Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 8 jan 2011 18:32
|
|
Vertonghen speelde vandaag tegen HSV weer eens een dramatisch slechte wedstrijd. Zodra Boilesen of Denswil klaar voor het eerste is zal ik een verkoop van Vertonghen toejuigen. Hetzelfde geld eigenlijk voor Alderweired, mocht Ajax Zanka van Copenhagen kunnen kopen dan moeten ze daar geen moment over twijfelen en dat direct doen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 8 jan 2011 18:34
|
|
Eerst moeten die spelers nog maar zorgen dat ze bij het eerste aansluiten. Daar zullen ze nog wel even wat tijd voor nodig hebben. Als ze dan zijn aangesloten bij het eerste zal het ook een tijd duren voordat ze in aanmerking voor een basisplaats.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 8 jan 2011 18:36
|
|
Weet ik maar ik zeg toch zodra ze er klaar voor zijn, ik geef geen tijdsbepaling. Beide spelers zijn enorme verdedigende talenten en zullen er wel komen. Heitinga debuteerde trouwens op 17 jarige leeftijd en was toen een mindere verdediger dan Boilesen en Denswil nu zijn dus van mij mogen beide spelers er wel redelijk snel bij het eerste worden gehaald, in ieder geval voor de trainingen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 8 jan 2011 18:55
|
|
Citaat: Wat bedoel je daar precies mee? Dat hij altijd een reden heeft waarom iets fout gaat?
Dat hij aan schijnverdedigen doet. Zodra hij iemand echt in de mandekking moet oppakken gaat het structureel fout.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 9 jan 2011 13:41
|
|
Citaat: Wat bedoel je daar precies mee? Dat hij altijd een reden heeft waarom iets fout gaat?
Dat hij aan schijnverdedigen doet. Zodra hij iemand echt in de mandekking moet oppakken gaat het structureel fout.
Vertonghen is een goede verdediger als er ruimte tussen hem en zijn man is. Als hij op snelheid en kracht de bal kan afpakken.
Inderdaad wat Bertje ook zegt, zodra het op puur mandekken aankomt heeft hij het erg moeilijk. Overigens valt dit in competitieverband niet zo op omdat Ajax weinig onder druk staat en dus Vertonghen niet puur hoeft te mandekken en er afstand ligt tussen hem en de spits van de tegenstander.
Overigens ben ik wél groot fan van Vertonghen.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Zo 9 jan 2011 20:41
|
|
Zat vandaag Leicester - Man City te kijken op EL, leuke wedstrijd maar daar ga ik het hier niet over hebben. Een van de spelers die hem positief op viel - vooral door zijn kopsterkte - was Souleymane Bamba.
Heb even gezocht en dit zijn wat gegevens:
Naam Souleymane Bamba
Geboortedatum 13 januari 1985 (25)
Geboorteplaats Ivry-sur-Seine, Frankrijk
Lengte 1,90
Spelend bij Leicester City
Positie Centrale Verdediger
Been Rechts
Nationalteit Ivoriaans
Uitkomend voor Ivoorkust; 5 wedstrijden in kwalificatie voor het WK
Vorige clubs Paris Saint-Germain, Dunfermine Athletic
Volgens transfermarkt.co.uk moet hij zo'n 2 mil kosten.
Zaakwaarnemer Meïssa N'diaye - geen bekende spelers.
Komt uit de 'talenten-periode' Gervinho en Kalou.
Opvallend Stichte gevaar bij 9/10 van de corners, Kinderlijke fouten zoals hieronder te lezen.
Wikipedia profiel:
Citaat: Bamba, bijgenaamd Sol, begon zijn carrière op 14-jarige leeftijd bij het Franse Paris Saint-Germain. Hoewel hij als een talent werd bestempeld wist hij nooit de stap naar het eerste elftal te maken. Toch wist hij het tot international te schoppen, omdat hij in 2005 tot de Ivoriaanse selectie - hij is van Ivoriaanse afkomst - voor het Afrikaans jeugdkampioenschap hoorde.
In juli 2006 kwam Bamba in de aandacht van de toenmalige manager van Dunfermine Athletic, Jim Leishman. Tijdens een korte testperiode speelde hij in in de voorbereiding van het volgende seizoen een vriendschappelijke wedstrijd tegen het Spaanse Osasuna, waar hij meteen een goede indruk maakte, en kort daarna tekende hij een contract.
Tijdens het seizoen 2006/2007 bleef Sol Bamba goed spelen, en hij is al gauw uitgegroeid tot een vaste waarde. Hij speelde in totaal 18 wedstrijden, zowel in de reguliere competitie als in bekerwedstrijden, en door de Schotse pers wordt hij beschouwd als een talent in de dop. Hoewel hij bekritiseerd wordt vanwege het feit dat hij soms enkele kinderlijke fouten maakt, is hij een publiekslieveling, en is er zelfs een campagne opgestart door enkele supporters om hem een meer aanvallende rol te geven. Uiteindelijk degradeerde Dunfermline dat jaar naar de tweede divisie. Bamba kreeg in 2007/2008 regelmatig met blessureleed af te rekenen. Daarenboven lukte het Dunfermline niet om te promoveren. Het jaar daarop vertrok Bamba naar eersteklasser Hibernian FC. Bij Hibernian dwong hij meteen een basisplaats af, welke hij tot op heden nog altijd heeft.
http://www.youtube.com/watch?v=l8XrfVF-udk
Gestopt
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 9 jan 2011 20:55
|
|
Die Bamba heeft inderdaad een sterke indruk op mij gemaakt! Wat een speler zeg.. Hij was echt heel veel gevaarlijk met zijn hoofd! Zat gelijk te denken of het niks voor Ajax is, maarja 1 wedstrijd van hem wil nog niet zeggen dat hij altijd zo goed is... Met dat we van Rhijn en Boilesen en andere talenten hebben die eraan komen!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 9 jan 2011 21:16
|
|
Ik kan het jullie gelijk op een presenteerblaadje geven.... Bamba is zeker niet altijd goed.
Bekijk de wedstrijd Ivoorkust - Algerije tijdens de laatste editie van de Afrika cup een jaar geleden en je zult aanschouwen dat Bamba de zwakste schakel in deze ploeg was, de gehele wedstrijd.
|
AFCAKatwijk
|
Geplaatst: Zo 9 jan 2011 21:25
|
|
Citaat: Ik kan het jullie gelijk op een presenteerblaadje geven.... Bamba is zeker niet altijd goed.
Bekijk de wedstrijd Ivoorkust - Algerije tijdens de laatste editie van de Afrika cup een jaar geleden en je zult aanschouwen dat Bamba de zwakste schakel in deze ploeg was, de gehele wedstrijd.
Ja, dat staat er ook bij. Heeft soms kinderlijke fouten..
Gestopt
|
Edmund Dantes
Forum berichten: 14
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 00:48
|
|
Leuke voetballer:
Fabian Castillo van Deportivo Cali. Zie Youtube voor enkele filmpjes. Pijlsnelle buitenspeler met een mooie schaar die hij op snelheid kan uitvoeren. Moet nog wel aan zijn voorzet en overzicht schaven.
http://www.youtube.com/watch?v=4cToCwUxKdk
http://www.youtube.com/watch?v=YWWgBD4QXVg
|
Edmund Dantes
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 00:53
|
|
Ook Jens Toornstra vind ik een aanwinst voor Ajax. Die jongen ontwikkelt zich prima en supersnel. Goede voetballer die agressief naar voren kan spelen. Geweldig voor op de plek van Enoh, die komt voetballend tekort voor het niveau waar we naartoe willen. Gewoon klasse te weinig. Bamba is trouwens de zwakste schakel van Ivoorkust.
Ook een geweldige speler en prima vervanger van Suarez: Dusan Tadic. Ik studeer in Groningen en zie derhalve wel eens duels van de plaatselijke FC. Tadic is een echte Ajax-voetballer. Sierlijk, technisch en met een persoonlijkheidje.
Bas Dost redt het denk ik ook bij Ajax. Jongen scoort makkelijk, ontwikkelt zich voetballend goed en is zelfverzekerd en een tikkeltje eigenwijs. Past wel bij Ajax. Al blijft Lacina Traore voor mij de nr 1 als versterking voor de spitspositie.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 11:03
|
|
Moeten wij ons niet eens gaan focussen op een keeper? Ik heb niet veel vertrouwen in Vermeer. Hij is een redelijke stand-in, maar duidelijk geen puntenpakker. Bij hoge ballen is hij veelste zwak. Ajax heeft een keeper nodig waar je op kan vertrouwen, en ik zie dat dus niet gebeuren met Vermeer. Padt vind ik ook niet zo bijzonder eerlijk gezegd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 17:14
|
|
Ik opper hier nog eenmaal voor de komst van Stijn Schaars, We hebben behoefte aan een kwaliteitsinjectie op het middenveld! Als EL Hamdaoui en Suarez blijven komt de aanval wel goed. Anders zul je 1 van de 2 moeten houden en een spits ala Traore halen.
Vandaag heeft mij nog maar eens de ogen geopend. Enoh hoort niet thuis bij Ajax. We hebben behoefte aan een linkspoot op het middenveld, 1tje met leidinggevende capaciteiten, dit om De Zeeuw en Eriksen te sturen. Vooral De Zeeuw heeft zich in 1,5 jaar tijd geen moment beter getoond dan dat seizoen onder Van Gaal, waar hij samenspeelde op een middenveld met de leider Schaars. Dat geld wat we binnen hebben gekregen van Urby zou ik meteen weer herinvensteren in Schaars.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 17:35
|
|
Citaat: Ik opper hier nog eenmaal voor de komst van Stijn Schaars, We hebben behoefte aan een kwaliteitsinjectie op het middenveld! Als EL Hamdaoui en Suarez blijven komt de aanval wel goed. Anders zul je 1 van de 2 moeten houden en een spits ala Traore halen.
Vandaag heeft mij nog maar eens de ogen geopend. Enoh hoort niet thuis bij Ajax. We hebben behoefte aan een linkspoot op het middenveld, 1tje met leidinggevende capaciteiten, dit om De Zeeuw en Eriksen te sturen. Vooral De Zeeuw heeft zich in 1,5 jaar tijd geen moment beter getoond dan dat seizoen onder Van Gaal, waar hij samenspeelde op een middenveld met de leider Schaars. Dat geld wat we binnen hebben gekregen van Urby zou ik meteen weer herinvensteren in Schaars.
Dan moet je dus niet Schaars halen..
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 17:35
|
|
Citaat: Moeten wij ons niet eens gaan focussen op een keeper? Ik heb niet veel vertrouwen in Vermeer. Hij is een redelijke stand-in, maar duidelijk geen puntenpakker. Bij hoge ballen is hij veelste zwak. Ajax heeft een keeper nodig waar je op kan vertrouwen, en ik zie dat dus niet gebeuren met Vermeer. Padt vind ik ook niet zo bijzonder eerlijk gezegd.
Mee eens, Tyton! En anders Romero.
|
Edmund Dantes
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 17:36
|
|
Beste Bond-Ajax, ik ben het volledig met je eens betreffende Enoh.
Was vandaag weer de slechtste man van het veld, en dat is niet de eerste keer in een zwaardere wedstrijd.
Je hebt niks aan Enoh. Hij legt bijna alles breed, en als hij vooruit voetbalt lijdt hij, zoals vandaag tegen Utrecht, zooo vaak balverlies. Positioneel staat hij vaak verkeerd en hij maakt enorm veel onnodige overtredingen, die gevaarlijke vrije trappen opleveren. Dit doet hij vaak uit pure onbeholpenheid.
Daarnaast is de balbehandeling van Enoh te sloom, waardoor hij het spel enorm vertraagd. In balbezit heb je niks aan hem en hij maakt De Zeeuw onzeker. Ons grote probleem is het middenveld, waar wij te weinig voetballende klasse hebben. Daardoor is er veel balverlies, komen we niet tot fatsoenelijke aanvallen en zit er geen lijn in het spel.
Daarom vind ik ook: als je het Ajax-spel goed speelt, zoals ook Barcelona in perfectie doet, al zullen wij het op ons eigen niveau met een minder budget moeten realiseren. Dan heb je geen stofzuiger a la Enoh nodig, want je speelt met de linies voldoende dicht op elkaar. Eventueel kan bij balverlies Vertonghen inschuiven met zijn krachtige lijf.
Wat wij missen op het middevneld is een type Busquets, een type Guardiola. Iemand die met de punt naar achteren al het spel kan verdelen, vooruit voetbalt en tegelijkertijd de balans bewaakt. Dan heb je ook veel meer aan Eriksen. Nu snap ik wel dat wij geen speler van het niveau Busquets krijgen, maar ik bedoel het type speler.
Want probleem met Enoh is: soms staat hij in de as een keer vrij, dan wordt hij ingespeeld. Dat aannemen en opendraaien duurt een week en vervolgens hoef je alleen maar als tegenstander druk te zetten en hij spelt de bal al breed. Hij heeft geen impuls waarmee hij een medespeler vrij zet en hij heeft geen oplossing vooruit. Gevolg is tempoloos voetbal, zoals vandaag. Naast Enoh zag ik ook Siem de Jong vandaag definitief door het ijs zakken als Ajax-speler. Gewoon te weinig talent en te traag.
Rond Eriksen moet het nieuwe Ajax gebouwd worden, wat een toptalent. Met Wiel, Alderweireld, Vertonghen en Blind hebben wij voetballende verdedigers en De Zeeuw vind ik normaliter ook prima, al lijkt hij nog steeds moe (overal een stap te laat). Wat wij nodig hebben is een goede dynamische extra middenvelder (Jens Toornstra vind ik goed, of je schuift Bouy al door). Daarnaast een goede spits (Traore, Dost) en een andere buitenspeler want Ozbiliz en Ebecilio zijn er nog lang niet (Tadic, Castillo).
Aangaande de keeper: als Stekelenburg gaat: Tyton of Vorm. Vooral die Pool is goed.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 17:41
|
|
Citaat: Beste Bond-Ajax, ik ben het volledig met je eens betreffende Enoh.
Was vandaag weer de slechtste man van het veld, en dat is niet de eerste keer in een zwaardere wedstrijd.
Na dit stukje besloot ik maar te stoppen met lezen.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 17:47
|
|
Enoh was voor zijn doen nog niet zo slecht. Hij kan gewoon niet voetballen. Gewoon Lodeiro erin zetten op zijn plaats als hij fit is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 17:51
|
|
Citaat: Dan moet je dus niet Schaars halen..
Omdat?
|
Ping
Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 17:57
|
|
Citaat: Enoh was voor zijn doen nog niet zo slecht. Hij kan gewoon niet voetballen. Gewoon Lodeiro erin zetten op zijn plaats als hij fit is.
Nu word ik toch wel nieuwschierig! Want hoe komt het dat iedereen hem vorig seizoen zo goed vond ? Hij was onze krijger toch op het middenveld ?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 18:01
|
|
Citaat: Enoh was voor zijn doen nog niet zo slecht. Hij kan gewoon niet voetballen. Gewoon Lodeiro erin zetten op zijn plaats als hij fit is.
Gast, je weet niet waar je het over hebt. Lodeiro heeft geen loopvermogen. Die zou op de linkshalf positie compleet verzuipen en je zou geen bal heroveren. De Zeeuw is al geen kei op verdedigend vlak. Ik zie persoonlijk dat zowel de Zeeuw als Enoh vervangen worden. Ik ben uberhaupt niet gecharmeerd van de as van Ajax. Het is kwalitatief al niet geweldig, maar in slechte fases in een wedstrijd zijn het geen spelers die opstaan en de ploeg bij de hand nemen. Suarez is de enige, maar met alléén Suarez word je geen kampioen. Je moet meerdere troeven hebben.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 18:56
|
|
Je vergeet Steek D-skilled. Verder ben ik het helemaal met jou eens. Ben zwaar ontevreden over zowel Enoh als De Zeeuw. We hebben een type Schaars of bijv. zoals je vandaag zag Strootman. Janssen heeft er ook het tactische inzicht voor, maar die is in mijn ogen toch iets te aanvallend ingesteld. nodig die het spel met de punt naar achter dosseert.
Vorm vind ik als keeper toch echt nog te zwak. Ik weet niet wat het is met die jongen, maar hij presteert gewoon niet constant genoeg. Die uittrappen die hij nam en terugspeelballen die hij kreeg werkte hij soms zo slecht weg vandaag. Tyton zie ik echter wel als een puntenpakker, alleen is een buitenlandse keeper wel zo een goed idee? Ik ben er zelf iniedergeval geen voorstander van..
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 19:34
|
|
Citaat: Post verwijderd.
Pantelic haalt nooit meer het niveau dat hij vorig seizoen haalde. Het is sowieso onverantwoord om hem nu nog opnieuw een contract aan te bieden. Bovendien is het erg tegenstrijdig met de beslissing om zijn contract voor maximaal één jaar te verlengen.
Mertens zal Ajax de hoofdprijs voor moeten betalen aan Utrecht en die ligt naar mijn verwachting rond de 8-10 miljoen. Deze speler hadden ze al in een veel eerder stadion moeten halen. Verder past het halen van Mertens niet in het huidige beleid van Ajax.
Freddy Eastwood is me niet veel over bekend dus daar ga ik dan ook maar geen oordeel over vellen.
|
kladde
Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 20:49
|
|
mmmh een type busquets/guardiola halen maar ook al aangeven dat iemand van dat niveau onrealistisch is. Dat betekent dat je ook rekening moet houden dat zo iemand meer balverliest lijdt dan deze beide heren. Dat het positiespel minder is of dat zowel loop- als balbehandelingssnelheid lager is. Leuk dat je dan niet met een "stofzuiger" wilt spelen maar je neemt dan wel meer risico in je spel en dat vergroot de kans op tegendoelpunten.
|
AFCAKatwijk
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 21:20
|
|
Citaat: mmmh een type busquets/guardiola halen maar ook al aangeven dat iemand van dat niveau onrealistisch is. Dat betekent dat je ook rekening moet houden dat zo iemand meer balverliest lijdt dan deze beide heren. Dat het positiespel minder is of dat zowel loop- als balbehandelingssnelheid lager is. Leuk dat je dan niet met een "stofzuiger" wilt spelen maar je neemt dan wel meer risico in je spel en dat vergroot de kans op tegendoelpunten.
1ste: Hoofdletters?
en dan de echte reactie:
Wij Ajax moeten niet iemand halen als versterking, wij moeten hem opleiden en na 3 jaar weer aan een topclub doorverkopen. Meer tegendoelpunten; Hoeft niet zo te zijn als je de bal meer in de ploeg houd als nu, heeft de tegenstander ook minder kansen dus dat klopt niet helemaal/
Gestopt
|