Auteur
|
Bericht
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 21:30
|
|
Citaat: Op basis van wat zijn ze beter dan de jongens die we hebben? Strootman voetbalt 1 partijtje leuk tegen ons en meteen zou hij beter zijn dan wat we in huis hebben. Toornstra voetbalt nu ook een half jaartje redelijk goed.
De Zeeuw speelde bij ons het eerste half jaar toch ook geweldig met veel scorend vermogen?
We moeten nog maar zien of Toornstra en Strootman zo goed zijn. Vooralsnog zie ik ze niet als directe versterkingen en doen we aan keiharde kapitaalvernietiging. In plaats van Toornstra en Strootman te halen voor abnormaal veel geld, zie ik liever dat ze 1 speler halen die ons echt heel veel beter maakt voor op het middenveld. Met Toornstra en Strootman heeft de jeugd al bijna geen toekomstperspectief meer, aangezien Enoh, De Zeeuw, Lindgren etc. er ook nog allemaal achter zitten en Toornstra en Strootman hier wel aan hun top zitten en dus een heel aantal jaar hier zullen blijven.
Dan kun je mij wel op mijn punten wijzen, maar dit slaat ook kant noch wal. Snap jij echt niet wat Strootman meer heeft als De Zeeuw/Enoh? Kom op he... Kijk zijn wedstrijden er eens op na. En Strootman stak er bij Sparta al bovenuit en speelde ook tegen Twente een erg goede pot.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 23:02
|
|
Strootman kun je sowieso niet met Enoh vergelijken, dus dat ga ik al niet doen.
Hoezo zou ik niet snappen wat Strootman "meer" heeft dan De Zeeuw? Misschien heeft Strootman wel iets meer dan de Zeeuw, maar als we een speler halen moet het een duidelijke versterking zijn en een absolute meerwaarde, en niet iets beter dan de Zeeuw. Dan kun je namelijk net zo goed met de Zeeuw gaan spelen, anders is het dikke kapitaalsvernietiging en zet je het falende beleid door.
Strootman speelt nu net 2 wedstrijdjes goed en de opportunisten komen weer te voorschijn. Dat hij het nu goed doet ligt ook aan het team bij Utrecht, hoe het middenveld staat met Asare en Silberbauer die redelijk wat vuil werk opknappen met redelijk wat loopvermogen, zodat Strootman vrijheid krijgt, en dan is hij gevaarlijk. Ook wil hij zich nog heel erg bewijzen en dan speel je mentaal altijd wat sterker dan dat je al 2 jaar in een team speelt. Zie ook Demy de Zeeuw in zijn beginperiode bij Ajax.
Laat Strootman eerst maar eens bij Utrecht bewijzen dat hij het structureel aankan. Bij Ajax zou hij denk ik verzuipen in een middenveld met Eriksen en Enoh.
Nogmaals: Strootman is een leuke middenvelder en als we hem voor een miljoen hadden kunnen ophalen hadden we het zeker moeten doen. Maar om nu 10 miljoen voor Toornstra + Strootman te gaan betalen. Absoluut niet doen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 23:17
|
|
Als je Strootman geen versterking vindt, wil ik wel eens weten wat jij een versterking vindt.
Strootman is sterk, slim, veel inzicht, goede trap, aardige omschakeling en balvast. Verder denkt hij een paar stappen vooruit. Benieuwd welke midddenvelder van Ajax dit ook heeft. Hij is complementair aan ons middenveld, face it.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 23:19
|
|
Het is duidelijk dat Strootman talent heeft, maar het is al wel wat te vroeg om hem de hemel in te prijzen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 23:28
|
|
Te vroeg? Maar we waren er wel als de kippen bij om Eriksen na zijn debuut tegen NAC-uit de hemel in te prijzen. Hmm, gek. Als het talent in Amsterdam speelt en een wedstrijd goed, is hij een godenzoon. Speelt er een ontzettend groot talent in Utrecht, dan moeten we het 'nog maar eens zien'. Raar...
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 23:33
|
|
Citaat: Als je Strootman geen versterking vindt, wil ik wel eens weten wat jij een versterking vindt.
Strootman is sterk, slim, veel inzicht, goede trap, aardige omschakeling en balvast. Verder denkt hij een paar stappen vooruit. Benieuwd welke midddenvelder van Ajax dit ook heeft. Hij is complementair aan ons middenveld, face it.
Spelen we op het middenveld met Eriksen en De Zeeuw is hij niet complementair aan ons middenveld denk ik. Speelt hij met Enoh en Eriksen is hij wel complementair. Ik kies persoonlijk voor Eriksen en De Zeeuw, dus denk ik dat er een ander type middenvelder moet gaan komen.
Bij Eriksen zie je het aan elk balcontact en aan zijn prestaties in de jeugd dat het een echt toptalent is. Dat moet ik bij Strootman nog maar eens zien. Leuke speler voor een Utrecht, maar een club als Ajax zou zijn absolute top zijn, terwijl Eriksen zijn top de wereldtop is.
Strootman wordt overhypt.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 23:38
|
|
Citaat: Te vroeg? Maar we waren er wel als de kippen bij om Eriksen na zijn debuut tegen NAC-uit de hemel in te prijzen. Hmm, gek. Als het talent in Amsterdam speelt en een wedstrijd goed, is hij een godenzoon. Speelt er een ontzettend groot talent in Utrecht, dan moeten we het 'nog maar eens zien'. Raar...
Zo is het dus helemaal niet. Het blijft altijd moeilijk om te voorspellen hoe een speler het bij Ajax zou doen. Zo heb ik 'het gevoel' dat Chadli het veel minder zou doen bij Ajax dan nu bij Twente.
Strootman staat al een tijdje te boek als talent, maar heeft nu een tijd in de eerste divisie gespeeld. Zijn beginperiode bij Utrecht is veelbelovend en hij heeft ook meer talent als menig ander bij die club, maar ik vind wel dat het allemaal te snel gaat met die jongen. Hij is net in de eredivisie en is nu al mee met het Oranje van Bert van Marwijk. Misschien had Ajax hem moeten halen afgelopen zomer of deze winter, maar dat hebben ze niet gedaan. Ik observeer hem de komende tijd eerst maar eens rustig voordat ik met mijn oordeel over hem kom.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 10 feb 2011 15:51
|
|
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=137607
Leuk van vd Brom dat hij Toornstra zo specifiek noemt.
En ik blijf bij mijn mening dat iemand als Toornstra een zéér geschikte aanvulling kan zijn voor ons middenveld.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 10 feb 2011 16:20
|
|
Citaat: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=137607
En ik blijf bij mijn mening dat iemand als Toornstra een zéér geschikte aanvulling kan zijn voor ons middenveld.
Hoe vaak heb je hem hele wedstrijden zien spelen? Waarom denk je dat Toornstra meer toevoegd aan het middenveld dan Enoh en in de toekomst Bonevacia? En waarom is hij beter dan Lindgren?
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 10 feb 2011 16:35
|
|
Hoe vaak heb je hem hele wedstrijden zien spelen? Waarom denk je dat Toornstra meer toevoegd aan het middenveld dan Enoh en in de toekomst Bonevacia? En waarom is hij beter dan Lindgren?
Met wisselende redenen voor de spelers die je noemt:
1. Scherpere passing.
2. Ongekende energie.
3. Een juiste drang naar voren.
4. Sneller.
5. Bijtertje.
Dit is voornamelijk t.o.v. van Enoh en Lindgren. Overigens is Toornstra ook een ander type speler. Je noemt nu 3 spelers die eigenlijk pure verdedigende middenvelders zijn (Lindgren wellicht het minst nog van die 3) en Bonevacia is nog veel te jong om mee te vergelijken (de 3jr tussen de 19 en 22jr zijn vaak het belangrijkste in een carriere).
Toornstra zou eerder een vervanger van de Zeeuw zijn.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Do 10 feb 2011 16:41
|
|
Om het echt over dit bericht te hebben, vind ik het apart wat hij zegt. Strootman was volgens mij al aanvoerder bij Jong Oranje, terwijl 'Jensje' pas 8? wedstrijden in Jong Oranje heeft gespeeld. Lijkt me dus logischer dat Strootman word opgeroepen na 2 goeie wedstrijden.
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 13:10
|
|
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=137785
Ruud Vormer 22 jaar en na dit seizoen nog 1 jaar onder contract bij Roda jc.
Zal dus niet al te duur zijn lijkt me.
Vind dat hij zich goed ontwikkelt zou ook op Enoh zijn plaats kunnen spelen.
Ook een bijtertje en heeft nog een goede traptechniek ook.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 13:11
|
|
Goede speler, maar de prioriteit moet op het middenveld bij een halfspeler liggen. Vormer is meer een centrale controlerende middenvelder.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 14:50
|
|
Enoh en Lindgren kan je niet vergelijken met Toornsta, deze is veel aanvallender ingesteld. Als het waar was dat Fenerbace een bod van 8 miljoen had uitgebracht op De Zeeuw hadden ze hem meteen moeten verkopen, en Toornstra als opvolger moeten halen. Deze jongen heeft een goede passing, en heeft veel meer dynamiek als bijv. een De Zeeuw. Hij is aanvallend ingesteld, maar toch zal zijn man niet snel vrijkomen, want hij is zoals eerder aangegeven een echt bijtertje. Wat mij betreft een goede versterking. Een middenveld met Bonevacia, Toornstra en Eriksen. Enoh en De Zeeuw laten vertrekken. Enoh lekker naar bijv. newcastle, en De Zeeuw naar een subtopper.
Heb je verder nog Aisatti en Lodeiro als aanvallende middenvelders. Verdedigend kom je dan wel dun te zitten, want Lindgren moeten ze sowieso niet gaan verlengen. Heb het alleen niet zo op breedte aankopen..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 15:15
|
|
Citaat: Enoh en Lindgren kan je niet vergelijken met Toornsta, deze is veel aanvallender ingesteld. Als het waar was dat Fenerbace een bod van 8 miljoen had uitgebracht op De Zeeuw hadden ze hem meteen moeten verkopen, en Toornstra als opvolger moeten halen. Deze jongen heeft een goede passing, en heeft veel meer dynamiek als bijv. een De Zeeuw. Hij is aanvallend ingesteld, maar toch zal zijn man niet snel vrijkomen, want hij is zoals eerder aangegeven een echt bijtertje. Wat mij betreft een goede versterking. Een middenveld met Bonevacia, Toornstra en Eriksen. Enoh en De Zeeuw laten vertrekken. Enoh lekker naar bijv. newcastle, en De Zeeuw naar een subtopper.
Heb je verder nog Aissati en Lodeiro als aanvallende middenvelders. Verdedigend kom je dan wel dun te zitten, want Lindgren moeten ze sowieso niet gaan verlengen. Heb het alleen niet zo op breedte aankopen..
Volgens de wandelgangen wil Newcastle idd Enoh halen als eventuele opvolger van Tiote.
Ze zouden daar 6 miljoen voor over hebben.
Dan kun je dus Vormer en Toornstra halen.
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 15:38
|
|
Ruud Vormer Ruud Vormer uh, echt?
Even youtuben, had ik het dan wat gemist, dat is toch dat harde werkertje met zijn haartjes achter de oren, van aardig leuk gifkikkertje maar meer toch niet?
http://www.youtube.com/watch?v=CsT8MA7P ... re=related
Hier zag ik weer wat in mijn geheugen was opgeslagen, erg gemotiveerd , maar niet bijzonder, zijn traptechniek is zeer gewoontjes, om niet te zeggen... ...
Toornstra en Schrootman zijn 2 klassen beter.
|
cirebon
Forum berichten: 18
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 15:48
|
|
Wat denken we van Seedorf is na het seizoen transfervrij , en het lijkt er niet op dat Milan wil verlengen ?
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 15:58
|
|
Citaat: Wat denken we van Seedorf is na het seizoen transfervrij , en het lijkt er niet op dat Milan wil verlengen ?
op wedstrijd basis een premie, meer niet , jeugdtrainer dat eerder!
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 16:08
|
|
Is al erg vaak besproken en lijkt vooralsnog absoluut niet aan de orde te zijn. Seedorf erbij zou natuurlijk altijd een aanwinst zijn, zowel op als buiten het veld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 16:11
|
|
Inderdaad, ik denk dat hij niet wil maar het zou natuurlijk een top-aanwinst zijn. Maar Clarence zit niet te wachten op een terugkeer naar Nederland.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 16:15
|
|
Citaat: Ruud Vormer Ruud Vormer uh, echt?
Even youtuben, had ik het dan wat gemist, dat is toch dat harde werkertje met zijn haartjes achter de oren, van aardig leuk gifkikkertje maar meer toch niet?
Hier zag ik weer wat in mijn geheugen was opgeslagen, erg gemotiveerd , maar niet bijzonder, zijn traptechniek is zeer gewoontjes, om niet te zeggen... ...
Strootman en Toornstra hebben allicht wat meer talent.
Maar als ik jou was zou ik Vormer toch wat beter in de gaten houden, ik weet niet of je een idee hebt waar het succes van Roda vandaan komt ?
Let maar eens op Vormer dan zul je het zien
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 16:24
|
|
Citaat: Ruud Vormer Ruud Vormer uh, echt?
http://www.youtube.com/watch?v=AF7aVy0z7kk
Dit is ook Vormer, zelf opgezet, doorgelopen om vervolgens aardig binnen te schieten.
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 16:34
|
|
Strootman en Toornstra hebben allicht wat meer talent.
Ik ga liever voor het beste talent !
Maar als ik jou was zou ik Vormer toch wat beter in de gaten houden, ik weet niet of je een idee hebt waar het succes van Roda vandaan komt ?
Goeie trainer die spelers ziet voor wie ze zijn en sterke TD,
dus jij vindt hem wat voor Ajax , ik ga opletten , maar op voorhand zeg ik neen.
Hier een leuke prikkelende actuele AD column van de beste voetbalcolumnist en journalist van Nederland Sjoerd Mossou.
http://www.ad.nl/ad/nl/1044/Sportcolumn ... -van.dhtml
|
Fendergear
Forum berichten: 52
Nieuws reacties: 36
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 21:23
|
|
Citaat: Strootman en Toornstra hebben allicht wat meer talent.
Ik ga liever voor het beste talent !
Goeie trainer die spelers ziet voor wie ze zijn en sterke TD,
dus jij vindt hem wat voor Ajax , ik ga opletten , maar op voorhand zeg ik neen.
Hier een leuke prikkelende actuele AD column van de beste voetbalcolumnist en journalist van Nederland Sjoerd Mossou.
http://www.ad.nl/ad/nl/1044/Sportcolumn ... -van.dhtml
Toch vind ik het best verontrustend dat een Keizer de potentie van Huntelaar als kille afmaker in het Ajax-systeem niet zag. Is het dan wel zo erg als de man niet in het technisch klankbord zitting neemt of is dat wat opportunistisch ?
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 23:03
|
|
Citaat: Inderdaad, ik denk dat hij niet wil maar het zou natuurlijk een top-aanwinst zijn. Maar Clarence zit niet te wachten op een terugkeer naar Nederland.
Waar moeten we Clarence neerzetten dan? We hebben Eriksen en Lodeiro al die op 10 kunnen spelen.
|