Geregistreerd: 22-06-2008 Forum berichten: 1489 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Ma 18 apr 2011 13:17
Huseklepp is vorig jaar gescout door John Steen. Verder zal de Fin Toivomaki ook wel gescout zijn door hem. Rasmus Elm is ook eens door Ajax gescout toen hij nog in Noorwegen speelde.
Volgens mij loopt er in de rest van Scandinavie ook niet zoveel talent rond.
Geregistreerd: 24-10-2007 Forum berichten: 4200 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 18 apr 2011 14:08
Citaat:
Wie kwam er eigenlijk met Bergdolmo, Pasanen, Ibrahimovic en Rosenberg?
Dus? Dat is allen al behoorlijk lang geleden. Rosenberg kwam in 2005 en de rest kwam in 2001 of 2000 en dat is dus al zo'n 10 jaar geleden.
Mja dan snap ik je kritiek dus al helemaal niet. Jij denkt dat Steen Olsen zich nu puur op Denemarken focust? Dat lijkt me dus redelijke onzin, je kan zo nog de namen zoals Sorensen, Lindgren en Toivomaki toevoegen. Los van het feit dat Ajax inderdaad ook in verband werd gebracht met Huseklep, Toivonen, Skljelbred en Elm. Ajax kijkt er echt wel hoor…
De reden dat Ajax – naar mijn mening – nu vooral Denen haalt heeft te maken met drie dingen.
1. Denemarken heeft een grotere populatie dan Zweden, Finland of Noorwegen, gecombineerd met een grotere voetbalcultuur. De kans dat je in Denemarken meer talent vind is dus groter. Voorbeeld daarvan zijn ook de prestaties van de jeugdelftallen i.v.m. die van Noorwegen, Zweden en Finland.
2. Denemarken heeft momenteel goede jeugdlichtingen waar Boilesen, Eriksen en Fischer voorbeelden van zijn. Gecombineerd met de goede naam die Ajax al heeft opgebouwd in het verleden is het voor Ajax dus ideaal om te halen.
3. In Denemarken is een sterkere competitie, Kopenhagen is momenteel ook de sterkste club van de Noord-Eu. Nu lopen er in die regios ook niet heel veel spelers rond die interessant zijn voor Ajax
Zoveel toptalent loopt er niet in Zweden, dat is echt een fabeltje...
Geregistreerd: 15-11-2007 Forum berichten: 5208 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 18 apr 2011 14:35
Ik vind Zweden overschat worden qua talent. Het valt echt reuze mee zoals je zegt. In Finland heeft Ajax niet veel te zoeken. Loopt zeer weinig talent. Dalle Valle en Pukki, dat zijn dan hun grootste talenten nog wel. Momenteel speelt er een Noorweegse aanvallende middenvelder in de jeugd van Man Utd, waarin ook Ajax mee in verband werd gebracht. De jeugdtalenten van Noorwegen maken individueel meer indruk op mij dan de Zweedse. Jammer dat de Engelse clubs alles uit Noorwegen opkopen. Ook FC Twente probeert er een slaatje uit te slaan. Ajax kan zich daarom beter op Denemarken richten.
Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 18 apr 2011 14:39
@ Pushkin: Heb jij enig idee hoe we Fischer moeten zien? Talent wat ook weer een hele grote gaat worden? Gevalletje Eriksen en Boilesen zeg maar?
Of een waar nog twijfels bij zijn?
Geregistreerd: 24-10-2007 Forum berichten: 4200 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 18 apr 2011 15:06
Citaat:
Ik vind Zweden overschat worden qua talent. Het valt echt reuze mee zoals je zegt. In Finland heeft Ajax niet veel te zoeken. Loopt zeer weinig talent. Dalle Valle en Pukki, dat zijn dan hun grootste talenten nog wel. Momenteel speelt er een Noorweegse aanvallende middenvelder in de jeugd van Man Utd, waarin ook Ajax mee in verband werd gebracht. De jeugdtalenten van Noorwegen maken individueel meer indruk op mij dan de Zweedse. Jammer dat de Engelse clubs alles uit Noorwegen opkopen. Ook FC Twente probeert er een slaatje uit te slaan. Ajax kan zich daarom beter op Denemarken richten.
Twente heeft dan ook Halvar Thoresen in huis, dat spreekt wel in hun voordeel. Ben benieuwd of die Flamur Kastrati van ze trouwens nog gaat doorbreken (was verhuurd als ik me niet vergis). Verder eens met je analyse, er loopt ook meer talent in Noorwegen rond in mijn ogen. Helaas is de naam van Ajax in Noorwegen net wat minder groot (wij hebben geen echt legendarische Noorse spelers in het verleden gehad) dan b.v. Denemarken of zelfs Zweden. Solksjaer scout voor United wel in Noorwegen, en plukt daar het toptalent wel weg.
@sincere Ken hem zelf verder niet, kijk meestal naar jeugdelftallen die net wat ouder zijn. De geluiden uit Denemarken die ik meekrijg (en die hem wel kennen) zeggen inderdaad dat deze jongen net zoals Boilesen en Eriksen hors categorie is.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 404 Nieuws reacties: 5 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 24 apr 2011 10:59
Kan je iets meer over die Henriksen vertellen, bij welk club speelt hij? Op basis van wat hoe je hem beschrijft lijkt me dat een erg interessante speler.
Wat betreft Castillon, ik vind dat Ajax niet kan inzetten met hem als eerste spits voor het nieuwe seizoen. Ajax moet Mounir weg doen en investeren in een sterke en goede spits vooraan, maar ik vind wel dat Castillon een kans moet krijgen als tweede spits en dus vast bij de selectie moet komen. Zo kan hij leren van de eerste spits, minuten maken, leren en beter worden. Als hij echt zo goed is dan komt zijn tijd onder De Boer zeker wel. Ook Cvitanich zou beter verkocht worden, denk dat dit voor beide partijen de beste oplossing is.
Geregistreerd: 24-04-2011 Forum berichten: 138 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 09:41
Ik denk dat ze ook meer in de Jupiler League moeten kijken. Er zitten aantal bij die als je ze eerst aan een club als ADO of Heracles verhuurt best niveau AJAX kunnen zitten.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 2698 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 11:18
Citaat:
Allofs: ‘We zijn over veel dingen niet tevreden bij Arnautovic’
Marko Arnautovic kan dit seizoen niet overtuigen bij Werder Bremen. De voormalig FC Twente-aanvaller komt normaal gesproken niet in aanmerking voor een basisplaats, en kon evenmin imponeren toen hij vrijdag door de blessure van Sandro Wagner toch mocht beginnen.
Gevraagd naar zijn mening over het spel van de 22-jarige Oostenrijker was Klaus Allofs duidelijk. “Niet goed!”, aldus de manager tegenover BILD. “We zijn over veel dingen niet tevreden. Hij moet nog een hoop leren, dat heeft de wedstrijd tegen VfL Wolfsburg onderstreept”, vindt Allofs. Arnautovic was afgelopen zomer een miljoenenaankoop, maar scoorde dit seizoen slechts twee keer.
De beleidsbepaler van Werder legde na de 1-0 nederlaag tegen Wolfsburg de vinger op de zere plek en schoof Arnautovic indirect de verantwoordelijkheid voor het verlies in de schoenen, door te wijzen op de waarde van de speler die hij verving. “Met Sandro erbij functioneert onze voorhoede”, vertelde Allofs. “Hij werkt heel veel”, legde de manager uit waar het bij de Oostenrijker aan schort.
Wat zou ik hem graag zien. Beetje gek is hij, maar Ibrahimovic is ook gek en Sneijder was dat ook. Ideale spits zal hij zijn. Fysiek sterk, technisch goed, snel, jong, actie, overzicht en scorend vermogen. Tevens heeft hij ook een beetje karakter, iets wat dit Ajax mist.
Geregistreerd: 16-05-2008 Forum berichten: 1624 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 11:28
Citaat:
Allofs: ‘We zijn over veel dingen niet tevreden bij Arnautovic’
Marko Arnautovic kan dit seizoen niet overtuigen bij Werder Bremen. De voormalig FC Twente-aanvaller komt normaal gesproken niet in aanmerking voor een basisplaats, en kon evenmin imponeren toen hij vrijdag door de blessure van Sandro Wagner toch mocht beginnen.
Gevraagd naar zijn mening over het spel van de 22-jarige Oostenrijker was Klaus Allofs duidelijk. “Niet goed!”, aldus de manager tegenover BILD. “We zijn over veel dingen niet tevreden. Hij moet nog een hoop leren, dat heeft de wedstrijd tegen VfL Wolfsburg onderstreept”, vindt Allofs. Arnautovic was afgelopen zomer een miljoenenaankoop, maar scoorde dit seizoen slechts twee keer.
De beleidsbepaler van Werder legde na de 1-0 nederlaag tegen Wolfsburg de vinger op de zere plek en schoof Arnautovic indirect de verantwoordelijkheid voor het verlies in de schoenen, door te wijzen op de waarde van de speler die hij verving. “Met Sandro erbij functioneert onze voorhoede”, vertelde Allofs. “Hij werkt heel veel”, legde de manager uit waar het bij de Oostenrijker aan schort.
Wat zou ik hem graag zien. Beetje gek is hij, maar Ibrahimovic is ook gek en Sneijder was dat ook. Ideale spits zal hij zijn. Fysiek sterk, technisch goed, snel, jong, actie, overzicht en scorend vermogen. Tevens heeft hij ook een beetje karakter, iets wat dit Ajax mist.
Absolute miskoop, KAN erg goed voetballen maar laat het zelden zien waarvoor hij de schuld altijd bij iemand anders zoekt terwijl er maar 1 iemand verantwoordelijk is voor het floppen van zijn carriere ondanks de kwaliteiten die hij bezit. Als je het niet wil zien, zul je het ook nooit zien.......
Wellicht over een jaar of 2 een voorhoede ergens in de zandbak van het Midden-Oosten: Diba - Arnautovic - Owusu
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 12:07
Arnautovic zit tussen Ballotelli en El Ham in dus is nog een stukje erger.. Heeft kwalitatief wel meer mogelijkheden dan El Ham maar er staat ook een nog grotere rotkop op. Om over de mentaliteit van deze verwende speler maar niet te spelen..
Een zandbak team met Arnautovic, El Ham en Ballotelli heerlijk .
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 13:35
Citaat:
Arnautovic zit tussen Ballotelli en El Ham in dus is nog een stukje erger.. Heeft kwalitatief wel meer mogelijkheden dan El Ham maar er staat ook een nog grotere rotkop op. Om over de mentaliteit van deze verwende speler maar niet te spelen..
Een zandbak team met Arnautovic, El Ham en Ballotelli heerlijk .
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 13:50
Citaat:
Met Balotelli komt het nooit meer goed. Die gozer is écht gek. Bij Arnautovic heb ik het idee dat het nog over gaat.
Ik heb het idee dat het met Balotelli inderdaad niet meer goedkomt, ook met Arnautovic, El Hamdaoui en Pepe heb ik dat. Alsmede met nog wel een aantal mafketels (Barton van Newcastle en er lopen er vast nog wel wat op de velden, had dat vroeger ook b.v. met Alan Smith [ ook zon mafketel">).
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 14:35
Citaat:
Met Balotelli komt het nooit meer goed. Die gozer is écht gek. Bij Arnautovic heb ik het idee dat het nog over gaat.
Ik heb het idee dat het met Balotelli inderdaad niet meer goedkomt, ook met Arnautovic, El Hamdaoui en Pepe heb ik dat. Alsmede met nog wel een aantal mafketels (Barton van Newcastle en er lopen er vast nog wel wat op de velden, had dat vroeger ook b.v. met Alan Smith [ ook zon mafketel">).
Vergeet good old Vinnie Jones en Gascoigne niet ;-)
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 15:07
Hoe heet die ook al weer van Arsenal was dat niet Tony Adams? (kon er ook wat van). Verder nog Roy Keane en misschien wel de meest maffe voetballer Cantona..
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 16:40
Citaat:
Hoe heet die ook al weer van Arsenal was dat niet Tony Adams? (kon er ook wat van). Verder nog Roy Keane en misschien wel de meest maffe voetballer Cantona..
Ja, bij die laatste heeft Van Gaal zijn inspiratie gehaald voor zijn karate trap denk ik Maar de smerigste speler vond ik toch altijd Vinnie Jones!
Geregistreerd: 18-06-2008 Forum berichten: 455 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 22:28
Citaat:
Heb toevallig net een nieuwtje binnen gekregen..Oussama is gisteren door Blind benadert, die heeft aangegeven dat ze em volgen. Zelfde geldt ook voor Narsingh. Oussama en Narsingh hebben zich rot gelachen om Ebicillio gisteren.
Geregistreerd: 04-07-2008 Forum berichten: 563 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 22:32
Citaat:
Heb toevallig net een nieuwtje binnen gekregen..Oussama is gisteren door Blind benadert, die heeft aangegeven dat ze em volgen. Zelfde geldt ook voor Narsingh. Oussama en Narsingh hebben zich rot gelachen om Ebicillio gisteren.
Beiden staan open voor Ajax!!
Van Chelseaman op AN. Voor wat het waard is. Komt lekker betrouwbaar over hoe hij het typt.
Geplaatst: Di 3 mei 2011 09:24
Speelt deze competitie helft aardig/goed. Maar speelt al een paar seizoenen slecht, is niet voor niets verhuurd aan Excelsior omdat hij gewoon niet goed genoeg was.
Ik vind persoonlijk Vormer beter, is nog jonger ook.