ghostwriter wil Enoh er niet in hebben, omdat die niet goed mee kan opbouwen. Als je realistisch bent, moeten er 4 spelers uit die opstelling: Vertonghen, Vd Wiel, Stekelenburg en Emanuelson. Sowieso gaat die opstelling niet werken. Als je met 3 achterin wil spelen, moet je er jongens hebben die (verdedigend gezien) elke wedstrijd een 7,5 halen. En alledrie halen ze dat niet. Sowieso niet tegelijkertijd.
Geregistreerd: 08-02-2008 Forum berichten: 5481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 21:09
Citaat:
Als je realistisch bent, moeten er 4 spelers uit die opstelling: Vertonghen, Vd Wiel, Stekelenburg en Emanuelson.
Vertonghen heeft nog een 3 jarig contract dus hoef je niet te verkopen. Als je Suarez verkoopt haal je genoeg geld binnen en kan je V.d. Wiel en Stekelenburg aan hun contract houden en Emanuelson zou ik alsnog zijn contract laten verlengen.
Citaat:
Sowieso gaat die opstelling niet werken. Als je met 3 achterin wil spelen, moet je er jongens hebben die (verdedigend gezien) elke wedstrijd een 7,5 halen. En alledrie halen ze dat niet. Sowieso niet tegelijkertijd.
Ik speel niet met drie jongens achterin maar met vier. V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen en Bonevacia. Ik zou Bonevacia alleen door laten schuiven en als schakel tussen de verdediging en het middenveld laten spelen.
Citaat:
ghostwriter wil Enoh er niet in hebben, omdat die niet goed mee kan opbouwen.
Dat is niet de enige reden. Ook zijn gebrek aan creativiteit is een reden.
Geregistreerd: 18-10-2009 Forum berichten: 1469 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 22:59
Vertonghen heeft na dit seizoen nog een 2-jarig contract, en als iemand een 2-jarige contract heeft moet je hem eigenlijk óf verlengen óf verkopen, anders vang je er het jaar daarop veel minder voor.
Geregistreerd: 08-02-2008 Forum berichten: 5481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 23:04
Die paar miljoen minder verdien je terug door goed te presteren en de Champions League te halen. Met Vertonghen en V.d. Wiel is de kans stukken groter dan Ajax de Champions League haalt en als Suarez word verkocht hoeft Ajax ook niet meer spelers te verkopen om aan geld te komen.
Gingen Vermaelen en Heitinga niet weg voor 12/13 en 10 miljoen euro weg toen ze nog maar een éénjarig contract hadden, ik kan het fout hebben maar dat dacht ik. Vertonghen en V.d. Wiel zijn meer waard dan die twee.
Geregistreerd: 18-10-2009 Forum berichten: 1469 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 30 sep 2010 10:50
Citaat:
Die paar miljoen minder verdien je terug door goed te presteren en de Champions League te halen. Met Vertonghen en V.d. Wiel is de kans stukken groter dan Ajax de Champions League haalt en als Suarez word verkocht hoeft Ajax ook niet meer spelers te verkopen om aan geld te komen.
Gingen Vermaelen en Heitinga niet weg voor 12/13 en 10 miljoen euro weg toen ze nog maar een éénjarig contract hadden, ik kan het fout hebben maar dat dacht ik. Vertonghen en V.d. Wiel zijn meer waard dan die twee.
Ja, daar zit je helemaal fout. Heitinga werd verkocht in 2008 en had nog een contract t/m 2011 en Vermaelen een seizoen later en had nog een contract t/m 2012.
Beide nog 3 seizoenen contract, over maarzo wat in de rondte lullen gesproken
Geplaatst: Do 30 sep 2010 11:39
Citaat:
Beide nog 3 seizoenen contract, over maarzo wat in de rondte lullen gesproken
Lekkere manier van reageren gast, heel volwassen! Ik zei zelf al dat ik het fout kon hebben. Trouwens was de enige reden dat Heitinga voor 'maar' 10 miljoen euro kon vertrekken dat hij een clausule in zijn contract had staan.
Sowieso zou ik V.d. Wiel en Vertonghen tot de zomer van 2011 halen. Nogmaals als Suarez word verkocht heeft Ajax helemaal geen geld nodig en sportief gezien is het veel beter om deze spelers aan hun contract te houden. Stekelenburg zou ik misschien verkopen omdat hij anders transfervrij de deur uit loopt maar dan moet er wel een groot bedrag voor hem op tafel komen.
Zelfs als V.d. Wiel en Vertonghen nog maar een eenjarig contract hebben zal Ajax ze beide voor zo'n 10 miljoen euro kunnen verkopen en tegen die tijd (de zomer van 2011) zullen ze met Van Rhijn/Ligeon en Boilesen de opvolgers al klaar hebben gestoomd. Verkopen ze V.d. Wiel en Vertonghen deze zomer voor een maar miljoen meer dan moeten ze dat geld investeren in vervangers dus uiteindelijk zal je er beter aan doen om ze 'gewoon' te houden.
Geplaatst: Do 30 sep 2010 12:39
Het gaat niet om 1 miljoen, maar om meer dan 5 miljoen per speler, als hij een 2-jarig ipv 1-jarig contract heeft.
Dan kom je straks met van der Wiel en Vertonghen in dezelfde positie als je nu met Urby zit, en met Stekelenburg is dat na dit seizoen al zo.
Ajax heeft geld nodig en kan het zich op dit moment niet veroorloven om grote bedragen te weigeren en spelers aan hun contract te houden. Stekelenburg moet eigenlijk in de winterstop al verkocht worden om er nog de hoofdprijs voor te krijgen (Misschien Arsenal).
Geplaatst: Do 30 sep 2010 16:21
Citaat:
Het gaat niet om 1 miljoen, maar om meer dan 5 miljoen per speler, als hij een 2-jarig ipv 1-jarig contract heeft.
So Ajax blijft een voetbalclub die prestaties na moet streven en als ze Vertonghen en V.d. Wiel in 2011 voor 10 miljoen euro per persoon kunnen verkopen is dat meer dan genoeg.
Citaat:
Ajax kan het risico niet lopen dat spelers transfervrij de deur uit lopen. Dan eindigt het als Feyenoord.
Met de transfer van Suarez haalt Ajax genoeg geld binnen voor de komende jaren.
Geregistreerd: 18-08-2007 Forum berichten: 22238 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 13:41
Citaat:
Ajax heeft geld nodig en kan het zich op dit moment niet veroorloven om grote bedragen te weigeren en spelers aan hun contract te houden. Stekelenburg moet eigenlijk in de winterstop al verkocht worden om er nog de hoofdprijs voor te krijgen (Misschien Arsenal).
Ik denk dat dat bij Stekelenburg wel mee zal vallen. Daarvoor zijn er meer dan genoeg vermogende clubs die hem willen hebben voordat de concurrent er mee aan de haal gaat.
Er zal weer veel moeten gebeuren. De vraag is: wie gaat er anticiperen? Jol of AJAX? Maw wie neemt de verantwoordelijkheid voor de aankopen?
Geregistreerd: 28-03-2010 Forum berichten: 267 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 5 okt 2010 18:17
Ik zal eens een bijdrage aan dit topic leveren.
De site van VI melden dat Heitinga buiten de boot valt de laatste tijd bij Everton.
Is het geen optie deze held terug te halen ?
Hij wil misschien ook wel weer eens europees spelen en Ajax zit in zijn hart
Geregistreerd: 13-05-2009 Forum berichten: 499 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Enscheday
Geplaatst: Di 5 okt 2010 20:07
Nee, maar qua inzet, ervaring en constant zijn wel degelijk. Als je een man als Heitinga terug kan halen moet je dat natuurlijk altijd doen.
Overigens denk ik niet dat hij al zin heeft in een terugkeer. Zolang hij lekker in Engeland of Spanje kan voetballen gaat hij echt niet terug naar Nederland.
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 okt 2010 00:50
Opbouwend is hij wel beter, maar dan zul je eerst El Hamdaoui leren om uit te zakken. Toch is Heitinga terughalen niet mijn keuze, omdat hij verdedigend behoorlijk wat minder is.
Geregistreerd: 20-12-2007 Forum berichten: 346 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 okt 2010 21:35
Citaat:
Grootverdiener Boulahrouz mag weg bij Stuttgart
07/10/2010 16:30
Voor Khalid Boulahrouz lijkt weinig perspectief meer bij VfB Stuttgart. In het begin van de competitie had de mandekker een basisplaats, maar na de tweede wedstrijd, thuis tegen Borussia Dortmund (1-3) op 29 augustus, verdween hij uit de ploeg en sindsdien kreeg hij geen speeltijd meer.
In de winterstop zou de clubleiding hem het liefst verkopen. De international van Oranje, die wél is geselecteerd voor de EK-kwalificatieduels met Moldavië en Zweden, is een groot-
verdiener bij de ambitieuze Zuid-Duitsers, maar slaagde er sinds zijn komst na het EK van 2008 nog niet in de verwachtingen waar te maken.
Tot nu toe speelde Boulahrouz slechts 31 duels in de Bundesliga. Ook vorig seizoen verdween hij al snel uit de basis na een paar slechte optredens in vooral de Champions League. Boulah lijkt het slachtoffer te worden van de dramatische competitiestart van Stuttgart, dat dit seizoen graag wil strijden om de landstitel.
De ploeg van trainer Christian Gross staat na zeven duels onderaan met drie punten. Vooral de defensie van Stuttgart grossiert wekelijks in blunders. In de hiërarchie is Boulahrouz intussen flink gezakt; hij moet Serdar Tasci, Matthieu Delpierre en Georg Niedermeier voor zich dulden.
Gross heeft weinig vertrouwen meer in de Nederlander, hoewel Stuttgart met de andere verdedigers beduidend slechter presteert. 'Dit is niet de ontwikkeling die Khalid voor ogen had', zegt zijn zaakwaarnemer Rodger Linse tegen Voetbal International.
'Het heeft met tal van zaken te maken; een privésituatie rond het EK van 2008, veel trainerswisselingen in Stuttgart, een hoop veranderingen bij de club, vorig jaar had hij een rotblessure... Wij hebben geen signalen van de club gehad dat Khalid weg moet. Alles kan zó weer anders zijn. Vorig seizoen was hij in staat vanuit het niets klaar te zijn voor het WK, dan heb je het dus over mentaliteit en kwaliteit.'
VI.nl
Misschien dat het eerste woordje in de titel het een beetje lastig maakt, maar ik zie in Boulah een goede vervanger voor Verthongen, Ooijer en Oleguer.. Ik zou hem een halfjaar huren, met een optie tot koop.. Dan kun je een half jaar kijken of hij het juiste niveau haalt, heb je geen twijfels voor 2011/2012.. En een duo Alderweireld/Boulah lijkt mij wel wat, zo op het eerste gezicht! :)
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 okt 2010 22:32
Twee rechtsbenige spelers in het centrum, ik weet dat zo net nog niet of dat gaat werken. Ik vind Boulahrouz verdedigend vrij goed, maar de man kan totaal niet opbouwen.