Auteur
|
Bericht
|
De Dominee
Forum berichten: 283
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 11:02
|
|
Vormer en Toornstra ipv Enoh ej De Zeeuw? Kwalitatief een vooruitgang, financieel ook. Of ze complementair zijn aan elkaar en Eriksen weet ik niet. We missen wel een beetje iemand die de lijnen uitzet, type Schaars of Janssen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 11:15
|
|
Op het moment heb je maar 1 "Natuurlijke" leider en die staat notabene in de goal.
Dat mist er vooral iemand die als het even wat minder loopt de taak opzich neemt om het team te motiveren. Een "ervaren" speler die een ajax-verleden heeft gehad of een jonge natuurlijke leider (die er voetballend boven de rest uitspreekt) zal hard nodig zijn..
De komende wedstrijden zullen de Ajax-spelers zich vooral op mentaal gebied moeten verbeteren.
Daarom deze aankoop suggestie: Een psycholoog, in elke tak van sport vooral die populair zijn in de V.S. (Baseball, American Football) zie je dat het mentale gedeelte ook getraind wordt... Nu is dat in de jeugd niet nodig maar in de eerste selectie / jong-ajax zou zo iemand zeker nuttig kunnen zijn..
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 11:52
|
|
Toornstra én Vormer lijkt me niet nodig.
1 van de 2 zou een zeer geschikte aanwinst zijn. Ik denk dat het middenveld dan wat meer in balans komt.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 12:02
|
|
Citaat: Vormer en Toornstra ipv Enoh ej De Zeeuw? Kwalitatief een vooruitgang, financieel ook. Of ze complementair zijn aan elkaar en Eriksen weet ik niet. We missen wel een beetje iemand die de lijnen uitzet, type Schaars of Janssen.
Enoh en De Zeeuw zijn niet minder dan Vormer on Toornstra. Steker nog beide Ajacieden zijn betere voetballers maar zijn momenteel totaal niet in vorm. De Zeeuw maakt op mij een uitgebluste indruk maar in vorm kan hij het niveau van Ajax makkelijk aan. Zelfs Johan Cruijff heeft zeer positief over De Zeeuw (in Oranje) geschreven. Ik ben zeker geen fan van Enoh en zie hem graag vertrekken maar Vormer is geen vooruitgang, Anita en Bonevacia wel.
|
Mars_R
Forum berichten: 58
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 12:31
|
|
Elia denkt aan vertrek
HAMBURG - Hamburger SV-speler Eljero Elia barst momenteel niet van het zelfvertrouwen. De rappe aanvaller zit wekelijks op de bank en is zijn reserverol beu. "Ik heb vertouwen nodig."
TLG "Ik voel me sterk en wil iedereen laten zien wat ik kan", zegt Elia in een interview met de Hamburger Morgenpost. "Ik ben dit seizoen pas acht keer in de basis begonnen."
De international, die afgelopen woensdag tegen Oostenrijk een sterke indruk maakte, heeft een steun in de rug nodig om goed te kunnen presteren. "Ik weet dat ik bij HSV niet altijd goed heb gespeeld, maar bij Oranje speel ik wel goed. Ik moet vertrouwen hebben om mijn steentje bij te kunnen dragen. Als ik aan het einde van het seizoen nog steeds wisselspeler ben, moeten we echt rond de tafel gaan zitten."
Bron: http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... rek__.html
Dus El Hamlap/Hamdoei/Hamistpingel verkopen en Elia halen!
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 12:33
|
|
@ ghost: Vormer heeft er anders een verdomd groot aandeel in gehad dat wij die wedstrijd uit handen gaven.
Heb je dat pasje van hem ook gezien op Janssen? En heb jij gezien hoe (vooral) Enoh en de Zeeuw ten onder gingen aan de strijdlust van Vormer?
Je hebt overigens gelijk over de Zeeuw. Heeft die jongen geen Pfeiffer ofzo? Is echt iets mee aan de hand.
Enoh vervalt weer wat in oude fouten en dat terwijl ik vorig seizoen dacht dat Enoh de definitieve doorgroei maakte.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 12:43
|
|
Baseer jij je nu alleen op de wedstrijd tegen Ajax want Vormer speelde beter dan welke Ajax speler dan ook maar dat betekend niet dat hij beter is dan Enoh want dat is hij niet.
Citaat: Je hebt overigens gelijk over de Zeeuw. Heeft die jongen geen Pfeiffer ofzo? Is echt iets mee aan de hand.
De Zeeuw heeft lang last gehad van zijn amandelen en daarna zijn gebit wat een persoon erg kan uitputten. Daarnaast heeft hij geen echte vakantie gehad en dus nooit rust kunnen pakken om zichzelf op te laden. Hij speelt dus al een hele periode op een half opgeladen batterij.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 13:06
|
|
Nee, dat baseer ik op dit gehele seizoen waarin Vormer nagenoeg elke wedstrijd die ik gezien heb minimaal een 7 scoorde waar Enoh nogal eens door de mand viel. En ik heb van Roda dit seizoen al aardig wat wedstrijden gezien (een wedstrijd of 6 denk ik).
Geloof me, ik ben ook een fan van een Enoh in vorm, maar die vorm vind hij te weinig en zijn ondergrens zakt hij behoorlijk harder door (een euvel waar meer Ajacieden mee kampen).
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 13:08
|
|
Ik zie Enoh graag vertrekken maar als hij in Vorm is dan vind ik hem zeker niet minder dan Vormer. Technisch is Enoh voor Ajax begrippen een matige speler maar dat is Vormer ook en fysiek is Enoh veel sterker. Vormer is alleen positioneel wel beter dan Enoh maar dat is bijna elke speler in de Eredivisie.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 13:49
|
|
@ Ghost: Eigenlijk leg je daar wel de vinger op de zere plek van ons middenveld.
Positioneel is onze 'stofzuiger' matig. Terwijl juist die man positioneel van essentieel belang is voor een middenveld.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 14:19
|
|
Citaat: Positioneel is onze 'stofzuiger' matig. Terwijl juist die man positioneel van essentieel belang is voor een middenveld. Daarom ben ik ook van mening dat Frank de Boer een kans moet geven aan Anita en verder vestig ik mijn hoop op de ontwikkeling van Bonevacia.
Ajax moet Kenneth Zohore van Kopenhagen kopen aangezien er in de jeugdopleiding weinig spitsen rondlopen met genoeg talent om het bij Ajax te gaan maken. Zohore heeft het talent uit te groeien tot een internationale topspeler en wil Ajax nog een kans maken hem naar Amsterdam te halen dan moet dat nu gebeuren. Laat Steen Olsen, Eriksen en Boilesen allen naar die jongen toestappen en hem een mooi toekomstplaatje schetsen.
Verder is het misschien iets om keeper Maksym Koval van Dinamo Kiev te kopen. Ik heb hem nu een keer of vijf zien keepen en elke keer maakt hij een zeer goede indruk op mij. Hij zal vast niet goedkoop zijn maar ik denk dat hij de gok waard zal zijn. Met Koval en Hahn heeft Ajax dan twee talentvolle keepers die achter Vermeer en Verhoeven (ik ga er vanuit dat Stekelenburg vertrekt) kunnen strijden om de rol van derde keeper.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 20:03
|
|
De halv Europese top is geintresseerd in Koval, en bovendien kan Ajax nooit voldoen aan het slaaris wat hij daar in Oekraine krijgt.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 20:49
|
|
Ik word hier zo moe van he. Het constant aandragen van spelers die niets bij Ajax te zoeken hebben. Men kent kennelijk geen (buitenlandse) toegevoegde waarden en draagt daarom telkens opnieuw spelers aan uit de Eredivisie die Ajax maar moeten versterken.
98% van de spelers uit de Eredivisie maken Ajax niet sterker, de rest is niet haalbaar. Dan blijft er nog een klein aantal jonge talenten over die mogelijk zouden kunnen slagen, versterken zullen ze Ajax echter niet, zeker niet in eerste instantie.
Ajax moet zorgen dat het Neerlands echte talenten al lang en breed in de jeugdopleiding heeft, zodat de selectie vrijwel uitsluitend aangevuld wordt daadwerkelijk toegevoegde waarden uit het buitenland.
|
Spoon
Forum berichten: 152
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:18
|
|
Daar ligt dus het probleem, heel veel word er niet met succes gescout. Enoh is aardig en over Lodeiro weten we nog te weinig. Cvitanich heeft het niet gered, buitenlandse spelers zoals Suarez, Silva en Sulejmani hebben we gehaald voor veel centen van Nederlandse clubs. De scouting lijkt weinig tot niets goeds te brengen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:43
|
|
Maar ligt dat aan de scouting of aan wat er wordt gedaan met de informatie van de scouts? Daarbij vergeet je Eriksen en Boilesen wel even en die horen bij de grotere talenten in Europa.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 22:05
|
|
Citaat: Maar ligt dat aan de scouting of aan wat er wordt gedaan met de informatie van de scouts? Daarbij vergeet je Eriksen en Boilesen wel even en die horen bij de grotere talenten in Europa.
Eriksen was al lang en breed bekend, dus je kunt je afvragen tot hoeverre er sprake was van 'scouten'.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 22:37
|
|
Onzin, Eriksen was bekend bij de jeugdscouts maar niet bij andere. Dat jeugdscouts van clubs als Arsenal hem ook al op het oog hadden betekend nog niet dat Ajax hem niet heeft gevonden door Steen Olsen, de scout in Scandinavie.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 15 feb 2011 18:05
|
|
Citaat: Eriksen was al lang en breed bekend, dus je kunt je afvragen tot hoeverre er sprake was van 'scouten'.
Dan moet je nog steeds prijs en kwaliteit afwegen.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 15 feb 2011 19:10
|
|
Het zijn nu weer de scouts die er van langs krijgen, maar ik meende dat het juist de jeugdopleiding was die niet deugde. Of willen we soms weer met een vreemdelingenlegioen spelen?
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Di 15 feb 2011 19:56
|
|
Waarom scouten we eigenlijk niet in zuid amerika?
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 15 feb 2011 20:11
|
|
Lodeiro is nog gehaald een jaar geleden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Di 15 feb 2011 20:22
|
|
Citaat: Lodeiro is nog gehaald een jaar geleden.
Klopt maar hebben we Lodeiro dankzij de scouts of dankzij Luis...
Dat vraag ik me wel af.
|
Spoon
Forum berichten: 152
|
Geplaatst: Di 15 feb 2011 20:29
|
|
Citaat: Klopt maar hebben we Lodeiro dankzij de scouts of dankzij Luis...
Dat vraag ik me wel af.
Toen werd er vooral gespeculeerd dat Suarez hem heel graag zag komen anders zou hij vertrekken. Az had ook intresse, daardoor nam Ajax een snel besluit.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 10:28
|
|
Gesprekken tussen Vormer en Roda zijn gestaakt.
Deze zomer dus op te halen voor een miljoen of 2. Zou een prima aanwinst zijn als aanvulling op het middenveld.
Ik verwacht namelijk dat Lindgren en Tainio zeker weg zijn deze zomer. Dan kan Vormer de strijd aan gaan met Enoh (en ik vermoed dat hij die basisplaats dan verovert).
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 10:48
|
|
Ik ben eigenlijk niet van het veel geld neerleggen voor een speler uit de eredivisie. Ik weet overigens niet of hij het zelf wil en of Twente het wel zou doen, maar ik zou gewoon 10 miljoen euro neerleggen voor Theo Janssen, in mijn ogen heeft hij percies het gene wat we missen. Ook denk ik dat het geen slecht idee is om een buitenspeler uit de jeugd van een grote club te kopen/huren. Miyaichi(?) is een mooi voorbeeld ( ook al is het natuurlijk afwachten hoe hij het gaat doen, maar het is veel belovend). Sneijder zei het een tijdje terug ook. Er zijn genoeg jeugdspelers van grote clubs die voor Ajax willen spelen. En ik denk dat dat nog niet zo'n slecht idee is. Al is het maar voor een jaar. Ik heb ze (bijna) nooit in de jeugd gezien, maar door verhalen denk ik dat Özbilliz en Lukoki het niveau van Ajax 1 niet halen, en bij Jozefzoon, weet ik het niet omdat de verhalen voor mij niet duidelijk zijn, de ene vind het een heel erg goede, de ander ziet hem het niveau van Ajax 1 niet halen.
|