Auteur
|
Bericht
|
Maurice
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 23:53
|
|
Sorry maar veels te licht! Heeft weinig gespeeld, en zie eigenlijk liever een gretige jonge verdediger dan een uitgespeelde vedette!!!
Overigens zou ik tegen een Nederlandse Vedette Ala Stam geen nee zeggen, maar die lopen er nu eenmaal niet rond!!!
Toch leuk bedacht :)
|
stefanbroeders
Forum berichten: 12
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 23:58
|
|
Hij is misschien ook te licht. Daarom noem ik het ook en gok. Maar je kan als Ajax hem ook vragen een aantal training mee te doen, oefenwedstrijdje erbij. het zegt niet veel maar het kan wel de keuze makkelijker maken, Of het nu in het voor- of nadeel van Baldé is. Nou weet ik wel dat dat meer iets is voor middenmoters en degradanten, spelers op proef, maar mij lijkt het niet een overbodige luxe. En je kan ook die jongen erbij halen + een talent volle verdediger. Marco van Basten heeft ook aangegeven het liefst twee verdedigers erbij te hebben.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 00:07
|
|
Citaat: Hij is misschien ook te licht. Daarom noem ik het ook en gok. Maar je kan als Ajax hem ook vragen een aantal training mee te doen, oefenwedstrijdje erbij. het zegt niet veel maar het kan wel de keuze makkelijker maken, Of het nu in het voor- of nadeel van Baldé is. Nou weet ik wel dat dat meer iets is voor middenmoters en degradanten, spelers op proef, maar mij lijkt het niet een overbodige luxe. En je kan ook die jongen erbij halen + een talent volle verdediger. Marco van Basten heeft ook aangegeven het liefst twee verdedigers erbij te hebben. Een speler als Baldé, in dit geval, op proef nemen vind ik een uitstekend idee. Dat hadden ze eigenlijk ook met Luque en Kuffour moeten doen.
Je kunt dan zien of ze daadwerkelijk op het niveau zitten en bovendien moeten ze zich bewijzen om een contract af te dwingen. In geval van Luque had dat zeker geen kwaad gekund.
Toch ben ik ook van mening dat wij, als Ajax, geen 32-jarige spelers moeten halen, die het afgelopen jaar niet op topniveau hebben gepresteerd.
Liever zie ik iemand komen uit de leeftijdscategorie: 25-30 jaar met ervaring op het hoogste niveau en ook de kwaliteit om Ajax, naar een hoger niveau te tillen.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 00:07
|
|
Misschien iets voor het uiterste alternatief idd.
Overigens is het meetrainen bij grote clubs niet vreemd hoor. Sterker nog, Ajax heeft op dit moment een middenvelder van Ajax CapeTown op proef.
Ook Feyenoord heeft een ghanees op proef.
Welkom trouwens!
Veel schrijf, en leesplezier op AF.
|
stefanbroeders
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 00:22
|
|
Ik deel jullie mening wel hoor Tim en Maurice maar een nadeel vind ik. Nu heeft Ajax nog tijd om speler op proef te hebben en te scouten. Het is nu tijd om je selectie rond te krijgen. Niet afwachten tot iets moois komt. Als een speler niet direct ja zegt, jammer dan, meteen doorgaan. Ik ben nog steeds van mening dat Ajax te veel zoekt en uiteindelijk te weinig vind. Er worden teveel aankopen gedaan aan het eind van de transferperiode (lees: Kuffour, Luque). Ze moeten de selectie 3 weken van te voren rond hebben. Plus voor elke belangrijke speler zoals een Huntelaar, Ibrahimovic, Sneijder, Stam en Heitinga een vervanger. Die lijst zal dan constant moeten worden ververst maar daar zijn de scouts volgens mij voor. Bijvoorbeeld hoe Ajax het deed met Babel weg - Suarez erbij. Kijk naar Heereveen en Groningen die halen altijd snel een nieuwe speler voor de positie. Oftewijl een goede scouting. Het hoeven niet allemaal talenten te zijn. Die hebben we zelf altijd nog. Maar gewoon vervangers. Ik hoop nog op een mooie verdediger. Maar het liefst ook zo snel mogelijk.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 00:30
|
|
Waar ik eigenlijk bang ben is dat Ajax veel beloofd maar weinig koopt. En terugkomend op Balde, hij zou een versterking zijn. Maar zoals iemand anders al zei, Ajax moet gewoon spelers tussen de 22-28 kopen vind ik.
|
Wessel
Forum berichten: 31
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 22:52
|
|
Citaat: Zou een mooie versterking zijn Walter. Ik las ook dat Balde transfervrij weg mag bij Celtic. Misschien kan hij een gevalletje Kuffour worden. Maar hij heeft bij de goeie jaren van Celtic laten zien een goeie verdediger te zijn.
Full name Dianbobo Baldé
Date of birth October 5, 1975 (1975-10-05) (age 32)
Place of birth Marseille, France
Height 1.91 m (6 ft 3 in)
Playing position Centre Back
Club Season League Cup Europe Total
Apps Goals Assists Apps Goals Apps Goals Apps Goals
Olympique Marseille
1995-96 0 0 ? 0 0 0 0 0 0
1996-97 0 0 ? 0 0 0 0 0 0
FC Mulhouse
1997-98 33 1 ? 0 0 0 0 33 1
AS Cannes
1998-99 29 4 ? 0 0 0 0 29 4
Toulouse
1999-00 28 0 ? 0 0 0 0 28 0
2000-01 24 1 ? 0 0 0 0 24 1
Celtic
2001–02 21 2 ? 8 4 8 0 38 6
2002–03 36 2 ? 3 2 14 0 53 4
2003–04 31 2 ? 5 0 14 0 49 2
2004–05 34 2 ? 7 1 5 0 46 3
2005–06 28 1 ? 3 0 2 0 33 1
2006–07 6 0 ? 2 0 2 0 10 0
2007–08 4 0 ? 0 0 0 0 4 0
Total 230 15 ? 28 7 45 0 347 22
Season Yellow Red
2001-02 5 0
2002-03 4 1
2003-04 7 1
2004-05 8 0
2005-06 7 0
2006-07 2 0
2007-08 0 0
Total 33 2
Hij krijgt dus betrekkelijk weinig kaarten, ik ken hem zelf als sterke goed koppende centrale verdediger. Ook een kenbaar punt was dat het een echte vechter is die er vol ingaat. Heeft de laaste twee jaar alleen weinig gespeeld door een beenbreuk die hij opliep in december 2006. Hij voetbalt weer vanaf december 2007 en hij heeft vanaf toen 7 wedstrijden gespeelt waarvan drie als international. Het is misschien een gokje maar ik denk een goeie. Wat het salaris betreft, volgens mij kan Ajax het salaris van Celtic ook wel opstrijken voor een ervaren vechter.
Stefan
Prima post Stefan. Ben het niet eens met de inhoud maar het is duidelijk dat je de feiten dit keer wat netter op een rijtje hebt gezet. Mijn complimenten.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 20:55
|
|
@Thomas:
Welke speler die jij hebt gescout dicht jij een grootse toekomst toe? Hoeft niet per sé geschikt te zijn voor Ajax, of eigenlijk wel, voor een Europese topclub dus.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Za 9 aug 2008 20:27
|
|
Verdedigend talent heeft Ajax genoeg denk ik, wat we echt nodig hebben is iemand die de lijnen uit kan zetten. Ik ben bang dat er zo één, twee, drie ook geen beter alternatief dan Wieleart beschikbaar is, of er moet een kern van waarheid zitten in de geruchten over Marquez danwel Grygera natuurlijk..
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 12:33
|
|
Na het wegvallen van Donald lijkt het me toch verstandig om Bradley naar de ArenA te halen. Verdedigende middenvelders hebben we met Anita, Gabri en Lindgren maar ik zie er liever toch nog 1 bij komen. Bradley is nog steeds een buitenkansje en aangezien hij nog steeds geen club heeft, wil hij misschien toch wel in Nederland blijven.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 13:40
|
|
Citaat: Na het wegvallen van Donald lijkt het me toch verstandig om Bradley naar de ArenA te halen. Verdedigende middenvelders hebben we met Anita, Gabri en Lindgren maar ik zie er liever toch nog 1 bij komen. Bradley is nog steeds een buitenkansje en aangezien hij nog steeds geen club heeft, wil hij misschien toch wel in Nederland blijven.
Bradley was een van mijn fav. vorig jaar. Ik denk alleen dat hij , als hij niet verkocht wordt, volgend jaar transfervrij naar Engeland gaat.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 14:39
|
|
Citaat: Biglia naar Ajax
Volgens Nederlandse bronnen zou nu ook Ajax zich gemeld hebben voor Lucas Biglia. De Argentijn geniet daarnaast ook interesse van Racing Satander, Atlético Madrid en PSG. Ajax zou Biglia al verschillende keren hebben gescout.
http://www.anderlecht-online.be/home.php?lang=ned
Zie ook:
http://www.soccernews.nl/news/50175
Het zou bljkbaar volgens het bericht van soccernews in de krant 'La Derniere Heure' staan.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 16:50
|
|
Het originele bericht van La Dernière Heure:
Citaat: À vendre : Juhasz, Biglia et Proto
(11/08/200
Plus Lamah, cela fait quatre; Polak et Boussoufa ne partiront que s’il y a une très bonne offre
ANDERLECHT Le championnat n’a pas encore commencé, et cela sent déjà la crise à Anderlecht. BATE a plongé le Sporting dans la misère, et le Standard y a rajouté une couche, en remportant une coupe qui n’a pourtant aucune importance.
En plus du sportif, c’est le financier qui est préoccupant. On le sait : la non-qualification à la phase finale de la Coupe d’Europe oblige les dirigeants à vendre plusieurs éléments de leur noyau trop large. Désormais, les joueurs à vendre ont un nom.
Roland Lamah est très proche d’un transfert définitif. Mais Anderlecht cherche aussi un club pour son défenseur central, Roland Juhasz. Quand Pareja revient des Jeux, Anderlecht aura plusieurs solutions à ce poste-là.
Lucas Biglia ne veut pas partir, mais Anderlecht le met dans la vitrine. Bouba Sare a fait d’énormes progrès ces derniers mois. Si Biglia reste, cela freinerait le développement du jeune Sare. Et puis, il y a Silvio Proto. Avant BATE, la direction ne voulait que le prêter. BATE a tout changé.
Boussoufa : “Je veux rester”
Et Boussoufa et Polak, les joueurs les plus chers du Sporting ? Le club ne les a pas mis sur la liste des priorités, tout comme Wasilewski. Mais s’il y a une très bonne offre, le Sporting ne s’opposera pas à leur départ.
Pourtant, Boussoufa est clair : “Ces derniers jours, j’ai bien réfléchi. Je ne veux pas partir. Ce n’est pas parce qu’on peine pendant deux semaines, qu’il faut prendre des décisions radicales. Si j’avais vraiment voulu gagner beaucoup d’argent à l’étranger, je serais allé à Dubaï ou au Qatar, dont j’ai reçu beaucoup d’offres. Cela ne m’intéresse pas. Je n’ai pas resigné pour rien. Vous dites qu’Anderlecht a besoin d’argent ? De combien ? On ignore ce qui va se passer. Il est logique que si on ne te veut plus, il faut partir.”
Tout le monde à vendre, mais les jeunes pour une fortune
Et les autres joueurs du noyau ? Anderlecht préférerait ne pas vendre ses jeunes talents comme Gillet et Legear, mais la situation financière est telle que tout le monde est à vendre. Seulement, pour cette dernière catégorie, il faut déjà que la proposition soit exceptionnelle.
Yves Taildeman
Vooralsnog geloof ik er weinig van, maar dit zou een flinke zak geld kosten. Anderlecht wil vast cashen omdat het de CL is misgelopen. Sowieso is er beter dan Biglia (en De Zeeuw for that matter), dus ik neem aan dat Ajax hier geen grof geld voor gaat betalen.
Ik lees ergens dat mensen verwachten dat Ajax een vervanger zoekt voor Donald. Dat lijkt me eerlijk gezegd niet. Donald vervangen door een aankoop lijkt me sowieso geen prioriteit hebben. Donald zou komend seizoen geen rol van betekenis spelen. Een andere jeugdspeler bij het eerst halen (Blind? Claasen?) is een meer voor de hand liggende keuze, denk ik.
Qua niveau is Biglia wel redelijk vergelijkbaar met De Zeeuw. Biglia vind ik technisch beter, maar het ontbreekt hem in z'n spel nog altijd aan diepgang. Soms gaat het allemaal te obligaat bij hem en hobbelt hij mee op het niveau van de wedstrijd. Daar ligt in mijn ogen ook meteen de oorzaak van z'n middelmatige prestaties bij Anderlecht in de Belgische competitie. Het is een vrij lakse jongen zonder al teveel wilskracht. Is meer een pivote dan een echte controleur. Overigens een veel te dure speler voor op de bank.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Di 12 aug 2008 19:50
|
|
Sankoh en Kah... lijken me nou niet echt aanwinsten?!! Jezus, daar win je toch geen kampioenschap mee? We moeten spelers hebben die nu of al even goed (of beter) zijn als ons huidige centrum of super talenten. Beide bovengenoemde spelers voldoen hier totaal niet aan, of zie ik het nu verkeerd. Die Maidana lijkt me geen verkeerde, maar waarom hebben we daar niets meer van gehoord? Erg verdacht, het is nooit concreet geworden en daar zal wel een reden voor zijn, niet? Naldo van Werder Bremen zou een meerwaarde kunnen zijn, maar vrees dat die ook al niet meer betaalbaar is, idem voor Kompany ook al is diens niveau niet meer stijgende! Misschien is Radoi van Steaua Boekarest (denk ik?) iets, of branislav Ivanovic (nu Chelsea) want die mag daar vertrekken. Probleem is enkel dat Juventus en AC Milan hem ook willen... Eeuwige zonde dat Boulahrouz niet kon gestrikt worden...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 12 aug 2008 20:12
|
|
Welkom, RebuaH!! Goede eerste post!
|
El Chcharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 12 aug 2008 20:18
|
|
Dat noem ik nog eens een eerste post, welkom
|
RebuaH
|
Geplaatst: Di 12 aug 2008 20:45
|
|
Citaat: Dat noem ik nog eens een eerste post, welkom
Thanks, tof om gevraagd te worden... Ik ga het forum dagelijks bij houden, lijkt me tof om met échte ajacieden van gedachten te wisselen over ons aller Ajax!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 12 aug 2008 21:04
|
|
Dat zal wel lukken, RebuaH! Mooie avatar ook!
|
El Chcharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 12 aug 2008 22:08
|
|
Citaat: Dat noem ik nog eens een eerste post, welkom
Thanks, tof om gevraagd te worden... Ik ga het forum dagelijks bij houden, lijkt me tof om met échte ajacieden van gedachten te wisselen over ons aller Ajax!
Wil je je mening eens geven over Rasmus Lindgren in zijn topic en Robbie Wielaert. Bij deze jongens verschilt het nogal van mening over de leden, dus ik wil jou mening graag weten.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 13 aug 2008 10:40
|
|
Citaat: Sankoh en Kah... lijken me nou niet echt aanwinsten?!! Jezus, daar win je toch geen kampioenschap mee? We moeten spelers hebben die nu of al even goed (of beter) zijn als ons huidige centrum of super talenten. Beide bovengenoemde spelers voldoen hier totaal niet aan, of zie ik het nu verkeerd. Die Maidana lijkt me geen verkeerde, maar waarom hebben we daar niets meer van gehoord? Erg verdacht, het is nooit concreet geworden en daar zal wel een reden voor zijn, niet? Naldo van Werder Bremen zou een meerwaarde kunnen zijn, maar vrees dat die ook al niet meer betaalbaar is, idem voor Kompany ook al is diens niveau niet meer stijgende! Misschien is Radoi van Steaua Boekarest (denk ik?) iets, of branislav Ivanovic (nu Chelsea) want die mag daar vertrekken. Probleem is enkel dat Juventus en AC Milan hem ook willen... Eeuwige zonde dat Boulahrouz niet kon gestrikt worden...
Ik heb liever een jonge jongen dan een eind twintiger (die op een zijspoor is beland). Maidana is echt niets bijzonders, geloof mij nou maar. Er zijn veel betere opties beschikbaar in Zuid-Amerika. Spelers als Naldo en Kompany zijn overigens onbetaalbaar voor Ajax.
Breno huren kunnen we na de blessure van Sagnol overigens ook wel vergeten.
|
Evah
Forum berichten: 108
|
Geplaatst: Wo 13 aug 2008 11:31
|
|
Welke spelers zijn er in Zuid Amerika dan (nog) interessant?
|
Mark Vonk
|
Geplaatst: Wo 13 aug 2008 21:56
|
|
Ik denk dat Ajax voor de komende jaren wat leuke keepers heeft. Ik heb gehoord dat een Griekse keeper van b1 vandaag met het eerste mee deed, en hele goede redingen had.
Misschien Stekelenburg gewoon verkopen volgend jaar, Vermeer doet het ook niet slecht!
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Wo 13 aug 2008 22:05
|
|
Citaat: Ik denk dat Ajax voor de komende jaren wat leuke keepers heeft. Ik heb gehoord dat een Griekse keeper van b1 vandaag met het eerste mee deed, en hele goede redingen had.
Misschien Stekelenburg gewoon verkopen volgend jaar, Vermeer doet het ook niet slecht!
Mwa, ben het niet met je eens! Die b1-keeper doet alleen mee omwile van personele problemen, niet omdat hij zo goed is.
Steek vind ik een aardige keeper, een zesje, niet meer dan dat. Ik vind het geen wereldkeeper waar je blind op kan vertrouwen. Hij pakt geen punten, al verspeeld hij ze tegenwoordig gelukkig ook niet meer zo vaak..
Vermeer heb ik een jaar lang kunnen bewonderen hier in Tilburg. En ik moet je zeggen: als dat het gewenste niveau is, wordt ik liever supporter van Haarlem.. De keren dat ik Vermeer live aan het werk heb gezien, werd ik het niet warm van. Hi voetbalt aardig mee, heeft leuke reflexen, maar duikelt ook regelmatig over en houdbare bal heen..
Ik zou ze allemaal best in willen ruilen tegen een keeper van het niveau van of de potentie van Sar/ Gomes. Maar goed, ik heb geen idee welke keeper haalbaar is, en aan dat profiel voldoet..
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Wo 13 aug 2008 23:19
|
|
Stekelenburg is nóg geen top/wereldkeeper. Maar geloof mij, het zal niet zo lang meer duren. Van der Sar is gestopt als internationaal. We kunnen er vanuit gaan dat Maarten nu basis is bij oranje. Doordat hij dan vele wedstrijden zal meespelen, leer hij ook veel en veel meer. En als Ajax nu eens lang in de Uefa Cup kan blijven, zal heel Ajax inclusief Stekelenburg beter worden. En ik denk dat het niet zo gek lang meer zal duren en Stekelenburg word verkocht. Geloof mij, Maarten word een top keeper. Van der Sar zelf denk dat Maarten beter word dat Edwin zelf ooit was/is.
En Vermeer word ook nog een goeie, dus Ajax hoeft voorlopig niet naar een keeper te zoeken. Ja, misschien een reserve keeper kopen als een reserve doelman weg is.
|
RebuaH
|
Geplaatst: Do 14 aug 2008 09:25
|
|
Iedere Ajacied heeft afgelopen seizoen toch kunnen zien dat Stekelenburg eindelijk een enorme progressie heeft gemaakt. Hij speelde constant op een goed niveau, en heeft afgelopen jaargang zeker punten gepakt voor Ajax. Of dit nu samenhing met de komst van Carlo L'ami weet ik niet maar ik denk wel dat zijn aanpak beter werkt voor Maarten. Ik ben het met de meeste van jullie eens dat hij nog niet van het niveau Van Der Sar is, maar met alle respect... er zijn geen 10 keepers wereldwijd die van de buitencategorie als Van der Sar, Buffon, etc. zijn. Gun Stekelenburg de kans om ook dit seizoen weer te kunnen groeien, niemand van ons allen kan immers echt beoordelen waar het einde van die jongen zijn groeimarge ligt! Over Vermeer was ik ook niet zo gecharmeerd in het begin, zeker bij Willem II heeft hij zich niet bewezen. Datzelfde zouden we kunnen zeggen over Slijngard in zijn tijd bij Groningen. Toch doen beiden het nu vrij goed. Vermeer is met kop en schouders de beste speler van het olympisch elftal op dit moment (dat is helaas een een veeg teken voor deze ploeg), ik denk dat we hem toch niet zo snel moet afserveren. Ik denk dat het een jongen is die veel vertrouwen nodig heeft maar hij heeft zeker nog groeimarge...
|