Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 10 aug 2011 21:56
|
|
Dan zet je dus Alderweireld of Derijck op de bank. Zie ik niet gebeuren.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 10 aug 2011 22:39
|
|
De beste speelt zo simpel is het. Concurentie kan best. Je hebt sowieso altijd te maken met schorsingen of blesures. Normaal gesproken speelt Ajax zo'n 50 officiële wedstrijden per seizoen. Ze zullen zat spelen.
Volgend jaar vertrekt Vertonghen vrijwel zeker als het niet eerder is. Je kan de vervanger maar in huis hebben. Anders kaapt PSV of Twente hem weg.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Wo 10 aug 2011 22:57
|
|
Derijck is een leuke back-up hoor, maar voor een vaste basisplaats bij Ajax komt hij te kort, met alle respect. Hij zal in de Eredivisie nog aardig meekunnen, maar ik vrees dat hij Europees toch echt aan alle kanten voorbij gelopen zal worden. Als hij genoegen neemt met een plaats op de bank dan is hij een ideale optie, maar dat verwacht ik niet. Derijck zie ik te kort komen voor de basis, zeker in de belangrijke duels, en als je hem haalt komt dat niet bepaald ten goede van het zelfvertrouwen van Aldeweireld, terwijl hij toch nog doorgroei mogelijkheden heeft. In tegenstelling tot Derijck, die zit in mijn ogen bij Ajax aan zijn top.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 10 aug 2011 23:05
|
|
Citaat: De beste speelt zo simpel is het. Concurentie kan best. Je hebt sowieso altijd te maken met schorsingen of blesures. Normaal gesproken speelt Ajax zo'n 50 officiële wedstrijden per seizoen. Ze zullen zat spelen.
Volgend jaar vertrekt Vertonghen vrijwel zeker als het niet eerder is. Je kan de vervanger maar in huis hebben. Anders kaapt PSV of Twente hem weg.
Je hebt het over het centrum van je verdediging. Daar wil je niet te pas en te onpas moeten wisselen. En De Boer wil een linksbenige speler als vervanger van Vertonghen.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Wo 10 aug 2011 23:24
|
|
Volgens mij bedoelt hij als back-up voor Aldeweireld, omdat hij Ooijer te kort vindt komen, Bertje. Hij zegt dat Vertonghen over een jaar vertrekt en je dan een basisspeler kunt halen van een waardig niveau.
Derijck nu halen lijkt mij niet verstandig. Ik zie dan liever een speler als Gouweleeuw komen die tegen het eerste elftal aanzit, maar nog even moet rijpen. Aldeweireld behoudt zijn zelfvertrouwen en Gouweleeuw kan later Aldeweireld zijn plek overnemen. Nuytinck vind ik ook een goede optie, maar ik ben bang dat hij te ver in zijn ontwikkeling is van een plaats op de bank.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 00:25
|
|
Lees even goed.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 00:37
|
|
Sorry, maar in een eerder bericht gaf hij aan hem te zien als concurrent voor Aldeweireld vandaar.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 00:43
|
|
Derijck dat is toch die speler die Europees hopeloos flopte bij Feyenoord? 1 seizoen leuk speelt bij ADO maar de jaren dat hij bij Feyenoord speelde compleet niets presteerde..
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 00:45
|
|
Toen hij bij Feyenoord debuteerde was hij 18 en hij is veel verhuurd geweest. Geef hem daarin het voordeel van de twijfel, omdat hij toen nog zo jong was. Wij hebben interesse in Cillessen, maar hoelang doet die het al leuk? Misschien heeft Derijck zich in zijn 3 seizoenen bij Ado, waarvan 2 als basisspeler, dusdanig ontwikkelt dat hij het niveau nu wel aan kan.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 01:26
|
|
Citaat: Derijck dat is toch die speler die Europees hopeloos flopte bij Feyenoord? 1 seizoen leuk speelt bij ADO maar de jaren dat hij bij Feyenoord speelde compleet niets presteerde..
Spelers ontwikkelen zich. Ik weet het, het is schrikken, maar het gebeurt echt.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 09:59
|
|
Citaat: Derijck dat is toch die speler die Europees hopeloos flopte bij Feyenoord? 1 seizoen leuk speelt bij ADO maar de jaren dat hij bij Feyenoord speelde compleet niets presteerde..
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 10:05
|
|
Citaat: Volgens mij bedoelt hij als back-up voor Alderweireld, omdat hij Ooijer te kort vindt komen, Bertje. Hij zegt dat Vertonghen over een jaar vertrekt en je dan een basisspeler kunt halen van een waardig niveau.
Derijck nu halen lijkt mij niet verstandig. Ik zie dan liever een speler als Gouweleeuw komen die tegen het eerste elftal aanzit, maar nog even moet rijpen. Alderweireld behoudt zijn zelfvertrouwen en Gouweleeuw kan later Alderweireld zijn plek overnemen. Nuytinck vind ik ook een goede optie, maar ik ben bang dat hij te ver in zijn ontwikkeling is van een plaats op de bank.
Nuytinck zou ik inderdaad ook een goede optie vinden, is een jongen met potentie. Hij zou echter niet spelen bij ons op dit moment dus zou hij progressie moeten maken door te trainen met Ajax 1 om zo aan te tonen dat hij een basisplaats verdiend. Vraag is of deze jongen dat wil en kan. Vraag 2 is of NEC hem wil laten gaan en zo ja, voor welke prijs. Vraag 3: Als Ajax een dergelijke speler nu niet haalt en hij ontwikkelt zich door, dan is hij vele malen duurder of onhaalbaar cfr. Chadli, Mertens, ...
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 10:19
|
|
Nuytinck is inderdaad ook een optie. Alleen is dat nog echt een talent. Als Vertonghen niet speelt speel je met Nuytinck en Alderweireld... Derijck is minder risico en ik denk dat hij ook minder kost.
Gouwenleeuw ken ik niet zo. Jullie?
Moreno vond ik altijd wel aardig maar die is weg. Moisander heeft hier nog rond gelopen dacht ik. Lees net dat PSV interesse in hem heeft. Zou hij iets voor ons zijn? PSV vraagt echter wel 5 miljoen (hun goed recht gezien de vele spelers die zijn gegaan), dat is natuurlijk wel veel te veel.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 10:30
|
|
Citaat: Nuytinck is inderdaad ook een optie. Alleen is dat nog echt een talent. Als Vertonghen niet speelt speel je met Nuytinck en Alderweireld... Derijck is minder risico en ik denk dat hij ook minder kost.
Gouwenleeuw ken ik niet zo. Jullie?
Moreno vond ik altijd wel aardig maar die is weg. Moisander heeft hier nog rond gelopen dacht ik. Lees net dat PSV interesse in hem heeft. Zou hij iets voor ons zijn? PSV vraagt echter wel 5 miljoen (hun goed recht gezien de vele spelers die zijn gegaan), dat is natuurlijk wel veel te veel.
Vijf miljoen voor Moisander is te veel, is bovendien geen speler die op de bank gaat zitten. Zou overigens wel een serieuze concurrent zijn voor Alderweireld want puur verdedigend is Moisander niets minder.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 10:35
|
|
Dat zegt meer over Alderweireld dan over Moisander, vrees ik...
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 10:40
|
|
Als er dan een van die verdedigers moeten komen zie ik liever Nuytinck of Gouweleeuw komen ipv Moisander.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 11:09
|
|
Moisander kost weer een hoop geld, ook qua salaris, en als je hem haalt dan gaat dat ten kosten van het zelfvertrouwen van Aldeweireld. Nuytinck is dan een betere en goedkope optie. Cor Pot ziet het erg in hem zitten en hij is inmiddels ook al aanvoerder van Jong Oranje. Ook nog eens een jongen met leiderscapiciteiten dus. Als je hem voor rond de 3 miljoen op kunt halen is dat mooi.
Of hij zijn basisplaats bij Nec wilt inruilen voor een plaats op de bank is een tweede, maar je kunt altijd polsen, toch?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 11:13
|
|
Goh serieus.. Ik wil meer aangeven dat 1 goed seizoen niet gelijk een goede voetballer maakt.. Natuurlijk is Derijck verder dan in zijn Feyenoord periode.. Maar ik hoop niet dat gedacht wordt dat dit de ideale CV is.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 12:36
|
|
Citaat: Dat zegt meer over Alderweireld dan over Moisander, vrees ik...
Inderdaad, verdedigend leuk voor in de Eredivisie maar daarbuiten erg matig......
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 12:40
|
|
Citaat: Goh serieus.. Ik wil meer aangeven dat 1 goed seizoen niet gelijk een goede voetballer maakt.. Natuurlijk is Derijck verder dan in zijn Feyenoord periode.. Maar ik hoop niet dat gedacht wordt dat dit de ideale CV is.
Het seizoen daarvoor was-ie ook prima, hoor.
Citaat: Vijf miljoen voor Moisander is te veel, is bovendien geen speler die op de bank gaat zitten. Zou overigens wel een serieuze concurrent zijn voor Alderweireld want puur verdedigend is Moisander niets minder.
De vraag is of je dat moet willen: een nieuwe speler die hooguit iets beter is dan wat je al hebt en waardoor er alleen maar onrust ontstaat bij je centrumverdedigers.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Za 13 aug 2011 13:24
|
|
Helaas Dereijck gaat naar PSV..
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Za 13 aug 2011 13:33
|
|
Citaat: Helaas Dereijck gaat naar PSV..
Vind ik geen helaas. Is geen speler die je daadwerkelijk sterker maakt. Ze mogen hem wat mij betreft hebben bij psv.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Za 13 aug 2011 13:42
|
|
Voor dat bedrag hadden we een hele goede 3e CV gehad.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Za 13 aug 2011 13:57
|
|
Ach, met Dereijck gaan ze echt de oorlog niet winnen hoor, ik word er niet angstig van.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Za 13 aug 2011 14:10
|
|
Middelmatige voetballer en vergelijkbaar met Ajax-aankopen (tijdje geleden) als Delorge, Lindenbergh en Colin. Echt een voetballer die bij ADO leuk mee kan, maar een topclub niet beter maakt.
|