Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 357
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 22:07
|
|
Citaat: Gebaseerd op "? Vind hem opbouwend etc. wel sterk.
Lees je überhaupt wat ik zeg? Anders kan ik deze reactie dus niet plaatsen.
Oke, lees het nu terug, en wat ik zei klopt, inderdaad helemaal niet. Nvm .
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 22:08
|
|
Ik stel voor dat we een heel nieuw team kopen, die we netjes op Eriksen heen bouwen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 22:11
|
|
Citaat: Ik stel voor dat we een heel nieuw team kopen, die we netjes op Eriksen heen bouwen.
Ajax hoort geen team om een speler heen te bouwen en daarbij heeft Ajax best nog een paar aardige spelers.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 357
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 22:50
|
|
Citaat: Ik stel voor dat we een heel nieuw team kopen, die we netjes op Eriksen heen bouwen.
Ajax hoort geen team om een speler heen te bouwen en daarbij heeft Ajax best nog een paar aardige spelers.
Dat vind ik ook. Alleen word iedereen afgezeken, op stekelenburg en Eriksen na...
Ebecillio, schiet te veel. Ozbiliz, te veel terug. Cvita geen lengte, De jong schiet alles over, De Zeeuw ; Natte krant. Enoh kan niet passen, Blind geen lichaam, veel fouten. Alderweireld niet goed in duels. Vertonghen zelfde. Van der Wiel te veel fouten.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 12:46
|
|
Verthonghen- geen sterkhouder verkopen voor 10miljoen+ en Mathijssen kopen
Stekelenburg- prima speler maar 1 jarig contract en is klaar voor de volgende stap verkopen voor 10mil+
Van der Wiel- Geen winnaar deze twitterboy voor elk bedrag boven de 12miljoen cashen.
Enoh- past niet in het systeem want kan geen goede bal geven, voor alles boven de 5miljoen verkopen
Hamlap- Moet ik hier woorden vuil aan maken ? voor elk bedrag wat ook maar bij de aankoopprijs licht verkopen..
Micky- Bewijst keer op keer geen Ajax vleugelspits te zijn.. Komt niet langs zijn tegenstanders. Bij elk redelijk bod verkopen.
Met dit geld (ik schat 35miljoen+ zonder het geld van Suarez)
Kopen we:
Mathijssen: De nieuwe sterkhouder in de verdediging ik verwacht dat hij op te halen is voor onder de 4miljoen.
Heitinga/Chivu: Deze helden zeker polsen voor een terugkeer tegen een goed bedrag altijd doen.
Theo Janssen: De klootzak die Ajax op het middenveld nodig heeft. Voor 5miljoen+een goed salaris lijkt mij zeker zaken te doen.
Mertens: Voor 6miljoen kunnen we deze prima speler oppikken wat mij betreft, eindelijk wat meer creativiteit.
Tyton: 5miljoen. Mag de concurrente met Vermeer aangaan.
Huntelaar: Absoluut nummer 1 aankoop, scoort altijd heeft een Ajax hart. Ik zou alles op alles zetten om deze jongen binnen te halen voor rond de 12miljoen.
Totale kosten: rond de 35miljoen. Met geld van Suarez en de bovestaande transfer houd je waarschijndelijk nog geld over en heb je een sportief beter elftal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 13:15
|
|
Citaat: Vertonghen- geen sterkhouder verkopen voor 10miljoen+ en Mathijssen kopen
Stekelenburg- prima speler maar 1 jarig contract en is klaar voor de volgende stap verkopen voor 10mil+
Van der Wiel- Geen winnaar deze twitterboy voor elk bedrag boven de 12miljoen cashen.
Enoh- past niet in het systeem want kan geen goede bal geven, voor alles boven de 5miljoen verkopen
Hamlap- Moet ik hier woorden vuil aan maken ? voor elk bedrag wat ook maar bij de aankoopprijs licht verkopen..
Micky- Bewijst keer op keer geen Ajax vleugelspits te zijn.. Komt niet langs zijn tegenstanders. Bij elk redelijk bod verkopen.
Met dit geld (ik schat 35miljoen+ zonder het geld van Suarez)
Kopen we:
Mathijssen: De nieuwe sterkhouder in de verdediging ik verwacht dat hij op te halen is voor onder de 4miljoen.
Heitinga/Chivu: Deze helden zeker polsen voor een terugkeer tegen een goed bedrag altijd doen.
Theo Janssen: De klootzak die Ajax op het middenveld nodig heeft. Voor 5miljoen+een goed salaris lijkt mij zeker zaken te doen.
Mertens: Voor 6miljoen kunnen we deze prima speler oppikken wat mij betreft, eindelijk wat meer creativiteit.
Tyton: 5miljoen. Mag de concurrente met Vermeer aangaan.
Huntelaar: Absoluut nummer 1 aankoop, scoort altijd heeft een Ajax hart. Ik zou alles op alles zetten om deze jongen binnen te halen voor rond de 12miljoen.
Totale kosten: rond de 35miljoen. Met geld van Suarez en de bovestaande transfer houd je waarschijnelijk nog geld over en heb je een sportief beter elftal.
Mooi lijstje, of het haalbaar is valt te betwisten.
|
Fendergear
Forum berichten: 52
Nieuws reacties: 36
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 13:32
|
|
Zowel Chivu als Heitinga als Huntelaar gaan niet voor een kwart van hun salaris bij Ajax voetballen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 13:37
|
|
Daarnaast kun je je afvragen of je Chivu en Heitinga wel moet willen. Heitinga kan überhaupt niet verdedigen en Chivu heeft veel moeite met ruimte in z'n rug (en past dan ook prima in Italië).
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 13:40
|
|
Heitinga kan prima als verdedigende middenvelder staan, is in tegenstelling tot Vertonghen positioneel wel goed.. Vind hem geen centrale verdediger want de 1 op 1 duels verliest hij teveel..
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 13:45
|
|
Net als Vertonghen schakelt Heitinga veel te traag op het middenveld. Is daar uitsluitend bruikbaar tegenover een diepe aanvallende middenvelder. Zonder directe tegenstander is hij veel te vlakjes.
Enne, zo goed is Heitinga positioneel niet hoor. Juist op dat vlak gaat het achterin ook altijd fout bij hem. Vertonghen doet dat veel beter, maar kan weer totaal niet in de dekking uit de voeten. Vertonghen komt alleen tot zijn recht als pure libero.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 16:10
|
|
Citaat: Net als Vertonghen schakelt Heitinga veel te traag op het middenveld. Is daar uitsluitend bruikbaar tegenover een diepe aanvallende middenvelder. Zonder directe tegenstander is hij veel te vlakjes. Bij Everton speelt Heitinga geweldige wedstrijden als verdedigende middenvelder waarbij hij het spel van achteren verdeeld. Als we Heitinga terug kunnen halen dan moeten we dat zeker doen. Zijn passing en inzicht zijn zeer goed voor een verdedigende middenvelder en daarbij is hij verbaal en fysiek aanwezig.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 17:29
|
|
Ik voeg aan mijn lijstje toen: Kevin de Bruyne
19 jaar, aanvallende middenvelder kan ook op de vleugels. Word al door Ajax gevolgt (zie ook van der Zee die naar Genk is wezen kijken) Als Ajax deze jongen haalt mogen De Zeeuw en Lodeiro voor mij weg om deze aankoop te verwezenlijke. Ik denk dat als je de Zeeuw voor 5miljoen en Lodeiro voor 2miljoen verkoopt je genoeg geld hebt om deze topper te halen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 17:33
|
|
Inderdaad een groot talent maar Ajax heeft hem gezien het feit dat ze met Aissati, Lodeiro, Eriksen en De Zeeuw al vier spelers hebben die als aanvallende middenvelders kunnen spelen en in de jeugdopleiding ook nog de zeer talentvollen Klaassen en Bouy rondlopen niet nodig.
De Zeeuw is een van de enige Ajax spelers met relatief veel ervaring en daarbij verwacht ik dat hij na een rustperiode in de zomer weer een hoog niveau zal halen. Die zou ik dus zeker niet laten vertrekken maar Lodeiro mag van mij wel verkocht worden maar zeker niet voor 'maar' 2 miljoen euro. Zelfs als Lodeiro wordt verkocht dan zou ik nog geen extra aanvallende middenvelder kopen.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 18:47
|
|
Citaat: Inderdaad een groot talent maar Ajax heeft hem gezien het feit dat ze met Aissati, Lodeiro, Eriksen en De Zeeuw al vier spelers hebben die als aanvallende middenvelders kunnen spelen en in de jeugdopleiding ook nog de zeer talentvollen Klaassen en Bouy rondlopen niet nodig.
Hoewel-ie er zelf liever niet meer schijnt te spelen valt te denken dat ze er eerder een alternatief voor Mertens in zien, voor het geval je die misloopt. Net zo duur maar vier jaar jonger en met dus meer mogelijkheden.
|
tim2500
Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 19:14
|
|
Als Vertonghen verkocht word.
Zie ik Granqvist van (Fc Groningen) graag komen.
Is wat jonger dan Mathijssen, en er zit ook genoeg rek in deze jonguh.
Pikt elke seizoen zijn goals mee,
en is ook kopsterk. Bij Ajax kan die het laatste stapje maken voor transfer na een grotere competitie.
|
Fendergear
Forum berichten: 52
Nieuws reacties: 36
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 19:40
|
|
Ik vind Granqvist niet slecht maar ook geen geweldige aankoop en die doelpunten zijn op een enkele uitzondering na allemaal penalties volgens mij.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 20:10
|
|
Die noorse houthakker van Groningen, kom op zeg die moet echt niet naar Ajax komen. Kan totaal niet voetballen..
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 20:37
|
|
Misschien voor in de spits, maar verder niet.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 22:25
|
|
Ik begin meer en meer gecharmeerd te raken van Verhoek. Was tegen Ajax dit weekend aanvallend dan niet heel dreigend, maar cijferde zich wel compleet weg voor het team. Verdedigde goed mee en was sterk in de duels. Zo'n eentje kunnen wij best gebruiken.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 22:48
|
|
Citaat: Ik begin meer en meer gecharmeerd te raken van Verhoek. Was tegen Ajax dit weekend aanvallend dan niet heel dreigend, maar cijferde zich wel compleet weg voor het team. Verdedigde goed mee en was sterk in de duels. Zo'n eentje kunnen wij best gebruiken.
Kunnen we Dirk Kuyt ook halen, die cijfert zich ook weg voor het team. Zo'n speler heb je nodig op '6', niet op rechtsbuiten. Daar moet je gewoon een speler hebben die aanvallend voor veel gevaar zorgt. Als hij daarbij ook nog mee verdedigd dan is dat leuk meegenomen. Maar liever een Suarez die niet verdedigd dan een speler als Verhoek die wel verdedigd.
Spelers als Verhoek en Boerrigter moet Ajax helemaal niet willen halen. Dat zijn geen spelers die Ajax beter maken. Deze spelers zijn niet beter dan Ebecilio en Özbiliz. Als je spelers gaat halen moeten ze op minstens een stuk verder in hun ontwikkeling zijn dan de speler die je hebt. Mertens valt daar wel onder, die had Ajax in de winter moeten halen. In de zomer weet ik niet of Mertens nog de beste optie is, omdat er qua prijs / kwaliteit-verhouding wel betere opties op de aardbol rond zouden moeten lopen. Echter dertien-in-een-dozijn spelers als Verhoek en Boerrigter moet Ajax helemaal niet willen.
Granqvist valt wat mij betreft ook in die categorie trouwens. Leuke speler voor FC Groningen, maar niets voor Ajax. Beetje een geval Wielaert, al schat ik Granqvist nog wel iets hoger in.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 21 maa 2011 22:57
|
|
Kuijt wordt door sommige mensen zo ontzettend onderschat. Behoorde tot de beste spelers van Nederland op het WK. Is de laatste jaren daarnaast ook veel veelzijdiger geworden als buitenspeler.
En we leven nu eenmaal in het tijdperk dat de buitenspeler ook verdedigend werk moet verrichten. Voor die reden alleen moet je hem natuurlijk ook niet halen, maar hij brengt ook nogal wat lengte en fysiek voorin. Over zijn schot en voorzet hoeven we het niet hebben, die zijn prima.
Mertens ben ik ook zeker geen tegenstander van. Boerrigter heb ik nooit genoemd als potentiële versterking.
|
tim2500
|
Geplaatst: Di 22 maa 2011 13:04
|
|
Als Huntelaar in de zomer zou komen.
Dan zou ik Verhoek ook meteen binnen halen.
Heeft een prima voorzet. En kan ze zo op het hooft van Huntelaar neerleggen.
Verhoek geeft zelf ook aan dat die openstaat voor Ajax. En dan misschien Amoah als tweede spits. Is transfervrij waarom niet?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 22 maa 2011 13:54
|
|
Omdat er al een jonge spits staat te trappelen? Amoah is dus niet nodig.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 22 maa 2011 16:17
|
|
Huntelaar komt niet en Amoah zal voor zijn beperkte kwaliteiten wel een flink salaris willen. We moeten maar even zien hoe Castillion het de komende weken doet, want goede spitsen liggen nu niet voor het oprapen.
|
tim2500
|
Geplaatst: Di 22 maa 2011 18:57
|
|
Als een Amoah fit blijft scoort er 10 tot 15 per siezoen.
Dat zijn prima statestieken voor een spits. Dit seizoen kamp hij ook geregeld met blessures. Dat is jammer want, hij legt ze er wel in.
Castillon is een groot talent dat weet ik. Maar, of het de uit komt moet nog blijken natuurlijk.
|