Auteur
|
Bericht
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 11:41
|
|
Lastige is wel. Je moet iemand halen die de komende 2 jaar ongeveer kan vullen. Als ik mag geloven dat Denswil echt zo'n toptalent is dan zal die ook steeds harder op de deur gaan kloppen, en die moet je dan niet in de weg staan doordat er pas iemand is aangetrokken.
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 12:44
|
|
Citaat: Stel je kan cashen op Vertonghen voor 14mil+ en je kan Mathijsen ophalen voor onder de 3miljoen, dan moet je dat gewoon altijd doen.. Mathijsen brengt ervaring mee en ik vind hem verdedigend beter dan Vertonghen. Koop een goed talent erbij en je houd per saldo een miljoen of 8 over. Dan word je er helemaal niet slechter van
Ja maar wilt Mathijssen wel komen? Die jongen kan volgens mij nog naar genoeg betere clubs dan Ajax. Niet dat ik hem niet graag zie komen, maar volgens mij waren er veel betere clubs geïnteresseerd in Joris.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 13:46
|
|
Van mij hoeft Mathijssen niet te komen, het is een degelijke verdediger. Misschien puur verdedigend sterker dan Vertonghen, maar met zijn opbouwende kwaliteiten zie ik als totaalpakket liever Vertonghen. Mathijssen speelt ook enkel maar in het Nederlands elftal bij gebrek aan beter, daar moeten we eerlijk in zijn. Het is een jongen die het maximale haalt uit zijn mogelijkheden en daar moet je hem krediet voor geven. Ik vind hem echter overschat. Stel dat vertonghen vertrekt, dan zie ik liever Moreno komen.
Stel dat Elia op te halen is voor een Mertens-achtig bedrag (6 tot 8 miljoen), dan zie ik die graag komen. Die schat ik toch hoger in dan onze huidige buitenspelers. In dat geval is een Mertens overbodig en dan kun je nog twijfelen over een Boerrigter.
Maar er wordt ook gesproken over het aantrekken van een fysiek sterke middenvelder... maar daar lees ik minder over dan over het kluivert-type spits die we graag zien komen. Welke spelers zien we graag komen jongens?
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 14:02
|
|
Lekkere discussie over Mathijssen, maar waar geopperd wordt om 3mln neer te leggen voor Mathijssen (+ dik salaris), oftewel zo'n 7mln afschrijving; kun je dan niet beter Chivu terug halen, gratis, en met eenzelfde dik salaris.. Spaar je al gauw 3mln transferkosten.. ;)
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 14:27
|
|
Citaat: Lekkere discussie over Mathijssen, maar waar geopperd wordt om 3mln neer te leggen voor Mathijssen (+ dik salaris), oftewel zo'n 7mln afschrijving; kun je dan niet beter Chivu terug halen, gratis, en met eenzelfde dik salaris.. Spaar je al gauw 3mln transferkosten.. ;)
+ Chivu is 3 keer zo goed als Mathijssen... enkel moet ie wat minder rode kaarten pakken. Had ie vroeger bij ons ook al last van. Helaas niet realistisch waarschijnlijk, zou wel een absolute toptransfer zijn!!!
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 14:53
|
|
Chivu hoef ik dus echt niet terug. Leuke vent, maar een matige verdediger die ook nog eens heel slecht bij Ajax past.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 15:42
|
|
Citaat: Chivu hoef ik dus echt niet terug. Leuke vent, maar een matige verdediger die ook nog eens heel slecht bij Ajax past.
Een goede complementaire middenvelder naast Eriksen en Anita. Jij hebt zelf nog eens gezegd dat hij daar zijn beste wedstrijden speelde. Voetballend en verdedigend goed, koppend goed, goede pass en uitstekende mentaliteit.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 16:04
|
|
Niet complementair. Te weinig diepgang.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 16:06
|
|
Vergeet Chivu, die gaat lekker nog minstens 3 jaar doorspelen bin Inter.
In Italie houden ze zoiezo erg lang vast aan ervaren spelers.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 16:53
|
|
Citaat: Niet complementair. Te weinig diepgang.
Hebben Eriksen en Anita al.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 17:05
|
|
Chivu had als laatste man bij Ajax genoeg diepgang, waarom zou hij dat niet als middenvelder hebben?
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 17:11
|
|
Citaat: Hebben Eriksen en Anita al.
Eriksen wel. Anita gaat nooit diep om ruimte te maken voor de opbouw. Zo'n speler heeft Ajax nodig. Chivu is ook zo'n type niet.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 17:33
|
|
Je zoekt dus een speler die diep staat op het middenveld, je kraakte De Zeeuw toch af vanwege die reden? Anita is tactisch zo goed, die kan je iedere opdracht meegeven. Chivu heeft ook behoorlijke hersens en heeft ook tactische bagage vanuit Italie en Interlands.
Eriksen-Chivu-Anita. Weinig scorend vermogen, El Hamdaoui heeft dat wel.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 17:37
|
|
Nee, niet een middenvelder die diep staat. Een middenvelder die diepte maakt. Belangrijk verschil. Anita is zo'n type niet. Idem voor Chivu.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 17:43
|
|
Citaat: Nee, niet een middenvelder die diep staat. Een middenvelder die diepte maakt. Belangrijk verschil. Anita is zo'n type niet. Idem voor Chivu.
Waarom heeft Ajax een middenvelder nodig die diepte maakt en waarom kunnen De Zeeuw en Anita dat niet maken? Ik snap dat ik De Jong niet hoef op te noemen want die staat nooit aanspeelbaar in de opbouw.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 17:58
|
|
Omdat, wil je enige tempo in je opbouw krijgen, je ruimte moet maken op het middenveld. Ajax-spelers (en zeker jongens uit eigen jeugd) komen en masse naar de bal toe in de opbouw, waardoor de ruimtes juist kleiner worden en het grotendeels blijft bij breedte balletjes. Eriksen doet dit wel (en maakt zich ook op de juiste momenten weer aanspeelbaar), maar de overige Ajax-middenvelders niet. Hierdoor is de Ajax-opbouw star en voorspelbaar. Ook omdat er nooit eens een crosspass wordt gegeven.
Nogmaals, diepte maken is iets anders dan enkel heel diep staan. Iemand als De Zeeuw staat zo diep dat hij een groot gat achterlaat in zijn rug, wat heel gevaarlijk is in de omschakeling. Dit in contrast met bijvoorbeeld Eriksen, die de momenten ook ziet om weer in te houden en zich aanspeelbaar te maken. Hierdoor is hij een aanspeelpunt voor de verdediging en kan hij wegdraaien of kaatsen op de onderkomende Anita.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 19:03
|
|
Citaat: Omdat, wil je enige tempo in je opbouw krijgen, je ruimte moet maken op het middenveld. Ajax-spelers (en zeker jongens uit eigen jeugd) komen en masse naar de bal toe in de opbouw, waardoor de ruimtes juist kleiner worden en het grotendeels blijft bij breedte balletjes. Eriksen doet dit wel (en maakt zich ook op de juiste momenten weer aanspeelbaar), maar de overige Ajax-middenvelders niet. Hierdoor is de Ajax-opbouw star en voorspelbaar. Ook omdat er nooit eens een crosspass wordt gegeven.
Nogmaals, diepte maken is iets anders dan enkel heel diep staan. Iemand als De Zeeuw staat zo diep dat hij een groot gat achterlaat in zijn rug, wat heel gevaarlijk is in de omschakeling. Dit in contrast met bijvoorbeeld Eriksen, die de momenten ook ziet om weer in te houden en zich aanspeelbaar te maken. Hierdoor is hij een aanspeelpunt voor de verdediging en kan hij wegdraaien of kaatsen op de onderkomende Anita.
Jij wilt dus met een middenvelder spelen die goed gebruik maakt van de ruimte tussen de aanvallers en de middenvelders.
Dit is zeer complex omdat je hierbij rekening moet houden met de positie die de aanvallers innemen(zij moeten ook aanspeelbaar blijven) en omdat je rekening moet houden met de ruimte die je achterlaat als je je in de diepte aanspeelbaar maakt.
Je moet goed op elkaar ingespeeld zijn als je dominant wilt spelen op de helft van de tegenstander. Je moet verder ook goed genoeg zijn om met een man in je rug, toch aanspeelbaar en balvast te zijn. Aissati kan tussen de linies spelen, zal Lodeiro het kunnen leren bij Jong Ajax met extra veel begeleiding? Deze spelers staan niet bekend om hun fenomenele omschakeling, daar kunnen ze dan Anita voor gebruiken. Die kan perfect rugdekking geven.
Voorwaarde voor een doordrukkende Anita is wel het een op een kunnen spelen van drie verdedigers(omdat de man van Anita opgevangen moet worden). Hier zie ik een rol voor Chivu weggelegd, voor de tactisch verdedigend fenomenale Chivu met snelle mensen naast zich(vooral de snelle Boilesen). Dus niet als middenvelder, maar als verdediger. Is Mathijsen verdedigend goed genoeg om Aldereweireld bij te sturen?
|
Snertkees
Forum berichten: 109
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 19:21
|
|
Citaat: Omdat, wil je enige tempo in je opbouw krijgen, je ruimte moet maken op het middenveld. Ajax-spelers (en zeker jongens uit eigen jeugd) komen en masse naar de bal toe in de opbouw, waardoor de ruimtes juist kleiner worden en het grotendeels blijft bij breedte balletjes. Eriksen doet dit wel (en maakt zich ook op de juiste momenten weer aanspeelbaar), maar de overige Ajax-middenvelders niet. Hierdoor is de Ajax-opbouw star en voorspelbaar. Ook omdat er nooit eens een crosspass wordt gegeven.
Jij wilt dus met een middenvelder spelen die goed gebruik maakt van de ruimte tussen de aanvallers en de middenvelders.
Dit is zeer complex omdat je hierbij rekening moet houden met de positie die de aanvallers innemen(zij moeten ook aanspeelbaar blijven) en omdat je rekening moet houden met de ruimte die je achterlaat als je je in de diepte aanspeelbaar maakt.
Je moet goed op elkaar ingespeeld zijn als je dominant wilt spelen op de helft van de tegenstander. Je moet verder ook goed genoeg zijn om met een man in je rug, toch aanspeelbaar en balvast te zijn. Aissati kan tussen de linies spelen, zal Lodeiro het kunnen leren bij Jong Ajax met extra veel begeleiding? Deze spelers staan niet bekend om hun fenomenele omschakeling, daar kunnen ze dan Anita voor gebruiken. Die kan perfect rugdekking geven.
Voorwaarde voor een doordrukkende Anita is wel het een op een kunnen spelen van drie verdedigers(omdat de man van Anita opgevangen moet worden). Hier zie ik een rol voor Chivu weggelegd, voor de tactisch verdedigend fenomenale Chivu met snelle mensen naast zich(vooral de snelle Boilesen). Dus niet als middenvelder, maar als verdediger. Is Mathijsen verdedigend goed genoeg om Alderweireld bij te sturen?
Helaas is Chivu niet een makkelijke jongen (zacht uitgedrukt).
|
Snertkees
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 19:23
|
|
Citaat: Je zoekt dus een speler die diep staat op het middenveld, je kraakte De Zeeuw toch af vanwege die reden? Anita is tactisch zo goed, die kan je iedere opdracht meegeven. Chivu heeft ook behoorlijke hersens en heeft ook tactische bagage vanuit Italie en Interlands.
Eriksen-Chivu-Anita. Weinig scorend vermogen, El Hamdaoui heeft dat wel. Laten we hoepen dat we volgend seizoen een andere spits hebben. Ik vind namelijk dat hij niet in het systeem past, hij geen goede klik heeft met FdB en presteert ondermaats.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 20:59
|
|
Chivu was een paar jaar geleden een van de sterkhouders, ik zie niet in waarom een Chivu van nu dat niet is. Hij is ongetwijfeld beter geworden, meer ervaring en de Eredivisie is achteruit gegaan.
|
Snertkees
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 21:16
|
|
Citaat: Chivu was een paar jaar geleden een van de sterkhouders, ik zie niet in waarom een Chivu van nu dat niet is. Hij is ongetwijfeld beter geworden, meer ervaring en de Eredivisie is achteruit gegaan.
Chivu is alleen niet meer helemaal 100%. Ik denk dat hij alleen maar last is aan het team door zijn gedrag(zie http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... ard__.html)
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 22:37
|
|
Alsof van Basten en Bergkamp 100% heilig waren.
Ik vind dat er wel een verschil is tussen incidenten en echte idioten. En Chivu hoort zeker niet bij de idioten.
Voor mij is Chivu de droomaankoop. Ik zie hem als 1 van de weinige oud-ajacieden die wel zou slagen in dit Ajax.
|
Snertkees
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 22:42
|
|
Citaat: Alsof van Basten en Bergkamp 100% heilig waren.
Ik vind dat er wel een verschil is tussen incidenten en echte idioten. En Chivu hoort zeker niet bij de idioten.
Voor mij is Chivu de droomaankoop. Ik zie hem als 1 van de weinige oud-ajacieden die wel zou slagen in dit Ajax.
Al zouden ze hem überhaupt kunnen kopen, is er dan nog ruimte voor salaris? Ik denk het niet, ik denk dat je jongere kunt kopen die even goed zijn voor ietsje meer geld maar veel minder salaris als je even goed door scout.
|
Geenidee4
Forum berichten: 531
|
Geplaatst: Do 5 mei 2011 08:30
|
|
Citaat: Alsof van Basten en Bergkamp 100% heilig waren.
Al zouden ze hem überhaupt kunnen kopen, is er dan nog ruimte voor salaris? Ik denk het niet, ik denk dat je jongere kunt kopen die even goed zijn voor ietsje meer geld maar veel minder salaris als je even goed door scout.
Dat is het hem nou juist bij Ajax. De scouting was de afgelopen jaren nou niet echt best. Ipv jongens als Ruiz, Mertens of Chadli werden Luque, Urzaiz, Kerlon en weet ik wie gehaald. Nu lijkt het eindelijk de goede kant op te gaan met Sigthorsson (die hopelijk komt, ben wel fan van hem), Rits, Fischer etc. Die laatste twee zijn nog jong en zullen dus waarschijnlijk bij de A1 beginnen, maar je kunt niet vroeg genoeg starten met talenten!
Ik hoop dat als Cruijff komt, hij oud-spelers of andere mensen met voetbalverstand aan zal stellen als scouts.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 5 mei 2011 08:36
|
|
Rits zal niet in de A1 willen spelen als hij komt, aangezien hij al gedebuteerd heeft bij GBA in het eerste elftal. Ik verwacht dat Rits in jong-ajax gaat spelen of een jaar verhuurd word aan een JL/ eredivisie club.
|