Auteur
|
Bericht
|
Maurice
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 22 nov 2008 22:20
|
|
Deze jongen voetbalt nog geen jaar bij liverpool, en het lijkt me sterk dat ze een talent, die nu al zoveel moet kosten, laten gaan.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Za 22 nov 2008 22:29
|
|
Citaat: Ik ook. Ik vind het raar dat Ajax geen extra verdediger heeft gekocht tijdens het Zomerstop. Nog raarder vind ik dat Ajax wij helemaal niks over verdedigers horen. We zitten toch dun in de verdediging. Van der Wiel is goed, Vermaelen ook, Oleguer redelijk. Emanuelson is geen verdediger en Vertonghen kan verdedigen, maar is meer een aanvaller. Liever geen Bruno Silva en Anita komt te kort voor Ajax vind ik.
Dus Ajax moet sowieso een Linksback en dan eventueel ook een centraal verdediger zie ook op een linksbackpositie kan spelen. Dat zou top zijn.
Middenvelders genoeg, talenten kan je simpelweg niet laten gaan, zoals dan wellicht Lauri Della Valle, en verder alvast kijken naar vervanger Huntelaar en Suarez! Citaat: Ajax is bereid om drie miljoen euro te betalen voor de Servische linksback Ivan Obradovic. De 20-jarige speler van Partizan Belgrado, die tevens drie A-interlands op zijn naam heeft staan, staat ook in de belangstelling van Juventus, Fiorentina, Sampdoria, Borussia Dortmund en Werder Bremen. Enige probleem vormt zijn contract, dat nog tot 2013 doorloopt. (Beli-Orlovi)
Voor iedereen die zeurt over verdedigers :p.
Aha, thanks
Is Ajax toch weer goed bezig. En ook nog een linksback:)
|
Maurice
|
Geplaatst: Za 22 nov 2008 22:44
|
|
Dat is nou net de positie achterin die goed ingevult kan worden.. Emanuelson en Vertonghen is al een luxe probleem, hoewel beide ruim voldoen op hun huidige posities, en dan hebben we ook nog Vermaelen en Schilder die daar kunnen spelen. Vergeet ook John Goossens niet!
|
skieto
|
Geplaatst: Za 22 nov 2008 22:52
|
|
John Goossens heb ik nooit echt zien spelen, maar voorlopig te onervaren denk ik. Dus misschien rustig inbrengen?
Emanuelson is absoluut geen linksback. Vermaelen kan idd eventueel linksacher, zelfde geld voor Vertonghen. Al vind ik Vertonghen meer een middenvelder, waar hij het prima doet. Schilder komt te kort voor Ajax. Maar ik vind dus dat Ajax een verdediger moet halen, die centraal achterin kan spelen en ook op linksback positie.
Rechtsback hebben we sowieso genoeg, Oleguer, Van der Wiel en dan ook nog Silva. En eind van het seizoen komt Ogararu terug. Maarja, Silva en Ogararu komen ook te kort voor AJax.
Mijn conclusie: Ajax moet sowieso een verdediger halen die centraal acher kan spelen en op een linksback positie.
|
Maurice
|
Geplaatst: Za 22 nov 2008 22:58
|
|
Rechtachter voldoet Silva niet, ben ik, in tegestelling tot de heer Derksen, van mening dat Vd Wiel een centrum verdediger is en is Oleguer nou ook niet echt een geweldenaar.
Beter zoeken we iemand voor de linker centrale positie.
|
skieto
|
Geplaatst: Za 22 nov 2008 23:04
|
|
Achter zie ik het liever zo:
Van der Wiel, Oleguer, Vermaelen, aankoop! (anders kan Vertonghen daar, of ruilen met Vermaelen positie.)
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Wo 26 nov 2008 15:29
|
|
Citaat: Wat vinden jullie van Adeleye? Ik denk dat hij met zijn snelheid en kracht uit kan groeien tot een redelijke verdediger en relatief gezien zal hij niet duur zijn. Ik heb alleen zo'n beetje geen wedstrijd van Sparta gezien dit seizoen doordat ik niet in Nederland zit dus heb geen idee hoe hij dit seizoen presteert.
Zie deze post nu pas.
Ajax zijnde zou ik hem nooit halen. Natuurlijk heeft Adeleye enkele prima natuurlijke eigenschappen die van hem een zeer geschikte verdediger zouden kunnen maken (kracht!!). Maar om als pure mandekker te fungeren is hij niet geconcentreerd genoeg en voetballend voegt hij weinig toe. Heeft moeite met spelen en denken als prof. Bij Sparta is hij bijzonder wisselvallig. Af en toe blinkt hij echt uit en verdedigt hij bijzonder scherp, maar er zijn wedstrijden waarin hij ook erg veel steken laat vallen. Het is dat Maciej Wilusz, een Poolse verdediger, al een tijd geblesseerd is, anders had ik niet gek opgekeken als Booy met Wilusz en Knol centraal was gaan spelen. Wilusz heeft minder natuurlijke klasse, maar is vooral veel degelijker.
|
steventjuh123
Forum berichten: 25
|
Geplaatst: Wo 26 nov 2008 16:42
|
|
Moisander van AZ is een goede verdediger. Goed inzicht, sterke verdediger die ook wel eens wil opkomen, soort Heitinga. Goossens zou ik altijd bij de selectie halen. Hij is ook meer een middenvelder denk ik net als Vertonghen. Ook Goossens heeft een geweldig schot!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 26 nov 2008 18:09
|
|
Als we toch bij AZ gaan kijken (niet dat het nut heeft), dan kunnen we beter Moreno nemen. Goede verdediger is dat.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 26 nov 2008 18:09
|
|
Ik vind Moreno ook meer killer dan Moisander. Maar feit is wel dat ze het goed voor elkaar hebben daar.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 26 nov 2008 18:48
|
|
Citaat: Ik vind Moreno ook meer killer dan Moisander. Maar feit is wel dat ze het goed voor elkaar hebben daar.
Als ze daar een paar mentale klappen krijgen moet ik nog zien of die 2 goed genoeg zijn. Het draait nu zo goed daar en alles zit mee dus iedereen gaat mee in die flow. Dat centrale duo heeft haast geen ervaring.
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 13:02
|
|
Citaat: Als we toch bij AZ gaan kijken (niet dat het nut heeft), dan kunnen we beter Moreno nemen. Goede verdediger is dat.
We kunnen AZ ook gewoon voorblijven. Ik kwam dit bericht tegen op voetbalzone:
Citaat: 'AZ biedt Ofoe kans op eerherstel'
Geschreven op dinsdag, 2 december om 08:38
AZ heeft concrete belangstelling voor Vadis Odjidja Ofoe. De verdediger, met een Ghanese vader en Belgische moeder, komt bij Hamburger SV nauwelijks aan spelen toe en is uit op een transfer in de winterstop, zo meldt De Telegraaf dinsdag. Ofoe (19) maakte bijna een jaar geleden de overstap van Anderlecht naar HSV en had op dat moment slechts drie wedstrijden voor paars-wit gespeeld. Het contract van de tiener liep echter ten einde, waardoor Anderlecht geen risico wilde nemen. Met name FC Twente en AZ waren toentertijd eveneens geïnteresseerd in zijn diensten.
Bijna een jaar na dato kan Ofoe terugkijken op welgeteld 55 speelminuten in de hoofdmacht van die Rothosen, uitsluitend onder leiding van Huub Stevens. De opvolger van de inmiddels PSV-coach, Martin Jol, deed dit seizoen nog geen beroep op de veelzijdige Belgische jeugdinternational, die tot 2012 op de loonlijst staat.
Jos Eerdekens, zaakwaarnemer van Ofoe, ontkende destijds dat beiden gebruik wilden maken van zijn aflopende contract. "Er is met Anderlecht inderdaad onderhandeld over een contractverlenging en dat is allemaal correct verlopen, maar hij heeft zijn keuze zelf gemaakt. Er waren veel geïnteresseerde clubs, maar het feit dat zijn vriend Vincent Kompany (inmiddels Manchester City, red.) ook daar speelt, heeft de doorslag gegeven."
Volgens mij was Vadis toch een van de grotere talenten van Anderlecht? En ik geloof dat wij centraal nog wel iets kunnen gebruiken. De vraag is alleen: Hoe ver is hij nu?
|
AjaxTim
Forum berichten: 53
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 13:12
|
|
Kevin Hofland? Hij scoort veel. Komt van pas als Klaas nou weg gaat.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 13:19
|
|
Citaat: Kevin Hofland? Hij scoort veel. Komt van pas als Klaas nou weg gaat. Sorry?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 13:19
|
|
Zal wel grappig bedoeld zijn van Timmetje.
|
AjaxTim
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 13:20
|
|
wahahahaha. Ja hehe.
|
AjaxTim
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 13:21
|
|
Dacht je van niet dan? Hij maak alleen goals in ze eigen goal. Denk nou niet dat ik een kakkerlak in mijn team wil.
|
yk_93
Forum berichten: 546
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 17:50
|
|
Moet Ajax ook niet vast gaan zoeken voor een buitenspeler. Want Suarez die gaat toch waarschijnlijk ook aan het eind van het seizoen weg.
|
TvP
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 20:49
|
|
Iemand zegt mij dat Ajax, Eric Fernando Botteghin moet halen van FC Zwolle! Iemand die hem kent, en wat informatie kan geven over deze jongen?
Hij is een 21-jarige Braziliaan, die ook bezit over de Italiaanse nationaliteit. Fiorentina had al eerder interesse in hem, en ook Feyenoord wilde de centrale verdediger graag aan de selectie toevoegen. Het kwam er vanwege geldgebrek niet van.
|
yk_93
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 20:52
|
|
Een speler van Fc Zwolle die te duur is voor Feyenoord? Moet niet gekker worden daar in Rotterdam
|
TvP
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 20:54
|
|
Op dit moment is elke speler te duur voor Feyenoord volgens mij.
|
Mattie
Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 21:44
|
|
Citaat: Iemand zegt mij dat Ajax, Eric Fernando Botteghin moet halen van FC Zwolle! Iemand die hem kent, en wat informatie kan geven over deze jongen?
Hij is een 21-jarige Braziliaan, die ook bezit over de Italiaanse nationaliteit. Fiorentina had al eerder interesse in hem, en ook Feyenoord wilde de centrale verdediger graag aan de selectie toevoegen. Het kwam er vanwege geldgebrek niet van.
Hij is afkomstig van Gremio Barnueri, speelde 2 jaar geleden op uitleenbasis bij internacional,Daarna nam zwolle hem over.
Feyenooid scouts bekeken hem op 29 augustus j.l. nadat hij een goede indruk had gemaakt op technisch manager peter bosz en coach gerdjan verbeek in het duel met feyenooid.
Volledige naam: Eric Fernando Botteghin
Nationaliteit: Braziliaans/Italiaans
Geb. Datum: 31-08-1987
Geb. plaats: Sao Paulo, BRA
Lengte: 189cm
Gewicht: 88kg
Contract: Zwolle, tot 30 Juni 2011
Positie: verdediger centraal, eventueel ook als gelegenheids rechts-back
|
Mattie
Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 21:51
|
|
Citaat: Moisander van AZ is een goede verdediger. Goed inzicht, sterke verdediger die ook wel eens wil opkomen, soort Heitinga. Goossens zou ik altijd bij de selectie halen. Hij is ook meer een middenvelder denk ik net als Vertonghen. Ook Goossens heeft een geweldig schot!
Moisander heeft zelf al aangegeven dat hij geen trek heeft in een terug keer naar ajax, vroeg zo'n journalist aan hem toen hij 1 wedstrijdje goed had gevoetbalt... buiten dat vind ik het een uiterst trage verdediger die goed is voor az, maar niet voor ajax.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 21:55
|
|
Thomas, in hoeverre acht jij de haalbaarheid nog van Thiago Silva? Het zou natuurlijk geweldig zijn als je die binnenhaalt en Ricky van Wolfswinkel. Twee vliegen in een klap?!!
|
yk_93
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 21:58
|
|
Alhoewel ik geen Thomas heet acht ik hem niet haalbaar. Ac Milan heeft ook serieuse interesse in Thiago Silva net als manchester city. En die kunnen toch heel wat meer geld bieden.
|