Auteur
|
Bericht
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 13:07
|
|
Citaat: Welk deel van 'wellicht' en 'aankoop-suggesties' snappen jullie niet .
Uhm, dan kun je er toch iedere speler neerplanten die je wil? Als je met spelers als Babangida aankomt zetten, kunnen we je moeilijk serieus nemen.
Dan neem je me niet serieus..Ik heb hier al heel wat vreemdere namen langs zien komen.
Ik noemde Babangida omdat hij mij opviel door zijn snelheid en duelkracht, ik moet wel ook toegeven dat hij af en toe nogal ongelukkig was.
Overigens weet ik ook niet hoe oud hij is etc. en dus of het uberhaupt al een optie was.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 13:22
|
|
Babangida is uit 1982 volgens mij . Wel vreemd dat je zulk soort dingen niet weet als je met een serieuze suggestie komt.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 13:48
|
|
Citaat: Ajax moet alleen nog in het buitenland gaan scouten voor talenten..
Provincieclubs vragen gewoon veel te veel...
4miljoen voor Toornstra waar gaat deze wereld heen ?
Ajax zou absoluut maf zijn als ze dat ervoor betalen.
Noem mij maar eens voor die prijs een betere middenvelder? We hebben er 6 voor Demy betaald en deze jongen is Demy al aan het voorbijstreven.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 13:51
|
|
Maar is Toornstra wel het type dat Ajax nodig heeft? Volgens mij heeft Ajax meer behoefte die meer bijdraagt aan de structuur van een elftal. Dan zijn de De Zeeuws en Toornstra's van deze wereld ook meteen veel beter in te passen.
Nu moet het wat dat betreft allemaal van de piepjonge Eriksen komen. Dat werkt natuurlijk niet.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 13:53
|
|
Ik zeg ja. Maargoed, mijn ideale middenveld zou ook samen met Strootman en Eriksen zijn. Dan heb je een linkspoot, genoeg duelkracht gemengd met loopvermogen en positioneel een goed middenveld. Dan heb je binnen 2 jaar het beste middenveld van Nederland.
Eriksen heeft nu inderdaad teveel last op zijn schouders. Ik zou daarom deze zomer doorselecteren dus, Demy verkopen en voor 10 miljoen totaal Strootman en Toornstra halen. Dan geef je je geld tenminste wel goed en gericht uit.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:06
|
|
Tsja, logischer lijkt mij om voor minder dan tien miljoen één speler te halen die de huidige middenvelders aanvult. Enoh en De Zeeuw kunnen echt wel iets, maar moeten nu dingen doen die ze niet beheersen.
Je kunt wel de halve Eredivisie leeg willen kopen, maar je moet ook rekening houden met wat je al onder contract hebt staan. En wat zijn de doorgroeiperspectieven van Sneijder en Bonevacia als je nu twee nieuwe middenvelders haalt? Allemaal zaken waar je rekening mee moet houden.
Sowieso lijkt me dat je heel blij mag zijn als je Toornstra en Strootman voor tien miljoen kunt halen. Hebben allebei nog lang lopende verbintenissen en Ajax zal niet de enige geïnteresseerde club zijn.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:13
|
|
We moeten inderdaad 1 hele goede middenvelder halen van een jaar of 24/25 die een duidelijke versterking is en de speler die de lijnen uit gaat zetten vanaf het centrale middenveld naast De Zeeuw/Enoh.
Maar waar vind je zo'n speler?
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:21
|
|
Ik denk dat Sneijder niet de potentie heeft om zo goed te worden als Strootman. Daar zit nogal een verschil tussen. Dan heb ik meer vertrouwen in Bouy. Verder heeft ook Toornstra erg veel talent. Alleen voor die paardenlongen zou ik al een moord plegen. Geweldig. En een jongen als Bonevacia kun je altijd, in de rol van Lindgren, achter de hand houden. Want zeg eerlijk, als Bonevacia nu zo goed was had ie er Enoh (of Demy) toch wel uitgespeeld in deze vorm?
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:31
|
|
Bonevacia heeft ook niet de beste vorm van zijn leven momenteel. Bovendien gaat het erom dat je die jongens meer kunt bieden dan eventueel uitzicht op een rol als zoveelste keus op het middenveld. Dan tekent Bonevacia natuurlijk nooit bij.
En of het nou Sneijder is of Bouy waar je vertrouwen in hebt, blijft staan dat zo'n jongen perspectief nodig heeft. Haal je nu een hele jonge middenvelder voor zijn positie en rol, dan is het voor zo'n jeugdspeler ook wel duidelijk dat hij nooit de voorkeur zal krijgen.
Punt is simpelweg dat Ajax niet weer een blik spelers moet opentrekken, maar zich gericht moet versterken. Als je nu meteen een half dozijn spelers die je al onder contract hebt staan op het tweede plan (of erger) zet, doe je wéér aan kapitaalvernietiging, terwijl een club als Ajax altijd bezig moet zijn kapitaal te creëren.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:35
|
|
Zou Seedorf niet de speler zijn om achter Eriksen en naast De Zeeuw of Enoh, voor in ieder geval een jaar, de lijnen uit te zetten en weer draai aan dit elftal proberen te geven. Ik kan op dit moment zijn kwaliteiten niet goed inschatten. Over 1.5 jaar zou het dan duidelijk moeten zijn of Bouy, Bonevacia, Sneijder goed genoeg zijn voor de basis van Ajax. Eigenlijk lijkt me dit wel de beste optie.
Hij is transfervrij, maar ik weet niet of hij zin heeft om bij Ajax voor een miljoen te komen spelen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:35
|
|
Ik zou er niet vanuit gaan dat Seedorf interesse heeft. Al zijn uitlatingen daaromtrent doen anders vermoeden.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:39
|
|
Citaat: Ik zou er niet vanuit gaan dat Seedorf interesse heeft. Al zijn uitlatingen daaromtrent doen anders vermoeden.
Dat zou jammer zijn, maar ik heb Seedorf zijn uitspraken niet zo goed gevolgd. Wat heeft hij zo'n beetje aangegeven dan? Dat hij het naar zijn zin heeft in Italië en daar zijn loopbaan wil beëindigen?
We moeten ook nog maar zien of Milan wel zin heeft om Seedorf nog te verlengen. Volgens mij zijn ze daar toch bezig met een proces van verjonging, maar dan zullen er alsnog wel genoeg opties zijn voor Seedorf om meer dan 3 miljoen euro netto te gaan verdienen. Terwijl hij er bij Ajax dan maar 750.000 netto zou krijgen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:40
|
|
En wat dan? Volgend seizoen weer een tussenjaar? Weer talenten inpassen en een overgewaardeerde verdette kopen? Ik pas...
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:42
|
|
Ja, tussenjaren zijn onontkoombaar. En het idee is dus dat je geen overgewaardeerde vedetten koopt, maar bouwt met wat je in huis hebt en zo nodig versterkingen haalt.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:45
|
|
Citaat: Ja, tussenjaren zijn onontkoombaar. En het idee is dus dat je geen overgewaardeerde vedetten koopt, maar bouwt met wat je in huis hebt en zo nodig versterkingen haalt.
Klopt, zo is Twente ook goed bezig. Ajax moet eerst eens duidelijk weten welke middenvelders er nou echt goed genoeg zijn voor de toekomst en waarmee ze mee door willen gaan in de toekomst en daarop moeten we aankopen. Als je dan ziet dat ze uit het niets ineens Pröpper willen halen ben ik bang dat Ajax en ik niet op dezelfde lijn zitten.
Volgend jaar wordt gewoon weer een tussenjaar, want we hebben onze selectie en directie nog lang niet op orde en het aanstaande vertrek van spelers als Stekelenburg, VD Wiel, Vertonghen gaat dat alleen maar verergeren.
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:49
|
|
Clarence Seedorf heeft een prachtcarriere gehad, nimmer heb ik hem een groot speler gevonden,voor mij was en is hij niet meer dan een vrij aardige fysiek machtige speler.
Zijn persoonlijkheid die bevel me altijd wel.
De creatieve stille betrokken ondernemende visionaire succesvolle weldoener.
Zijn motivatie in het voetbal draaide mijns inziens te veel om de boosting van zijn ego en zelfbeeld. Minder om het spel en spelplezier .
De grootse nummer 10, het dreh und angelpunkt, de leider van het team.
Wel geweldig goed dat hij zijn naam en fam heeft gebruikt voor zijn weldoenerij!
Ajax mag het wat mij betreft met hem op hoge leeftijd proberen , voor een schappelijk salaris, als jeugdtrainer zie ik meer perspectief .
Hij heeft natuurlijk overwicht en vindt het fijn daarmee in de weer te zijn, te doceren, geef hem hier bij Ajax zijn oefen- en ontplooiingsterrein.
Maar voetbal technisch zijn er voor mij velen interesanter .
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:56
|
|
Tussenjaren, ik heb er genoeg van. Ajax moet eens een keer kampioen worden, dat is wat telt. En daar heb je met Toornstra en Strootman meer kans op dan met R.Sneijder en Bonevacia. Met alle respect voor de twee talenten, maar Toornstra en Strootman zijn wel effe wat beter.
En hoe zou jij Enoh en Demy dan willen inpassen (of een van beide) en aanvullend met welke speler Bertje?
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 15:11
|
|
Kampioen worden is niets waard als je je jeugdopleiding op het tweede plan zet. Dat is dé levensader bij uitstek van Ajax en wordt vanuit de overkoepelende organisaties alleen maar belangrijker en belangrijker gemaakt. Bovendien, wat doe je als je geen kampioen wordt? Er weer een smak geld tegenaan gooien?
Vwb Enoh en De Zeeuw: zijn natuurlijk allebei hele andere spelers, maar samen met Eriksen werkt niet. Enoh en Eriksen hebben iemand naast zich nodig die sterk is in de opbouw en diepte zoekt. Eriksen en De Zeeuw hebben iemand nodig die controleert, aanspeelbaar blijft en doorbeweegt.
Let wel: dit is heel basaal. Je hebt natuurlijk ook te maken met spelers uit andere linies.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 15:17
|
|
Toch blijf ik erbij dat op dit moment de spelers van de A1 nog 2/3 jaar de tijd moeten krijgen en de spelers van Jong Ajax niet goed genoeg zijn/worden. Dan moet je dus gericht aankopen, het liefst naar jonge talentvolle spelers. En dan kun je alsnog het uiteindelijke doel bereiken (kampioen worden) en jonge spelers toepassen uit je jeugd.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 16:11
|
|
Het uiteindelijke beleid van Ajax moet niet zijn om een keer kampioen te worden, maar om een structureel goed beleid neer te zetten, wat uiteindelijk gaat leiden tot meerdere kampioenschappen en betere prestaties in Europa.
Zoals je zegt hebben de spelers in de A1 nog wel 2 jaar nodig, dat klopt. En dan zeg je iets wat ik totaal niet begrijp:
Dus moeten we jonge en talentvolle spelers halen. Nee, dat vind ik nou niet. We hebben minimaal 2 spelers nodig die directe absolute versterkingen zijn, waar we de komende 3 jaar op kunnen bouwen én er op posities naast hun nog ruimte is om jeugdspelers in te passen.
In de huidige selectie zou ik persoonlijk 1 goede voorhoedespeler halen (op de positie waar we het minste toekomstperspectief hebben), en een goede middenvelder (die compenseert aan Eriksen en De Zeeuw, lijkt me persoonlijk het meest logische, aangezien ik Bouy op den duur de positie van de Zeeuw zie overnemen, of die zich compenseert aan Enoh en Eriksen).
Gaan Vertonghen en Van der Wiel weg, moeten we denk ik een uitzonderlijke centrale verdediger. Linksbenig of rechtsbenig valt nog over te twisten. Rechtsback zie ik Van Rhijn of Toivomaki wel overnemen en Boilesen zie ik over een jaar Blind er wel uitspelen. Ook Denswil zit er aan te komen. In elke linie, met de verkoop van deze spelers, zou ik een directe versterking halen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 16:45
|
|
Roger, mijn punt heeft inderdaad een beetje zijn uitwerking gemist en is wellicht wat slecht opgeschreven.
Mijn doel is natuurlijk ook directe versterkingen te halen, maar wel met doorgroeimogelijkheden. Neem een Strootman. Jonge jongen, maar nu al beter als wat we er hebben staan én (!) complementair aan een Demy de Zeeuw. Toornstra zou het hele middenveld Strootman - Eriksen - Toornstra hartstikke complementair maken. Bekijk alle kwaliteiten van de jongens en je zult zien dat je een geweldig middenveld voor Nederlandse begrippen hebt.
Sorry voor de onduidelijkheid. Hopelijk is het nu wat duidelijker.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 16:59
|
|
Op basis van wat zijn ze beter dan de jongens die we hebben? Strootman voetbalt 1 partijtje leuk tegen ons en meteen zou hij beter zijn dan wat we in huis hebben. Toornstra voetbalt nu ook een half jaartje redelijk goed.
De Zeeuw speelde bij ons het eerste half jaar toch ook geweldig met veel scorend vermogen?
We moeten nog maar zien of Toornstra en Strootman zo goed zijn. Vooralsnog zie ik ze niet als directe versterkingen en doen we aan keiharde kapitaalvernietiging. In plaats van Toornstra en Strootman te halen voor abnormaal veel geld, zie ik liever dat ze 1 speler halen die ons echt heel veel beter maakt voor op het middenveld. Met Toornstra en Strootman heeft de jeugd al bijna geen toekomstperspectief meer, aangezien Enoh, De Zeeuw, Lindgren etc. er ook nog allemaal achter zitten en Toornstra en Strootman hier wel aan hun top zitten en dus een heel aantal jaar hier zullen blijven.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 18:47
|
|
Strootman en Toornstra zijn ook gehypt jongens..
Ik kan me niet voorstellen dat een de Zeeuw in vorm (vorig seizoen) niet beter is..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 19:20
|
|
Ik moet zeggen dat ik me ook erg stoor aan al die negatieve reacties over de Zeeuw. Blijkbaar irriteert hij veel mensen, want er wordt allesbehalve objectief naar hem gekeken. De Zeeuw is een van de beste middenvelders van de eredivisie en bovendien Nederlands international. Als rechtshalf naast een nr10 en een behoudende middenvelder is hij goud waard voor Ajax. Hij is geen echte topper, maar ondanks zijn beperkingen wel een nationale topper. Hij probeert altijd te voetballen en dat is ontzettend belangrijk voor dit Ajax.
Tegen de Graafschap speelde hij niet mee en dat was goed merkbaar. Er zat minder 'voetbal' in. Bij AZ gingen ze zijn prestaties pas op waarde schatten toen hij weg was. Hij was daar de drijvende kracht achter de landstitel. Ik hou het vertrouwen in
De Zeeuw en ik zou graag zien dat meer mensen dat doen. Bij Ajax moet je blij zijn met zo'n speler
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 19:25
|
|
Jongens, middenvelders hebben we helemaal niet nodig. Ze moeten alleen in de juiste vorm komen. Eriksen is een groot talent met heel veel creativiteit en een fantastische passing. De Zeeuw kan uitstekend passen en is voor het overzicht en de balans op het middenveld heel belangrijk. Enoh is een prima stofzuiger die je aanvallend niet teveel taken moet geven. Was vorig seizoen toch erg belangrijk in de tweede seizoenshelft. Aissati komt terug en als je die in een draaiend middenveld hebt naast Eriksen zou hij zeker mee kunnen doen. de Jong heeft het vorig jaar ook uitstekend gedaan, met name kort achter de spits. Qua passing en fysiek kan hij het niveau zeker aan. Zo hebben we toch 5 spelers die gewoon prima meekunnen op dit niveau en een paar jonge kerels als Sneijder en Bonevacia erachter. Verder nog Lodeiro die ooit terug gaat komen van zn blessures. Nee, nog een redelijke talentvolle middenvelder als Strootman/Toornstra gaat echt het verschil niet maken. Het probleem is gewoon dat de Zeeuw en Enoh uit vorm zijn en daardoor het middenveld uit balans is. Maar met het middenveld
de Zeeuw (Enoh backup)
Eriksen (de Jong backup) - Aissati/Lodeiro
Gaat het helemaal goed komen.
|