouting zijn werk doen en op zoek te gaan naar ruwe diemanten, zoals Ibrahimovic. Spelers die kunnen groeien. Ik hoor alleen maar namen, als Elia, die gigantisch veel geld kosten. En wie zegt dat hij het niveau van Ajax aankan. Misschien kan hij wel niet met de druk omgaan van het moeten winnen en zeg dan maar dag met je geld. Ik heb heel veel vertrouwen in Suljemani, maar overtuigd heeft hij mij nog niet.
Als Groningen en Heerenveen ruwe diamantjes(Suarez, Suljemani) kunnen halen, dan moet Ajax dat zeker kunnen.
Dus scout jong talent in landen als Scandinavie of het voormalig oostblok.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 13:59
|
|
Citaat: Ik vind dat Ajax, helemaal niemand hoeft te kopen dit seizoen. Laat de scouting zijn werk doen en op zoek te gaan naar ruwe diemanten, zoals Ibrahimovic. Spelers die kunnen groeien. Ik hoor alleen maar namen, als Elia, die gigantisch veel geld kosten. En wie zegt dat hij het niveau van Ajax aankan. Misschien kan hij wel niet met de druk omgaan van het moeten winnen en zeg dan maar dag met je geld. Ik heb heel veel vertrouwen in Suljemani, maar overtuigd heeft hij mij nog niet.
Als Groningen en Heerenveen ruwe diamantjes(Suarez, Suljemani) kunnen halen, dan moet Ajax dat zeker kunnen.
Heerenveen haalt ieder jaar bakken vol met Scandinaviërs, waarvan er slechts een paar slagen en er vrijwel geen een doorverkocht wordt voor veel geld aan een grotere club. Lijkt me dan ook absoluut geen voorbeeld voor Ajax.
De aankopen van Groningen van afgelopen zomer hebben me tot nu toe ook allerminst overtuigd. Granqvist, Femi, lekker gehyped maar prestaties, ho maar.
Wat de scouting betreft is deze topic van Revoerg interessant leesvoer, Marwitz.
|
stefanbroeders
Forum berichten: 12
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 16:06
|
|
als aankopen zou ik zelf sowieso voor Elia gaan. Waarom is bij de meeste volgens mij al wel duidelijk. Misschien dat je dan Sarpong beter kan verhuren of Leonardo verkoopt. Een extra spits voor Concurentie voor Cvitanich.
Dan denk ik dat je met Tadeu Silva do Nascimento 'Anselmo' een leuke 2e spits in de gelederen hebt. Scoorde er al 15 voor Halmstads BK. Het is een 28-jarige Braziliaan, redelijk snel en beweegelijk. Voldoende tweebenig, kan schieten met zowel links als rechts. Het is een echte Van Nistelrooy, Maakt veel van zijn doelpunten in de 5 meter. Staat altijd op de juiste plek. Met een goede aanvoer (Suarez, Sulejmani en Elia) een geweldige doelpuntenmaker.
Verder nog een verdediger. Ik zie het liefst een Nederlander, bijvoorbeeld Ooijer of Melchiot. Kunnen beide rechtsback en rechtscentraal. Ook is Mamadou Sakho een leuke speler. 18-jarig talent van PSG dat weinig aan spelen toe komt vooral als er deze winter daar ook een extra verdediger bij komt. Lang en sterk. Misschien dat jullie hem ook hebben gezien bij PSG-Fc Twente. Maar ik zie persoonlijk het liefst Melchiot.
Dan moet het helemaal goed komen
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 16:10
|
|
Die post had je inderdaad al eerder geplaatst en is toen verplaatst naar de juiste topic. Wel leuk dat je de mogelijkheid hebt om spelers aan te kaarten, Stefan. Kan je wat meer vertellen over Sakho? Speelt hij het liefst in de mandekking of in de zone? Is hij snel? Hoe is z'n verdedigend inzicht? Kan hij opbouwen?
|
marwirtz
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 16:31
|
|
Aan Stefanbroeders:
Wat heeft Ajax aan een type van Nistelrooij. Ajax heeft een meevoetballende spits nodig, die de bal kan vasthouden en de nummer 10 kan laten scoren. Een type van Nistelrooij past helemaal niet bij Ajax. Als we al iemand nodig hebben, dan zou ik voor Nicolaas Bendtner gaan van Arsenal, die schijnt overbodig te zijn. Maar, deze zal niet haalbaar zijn voor Ajax.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 16:31
|
|
Het lijkt me dat die jongen FM speelt, want ik denk niet dat hij Sakho volgt. Ik ken hem daar trouwens ook van. Hij wordt superieur in elke divisie waar je speelt.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 17:00
|
|
Citaat: Aan Stefanbroeders:
Wat heeft Ajax aan een type van Nistelrooij. Ajax heeft een meevoetballende spits nodig, die de bal kan vasthouden en de nummer 10 kan laten scoren. Een type van Nistelrooij past helemaal niet bij Ajax. Als we al iemand nodig hebben, dan zou ik voor Nicolaas Bendtner gaan van Arsenal, die schijnt overbodig te zijn. Maar, deze zal niet haalbaar zijn voor Ajax.
Waarom niet Marwirtz?
We hebben op de flanken Suarez en Sulejmani als actie, dan hoeft hij alleen maar goaltjes mee te pikken. En als Elia wordt aangetrokken, heb je Elia nog als actie maker. Waarvoor de ''10'' laten scoren. Gewoon met diepe spits werken, en Suarez en Sulejmani/Elia kunnen de actie wel maken.
Ik zie het liefst als nummer 1 een verdediger komen, bijv. Ooijer. Als 2e, als het tóch kan, Elia. En als laatst, wanneer Vermeer niet meer wílt bij tekenen, zouden we voor een Vorm kunnen gaan.
Maar ik zie het liefst zo'n opstelling, als iedereen weer fit is:
Stekelenburg
vd Wiel, Aankoop (bijv. Ooijer), Vertonghen, Vermaelen
Enoh, Gabri
Sulejmani
Suarez, Cvitanich, Elia
Wissels: Vermeer, Oleguer, Silva, Lindgren, de Jong, Urby, Leo
|
stefanbroeders
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 17:01
|
|
Sakho Mamadou is een lange 1,87 linkercentrale verdediger, goede linker. Vooral kopsterk, atletisch en voldoende snelheid. Echt een verdediger uit van de franse/psg school. Een mandekker, geen echte opbouwer hoewel hij wel inzicht heeft. Hij is ook n tijdje gebleseerd geweest. Maar nu voor zover ik het weet 100% fit. Een ruwe diamant, ook een beetje een patsertje. Straalt veel arrogantie uit. Maar in mijn optiek op een goede manier. Kleine vegelijking gaat naar Douglas. Een hele mooie verdediger, alleen is de vraag of hij bereid is Paris Saint-Germain wil verlaten voor Ajax. In ieder geval wel een goede verdediger.
@marwirtz
Ik prijs 'Anselmo' aan omdat hij goed is in de 16 en de 5 meter. Zo'n spits heeft Ajax nodig als het balletje er net niet in wil vallen. Dan is een extra spits lekker om op de bank te hebben zitten. Plus als je met een echte nummer 10 speelt, maar helaas speelt Ajax niet meer met een nummer 10.
@koen
Ik speel helaas voor jou geen FM. Ik denk dat je er fifa manager mee bedoelt. Om daar vanuit te gaan is elke jonge speler een talent, en dat is natuurlijk echt niet zo. Ik zal Sakho niet elk weekend zien voetballen, maar hij is me gewoon al een aantal keren positief, ook wel eens negatief, opgevallen. En als je dan kijkt dat hij pas 18 is.
|
marwirtz
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 17:06
|
|
Citaat: Aan Stefanbroeders:
Waarom niet Marwirtz?
We hebben op de flanken Suarez en Sulejmani als actie, dan hoeft hij alleen maar goaltjes mee te pikken. En als Elia wordt aangetrokken, heb je Elia nog als actie maker. Waarvoor de ''10'' laten scoren. Gewoon met diepe spits werken, en Suarez en Sulejmani/Elia kunnen de actie wel maken.
Ik zie het liefst als nummer 1 een verdediger komen, bijv. Ooijer. Als 2e, als het tóch kan, Elia. En als laatst, wanneer Vermeer niet meer wílt bij tekenen, zouden we voor een Vorm kunnen gaan.
Maar ik zie het liefst zo'n opstelling, als iedereen weer fit is:
Stekelenburg
vd Wiel, Aankoop (bijv. Ooijer), Vertonghen, Vermaelen
Enoh, Gabri
Sulejmani
Suarez, Cvitanich, Elia
Wissels: Vermeer, Oleguer, Silva, Lindgren, de Jong, Urby, Leo
Ajax speelt het beste wanneer men een balvaste spits heeft. Een pure afmaker vind ik niets voor Ajax. Wat betreft je opstelling die ziet er op papier goed uit. Al valt het mij op, dat iedereen Olequer afschrijft. Hij heeft inderdaad een aantal slechte wedstrijden gespeelt, maar ook een aantal goede. bovendien straalt hij ontiegelijk veel rust uit. vorig jaar hebben wij maar 3 keer de nul gehouden. Nu al 9 keer en dit met Olequer. Dan moet hij toch iets goed doen!
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 17:16
|
|
Ik ken Anselmo niet en weet ook niet wat voor speler het is.Maar Volgens speelt van Basten liever met beweeglijke spelers die vaak van positie kunnen wissellen.Daarom denk ik ook dat van Basten niet graag de Jong opstelt als tien.Die zal nooit de positie kunnen overnemen van een linksbuiten/rechtsbuiten.
Sakho Mamadou is denk het niet haalbaar voor Ajax.In Frankrijk betalen ze erg goed en vooral bij Paris Saint-Germain.Paris Saint-Germain zal ook niet te staan springen om hem Ajax te laten gaan.Zoals jij hem omschrijft is het toch echt een groot talent.
|
Para
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 18:02
|
|
Citaat: Ik vind dat Ajax, helemaal niemand hoeft te kopen dit seizoen. Laat de scouting zijn werk doen en op zoek te gaan naar ruwe diemanten, zoals Ibrahimovic. Spelers die kunnen groeien. Ik hoor alleen maar namen, als Elia, die gigantisch veel geld kosten. En wie zegt dat hij het niveau van Ajax aankan. Misschien kan hij wel niet met de druk omgaan van het moeten winnen en zeg dan maar dag met je geld. Ik heb heel veel vertrouwen in Suljemani, maar overtuigd heeft hij mij nog niet.
Mee eens, dit zeg ik al het hele seizoen. Het loopt om moment goed, en het is redelijk stabiel en je merkt dat het steeds beter gaat lopen. Maar toch willen sommige mensen toch nog matige spelers zoals Ooijer en Wielaert aantrekken... Ik zeg, ga dan lekker scouten, ga wat lijstjes af en ga wat spelertjes bezoeken in Zuid-Amerika, Scandinavië en Oost-Europa, en besteed dan 8 miljoen aan 3 jonge spelers met veel potentie. Er zullen toch wel nieuwe Chivu's en Maxwell's rondlopen? We hebben nu de tijd om rustig te zoeken naar de juiste spelers. Neem geen overhaaste beslissingen en koop geen middelmaat.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 18:04
|
|
Para, jij vind Elia middelmaat? Die jongen zou een absolute aanwinst zijn. Die snelheid is ongeevenaard en kan op verschillende passeren. Wel vind ik inderdaad ook dat Ajax meer moet scouten.
|
Para
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 18:15
|
|
Citaat: Para, jij vind Elia middelmaat? Die jongen zou een absolute aanwinst zijn. Die snelheid is ongeevenaard en kan op verschillende passeren. Wel vind ik inderdaad ook dat Ajax meer moet scouten.
Nee, zeker niet, ik zou Elia graag naar Ajax zien komen. Maar 12 miljoen is wel érg veel. Een paar jaar geleden werd je uitgelachen als je als subtopper dit voor een speler zou vragen.
|
stefanbroeders
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 18:15
|
|
Citaat: Ik ken Anselmo niet en weet ook niet wat voor speler het is.Maar Volgens speelt van Basten liever met beweeglijke spelers die vaak van positie kunnen wissellen.
Maar Anselmo is juist ook zo'n bewegelijke spits. Alleen ook een afmaker voor het doel. Daarom kaart ik hem ook aan. In mijn visie echt een speler voor Ajax. Wat je zegt over Sakho ben ik het helemaal eens. Die zal hoogstwaarschijnlijk niet haalbaar zijn. Dan liefst Melchiot.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 3 jan 2009 16:33
|
|
Ik heb nogal wat twijfels voor welke positie ik het liefste versterking zie komen. Allereerst is er een vervanger van Oleguer nodig (een RCV dus), maar ik zie VD Wiel het liefst op die plek (en Vertonghen het liefst op het middenveld) , maar schuif je VD Wiel naar het centrum, dan is er geen geschikte rechtsback meer. Kortom, Marco moet beslissen of hij VD Wiel als rechtsback of als (rechter)centrumverdediger (mijn voorkeur) wilt opstellen en afhankelijk daarvan voor een van die twee posities een versterking kopen. Vermaelen vind ik ook geen topper, maar zijn vervanging kent geen prioriteit.
Dan, een aanvallende versterking. Velen zien liever een creatieve middenvelder komen, maar ik heb vertrouwen in Aissati. Daarachter heb je ook nog Siem de Jong en Jeffrey Sarpong. Valt er voorin iets weg dan kom je al gauw uit bij Leonardo, middenvelder Sarpong en de hopelijk vertrekkende Rommedahl, Kennedy en Martina. Allemaal spelers die, voor die posities, tekort komen. Een aanvaller is dus gewenst, zeker met het oog op het aanstande vertrek van Suárez. Elia vind ik een prima speler, niet van de klasse van Suárez of Sulejmani, maar wel iemand die je normaliter (afhankelijk van het bedrag waarvoor je hem zelf koopt natuurlijk) voor meer geld kan doorverkopen. Hij moet wel aan zijn voorzet, en eigenlijk zijn effectiviteit in het geheel gaan werken, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Ik zou maximaal 8 miljoen voor hem over hebben. Een bedrag waarvan ik niet verwacht dat Mustermann er mee akkoord gaat, er moet dus ook gekeken worden naar andere opties (die Serviër, die Pool, evt Biseswar?), en dat mogen van mij ook spitsen zijn.
|