Auteur
|
Bericht
|
Sex, Drugs en AJAX
Forum berichten: 19
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 14:25
|
|
Citaat: Ik hoef Pranjic niet voor dat geld, in de wetenschap dat je ook nog een hoog salaris kwijt bent. Bayern zal hem wel in een eventuel ruildeal willen betrekken met VDW.
Ben het volledig met je eens dat er geen hoge salaris meer gegeven mogen worden, liefst zelfs eerder nog werken met een nog uitgebreider bonus-systeem voor de salarissen. Maar dat is meer een utopie, dan een eventuele (toekomstige) werkelijkheid.
Als Pranjic dus te veel zal vragen, zal ik het ook niet doen.
Wat denk je overigens wat Bayern zou willen bieden voor VDW?
Vorig seizoen wilde ze tot ongeveer 20 miljoen (?) gaan. Tot hoelang ligt VDW nog vast?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 14:35
|
|
Mijn voornaamste argument is dat Pranjic op geen enkele positie goed genoeg voor Ajax vindt. Eigenlijk vind ik hem vooral geschikt als een winger in een 4-4-2 opstelling. Voor de linksbuitenpositie heeft hij niet de echte startsnelheid en kun je hem niet opstellen als diepe vleugel. Als linkshalf vind hebben we hem niet nodig met Lodeiro en Eriksen en als linksback is het een totaal overschatte speler.
Van der Wiel heeft een contract tot 2013, ik schat de transferwaarde zo rond de 13 miljoen. Als Bayern echt 20 miljoen had geboden afgelopen zomer was hij echt weg geweest hoor.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 15:29
|
|
Aan Pranjic hebben we inderdaad helemaal niks. Is de mislukte versie van Emanuelson, minder snelheid, minder techniek.
Sowieso is er geen plek voor hem in dit systeem. Linksback is Boilesen een opkomend talent en voor de linksbuiten positie worden er hele andere kwaliteiten gevraagd dan die wie mr. Pranjic heeft. Als hij zou worden gehaald zou het puur wanbeleid zijn, en kunnen we het transfergeld van Suarez weer versnipperen.
|
Sex, Drugs en AJAX
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 17:22
|
|
Citaat: Mijn voornaamste argument is dat Pranjic op geen enkele positie goed genoeg voor Ajax vindt. Eigenlijk vind ik hem vooral geschikt als een winger in een 4-4-2 opstelling. Voor de linksbuitenpositie heeft hij niet de echte startsnelheid en kun je hem niet opstellen als diepe vleugel. Als linkshalf vind hebben we hem niet nodig met Lodeiro en Eriksen en als linksback is het een totaal overschatte speler.
Van der Wiel heeft een contract tot 2013, ik schat de transferwaarde zo rond de 13 miljoen. Als Bayern echt 20 miljoen had geboden afgelopen zomer was hij echt weg geweest hoor.
Als winger schiet Pranjic m.i. inderdaad ook te kort. Ik zie hem dan ook meer als controlerende middenvelder met niet alleen diepgang maar ook overzicht, in een 4-3-3 systeem. Maar nogmaals, als hij te veel zou vragen moeten we het niet doen.
Als er voor VDW 13 miljoen wordt geboden, moeten we het (helaas) toch overwegen. Zeker gezien het feit dat hij 'nog' maar tot 2013 vastligt.
Persoonlijk vind ik hem meer waard, ondanks zijn mindere prestaties dit seizoen. Maar zoals gezegd, hij ligt 'nog' maar 2 jaar vast.
Nu we het over de rechtsbackpositie hebben, hoe staat Toivomaki in zijn ontwikkeling?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 20:30
|
|
Beetje stil. Zelfs geen basis bij Jong Ajax. Wellicht is verhuur geen onverstandige optie, hij heeft minuten nodig om te wennen.
|
Sex, Drugs en AJAX
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 20:35
|
|
Maar zo'n schande is dat toch ook weer niet, die jongen is 16 a 17 jaar?
Pakt hij wel z'n minuten bij de A-1?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 20:39
|
|
Citaat: Maar zo'n schande is dat toch ook weer niet, die jongen is 16 a 17 jaar?
Hij is 20 jaar.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 20:44
|
|
Toivomaki heeft de pech dat die onder een andere trainer is gehaald. De Boer speelt liever met aanvallende backs die vanuit achteruit mee kunnen opbouwen.
|
Sex, Drugs en AJAX
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 20:58
|
|
Citaat: Maar zo'n schande is dat toch ook weer niet, die jongen is 16 a 17 jaar?
Hij is 20 jaar.
Dat is wel een groot en zeer wezenlijk verschil dan..
Op zich wel jammer dus, maar voor het geld was het te proberen (contractvrij binnengehaald meen ik?).
Dus als VDW verkocht gaat worden, waar ik zelf niet zo heel ernstig mee rekening houd, zal er voor de RB positie een aankoop gedaan moeten worden.
Of denkt men hier dat Ruben Ligeon de verwachtingen kan waarmaken?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 21:19
|
|
Weet dat we qua beleid niet in herhaling moeten vallen.
Dusan Tadic van Fc Groningen vind ik toch een goede speler voor de linkerkant.
Kan zelf scoren (tot nu toe te weinig) heeft veel assists achter zijn naam.
Technisch goed, prima traptechniek, jong en dus doorverkoop otentieel.
Wat vinden jullie van hem??
Bedoel ik lees hier Pranjic, lijkt me Tadic een betere optie.
Vond hem overigensvandaag niet bijzonder spelen al waren zijn corners en voorzetten vaak prima.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 21:47
|
|
Als er gekozen moet worden dus Pranjic en Tadic, zou ik ook voor laatsgenoemde gaan.
Toivomaki is verdedigend wel sterker als Ligeon, aanvallend minder. Het is dus neer waar Frank voor kiest. Vergeet ook niet dat hij moet wennen aan dingen als het land en de speelstijl van Ajax (niet echt vergelijkbaar met FC Lathi ).
Gun hem tijd, maar gun hem ook minuten. Dan kan het wel wat worden hoor.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 22:19
|
|
Citaat: Als er gekozen moet worden dus Pranjic en Tadic, zou ik ook voor laatsgenoemde gaan.
Toivomaki is verdedigend wel sterker als Ligeon, aanvallend minder. Het is dus neer waar Frank voor kiest. Vergeet ook niet dat hij moet wennen aan dingen als het land en de speelstijl van Ajax (niet echt vergelijkbaar met FC Lathi ).
Gun hem tijd, maar gun hem ook minuten. Dan kan het wel wat worden hoor.
Idd Litmanen raakte in zijn eerste jaar ook bijna geen pepernoot om maar een enigszins vergelijkbaar voorbeeld te geven.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 22:22
|
|
Vergeet Van Rhijn ook niet want die is misschien beter als centrale verdediger hij is ook goed als back.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 22:28
|
|
Citaat: Vergeet Van Rhijn ook niet want die is misschien beter als centrale verdediger hij is ook goed als back.
Mits hij eindelijk een nieuw contract voorgelegd krijgt/ gaat tekenen...........
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 23:17
|
|
Citaat: Toivomaki heeft de pech dat die onder een andere trainer is gehaald. De Boer speelt liever met aanvallende backs die vanuit achteruit mee kunnen opbouwen.
Toivomaki tekende in januari toen De Boer al lang en breed trainer was.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 23:20
|
|
Citaat:
Toivomaki tekende in januari toen De Boer al lang en breed trainer was. Tussen een handtekening zetten en rond komen zit een behoorlijk verschil. Ik neem aan dat ze na de stage een besluit hebben genomen toen Jol nog trainer was van Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 10 apr 2011 23:21
|
|
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 11 apr 2011 13:42
|
|
Weet iemand of Ajax nog steeds Narsingh volgt? Is een naam die al eens eerder bij ons is gevallen en gisteren liet hij toch zijn klasse weer zien.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 11 apr 2011 15:02
|
|
Die Gouweleeuw van Heerenveen viel mij positief op.
Het is een 19-jarige rechtsbenige centrale verdediger, technisch opbouwend vond ik hem zeker niet slecht, heeft wat snelheid, hield Lens uit de wedstrijd met zeer goed stapwerk op buitenspel.
Hij moet wel wat meer naar zijn man kijken in plaats van naar de bal. Een beetje het Aldereweireld-syndroom.
In de gaten houden deze speler.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 11 apr 2011 17:15
|
|
Je kan beter voor Tadic gaan als je moet kiezen tussen Pranjic en Tadic, maar ik vrees dat Groningen de hoofdprijs zal vragen.
|
Sex, Drugs en AJAX
|
Geplaatst: Ma 11 apr 2011 19:20
|
|
OK mee eens, in Tadic zit zeker meer potentie als het niveau van wat Pranjic nu heeft gehaald (en tegelijkertijd ook ooit zal halen ). Alleen hoeveel zou hij inderdaad kosten? Er wordt hier al gesuggereerd, en terecht helaas , dat Groningen de hoofdprijs zal vragen. Alleen aan welke bedragen zit men hier te denken?? 4, 5, misschien 7 miljoen?? Meer dan 5 miljoen zou ik er in ieder geval niet voor geven.
Trouwens tot hoe lang ligt deze jongen vast?
Ik zou die Toivomaki wel eens in actie willen zien. Niet dit seizoen weliswaar, maar bijvoorbeeld in de voorbereiding voor volgend seizoen. Ik denk dat De Boer overigens nog wel meer talenten zal laten mee trainen en wellicht zelfs wedstrijden zal laten spelen in de voorbereiding. Ben benieuwd, wat jullie? (wellicht ander topic )
Ik heb persoonlijk niet veel van de wedstrijd PSV - Heerenveen gezien, wel viel mij de naam Gouweleeuwen elke keer positief op. Wie weet inderdaad, laatste paar wedstrijden maar eens checken.
Eerder wel hier de naam Zohore al een paar keer geopperd. Ook over hem lees ik geweldige verhalen, het filmpje gezien wat hier ergens terug staat, en ik ben benieuwd of AJAX serieus aan hem denkt. Is in mijn ogen, van wat ik dus net heb gezien van dat filmpje, een sterke slimme maar ook snelle spits met een neusje voor de goal en een goed maar ook hard schot. Wat zou FC Kopenhagen er voor vragen?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 14 apr 2011 19:07
|
|
Mocht Vertonghen deze zomer al worden verkocht dan hoop ik dat Jan Wuytens op een lijstje bij Ajax staat. Niet dat hij mijn eerste keuze zou zijn (ik zou bijvooreeld eerst Moreno of Mathijsen proberen te halen) maar ik zou zeker richting Utrecht bellen om te kijken hoeveel hij zou moeten kosten. Wat een andere optie is als Vertonghen vertrekt is om Boilesen als centrale verdediger in de basis te zetten en Daley als linksback laten spelen. Zelf heb ik liever dat Ajax Vertonghen nog een seizoen houdt en het seizoen daarop Denswil als zijn vervanger bij de selectie zou halen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Do 14 apr 2011 19:19
|
|
Voorlopig ben ik niet bepaald overtuigd van Daley als LB.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 14 apr 2011 20:30
|
|
Boilesen als centrale verdediger lijkt me geen goed idee. Komt fysiek en in de duels simpelweg te kort. Daley Blind op linksback? Dan heb je echt een hele matige verdediging. Voor de back is Boilesen een goede, maar centraal moet er een aankoop komen, want Denswil gaat nog niet doorbreken.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 00:22
|
|
Is Boilesen dan zo zwak in de duels? Dat lijkt mij in ieder geval niet. Is een grote jongen en heeft volgens mij het meerendeel van zijn wedstrijden bij zijn vorige club als CV gespeeld. Verdedigen is niet alleen domme kracht. Alderweireld paste zich ook zonder al te veel problemen snel aan.
|