| | |
Forum
Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 330515 Status: InactiefBerichten: 5629
|
Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 9 nov 2007 18:49
|
|
Mooi verslag, Thomas. Maar is hij haalbaar voor AJAX?
Citaat: Leuk dat hij dat zegt, maar blijkt het ook? Niet echt.
Ik vind van wel. Hij is duidelijk sterker geworden.
Citaat: En dus heeft men er bij Groningen bewust voor gekozen om door te gaan met Sankoh en dus te proberen zijn foutjes eruit te halen.
Natuurlijk bewust! Omdat andere posities voorrang hadden!
Citaat: Voila.
Rechtsback liep niet vrij? XD Vrijer kon niet. Gewoon een abominabele pass. Als hij al zoveel ruimte nodig heeft om een simpele pass te geven? AJAX speelt bijna altijd tegen ploegen die weinig ruimte weggeven.
4e minuut? De speler achter hem moest nog 10 passen maken om bij Sankoh te komen en toen stond hij niet achter Sankoh. Dat had Sankoh de supermandekker moeten weten. 8.30, de bal deed er 2 seconden over om Sankoh te bereiken en hij had de bal makkelijk weg kunnen werken of zelfs aan kunnen nemen. Sankoh is gewoon een zwakke voetballer en AJAX heeft zulke technische zwakke spelers niet nodig.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 9 nov 2007 22:54
|
|
Citaat: Rechtsback liep niet vrij? XD Vrijer kon niet. Gewoon een abominabele pass. Als hij al zoveel ruimte nodig heeft om een simpele pass te geven? AJAX speelt bijna altijd tegen ploegen die weinig ruimte weggeven.
De rechtsback verstopt zich overduidelijk, maar als jij dat niet wilt zien, moet je vooral met woorden als 'gewoon' blijven smijten.
Citaat: 4e minuut? De speler achter hem moest nog 10 passen maken om bij Sankoh te komen en toen stond hij niet achter Sankoh. Dat had Sankoh de supermandekker moeten weten.
Feit blijft dat er geen afspeelpunten waren. Zinnen als 'dat had Sankoh de supermandekker moeten weten' dragen niet bij aan de discussie en mag je gewoon voor je houden.
Citaat: 8.30, de bal deed er 2 seconden over om Sankoh te bereiken en hij had de bal makkelijk weg kunnen werken of zelfs aan kunnen nemen. Sankoh is gewoon een zwakke voetballer en AJAX heeft zulke technische zwakke spelers niet nodig.
De bal bereikte Sankoh niet, want de bal kwam achter Sankoh. Sankoh neemt de bal over en dus moet iemand anders de man overnemen, maar daar ga je dus niet op in. In plaats daar van roep je dat hij 'gewoon' een zwakke voetballer is.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 9 nov 2007 23:57
|
|
Citaat: Mooi verslag, Thomas. Maar is hij haalbaar voor AJAX?
Als Ajax goed en op tijd handelt, moet zo'n speler naar mijn idee haalbaar zijn. HSV is nu niet een klasse apart in vergelijking met Ajax, al zal Ajax qua topsalarissen niet mee kunnen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 10 nov 2007 11:47
|
|
Geert-Arend Roordas contract loopt na dit seizoen af in Heerenveen. Lijkt me een zeer interessante optie. Hoe wordt hij bij Heerenveen het meeste gebruikt, Bertje?
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 10 nov 2007 11:55
|
|
Tegen Ajax moest hij Huntelaar dekken, maar volgens mij is het een halfspeler of diep spelende middenvelder. Ik heb ook wel eens gehoord dat hij als targetspits kan spelen, maar zo heeft hij in het eerst volgens mij nooit gespeeld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 10 nov 2007 12:07
|
|
Citaat: De rechtsback verstopt zich overduidelijk, maar als jij dat niet wilt zien, moet je vooral met woorden als 'gewoon' blijven smijten.
Ze zien dingen anders. Als je dat verstoppen vindt, tsja....misschien gewoon eens naar specsavers gaan? ;) Hoe je het wendt of keert; zwakke pass.
Second opinion iemand? Thomas?
Citaat: De bal bereikte Sankoh niet, want de bal kwam achter Sankoh. Sankoh neemt de bal over en dus moet iemand anders de man overnemen, maar daar ga je dus niet op in. In plaats daar van roep je dat hij 'gewoon' een zwakke voetballer is.
Het gaat mij om zijn enorme zwakke balcontrole. Niet om de fouten van anderen. Ik neem hem het niet kwalijk dat hij de bal niet kon blokken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 10 nov 2007 12:10
|
|
Ik vind Sankohs passing met links en rechts wel behoorlijk. Z'n problemen liggen in verdedigend opzicht. En dan met name op het gebied van verdedigend inzicht, zo lijkt het.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 12 nov 2007 00:29
|
|
Zo lijkt het wel, ja. Weer een waardeloze partij van Sankoh tegen Roda.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 12 nov 2007 00:46
|
|
Zag hem ook weer twee keer waardeloos in de fout gaan in de dekking. Oper liep zo uit z'n rug.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 nov 2007 18:09
|
|
Ik droomde vannacht dat Ajax Aissati zal overnemen in de winterstop. Destijds droomde ik hetzelfde over Huntelaar, nog voor de hele soap toen het eigenlijk al in kannen en kruiken was.
|
Simpson
Forum berichten: 100
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 18:02
|
|
Kan je voor mij niet eens dromen dat ik de jackpot win? Met een paar miljoen ben ik tevreden.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 21:32
|
|
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, simpson
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 11:01
|
|
Ik ga hier mijn versterkingen opsommen en argumentatie eronder plaatsen.
-1. Sammi Hyppia, Gabril Sankoh, Daniel Majstorovic en Sepp de Roover.
-2. Een opvolger van Davids is er niet. Voor het middenveld zou ik toch proberen Demy de Zeeuw te halen en de rol van Davids zou ik wellicht George Boateng voor halen, alhoewel ik streng over nadenk of hij het niveau kan halen. Anders gewoon Daniël Pranjic. Voor de nummer 10 is het natuurlijk dus Clarence Seedorf of Luka Modric.
-3. Mitea, Manucharyan lekker laten vertrekken en van het geld Miralem Sulejmani laten komen en Roy Beerens (!!!). Vooral Roy Beerens moet komen, dé ajax-buitenspeler van formaat.
*-1. Over Sammi kan ik kort en duidelijk zijn. Groot, kopsterk en een killer(!). Dé opvolger van Jaap in mijn ogen, maar goed, het zou kunnen dat hij volgens MvG weer niet haalbaar is.
* Dan komt de optie Daniel Majstorovic. Ik pleit voor een sterke centrale achterhoede, waarmee je mensen moet hebben waar je als spits liever niet bij wil staan. Zie zo´n blik van Jaap, dat heeft Daniel ook. En als hij mag kiezen komt hij toch liever naar Ajax dan naar Basel toch! Enorme sterke jongen met (weer) goede kopkracht, kan een spits van formaat makkelijk uit de wedstrijd halen.
*Mochten bovenstaande niet lukken, is Gabril Sankoh in potentie (ik zeg in potentie!!!) een goede verdediger. Hij is groot, sterk en heeft er knoesten van benen onderstaan. Kan spelers intimideren (zie vorig jaar Vitesse-Groningen, Lazovic Rood, alhoewel dat niet verrassend is) en tikt af en toe een gore tik uit, wat gemeen is maar wel nodig is.
* Weg met George Ogararu, meteen. En Sepp de Roover laten komen. Die jongen kan de gehele rechterkant bestrijken en is verdedigend met een tackel sterk genoeg. Die jongen heeft zoveel energie dat hij (wellicht) Trabelsi kan doen vergeten, alhoewel dat een onmogelijke opgave is. Wel een zelfde soort speler.
*-2. Davids-rol: - Demy de Zeeuw, uitleg denk ik overbodig en denk ik dat AZ hem niet zal laten gaan. Hij is verdedigend zo sterk, organiseert nu al alles en ik zie in hem alles wat een goede centrale verdediger nodig heeft.
* George Boateng heeft een aggresieve manier van spelen, maar kan dan als man voor eventuele plaatsvervanging van Maduro dienen. Maduro toch de voorkeur boven hem, want is in potentie hele goede speler.
-Nummer 10:
* Ismaël Aissati: Zoveel inzicht, niet lopen maar spelen, veel slimheid en zet de spitsen makkelijk voor de goal. En in potentie een hele grote speler. Gewoon voor een 9 miljoen kopen, is écht geen weggooijerij. Dan krijgen we veel assists te zien.
* Luka Modric, mochten de lampjes Isi niet wegdoen, dan komt Luka Modric in beeld. Ook een echte zaalvoetballer mét scorend vermogen. Kijken spelen, kijken spelen. Hij kan dat kunstje perfect. Ideale opvolger.
* Clarence Seedorf, ervaren sterke jongen die weet hoe het spelletje gespeeld moet worden. Lijdt weinig balverlies en speelt erg sucuur.
Spitsen
* Miralem Sulejmani: De linksbuiten die we zoeken als opvolger van Mitea. Is snel, hele goede voorzet en heeft scorend vermogen, maar veel oog voor de spits. Wel zo handig als je met 3 spitsen speelt.
* Roy Beerens is dé rechtsbuiten van Nederland voor mij. Waarom: Zoveel snelheid, hele goede techniek en typisch zo´n tegenstander die je als back zijnde écht niet tegen wil hebben. Altijd oog voor de spits en kan hem makkelijk bereiken. PRIMA speler.
* Opvolger van KJH is in mijn ogen Blaise N´Kufo en in mindere mate Johnny van Beukering. Ook zou in mijn ogen Rydell Poepon de kans moeten krijgen, maakt er miss wel minder, maar kan veel met dat balletje. En waarom niet in Scandinavie gaan kijken! Daar komen niet voor niets Nevland, Berg, Allback en Tomasson vandaan. Wie weet! Anders zou ik ook nog tevreden zijn met een Braziliaan, lekker technisch en in de voeten vragen. Ik zie de samba al voor me!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 14:46
|
|
Citaat: Ik ga hier mijn versterkingen opsommen en argumentatie eronder plaatsen.
Hyypia en Majstorovic zouden een ramp betekenen in het centrum van Ajax. Te traag en ze kunnen geen van beide met ruimte in hun rug spelen. De Roover vind ik wel een hele interessante rechtsback, maar het liefst zie ik Ooijer. Kan nog een paar jaar mee en kan ook in het centrum uit de voeten. Prima opbouw, defensief inzicht, kan goed knijpen en rugdekking bieden aan de centrumverdedigers.
Citaat: -2. Een opvolger van Davids is er niet. Voor het middenveld zou ik toch proberen Demy de Zeeuw te halen en de rol van Davids zou ik wellicht George Boateng voor halen, alhoewel ik streng over nadenk of hij het niveau kan halen. Anders gewoon Daniël Pranjic. Voor de nummer 10 is het natuurlijk dus Clarence Seedorf of Luka Modric.
De Zeeuw ontwikkelt zich verschrikkelijk snel. De beste verdedigende middenvelder van Nederland. Mede daarom zie ik hem niet meer naar Ajax komen. Boateng is een pure klever en voegt in voetballend opzicht weinig toe. Seedorf heeft volgens mij al aangegeven af te zullen sluiten in Milan en Modric lijkt onhaalbaar. Pranjic is wel aardig, maar speelt aan de buitenkant en op die positie is er geen noodzaak voor versterkingen. Daarnaast zijn er betere (en jongere opties) voor de flanken.
Citaat: -3. Mitea, Manucharyan lekker laten vertrekken en van het geld Miralem Sulejmani laten komen en Roy Beerens (!!!). Vooral Roy Beerens moet komen, dé ajax-buitenspeler van formaat.
Als Manucharyan dit seizoen fit kan blijven, zou ik hem erbij houden. Volgend seizoen moet hij definitief aan kunnen haken bij het eerste. Afgelopen zomer had Ajax al interesse in Beerens, maar die wilde eerst nog een tussenstap maken. Ik zou er in ieder geval niet van op kijken als Van Geel komende zomer weer probeert om Beerens naar Ajax te halen, maar dat hangt een beetje af van welke buitenspelers er dit seizoen falen en af zullen vallen. Sulejmani zou ik ook zeker in de gaten houden, evenals Roorda en Bradley van Heerenveen.
Citaat: *-1. Over Sammi kan ik kort en duidelijk zijn. Groot, kopsterk en een killer(!). Dé opvolger van Jaap in mijn ogen, maar goed, het zou kunnen dat hij volgens MvG weer niet haalbaar is.
* Dan komt de optie Daniel Majstorovic. Ik pleit voor een sterke centrale achterhoede, waarmee je mensen moet hebben waar je als spits liever niet bij wil staan. Zie zo´n blik van Jaap, dat heeft Daniel ook. En als hij mag kiezen komt hij toch liever naar Ajax dan naar Basel toch! Enorme sterke jongen met (weer) goede kopkracht, kan een spits van formaat makkelijk uit de wedstrijd halen.
Uitstraling is belangrijk, maar natuurlijk niet alles. Stam was een geweldige mandekker en een van de beste 1 op 1 verdedigers uit zijn tijd. En in z'n goede dagen was hij ook nog snel.
Citaat: * George Boateng heeft een aggresieve manier van spelen, maar kan dan als man voor eventuele plaatsvervanging van Maduro dienen. Maduro toch de voorkeur boven hem, want is in potentie hele goede speler.
Ajax moet alleen ervaren spelers halen wanneer die spelers beter zijn dan het materiaal wat we al hebben. Ergo, het aantrekken van Boateng is overbodig.
Citaat: Spitsen
* Miralem Sulejmani: De linksbuiten die we zoeken als opvolger van Mitea. Is snel, hele goede voorzet en heeft scorend vermogen, maar veel oog voor de spits. Wel zo handig als je met 3 spitsen speelt.
Sulejmani heeft volgens mij wel een beter overzicht en voorzet, in tegenstelling tot Mitea. In dat geval is het een goede ruil. Bertje opperde laatst ook om Leonardo te laten vervangen door Amrabat. Ik zou zeggen geef Leonardo nog even de kans tot het einde van het seizoen, maar in principe moet je altijd kijken op welke punten je je kan verbeteren zonder verlies te lijden of zelfs winst te boeken.
Van Geel is volgens mij niet zo gecharmeerd van Leonardo, dus wie weet wat er met Leo gebeurt.
Citaat: * Opvolger van KJH is in mijn ogen Blaise N´Kufo en in mindere mate Johnny van Beukering. Ook zou in mijn ogen Rydell Poepon de kans moeten krijgen, maakt er miss wel minder, maar kan veel met dat balletje. En waarom niet in Scandinavie gaan kijken! Daar komen niet voor niets Nevland, Berg, Allback en Tomasson vandaan. Wie weet! Anders zou ik ook nog tevreden zijn met een Braziliaan, lekker technisch en in de voeten vragen. Ik zie de samba al voor me!
N'Kufo had afgelopen zomer gehaald moeten worden in plaats van Urzaiz, afhankelijk van hoeveel hij zou moeten kosten. Jongens als Van Beukering hoef ik niet in een Ajax-shirt te zien. Pure middelmaat. Poepon scoort weinig en valt ook niet echt op bij Willem II. Zie jij vaak hele wedstrijden van hem, Pablo?
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 17:22
|
|
Citaat: Ik ga hier mijn versterkingen opsommen en argumentatie eronder plaatsen.
Hyypia en Majstorovic zouden een ramp betekenen in het centrum van Ajax. Te traag en ze kunnen geen van beide met ruimte in hun rug spelen. De Roover vind ik wel een hele interessante rechtsback, maar het liefst zie ik Ooijer. Kan nog een paar jaar mee en kan ook in het centrum uit de voeten. Prima opbouw, defensief inzicht, kan goed knijpen en rugdekking bieden aan de centrumverdedigers.
Citaat: -2. Een opvolger van Davids is er niet. Voor het middenveld zou ik toch proberen Demy de Zeeuw te halen en de rol van Davids zou ik wellicht George Boateng voor halen, alhoewel ik streng over nadenk of hij het niveau kan halen. Anders gewoon Daniël Pranjic. Voor de nummer 10 is het natuurlijk dus Clarence Seedorf of Luka Modric.
De Zeeuw ontwikkelt zich verschrikkelijk snel. De beste verdedigende middenvelder van Nederland. Mede daarom zie ik hem niet meer naar Ajax komen. Boateng is een pure klever en voegt in voetballend opzicht weinig toe. Seedorf heeft volgens mij al aangegeven af te zullen sluiten in Milan en Modric lijkt onhaalbaar. Pranjic is wel aardig, maar speelt aan de buitenkant en op die positie is er geen noodzaak voor versterkingen. Daarnaast zijn er betere (en jongere opties) voor de flanken.
Citaat: -3. Mitea, Manucharyan lekker laten vertrekken en van het geld Miralem Sulejmani laten komen en Roy Beerens (!!!). Vooral Roy Beerens moet komen, dé ajax-buitenspeler van formaat.
Als Manucharyan dit seizoen fit kan blijven, zou ik hem erbij houden. Volgend seizoen moet hij definitief aan kunnen haken bij het eerste. Afgelopen zomer had Ajax al interesse in Beerens, maar die wilde eerst nog een tussenstap maken. Ik zou er in ieder geval niet van op kijken als Van Geel komende zomer weer probeert om Beerens naar Ajax te halen, maar dat hangt een beetje af van welke buitenspelers er dit seizoen falen en af zullen vallen. Sulejmani zou ik ook zeker in de gaten houden, evenals Roorda en Bradley van Heerenveen.
Citaat: *-1. Over Sammi kan ik kort en duidelijk zijn. Groot, kopsterk en een killer(!). Dé opvolger van Jaap in mijn ogen, maar goed, het zou kunnen dat hij volgens MvG weer niet haalbaar is.
Uitstraling is belangrijk, maar natuurlijk niet alles. Stam was een geweldige mandekker en een van de beste 1 op 1 verdedigers uit zijn tijd. En in z'n goede dagen was hij ook nog snel.
Citaat: * George Boateng heeft een aggresieve manier van spelen, maar kan dan als man voor eventuele plaatsvervanging van Maduro dienen. Maduro toch de voorkeur boven hem, want is in potentie hele goede speler.
Ajax moet alleen ervaren spelers halen wanneer die spelers beter zijn dan het materiaal wat we al hebben. Ergo, het aantrekken van Boateng is overbodig.
Citaat: Spitsen
Sulejmani heeft volgens mij wel een beter overzicht en voorzet, in tegenstelling tot Mitea. In dat geval is het een goede ruil. Bertje opperde laatst ook om Leonardo te laten vervangen door Amrabat. Ik zou zeggen geef Leonardo nog even de kans tot het einde van het seizoen, maar in principe moet je altijd kijken op welke punten je je kan verbeteren zonder verlies te lijden of zelfs winst te boeken.
Van Geel is volgens mij niet zo gecharmeerd van Leonardo, dus wie weet wat er met Leo gebeurt.
Citaat: * Opvolger van KJH is in mijn ogen Blaise N´Kufo en in mindere mate Johnny van Beukering. Ook zou in mijn ogen Rydell Poepon de kans moeten krijgen, maakt er miss wel minder, maar kan veel met dat balletje. En waarom niet in Scandinavie gaan kijken! Daar komen niet voor niets Nevland, Berg, Allback en Tomasson vandaan. Wie weet! Anders zou ik ook nog tevreden zijn met een Braziliaan, lekker technisch en in de voeten vragen. Ik zie de samba al voor me!
N'Kufo had afgelopen zomer gehaald moeten worden in plaats van Urzaiz, afhankelijk van hoeveel hij zou moeten kosten. Jongens als Van Beukering hoef ik niet in een Ajax-shirt te zien. Pure middelmaat. Poepon scoort weinig en valt ook niet echt op bij Willem II. Zie jij vaak hele wedstrijden van hem, Pablo?
Punt 1. Helaas ben ik het er niet mee eens dat Hyppia een ramp is. Hyppia heeft op elk niveau bewezen dat hij makkelijk meekan en in de CL finale 2 jaar geleden had hij Sheva in zijn achterzak. Geen bal geraakt die jongen.
Punt 2. Met die uitleg over Davids kan ik leven, maar ik zo gek niet weten wie de opvolger moet worden. Maduro is geen killer in mijn ogen en wellicht zullen we dan neefje Lorenzo moeten halen (wel degelijk echte spirit en krachtvoetballer) en met de juiste begeleiding zou het zomaar kunnen. Bradley kan in het in mijn ogen worden, vooral na het interview wat ik in de VI las over hem en prestaties van dit seizoen. De beoogde opvolger wellicht.
Punt 3. Laat Roorda maar lekker daar ballen, is ook best vaak geblesseerd voor een jonge jongen. Met Siem en Jan-Arie en nog Sarpong en Anita en Donald zitten wij goed in de middenvelder hoor. Geef mij maar, net wat jij zegt, die Beerens. Geweldige speler en zou een lieveling van het publiek worden, snel handelen voordat Heerenveen weer de hoofdprijs wil....
Punt 4. Tsja, als Heerenveen is zou gek was. Riemer ziet overal geld en er zal dus nogal een bedrag gemoeid worden met Miralem en Roy. Leonardo ben ik ook niet favoriet van en Amrabat is een leuke speler voor Heerenveen. Nee, die hoef ik bij Ajax niet te zien. Dat beestje is lang niet slim genoeg voor de top, met 2 leuke goals mag je het ajax-shirt nog niet dragen!!!
Punt 5. Van Poepon zie ik vaak wedstrijden en héb ik vaak wedstrijden gezien (lees jong Ajax). Hij was heel balvaardig en heeft een sterk lichaam voor zijn leeftijd. Gun hem maar eens de kans en als het publiek hem dat ook gunt kan ook hij het zeker maken. Johnny is wel makkelijk in het afwerken van kansen, maar ik ben het met je eens dat hij zich eerst moet bewijzen. N´Kufo vind ik geen pinchhitter helaas. Volgend jaar zal er dus uitgebreid scoutwerk moeten komen voor de o zo belangrijke spitspositie en zal mijn (goedkope) mening op Poepon en misschien Stanton Lewis, dat toch in de boeken staat als talent en mét bal in de voet een formidabele techniek heeft. Maar ik prefereer een sterke spits die sterk in de lucht is, wanneer je met spelers als Beerens, Suarez en wellicht Sulejmani opereert.
Punt 6. De Roover is een mustje voor de backpositie, anders is AZ ons wéér te vlug af.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 17:34
|
|
Citaat: Punt 1. Helaas ben ik het er niet mee eens dat Hyppia een ramp is. Hyppia heeft op elk niveau bewezen dat hij makkelijk meekan en in de CL finale 2 jaar geleden had hij Sheva in zijn achterzak. Geen bal geraakt die jongen.
Ik zeg niet dat Hyypia een ramp is, maar Ajax eist andere dingen van een verdediger dan Liverpool. Bij Ajax kan je de bal niet zomaar hard wegrossen. En Hyypia kan niet goed opbouwen. Daarnaast is hij te traag en te weinig wendbaar om met veel ruimte in z'n rug en 1 op 1 te spelen. Hij is gewoon niet atletisch genoeg.
Citaat: Punt 2. Met die uitleg over Davids kan ik leven, maar ik zo gek niet weten wie de opvolger moet worden. Maduro is geen killer in mijn ogen en wellicht zullen we dan neefje Lorenzo moeten halen (wel degelijk echte spirit en krachtvoetballer) en met de juiste begeleiding zou het zomaar kunnen. Bradley kan in het in mijn ogen worden, vooral na het interview wat ik in de VI las over hem en prestaties van dit seizoen. De beoogde opvolger wellicht.
Wat stond er precies in de VI over Bradley dan?
Lorenzo Davids doet nog veel meer dan Edgar alles puur op wilskracht. Ik vind het een extreem dravertje.
Citaat: Punt 5. Van Poepon zie ik vaak wedstrijden en héb ik vaak wedstrijden gezien (lees jong Ajax). Hij was heel balvaardig en heeft een sterk lichaam voor zijn leeftijd. Gun hem maar eens de kans en als het publiek hem dat ook gunt kan ook hij het zeker maken. Johnny is wel makkelijk in het afwerken van kansen, maar ik ben het met je eens dat hij zich eerst moet bewijzen. N´Kufo vind ik geen pinchhitter helaas. Volgend jaar zal er dus uitgebreid scoutwerk moeten komen voor de o zo belangrijke spitspositie en zal mijn (goedkope) mening op Poepon en misschien Stanton Lewis, dat toch in de boeken staat als talent en mét bal in de voet een formidabele techniek heeft. Maar ik prefereer een sterke spits die sterk in de lucht is, wanneer je met spelers als Beerens, Suarez en wellicht Sulejmani opereert.
Waarom zou N'Kufo geen pinchhitter kunnen zijn, in jouw ogen?
Van Poepon en Lewis weet ik te weinig, maar ik vind het wel opmerkelijk dat Poepon er zo weinig van bakt bij Willem II.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 20:19
|
|
Citaat: Punt 1. Helaas ben ik het er niet mee eens dat Hyppia een ramp is. Hyppia heeft op elk niveau bewezen dat hij makkelijk meekan en in de CL finale 2 jaar geleden had hij Sheva in zijn achterzak. Geen bal geraakt die jongen.
Ik zeg niet dat Hyypia een ramp is, maar Ajax eist andere dingen van een verdediger dan Liverpool. Bij Ajax kan je de bal niet zomaar hard wegrossen. En Hyypia kan niet goed opbouwen. Daarnaast is hij te traag en te weinig wendbaar om met veel ruimte in z'n rug en 1 op 1 te spelen. Hij is gewoon niet atletisch genoeg.
Citaat: Punt 2. Met die uitleg over Davids kan ik leven, maar ik zo gek niet weten wie de opvolger moet worden. Maduro is geen killer in mijn ogen en wellicht zullen we dan neefje Lorenzo moeten halen (wel degelijk echte spirit en krachtvoetballer) en met de juiste begeleiding zou het zomaar kunnen. Bradley kan in het in mijn ogen worden, vooral na het interview wat ik in de VI las over hem en prestaties van dit seizoen. De beoogde opvolger wellicht.
Wat stond er precies in de VI over Bradley dan?
Lorenzo Davids doet nog veel meer dan Edgar alles puur op wilskracht. Ik vind het een extreem dravertje.
Citaat: Punt 5. Van Poepon zie ik vaak wedstrijden en héb ik vaak wedstrijden gezien (lees jong Ajax). Hij was heel balvaardig en heeft een sterk lichaam voor zijn leeftijd. Gun hem maar eens de kans en als het publiek hem dat ook gunt kan ook hij het zeker maken. Johnny is wel makkelijk in het afwerken van kansen, maar ik ben het met je eens dat hij zich eerst moet bewijzen. N´Kufo vind ik geen pinchhitter helaas. Volgend jaar zal er dus uitgebreid scoutwerk moeten komen voor de o zo belangrijke spitspositie en zal mijn (goedkope) mening op Poepon en misschien Stanton Lewis, dat toch in de boeken staat als talent en mét bal in de voet een formidabele techniek heeft. Maar ik prefereer een sterke spits die sterk in de lucht is, wanneer je met spelers als Beerens, Suarez en wellicht Sulejmani opereert.
Waarom zou N'Kufo geen pinchhitter kunnen zijn, in jouw ogen?
Van Poepon en Lewis weet ik te weinig, maar ik vind het wel opmerkelijk dat Poepon er zo weinig van bakt bij Willem II.
1. Nou ja, een ramp voor Ajax zei je. Maar dat doet er verder niet toe, ik vind dat het een regelrechte versterking is vanwege zijn kracht, jij niet. Daar zijn meningen voor he, je bent ervoor of ertegen. Misschien moet ajax dan maar eens gaan denken aan dichter bij Maarten te spelen.
2. Er stond dat hij denkt dat hij hetzelfde type´tje als Gennaro Gattuso/Roy Keane gaat worden denkt hij. Hij wil na dit seizoen echt Europees gaan spelen en deze jongens heeft een uitstekende inzet en is 1.89 lang en heeft al een stuk of 5 goals gemaatk deze competitie.
Dat is dan een Davids eigen, die wilskracht. Maar als hij een beetje de kwaliteiten van Edgar heeft, halen!
3. In mijn ogen is N´Kufo niet zo´n speler die je 15 minuten voor tijd erin brengt en lange halen gaat doen op hem. Hij is voetballend én fysiek enorm sterk en ik denk dat hij meer een Van Nistelrooy´tje is als ik het mag vergelijken. Niet in de wedstrijd zitten en altijd kunnen scoren, da´s Blaise.
Poepon scoorde afgelopen week tegen Utrecht, terwijl hij maar een helft meedeed. Hij miste een penalty in de kuip, maar dat is puur omdat hij als ajacied zijnde achter de bal wil staan. Verder lijkt hij geen vertrouwen te krijgen en speelt hij in de slechtste ploeg van de competitie vind ik, na het verlies van Mounir El Hamdioui en Anouar Hadiour.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 20:24
|
|
Citaat: 1. Nou ja, een ramp voor Ajax zei je. Maar dat doet er verder niet toe, ik vind dat het een regelrechte versterking is vanwege zijn kracht, jij niet. Daar zijn meningen voor he, je bent ervoor of ertegen. Misschien moet ajax dan maar eens gaan denken aan dichter bij Maarten te spelen.
Dat bedoelde ik dan ook. Voor Ajax, niet in het algemeen.
Wat dat laatste betreft: Ajax wil pressievoetbal spelen. En als je pressievoetbal speelt, komen je verdedigers ook ver van de goal te spelen.
Citaat: 2. Er stond dat hij denkt dat hij hetzelfde type´tje als Gennaro Gattuso/Roy Keane gaat worden denkt hij. Hij wil na dit seizoen echt Europees gaan spelen en deze jongens heeft een uitstekende inzet en is 1.89 lang en heeft al een stuk of 5 goals gemaatk deze competitie.
Interessant. Ik ga de VI maar eens halen, denk ik. En deze jongen nog eens uitvoerig bekijken. Het lijkt me wel wat.
Citaat: Dat is dan een Davids eigen, die wilskracht. Maar als hij een beetje de kwaliteiten van Edgar heeft, halen!
Heeft hij niet, in mijn ogen.
Citaat: 3. In mijn ogen is N´Kufo niet zo´n speler die je 15 minuten voor tijd erin brengt en lange halen gaat doen op hem. Hij is voetballend én fysiek enorm sterk en ik denk dat hij meer een Van Nistelrooy´tje is als ik het mag vergelijken. Niet in de wedstrijd zitten en altijd kunnen scoren, da´s Blaise.
Een pinchhitter hoeft niet per se iemand te zien die alleen maar bij toevalsvoetbal scoort.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Vr 16 nov 2007 11:43
|
|
Citaat: 1. Nou ja, een ramp voor Ajax zei je. Maar dat doet er verder niet toe, ik vind dat het een regelrechte versterking is vanwege zijn kracht, jij niet. Daar zijn meningen voor he, je bent ervoor of ertegen. Misschien moet ajax dan maar eens gaan denken aan dichter bij Maarten te spelen.
Dat bedoelde ik dan ook. Voor Ajax, niet in het algemeen.
Wat dat laatste betreft: Ajax wil pressievoetbal spelen. En als je pressievoetbal speelt, komen je verdedigers ook ver van de goal te spelen.
Citaat: 2. Er stond dat hij denkt dat hij hetzelfde type´tje als Gennaro Gattuso/Roy Keane gaat worden denkt hij. Hij wil na dit seizoen echt Europees gaan spelen en deze jongens heeft een uitstekende inzet en is 1.89 lang en heeft al een stuk of 5 goals gemaatk deze competitie.
Interessant. Ik ga de VI maar eens halen, denk ik. En deze jongen nog eens uitvoerig bekijken. Het lijkt me wel wat.
Citaat: Dat is dan een Davids eigen, die wilskracht. Maar als hij een beetje de kwaliteiten van Edgar heeft, halen!
Heeft hij niet, in mijn ogen.
Citaat: 3. In mijn ogen is N´Kufo niet zo´n speler die je 15 minuten voor tijd erin brengt en lange halen gaat doen op hem. Hij is voetballend én fysiek enorm sterk en ik denk dat hij meer een Van Nistelrooy´tje is als ik het mag vergelijken. Niet in de wedstrijd zitten en altijd kunnen scoren, da´s Blaise.
Een pinchhitter hoeft niet per se iemand te zien die alleen maar bij toevalsvoetbal scoort.
1. Het is inderdaad zo dat ajax pressie-voetbal wil spelen, maar de laatste jaren laten wel degelijk zien dat wij met pressievoetbal niet meer kunnen overleven. Dan maar op een andere manier proberen, 4-3-3 en een sterke achterhoede krijgen met Greg-Hyppia-Thomas-Vertong.
Dan kun je daar lekker op leunen, krijg je in de counter met Suárez heel veel ruimte en krijgt Suárez de tijd en ruimte om een voorzet kunnen geven of voor eigen kans te gaan. Maar ik ben nog steeds een dik voorstander van pressievoetbal, maar ik vind wel dat we er de spelers voor moeten hebben.
2. Ja, ik las het met verbazing en ik begin hem ook steeds meer in de gaten te houden. Die jongen heeft een weerzingwekkende mentaliteit (zie vitesse-uit waar hij continu 2(!) middenvelders het leven zuur maakt door ze beiden te dekken, omdat Alves rood had en Heerenveen met een man minder stond) en die jongen heeft de juiste diepgang. Hij kiest heel nauwkeurig zijn momenten en gaat er dan ook echt voor, een meestal met succes. Had hem tegen Ajax in de beker gezien en hij viel me toen al in positieve zin op. Verdedigend absoluut zijn mannetje, in mijn ogen moet hij toch nog veel leren maar daar is hij ook nog 20 voor. Zeker halen in mijn ogen.
3. Nou ja, dan valt Lorenzo af. Ik zat ook al te denken dat ze hem niet voor niets bij Feyenoord weg hebben gedaan, zal vast wel een reden achterzitten.
4. Mee eens, maar probeer jij de mensen er maar van te overtuigen als jij de laatste 20 minuten HOOGUIT erin komt dat ze niet alleen kaas- hoge en lange ballen naar je spelen. In mijn ogen is Nwanko Kanu de ideale speler ervoor, alhoewel die nog eventjes lekker zakken vult in Engeland. Maar ik geloof ook niet dat Blaise zelf in zo´n rol wil.
Vervolgens iets nieuws. Heitinga wil zelf naar Athletico, aldus voetbalprimeur. Als dit gebeurt, sta ik open voor een massala actie tegen het bestuur natuurlijk, want dit mág niet. Het kan toch niet zo zijn dat Martin alleen maar aan geld denkt!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 16 nov 2007 11:54
|
|
Citaat: Vervolgens iets nieuws. Heitinga wil zelf naar Athletico, aldus voetbalprimeur. Als dit gebeurt, sta ik open voor een massala actie tegen het bestuur natuurlijk, want dit mág niet. Het kan toch niet zo zijn dat Martin alleen maar aan geld denkt!
Het liefst wilde Van Geel Babel, Sneijder en Heitinga behouden, maar je hebt ook nog, helaas, met de wensen van de spelers te maken. Heitinga gaat ondertussen zijn zevende seizoen in bij AJAX I. Hij heeft al kenbaar gemaakt dat hij weg wil. Moet AJAX het dan laten aankomen op een arbitragezaak?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 16 nov 2007 13:10
|
|
Citaat: 1. Het is inderdaad zo dat ajax pressie-voetbal wil spelen, maar de laatste jaren laten wel degelijk zien dat wij met pressievoetbal niet meer kunnen overleven. Dan maar op een andere manier proberen, 4-3-3 en een sterke achterhoede krijgen met Greg-Hyppia-Thomas-Vertong.
Dan kun je daar lekker op leunen, krijg je in de counter met Suárez heel veel ruimte en krijgt Suárez de tijd en ruimte om een voorzet kunnen geven of voor eigen kans te gaan. Maar ik ben nog steeds een dik voorstander van pressievoetbal, maar ik vind wel dat we er de spelers voor moeten hebben.
Die spelers heb je niet zomaar. Ajax moet zorgen dat het de juiste spelers opleidt en aantrekt. En dus moet je geen Hyypias halen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 21 nov 2007 15:27
|
|
Om nog even de grilligheid van Sankoh weer te geven:
Nooit eerder gaf VI een speler in vier duels achtereenvolgens een 9 (tegen FC Twente), een 3 (NEC), een 8 (Vitesse) en een 2 (Roda JC).
Indien Maduro niet bijtekent, zie ik Ajax zich overigens graag versterken met Michael Bradley. Daar ben ik wel uit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 21 nov 2007 15:29
|
|
Ik ook. Veel betere speler.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 21 nov 2007 15:31
|
|
Hij is vooral anders. Het is meer een controlerende middenvelder, waar Maduro eerder als pivote speelt. Bradley heeft meer duelkracht en wat meer diepgang in z'n spel. Met hem erbij moet je overigens wel af van twee halfspelers als Davids/Gabri. Maar goed, daar pleit ik al een tijdje voor.
En als we toch zo nodig binnen Nederland en omstreken moeten kijken, kies ik ook voor Lamah van Roda JC. Ik heb alleen geen idee hoe zijn toekomstperspectieven er bij Anderlecht uitzien.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 24 nov 2007 00:58
|
|
Die Amerikanen moeten eens inzien dat hun jonkies veel eerder de overstap moeten maken van college soccer naar de MLS. Ik ben nu bezig met een Amerikaan voor de rechter flank en hoewel hij redelijk volwassen speelt, is het natuurlijk doodzonde dat zo'n jongen op z'n 23ste pas in z'n Rookie-year zit.
Ik wil overigens nooit meer horen dat er geen buitenspelers te halen zijn voor Ajax. Als amateur ben ik inmiddels al bij de vijfde speler voor de rechter flank terecht gekomen die een kwaliteitsinjectie zou betekenen voor Ajax.
|
| | | |
|
|
|