Auteur
|
Bericht
|
AFCA Tyke
Forum berichten: 82
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:18
|
|
Zolang Cvitanich hier speelt, zie ik Ajax geen 2 spitsen halen. Ajax gaat denk ik een poging doen bij Dost, Traore of van Wolfswinkel, al mag van Wolfswinkel niet meer Europees uitkomen (toch?).
Gudjohnson vind ik geen goede optie, liever een jonge spits..
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:22
|
|
Achter Sanchez zitten Inter en Chelsea aan en word gesproken over minstens 25miljoen. Lijkt me totaal onhaalbaar voor ons.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:23
|
|
Citaat: Achter Sanchez zitten Inter en Chelsea aan en word gesproken over minstens 25miljoen. Lijkt me totaal onhaalbaar voor ons.
Ok, ik meende me te herinneren dat hij bij Udi weer bankzitter was (dat ik dat hier had gelezen). Vandaar dat ik het vroeg.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 22:02
|
|
Godstering, please geen Dost of Gudjohnson halen.
Edit: Ach godverdomme, ik wist het gewoon, wat een mongolische prutsers zijn het ook bij Ajax. Ga nou godsklere een keer scouten, wat een mongolen ook in dat bestuur. De eerste 3.5 miljoen gaan alweer verdampt worden aan een 2e middelmatige speler net zoals de Jong
Citaat:
Van den Boog: In gesprek met spits uit Eredivisie
28/01/2011
Rik van den Boog, algemeen directeur van Ajax, nam vrijdag met pijn in zijn hart afscheid van Luis Suarez. De aanvaller vertrekt voor maar liefst 26,5 miljoen euro naar Liverpool, dat maandag nog maar 15 miljoen euro voor de spits overhad.
'Mensen feliciteren me met die transfersom', reageert Van den Boog. 'Maar eigenlijk doet het vertrek van Suarez mij vooral pijn. Hij bracht iets speciaals en heeft de afgelopen jaren veel voor ons betekend. Kijk bijvoorbeeld maar naar het aantal doelpunten en assists. Luis verdient een heel mooi afscheid.'
Opvolger
Van den Boog verklaarde tegenover de camera's van Eredivisie Live dat Ajax al in gesprek is met een Nederlandstalige spits uit de Eredivisie. Bekijk straks het volledige interview met de Ajax-directeur.
|
Godenzonen-boss
Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 22:20
|
|
Denk aan je hartslag.
Gaat natuurlijk om Dost. Snap ik wel. We hebben gewoon nog een spits nodig en Dost heeft de potentie om hard te groeien. Zou een typische 9 zijn in het Ajax-systeem. Groot, sterk, heeft vechtlust en Nederlands sprekend. Weinig moeite met aanpassen. Als je hem kan oppikken voor 2/3 miljoen moet je dat doen. Goedkoper ga je ze niet krijgen en voor dat geld kun je de gok gerust maken.
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 22:31
|
|
Ik ben wel benieuwd welke opstelling De Boer er van zal gaan maken als Dost komt.
met name met het oog op Mounir (die wat mij betreft mag vertrekken maar goed dat is een ander verhaal) en de Jong.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 22:34
|
|
De Boer heeft er nooit geheim van gemaakt gecharmeerd te zijn van Bas Dost. Hamvraag: waar zet je El Hamdaoui? Frank zei dat hij zich op zowel de spitspositie als de linksbuiten positie moet focussen, maar juist op de linksbuiten positie zie ik hem weinig toevoegen aan het elftal. Je krijgt ook een trechteraanval met Sulejmani en El Hamdaoui vanaf de zijkanten. Bas Dost zou niet logisch zijn, tenzij je ook nog een vleugelspeler besluit te halen.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 22:39
|
|
Tsja, wat mij betreft staat El Hamdaoui ook gewoon centraal en haal je een buitenspeler met uitzonderlijke kwaliteiten, zoals snelheid en techniek met een passeeractie uit stand, die aan beide kanten kan spelen.
Anderzijds zou een spits misschien ook handig zijn, als El Hamdaoui zich wil schikken in een rol als naar binnen trekkende linksbuiten. 1 ding weet je dan zeker: Voorzetten vanaf de vleugels krijg je niet, want El Hamdaoui met zijn linker en Sulejmani met zijn rechter kun je er nog beter amateurs neerzetten als het puur om de voorzetten gaat.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 22:45
|
|
Dan heb je ook weinig aan Dost, want die is afhankelijk van aanvoer. In de zestien is het best een koele kikker, maar hij is statisch en te beperkt in zijn mogelijkheden. Als spits van Ajax wordt er meer van je verlangd dan af en toe een balletje tegen de touwen te schieten.
Een uitzonderlijke vleugelspeler? Lol, die heeft Ajax al jaren niet meer gehad. Onrealistisch. Zelfs Overmars was niet uitzonderlijk. Die had specifieke kwaliteiten die hem destijds tot de wereldtop schaarde.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 00:11
|
|
De "vervanger" van Suárez moet complementair zijn aan de rest van het elftal.. Meevoetballend goed, overzicht behouden en zijn taken uitvoeren die door de Boer zijn opgelegd..
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 00:16
|
|
Citaat: Godstering, please geen Dost of Gudjohnson halen.
Edit: Ach godverdomme, ik wist het gewoon, wat een mongolische prutsers zijn het ook bij Ajax. Ga nou godsklere een keer scouten, wat een mongolen ook in dat bestuur. De eerste 3.5 miljoen gaan alweer verdampt worden aan een 2e middelmatige speler net zoals de Jong
Citaat:
Van den Boog: In gesprek met spits uit Eredivisie
28/01/2011
Rik van den Boog, algemeen directeur van Ajax, nam vrijdag met pijn in zijn hart afscheid van Luis Suarez. De aanvaller vertrekt voor maar liefst 26,5 miljoen euro naar Liverpool, dat maandag nog maar 15 miljoen euro voor de spits overhad.
'Mensen feliciteren me met die transfersom', reageert Van den Boog. 'Maar eigenlijk doet het vertrek van Suarez mij vooral pijn. Hij bracht iets speciaals en heeft de afgelopen jaren veel voor ons betekend. Kijk bijvoorbeeld maar naar het aantal doelpunten en assists. Luis verdient een heel mooi afscheid.'
Opvolger
Van den Boog verklaarde tegenover de camera's van Eredivisie Live dat Ajax al in gesprek is met een Nederlandstalige spits uit de Eredivisie. Bekijk straks het volledige interview met de Ajax-directeur.
Wat is de bron?
Dost, Gudjohnsen of V. Wolfswinkel halen zou weer getuigen van het hervallen in oude fouten. Ik had de hoop dat er onder FdB vooruitgedacht zou worden over een eventueel vertrek van een bepalende speler. Ik meende een tijdje geleden gelezen te hebben dat FdB verklaarde dat Ajax schaduwlijsten had liggen met daarop bekeken spelers die een waardige vervanger zouden kunnen zijn voor de vertrekkende speler. Dat zijn de drie bovengenoemde jongens dus duidelijk niet. Maar misschien moeten we wat meer vertrouwen hebben in de technische staf en het bestuur. Wie weet verrassen ze ons met een weldoordachte voorbereide transfer van een echte aanwinst die niemand van ons had zien aankomen. Naïef van mij misschien, maar ik moet blijven geloven en hopen op verbetering en vooruitgang en vooral goed beleid van zowel onze technische staf alsook van ons huidig bestuur.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 00:42
|
|
Schaduwlijstje, yeah right Frankie.
Laat me raden:
1) Dost
2) Dost
3) Dost
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 00:44
|
|
Hoop dat je het bij het verkeerde eind hebt D-skilled, Dost acht ik niet goed genoeg voor het niveau van ajax.. Het is een mindere versie van Huntelaar.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 00:47
|
|
Leg je er maar bij neer. Alle signalen wijzen erop dat het Dost wordt. Een interview met vd Boog versterkt het signaal alleen maar. Laat het over je heen glijden en accepteer het, zou ik zeggen.
http://www.eredivisie.nl/video/autoplay ... se_spitsen
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 00:52
|
|
Dost is meer een mindere versie van Gerald Sibon.
Dost heeft ook alle kenmerken van een hype, twee jaar geleden hoorde je niemand over deze naam. Compleet overschat en helemaal niet zo talentvol als hij door menigeen door versleten wordt.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 01:00
|
|
Ik zou sowieso niet in de Eredivisie shoppen, maar ze leren het kennelijk niet af. De scouting heeft op z'n gat gezeten als Dost écht de beste optie is. Moedeloos word je ervan. Ajax en veel geld is al jaren geen gelukkige combinatie. Precies hiervoor waren veel supporters bevreesd. Gudjohnsen nog erbij en het zou de cirkel compleet maken. Hoppa, weer een uitgerangeerde ex-topvoetballer op de loonlijst.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 01:11
|
|
Citaat: Ik zou sowieso niet in de Eredivisie shoppen, maar ze leren het kennelijk niet af.
Nouja het is ook eigenlijk niet zo moeilijk. Momenteel zullen VDB en de Boer zich ook wel met het proces aanbemoeien. Ajax heeft een scoutingteam met slechts een beperkt aantal zones internationaal. Ajax is dus aangewezen wat er in de mindere Oostblok competities, Scandinavie en de Benelux rondloopt. Ik schat ook momenteel in dat zolang er geen absolute zekerheid elders rondloopt de eredivisie altijd zal winnen. Mede omdat er nu geen td zit die een helikopterview heeft.
Waarschijnlijk krijg je nu nog een of ander bullcrapverhaal in de trend van rapport Coronel: Dost is een Jonge talentvolle spits die typisch als aanspeelpunt kan functioneren....
Citaat: De scouting heeft op z'n gat gezeten als Dost écht de beste optie is. Moedeloos word je ervan.
Zelfs binnen Nederland is dit niet de beste optie..
Citaat: Ajax en veel geld is al jaren geen gelukkige combinatie. Precies hiervoor waren veel supporters bevreesd. Gudjohnsen nog erbij en het zou de cirkel compleet maken. Hoppa, weer een uitgerangeerde ex-topvoetballer op de loonlijst.
Het zou des Ajax zijn...
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 01:54
|
|
Hoeveel zou Matavz moeten kosten?
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 03:29
|
|
Dost is inderdaad zeker geen Ajax waardige speler, Gudjohnson is opgebrandt en dan word de spoeling dun......heel dun.
Zo dun dat ik vanavond al enorm bang ben geweest dat ze met "Fucking" Koevermans aan zouden komen zetten, want ik zie ze overal voor aan.
Dat zou echt een enorme afknapper zijn en een garantie voor weer wat slapeloze nachten. Ik durf dit weekend geen teletekst te kijken.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 06:12
|
|
Citaat: Hoeveel zou Matavz moeten kosten?
Veel, Groningen heeft al interesse van Napoli afgewimpeld als we de berichten moeten geloven. Matavz is natuurlijk minder waard dan Suarez, waar we toen 8,5 mlijoen voor betaalde volgens mij. Echter is er nu wel concurrentie en toendertijd niet. Ik denk dat je voor Matavz toch al gauw 7 miljoen mag neerleggen.
Maar goed, Matavz moet Ajax ook niet halen. Talentvolle spits, maar net als Van Wolfswinkel past hij niet bij Ajax. Teveel een counterspits.
In de eredivisie hoeven we niet te kijken, daar lopen geen spelers rond die Ajax beter maken en tegelijkertijd haalbaar zijn. Bij Groningen, Heerenveen en AZ lopen geen spelers meer rond die ons echt beter maken, zeker geen aanvallers (die we zoeken op het moment). Spelers van Twente en PSV zijn voor Ajax onhaalbaar, die clubs verkopen niet snel aan Ajax, zeker hun beste spelers niet en die zullen bij Ajax ook veel te veel geld vragen waardoor ze niet haalbaar zijn. Hierdoor valt helaas Luuk de Jong af. Dat is eigenlijk de enige aanvaller in de eredivisie die in het profiel van Ajax past. Hij heeft de kwaliteiten die een Ajax-spits nodig heeft en heeft de potentie om zich zodoende te ontwikkelen dat we hem voor veel geld zouden kunnen verkopen in de toekomst. Echter Twente gaat hem nooit naar Ajax laten gaan, of Ajax moet Sulejmani-achtige bedragen op tafel gooien, maar dit gaan we uiteraard niet doen. Kortom, Luuk de Jong is onhaalbaar.
Er is eigenlijk maar één speler in de Eredivisie die ons wel sterker maakt, in ons profiel past en misschien haalbaar is. Dries Mertens. Maar ook hij zal niet goedkoop zijn, zeker niet voor Ajax en daarnaast zou een overgang van Utrecht naar Ajax toch ook weer voor de nodige commotie zorgen. De tijd lijkt mij sowieso in deze transferperiode tekort om deze deal nog te maken. Misschien in de zomer, Mertens is duidelijk wel toe aan een stap hoger dan Utrecht. Maar goed, ik denk dat Mertens ook al snel 8/9 miljoen moet gaan kosten als Ajax op de stoep staat. Dit zou voor ons wel eens teveel kunnen zijn. Maar goed, Mertens is verder wat mij betreft de enige speler in de eredivisie, in ieder geval aanvallend gezien, die voor Ajax interessant zou zijn. De rest komt kwaliteit tekort (Dost) of past niet in het systeem (van Wolfswinkel, Matavz), danwel beide.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 08:35
|
|
Al die spitsen die genoemd worden terwijl juist de wisselwerking de Jong - Eriksen lijkt te functioneren... Ik snap dat niet. We hebben al een spits (De Jong) die het teamspel laat opbloeien en we hebben al een spits (El Hamdaoui) die koel is in de afronding, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de Jong. Waarom moet er dan een nieuwe spits gehaald worden? Ik weet zeker dat er geen spitsen in de eredivisie meer rondlopen die beide kwaliteiten gecombineerd zien. Het klinkt raar, maar heel misschien Vleminckx. Echter Vleminckx mist pure snelheid.
Ik zou de keuze maken voor de Jong in de spits en de focus houden op de ontwikkeling van Castillion. Die jongen heeft namelijk best nog potentieel in zich.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 10:23
|
|
Wat een trieste boel weer bij Ajax. Een vertrek van Ajax zie je al 1.5 jaar aankomen. En dan is de enige optie Dost? Door wie is hij überhaupt gescout? Hij kan alleen goed spelen als het hele team zich op hem afstelt. Hij scoort ook bijna alleen uit voorzetten, en Ajax produceert bijna geen voorzetten.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 10:38
|
|
Ron Jans:
„Bas is onze beste spits. Maar hij moet zich ontwikkelen op basisdingen”.
En deze was nog vrij mild. We moeten geen spits kopen die de basisvaardigheden niet beheerst.
Scouts, zorg a.u.b. voor een goed alternatief.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 10:58
|
|
Hopelijk hebben ze bij Ajax door dat er meer posities versterkt moeten worden. Sowieso moet er een linksback komen. En ook een controlerende, tactisch sterke, coachende, voetballende, spelverdelende middenvelder. Bij voorkeur een linkspoot.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 11:40
|
|
Dat getwijfel altijd over spelers die nog geen gevestigde namen zijn. Dost heeft veel kwaliteiten, hij is juist sterk in zijn functionele techniek en hij maakt zijn goals makkelijk. Ajax heeft geen behoefte aan veel poes pas in de spits. De spits moet een aanspeelpunt zijn, kunnen combineren, afmaken en koppen. Dost heeft het en gaat vanzelf mee in het niveau
Een andere speler waar over getwijfeld wordt is Boerigter. Ik weet niet waar Ajax op wacht, want die jongen is 5 klassen beter en effectiever dan Ebicilio en Ozbiliz. Zo uitblinken in de jupiler league is ook veel moeilijker dan de meeste denken. Ebicilio en Ozbiliz zijn nog lang niet zover
Deze jongens gaan mee in het niveau. Hetzelfde geldt voor Strootman, ook dat was een koopje geweest uit de jupiler league. Mensen moeten naar kwaliteiten kijken ipv naam, faam en de club waarvoor ze spelen.
Kortom, halen die Dost en Boerigter
|