Auteur
|
Bericht
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 11:31
|
|
Maar waarom Boilesen in het centrum zetten? Hij heeft snelheid en is voetballend zeer goed. Als centrale verdediger kun je dan niet je krachten optimaal benutten, wat hij op de back-positie duidelijk wel kan.
Mocht Vertonghen vertrekken, dan moet er gewoon een centrale verdediger bijkomen, die kan opbouwen én verdedigen.
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 11:42
|
|
Citaat: Maar waarom Boilesen in het centrum zetten? Hij heeft snelheid en is voetballend zeer goed. Als centrale verdediger kun je dan niet je krachten optimaal benutten, wat hij op de back-positie duidelijk wel kan.
Mocht Vertonghen vertrekken, dan moet er gewoon een centrale verdediger bijkomen, die kan opbouwen én verdedigen.
Juist, Boilesen als back up CV is natuurlijk niks mis mee, maar om nu weer bij vertrek van een volwassen speler een jeugdspeler in te gaan passen lijkt mij op zich niks mis mee, maar het is voor de balans op het veld niet goed, je hebt gewoon leiders nodig en ervaring anders krijg je hetzelfde als 010 in de eerste helft vanhet seizoen. Daarbij word er aardig geld gegenereerd met tranfers, dus iets besteden mag dan ook wel. Ik zeg verdedigend moet er een topper bij komen en een spits natuurlijk. Voor het middenveld zitten we goed bezet dus daar is niets nodig.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 12:16
|
|
Citaat: Maar waarom Boilesen in het centrum zetten? Hij heeft snelheid en is voetballend zeer goed. Als centrale verdediger kun je dan niet je krachten optimaal benutten, wat hij op de back-positie duidelijk wel kan.
Ajax centrale verdedigers horen snel en voetballend zeer goed te zijn omdat ze dan verder van het doel af kunnen verdedigen.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 14:11
|
|
Zover ik weet is Boilesen zowel als back als in het centrum inzetbaar. Het is aan hem om te laten zien waar hij het beste tot zijn recht komt. Bij de A's speelde hij de laatste weken ook als CV meende ik.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 15:52
|
|
Ajax centrale verdedigers horen snel en voetballend zeer goed te zijn omdat ze dan verder van het doel af kunnen verdedigen.
Bovendien hoort een centrale verdediger duelkracht te hebben en moet hij verdedigend goed zijn.....
En dan komt Daley Blind op de linksback, een positie waar je nog veel meer snelheid moet hebben dan centraal in de verdediging. Man, man, man, wat een beleid wil jij doorvoeren....
Daarbij zijn voetballende linkervleugelverdedigers mét snelheid zeer schaars. Boilesen is er zo één. Als je hem vanaf nu opleidt als linksback, kun je hem voro een groot bedrag verkopen. Als je hem centraal neer gaat zetten, zullen buitenlandse clubs geen grote bedragen voor hem neerleggen, omdat hij qua lengte en fysiek te klein is voor de top.
Laten we nou gewoon een linkercentrale verdediger halen bij een vertrek van Vertonghen. Kan Boilesen gewoon op de linksback blijven, en kan Denswil nog 2 jaartjes doorgroeien en dan een plek centraal in de verdediging overnemen. Anders zit je over 2 jaar weer met 2 verdedigers op 1 positie (Denswil + Boilesen).
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 15:54
|
|
Boilesen heeft duelkracht en is verdedigend misschien (nog) geen topper maar dat zijn Vertonghen en Alderweireld ook niet.
Wat een beleid wil ik invoeren? Frank de Boer is degene geweest die Daley een basisplaats als linksback heeft gegeven en inderdaad hij is geen topper maar iets veel beters zal Ajax niet krijgen en daarom zou ik een seizoen roeien met de riemen die mij gegeven zijn en daarna Denswil centraal in de verdediging zetten zodat Boilesen weer op links kan spelen.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 15:57
|
|
Citaat: Boilesen heeft duelkracht en is verdedigend misschien (nog) geen topper maar dat zijn Vertonghen en Alderweireld ook niet.
Wat een beleid wil ik invoeren? Frank de Boer is degene geweest die Daley een basisplaats als linksback heeft gegeven en inderdaad hij is geen topper maar iets veel beters zal Ajax niet krijgen en daarom zou ik een seizoen roeien met de riemen die mij gegeven zijn en daarna Denswil centraal in de verdediging zetten zodat Boilesen weer op links kan spelen.
Je snapt er ook geen snars van hé. Als je Boilesen wil laten ontwikkelen tot een topper, moet je hem niet 2 seizoenen centraal laten spelen en dan op de linksback zetten. Dan krijg je een gevalletje Urby, die niet weet wat zijn positie nou eigenlijk is.
Nee, Daley Blind is geen topper. En jij zegt dat je niet veel beter kunt krijgen?? Wel dus, Boilesen. Bij een vertrek van Vertonghen moet er gewoon een verdediger gekocht worden die weet wat voetballen, opbouwen en verdedigen is.
Noem mij een paar punten waarop Boilesen tekort schiet als linksback? Hij heeft echt alles in zich.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 16:01
|
|
Citaat: Je snapt er ook geen snars van hé. Als je Boilesen wil laten ontwikkelen tot een topper, moet je hem niet 2 seizoenen centraal laten spelen en dan op de linksback zetten. Dan krijg je een gevalletje Urby, die niet weet wat zijn positie nou eigenlijk is. Ik heb het over één seizoen en daarbij is het voor zo'n jonge speler alleen maar goed dat hij zo veel mogelijk speelt, op welke positie dat ook is. Hem als centrale verdediger maakt hem alleen maar een betere back.
Citaat: Nee, Daley Blind is geen topper. En jij zegt dat je niet veel beter kunt krijgen?? Wel dus, Boilesen. Bij een vertrek van Vertonghen moet er gewoon een verdediger gekocht worden die weet wat voetballen, opbouwen en verdedigen is. Boilesen is helemaal niet al veel beter dan Daley en ik zou het zonde vinden veel geld aan een centrale verdediger uit te geven terwijl je Denswil in de jeugdopleiding hebt lopen. Daarbij heb ik al gezegd dat ik Vertonghen gewoon nog een jaar zou behouden zodat Denswil hem op kan volgen. Dat is veel beter dan nu geld uit te geven aan een centrale verdediger die de ontwikkeling van Denswil een paar jaar tegen zal houden.
Citaat: Noem mij een paar punten waarop Boilesen tekort schiet als linksback? Hij heeft echt alles in zich. Zijn voorzet is matig en hij heeft moeite met het overzicht houden als back. Dat is iets waar hij aan kan wennen maar nu is hij het gewend om centraal te spelen dus moet hij even omschakelen. Daley heeft trouwens hetzelfde probleem.
Citaat: Je snapt er ook geen snars van hé. Hou het netjes man, dit soort uitspraken zijn niet nodig als je het ergens niet mee eens ben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 16:11
|
|
Citaat: Boilesen heeft duelkracht en is verdedigend misschien (nog) geen topper maar dat zijn Vertonghen en Alderweireld ook niet.
Je snapt er ook geen snars van hé. Als je Boilesen wil laten ontwikkelen tot een topper, moet je hem niet 2 seizoenen centraal laten spelen en dan op de linksback zetten. Dan krijg je een gevalletje Urby, die niet weet wat zijn positie nou eigenlijk is.">
Nee, Daley Blind is geen topper. En jij zegt dat je niet veel beter kunt krijgen?? Wel dus, Boilesen. Bij een vertrek van Vertonghen moet er gewoon een verdediger gekocht worden die weet wat voetballen, opbouwen en verdedigen is.
Noem mij een paar punten waarop Boilesen tekort schiet als linksback? Hij heeft echt alles in zich.
Gevalletje Urby? Een gevalletje Urby is iemand die door zijn tactische onvermogen(waarschijnlijk veroorzaakt door een laag IQ) op geen enkele positie tot zijn recht komt. Dat switchen werd altijd opgevoerd als excuus, maar heeft daar weinig mee te maken.
Een intelligente jongen als Boilesen kun je makkelijk laten switchen. Neem Cocu vroeger, die kon ook overal spelen. Voor zijn ontwikkeling maakt dat niet veel uit, hij ontwikkelt zich juist veelzijdiger en misschien zelfs sneller
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 16:14
|
|
Boilesen kun je inderdaad makkelijk laten switchen, maar als je niet ziet dat deze jongen alles heeft wat een linkervleugelverdediger moet hebben dan ben vind ik je echt blind. Bij Daley Blind zie je sowieso dat het geen niveau Ajax is en zo snel mogelijk uit dit elftal moet verdwijnen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 16:17
|
|
Citaat: Gevalletje Urby? Een gevalletje Urby is iemand die door zijn tactische onvermogen(waarschijnlijk veroorzaakt door een laag IQ) op geen enkele positie tot zijn recht komt. Dat switchen werd altijd opgevoerd als excuus, maar heeft daar weinig mee te maken. Dat heb ik ook altijd gedacht maar jammer genoeg zullen we het nooit weten. Trouwens zijn er naast Cocu nog genoeg andere voorbeelden van spelers te bedenken die in hun carriere van positie hebben gewisseld of op meerdere posities werden gebruikt. Cocu is trouwens wel het beste voorbeeld.
Citaat: Boilesen kun je inderdaad makkelijk laten switchen, maar als je niet ziet dat deze jongen alles heeft wat een linkervleugelverdediger moet hebben dan ben vind ik je echt blind. Bij Daley Blind zie je sowieso dat het geen niveau Ajax is en zo snel mogelijk uit dit elftal moet verdwijnen. Boilesen heeft (nog) geen goede voorzet en dat is iets wat een Ajax back wel moet hebben. Daarbij zegt niemand dat Boilesen niet uit kan groeien tot zeer goede back maar ik zeg dat ik hem volgend seizoen centraal zou laten spelen als Vertonghen vertrekt omdat je anders een speler moet kopen die het jaar tussen Vertonghen en Denswil overbrugt. Als je een speler koopt is de kans zeer groot dat die er niet meteen zal staan en dat je weer geld over de balk hebt gegooid terwijl dat niet nodig was.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 16:19
|
|
Dan kun je net zo goed Denswil meteen doorschuiven en centraal zetten, of Ooijer centraal zetten, want Blind is echt een waardeloze speler.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 16:21
|
|
Citaat: Dan kun je net zo goed Denswil meteen doorschuiven en centraal zetten, of Ooijer centraal zetten, want Blind is echt een waardeloze speler. Daar verschillen wij dan van mening over. Ik vind Daley zeker geen topper maar vind hem goed genoeg om het (hypothetische) jaartje tussen Vertonghen en Denswil als linksback te overbruggen. Ik zie liever dat Daley volgend jaar als linksback speelt dan dat Ajax een centrale verdediger koopt want die zal langer dan één seizoen in Amsterdam voetballen en dat betekend dat Denswils ontwikkeling tegen gehouden zal worden. Daarbij is de kans heel groot dat die speler bij Ajax zal mislukken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 16:52
|
|
Citaat: Dan kun je net zo goed Denswil meteen doorschuiven en centraal zetten, of Ooijer centraal zetten, want Blind is echt een waardeloze speler.
Al die reacties die Blind afkraken heb ik hier genoeg gezien. Maar ik moet zeggen: ik vond het een grote vooruitgang tov Urby.
Blind heeft weinig tot geen opzichte fouten gemaakt en heeft vooral opbouwend uitstekend gespeeld. Vooral Ebicilio heeft daar baat bij gehad, al had die daar veel meer mee moeten doen. Door zijn gebrek aan snelheid oogt het mischien wat minder, maar uiteindelijk is hij een veeeeeeel betere linksback dan Emanuelson. Verdedigend zijn we er erg op vooruit gegaan.
Bij een linksback is tactisch inzicht ook van enorm belang. Het valt veel mensen niet op, maar het zijn vaak de links- of rechtsback die grote fouten maken. Bijvoorbeeld door geen rugdekking te geven.
Een jaartje Blind in de basis kan ook helemaal geen kwaad. Hij zal nooit echt top worden, maar zo lang er mensen om hem heen staan die zijn snelheid kunnen compenseren, is hij goed bruikbaar in de eredivisie. Beter dan Ooijer is hij sowieso
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 16:59
|
|
Haha, Blind kan niet eens verdedigen. Heeft lang de tackle niet van Emanuelson. Wordt totaal voorbijgelopen door iedere vleugelaanvaller. Wat een waardeloze speler is dit zeg.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 17:02
|
|
Citaat: Haha, Blind kan niet eens verdedigen. Heeft lang de tackle niet van Emanuelson. Wordt totaal voorbijgelopen door iedere vleugelaanvaller. Wat een waardeloze speler is dit zeg.
Emanuelson een goede linksback en Sulejmani als avater...
Zal ik hierop ingaan? nee laat maar zitten.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 17:45
|
|
Citaat: Haha, Blind kan niet eens verdedigen. Heeft lang de tackle niet van Emanuelson. Wordt totaal voorbijgelopen door iedere vleugelaanvaller. Wat een waardeloze speler is dit zeg. Emanuelson heeft inderdaad een goede tackel maar in vind Daley tactisch slimmer, een beter inzicht hebben en de passing van Daley vind ik ook beter.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 21:24
|
|
Luciano Narsingh speelt weer een hele goeie partij. Zou mooi zijn als hij zou komen.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 23:08
|
|
Citaat: Luciano Narsingh speelt weer een hele goede partij. Zou mooi zijn als hij zou komen.
Leuk, zo'n speler uit de jeugd die terugkomt.. Kan ook alleen bij Ajax gebeuren hè.
Gestopt
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 23:41
|
|
Nog even over Boilesen, RogerGarcia: Dat jij hem als linksback beslist het liefst ziet, komt dat heel toevallig door die goede 45 minuten bij zijn debuut? Dat heb je dan wel heel snel geconcludeerd bij een speler die het merendeel van zijn wedstrijden als CV speelde.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 357
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 16 apr 2011 00:27
|
|
Citaat: Nog even over Boilesen, RogerGarcia: Dat jij hem als linksback beslist het liefst ziet, komt dat heel toevallig door die goede 45 minuten bij zijn debuut? Dat heb je dan wel heel snel geconcludeerd bij een speler die het merendeel van zijn wedstrijden als CV speelde.
Ik zie hem momenteel liever als Links Back, maar dat is meer omdat Blind er anders staat, en daar ben ik niet echt zo blij mee. Geen idee of hij als CV ook goed uit de voeten kan, maar ik heb , mits ze zich inzetten, ook geen kritiek op het huidige centrale duo.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Za 16 apr 2011 14:27
|
|
Citaat: Haha, Blind kan niet eens verdedigen. Heeft lang de tackle niet van Emanuelson. Wordt totaal voorbijgelopen door iedere vleugelaanvaller. Wat een waardeloze speler is dit zeg.
Emanuelson een goede linksback en Sulejmani als avater...
Zal ik hierop ingaan? nee laat maar zitten.
Zeg ik dat Emanuelson een goede back is? Ik zeg dat hij veel beter is dan Daley. Als je dat niet ziet, dan snap je dus echt niets van het spelletje. Ajax speelt nu met wingbacks aan beide zijdes en daar was Urby meer dan welkom. Speelde ook hele goede wedstrijden onder Frank de Boer.
Wat is er mis met een Sulejmaniavatar? Ik hoef Sulejmani toch niet de beste speler te vinden? Er kunnen verschillende redenen zijn om iemand in je avatar te zetten, gozer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 16 apr 2011 14:45
|
|
Ik vind het prima jongen. Ik ga niet dit soort nutteloze discussies aan. Jij kijkt niet verder dan je neus lang is en je zit waarschijnlijk nooit in het stadion. Emanuelson is misschien wel de slechtste linksback die ik ooit in een Ajax shirt heb gezien. Bovendien is hij de speler die Ajax het meest pijn heeft gedaan met ontelbare kostbare en opzichte blunders. Maar daar mag jij anders over denken
En Sulejmani vind ik een voorbeeld van de verloedering van Ajax en daarnaast een symbool van het wanbeleid
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Za 16 apr 2011 14:48
|
|
Citaat: Ik vind het prima jongen. Ik ga niet dit soort nutteloze discussies aan. Jij kijkt niet verder dan je neus lang is en je zit waarschijnlijk nooit in het stadion. Emanuelson is misschien wel de slechtste linksback die ik ooit in een Ajax shirt heb gezien. Bovendien is hij de speler die Ajax het meest pijn heeft gedaan met ontelbare kostbare en opzichte blunders. Maar daar mag jij anders over denken
Emanuelson zou een geweldige back zijn, als je hem vergelijkt met Daley Blind.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Za 16 apr 2011 14:59
|
|
Citaat: Ik vind het prima jongen. Ik ga niet dit soort nutteloze discussies aan. Jij kijkt niet verder dan je neus lang is en je zit waarschijnlijk nooit in het stadion. Emanuelson is misschien wel de slechtste linksback die ik ooit in een Ajax shirt heb gezien. Bovendien is hij de speler die Ajax het meest pijn heeft gedaan met ontelbare kostbare en opzichte blunders. Maar daar mag jij anders over denken
Emanuelson zou een geweldige back zijn, als je hem vergelijkt met Daley Blind.
Lood om oud ijzer als je het mij vraagt. Verdedigend allebei een parodie op een verdediger, Urby is voetballend beter maar heeft dan weer de mentaliteit van een zoutzak.......
|