Auteur
|
Bericht
|
Maurice
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 13 dec 2008 13:08
|
|
De enige Spanjaard die ik nog wil zien is Bojan, de rest is toch behoorlijk door de mand gevallen..
Herinneren jullie nog Juanfran, Roger, Oersaai, en Oleguer, en in mindere maten Gabri???
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Za 13 dec 2008 13:15
|
|
Citaat: Tsjah. Ik vind Emanuelson niets en ik blijf het niets vinden. Als linksbuiten linkshalf in een 4-3-3 en als linksback is hij ongeschikt. Typisch zo'n speler die beter lijkt dan hij werkelijk is.
Wat ook een absolute must is om te halen is Strootman van Sparta. Ik ben heel erg van deze jongen gecharmeerd. Een echte voetballer die nu al Sparta op sleeptouw neemt. Hij heeft een geweldige trap en een mooie steekpass. Ook met een lange bal kan hij iemand vrij voor de keeper zetten. Prachtige voetballer die alleen maar beter wordt.
Ik ben het tot nu toe nog niet vaak met je eens geweest , maar nu sluit ik me voor de volle 100% bij je aan. Al wil ik er aan toevoegen dat Urby voor 4-4-2 wel zeer geschikt is (allen dat spelen we liever niet in Mokum).
Strootman is een zeer groot talent, mooie voetballer (en dan bedoel ik niet zijn uiterlijk). Goed overzicht, mooie trap, functionele techniek en ook niet vies van een potje bikkelen. Deze jongen is nu nog niet klaar voor Ajax en Ajax kennende zal hij over 1,5 jaar wel gekocht worden van Heerenveen of Groningen voor een miljoen of 9. Misschien kan Blind met zijn contacten wat doen om een eerste optie op koop te bedingen in ruil voor een verhuur/ verkoop tegen een "vriendenprijs" van bv een Delorge of Martina
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 13 dec 2008 13:18
|
|
Inderdaad Strootman in een goed talent.Je zult snel moeten handelen omdat Strootman ook al naar AZ kan.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 15:33
|
|
Grappig dat Strootman ineens zo veelbesproken wordt overal.... Half jaar terug keek iedereen je nog glazig aan als je zijn naam noemde.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 15:36
|
|
Mooi is dat hè, om zo je gelijk te halen? Mijn grote vriend Thiago Silva gaat binnenkort waarschijnlijk tekenen bij Milan. Dat is pas genieten geblazen.
Maar serieus, ik ben zelf inmiddels ook heel benieuwd naar Strootman. Als hij exceptioneel is, zou Ajax nu toe moeten slaan. Ik zie Gabri aan het einde van het seizoen wel vertrekken en samen met hem Delorge en Kennedy ook. Anita moet verhuurd worden en dan komt er toch wel een selectieplek vrij bij Ajax voor zo'n jongen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 15:36
|
|
In ieder geval een erg talentvolle jongen, ja. Goed gezien, Methodmich.
Mooi dat hij altijd de oplossing vooruit zoekt en bovendien de handelingssnelheid en traptechniek heeft om die oplossing ook te benutten.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 17:03
|
|
Citaat: Grappig dat Strootman ineens zo veelbesproken wordt overal.... Half jaar terug keek iedereen je nog glazig aan als je zijn naam noemde.
Als ik me het goed heug maakte hij vorig jaar tegen Ajax zijn debuut, zou grappig feitje zijn als hij gehaald wordt
|
renedb
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 18:22
|
|
Citaat: 'Ajax geïnteresseerd in Oostenrijkse spits'
Ajax lijkt dan toch een vervanger te halen voor de naar Real Madrid vertrekkende Klaas-Jan Huntelaar. De Amsterdammers zijn, volgens de Oostenrijkse krant Salzburger Nachrichten, geïnteresseerd in Marc Janko. De spits is actief voor Red Bull Salzburg. Hij voert op dit moment het gouden schoen klassement aan.
Ajax zou bereid zijn om 10 miljoen euro te investeren in de kopsterke Janko. De 25-jarige Oostenrijker is bezig aan een ijzersterk seizoen. Hij scoorde tot nu toe al 30 keer in 20 wedstrijden. Co Adriaanse, trainer van Red Bull Salzburg, is echter duidelijk: 'Janko mag in de winterstop niet vertrekken!'
bron: Homepage
Het zou een goede aankoop zijn voor (maar) 10 miljoen.
Maar ik denk, met alle respect voor Ajax, dat Janko niet naar Ajax gaat.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 18:37
|
|
Ik ken hem niet. Lijkt me ook een lulkoekverhaal.
Ik hoor liever eens wat verhalen over verdedigers en middenvelders die in verband worden gebracht met AJAX.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 19:31
|
|
Ik hoop dat ze Elia halen: kan je zo spelen.
Elia-cvita-suarez
----sulej-------
Als ze janko kunnen halen moeten ze die kans pakken.
Maar verdedigers zijn natuurlijk het hardst nodig.
Centrum/linksback
|
renedb
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 19:39
|
|
Verdediging heeft wel de prioriteit laten we dat niet vergeten!
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 19:55
|
|
Die Strootman wordt inderdaad een toppertje. Ik vrees alleen dat AZ er mee vandoor gaat. Beter koopt Ajax hem dus nu voor een paar miljoen en stalt hem de rest van het seizoen bij Sparta.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 19:57
|
|
Citaat: Ik hoop dat ze Elia halen: kan je zo spelen.
Elia-cvita-suarez
----sulej-------
Als ze janko kunnen halen moeten ze die kans pakken.
Maar verdedigers zijn natuurlijk het hardst nodig.
Centrum/linksback Als je zo gaat spelen dan mis je volgens mij iemand die het middenveld en de aanval goed samen laat spelen. Sulejmani is een aanvaller en zet je hem op de '10' dan speel je met twee middenvelders, Ajax zal dan altijd overlopen worden.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 20:36
|
|
Citaat: 'Ajax geïnteresseerd in Oostenrijkse spits'
Het zou een goede aankoop zijn voor (maar) 10 miljoen.
Maar ik denk, met alle respect voor Ajax, dat Janko niet naar Ajax gaat.
Hoezo niet? Voor hem is het een duidelijke stap vooruit. Een grote club met veel meer kans op een europees top club! En ik zie nergens staan dat Barcelona, Arsenal enz. hem willen. Zolang hun zich niet melden is Ajax alles behalve kansloos!
Citaat: Ik ken hem niet. Lijkt me ook een lulkoekverhaal.
Ik hoor liever eens wat verhalen over verdedigers en middenvelders die in verband worden gebracht met AJAX.
Ik weet niet of het lulkoekverhaal is. In ieder geval is het een feit dat hij 30 x scoort in 20 wedstrijden. Okee, Oostenrijkse competitie stelt niks voor, maar dan nog blijft dit een wereld prestatie. Dat doe je toch niet zomaar. Ook ik vind dat Ajax sowieso zich verdedigend moet versterken en ook op het middenveld, maar iemand als Janko zou ik niet laten staan. Halen die gast met een verdediger.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 20:43
|
|
Heb je hem wel eens een wedstrijd zien spelen. Machlas scoorde ook eens bakken met doelpunten.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 20:53
|
|
Ajax is er de club niet naar om nu een speler van 10 miljoen te kopen. Ze hebben Cvitanich het vertrouwen gegeven en dan doen ze dat ook. Verder heeft Blind al gezegd dat er deze winter geen grote aankopen worden gedaan. Hij vindt een grote aankoop een speler van 8 a 9 miljoen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 21:39
|
|
Ik sprak toevallig laatst nog iemand over Janko. Is een type Vennegoor, maar dan minder. Past bij Salzburg ook perfect in het systeem. Ik hoef hem niet, als ik de verhalen moet geloven.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 21:56
|
|
Op zich zou dat type spits wel passen met de lopende mensen eromheen.Maar als ik Ajax ben zou ik geen spits halen en zeker niet Janko die al 25 is en zich nu pas bewijst in Oostenrijk.Het is een groot risco en vooral de prijs staat me dan tegen.
Ik zou dan eerder dan Bodul naar het eerste halen ook al is die er nog niet klaar voor.Dat komt omdat ik veel vertrouwen heb in Cvitanich ook al heb in maar een paar wedstrijden zien voetballen.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 16:42
|
|
Ik stel maar iets voor hé? Misschien is Berry Powel een idee? Ik vind het wel goed, Andersson is ook een optie voor mij. Ik heb gehoord dat Powel weg mag voor minder dan de prijs die Groningen voor hem heeft betaald: 700 duizend euro. Anders kan AJAX Andersson ook kopen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 17:09
|
|
Niet te veel voorstellen, Ajax dat zijn wij. Een reserve-speler van FC Groningen, 28 jaar, niet goed genoeg voor Groningen....
Wat denk je zelf?
|
Bob
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 17:20
|
|
Citaat: Niet te veel voorstellen, Ajax dat zijn wij. Een reserve-speler van FC Groningen, 28 jaar, niet goed genoeg voor Groningen....
Wat denk je zelf?
Ja hij is wel oud maar, hij stond in de basis kwam toen bij de reserves omdat hij niet genoeg zijn best deed of omdat hij niet genoeg gemotiveerd was.
Noem me maar Bob.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 17:25
|
|
Ok Bob,
Powel is toch niet goed genoeg voor Ajax. Hij staat bij een subtopper niet eens in de basis laat staan bij Ajax.
|
Bob
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 17:28
|
|
Citaat: Ok Bob,
Powel is toch niet goed genoeg voor Ajax. Hij staat bij een subtopper niet eens in de basis laat staan bij Ajax.
Ja is ook wel zo maar is vind hem niet slecht, en wat ik eerder al aangaf bij Toby hij staat er niet in omdat hij niet goed gemotiveerd was. Wat vind je van Andersson?
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 17:31
|
|
Ja is ook wel zo maar is vind hem niet slecht, en wat ik eerder al aangaf bij Toby hij staat er niet in omdat hij niet goed gemotiveerd was. Wat vind je van Andersson?
Ik heb eigenlijk nooit op Andersson gelet, maar toen ik een keer een wedstrijd van Groningen keek vond ik dat hij niet de echte techniek voor een aanvallende middenvelder heeft. Niet die korte draai waarmee je als 10 haast niet te pakken bent. Volgens mij is het een beetje een 'recht toe recht aan' voetballer.
|
Bob
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 17:41
|
|
Ik heb eigenlijk nooit op Andersson gelet, maar toen ik een keer een wedstrijd van Groningen keek vond ik dat hij niet de echte techniek voor een aanvallende middenvelder heeft. Niet die korte draai waarmee je als 10 haast niet te pakken bent. Volgens mij is het een beetje een 'recht toe recht aan' voetballer.
Dat is wel zo maar hij is volgens mij nog niet zo oud en kan van Bergkamp nog wat leren.
2003 Hammarby IF 2 0 Zweden
2004 Hammarby IF 24 4 Zweden
2005 Hammarby IF 25 6 Zweden
2006 Hammarby IF 9 1 Zweden
2007 Hammarby IF 22 4 Zweden
2008 Hammarby IF 19 6 Zweden
2008/09 FC Groningen 14 5 Eredivisie
Totalen: 115 26
Hij scoort dus niet zo heel veel maar toch wel regelmatig. Hij lijkt mij de moeite waard.
|