Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 330583
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <<<   <   198  |  199  |  200  |  201  |  202  |  203  |  204  |  205  |  206   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Di 8 maa 2011 19:21
Citaat:
Ach, Had Vermaelen dat ook niet?

Je moet de kwaliteiten van Vermaelen niet overschatten, hij begon goed bij Arsenal maar werd vooral populair omdat hij veel scoorde en niet omdat hij goed verdedigde. Na zijn goede start zakte hij ook weer snel weg en werd duidelijk dat hij gewoon een zwakke verdediger is.

Vermaelen is een betere verdediger dan Heitinga. Eén van de weinige dingen die van Basten overigens echt goed zag was dat Vermaelen prima functioneerde als linksback. In het centrum is hij iets minder goed.
MrAjax

Forum berichten: 43
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 8 maa 2011 19:26
Citaat:
Waardeloos, topicvervuiling.

Haha, wist niet dat hij dus daadwerkelijk zo slecht was haha. Was maar een kleine suggestie, om te kijken wat de mensen hier van hem vinden. Het blijft dan met de spits positie eigenlijk gewoon wachten op Castillion, die De Boer nu nog niet klaar vindt voor het eerste van Ajax. Hopelijk laat hij het alsnog zien, zou anders een gemiste kans zijn voor Ajax!
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Wo 9 maa 2011 23:51
Citaat:
'Mathijsen moet net als landgenoten vrezen voor toekomst in Hamburg'

Er breken spannende tijden aan voor de vier Nederlanders bij Hamburger SV. Volgens de Hamburger Morgenpost kan het namelijk wel eens zo zijn dat er volgend seizoen voor het eerst in zes jaar geen Nederlanders meer in de Duitse havenstad actief zijn. Dat Ruud van Nistelrooij, Eljero Elia en Romeo Castelen weg gaan of willen is al langer bekend, maar volgens de krant moet ook Joris Mathijsen vrezen voor zijn toekomst.

HSV wikt en weegt over de toekomst van de verdediger. Hoewel hij normaal gesproken een basiskracht is kampt hij de laatste tijd steeds vaker met blessures. Mathijsen is al dertig jaar en zijn contract loopt tot medio 2012. Als de Hamburgers nog wat geld aan hem willen verdienen, zal hij dus deze zomer moeten vertrekken.
Van Nistelrooij, die bij die Rothosen op een zijspoor is beland, wil zijn contract niet verlengen. Ook Elia kan niet rekenen op een basisplaats, zit zelfs geregeld op de tribune, en lijkt te gaan vertrekken. “Zo goed als zeker”, volgens de krant. Castelen speelde in vier jaar tijd slechts vijftien wedstrijden en krijgt geen nieuw contract. Bron: voetbalzone.nl

Mocht Vertonghen vertrekken dan zou Mathijsen een goede mogelijke opvanger kunnen zijn.
chrisje110

Forum berichten: 267
Geplaatst: Do 10 maa 2011 15:35
Ik verwacht dat we ook van Mounir in de zomer afscheid gaan nemen. Voor 4-5miljoen zou ik er geen traan om laten. Hopen dat we Huntelaar voor een mooi prijsje op kunnen pikken bij Schalke.. Mocht Verthonghen vertrekken dan lijkt me dat Mathijsen ideaal is voor Ajax. Als HSV hem voor tussen de 4 en 5miljoen weg wil doen en hij vraagt niet teveel salaris zeg ik doen. Ik vind Mathijsen zelfs verdedigend sterker dan Verthonghen alleen hij is wat ouder. Verder zou ik de flanker nog iets versterker door een Mertens erbij te halen. Mocht Greg vertrekken zou ik een jeugspeler doorschuiven. De vervanger van Stekelenburg hebben we al in huis dat is Vermeer.
YoranAjax

Forum berichten: 1354
Geplaatst: Do 10 maa 2011 15:36
Mathijssen zou opzich zeker geen verkeerde aankoop zijn, maar als ik hem was zou er dan nog lekker 2 jaar in Spanje ofzo gaan voetballen.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Do 10 maa 2011 15:39
Citaat:
Ik verwacht dat we ook van Mounir in de zomer afscheid gaan nemen. Voor 4-5miljoen zou ik er geen traan om laten. Hopen dat we Huntelaar voor een mooi prijsje op kunnen pikken bij Schalke.. Mocht Verthonghen vertrekken dan lijkt me dat Mathijsen ideaal is voor Ajax. Als HSV hem voor tussen de 4 en 5 miljoen weg wil doen en hij vraagt niet teveel salaris zeg ik doen. Ik vind Mathijsen zelfs verdedigend sterker dan Verthonghen alleen hij is wat ouder. Verder zou ik de flanker nog iets versterker door een Mertens erbij te halen. Mocht Greg vertrekken zou ik een jeugspeler doorschuiven. De vervanger van Stekelenburg hebben we al in huis dat is Vermeer.
Ik denk niet dat HSV voor een 30 jarige centrale verdediger die het huidige seizoen behoorlijk veel blessures heeft gezien en wiens contract in 2012 afloopt meer dan 4 miljoen euro kan vragen. Als Vertonghen wordt verkocht zal dat waarschijnlijk niet voor minder dan 15 miljoen euro zijn en kan Ajax Mathijsen dan halen dan gaan ze er financieel en sportief op vooruit.
YoranAjax

Forum berichten: 1354
Geplaatst: Do 10 maa 2011 15:44
Als hij zelf wilt dan zou het een hele goede zet zijn! Kans dat hij daadwerkelijk komt acht ik niet zo groot, maar hsv kan er niet meer als 4 miljoen voor vragen hoor. 30 jaar veel blessure's en laatste tijd daardoor niet meer zeker van een basisplaats.
Vienna

Forum berichten: 493
Geplaatst: Do 10 maa 2011 16:06
Als Vertonghen echt vertrekt (waarheen?) moet je een directe vervanger halen maar dan weer niet iemand die een vermogen kost en doorstroming op de lange termijn in de weg staat. In dat opzicht past Mathijsen perfect. Heb je ook gelijk je aanvoerder te pakken aangezien we alleen van Stekelenburg vrij zeker kunnen zijn dat-ie gaat.
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Do 10 maa 2011 16:22
Maar moeten wij Mathijsen wel willen? Wat iedereen zegt, hij is héél erg blesuregevoelig, aanvallend minder en hij is 30..

Ik zeg eerst Chivu proberen terug te halen. Je kan hem minstens polsen, toch? Ik heb echt het idee dat dat idee niet eens voor komt bij de mensen binnen Ajax. Dat er ook nog ene Chivu is die eventueel wel terug zal willen.
Citaat:
Als Vertonghen echt vertrekt (waarheen?) moet je een directe vervanger halen maar dan weer niet iemand die een vermogen kost en doorstroming op de lange termijn in de weg staat. In dat opzicht past Mathijsen perfect. Heb je ook gelijk je aanvoerder te pakken aangezien we alleen van Stekelenburg vrij zeker kunnen zijn dat-ie gaat.

AC Milan heeft duidelijk interesse. Ook Arsenal wordt vaak genoemd. Hij is jong, aanvallend goed en verdedigend vind ik hem absoluut niet slecht. Tegen fysieke spitsen kan hij uitstekend spelen. Vond hem heel sterk tegen o.a. Ibrahimovic.
Marc

Forum berichten: 164
Geplaatst: Do 10 maa 2011 16:24
Citaat:
Ik verwacht dat we ook van Mounir in de zomer afscheid gaan nemen. Voor 4-5miljoen zou ik er geen traan om laten. Hopen dat we Huntelaar voor een mooi prijsje op kunnen pikken bij Schalke.. Mocht Verthonghen vertrekken dan lijkt me dat Mathijsen ideaal is voor Ajax. Als HSV hem voor tussen de 4 en 5 miljoen weg wil doen en hij vraagt niet teveel salaris zeg ik doen. Ik vind Mathijsen zelfs verdedigend sterker dan Verthonghen alleen hij is wat ouder. Verder zou ik de flanker nog iets versterker door een Mertens erbij te halen. Mocht Greg vertrekken zou ik een jeugspeler doorschuiven. De vervanger van Stekelenburg hebben we al in huis dat is Vermeer.
Ik denk niet dat HSV voor een 30 jarige centrale verdediger die het huidige seizoen behoorlijk veel blessures heeft gezien en wiens contract in 2012 afloopt meer dan 4 miljoen euro kan vragen. Als Vertonghen wordt verkocht zal dat waarschijnlijk niet voor minder dan 15 miljoen euro zijn en kan Ajax Mathijsen dan halen dan gaan ze er financieel en sportief op vooruit.
Misschien ben ik de enige hier, maar ik heb niet het idee dat we er sportief op vooruit gaan met Mathijsen tov Vertonghen.