Geregistreerd: 21-08-2007 Forum berichten: 9427 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 6 aug 2010 21:42
Ajax heeft geen behoefte aan een linkspoot die nog groei nodig heeft voordat hij klaar is voor het eerste. Vertonghen staat daar nu en daarachter hebben we nog jongens als Boilesen en Denswil.
Een rechtspoot zou wel (heel) welkom zijn. Van Rhijn staat momenteel rechtsback in het tweede - daar heeft-ie wat mij betreft op termijn ook meer mogelijkheden - en op Sporkslede zou ik zeker niet al m'n kaarten zetten.
Geregistreerd: 21-12-2008 Forum berichten: 1627 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 7 aug 2010 12:04
Ik las gisteren, of éérgisteren een berciht dat Mitea bij Nac op proef was, ik zou eens een balletje op gooien bij hem.
Ik zie nu dat hij al aantal keer genoemd is .
Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 283 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Alkmaar
Geplaatst: Za 7 aug 2010 12:08
Citaat:
Als ik Jol was zou ik eens nadenken over een jonge, talentvolle centrumverdediger als backup. Voor het geval hij geen vertrouwen heeft in de jeugdspelers (Van Rhijn/Boilesen), that is.
Ik vond Viergever van Sparta en nu AZ een goede speler voor als Jol niet genoeg vertrouwen had in de jeugdspelers. Misschien nog andere suggesties voor het centrum?
Geregistreerd: 01-07-2008 Forum berichten: 42 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 7 aug 2010 12:19
Ik hou m'n hart vast, maar het zou me niet verbazen als ze met Slory aankomen zetten als back up voor rechtsbuiten... Zover ik weet is hij transfervrij.
Geregistreerd: 15-05-2008 Forum berichten: 188 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 7 aug 2010 13:33
Wellicht dat Castelen ook op het lijstje staat. Is overbodig en mag weg. Huren voor niet het volledige salaris is wellicht ook een optie voor Ajax/Jol...? Ben zelf geen fan van deze jongen.
Geregistreerd: 16-05-2008 Forum berichten: 1624 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 7 aug 2010 14:42
Mee eens, ook bij ADO vond ik het destijds een leuk en gevaarlijk voetballertje. Had hem destijds wel naar Amsterdam willen zin gaan. De Castelen van NA Feyenoord is vooral veel geblesseerd? Broos lichaam of HSV net een stapje te hoog voor hem?
Om even een naam te noemen welke past in het rijtje 'mogelijke creatieve oplossing van Jol waar geen scouten bij komt kijken': wat is de status van Babel dit jaar bij Liverpool, dichterbij de basis/ mag alleen verkocht worden/ optie voor verhuur?
Geregistreerd: 06-08-2008 Forum berichten: 787 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 7 aug 2010 22:01
Citaat:
De Castelen van NA Feyenoord is vooral veel geblesseerd? Broos lichaam of HSV net een stapje te hoog voor hem?
Kraakbeenprobleem. En dat weet Martin Jol zelf maar al te goed, want die trainde hem bij HSV natuurlijk. Dus lijkt me sterk dat Jol Castelen zal aantrekken.
Geregistreerd: 23-08-2007 Forum berichten: 2062 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Zo 8 aug 2010 23:43
En waarom dan wel? Omdat hij vandaag 2x scoorde? Die jongen is 23 ofzo en heeft 21 doelpunten in de kids club divisie van de Mickey Mouse league gescoord vorrig seizoen.
Het is zo makkelijk om iemand z'n naam te noemen gebaseerd op een wedstrijd. Zo kunnen we allenmaal scouts worden.
Geregistreerd: 24-10-2007 Forum berichten: 4200 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 aug 2010 11:03
Citaat:
Pushkin, wie zou jij eigenlijk als rechts- en linksbuiten willen zien bij Ajax?
Als nieuwe versterking bedoel je? Pfoe, punt is dat Ajax voor een dubbeltje op de eerste ring probeert te zitten en dan kom je automatisch uit bij opties zoals:
Leonardo, De Ridder, Slory, Castelen, De Mul, Huysgehems,
Als Ajax het dan toch goedkoop wil doen dan zeg ik, huur Danijel Aleksic. Genua wil hem verhuren, die jongen kan zo ongeveer wel op elke positie voorin uit de voeten. Hoewel ik principieel tegen het huren van talenten ben zonder aankoopoptie, liever at dat Leonardo.
Verder loopt er bij Young Boys een vleugel rond die me opviel; Mayuka. Echter heb ik geen idee wat zijn 'echte leeftijd' is. Als je geld voor een vleugel zou willen uitgeven dan kom ik al snel terecht bij Kevin Monnet-Paquet (Lens), kan mits doorontwikkeling een hele goede worden.
Geregistreerd: 04-08-2010 Forum berichten: 15 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 aug 2010 15:08
Het huren van talenten is slechts (helaas) een tijdelijke oplossing.
Maar ja, zeg nou zelf. In het rijtje dat Pushkin noemt is alleen Leonardo een speler die interessant is (speelde alleen tegen AZ niet al te goed).
Zelf ben ik een enorme fan van Dries Mertens, hij heeft een contract tot 2012 bij Utrecht helaas.
NAC wil , in de Leonardo-deal, 2 spelers huren van Ajax en doelt daarmee op Blind en Sarpong. Zoals (bijna) iedere Ajax-fan ben ik voor een vertrek van Sarpong, maar Blind kan nog van waarde zijn.
En dan nog Mido, kan iemand mij vertellen wat daar nou mee gebeurt?
Michael de Leeuw zou ook wel eens een hele goeie kunnen zijn denk ik
Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 aug 2010 15:26
Weet iemand wat er nog meer in het netwerk Jol/Raiola zit wat mogelijk interessant is voor de vleugelposities?
En valt Leonardo ook onder Raiola trouwens?
Heb gezocht op internet maar kon niet echt een overzicht vinden van spelers die onder Raiola vallen.
1 ding is toch wel zeker en dat is dat de 'aanwinst' uit dat circuit zal gaan komen.
Geregistreerd: 13-01-2009 Forum berichten: 1294 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 aug 2010 19:52
Citaat:
Volgens Wilfred Genee keert NAC Breda-aanvaller Leonardo weer terug bij Ajax. De buitenspeler zou voor trainer Martin Jol de versterking zijn waar hij naar zoekt. Nu de oefenmeester aangaf dat kandidaat Daniël de Ridder niet geschikt was als speler aan de flank, zou hij zijn zinnen hebben gezet op de Braziliaan.
"Leonardo gaat naar Ajax toe, dat is toch wel opmerkelijk", vertelt Genee aan Radio 538. "Dat gaat waarschijnlijk maandagavond rond komen. Het is wel raar, aangezien hij niet erg succesvol is geweest bij de Amsterdammers. Toch wilde Ajax een buitenspeler hebben en aangezien De Ridder dat niet is volgens Jol, zal Leonardo de oplossing zijn."
Ajax kan het zich niet permitteren om nog veel geld uit te geven, daarom betrok NAC twee spelers van de Amsterdammers bij de deal. De club van trainer Robert Maaskant wilde Daley Blind en Jeffrey Sarpong tijdelijk overnemen, in ruil voor hun aanvaller.
Geregistreerd: 04-08-2010 Forum berichten: 15 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 aug 2010 15:33
Ik keek net een beetje rond op wikipedia (bij Cruzeiro, omdat deze een samenwerkingsverband heeft met Ajax) en toen kwam ik de volgende naam tegen: Leandro Lima, leek me wel een interessante speler. Kende de jongen niet, maar ik zag op youtube dat hij aardig goed is.