Auteur
|
Bericht
|
Benji
Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 21 aug 2008 16:41
|
|
Thomas, ik neem aan dat Sno niet een van de spelers was waarvan je wist dat Ajax er eventueel mee bezig was?
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Do 21 aug 2008 23:06
|
|
Dat hoop ik toch inderdaad ook niet. Ik denk echter dat Sno gehaald is voor de breedte op het middenveld. Ik denk dat hij daar dit seizoen zijn nut wel kan hebben. Ik heb hem niet genoeg als middenvelder zien spelen om een oordeel te kunnen vellen over zijn potentiële kwaliteiten. Ik denk echter niet dat hij Gabri, laat staan Lindgren uit de basis kan spelen. Ik hoop echter nog steeds dat Ajax de knip trekt voor een goede mandekker en indien Huntelaar vertrekt, nog een goede spits!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 10:46
|
|
Uiteraard wist ik niet dat Ajax Sno op het oog had als nieuwe middenvelder, Benji. Dan waren er hier wel rookalarmen afgegaan. Ajax moest blijkbaar op de centjes gaan letten.
Citaat: Is die Belhadj iets voor Ajax, kent iemand wat meer van deze speler? En die Braziliaanse spits die nu in het geruchtencircuit genoemd wordt, heeft iemand daar meer data over?
Huntelaar alsnog last-minute naar Real (history repeats itself)... Klote! Progrebnyak zou een goede vervanger zijn, Berg van Groningen misschien?
Keirrison is een type Torres. Erg handig in de buurt van de goal, enorm snel, listig, behendig, doelgericht. Met de rug naar de goal is hij niet zo sterk.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 11:01
|
|
Citaat: Uiteraard wist ik niet dat Ajax Sno op het oog had als nieuwe middenvelder, Benji. Dan waren er hier wel rookalarmen afgegaan. Ajax moest blijkbaar op de centjes gaan letten.
Ik ga altijd twijfelen als clubs melden dat ze op de centjes moeten letten, zeker als ze blijkbaar bezig waren (zijn) met een goeie verdediger. Goedkoop zal die niet zijn, dan begrijp ik niet waarom je uberhaupt aan de missie begint als je van tevoren al niet over voldoende financiele middelen beschikt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 12:17
|
|
Ajax begint daar makkelijk aan. Ze hebben wel vaker het idee dat ze met spiegeltjes en kraaltjes spelers op kunnen halen. Dat valt vrijwel overal waar je zoekt wel tegen. Tijd om wakker te worden. Tijd om ook eens gebruik te gaan maken van je netwerk.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 14:49
|
|
Thomas wrote:
Citaat: Tijd om wakker te worden. Tijd om ook eens gebruik te gaan maken van je netwerk.
Het is grappig dat je het zegt, want ik had verwacht dat Blind voor Adelaye van Sparta zou gaan. Echt zo'n typische Blind aankoop... Gelukkig heeft MvB het laatste woord en zijn we bespaard met deze zeer overschatte verdediger.
|
stefanbroeders
Forum berichten: 12
|
Geplaatst: Za 23 aug 2008 00:32
|
|
Ik ben zeer in m´n nopjes met wat betreft het aankoop en deels verkoopbeleid van ajax deze zomer. Nu met Sno en Oleguer jongens die eindelijk eens iets brengen wat ik al jaren mis Fysiek en mentalieteit. Hadden we zeker nodig na het vertrek van Heitinga, Davids en Stam. Sulejmani, Cvitanich en Aisatti die zorgen dat er voorin individueel en in de breedte veel meer mogelijk is. (niet meer zo afhankelijk van Huntelaar en Suarez). En ook nog eens de (mogelijke) verkopen/verhuren van spelers als Delorge, Colin, Luque, Bakircioglu en Mitea. Jongens die best kunnen voetballen maar de jeugd en Ajax in de weg zitten. Perez vind ik een andere zaak. Maar kan de keuze enigzins ook wel begrijpen. Alleen ik mis nog altijd een ding. Die beloofde extra verdediger. Die speler die we op de bank hebben, zodat als er iemand uitvalt er nog iemand staat. Met alle respect voor van der Wiel en Slijngaard maar die jongens zijn er nog net niet. Haal liever een speler als Koenders (mag weg bij Az), Olsson, De Fauw, Dickoh of Sprockel. Nou is de ene misschien meer een vrije verdediger of meer rechtsback. Maar ze hebben allen wat meer ervaring. Waar trouwens Olsson het verst er boven uit springt. Als Ajax ergens nog iets heeft liggen. Of door een verkoop nog iets kan halen. Haal dan een wat verdediger met wat meer ervaring. Dan heb je een gebalanceerde, breede, topselectie die kampioen kan (misschien wel moet) worden. Dus Ajax kijk wat mogelijk is en dan gaan we er met z'n allen een schitterend seizoen van maken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 23 aug 2008 12:11
|
|
Volgens mij hebben we helemaal geen verdediger voor de bank nodig. We moeten juist af van die breedte aankopen. Er moet doorgeselecteerd worden en dat doe je door een jongen te halen die beter is dan bijv. Vermaelen. Ik noem Vermaelen omdat ik denk dat Van der Wiel zich binnen no time heeft ontpopt tot betere Ajax-verdediger dan Vermaelen.
Hoe dan ook, jongens als Koenders, Olsson, De Fauw, Dickoh of Sprockel hebben het niveau niet en zijn niet wat we zoeken. De meesten passen qua manier van spelen ook totaal niet bij onze speelstijl.
|
Jari4
Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Za 23 aug 2008 13:37
|
|
Citaat: Over die verdediger kan ik helaas niets zeggen. Daar is de voetbalwereld veel te onvoorspelbaar voor. Huntelaar zou nog verkocht kunnen worden en dan kan de zaak opeens weer helemaal anders komen te liggen. Ajax heeft kort geleden nog geïnformeerd naar een huurperiode, maar daarin was de huidige club van die jongen niet geïnteresseerd. Als Ajax deze transferperiode nog wil en het juiste bedrag op tafel wil leggen, komt hij vrijwel zeker gewoon naar Ajax. Maar goed, daar is voorlopig geen sprake meer van.
.
Beste thomas, bedankt voor je reactie in de topic sno, maar ik heb hem even hier naar toegezet omdat het over een aankoop suggestie gaat.
Dat je de naam niet kunt zeggen begrijp ik , maar is het een topper of belofte uit een buitenlandse competitie.( overbodige speler bij die club ) ? Één ding snap ik niet goed aan het verhaal. Je schijft dat de speler graag wil. Maar ze willen dus wel van deze verdediger af , want bij een goed bedrag kan hij dus weg. Is het dus nog wel mogelijk als in de laatste week de club hem WEL wil verhuren ,hij alsnog gaat komen, of als er één overbodige speler nog verkocht wordt. Want ik neem aan dat een speler huren voor 1 jaar niet een groot transferbedrag zal moeten kosten. Maar als een speler zelf erg graag wil en ajax , moet dit toch nog mogelijk zijn binnen 1 week?? Het boek van een extra verdediger is dus nog niet definitief gesloten ??
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Za 23 aug 2008 14:01
|
|
Ik denk dat het nog steeds niet al misstaan om een goedkope verdediger voor de breedte aan te trekken. Zo zat Verbeek gisteren bij Zwolle voor Bothegim, die voor 1 miljoen weg mag. Schijnt een groot talent te zijn.
|
Maurice
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 12:49
|
|
Citaat: Gerucht: Djourou naar Ajax
zondag 24 augustus, door tank, amsterdam, 13:02u, amsterdam
Volgens Sportweek gaat het gerucht dat Arsenal-verdediger Johan Djourou vertrekt naar Ajax. De 21-jarige Zwitser zou in de ArenA een meerjarig contract kunnen tekenen. Djourou brak bij Arsenal nooit echt door. In vier seizoenen (waarvan een half seizoen bij Birmingham City) kwam de talentvolle verdediger tot 43 officiële wedstrijden.
http://www.sportweek.nl/voetbaltransfers-zomer-2008.asp
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 13:16
|
|
Dit hoort in de mogelijke aanwinsten-topic, Maurice.
Citaat: Over die verdediger kan ik helaas niets zeggen. Daar is de voetbalwereld veel te onvoorspelbaar voor. Huntelaar zou nog verkocht kunnen worden en dan kan de zaak opeens weer helemaal anders komen te liggen. Ajax heeft kort geleden nog geïnformeerd naar een huurperiode, maar daarin was de huidige club van die jongen niet geïnteresseerd. Als Ajax deze transferperiode nog wil en het juiste bedrag op tafel wil leggen, komt hij vrijwel zeker gewoon naar Ajax. Maar goed, daar is voorlopig geen sprake meer van.
.
Beste thomas, bedankt voor je reactie in de topic sno, maar ik heb hem even hier naar toegezet omdat het over een aankoop suggestie gaat.
Dat je de naam niet kunt zeggen begrijp ik , maar is het een topper of belofte uit een buitenlandse competitie.( overbodige speler bij die club ) ? Één ding snap ik niet goed aan het verhaal. Je schijft dat de speler graag wil. Maar ze willen dus wel van deze verdediger af , want bij een goed bedrag kan hij dus weg. Is het dus nog wel mogelijk als in de laatste week de club hem WEL wil verhuren ,hij alsnog gaat komen, of als er één overbodige speler nog verkocht wordt. Want ik neem aan dat een speler huren voor 1 jaar niet een groot transferbedrag zal moeten kosten. Maar als een speler zelf erg graag wil en ajax , moet dit toch nog mogelijk zijn binnen 1 week?? Het boek van een extra verdediger is dus nog niet definitief gesloten ??
Het gaat om een jonge speler. De speler wil graag, maar ik heb nergens gezegd dat z'n club graag van hem af wil. Iedere speler is te koop, dus dat hij bij een goed bedrag weg mag doet daar niets aan af. Als de club hem graag kwijt was geraakt dan had Ajax hem wel kunnen huren met een optie tot koop. Dat wilde de huidige club van die jongen echter niet.
|
Evah
Forum berichten: 108
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 15:30
|
|
Klopt het gerucht dat ie uit Zuid Amerika komt?
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 15:39
|
|
Er komt niemand meer bij. Huntelaar blijft ook. Van Basten heeft duidelijk laten blijken dat hij Huntelaar niet kwijt wil. Er is dus geen financiële ruimte om te investeren.
Komt zo een transfer van Sulejmani toch in een ander daglicht te staan. Een jongen die nog steeds last van zijn knie heeft en daarom geen directe versterking is. Die zal een operatie ondergaan is mijn verwachting en de helft van het seizoen niet spelen. Ik heb dat al ergens op een ander forum aangegeven dat ik dit zag gaan gebeuren. Heel jammer.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 15:55
|
|
Sulejmani heeft toch al een operatie ondergaan? Hij kampt volgens mij gewoon nog steeds met de naweeën.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 16:23
|
|
Citaat: Sulejmani heeft toch al een operatie ondergaan? Hij kampt volgens mij gewoon nog steeds met de naweeën.
Nee. Ze wilden het laten helen met rust. Vandaar ook het door mij geschetste scenario. Echt vervelend.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Do 28 aug 2008 13:50
|
|
Ik kan suggereren wat ik wil maar MvB heeft verklaard dat de selectie rond is met de aankoop van Sno, dus tijdens de winterstop gaan we weer verder met een nieuwe ronde met nieuwe kansen tijdens deze tranferperiode.
|
Maurice
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 20:37
|
|
mmmm, heb het gevoel dat we voor 12 uur vanavond een kleine kale AZ'er rijker zijn.... let maar op
Misschien totaal overbodig met Lindgren, Sno, en Anita, maar zoals bekend is van Basten gecharmeerd van De Zeeuw, en schijnt de relatie met van Gaal nogal bekoelt te zijn.
|
Micky
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 20:43
|
|
Alsjeblieft niet zeg, een van nederlands meest overschatte voetballers!!
Die hoef ik niet bij ajax te zien!!!!
Overigens denk ik wel dat er nog 1mischien wel 2 spelers bij komen. Geen grote namen maar nog twee jeugdige spelers ofzo
|
ajacied18
Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 21:41
|
|
Ik reken totaal nergens meer op, ze hebben toch gezegd dat er geen speler meer bijkomt??
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 22:08
|
|
Er gaat echt niets meer komen hoor denk ik..
|
Maurice
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 22:23
|
|
Citaat: Ik reken totaal nergens meer op, ze hebben toch gezegd dat er geen speler meer bijkomt??
Citaat: Er gaat echt niets meer komen hoor denk ik..
Zeg nooit nooit...
Deze avond zijn er toch nog behoorlijk wat transfers doorgevoerd hoor!
Slijngaard naar Sparta, John naar NEC, Hofs naar Vitesse, Cziommer naar Utrecht, Luque naar Malaga etc etc.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 23:05
|
|
Demy de Zeeuw is zeker geen overschatte voetballer. Maar ik denk ook niet dat Ajax nog iemand zal halen oor. Over 3 kwartier is het 12uur 'snachts, en tot nog toe is er niks bekend
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 13:25
|
|
Er waren hier en daar nog wat geluiden, maar het geld is gewoon echt op. Zoals ik al zei: geen verkoop Huntelaar, geen nieuwe spelers. Wellicht dat Manchester City in de winterstop weer een poging doet. Als ze op tijd zijn zou Ajax nog kunnen inspelen op de markt en accepteert men het bod wellicht alsnog. De vraag is echter vooral of Huntelaar wel wil. Ik denk vrij zeker te weten van niet.
|
Maurice
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 13:38
|
|
Nouja, Manchester City is toch een topclub in opkomst, en dat bewijst het maar weer eens met het aantrekken van Robinho.
Echter vraag ik me af of hij dat wel zou moeten doen... Met mega (talentvolle) aanvallers als Jo, Robinho, Elano(speelt veelvulding in de spits) Sturridge, Evans etc. zou het heel moeilijk worden om een plaatsje te veroveren.
|