Auteur
|
Bericht
|
Rein
Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 13:21
|
|
Citaat: Is dit een geintje?
Ik geloof het niet
Edit: Al zie ik het verder nergens staan?
Zelfs op AJAX.nl niet..
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 13:24
|
|
Falkenburg heeft trouwens vorig jaar al gedebuteerd.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 13:51
|
|
Citaat: Erik Falkenburg zat overigens bij mij op het het Gymnasium. Heeft het jaar voor mij eindexamen gedaan.
Verder vraag ik me wel af wat ik in hemelsnaam met dit bericht moet.
Citaat: Erik Falkenburg zat overigens bij mij op het het Gymnasium. Heeft het jaar voor mij eindexamen gedaan.
Verder vraag ik me wel af wat ik in hemelsnaam met dit bericht moet.
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit, Bert.
Citaat: Uh, ja, klopt.
Zo, da's beter. Hier dus verder.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 13:52
|
|
Is Steerpike een columnist en kent hij iemand binnen Ajax?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 14:28
|
|
Ik zat eens te bedenken wie we kunnen halen als Nederlandstalige, ervaren aankoop in de verdediging en kwam uit op Melchiot. Zet Mario rechtsback en dan vd Wiel in het centrum. Ik weet niet of dit wel een reele en goede optie is?
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 14:35
|
|
Citaat: Ik zat eens te bedenken wie we kunnen halen als Nederlandstalige, ervaren aankoop in de verdedeging en kwam uit op Melchiot. Zet Mario rechtsback en dan vd Wiel in het centrum. Ik weet of dit weel reele en goede optie is?
Hij is wel een echte fullback, maar dat is Silva ook. Hij speelt nu in Engeland dacht ik, Birmingham? Zou dus wel dure jongen zijn qua salaris. Ik betwijfel ook of hij het niveau heeft om Ajax verder te helpen. In de basis zou hij waarschijnlijk wel staan, maar ik vind dat je een aankoop moet doen wie je team verder helpt en niet iemand die qua niveau mee kan en over een paar jaar klaar is.
Een Nederlandse rechtsbenige verdediger die op back kan en centraal lijkt mij Boulahrouz, helaas is hij pas getransfereerd en zou op dit moment wel geen intresse hebben in Ajax.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 14:43
|
|
Laat Boulahrouz eerst maar eens een tijdje fit blijven.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 14:51
|
|
Citaat: Laat Boulahrouz eerst maar eens een tijdje fit blijven.
Dat nam ik dus ook mij in mijn overweging om hier de naam Melchiot te laten vallen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 14:54
|
|
Citaat: Laat Boulahrouz eerst maar eens een tijdje fit blijven.
Dat nam ik dus ook mij in mijn overweging om hier de naam Melchiot te laten vallen.Voor mijn hoeft het geen Nederlander te zijn.Ik wil een sterke verdediger die zijn man kan uitschakelen en nog een redelijke inspeelpass heeft.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 15:22
|
|
Citaat: Maar goed, methodmich kent Falkenburg volgens mij beter. Kan hij mij vertellen wat voor speler dit precies is?
Citaat: Maar goed, methodmich kent Falkenburg volgens mij beter. Kan hij mij vertellen wat voor speler dit precies is?
Weer verkeerde topic?
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 15:56
|
|
Falkenburg naar Ajax? Lijkt me niet, heb er althans nog niks van gehoord. Bovendien verwacht ik niet dat hij in Amsterdam al speeltijd zou krijgen, op wiens plek zou hij moeten staan?
Falkenburg is zeker een talent, maar hij heeft echt nog wel tijd nodig om rustig te rijpen. Die tijd krijgt hij bij Sparta wel en mede daarom zie ik hem zeker niet vertrekken.
Hij heeft wel veel loopvermogen, is goed in de passing en heeft diepgang. Sparta zoekt volgens Booy wel een (extra?) middenvelder met diepgang, maar dan juist een linksbenige, dus ook dit lijkt mij niet te duiden op een transfer van Falkenburg naar Ajax.
Kortom, het lijkt me dus een nepartikel.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 16:57
|
|
Loopvermogen, passing en diepgang. Hoe is zijn handelingssnelheid? Hoe stelt hij zich op bij balverlies? Hij stelt hij zich op bij balbezit? In hoeverre is hij creatief?
|
methodmich
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 17:52
|
|
Handelingssnelheid moet hij voor de eredivisie nog verbeteren. Net als de omschakeling. In het jeugdvoetbal kon hij wat makkelijker vooral offensief bezig zijn, maar in de eredivisie moet je natuurlijk altijd achter je man aan. Creatief is hij wel in de passing, niet echt in de zin van veel mannetjes uitspelen.
Maar hij moet zeker gewoon nog een jaar rijpen bij Sparta en veel spelen, met de mogelijkheid zijn mindere duels te spelen.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 21:52
|
|
Citaat: Is dit een geintje?
Lijkt me wel, ik neem aan dat dit niet echt is... maar ja ik kijk er ook niet van op. Wat moet hij nou bij Ajax? Sno is nog en betere aankoop. Nee dit kan niet waar zijn.
|
methodmich
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 11:54
|
|
Of Sno een betere aankoop is waag ik te betwijfelen, maar het is gewoon absoluut niet aan de orde. Bij Sparta weet in elk geval helemaal niemand er iets van.
|
Phoenix
Forum berichten: 15
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 23:14
|
|
Ik zou Douglas halen van Twente.
even laten rijpen en dan heb je een volwaardige opvolger voor Vertonghen of Vermaelen. Trouwens wel in de zomer halen want hij is nu geblesseerd en dan kan hij in zijn eigen omgeving goed revalideren.
Henrique van Stuttgart zou een goede verdediger zijn voor erbij.
Oleguer op rechts zetten, Henrique met Vertonghen centraal en Vermaelen op links.
Pranjic van Heerenveen
Een goede linkspoot voor op het middenveld.
Samen met Gabri en Enoh ideaal -> Aissati beter? ipv Enoh erin.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 23:18
|
|
Leuk dat je er bent, Phoenix! Ik hoop dat je het hier naar jouw zin zult hebben. In ieder geval een goede eerste post.
|
methodmich
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 15:22
|
|
Citaat: Henrique van Stuttgart zou een goede verdediger zijn voor erbij.
Neem aan dat je de door Barcelona aan Leverkusen verhuurde Henrique bedoelt? Dat is een goede inderdaad, maar lijkt me niet haalbaar. Op zijn vroegst in de zomer en zelfs dan is het moeilijk denk ik.
|
Phoenix
Forum berichten: 15
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 17:31
|
|
Citaat: Henrique van Stuttgart zou een goede verdediger zijn voor erbij.
Neem aan dat je de door Barcelona aan Leverkusen verhuurde Henrique bedoelt? Dat is een goede inderdaad, maar lijkt me niet haalbaar. Op zijn vroegst in de zomer en zelfs dan is het moeilijk denk ik.
Ik dacht dat het Stuttgart was maarja
die bedoel ik.
Die is verhuurd door Barça dus zou een optie kunnen zijn en gezien de verdedigers die ze al hebben: Puyol, Cacares, Piqué, Milito, Dani Alves.
natuurlijk moet hij in de zomer komen.
Desnoods huur je hem.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 17:37
|
|
Misschien moet Ajax Honda van VVV maar ophalen, die zal zo'n miljoen kosten en Ajax zal hem dan makkelijk nog wat seizoen kunnen verhuren aan een Eredivisie club. Hij is elke week de uitblinker in de Eerstedivisie en aan AZ kan je zien dat soms de stap van Eerstdivisie naar topclub niet te groot is. Honda zal niet duur zijn en als Ajax Rommedahl, Kennedy en Delorge weg doen dan kunnen ze hem al betalen van het salaris dat ze voor die spelers niet meer hoeven uit te geven.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 17:45
|
|
Citaat: Misschien moet Ajax Honda van VVV maar ophalen, die zal zo'n miljoen kosten en Ajax zal hem dan makkelijk nog wat seizoen kunnen verhuren aan een Eredivisie club. Hij is elke week de uitblinker in de Eerstedivisie en aan AZ kan je zien dat soms de stap van Eerstdivisie naar topclub niet te groot is. Honda zal niet duur zijn en als Ajax Rommedahl, Kennedy en Delorge weg doen dan kunnen ze hem al betalen van het salaris dat ze voor die spelers niet meer hoeven uit te geven.
Honda? Ja, ik kijk niet zovaak de eerste divisie. Maar vorig jaar heeft hij afentoe best aardig gespeeld, dacht ik. Maar ik kijk te weinig de Eerste divisie om hier iets over te zeggen eigenlijk.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 18:00
|
|
Citaat: Misschien moet Ajax Honda van VVV maar ophalen, die zal zo'n miljoen kosten en Ajax zal hem dan makkelijk nog wat seizoen kunnen verhuren aan een Eredivisie club. Hij is elke week de uitblinker in de Eerstedivisie en aan AZ kan je zien dat soms de stap van Eerstdivisie naar topclub niet te groot is. Honda zal niet duur zijn en als Ajax Rommedahl, Kennedy en Delorge weg doen dan kunnen ze hem al betalen van het salaris dat ze voor die spelers niet meer hoeven uit te geven.
Ja, bij de VI op 's maandag avond, laten ze ook altijd zien wat er in de Jupiler League gescoord werd, en welke wedstrijden. En elke keer zijn ze wel te spreken van Honda, inderdaad. Keisuke Honda is een Japanse middenvelder. En ik heb ook al wel wat mooie goals van deze Japanner gezien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 21:49
|
|
Vind ik een typische AZ aankoop, leuke speler maar meer van het kaliber Martens. Net niet goed genoeg voor het topniveau dat Ajax nastreeft. Een voordeel aan Honda is wel de merchandise die je in Japan kwijt kunt. Het is de Japanse Beckham dus garantie op een nieuwe afzetmarkt heb je wel.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 22:14
|
|
Luickx van AZ, goede systeem voetballer voor de breedte denk ik. Goede trap, flair en verdedigend degelijk.
Ik ben sowieso wel gecharmeerd van de meeste AZ-voetballers; Schaars, Donk, Dembele, El Hamdoui ( prachtige techniek), pocognoli, Moreno en Moisander vind ik goede spelers die ik allen wel bij Ajax zou willen zien. Wat zou Van Gaal wel niet kunnen met een Ajax-budget?
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 22:33
|
|
Donk zit bij WBA.
Voor mij zijn de echte sterkhouders van AZ Schaars en Mendes. Je zag dat AZ vorig seizoen zonder Schaars en met Mendes in de verdediging nergens was.
Dat zijn jongens die bij balbezit en bij balverlies positioneel goed staan, aanvallend wat brengen, fysieke kracht hebben, diepgang hebben, druk op de bal kunnen zetten en onder druk simpel kunnen voetballen.
Hierdoor komt AZ aan zijn combinatiespel toe. Zonder die jongens blijft er weinig over. Ja, Dembélé is een speler die het verschil kan maken. En Romero is een goede keeper. Verder zitten er goede spelers tussen, maar die zijn niet zo goed - laat staan zo belangrijk - als deze spelers.
|