Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Za 26 feb 2011 16:05
|
|
Citaat: Je moet de rol van Biglia bij vier van de vijf goals die Ajax heeft gemaakt tegen Anderlecht eens bekijken. Verdedigend lijkt hij totaal door de mand te vallen.
Hou toch eens op allemaal met dit soort geleuter. Biglia zou een geweldige speler zijn voor Ajax. Klaar.
Dat gelul ook altijd over balans, routine, controleurs etc.. Moe word ik ervan
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 26 feb 2011 17:31
|
|
Citaat:
Je moet de rol van Biglia bij vier van de vijf goals die Ajax heeft gemaakt tegen Anderlecht eens bekijken. Verdedigend lijkt hij totaal door de mand te vallen.
Ja, want een speler kan je op 1 á 2 wedstrijden beoordelen, toch?
|
Leonajax
Forum berichten: 30
Nieuws reacties: 29
|
Geplaatst: Za 26 feb 2011 17:32
|
|
De geruchten gaan dat Ajax interesse heeft in Amieux van NEC.
Iemand die iets hier vanaf weet?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 26 feb 2011 17:41
|
|
Citaat: Hou toch eens op allemaal met dit soort geleuter. Biglia zou een geweldige speler zijn voor Ajax. Klaar.
Biglia is mijn ogen de enige speler die met kop en schouders bij anderlecht erboven uitsteekt, M'bark is aardig maar speelt niet voor niets op zijn 26ste nog bij Anderlecht.. Lukaku kan een grote worden, heeft het talent..
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Za 26 feb 2011 17:54
|
|
Robert Mak viel me vandaag op bij Nürnberg. 19 jarige Slowaakse linksbuiten die in jeugd van Manchester City speelde. Iemand die meer over hem weet?
|
kladde
Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Za 26 feb 2011 21:38
|
|
Citaat: Hou toch eens op allemaal met dit soort geleuter. Biglia zou een geweldige speler zijn voor Ajax. Klaar.
Biglia is mijn ogen de enige speler die met kop en schouders bij anderlecht erboven uitsteekt, M'bark is aardig maar speelt niet voor niets op zijn 26ste nog bij Anderlecht.. Lukaku kan een grote worden, heeft het talent..
mmmh Biglia is aardig maar niet beter dan we in huis hebben. Hij speelt niet voor niets al 5 jaar bij Anderlecht (en is ook al 25). Biglia is qua niveau vergelijkbaar met Boussoufa. Alleen minder aanvallend qua spel. En dit zou dan weer een aankoop zijn in het rijtje te duur en geen grote versterking. Dan zou Defour een betere aankoop zijn (al is die ook veel te duur).
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 27 feb 2011 14:11
|
|
Biglia zou ook een geweldige versterking zijn hoor. Beste speler van Anderlecht.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Zo 27 feb 2011 20:49
|
|
Citaat: mmmh Biglia is aardig maar niet beter dan we in huis hebben. Hij speelt niet voor niets al 5 jaar bij Anderlecht (en is ook al 25). Biglia is qua niveau vergelijkbaar met Boussoufa. Alleen minder aanvallend qua spel. En dit zou dan weer een aankoop zijn in het rijtje te duur en geen grote versterking. Dan zou Defour een betere aankoop zijn (al is die ook veel te duur).
Biglia heeft een dramatisch team om zich heen staan en een coach die niets aan positiespel doet. Het positiespel is zo slecht dat hij amper de bal kwijt kan. Toch zie je bij hem de rust vaak, technisch is het gewoon een prima speler en hij heeft ook loopvermogen zat. Daarnaast is hij verdedigend meer dan redelijk (staat niet voor niets als verdedigend middenvelder opgesteld bij Anderlecht, al is dat niet zijn beste positie).
Als je Biglia haalt dan kan je hem inzetten naast Eriksen of in plaats van Enoh in wedstrijden tegen mindere tegenstanders.
Biglia mist de absolute klasse voor een Barcelona of Arsenal, maar bij Ajax kan hij makkelijk mee. Hij hoeft helemaal niet teveel te kosten (zijn contract loopt na dit jaar nog één seizoen volgens mij) en je kan hem over pakweg 2/3 jaar nog met winst verkopen. Natuurlijk zal je nooit 20 miljoen voor hem krijgen vanwege zijn leeftijd, maar hij is verder gewoon een prima speler die uitstekend bij Ajax past. Zou ook de nodige ervaring bij Ajax brengen, die hij ondertussen heeft opgedaan.
Het is echter wel bekend dat hij graag in Spanje wil spelen, de Nederlandse competitie is niet zijn beoogde volgende stap natuurlijk. Na de wedstrijd afgelopen week zei hij dat hij Ajax een team voor de Champions League vond, mocht Ajax zich daar voor kwalificeren dan denk ik wel dat hij haalbaar is (mits je er op tijd bij bent). Of dat Ajax gaat lukken is natuurlijk de vraag, maar Biglia zou echt een uitstekende speler zijn om het niveau op het middenveld bij Ajax te verbeteren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 27 feb 2011 20:50
|
|
Eigenlijk eens met bovenstaande, Biglia is een onderschatte speler.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Zo 27 feb 2011 22:30
|
|
Biglia is inderdaad een onderschatte speler. Je hoort vaak dat Lukaku en Boussoufa de sterkhouders zijn van het huidige Anderlecht, maar eigenlijk is Biglia misschien wel de belangrijkste. Tuurlijk qua rendement en voor de kijker zijn Boussoufa en Lukaku veel aantrekkelijker, maar de rol van Biglia wordt echt onderschat. Hij bouwt alles van achteruit op, en zorgt voor de balans op het middenveld, en eigenlijk gewoon voor de balans in het team.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 3 maa 2011 16:23
|
|
Söder: 3/4 miljoen euro
Bärkroth: 1/2 miljoen euro
Courtois: 2/3 miljoen euro
Henriksen: 3/4 miljoen euro
Zohore: 1/2 miljoen euro
Totaal: 10/15 miljoen euro
Bärkroth ------------ Söder ------------- Sulejmani
--------- Eriksen ------------- De Zeeuw ---------
Daley ------------- Henriksen ------------- Vd Wiel
------- Vertonghen ----------- Alderweireld --------
------------------ Courtois --------------------
Met Vermeer, Aissati, Lodeiro en Zohore in ieder geval op de bank.
|
Miro
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Do 3 maa 2011 17:40
|
|
Iemand die Rabiu Ibrahim kent? Wel een mooi verhaal: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=139499
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Vr 4 maa 2011 19:48
|
|
Citaat: Söder: 3/4 miljoen euro
Bärkroth: 1/2 miljoen euro
Courtois: 2/3 miljoen euro
Henriksen: 3/4 miljoen euro
Zohore: 1/2 miljoen euro
Totaal: 10/15 miljoen euro
Bärkroth ------------ Söder ------------- Sulejmani
--------- Eriksen -------------- Aissati -----------
Daley ------------- Henriksen ------------- Vd Wiel
------- Vertonghen ----------- Alderweireld --------
------------------ Courtois --------------------
Met Vermeer, De Zeeuw, Lodeiro en Zohore in ieder geval op de bank.
Besef wel dat Henriksen drang naar voren heeft en graag vanaf randje 16 schiet. Nu heb je dus geen goed balans op 't middenveld.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 4 maa 2011 20:02
|
|
Citaat: Besef wel dat Henriksen drang naar voren heeft en graag vanaf randje 16 schiet. Nu heb je dus geen goed balans op 't middenveld. Weet ik maar ik zou hem daarom als trainer taakbewuster laten spelen. Hij kan het spel van achteren perfect verdelen en is fysiek in staat verdedigend werk te verichten. Op deze positie zag ik hem een jeugdwedstrijd van Noorwegen spelen en dat deed hij zeer goed. Beetje op een Busquets achtige manier.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Vr 4 maa 2011 20:11
|
|
Maar met 2 áanvallend ingestelde spelers die verdedigend niet sterk zijn, en een defensievere die ook veel aanvallende intentie's heeft heb je totaal geen balans. Ik heb het al vaker gezegd, maar op de plek van Aisatti moet een meer verdedigende speler die overigens wel een goede pass etc. moet kunnen geven.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 4 maa 2011 20:36
|
|
Balans behaal je door collectief mee te verdedigen Eriksen en Aissati zullen veel vaker achter de bal moeten spelen dan ze nu doen.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Vr 4 maa 2011 22:57
|
|
Dan benut je ze niet op de goede manier.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 4 maa 2011 23:24
|
|
Citaat: Dan benut je ze niet op de goede manier. Ik vind juist van wel, ik vind ze namelijk het beste achter de bal.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Za 5 maa 2011 10:39
|
|
Ik ga toch voor 2 middenvelders achter de bal en één ervoor.
|
Fendergear
Forum berichten: 52
Nieuws reacties: 36
|
Geplaatst: Za 5 maa 2011 16:49
|
|
Zijn allemaal mooie opties maar ik denk dat de prioriteit achterin ligt. Ik verwacht zowel Vertonghen als Van de Wiel niet meer bij Ajax volgend seizoen en op die posities moet je spelers hebben die er gelijk staan en niet talentvolle jongens die er ooit wel zullen komen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 5 maa 2011 17:03
|
|
Citaat: Zijn allemaal mooie opties maar ik denk dat de prioriteit achterin ligt. Ik verwacht zowel Vertonghen als Van de Wiel niet meer bij Ajax volgend seizoen en op die posities moet je spelers hebben die er gelijk staan en niet talentvolle jongens die er ooit wel zullen komen.
Ten eerste ben ik van mening dat Ajax Vertonghen en Vd Wiel komend jaar nog aan hun contract moet houden en ten tweede heeft Ajax met Boilesen en Toivomäki hun opvolgers al in huis gehaald. Ajax heeft lange tijd geprobeerd spelers te kopen die er meteen staan en de afgelopen jaren is dat alleen met Huntelaar en Suarez gelukt. Het is dus veel slimmer te investeren in talent wat klaar staat zodra een speler vertrekt en met Boilesen en Toivomäki heeft Ajax dat gedaan.
Citaat: Ik ga toch voor 2 middenvelders achter de bal en één ervoor.
Gezien het feit dat Eriksen altijd diep wil spelen zal dat in zo'n systeem waarschijnlijk ook het geval zijn. Wat Eriksen wel moet leren is in de omschakeling zich beter te positioneren want daar is hij nu nog ronduit slecht in.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 5 maa 2011 17:10
|
|
Citaat: Gezien het feit dat Eriksen altijd diep wil spelen zal dat in zo'n systeem waarschijnlijk ook het geval zijn. Wat Eriksen wel moet leren is in de omschakeling zich beter te positioneren want daar is hij nu nog ronduit slecht in. De omschakeling gaat steeds beter bij Eriksen in vergelijking met het afgelopen seizoen en en het begin van dit seizoen. Ook speelt Eriksen al minder diep dan voor de winterstop.
Citaat: Ten eerste ben ik van mening dat Ajax Vertonghen en Vd Wiel komend jaar nog aan hun contract moet houden en ten tweede heeft Ajax met Boilesen en Toivomäki hun opvolgers al in huis gehaald. Ajax heeft lange tijd geprobeerd spelers te kopen die er meteen staan en de afgelopen jaren is dat alleen met Huntelaar en Suarez gelukt. Het is dus veel slimmer te investeren in talent wat klaar staat zodra een speler vertrekt en met Boilesen en Toivomäki heeft Ajax dat gedaan. Toivomäki heeft het voor als nog moeilijk bij Ajax. Niet zo gek omdat je in een andere cultuur terecht en ook in een ander spelsysteem terecht komt. Voorlopig zal die nog tijd nodig hebben.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 5 maa 2011 17:17
|
|
Citaat: De omschakeling gaat steeds beter bij Eriksen in vergelijking met het afgelopen seizoen en en het begin van dit seizoen. Ook speelt Eriksen al minder diep dan voor de winterstop. Het gaat beter maar je hoort Frank de Boer nog steeds vaak roepen dat Eriksen zich moet laten inzakken.
Citaat: Toivomäki heeft het voor als nog moeilijk bij Ajax. Niet zo gek omdat je in een andere cultuur terecht en ook in een ander spelsysteem terecht komt. Voorlopig zal die nog tijd nodig hebben. Zoals ik al zei vind ik dat Ajax Vertonghen en Vd Wiel volgend jaar nog aan hun contract moet houden en dan heeft Toivomäki dus nog anderhalf jaar om zich aan te passen aan Ajax.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 5 maa 2011 17:24
|
|
Citaat: Het gaat beter maar je hoort Frank de Boer nog steeds vaak roepen dat Eriksen zich moet laten inzakken. Dat zal De Boer altijd blijven doen omdat De Boer het beste uit iedere speler wil halen. Ik zou me pas zorgen maken als die dat niet meer doet en net zoals als Jol als een lamzak op de bank gaat zitten.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 5 maa 2011 17:27
|
|
Citaat: Dat zal De Boer altijd blijven doen omdat De Boer het beste uit iedere speler wil halen. Ik zou me pas zorgen maken als die dat niet meer doet en net zoals als Jol als een lamzak op de bank gaat zitten. Dat begrijp ik maar dat toont dus wel aan dat Eriksen zich nog niet altijd goed positioneerd. Logisch want hij is een jonge speler maar hij moet wel aan zijn positionering blijven werken.
|