Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 330582
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <<<   <   199  |  200  |  201  |  202  |  203  |  204  |  205  |  206  |  207   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
YoranAjax

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Vr 11 maa 2011 23:36
Citaat:
Chivu is een buitenkansje. Maar als Vertonghen vertrekt zie ik Mathijsen niet zo snel komen. Ik denk dat Van der Heijden zijn kans krijgt (en pakt). Op linksbuiten vraag ik me ook af of Mertens komt, De Boer lijkt Aissati een kans te geven.

Aisatti op linksbuiten? Dan kan je beter Ebecilio daar laten staan. Chivu komt niet terug en al helemaal niet volgend seizoen al. Matthijssen zie ik op zich als een prima versterking.
Van der Heijden is een prima voetballer, maar ik heb al vaker gezegd dat hij voor Ajax gewoon te kort komt.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Wo 16 maa 2011 22:30
Kopen:
Mertens 6 miljoen
Courtois 3 miljoen
Henriksen 3 miljoen
Fischer 1 miljoen
Zohore: 3 miljoen
Totaal 16 miljoen euro

Verkopen:
Stekelenburg 15 miljoen
El Hamdaoui 6 miljoen
Totaal 21 miljoen euro

Mertens -------------- Özbiliz -------------- Sulejmani
---------- Eriksen --------------- De Zeeuw ---------
Boilesen ------------- Henriksen -------------- Vd Wiel
-------- Vertonghen ------------- Alderweireld --------
--------------------- Vermeer ---------------------

Bank: Courtois, Daley, Anita, Aissati, Lodeiro, De Jong en Zohore
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Wo 16 maa 2011 22:38
Come on, je wil toch niet serieus beginnen met Ozbiliz als spits? Zelfs niet als hij het op zijn "Messi's" invult.
abruzzi

Forum berichten: 1144
Geplaatst: Wo 16 maa 2011 22:40
Volgens mij zoekt Ajax een aanspeelpunt..
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Wo 16 maa 2011 22:42
Eerste twee prioriteiten zijn voor mij een goede spits en doelman.

Wellicht zou er daarnaast geld moet worden vrijgemaakt voor een linksbuiten, verdedigende middenvelder en een centrale verdediger.

Doorselecteren is bij mij het motto. Middelmaat moet eruit worden gehaald.
ghostwriter

Geplaatst: Wo 16 maa 2011 22:48
Ik denk dat als Ajax met Mertens, Özbiliz en Sulejmani speelt ze een topaanval hebben. Deze drie hebben zijn zo ontzettend snel en hebben allen een goede steekpass waarmee ze de andere twee vrij voor de keeper kunnen zetten. Ajax moet goed kijken naar Arsenal en Barcelona waar de spitsen ook niet een balvast punt voorin zijn maar juist inzakken.
Vienna

Forum berichten: 493
Geplaatst: Wo 16 maa 2011 22:49
Citaat:

Bank: Vermeer, Daley, Ooijer, Anita, Aissati, Lodeiro en De Jong

Onder het motto: sterkhouder op de bank, als een wedstrijd dan wat tegenvalt en kanteling behoeft komt er ook gelijk wat het veld op. Aan personality alleen al. Helemaal zo gek nog niet.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Do 17 maa 2011 00:07
Op basis waarvan wil jij Özbiliz in de spits hebben, Ghost? Barcelona is de enige ploeg ter wereld die zonder diepe spits topvoetbal kan spelen op hoog niveau.
ghostwriter

Geplaatst: Do 17 maa 2011 00:14
Op basis van zijn kwaliteiten. Hij is goed in de kleine ruimte, is snel, heeft een goede steekpass en heeft een goed schot. Als hij zich in laat zakken moet een centrale verdediger wel met hem mee lopen want hij is te snel om op een afstandje te verdedigen en als de centrale verdediger dicht bij hem blijft dan zal er ruimte voor Mertens en Sulejmani komen en met hun snelheid plus de snelheid van Özbiliz maakt dat de aanval zeer gevaarlijk.
AFCA Niels

Geplaatst: Do 17 maa 2011 00:21
Maar als aanspeelpunt zie ik Özbiliz absoluut niet van waarde zijn. Met zijn (nog) geringe fysiek zal het héél moeilijk voetballen worden voor hem tegen twee centrale verdedigers in zijn nek. Özbiliz lijkt mij een aardige voetballer, maar het is geen Messi die met zijn talent die duels kan ontwijken. Ook als je naar het spel van Barcelona toe wil, dus door zonder diepe spits te spelen, moet je positiespel wel enorm goed zijn. Op positiespel kun je natuurlijk trainen, maar je spelers moet ook het talent en inzicht hebben om dat te kunnen.

Barcelona is hét voorbeeld hoe voetbal a la 2011 gespeeld moet worden, maar het is natuurlijk niet voor niets zo dat alleen Barcelona het spel zo speelt. Dat begint niet bij de eerste training van het eerste, die laten de bal op hun tiende al 40 keer rond gaan door hem één keer te raken en hebben ook het geld om bijvoorbeeld de missende schakel in hun perfecte voetbal Villa te kopen.
ghostwriter

Geplaatst: Do 17 maa 2011 00:28
Arsenal speelt ook zo met een inzakkende spits en snelle buitenspelers die naar binnen trekken. Tottenham speelt (wanneer Defoe in plaats van Crouch in de basis staan) vergelijkbaar. Koopt Ajax Mertens dan hebben ze de juiste spelers om in een 'Barcelona' systeem te spelen. Met Mertens, Özbiliz en Sulejmani in de basis zou Ajax enorm veel snelheid voorin hebben en de drie spelers kunnen veelvoudig van posities wisselen om het de verdediging van de tegenpartij extra moeilijk te maken. Je zal dus zonder aanspeelpunt voorin spelen en in plaats daarvan de bal snel rond moeten laten gaan om een opening te forceren. Met spelers als Mertens, Özbiliz, Sulejmani en Eriksen heeft Ajax de juiste spelers om de bal snel rond te laten gaan en zou zo'n spel dus moeten kunnen spelen. Natuurlijk zal het positiespel daar wel goed genoeg voor moeten zijn maar Frank de Boer heeft nog maanden om daar voor te zorgen.
AFCA Niels