Auteur
|
Bericht
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:08
|
|
Hopelijk gaat Ajax in de winterstop van Gabri afscheid nemen en word de vervanger daarvan Alexander Tettey, in mijn ogen de verbeterde versie van Cheikh Tiote. Vervolgens hoop en eis ik eigenlijk ook wel dat Ajax Per Skjelbred haalt en als ze dan toch bij Rosenborg aan het shoppen zijn mag Demidov ook wel meekomen. Allemaal jonge, talentvolle en op die positie erg goede spelers. Daar loopt ook genoeg talent bij Rosenborg. Overigens zou ik het niet gek vinden als Heerenveen in de winterstop op de proppen zou komen met Didier Konan Ya. Hij is een sterke en talentvolle spits die wellicht voor een aardig prijsje is over te nemen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:15
|
|
Heerenveen heeft al spitsen genoeg, Pablo. Bovendien zijn spelers van Rosenborg niet haalbaar voor Heerenveen. Rosenborg is een topclub in Noorwegen en speelt regelmatig Champions League.
Kan je wat meer vertellen over Skjelbred (in zijn eigen topic), Tettey en Demidov (kan gewoon hier)?
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:21
|
|
Huntelaar zelf zegt dat hij Ajax alleen wilt verlaten voor een topclub. Man City is ereen in opkomst, volgens Maurice.
Maar daar zit Huntelaar niet op te wachten, hij wilt een club, die ALTIJD om de eerste plaats moet spelen. Een club die gegarandeed in de CL speelt (al kan je dat natuurlijk nooit garanderen). En absolute nummer 1, alleen daarvoor wilt Huntelaar Ajax verlaten.
Dus in Nederland zijn dat Ajax en PSV. (Nederlandse clubs zijn natuurlijk kansloos, op Ajax na)
Engeland: Manchester United, Arsenal, Chelsea en Liverpool
Italie: Ac Milan, Inter Milaan en Juventus
Spanje: FC Barcelona en Real Madrid
Ik denk dat Huntelaar zijn carriere in de toekomst bij één van deze namen (behalve PSV) zal vervolgen. Een absolute nummer 1.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:29
|
|
'Alex' Tettey is een zwaar goede speler als verdedigende middenvelder. Is in persoonlijke duels niet te kloppen en heeft de visie en passing om het spel snel te verleggen. Hij loopt slim gaten dicht, weet waar hij nodig is en kan goed controleren. Als je wilt kan ik wel een rapportje andere keer schrijven. De jongen is 22 jaar en ik voorspel hem een aardige toekomst, keep your eye on him.
Vadim Demidov (oospronkelijk een Let, maar omgeturnd naar Noor) volg ik al langer en ik denk dat hij dit jaar de laatste stap kan maken voor Ajax niveau. Demidov kan achterin haast overal spelen en is een rechtsbenige verdediger. De jongen heeft een mindere inspeelpass, maar verdedigend staat hij echt zijn mannetje. Weet wat het is met ruimte in zijn rug te verdedigen en kan dat ook goed. Verder vind ik zijn sliding steeds beter worden en over de lucht (samen met Stadsgaard) achterin zowat onklopbaar, ondanks zijn niet extreem grote lengte. Verder leest hij het spel goed en het zou me niet verbazen als binnenkort Engelse clubs zullen komen. Kan spijkerhard zijn, maar blijft fair. Vadim is overigens nog 21 jaar.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 18:14
|
|
Citaat: Er waren hier en daar nog wat geluiden, maar het geld is gewoon echt op. Zoals ik al zei: geen verkoop Huntelaar, geen nieuwe spelers. Wellicht dat Manchester City in de winterstop weer een poging doet. Als ze op tijd zijn zou Ajax nog kunnen inspelen op de markt en accepteert men het bod wellicht alsnog. De vraag is echter vooral of Huntelaar wel wil. Ik denk vrij zeker te weten van niet.
Toch vind ik het belachelijk dat je Sulejmani koopt voor 16,5 miljoen euro koopt en vervolgens voor echt nodige versterkingen geen geld meer hebt. Had gewoon amrabat gehaald. Die was een miljoen of 3 en is binnen nu en 3 jaar ook 15 miljoen waard.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 22:19
|
|
Citaat: Als je wilt kan ik wel een rapportje andere keer schrijven.
Ik ben benieuwd Pablo.
|
Jari4
Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 19:10
|
|
Citaat: Er waren hier en daar nog wat geluiden, maar het geld is gewoon echt op. Zoals ik al zei: geen verkoop Huntelaar, geen nieuwe spelers. Wellicht dat Manchester City in de winterstop weer een poging doet. Als ze op tijd zijn zou Ajax nog kunnen inspelen op de markt en accepteert men het bod wellicht alsnog. De vraag is echter vooral of Huntelaar wel wil. Ik denk vrij zeker te weten van niet.
Beste thomas, je hebt twee weken geleden gezegd dat ajax met een echte verdediger bezig was. Hij was beter dan vermaelen of oleger zei jij. Alleen de club van de speler wou alleen verkopen, niet verhuren. Er was een accoord van de speler , maar hij zou alleen komen als er geld was ( bv. bij verkoop huntelaar ) . Nu deze periode achter ons ligt, kun je mij en vele ajax fanz inlichten op welke jonge verdediger ajax zijn kaarten had gezet. Je kunt het volgens mij gerust zeggen , want over een half jaar kunnen de kaarten qua interesse in spelers ( zoals andere jaren ) weer volledig anders liggen.
IK ben echt benieuwd welk denkniveau van basten heeft ,qua betreft goede verdedigers.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 03:35
|
|
Ik kan hier helaas niet vertellen om welke verdediger het ging, Jari4. Ik heb immers het idee dat de interesse in deze jongen alles behalve verzadigd is. Het is slechts op de lange baan geschoven.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 19:33
|
|
Citaat: Ik kan hier helaas niet vertellen om welke verdediger het ging, Jari4. Ik heb immers het idee dat de interesse in deze jongen alles behalve verzadigd is. Het is slechts op de lange baan geschoven. Hij zit dus nog bij zijn club en is niet getransfereerd naar een andere club!? Ik ben benieuwd. Misschien dat Ajax met 't op tijd halen van een alternatief voor KJH (dus verkoop in de winterstop), deze speler alsnog haalt. Is dit dezelfde speler als Revo aanhaalde (uit Romenie)?
|
Evah
Forum berichten: 108
|
Geplaatst: Vr 5 sep 2008 17:23
|
|
Volgens mij ging het om Mateo Musacchio.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 5 sep 2008 22:13
|
|
Was het niet zo dat Musacchio naar Real Madrid ging?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 03:20
|
|
Dat is uiteindelijk niet doorgegaan. Komt nog wel in de winterstop, denk ik.
Citaat: Ik kan hier helaas niet vertellen om welke verdediger het ging, Jari4. Ik heb immers het idee dat de interesse in deze jongen alles behalve verzadigd is. Het is slechts op de lange baan geschoven. Hij zit dus nog bij zijn club en is niet getransfereerd naar een andere club!? Ik ben benieuwd. Misschien dat Ajax met 't op tijd halen van een alternatief voor KJH (dus verkoop in de winterstop), deze speler alsnog haalt. Is dit dezelfde speler als Revo aanhaalde (uit Romenie)?
Nee, het gaat niet om dezelfde speler. Roemenië is niet echt 'mijn' gebied. Maar inderdaad, aan de situatie van de betreffende speler is weinig veranderd. Ik heb overigens geen idee of hij over een paar maanden nog steeds bovenaan staat op het lijstje. Vanwege geld tekort bij Feyenoord heeft zich weer een andere hele interessante optie aangediend. Daarover de komende maanden hopelijk meer. Eens kijken of Ajax toehapt.
|
Ajaciedjuh
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 06:51
|
|
Citaat: Dat is uiteindelijk niet doorgegaan. Komt nog wel in de winterstop, denk ik.
Nee, het gaat niet om dezelfde speler. Roemenië is niet echt 'mijn' gebied. Maar inderdaad, aan de situatie van de betreffende speler is weinig veranderd. Ik heb overigens geen idee of hij over een paar maanden nog steeds bovenaan staat op het lijstje. Vanwege geld tekort bij Feyenoord heeft zich weer een andere hele interessante optie aangediend. Daarover de komende maanden hopelijk meer. Eens kijken of Ajax toehapt.Gaat 't hier over een verdediger of aanvaller (feyenooit was naar beide op zoek)?
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 09:14
|
|
Volgens mij is niemand uit de verdediging van Feyenoord goed genoeg voor Ajax!
|
Ajaciedjuh
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 10:09
|
|
Citaat: Volgens mij is niemand uit de verdediging van Feyenoord goed genoeg voor Ajax! Ik neem aan dat Thomas bedoeld dat feyenooit voor iemand interesse heeft, maar dat ze die niet kunnen betalen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 10:48
|
|
Good thinking, Ajaciedjuh. Het gaat inderdaad om een verdediger waar Feyenoord interesse in had. Maar goed, de interesse is bij Ajax nog niet gewekt hoor. Hopelijk komt dat nog wel.
|
Evah
Forum berichten: 108
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 11:34
|
|
Citaat: Was het niet zo dat Musacchio naar Real Madrid ging?
Die waren alleen geinteresseerd.
Goed, het gaat dus over die Braziliaanse verdediger van Zwolle, die 1 miljoen euro moest kosten. Weten we ook weer wie die goeiekope optie was. Met Masucchio dus de dure.
Is iets lastiger dan Sudoku, maar uiteindelijk komen we er wel uit met z'n allen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 11:44
|
|
Heb al eerder aangegeven dat het om een speler uit een buitenlandse competitie gaat. Jammer, Evah.
|
Criticus
Forum berichten: 40
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 12:48
|
|
Rukavina van Borussia Dortmund dan maar?
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 12:48
|
|
Srdjan Luchin??
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 12:51
|
|
Ik denk dat het raden naar spelers maar weinig zin zal hebben.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 12:56
|
|
Dat denk ik ook, Skilled. Jij weet als geen ander hoe taai ik kan zijn wanneer het moet.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 12:56
|
|
Citaat: Rukavina van Borussia Dortmund dan maar?
Rukavina is een rechtsback, hè! Terwijl Ajax op zoek is naar een centrale verdediger.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 13:13
|
|
Citaat: Dat denk ik ook, Skilled. Jij weet als geen ander hoe taai ik kan zijn wanneer het moet.
Haha, daar weet ik inderdaad alles van. Eigenlijk zou ik je naam wel eer aan doen door je voortaan 'Taaitaai' te noemen. De harde, ondoordringbare lekkernij die met name rond Sinterklaas wordt gegeten.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 13:48
|
|
Ik lees de laatste tijd, en zo nu ook vandaag weer, veel over die 21-jarige spits van AGOVV, Dries Mertens.
Scoorde vorrig seizoen 15 keer, en staat dit voetbaljaargang 5 uit 5.
Zou dit niet iets voor Ajax zijn? Hij moet naar verluid 1,3 miljoen euro kosten...
|