Auteur
|
Bericht
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 12:10
|
|
Citaat: Oh oh oh wat circuleren er toch weer een hoop namen van spelers die gekocht moeten worden. Ajax heeft het financieel weer op orde na de transfers van Suarez & Emanuelson en er zijn ontzettend veel contracten afgelopen van overbodige spelers... en nu moeten we gelijk weer dezelfde fout gaan maken door overbodige spelers te halen die totaal niet hebben bewezen beter te zijn dan wat Ajax in huis heeft. Laten we nu eindelijk eens genieten van het moment dat er een trainer is bij Ajax die de jeugd voorrang verleend. Volgend jaar zullen er een hoop spelers doorschuiven naar de selectie van het eerste elftal en veel van deze jongens kunnen Ajax tot een hoger niveau brengen. En kom aub niet met die simpele reacties dat die spelers nog zo veel moeten leren, dat ze het nog niet aankunnen, fysiek te licht zijn bla bla. Echt talentvolle spelers staan er gewoon. En naar mijn mening lopen er een paar echt zeer talentvolle spelers. Het is soms lachwekkend de namen die genoemd worden. 1 seizoen bij hun club een paar goede wedstrijden gespeeld en Ajax moet ze weer kopen.
Klopt, als mensen spelers als Vormer, Babangida, Granqvist, Toornstra en Dost gaan noemen, snap ik echt niet waar je mee bezig bent.
We moeten alleen spelers halen die ons 100% zeker beter maken of spelers die heel veel talenten hebben.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 12:24
|
|
Spelers die ons op het moment 100% zeker maken kunnen we niet betalen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 12:54
|
|
Wat is de mening van jullie over Dusan Tadic van fc Groningen??
Hij speelt uitstekend op de linkerkant.
Heeft een prima voorzet en technisch zeer vaardig.
Ik ga niet roepen dat Ajax hem direct hoeft te halen want een paar goede wedstrijden wil nog niet zeggen dat hij een topper is/wordt.
Ik heb alleen als ik hem zie spelen wel echt het idee dat hij een Ajax type is en dat hij prima bij ons zal passen.
Hij moet misschien iets meer goals gaan maken.
Interessante speler in elk geval.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 17:12
|
|
Tsja, dit was mijn aankoop geweest die we afgelopen zomer hadden moeten doen. Ik was overtuigd van hem, maar Ajax durfde het schijnbaar niet aan, en Jol maar roepen dat we een type Dszudszak misten. De klootzak!
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 17:13
|
|
Citaat: Spelers die ons op het moment 100% zeker maken kunnen we niet betalen.
Echt wel, maar jij kijkt waarschijnlijk niet verder dan de Nederlandse competitie, dus dan ga ik niet met je in discussie. Er zijn genoeg spelers een absolute verbetering die je voor een miljoen of 6/7 op kunt halen.
|
Ajakz
Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 17:21
|
|
Kent iemand hier Henriksen van Rosenborg? En zo ja, kan diegene me er dan meer over vertellen? De verhalen die ik over hem lees zijn positief, en Ajax zou een prima tussenstap voor hem kunnen zijn.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 17:24
|
|
Echt wel, maar jij kijkt waarschijnlijk niet verder dan de Nederlandse competitie, dus dan ga ik niet met je in discussie. Er zijn genoeg spelers een absolute verbetering die je voor een miljoen of 6/7 op kunt halen.
Ze zullen er inderdaad best zijn, maar dat betekend niet direct dat ze haalbaar zijn. Daarnaast zit er in een buitenlandse transfer altijd meer risico dan in een binnenlandse transfer of ze wel slagen of niet. 6/7 miljoen is dan een flinke besteding.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 17:39
|
|
Citaat:
Ze zullen er inderdaad best zijn, maar dat betekend niet direct dat ze haalbaar zijn. Daarnaast zit er in een buitenlandse transfer altijd meer risico dan in een binnenlandse transfer of ze wel slagen of niet. 6/7 miljoen is dan een flinke besteding.
6/7 miljoen is gewoon de normale prijs voor een speler die ons sterker moet maken. Voor 3/4 miljoen haal je weer grauwe middelmaat die ons waarschijnlijk niet veel beter maakt, ligt er trouwens ook aan waar je spelers haalt.
Per positie moeten we ons afvragen:
1. - Is de speler goed genoeg om ooit het gewenste niveau te halen of heeft? Nee, moet er een oplossing komen en moet die speler uiteindelijk weggewerkt worden, tenzij hij Nederlander is en niet te veel verdient, kan een nuttige back-up zijn.
2. - We kijken in de jeugd of er een speler is die binnen 2 jaar absolute basisspeler zou kunnen? Zo niet:
3. - Kijken we in het buitenland naar een absolute versterking voor een marktconforme prijs. Kunnen we die niet vinden:
4. - Halen we een groot talent van buitenaf voor die positie die het binnen 2 jaar kan overnemen van onze huidige basisspeler.
Weg met de grauwe middelmaat.
|
steenkist
Forum berichten: 137
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 17:40
|
|
Deze zomer zie ik Van der Wiel en Stekelenburg vertrekken en misschien ook Vertonghen. Reken daar de verkoop van Emanuelson en Suarez bij en de dure contracten die aflopen en je hebt zo'n 50 tot 70 miljoen. Lees goed 50 tot 70 miljoen! Ik zeg niet dat je weer dezelfde fout moet maken door, alles in een keer uit te geven. Maar het lijkt me een goed plan om aardig deel van dit bedrag te investeren in nieuwe spelers. Dat zal ook wel moeten wil je 5 directe basisspelers opvangen en mee blijven doen om de titel!
Voor Stekelenburg zou ik Tyton van Roda JC halen. Erg goede keeper die nog jong is ook. Een betere zie je in de Eredivisie niet lopen. Michel Vorm is ook een optie. Verdedgend zou ik niets kopen. Ajax heeft op dit moment topverdedigers rondlopen in de jeugd. Denk daarbij aan Boilesen (toekomstige linksback, kan Blind naar de bank), Denswil (heeft alles in zich tot een topper uit te groeien), Toivomaki, Ligeon, Anita (kunnen allen op de positie van Van der Wiel uit de voeten.
Op het middenveld zou ik Schaars van Az kopen. Het tandem De Zeeuw/Schaars was hoofdveranwoordelijk voor het kampioenschap van Az. Ik zie De Zeeuw zijn oude vorm herpakken. Daarnaast heeft Schaars nog maar een contract van een jaar dus die moet voor 4 miljoen haalbaar zijn. Een middenveld met De Zeeuw en Schaars in dienst van Eriksen zou ideel zijn. Jens Toornstra zou ik halen, mocht Schaars niet haarlbaar zijn of De Zeeuw weg gaan. Enoh komt voetballend veel te kort. Een spelers als Enoh is belangrijk, maar Ajax moet streven naar goed positiespel, en daar komt hij veel te kort. Laat Bouy en Klaassen maar af en toe hun minuutjes maken volgend seizoen.
Voorin zou ik er voor kiezen om Beerens, Mertens en Dost te halen. Mounir past duidelijk niet in het 4-3-3 systeem dat we met Ajax willen spelen. Laat Ebecilio en Mertens het uitvechten op links, Dost en Castillon in de spits, en op rechts Sulejmani/ Beerens. Daarachter hebben we nog wat talenten die op de deur tikken(Lukoki, Jozefzoon en Ozbilic).
Stel je voor je haalt Schaars/Toornstra/Tyton/Dost/Beerens en Mertens. Hoeveel geld zou je dan kwijt zijn? 30 miljoen? Dan houd je nog meer dan genoeg over.Ik zegen halen die handel en je hebt een hele leuke selectie. Ik zeg: komende 4 jaar kampioen.
|
DeNiro86
Forum berichten: 6
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 18:40
|
|
Citaat: Deze zomer zie ik Van der Wiel en Stekelenburg vertrekken en misschien ook Vertonghen. Reken daar de verkoop van Emanuelson en Suarez bij en de dure contracten die aflopen en je hebt zo'n 50 tot 70 miljoen. Lees goed 50 tot 70 miljoen! Ik zeg niet dat je weer dezelfde fout moet maken door, alles in een keer uit te geven. Maar het lijkt me een goed plan om aardig deel van dit bedrag te investeren in nieuwe spelers. Dat zal ook wel moeten wil je 5 directe basisspelers opvangen en mee blijven doen om de titel!
Voor Stekelenburg zou ik Tyton van Roda JC halen. Erg goede keeper die nog jong is ook. Een betere zie je in de Eredivisie niet lopen. Michel Vorm is ook een optie. Verdedgend zou ik niets kopen. Ajax heeft op dit moment topverdedigers rondlopen in de jeugd. Denk daarbij aan Boilesen (toekomstige linksback, kan Blind naar de bank), Denswil (heeft alles in zich tot een topper uit te groeien), Toivomaki, Ligeon, Anita (kunnen allen op de positie van Van der Wiel uit de voeten.
Op het middenveld zou ik Schaars van Az kopen. Het tandem De Zeeuw/Schaars was hoofdveranwoordelijk voor het kampioenschap van Az. Ik zie De Zeeuw zijn oude vorm herpakken. Daarnaast heeft Schaars nog maar een contract van een jaar dus die moet voor 4 miljoen haalbaar zijn. Een middenveld met De Zeeuw en Schaars in dienst van Eriksen zou ideel zijn. Jens Toornstra zou ik halen, mocht Schaars niet haarlbaar zijn of De Zeeuw weg gaan. Enoh komt voetballend veel te kort. Een spelers als Enoh is belangrijk, maar Ajax moet streven naar goed positiespel, en daar komt hij veel te kort. Laat Bouy en Klaassen maar af en toe hun minuutjes maken volgend seizoen.
Voorin zou ik er voor kiezen om Beerens, Mertens en Dost te halen. Mounir past duidelijk niet in het 4-3-3 systeem dat we met Ajax willen spelen. Laat Ebecilio en Mertens het uitvechten op links, Dost en Castillon in de spits, en op rechts Sulejmani/ Beerens. Daarachter hebben we nog wat talenten die op de deur tikken(Lukoki, Jozefzoon en Ozbilic).
Stel je voor je haalt Schaars/Toornstra/Tyton/Dost/Beerens en Mertens. Hoeveel geld zou je dan kwijt zijn? 30 miljoen? Dan houd je nog meer dan genoeg over.Ik zegen halen die handel en je hebt een hele leuke selectie. Ik zeg: komende 4 jaar kampioen.
|
DeNiro86
Forum berichten: 6
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 18:45
|
|
Precies dezelfde fout die alle voorgaande trainers maakten. Altijd maar weer de spelers willen kopen die 1 seizoen wat opvallen bij hun club. Schaars is op geen enkele manier beslissend bij AZ. Wat is in godsnaam zijn meerwaarde?? Hij is fysiek niet sterk genoeg, niet veel assists, scoort niet etc. wat eigenlijk wel?? Gewoon een van de 11 bij AZ. Bij Ajax lopen spelers die nu op hun jonge leeftijd al beter zijn als je het mij vraagt. En een koppel met de Zeeuw?? Die kan het allemaal niet belopen als het een beetje te snel gaat. Vind de Zeeuw de laatste tijd vaak de slechtste. Enige aanwinst voor Ajax is Mertens en eventueel Titon bij vertrek van Stekelenburg.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 19:06
|
|
Volgensmij pleit ik hier steeds dat we buiten Nederland moeten zoeken?
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 01:16
|
|
Annan, wie een belachelijk goed WK speelde en ook wekelijks schitterde bij Rosenborg (al doe ik dat op basis van bekenden) ging voor 2,5miljoen naar Schalke. Buiten de landsgrenzen zoeken, want zo goedkoop kan versterking zijn.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 08:08
|
|
Citaat: Volgensmij pleit ik hier steeds dat we buiten Nederland moeten zoeken?
Ja, praat dan ook niet zulke domme onzin. We kunnen dus echt wel absolute versterkingen halen uit het buitenland voor een miljoen of 6.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 10:56
|
|
Ja, want Cvitanich voor 6 miljoen was een groot succes! We kunnen zeker spelers voor 6 miljoen gaan halen, maar die moeten we dan wel met een achterliggende gedachte halen, en pas nadat we ze intensief hebben gevolgd.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 13:20
|
|
Ik heb wel een aantal spelers waarvan ik denk dat het nu of in de toekomst zeker versterkingen zullen zijn voor Ajax.
Markus Henriksen
Club:Rosenborg BK
Nationaliteit:Noorwegen
Leeftijd:18
Positie:Centrale middenvelder
Contract:Loopt af in 2013
Prijs:2,5-3 miljoen
Filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=Tq1tDcMplGQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=8ujw6ZezDds&feature=related
+
Deze jongen is fysiek erg sterk, en heeft een hele goede conditie. Hij gaat van voor naar achter en ik zie hem als versterking op de positie van De Zeeuw. Hij is 1.87, en heeft veel duelkracht. Verder heeft deze jongen een goed en hard schot. Heeft bij Rosenborg in 2010 42 wedstrijden gespeeld en 13x gescoord.
-
Komt misschien wat houterig over, en is duidelijk een centrale middenvleder, want hij gaat soms ook mee in de aanval. In de toekomst voorzie ik daarmee echter geen problemen als je hem naast Bonevacia zet. Basisspeler bij Rosenborg, en o.a. Werder Bremen volgt hem.
Mathias Jorgensen (Zanka)
Club:Kopenhagen
Nationaliteit:Denemarken
Leeftijd:20
Positie:Centrale verdediger
Contract:Loopt af in 2012
Prijs:3 Miljoen
+
Sterke jonge verdediger die toe is aan een stap hoger op. In mijn ogen ideale opvolger van Vertonghen. Opbouwend is Ajax sterk genoeg, maar we missen op fysiek gebied een echte beul in de verdediging á la Douglas. In de lucht bijna niet te kloppen, en één op één sterk.
-
Kan opzich nog wat aan zijn snelheid werken, en opbouwend kan het ook beter, maar met Toby er naast als vertonghen vertrekt moeten beide punten geen probleem zijn.
Yassine El Ghanassy
Club:AA Gent
Nationaliteit:België
Leeftijd:20
Positie:Linksbuiten
Contract:2015
Prijs:4,5-5 Miljoen
Filmpje:http://www.youtube.com/watch?v=QNoYzqgPrN0
+
Speler die in eigen land wordt vergeleken met Boussoufa, en wordt gezien als opvolger van Ruiz. Hij is snel heeft een goede actie en kan scoren, maar wat vooral opvalt zijn zijn vele assists. Het is geen moeilijke jongen die veel inzet toont, en totaal niet zelfzuchtig en arrogant is.
-
Hij is redelijk aan de dure kant, en Gent heeft al een bod van 4 miljoen van Villareal afgewezen. Verder zijn o.a. Ac Milan, Celtic en Lyon geintresseerd. Laag rendement werd hem verweten, maar begint nu meer te scoren.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 15:49
|
|
Citaat: Ja, want Cvitanich voor 6 miljoen was een groot succes! We kunnen zeker spelers voor 6 miljoen gaan halen, maar die moeten we dan wel met een achterliggende gedachte halen, en pas nadat we ze intensief hebben gevolgd.
Huh, wtf man? Ik snap helemaal niets van die discussie met jou. Eerst zeg je dat spelers die ons beter maken niet haalbaar zijn. En later zeg je dat we in het buitenland versterkingen kunnen halen, maar dat we ze dan wel intensief moeten volgen Ja, dat lijkt me sowieso vereiste nummer 1, en lijkt me ook duidelijk. Ik vind je manier van posten en denken dus heel erg vreemd.
Sowieso ook Cvitanich erbij halen? Wat heeft dat ermee te maken of spelers die ons beter maken haalbaar zijn of niet?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 17:39
|
|
Denk je dat Henriksen 3 miljoen kost? Ik zie Rosenborg het contract wel opwaarderen, verbeteren en er wat meer uit halen. Destijds met Skjellbred werd contract ook rond deze fase opgewaardeerd.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 17:48
|
|
Scandinavie is voor Ajax de beste markt om in te kijken want jongens uit die regio zullen net als Eriksen en Boilesen Ajax als goede tussenstap zien. Ik heb Henriksen zelf een keertje een jeugdinterland zien spelen en toen maakte hij een zeer rustige indruk aan de bal. Verder zou ik graag zien dat Ajax Bärkroth naar Amsterdam zou proberen te halen want hij zal dan wel op veel lijstjes van rijkere clubs staan die lijstjes staan meestal nogal vol.
Ajax moet zich richten op dit soort aankopen en mochten ze deze twee spelers weten te halen dan zouden die samen met jongens als Eriksen en Boilesen over een paar jaar een zeer goed elftal vormen.
|
mounir
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 18:08
|
|
We moeten ook niet onze jongens uit de jeugd niet vergeten. Volg laaste tijd de jonge helden en zie aardig wat moois ontstaan. Het zullen niet allemaal toppers zijn, meer je kan er wel een paar jaar van genieten.. Ik denk dat wij daar de komende jaren gebruiken van moeten kijken en niet te snel iemand buiten Ajax halen, tenzij je zeker weet dat het een topper word. Maar met Johan en Frank moet dat gaan lukken
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 18:38
|
|
Citaat: Ja, want Cvitanich voor 6 miljoen was een groot succes! We kunnen zeker spelers voor 6 miljoen gaan halen, maar die moeten we dan wel met een achterliggende gedachte halen, en pas nadat we ze intensief hebben gevolgd.
Huh, wtf man? Ik snap helemaal niets van die discussie met jou. Eerst zeg je dat spelers die ons beter maken niet haalbaar zijn. En later zeg je dat we in het buitenland versterkingen kunnen halen, maar dat we ze dan wel intensief moeten volgen Ja, dat lijkt me sowieso vereiste nummer 1, en lijkt me ook duidelijk. Ik vind je manier van posten en denken dus heel erg vreemd.
Sowieso ook Cvitanich erbij halen? Wat heeft dat ermee te maken of spelers die ons beter maken haalbaar zijn of niet?
Ik haal Cvitanich erbij om een voorbeeld te geven van een mislukte buitenlandse transfer. En ja, het intensief volgen van een speler is vereiste nummer één, maar gek genoeg is er een hele lijst van aankopen bij Ajax die voordat ze gekocht zijn niet intensief gevolgd en bekeken zijn. Dus die slaat nergens op. Ik heb inderdaad gezegd dat er geen spelers zijn die ons beter maken voor een redelijke prijs. Ik praat hierbij over de Eredivisie. Ik ga me niet uitlaten over jou manier van denken en jou manier van discussie voeren, maar dat jij klakkeloos zegt dat ik niet verder kijk dan de Eredivisie zonder dat ergens op te baseren, en terwijl ik juist pleit om niet steeds de overige Eredivisie clubs te subsidiëren zegt denk ik genoeg. Ik ga hier verder niet meer inhoudelijk op in, want ik wens zoveel mogelijk over voetbal te discussieren, en niet over dit soort onzin.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 21:29
|
|
Uhm, gozer? Je hebt het hier dus echt niet over de Eredivisie, want je reageerde op een quote van mij, en ik had het zeker niet over de Eredivisie.
Spelers die ons 100% beter maken kunnen we echt wel halen, punt uit. En als je dan zelf zegt dat je wel naar het buitenland kijkt, dan heb je of geen verstand van de huidige markt, of geen spelerskennis in het buitenland. Er zijn genoeg haalbare versterkingen in het buitenland met de middelen die we nu hebben.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 22:21
|
|
Citaat: Klopt, als mensen spelers als Vormer, Babangida, Granqvist, Toornstra en Dost gaan noemen, snap ik echt niet waar je mee bezig bent.
We moeten alleen spelers halen die ons 100% zeker beter maken of spelers die heel veel talenten hebben.
Ik had het puur over spelers uit de Eredivise, omdat jij ook alleen maar spelers uit de Eredivisie noemde. Jij geeft aan dat er zeker wel versterkingen te halen zijn in het buitenland, maar ik vind het niet verantwoord om 6 of 7 miljoen uit te geven aan een buitenlandse speler. 5 Miljoen is voor mij max., omdat er veel risico aan een buitenlandse transfer zit. Dan blijft er weinig haalbaars over. Er zijn zeker wel spelers haalbaar die je versterken. Hierboven heb ik ook al een aantal spelers genoemd, maar ik dacht dus dat je het over spelers in de Eredivisie had. Hier is weinig te halen, dus vandaar mijn reactie.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 23:14
|
|
Ik had het er juist over dat je geen Eredivisiespelers moet kopen, of snap je dat niet?
En dit doet nog steeds helemaal niks af aan het feit dat Ajax geen versterkingen kan betalen.
|
Abubakari
Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 03:04
|
|
IK zie FC Groningen vrij vaak live spelen (woon in Grunn en ga er vaak met vrienden kijken), maar Andreas Granqvist lijkt mij niks voor Ajax. Traag en niet wendbaar en deelt bovendien in uitwedstrijden vaak ook in de malaise bij Groningen. (Al klinkt dit wel heel negatief als ik alleen zijn minpunten noem, het is best een te gekke speler verder, maar niet voor Ajax).
Dusan Tadic daarentegen... Fijne trap, zijn corners zijn praktisch altijd gevaarlijk, geeft veel assists, heeft Stenman enorm op laten bloeien, komt zijn mannetje voorbij. Die kan volgens mij zo mee bij Ajax. Geen Bakircioglu die bij Ajax opeens vooral doet denken aan de kolderieke Italiaanse komiek Roberto Benigni (oa uit La Vita e Bella) of zo'n andere subtopper die bij Ajax door het ijs zakt.
Maar goed, die hadden we dus vorig jaar moeten halen want die zal nu wel weer ontzettend duur zijn. Klote dat Ajax' scouting dat soort spelers niet in het vizier heeft (of lijkt te hebben).
Over Stenman gesproken, die is volgens mij transfervrij na dit seizoen. degelijke linksback, niet vaak op fouten te betrappen, komt mee op, begint de afgelopen seizoenen ook te scoren, heeft ook wel een aardige voorzet en is ook vrij onverzettelijk. Heeft daarnaast ervaring in de Bundesliga (Leverkusen, speelde hij voor hij naar Grunn ging en heeft zich bij Grunn aardig ontwikkeld). Al denk ik dat hij wel wat meer een gok zal zijn dan Tadic. Zou best kunnen dat ik Stenman iets te hoog inschat, maar goed, om het geld hoef je het niet te laten en zoveel (ook nog redelijk ervaren) geschikte & goedkope linksbacks zijn er nou ook weer niet.
Helemaal ideaal zou zijn dat hij samen met Tadic komt. Die twee vormen een prima duo bij Grunn.
Zal ik wel weer een tijdje erg low profile qua Ajax moeten doen in de Euroborg, maar dat heb ik er dan wel voor over.
Roberto Bakirciogliu (of Kennedy Benigni)
|