Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 19 maa 2011 20:24
|
|
Stekelenburg wordt hier in Engeland als een van 's werelds beste keepers gezien en gezien het feit dat Liverpool 30 miljoen voor Reina vraagt lijkt het mij niet gek als Ajax 15 miljoen voor Stekelenburg kan krijgen. Volgens mij heeft Ajax nog steeds niet door hoeveel ze voor spelers kunnen krijgen. Voor Suarez hadden ze ook makkelijk 5 miljoen meer kunnen krijgen en heel Liverpool lacht Ajax nu uit.
|
Fendergear
Forum berichten: 52
Nieuws reacties: 36
|
Geplaatst: Za 19 maa 2011 20:49
|
|
Ik ben dat niet met je eens. Als Ajax dat spel nog harder zou hebben gespeeld met als inzet 5m meer zou Liverpool zijn afgehaakt denk ik, of in ieder geval doen alsof ze afhaken.
Ik ben ervan overtuigd dat Suarez dan zijn vertrek afdwingt, goedschiks of kwaadschiks. Misschien is dat nu ook al gebeurd, intern.
Dat zal Stekelenburg niet doen maar ja, die kan ook een jaartje wachten en transfervrij vertrekken namelijk.
Echt geen enkele club betaald 15m voor Stekelenburg.
Dat voorbeeld van Reina is niet vergelijkbaar. Die heeft een contract wat nog 6 jaar duurt met een jaarsalaris van Stekelenburg x5. Niet zo gek dat hij wat meer moet kosten. Prijs wordt niet alleen maar bepaald door kwaliteit, ook door een simpele berekening van contractduur en salaris, helemaal als de club in kwestie niet echt hoeft te verkopen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 19 maa 2011 21:15
|
|
Citaat: Ik ben dat niet met je eens. Als Ajax dat spel nog harder zou hebben gespeeld met als inzet 5m meer zou Liverpool zijn afgehaakt denk ik, of in ieder geval doen alsof ze afhaken. Volgens Liverpool zelf was Suarez een koopje voor ze en als je ziet hoeveel ze voor Carroll hebben betaald dan klopt dat ook wel. Ajax had makkelijk 5 miljoen meer van Liverpool kunnen krijgen maar ze hadden bij Ajax niet door dat Liverpool al lang wist dat Torres zou vertrekken en dat ze dus eigenlijk al 50 miljoen extra in kas hadden. Als Ajax iets beter op had geled dan waren ze nu 5 miljoen euro rijker.
|
Fendergear
|
Geplaatst: Za 19 maa 2011 21:30
|
|
Hahaha niemand bij Liverpool die betrouwbaar (in de eigen organisatie) is noemt Suarez een koopje, daar zou ik graag een bron van zien dan.
Daarmee drijf je spelersprijzen van eventuele targets direct op. Strategisch zeer slechte uitspraak, ik ben benieuwd, bronvermelding dus graag.
Ik blijf erbij dat als Ajax meer had gevraagd en voet bij stuk had gehouden had Suarez de transfer kwaadschiks afgedwongen. Meer had je niet gekregen. Terecht ook, Ajax is een handelshuis van talenten, niet van gearriveerde topspelers. Wat heeft Suarez (inter)nationaal gepresteerd dat hij meer waard is ?
Hij heeft in ieder geval aan mij nog niet bewezen zien dat hij zich op Europees topniveau kan handhaven.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Za 19 maa 2011 21:52
|
|
Citaat: Wat heeft Suarez (inter)nationaal gepresteerd dat hij meer waard is ?
Hij heeft in ieder geval aan mij nog niet bewezen zien dat hij zich op Europees topniveau kan handhaven.
Slaat echt werkelijk nergens op wat jij nu zegt.. In het seizoen 09/10 maakt hij 45+ doelpunten in een seizoen. Kun je zeggen: Maar dat gebeurde in de Eredivisie en Europa league, Oke dan haal je er 10 af: dan heb je er een stuk of 35 en dat terwijl hij nog steeds beter word en nog erg veel kan leren.
Suarez kan zich niet op topniveau handhaven.......... Heb je hem al zien spelen bij Liverpool? Speelt daar gewoon net als bij Ajax, geweldig dus. Heeft een goed WK gespeeld, was belangrijk.
Gestopt
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 19 maa 2011 22:25
|
|
Citaat: Hahaha niemand bij Liverpool die betrouwbaar (in de eigen organisatie) is noemt Suarez een koopje, daar zou ik graag een bron van zien dan. De trainer van Liverpool zei dat tegen Sky Sports na de wedstrijd die Liverpool tegen Manchester United speelde.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 19 maa 2011 22:45
|
|
Citaat: Hahaha niemand bij Liverpool die betrouwbaar (in de eigen organisatie) is noemt Suarez een koopje, daar zou ik graag een bron van zien dan. De trainer van Liverpool zei dat tegen Sky Sports na de wedstrijd die Liverpool tegen Manchester United speelde.
Het is wel achteraf praten van Dalglish. Ik denk niet dat Ajax meer had kunnen vragen dan dit.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 00:32
|
|
Misschien is dat zo maar nadat Wenger al hetzelfde heeft gezegd over Vermaelen moet Ajax begrijpen dat bij voetbal clubs de waan van de dag leeft en dat Ajax daar gebruik van kan maken. Stekelenburg wordt hier in Engeland in een adem genoemd met keepers als Reina en dat betekend dat Ajax een absurd bedrag voor hem zal kunnen vragen. Dat Stekelenburg nog maar een contract voor één seizoen heeft maakt minder uit dan vroeger omdat clubs bang zijn een goede speler mis te lopen. Als een club Stekelenburg echt wil hebben dan zullen ze ver voor hem gaan.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 00:38
|
|
Laten we het hopen Ghost. Liever 20 miljoen dan 10. Zo simpel is het.
|
Fendergear
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 11:11
|
|
Oh hopen doe ik ook. Natuurlijk liever 20 dan 10 maar dat zit er gewoon niet in.
En ook ik vind Suarez geweldig maar er is een heel groot verschil in doelpunten maken in de EL en bij Ajax in de Mickey Mouse League of bij Liverpool in de sterkste competitie van Europa en de CL (regelmatig).
Kijk naar een Huntelaar. De stap is groot en vooraf is het niet met zekerheid te voorspellen of een speler die stap kan maken. Dat houdt de hand van clubs op de knip.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 357
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 18:19
|
|
Toch hopen dat Huntelaar volgend seizoen terug komt. De kans daarop is zeer klein, en ik zie hem liever terugkeren tegelijkertijd met Suarez. Dan maar een seizoen of twee ons systeem aanpassen aan deze geweldenaars. Denk overigens dat Huntelaar eerder terug komt, aangezien hij niet echt mee kan in teams die 4-4-2 spelen, o 4-3-3 met een inzakkende spits. Zoals al vaak gezegd : Een beest in de 16,maar daarbuiten niet erg goed. Dan nog een verdediger halen. Vertonghen als verdedigende middenvelder, De Zeeuw langs Eriksen, Ooijer/een jeugd-speler als centrale verdediger. Denk dat we dan een mooi team hebben. Komt Huntelaar nog niet, haal dan een echte afmaker, vrij voor de goal komen lukt wel, maar meer ook niet. De kansen moeten er echt in nu. jammer dat waarschijnlijk El Hamlap hiervoor zorgt, de rest van het seizoen .
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 18:53
|
|
Vertonghen als verdedigende middenvelder? Heb je gezien hoe hij op het middenveld vandaag alles liet lopen in de omschakeling?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 19:02
|
|
Nee, maar in dit geval was het ook een hectische wedstrijd. Ajax viel steeds aan, waardoor vertonghen, wat hij als Centrale verdediger doet, steeds opkwam, en niet'zo veel aan verdedigen toekwam. Ik wil hem wel eens zien, hij is zeker beter als Enoh.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 19:10
|
|
Bij het nationale team doet-ie constant hetzelfde. Die jongen is zwak in de discipline.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 19:41
|
|
Hij mist ook de snelheid voor die positie.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 20:53
|
|
Vertonghen gaat als verdedigende middenvelder te vaak de bal brengen en uit zijn positie lopen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 20:57
|
|
Mwah, aan de bal is het doorgaans prima.
Zonder bal bij balbezit tegenstander is het daarentegen helemaal niets. De man heeft werkelijk niets van het controleren van het middenveld begrepen en laat voor de verdediging werkelijk alles lopen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 21:03
|
|
Het gevaar is inderdaad, dat hij als middenvelder zijn man laat lopen. Als Centrale Verdediger is dit dodelijk, maar op het middenveld kan dit net zo goed zijn. Als hij zijn rol beseft, weet wanneer hij mee op kan komen, en wanneer niet, kan hij van grote waarde zijn als VM , in mijn ogen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 21:09
|
|
Als als als...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 21:14
|
|
Klopt, Als als als. Als je hem daar een helft laat spelen, en dan kijkt wat er gebeurd. Als het niet gaat, kan je hem meteen terugwisselen ( Bv. Blind tijdelijk als CV, Anita LB , en dan doorwisselen met anita als VM ).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 21:14
|
|
Klopt, Als als als. Als je hem daar een helft laat spelen, en dan kijkt wat er gebeurd. Als het niet gaat, kan je hem meteen terugwisselen ( Bv. Blind tijdelijk als CV, Anita LB , en dan doorwisselen met anita als VM ).
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 21:16
|
|
Hij kan het niet. Voetballen doe je voor meer dan de helft met je hoofd. Daar mist hij kwaliteiten voor een dergelijke rol.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 21:19
|
|
Gebaseerd op "? Vind hem opbouwend etc. wel sterk.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 21:53
|
|
Citaat: Hij mist ook de snelheid voor die positie.
De positie verdedigende middenvelder is nou juist de positie waar volgens wie Ajax grootheden als Gerrie Muhren de enige langzame speler in het eftal mag staan. Wel moet de verdedigende middenvelder positioneel goed zijn.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 22:04
|
|
Citaat: Gebaseerd op "? Vind hem opbouwend etc. wel sterk.
Lees je überhaupt wat ik zeg? Anders kan ik deze reactie dus niet plaatsen.
|