Auteur
|
Bericht
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 23:41
|
|
Waar hij in zijn Ajaxperiode ook speelde .
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 01:12
|
|
Citaat: Waar hij in zijn Ajaxperiode ook speelde .
Yeah.. Waar? Heb Seedorf nooit meegemaakt bij Ajax, wel bij Milan en daar staat hij meestal op 10. En wat ik van hem heb gezien bij Milan is dat het een erg goede speler is met een goede pass. Maar hij rent amper.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 01:51
|
|
Ik zou Seedorf als spelverdeler achter Aissati en Eriksen laten spelen aangezien ik denk dat Ajax een voetballer op die positie nodig die de aanval van achteruit goed op kan bouwen. Daarbij zou hij vanuit die positie zowel de verdedigers als de middenvelders en aanvallers kunnen begeleiden met zijn ervaring want vertrekt Stekelenburg dan heeft Ajax iemand met ervaring en leiderschapskwaliteiten hard nodig. Daarbij is hij nog steeds een enorm goede voetballer wiens niveau er in de Eredivisie bovenuit zal steken.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 11:24
|
|
Ik kan je 1 ding zeggen, dat gaat absoluut niet werken. Ooit van het woord balans gehoord?
En dan niet zeggen: Maar als we de bal hebben, domineren we zo, dat we niet eens hoeven te verdedigen en de duels kunnen vermijden. Altijd leuke praat, maar in praktijk blijkt altijd dat zulke dingen niet gaan werken.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 11:47
|
|
Een middenveld met Aisatti, Seedorf en Eriksen zie ik ook niet zitten. Ik weet niet of je de laatste jaren een beetje op hem hebt gelet, maar lopen doet ie niet veel, en een hele wedstrijd speelt hij meestal niet. Verdedigend kom je dan tekort. Een middenveld met bijv. Toornstra, Seedorf en Eriksen of iets dergelijks zie ik eerder slagen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 14:17
|
|
De meest naar achteren geschroven middenvelder hoeft niet veel te lopen. Zoals Gerrie Muhren ooit zei is dat de enige speler in het elftal die niet snel hoeft te zijn. Hij moet alleen positioneel wel goed zijn en dat is Seedorf. Daarbij is Seedorf fysiek sterker dan welke Ajax speler dan ook dus op dat flak zouden we ook vooruit gaan.
Dat gehyp van Toornstra begrijp ik dus echt niet. Een aardige speler voor een Nederlandse subtopper maar net als De Zeeuw een speler die totaal niet bij Ajax past.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 14:21
|
|
Citaat: De meest naar achteren geschroven middenvelder hoeft niet veel te lopen. Zoals Gerrie Muhren ooit zei is dat de enige speler in het elftal die niet snel hoeft te zijn. Hij moet alleen positioneel wel goed zijn en dat is Seedorf. Daarbij is Seedorf fysiek sterker dan welke Ajax speler dan ook dus op dat flak zouden we ook vooruit gaan.
Dat gehyp van Toornstra begrijp ik dus echt niet. Een aardige speler voor een Nederlandse subtopper maar net als De Zeeuw een speler die totaal niet bij Ajax past.
Wat Seedorf betreft kan ik je volgen, Toornstra onderschat je denk ik persoonlijk. Ik zou hem een prima versterking vinden. Ik vind immers zowel De Zeeuw als ook Enoh ondermaats spelen dit seizoen. De passing van Enoh is te triest voort woorden en De Zeeuw heeft een broertje dood aan hard werken. Hij laat zo vaak zijn man lopen en verdedigt onvoldoende als dit nodig is. Maar De Zeeuw kan wel beter als hij nu laat zien, dus zou ik Toornstra op de plaats van Enoh zetten mocht die naar Newcastle vertrekken.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 14:29
|
|
Ik onderschat Toornstra volgens mij helemaal niet. Ik wil ook niet zeggen dat hij het niveau zeker niet heeft maar wel dat hij niet de juiste kwaliteiten heeft. Van een Ajax middenvelder zijn nou eenmaal andere kwaliteiten belangrijk en ik denk dat Toornstra niet in ons voetbal past. Daarbij zie ik niet in waarom Toornstra beter dan De Zeeuw zal zijn als is die laatste dit gehele seizoen al slecht in vorm. Ik was tegen de komst van De Zeeuw omdat hij niet bij Ajax past en ben nu tegen de komst van Toornstra omdat die niet bij Ajax past.
Trouwens verwacht ik dat De Zeeuw weer beter gaat spelen als hij deze zomer zowel fysiek als mentaal tot rust kan komen, volgens mij is die jongen overbelast op elk vlak. Kan Ajax hem deze zomer voor een goed bedrag verkopen dan moeten ze dat zeker doen maar ze moeten hem niet laten gaan voor minder dan hij gekost heeft. Blijft hij dan zie ik hem als de ideale back-up voor Aissati en ook als diens vervanger voor zwaardere wedstrijden tegen de top van de Eredivisie en in Europa. Met Seedorf, De Zeeuw, Aissati, Lodeiro, Anita, Bonevacia en Eriksen zou Ajax een stuk beter bezet middenveld hebben dan nu het geval is. Verder kunnen Klaassen en Bouy dan ook af en toe nog wat speeltijd pakken in wedstrijden voor de beker of tegen degradatiekandidaten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 20:13
|
|
Citaat: Ruud Vormer Ruud Vormer uh, echt?
Even youtuben, had ik het dan wat gemist, dat is toch dat harde werkertje met zijn haartjes achter de oren, van aardig leuk gifkikkertje maar meer toch niet?
http://www.youtube.com/watch?v=CsT8MA7P ... re=related
Hier zag ik weer wat in mijn geheugen was opgeslagen, erg gemotiveerd , maar niet bijzonder, zijn traptechniek is zeer gewoontjes, om niet te zeggen... ...
Toornstra en Schrootman zijn 2 klassen beter.
Ben benieuwd wat je vandaag vond van Ruud Vormer ??
Had niet misstaan op Enoh zijn plaats.
Aardig balletje bij de 1-2.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 20:35
|
|
Lammert is weg Ajax 4 Ever..
http://ajaxfans.net/forum/viewtopic.php?f=110&t=2465&start=150
Gestopt
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 20:44
|
|
Vormer speelde beter dan welke Ajax middenvelder vandaag dan ook. Hij zet goed druk en laat zich niet gek maken als hijzelf onder druk komt en weet zich daar dan goed onder uit te spelen. Toch denk ik niet dat hij het niveau heeft wat een Ajax speler nodig heeft maar wie weet haalt hij dat niveau later in zijn carriere nog.
Ik ben van mening dat Ajax geen aankopen nodig heeft voor op het middenveld. Zodra Aissati en Lodeiro terug zijn (van hun resp. verhuur en blessure) heeft Ajax genoeg middenvelders die Ajax waardig zijn. Zelf zou ik Anita nu en Bonevacia in de toekomst een kans geven op de positie van verdedigende middenvelder. Deze jongens hebben dezelfde kwaliteiten als Vormer maar een groter natuurlijk talent.
2011/12: De Zeeuw, Aissati, Lodeiro, Anita, Bonevacia, Eriksen, Klaassen en Bouy
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 20:48
|
|
Citaat:
Dat wist ik niet idd.
Heb net even het hoe en wat gelezen.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 21:13
|
|
Citaat: Vormer speelde beter dan welke Ajax middenvelder vandaag dan ook. Hij zet goed druk en laat zich niet gek maken als hijzelf onder druk komt en weet zich daar dan goed onder uit te spelen. Toch denk ik niet dat hij het niveau heeft wat een Ajax speler nodig heeft maar wie weet haalt hij dat niveau later in zijn carriere nog.
Ik ben van mening dat Ajax geen aankopen nodig heeft voor op het middenveld. Zodra Aissati en Lodeiro terug zijn (van hun resp. verhuur en blessure) heeft Ajax genoeg middenvelders die Ajax waardig zijn. Zelf zou ik Anita nu en Bonevacia in de toekomst een kans geven op de positie van verdedigende middenvelder. Deze jongens hebben dezelfde kwaliteiten als Vormer maar een groter natuurlijk talent.
2011/12: De Zeeuw, Aissati, Lodeiro, Anita, Bonevacia, Eriksen, Klaassen en Bouy
Voor jou systeem met 2 aanvallende mensen zijn er inderdaad geen aankopen vereist, maar ik ben van mening dat Ajax met een middenveld moet spelen met bijv. Anita/Bonevacia, Toornstra en Eriksen. Balans is heel belangrijk, want Ajax die heeft echt niet meer altijd zoveel balbezit. Er is meestal een helft waar ze meer balbezit hebben, en de andere helft zakken ze dan wat in. De Zeeuw en Enoh komen te kort, zeker als ze uit vorm zijn.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 21:17
|
|
Citaat: Voor jou systeem met 2 aanvallende mensen zijn er inderdaad geen aankopen vereist, maar ik ben van mening dat Ajax met een middenveld moet spelen met bijv. Anita/Bonevacia, Toornstra en Eriksen. Balans is heel belangrijk, want Ajax die heeft echt niet meer altijd zoveel balbezit. Er is meestal een helft waar ze meer balbezit hebben, en de andere helft zakken ze dan wat in. De Zeeuw en Enoh komen te kort, zeker als ze uit vorm zijn.
Zelfs zonder balbezit vind ik mijn middenveld beter dan wat jij voorsteld. Ik zou Ajax ver naar voren druk laten zetten en iemand als Toornstra doet dat niet, die laat zich inzakken. Daarbij zal het middenveld met Toornstra erbij veel vaker balverlies leiden omdat de balcirculatie omlaag gaat met hem erbij. Toornstra is weer zo'n loper die goed past bij Feyenoord maar niet bij Ajax. Met De Zeeuw hebben we er al zo eentje en De Zeeuw in vorm is dan ook nog van een hoger niveau.
Speelt Ajax tegen een Nederlandse topclub of in Europees verband zal zal ik wel een ander middenveld neer zetten. Ik zou dan namelijk De Zeeuw een basisplaats geven in plaats van één van de twee aanvallende middenvelders.
|
Spoon
Forum berichten: 152
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 21:30
|
|
Als je Aissati, Eriksen en of Lodiero op het middenveld hebt staan heb je altijd twee middenvelders die niet mee verdedigen en alle drie hebben deze spelers niets bij te zetten. Wie herrinerd zich de wedstrijd Psv-Ajax 6-2 met een middenveld Enoh, Anita en Aissati ? We werden totaal overlopen omdat we te weinig body hebben. De Zeeuw werd tegen Nac (beker) ook telkens simpel opzij gezet. Ajax mist veel fysieke en technische kwaliteiten op het middenveld.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 21:33
|
|
Citaat: Als je Aissati, Eriksen en of Lodeiro op het middenveld hebt staan heb je altijd twee middenvelders die niet mee verdedigen en alle drie hebben deze spelers niets bij te zetten. Wie herrinerd zich de wedstrijd Psv-Ajax 6-2 met een middenveld Enoh, Anita en Aissati ? We werden totaal overlopen omdat we te weinig body hebben. De Zeeuw werd tegen Nac (beker) ook telkens simpel opzij gezet. Ajax mist veel fysieke en technische kwaliteiten op het middenveld. Als werd toen weggespeeld omdat het positioneel zeer slecht stond en niet omdat we fysiek minder waren. Daarbij ben ik het niet eens met jouw opmerking dat Ajax met Aissati en Eriksen of Lodeiro in de basis twee middenvelders zal hebben die niet mee verdedigen. Aissati en Eriksen of Lodeiro zullen gedwongen moeten worden vooruit te verdedigen zoals Iniesta en Xavi dat ook doen. Verdedigen is heel makkelijk als het elftal compact speelt en De Boer moet er dus voor zorgen dat de spelers gediciplineerd genoeg zijn om het compact te houden. Maak ze duidelijk dat ze eruit gehaald worden als ze hun taak niet uitvoeren en ze zullen mee verdedigen.
|
Spoon
Forum berichten: 152
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 21:42
|
|
Xavi en Iniesta zijn van een heel ander kaliber, totaal niet te vergelijken. Xavi knapt heel veel werk op en is echt een loop machine. Dat zie ik Aissati en Lodeiro echt niet doen. Positioneel stond het toen tegen PSV niet goed maar ook omdat je met drie kabouters staat te spelen heb je gewoon helemaal niets in te brengen. Het gaat niet alleen om voetballend vermogen, fysiek komen sommie jongens ook te kort.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 21:44
|
|
Citaat: Xavi en Iniesta zijn van een heel ander kaliber, totaal niet te vergelijken. Xavi knapt heel veel werk op en is echt een loop machine. Dat zie ik Aissati en Lodeiro echt niet doen. Ja maar Xavi en Iniesta spelen ook tegen teams van een heel ander kaliber. Ik heb het er over dat elke speler de dicipline moet vinden ook verdedigend zijn taak uit te voeren en als Xavi en Iniesta dat kunnen moeten Aissati en Eriksen dan ook kunnen.
Citaat: Positioneel stond het toen tegen PSV niet goed maar ook omdat je met drie kabouters staat te spelen heb je gewoon helemaal niets in te brengen. Het gaat niet alleen om voetballend vermogen, fysiek komen sommie jongens ook te kort. Als het positioneel goed staat dan kan je het fysieke aspect opvangen door de bal snel rond te laten gaan en te zorgen dat de bal weg is voordat je het duel aan moet gaan.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 22:05
|
|
Tsja, denk jij dat Aissati en Eriksen daar op dit moment het voetballende vermogen voor hebben. Zolang er nog een De Jong of straks een Bas Dost voor je staat kun je voetballen wat je wilt, maar balverlies en duels aangaan komt toch altijd voor.
Misschien kun je wel spelen met Aissati en Eriksen, maar dan moet je daarachter niet nog eens een spelverdeler zetten zoals Seedorf. Dan moeten we eigenlijk een hele goede verdedigende middenvelder kopen met fysiek en genoeg voetballend vermogen. Maar die vind je alleen bij de echte topclubs.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 22:41
|
|
Citaat: Tsja, denk jij dat Aissati en Eriksen daar op dit moment het voetballende vermogen voor hebben. Zolang er nog een De Jong of straks een Bas Dost voor je staat kun je voetballen wat je wilt, maar balverlies en duels aangaan komt toch altijd voor. Ja ik denk dat Aissati en Eriksen qua voetballend vermogen ver boven het niveau van de Eredivisie uit stijgen. Daarbij is Aissati positioneel zeer goed en weet hij altijd de ruimte te bespelen, of dat nu is door daar zelf in te lopen of door daar de bal in te spelen. Natuurlijk zal Ajax niet altijd in balbezit zijn maar een goede speler moet de dicipline kunnen opbrengen om na balverlies meteen druk te zetten.
Citaat: Misschien kun je wel spelen met Aissati en Eriksen, maar dan moet je daarachter niet nog eens een spelverdeler zetten zoals Seedorf. Dan moeten we eigenlijk een hele goede verdedigende middenvelder kopen met fysiek en genoeg voetballend vermogen. Maar die vind je alleen bij de echte topclubs. Seedorf is fysiek sterker dan Enoh wie dan weer fysiek misschien wel de sterkste speler van de Eredivisie is. Hij is natuurlijk geen verdedigende middenvelder maar ik denk dat hij verdedigend niet minder is dan wat er nu staat. Daarbij zal hij met zijn ervaring en leiderschap de speler rond hem heen zich beter kunnen laten positioneren waardoor het verdedigen veel makkelijker wordt.
Verdediger is heel makkelijk als iedereen maar gediciplineerd zich goed positioneerd. Daar hamer ik dan ook vooral op wanneer ik mijn o16 hier in London train en als de 15/16 jarige kinderen die ik train zich aan hun taak kunnen houden en bij balverlies goed kunnen positionering dan kunnen Aissati en Eriksen dat ook.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 23:26
|
|
Aissati en Eriksen ver boven Eredivisie-niveau?
Aissati doet het nu aardig vanaf links bij Vitesse, maar als aanvallende middenvelders was het daar niet heel veel. Ver boven Eredivisie-niveau, haha, wat een lachertje. Basisplaats bij Ajax zou echt het maximale voor deze speler zijn. En dan stijg je voetballend nog steeds niet boven het Eredivisie-niveau uit.
Over Eriksen: Eriksen heeft het potentieel om uit te groeien tot een speler die voetballend boven het Eredivisie-niveau te zitten. Vooralsnog moet hij dat eerst nog maar eens structureel laten zien bij Ajax. Speelt aardige wedstrijden en zijn balaannames verraden veel klasse, maar boven Eredivisie-niveau? Absoluut nog niet. Laat hem eerst maar eens een seizoen in de basis spelen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 23:40
|
|
Citaat: Aissati en Eriksen ver boven Eredivisie-niveau? Qua voetballend vermogen? Ja. Beide spelers steken technisch er ver bovenuit en positioneren zich daarbij goed.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 10:09
|
|
Vormer speelde een geweldige pot tegen ons. Hoorde dat hij mogelijk gaat verlengen bij Roda.
Kan Ajax hier niet inspringen? En Enoh langzamerhand eens verkopen?
Wat zou een verdedigende middenvelder met de voetballende kwaliteiten van Vormer prettig zijn zeg (en een echt bijtertje), en hij is pas 21jr.
Overigens begreep ik AZ al niet toen ze hem lieten gaan, je kon aan alles zien dat hij behoorlijk wat potentie had. Apart dat dat nu bij Roda er veel meer uitkomt.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 10:52
|
|
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=137923
Zegt u het maar. In de zomer op te pikken voor een appel en een ei (ik gok rond de 2 miljoen).
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 11:00
|
|
Citaat: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=137923
Zegt u het maar. In de zomer op te pikken voor een appel en een ei (ik gok rond de 2 miljoen).
Heel dat middenveld moet bij Ajax op de schop, al maanden de zwakste linie, niet dat de rest zo sterk is maar het middenveld Enoh/ De Zeeuw zakken te vaak door de ondergrens.. Verder moet Eriksen ook iets minder diep staan, waardoor er teveel gaten vallen.
Vormer in deze vorm is een aanwinst, hoop alleen dat hij de druk die bij een topclub voorkomt aankan, bij Az zakte hij ook door die ondergrens heen.
|