Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 330599
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <<<   <   27  |  28  |  29  |  30  |  31  |  32  |  33  |  34  |  35   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
yk_93

Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 20:51
Citaat:
Iemand zegt mij dat Ajax, Eric Fernando Botteghin moet halen van FC Zwolle! Iemand die hem kent, en wat informatie kan geven over deze jongen?

Ik denk dat dit zeker op korte termijn geen versterking zal zijn. Meer een speler die via een subtopper nog moet doorgroeien, want spelen als verdediger in de JL is compleet anders dan in de eredivisie.

Als je hem wilt halen moet je hem wel nu halen. Als hij dadelijk weggaat naar een subtopper ( Bv Heerenveen). En je wilt hem dan halen dan kost hij weer een aantal miljoen terwijl hij nu goedkoop is. En ik weet niet hoe oud deze jongen is, maar anders kan hij ook nog wel 'rijpen' bij jong Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Do 4 dec 2008 11:54
Citaat:
Bruins vind ik helemaal niks uitstralen. Ik vind dat hij geweldig kan voetballen, maar hij straalt het niet uit. Hij loopt er altijd een beetje nonchalant bij. Hij straalt totaal geen vertrouwen, mentaliteit en motivatie uit.

Ik vraag me af wat dat voor argument is. Heeft Paul Scholes uitstraling?
Ik zie liever een steekpass dan een bepaalde uitstraling.

Persoonlijk hou ik van dat soort spelers. Zij beslissen een wedstrijd voor je. Werklust en verdedigende kwaliteiten kunnen in mijn ogen nooit op tegen een aantal steekpasses elke wedstrijd.

Ik zou een middenveld met Aissati, Verthongen en Bruins niet verkeerd vinden moet ik zeggen. Je bent voetballend elk middenveld in Nederland de baas en dat is toch waar het om gaat ! Dan stel je een laatste man op die voor zijn verdediging speelt. Bijvoorbeeld Lindgren. Zet daarbij 3 snelle verdedigers die ook durven te voetballen en je bent in Nederland onverslaanbaar. Van der Wiel heeft die kwaliteiten. Tijdelijk moeten we het nog kunnen uitzingen met Vermaelen en Oleguer.

Die stempels die op spelers worden geplakt moet je vanaf. Ik durf zelfs te stellen dat Bruins verdedigend sterker is dan Gabri. Aanvallers met inzicht kunnen ook op het middenveld spelers. Net als middenvelders met inzicht in de verdediging. Schijn bedriegt vaak en dat is zeker zo in het voetbal. Kijk maar hoe ver AZ nu komt met jongens met inzicht.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Do 4 dec 2008 12:09
Citaat:
Ook ik ben gecharmeerd van Bruins. Hij heeft de pech dat hij verkeerd wordt opgesteld. Met een beetje vertrouwen kan hij uitgroeien tot een topper. Die jongen heeft alles.

Niets aan toe te voegen. Jij snapt het
theumas

Forum berichten: 455
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 4 dec 2008 14:00
Hoe zit het trouwens met dat Servisch talent die gescout was door Mühren?
Maurice

Forum berichten: 2062
Geplaatst: Do 4 dec 2008 14:48
Citaat:
Ik zou een middenveld met Aissati, Verthongen en Bruins niet verkeerd vinden moet ik zeggen. Je bent voetballend elk middenveld in Nederland de baas en dat is toch waar het om gaat ! Dan stel je een laatste man op die voor zijn verdediging speelt. Bijvoorbeeld Lindgren. Zet daarbij 3 snelle verdedigers die ook durven te voetballen en je bent in Nederland onverslaanbaar. Van der Wiel heeft die kwaliteiten. Tijdelijk moeten we het nog kunnen uitzingen met Vermaelen en Oleguer.

Volgens mij kom je dan wel aansluiting tekort, en ben je erg kwetsbaar wanneer die verdedigers dan elke keer op moeten komen. Hier hebben we, zoals je al zelf zei, gewoon de selectie niet voor, omdat afgezien van Vd Wiel onze verdediging vrij traag is.

Citaat:
Die stempels die op spelers worden geplakt moet je vanaf. Ik durf zelfs te stellen dat Bruins verdedigend sterker is dan Gabri.

Nouja of hij echt sterker is weet ik niet, maar Gabri wordt hoe dan ook overschat op zijn verdedigende kwaliteiten.
Bob

Forum berichten: 983
Geplaatst: Do 4 dec 2008 15:01
Iemand zei dat Alex bij Chelsea weg mocht hij is natuurlijk de oplossing is verdedigend sterk en kan goeie vrije trappen nemen. Maar hij is denk ik niet haalbaar want verdiend bij Chelsea genoeg denk ik.
Maurice

Geplaatst: Do 4 dec 2008 15:03
Citaat:
Iemand zij dat Alex bij Chelsea weg mocht hij is natuurlijk de oplossing is verdedigend sterk en kan goeie vrije trappen nemen. Maar is denk ik niet haalbaar want verdiend bij Chelsea genoeg denk ik.

Maar ik denk zowieso niet dat er clubs in hem geinterreseerd zijn die zijn salaris kunnen ophoesten, behalve ergens in het midden-oosten.

Zou een mooie zijn voor Ajax, maar waarschijnlijk onhaalbaar. En mocht hij terug willen naar Nederland dan zal hij de voorkeur geven aan die club uit het zuiden des lands, die ook wel een stuk of 3 nieuwe verdedigers kunnen gebruiken.
Bob

Geplaatst: Do 4 dec 2008 15:22
Citaat:
Iemand zij dat Alex bij Chelsea weg mocht hij is natuurlijk de oplossing is verdedigend sterk en kan goeie vrije trappen nemen. Maar is denk ik niet haalbaar want verdiend bij Chelsea genoeg denk ik.

Maar ik denk zowieso niet dat er clubs in hem geinterreseerd zijn die zijn salaris kunnen ophoesten, behalve ergens in het midden-oosten.

Zou een mooie zijn voor Ajax, maar waarschijnlijk onhaalbaar. En mocht hij terug willen naar Nederland dan zal hij de voorkeur geven aan die club uit het zuiden des lands, die ook wel een stuk of 3 nieuwe verdedigers kunnen gebruiken.

Ja dat dacht ik ook al.
Bob

Geplaatst: Do 4 dec 2008 15:24
En Joshua John? Ik lees net in de VI dat hij zijn contract niet wil verlengen hij heeft nog een contract tot volgend jaar. Is hij niet een man voor AJAX, hij zal waarschijnlijk geen basisplaats veroveren maar kan misschien wel invallen en met succesen Huntelaar opvolgen?
Bob

Geplaatst: Do 4 dec 2008 15:26
Ajax is vooralsnog niet van plan (een deel van) de 27 miljoen euro aan transfergeld te besteden aan een nieuwe speler. Dit meldt Het Parool. Het aantrekken van de Senagalese spits Djiby Fall lijkt van de baan, temeer Danny Blind aangeeft dat er een punt is gezet achter het scoutingswerk. Er zal geen Ajax delegatie aanwezig zijn bij de laatste wedstrijd van Odense voor een tweede 'keuring'. De interesse in spelers als Ricky van Wolfswinkel (Vitesse) en Marcus Berg (Groningen) wordt eveneens weggewuifd. Op korte termijn zal Ajax zoals het er nu naar uitziet geen aanvallende versterking presenteren.

Staat op ajaxfans.net
theumas

Forum berichten: 455
Geplaatst: Do 4 dec 2008 15:36
Citaat:
Ajax is vooralsnog niet van plan (een deel van) de 27 miljoen euro aan transfergeld te besteden aan een nieuwe speler. Dit meldt Het Parool. Het aantrekken van de Senagalese spits Djiby Fall lijkt van de baan, temeer Danny Blind aangeeft dat er een punt is gezet achter het scoutingswerk. Er zal geen Ajax delegatie aanwezig zijn bij de laatste wedstrijd van Odense voor een tweede 'keuring'. De interesse in spelers als Ricky van Wolfswinkel (Vitesse) en Marcus Berg (Groningen) wordt eveneens weggewuifd. Op korte termijn zal Ajax zoals het er nu naar uitziet geen aanvallende versterking presenteren.

Staat op ajaxfans.net

Misschien een verdediger?
methodmich

Forum berichten: 787
Geplaatst: Do 4 dec 2008 17:01
Citaat:
En Joshua John? Ik lees net in de VI dat hij zijn contract niet wil verlengen hij heeft nog een contract tot volgend jaar. Is hij niet een man voor AJAX, hij zal waarschijnlijk geen basisplaats veroveren maar kan misschien wel invallen en met succesen Huntelaar opvolgen?

Joshua John is een lichtvoetige vleugelspits. Is nu zeker nog niet op Ajax-niveau, zou dat wellicht wel kunnen worden. Maar ook bij hem is daar nog tijd voor nodig. Heeft al een Ajax-verleden trouwens.
Bob

Geplaatst: Do 4 dec 2008 17:04
Citaat:

Joshua John is een lichtvoetige vleugelspits. Is nu zeker nog niet op Ajax-niveau, zou dat wellicht wel kunnen worden. Maar ook bij hem is daar nog tijd voor nodig. Heeft al een Ajax-verleden trouwens.

Oke maar ik vind hem zeker niet slecht.
methodmich

Geplaatst: Do 4 dec 2008 17:27
Citaat:

Oke maar ik vind hem zeker niet slecht.

Dat is hij ook niet, maar ik vind dat hij zich eerst nog maar even definitief in Sparta 1 moet spelen. Waar ik wel vertrouwen in heb hoor, maar om nu al de stap naar Ajax te zetten lijkt me veel te vroeg. En al helemaal niet als spits.
GertJan020

Forum berichten: 2175
Geplaatst: Do 4 dec 2008 18:19
Nou dat weet ik niet, als je ziet dat Kennedy in de basis staat dan heb ik eigenlijk liever John. Sowiso zijn snelheid en inzicht zijn al veel beter, en zijn trap is ook niet verkeerd. Hij is alleen nog zeer onregelmatig. De ene wedstrijd is hij goed elke bal die hij schiet gaat richting het doel en elke actie lukt, maar de andere wedstrijd zijn al zijn schoten afzwaaiers en mislukt elke actie. Aan de ene kant is het dus lastig, als je hem nu koopt en hij ontwikkelt zich niet goed is het dus weggegooit geld, maar als je hem niet koopt en hij ontwikkelt zich bij Sparta wel, en je koopt hem over twee jaar voor 10 miljoen ben je ook verkeerd bezig. Maar hij is sowieso beter dan Kennedy en Rommedahl bij elkaar!
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Do 4 dec 2008 22:20
Wat loopt die Beerens weer een prima pot te voetballen!
Maurice

Geplaatst: Do 4 dec 2008 23:01
Inderdaad Scio, enigste lichtpuntje van vanavond... Zijn voorzetten zijn niet altijd even best, maar hij weet zichzelf wel keer op keer vrij te spelen.

Prima!
yk_93

Forum berichten: 546
Geplaatst: Vr 5 dec 2008 15:37
Citaat:
Bruins vind ik helemaal niks uitstralen. Ik vind dat hij geweldig kan voetballen, maar hij straalt het niet uit. Hij loopt er altijd een beetje nonchalant bij. Hij straalt totaal geen vertrouwen, mentaliteit en motivatie uit.

Ik vraag me af wat dat voor argument is. Heeft Paul Scholes uitstraling?
Ik zie liever een steekpass dan een bepaalde uitstraling.

Scholes straalt rust uit. Bruins straalt een veel te nonchalante houding uit dat motiveert de andere spelers ook niet.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 00:08
Citaat:
Ook ik ben gecharmeerd van Bruins. Hij heeft de pech dat hij verkeerd wordt opgesteld. Met een beetje vertrouwen kan hij uitgroeien tot een topper. Die jongen heeft alles.

Vind Bruins ook een goede voetballer. Doet alleen wel iets teveel aan De Jong denken. Is absoluut nog niet dwingend genoeg. In dat opzicht snap ik ook wel dat hij vaak aan de zijkant wordt weggestopt. In de omschakeling doet hij nogal weinig en als hij zich bij balbezit van de ploeg dan ook nog eens gaat verstoppen, loop je aardig wat risico. Maar goed, wel een speler met geweldig inzicht.

Citaat:

Is hij niet een van de neefjes/broertjes van Collins John?

Citaat:
Nou dat weet ik niet, als je ziet dat Kennedy in de basis staat dan heb ik eigenlijk liever John. Sowiso zijn snelheid en inzicht zijn al veel beter, en zijn trap is ook niet verkeerd. Hij is alleen nog zeer onregelmatig. De ene wedstrijd is hij goed elke bal die hij schiet gaat richting het doel en elke actie lukt, maar de andere wedstrijd zijn al zijn schoten afzwaaiers en mislukt elke actie. Aan de ene kant is het dus lastig, als je hem nu koopt en hij ontwikkelt zich niet goed is het dus weggegooit geld, maar als je hem niet koopt en hij ontwikkelt zich bij Sparta wel, en je koopt hem over twee jaar voor 10 miljoen ben je ook verkeerd bezig. Maar hij is sowieso beter dan Kennedy en Rommedahl bij elkaar!

Kennedy en Rommedahl zijn natuurlijk niet de maatstaf. Ajax moet voor de best haalbare speler gaan.

Citaat:
Iemand zei dat Alex bij Chelsea weg mocht hij is natuurlijk de oplossing is verdedigend sterk en kan goeie vrije trappen nemen. Maar hij is denk ik niet haalbaar want verdiend bij Chelsea genoeg denk ik.

Zou Ajax een balletje op moeten gooien bij Lemic. Als die man nou kan regelen dat jongens van het niveau Alex, Gomes en Salcido bij Ajax komen ballen, dan zou ik tevreden met hem zijn.
methodmich

Geplaatst: Ma 8 dec 2008 17:37
Citaat:

Citaat:

Is hij niet een van de neefjes/broertjes van Collins John?

Nee, is geen familie voor zover ik weet.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 17:42
Ah ok. Ik herinner me namelijk nog dat toen John op 16-jarige leeftijd indruk maakte bij Twente er ook aandacht uit ging naar z'n jongere broertje(s). Is daar nog wat van gekomen?
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 23:35
Citaat:
Ah ok. Ik herinner me namelijk nog dat toen John op 16-jarige leeftijd indruk maakte bij Twente er ook aandacht uit ging naar z'n jongere broertje(s). Is daar nog wat van gekomen?

Paddy John en Ola John spelen respectievelijk in de A1 en B1 van FC Twente/Heracles.
Maurice

Geplaatst: Ma 8 dec 2008 23:38
Citaat:

Zou Ajax een balletje op moeten gooien bij Lemic. Als die man nou kan regelen dat jongens van het niveau Alex, Gomes en Salcido bij Ajax komen ballen, dan zou ik tevreden met hem zijn.

Nou je Salcido noemt, ik zat namelijk al eerder aan Carlos te denken. Is hij niet haalbaar met de huidige situatie bij PSV?
Kc

Forum berichten: 72
Nieuws reacties: 42
Geplaatst: Di 9 dec 2008 01:58
Ben nog steeds van mening dat wat bij Ajax ontbreekt vooral een spelverdeler is die kan schakelen. Maar de man die dat moet doen is nog maar op 60%. Wat betreft aankopen: Podolski zou fantastisch zijn maar is onhaalbaar en Krkic is na een halfjaar weer pleite. Van die Reina hoor je ook niks meer, was toch naar Liverpool gehaald? Wat betreft een spits, misschien onmogelijk maar Crespo zit op de tribune bij Inter en is door Real geschoffeerd. Zou die die niet zijn carriere bij Ajax willen afsluiten als Europese verrassing? Het is natuurlijk wel een individualist maar ook een breekijzer en dan liever hem dan VoH...
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Di 9 dec 2008 14:29
Krkic, Pranjic en Wielaart !

Dit zijn de 3 winterversterkingen die ik graag hoop te ontvangen:

Krkic (zie in zijn topic)

Pranjic (ideale middenvelder met 2 aanvallende middenvelders, de optie die ik graag wil hebben bij ajax)
Wielaart, ontwikkeld zich nog steeds goed door bij Twente is 29 en is iemand die van Basten nodig heeft om de kar te trekken bij ajax.

Als deze aankopen allemaal zouden komen mag er natuurlijk ook wel wat spelers weg: Urby (overal redelijk maar exceleert nergens kunnen we een geode prijs voor vangen), en alle andere reservers die nix toevoegen).

mijn opstelling (mits iedereen fit is en de aankopen komen)

Steek
Oleguer-vd Wiel-Wielaart-vermealen
------------Vertonghen--------------------------
---Sarpong------------Pranjic
Suarez------Krkic--------Sulejmani
+ Nieuw bericht <<<   <   27  |  28  |  29  |  30  |  31  |  32  |  33  |  34  |  35   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.379.106 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken: