Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 04:01
|
|
Ik heb vandaag een paar wedstrijden van Rosenborg en Göteborg gedownload en bekenen (had vandaag echt helemaal niets te doen) en daarin vooral op Henriksen en Bärkroth gelet en ben er echt van overtuigd dat die twee tot zeer goede spelers kunnen uitgroeien. Ajax moet zich deze zomer echt laten gelden op de Scandinavische transfermarkt want kunnen ze deze twee spelers plus Zohore (van Kopenhagen) halen dan voorzie ik Ajax een zeer moeie toekomst.
Henriksen maakte op mij een zeer goede indruk vooral door zijn goede verdedigende positionering en zijn duelkracht. Zo sterk ziet hij er niet uit maar hij gebruikt zijn lange lichaam zeer goed.
Bärkroth speelde bijde wedstrijden als linksbuiten en was onzettend sterk aan de bal voor zo'n relatief kleine jongen. Hij kan zowel op power als op techniek en snelheid een mannetje voorbij komen en is erg doelgericht.
Zohore is het ideale type spits voor Ajax die sterk aan de bal is en goed kan kaatsen mede door zijn goede techniek. In een paar jaar kan deze jongen uitgroeien tot een topspits voor Ajax.
Stijnen (1981); Vd Wiel (198, Alderweireld (1989), Vertonghen (1987), Daley (1990); Aissati (198, Henriksen (1992), Eriksen (1992); Sulejmani (198, Zohore (1994), Bärkroth (1992)
Met zo'n elftal zal je echt in de toekomst investeren maar dat zou zich in de komende jaren wel uit gaan betalen. De eerste jaren zullen zwaar zijn maar daarna kan Ajax een paar jaar op een erg hoog niveau presteren, zolang ze maar de jonge talenten zo lang mogelijk bij zich houden (het liefst tot ze minstens 24 zijn). Met jongens als Vermeer, Toivomäki, Boilesen, Anita, De Zeeuw, Bonevacia, Lodeiro en Castillion heeft Ajax nog een paar goede spelers of grote talenten voor op de bank.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 09:27
|
|
Waarom Stijnen? Dat is echt geen goede keeper hoor, dan heb ik nog liever Vermeer.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 10:13
|
|
Ik denk ook niet dat hij ons echt beter maakt.
|
Mentalita Ultras
Forum berichten: 211
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 10:26
|
|
Stijnen is een drama. Die andere spelers zouden inderdaad ideaal zijn voor Ajax.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 10:31
|
|
Misschien is ghost wel Stijnen.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 11:39
|
|
Citaat: Ik had het er juist over dat je geen Eredivisiespelers moet kopen, of snap je dat niet?
En dit doet nog steeds helemaal niks af aan het feit dat Ajax geen versterkingen kan betalen.
En daarop zei ik dat Ajax de Eredivisie inderdaad niet moet subsidiëren. Ajax kan zeker wel versterkingen halen, maar die moeten ze dan halen in het buitenland.
Ik geef al meerdere malen aan dat Ajax niet in de Eredivisie moet kijken, want de spelers die hier al zijn opgebloeit en Ajax 100% beter maken zijn simpelweg te duur.
Maar mooi dat we het er dan iniedergeval over eens zijn dat Ajax in het buitenland moet gaan kijken, iets waar ik steeds voor pleit. Het probleem bij Ajax is dat ze sommige spelers uit het buitenland zonder ze intensief te volgen halen. Daarom begon ik over Cvitanich, want deze jongen is amper bekeken en zijn komst is puur gebaseert geweest op zijn statistieken in Argentinië.
Dit moeten we voorkomen, en ik vind dat wij gewoon een scout moeten hebben rondlopen in Zuid Amerika. Kom op zeg, wij als club met de beste jeugdopleiding van Europa zonder echte scout in Zuid Amerika, het talenten walhallah.
Wat betreft Stijnen, deze jongen heeft goede reflexen, maar keept net als Proto trouwens veelste ver voor zijn doel. Misschien dat het in België geen probleem is, en ja het ziet er spectaculairder uit, maar geef mij maar een keeper die punten pakt. We kunnen nu wel voor de goedkoopste optie gaan, maar naar mijn mening moet je beoordelen op kwaliteit. En nee, je moet niet klakkeloos Sulejmani bedragen op tafel gaan gooien, maar het is wel de bedoeling dat we een keeper halen die ons echt beter maakt, en dus niet van het niveau Vermeer.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 11:43
|
|
Ik denk trouwens dat het zeer goed is als wij met een keeper spelen die ver voor zijn goal speelt. Daarmee wordt het gat tussen doel en verdedigingslinie alleen maar kleiner en compenseer je de snelheid (of juist gebrek aan) van het centrale duo.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 11:57
|
|
Mwa, ik hou daar nooit zo van. Je zag het bij de 3-0 van El Hamdaoui tegen Anderlecht. Proto stond al te ver uit z'n goal, dus hij moest komen, want als je er tussenin blijft staan zit je altijd mis. Hij kwam niet op tijd en El Hamdaoui draaide hem zo in de verre hoek. Ik ben nooit zo gecharmeerd van keepers die te ver voor hun doel staan. Een meevoetballende keeper is helemaal niet verkeerd, goed zelfs, maar hij moet zichzelf weer niet teveel in het spel betrekken. Stekelenburg is op zich niet echt een keeper die heel ver voor zijn doel staat, maar hij is er meestal wel op tijd bij.
|
Mentalita Ultras
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 12:19
|
|
Citaat: En nee, je moet niet klakkeloos Sulejmani bedragen op tafel gaan gooien, maar het is wel de bedoeling dat we een keeper halen die ons echt beter maakt, en dus niet van het niveau Vermeer.
Wie zie jij dan als eventuele opvolger van Stekelenburg? Wat is er mis met Vermeer dan? Iedere keer als hij Stekelenburg moest vervanger deed hij dat super, zeker tegen AZ vorig seizoen toen pakte hij echt twee onmogelijke ballen, ook in de andere wedstrijden dat hij Stekelenburg moest vervangen deed hij het goed. De minpunten van Vermeer zijn in mijn ogen ervaring en ik vind ik hem redelijk zwak in de lucht, maar als vervanger van Stekelenburg krijgt hij automatisch steeds meer evaring en aan zijn zwakke punten kan hij ook verder werken. Nogmaals wie zie jij dan als opvolger van Vermeer?
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 12:30
|
|
Ik heb me de laatste dagen even flink verdiept in Thibaut Courtois, en bij deze hem zie ik als opvolger van Stekelenburg, Rodney. Deze jongen is sterk in de lucht, en deinst niet terug bij hoge ballen. Dit is het zwakste punt van Vermeer. Verder vind ik de trap van Vermeer erg zwak. Hij is in mijn ogen geen puntenpakker, en heeft dan wel aardige reflexen maar meer is het ook niet. Leuke keeper voor een subtopper, net als bijvoorbeeld Vorm overigens. Deze keepers komen te kort, en voor een redelijke prijs is een veel betere keeper te halen.
Courtois is een jonge (18 jaar!) keeper, die nu al onbetwiste basisspeler is bij Genk. Voor zijn leeftijd is hij echt al heel ver. Zijn lengte is ook een heel groot pluspunt.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 12:38
|
|
Ik vind het team van Ghost er goed, met Stijnen zou ik wel tevreden zijn maar er zijn natuurlijk veel betere opties. Maar als je hem gratis op kunt halen.. Trouwens lijkt Zohore me niet uit 1996 komen dan is hij even oud als ik.
Gestopt
|
Mentalita Ultras
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 12:38
|
|
Citaat: Ik heb me de laatste dagen even flink verdiept in Thibaut Courtois, en bij deze hem zie ik als opvolger van Stekelenburg, Rodney. Deze jongen is sterk in de lucht, en deinst niet terug bij hoge ballen. Dit is het zwakste punt van Vermeer. Verder vind ik de trap van Vermeer erg zwak. Hij is in mijn ogen geen puntenpakker, en heeft dan wel aardige reflexen maar meer is het ook niet. Leuke keeper voor een subtopper, net als bijvoorbeeld Vorm overigens. Deze keepers komen te kort, en voor een redelijke prijs is een veel betere keeper te halen.
Courtois is een jonge (18 jaar!) keeper, die nu al onbetwiste basisspeler is bij Genk. Voor zijn leeftijd is hij echt al heel ver. Zijn lengte is ook een heel groot pluspunt.
Dat zegt niet alles, het is pas zijn eerste jaar als basispeler. Ken je Kenny Steppe van Heerenveen? Dat was eerst echt het talent van Belgie en zou het helemaal gaan maken etc. maar kijk nu is naar hem, hij is alleen maar slechter geworden. Het is dus geen garantie dat Courtois dus een goede opvolger zou zijn voor Stekelenburg, ik geloof best dat die aardig bezig is die keeper, maar het zegt nog niet veel.
|
Mentalita Ultras
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 12:40
|
|
Citaat: Ik vind het team van Ghost er goed, met Stijnen zou ik wel tevreden zijn maar er zijn natuurlijk veel betere opties. Maar als je hem gratis op kunt halen.. Trouwens lijkt Zohore me niet uit 1996 komen dan is hij even oud als ik.
Stijnen is werkelijk waar een drama, niet halen! Zohore is net 17 jaar (31 januari 1994), slaat dus ook nergens op om hem al in de basis te zetten Ghost.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 13:29
|
|
[Reken(wonder)modus">1994 31 januari//2011 23 Februari = 17 jaar [/Reken(wonder)modus">
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 14:00
|
|
Citaat: Dat zegt niet alles, het is pas zijn eerste jaar als basispeler. Ken je Kenny Steppe van Heerenveen? Dat was eerst echt het talent van Belgie en zou het helemaal gaan maken etc. maar kijk nu is naar hem, hij is alleen maar slechter geworden. Het is dus geen garantie dat Courtois dus een goede opvolger zou zijn voor Stekelenburg, ik geloof best dat die aardig bezig is die keeper, maar het zegt nog niet veel.
Tja, als je het zo bekijkt kan je maar beter helemaal geen buitenlandse spelers meer aantrekken, omdat het te risicovol is. Je moet ook niet vergeten dat Steppe na zijn komst o.a. een zware rugblessure heeft gehad, tenminste dat meen ik mij te herinneren. Hierdoor is hij lange tijd stil blijven staan in zijn ontwikkeling.
Citaat: Stijnen is werkelijk waar een drama, niet halen! Zohore is net 17 jaar (31 januari 1994), slaat dus ook nergens op om hem al in de basis te zetten Ghost.
Waarom slaat het nergens op om hem volgend seizoen al in de basis op te stellen? Slaat het ook nergens op om Lukaku en Eriksen op te stellen? Deze spelers presteren zeer verdienstelijk op het moment en zijn respectievelijk 17 en 19. Eriksen debuteerde op zijn 17e en Lukaku zelfs al op zijn 16e. Zohore is een zeer fysieke speler, dus het zou mij niets verbazen als hij gewoon volgend seizoen al in de basis zou staan, als Ajax hem van de zomer haalt. Het seizoen is nog niet ten einde en deze jongen die ontwikkelt zich goed, en ik denk dan ook dat hij er volgend seizoen klaar voor is. Bovendien denk ik dat Ghost iets meer kijk op de zaak heeft, aangezien hij hem al langere tijd volgt en hem volgensmij ook zelf heeft aangedragen hier.
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 14:04
|
|
Citaat: Ik had het er juist over dat je geen Eredivisiespelers moet kopen, of snap je dat niet?
En dit doet nog steeds helemaal niks af aan het feit dat Ajax geen versterkingen kan betalen.
En daarop zei ik dat Ajax de Eredivisie inderdaad niet moet subsidiëren. Ajax kan zeker wel versterkingen halen, maar die moeten ze dan halen in het buitenland.
Ik geef al meerdere malen aan dat Ajax niet in de Eredivisie moet kijken, want de spelers die hier al zijn opgebloeit en Ajax 100% beter maken zijn simpelweg te duur.
Maar mooi dat we het er dan iniedergeval over eens zijn dat Ajax in het buitenland moet gaan kijken, iets waar ik steeds voor pleit. Het probleem bij Ajax is dat ze sommige spelers uit het buitenland zonder ze intensief te volgen halen. Daarom begon ik over Cvitanich, want deze jongen is amper bekeken en zijn komst is puur gebaseert geweest op zijn statistieken in Argentinië.
Dit moeten we voorkomen, en ik vind dat wij gewoon een scout moeten hebben rondlopen in Zuid Amerika. Kom op zeg, wij als club met de beste jeugdopleiding van Europa zonder echte scout in Zuid Amerika, het talenten walhallah.
Wat betreft Stijnen, deze jongen heeft goede reflexen, maar keept net als Proto trouwens veelste ver voor zijn doel. Misschien dat het in België geen probleem is, en ja het ziet er spectaculairder uit, maar geef mij maar een keeper die punten pakt. We kunnen nu wel voor de goedkoopste optie gaan, maar naar mijn mening moet je beoordelen op kwaliteit. En nee, je moet niet klakkeloos Sulejmani bedragen op tafel gaan gooien, maar het is wel de bedoeling dat we een keeper halen die ons echt beter maakt, en dus niet van het niveau Vermeer.
Chichizola, Argentijnse keeper van River Plate vind ik een goede optie voor de keeperstek. Hij is jong (20 dacht ik), zeer bewegelijk (lees hij maakt de gekste duiken en capriolen)en niet bang. en denk dat hij internationaal vrij snel het niveau van de wat matige Romero voorbij kan waardoor hij met de nationale ploeg veel extra ervaring op kan doen.
Anders zie ik toch liefst Tyton komen, maar ja die is al bekend.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 14:07
|
|
Ken hem niet. Weet je veel over hem? Anders misschien Luut of Gallina vragen of ze wat over hem kunnen vertalen? Kan verder weinig op het internet over hem vinden, maar als hij echt goed is en potentië heeft dan hebben we hier een primeurtje.
http://www.transfermarkt.co.uk/en/leandro-chichizola/profil/spieler_95736.html Kijk die waarde?
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 14:10
|
|
Lute vind hem niks .
haha, nee ik vertrouw erop dat Lute een objectief oordeel geeft over deze man.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 14:12
|
|
Zie net dat hij hem al heeft aangekaart in het nieuwe keepers topic. Lijkt me het beste dat we daar verdergaan, want wordt anders een beetje verwarrend.
|
Mentalita Ultras
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 14:15
|
|
Citaat: Tja, als je het zo bekijkt kan je maar beter helemaal geen buitenlandse spelers meer aantrekken, omdat het te risicovol is. Je moet ook niet vergeten dat Steppe na zijn komst o.a. een zware rugblessure heeft gehad, tenminste dat meen ik mij te herinneren. Hierdoor is hij lange tijd stil blijven staan in zijn ontwikkeling.
Ik ben juist een groot voorstander van om spelers uit het buitenland te halen, want in de Eredivisie word veel te veel geld gevraagd voor de spelers. Ik vind alleen jammer hoe sommige mensen Vermeer hier afschrijven, want iedere keer als hij Stekelenburg vervangde deed hij dat goed. Als je een vervanger voor Stekelenburg wilt halen dan moet hij wel beter zijn dan Vermeer, anders kunnen we het geld beter houden. Courtois is inderdaad een goede keeper, maar of die beter is dan Vermeer dat weet ik niet.
Citaat: Waarom slaat het nergens op om hem volgend seizoen al in de basis op te stellen? Slaat het ook nergens op om Lukaku en Eriksen op te stellen? Deze spelers presteren zeer verdienstelijk op het moment en zijn respectievelijk 17 en 19. Eriksen debuteerde op zijn 17e en Lukaku zelfs al op zijn 16e. Zohore is een zeer fysieke speler, dus het zou mij niets verbazen als hij gewoon volgend seizoen al in de basis zou staan, als Ajax hem van de zomer haalt. Het seizoen is nog niet ten einde en deze jongen die ontwikkelt zich goed, en ik denk dan ook dat hij er volgend seizoen klaar voor is. Bovendien denk ik dat Ghost iets meer kijk op de zaak heeft, aangezien hij hem al langere tijd volgt en hem volgensmij ook zelf heeft aangedragen hier.
Toen ik dat zei dacht ik dat hij pas net één maand 16 was vandaar, dus dat neem ik terug. Zohore is dus nu 17 jaar en één maand oud. Ik zou Zohore nog niet vergelijken met Lukaku, want Lukaku is echt een stuk beter dan hem. Lukaku scoorde al aan de lopende band in Belgie op 16-jarige leeftijd en Lukaku speelt ook nog eens in een betere competitie dan Zohore. Zohore is zeker een groot talent, maar Lukaku is in mijn ogen wel een stuk beter. Als Zohore naar Ajax zal komen dan zal hij denk ik niet gelijk in de basis staan, want we hebben ook nog de Jong en El Hamdaoui en in de zomer zullen ook de nodige veranderen komen in de selectie, we zien het wel.
|
Mentalita Ultras
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 14:22
|
|
Filmpje van Zohore:
http://www.youtube.com/watch?v=77WU6rED1qI
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 14:27
|
|
Citaat:
Ik ben juist een groot voorstander van om spelers uit het buitenland te halen, want in de Eredivisie word veel te veel geld gevraagd voor de spelers. Ik vind alleen jammer hoe sommige mensen Vermeer hier afschrijven, want iedere keer als hij Stekelenburg vervangde deed hij dat goed. Als je een vervanger voor Stekelenburg wilt halen dan moet hij wel beter zijn dan Vermeer, anders kunnen we het geld beter houden. Courtois is inderdaad een goede keeper, maar of die beter is dan Vermeer dat weet ik niet.
Op het moment durf ik niet te zeggen wie er beter is, maar je moet wel beseffen dat Courtois nog maar 18 jaar is, en Vermeer al 25! Ik kan je zeggen dat Courtois het veel verder gaat schoppen als Vermeer dat doet, en wat ik van beide gezien heb schat ik ze nu ongeveer al gelijk in. Laat staan hoe de verhoudingen over 2 jaar liggen. Ik weet ook dat 25 helemaal niet oud is voor een keeper, maar het zegt alles over Coutois dat ik hem nu al met zijn 18 jaar op het zelfde niveau schat als Vermeer.
Citaat:
Toen ik dat zei dacht ik dat hij pas net één maand 16 was vandaar, dus dat neem ik terug. Zohore is dus nu 17 jaar en één maand oud. Ik zou Zohore nog niet vergelijken met Lukaku, want Lukaku is echt een stuk beter dan hem. Lukaku scoorde al aan de lopende band in Belgie op 16-jarige leeftijd en Lukaku speelt ook nog eens in een betere competitie dan Zohore. Zohore is zeker een groot talent, maar Lukaku is in mijn ogen wel een stuk beter. Als Zohore naar Ajax zal komen dan zal hij denk ik niet gelijk in de basis staan, want we hebben ook nog de Jong en El Hamdaoui en in de zomer zullen ook de nodige veranderen komen in de selectie, we zien het wel.
Ik pakte Lukaku erbij om aan te geven dat het helemaal niet verkeerd hoeft uit te pakken om een speler op jonge leeftijd te laten debuteren. Als Zohore nu 16 Jaar was dan zou ik hem ook laten rijpen ja, maar hij is volgend seizoen alweer bijna 18, en o.a. Kluivert, Vd Vaart en Sneijder debuteerde op jonge leetijd. Dit pakte prima uit. Ik zie El Hamdaoui van de zomer nog wel vertrekken, als er een mooi bod komt dan laat Ajax hem gaan. De Jong vind ik het opzich niet verkeerd doen in de spits, maar je ziet aan hem dat het geen echte spits is. Dus ik zie hem volgend seizoen zomaar eens in de basis staan.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 14:30
|
|
Citaat:
Beul toch?
Haal Zanka, Henriksen en nog een back erbij en we hebben weer een heerlijk team. Mogelijk ook nog die linksbuiten waar Ghost zo van weg is, El Ghanassy of Mertens en je hebt een monsterteam.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 24 feb 2011 11:23
|
|
Kijk, de ideale versterking op het middenveld zou dus echt wel Steven Defour zijn. Een echte leider die de lijnen op het middenveld kan uitzetten en ook controlerend zijn mannetje staat, maar jammer genoeg is hij onhaalbaar. Toch ongelooflijk jammer dat we deze speler toen niet gratis hebben opgehaald. Zo'n speler hebben we naar mijn mening nodig op het middenveld, naast Eriksen en daarachter Enoh.
Werk de middelmaat er maar ons team uit: De Zeeuw, De Jong, Lindgren, heb je helemaal niks aan.
|
YoranAjax
|