Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 08:22
|
|
Citaat: En hij is wat jonger als 'Meneer ik kan met 1 miljoen euro per jaar geen kleren voor me dochters kopen' aka Marko Pantelic...
Dat heeft hij nooit zo gezegd. Was een 'grappig' stukje van AJAX Life. Blijkbaar blijft dat toch hangen.
Citaat: Komt nog eens bij dat hij zelf geen ruk hoefde te doen, Suárez legde alles op een presenteerblaadje voor hem neer. Beste spits sinds Zlatan is zonder twijfel Huntelaar, Rosenberg is nog zo'n beetje beter dan Pantelic...
Pantelic was de beste meevoetballende spits sinds zeer lange tijd. Rosenberg faalde bij AJAX en in de Bundesliga, dus complete onzin. Ben je al vergeten hoeveel assists Pantelic heeft gegeven? Integendeel...als Suarez Pantelic vaker had zien staan, dan had Pantelic minimaal 10 goals extra gemaakt.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 10:48
|
|
Waarom wil iedereen dom gaan kopen trouwens? Kunnen ze Foppe even niet opbellen met de vraag of er nog een leuke spits en/of buitenspeler rondloopt?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 10:54
|
|
Zal wel niet gebeuren. AJAX belt niemand. Laat AJAX Capetown maar bellen zullen ze in Amsterdam wel denken. Zo ging het in ieder geval met Enoh.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 11:12
|
|
Misschien kan Hans Vonk ons nog op een leuk talent wijzen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 11:25
|
|
Ajax heeft mensen in dienst daar. Mag toch hopen dat die contact met Ajax opnemen als ze echt een topper hebben lopen.
Maar goed, dat hebben ze natuurlijk niet.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 12:11
|
|
Citaat: Wat een onzin, man. Pantelic is een simpele spits. Traag, koppend onder de maat, slap, matig in z'n beweging. En zelfoverschatting van hier tot Tokyo. Huntelaar is natuurlijk véél beter. El Hamdaoui doet met twee vingers in z'n neus wat Pantelic deed.
Huntelaar veel beter? Vandaar dat we met Huntelaar zo goed gevoetbald hebben. Huntelaar is een betere afmaker, dat deed hij fantastisch bij Ajax. Verder is Huntelaar net zo traag als Pantelic, maar heeft hij bij lange na niet de technische bagage en het inzicht dat Pantelic heeft. Pantelic laat het team beter voetballen, bij Huntelaar eindigde elke poging tot een combinatie in balverlies. Met Pantelic als spits hebben we beter gespeeld dan dat we in jaren hebben gedaan, en iedereen weet dat goed spel van Ajax heel erg afhangt van het spel van de spits. Ook vorig jaar bleek hoeveel verschil Pantelic maakte, juist wanneer hij er niet was. Hij is misschien traag, waardoor hij ook geen individuele actie kan maken, maar verder is het een uitstekende, slimme, teamspeler.
Nu lopen we met Sulejmani in de spits, die totaal niet weet wat hij daar moet doen, of met Suarez die daar veel minder gevaarlijk is dan op de vleugel, omdat er in de spits veel minder ruimte is. Pantelic had gewoon langer vastgelegd moeten worden. Continuïteit heet zoiets. Maar ze doen er bij Ajax alles aan om constant maar weer opnieuw te moeten beginnen. Jongens als Kennedy en Wielaert moet je wegbezuinigen, niet een goed functionerende schakel als Pantelic.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 12:26
|
|
Huntelaar kreeg vuurpijlen op ooghoogte toegespeeld, Pantelic kreeg ballen in de voeten. Even een subtiel verschil, hè.
En Huntelaar is natuurlijk sneller (al scheelt het weinig), slimmer, doelgerichter en doeltreffender dan Pantelic.
|
nr23
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 12:39
|
|
Met Huntelaar werd er niet gevoetbald omdat er met hem niet te voetballen viel.
Zelfs met Cvitanich ging het voetballend al snel veel beter dan met Huntelaar. Alleen bleek Cvitanich het alleen tegen de kleintjes te kunnen (net als Huntelaar trouwens) en ging Jol daarom al snel verder zoeken. Dat Huntelaar doelgerichter / doeltreffender is ben ik met je eens, maar sneller dat weet ik niet maakt ook niets uit want ze zijn allebei traag als dikke stront tegen een helling op. Slimmer vind ik Huntelaar al helemaal niet. Hoe dan ook hebben we met Pantelic beter gevoetbald dan in jaren en was ook vorig jaar duidelijk te merken dat we zonder Pantelic een stuk minder speelde dan met hem.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 12:43
|
|
Haha, geschiedsvervalsing van de bovenste plank. Met Cvitanich ging het voetballend beter dan met Huntelaar. Daág.
|
nr23
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 13:40
|
|
Vond ik wel. Met Huntelaar is het voetballend nooit goed gegaan. Met Cvitanich ging het bij tijd en wijlen voetballend vrij redelijk, alleen bleek hij het ook niet aan te kunnen tegen moeilijkere tegenstand. Zowel voetballend als voor de goal kwam hij toen tekort. Cvitanich had er in een heel seizoen eredivisie misschien ook wel 30 in geknalt, tegen de kleintjes was hij hard op weg om dat soort aantallen te halen. Hoe dan ook, Pantelic was beter dan beide. Pantelic scoorde niet vier goals tegen De Graafschap en ADO, maar met hem werd er tenminste wel goed gevoetbald en hij stond ook gewoon garant voor één goal in twee wedstrijden, ongeacht de tegenstand.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 10:38
|
|
Even tussen haakjes ook Mbokani kan definitie van de lijstjes af, vertrekt naar Monaco voor een bedrag tussen de 6 en 7 miljoen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 10:41
|
|
De prijs vind ik nog wel meevallen voor Mbokani. Ik had de prijs hoger ingeschat voor hem.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 15:12
|
|
Citaat: Even tussen haakjes ook Mbokani kan definitie van de lijstjes af, vertrekt naar Monaco voor een bedrag tussen de 6 en 7 miljoen.
Sowieso kan elke spits/speler die een transfersom kost voorlopig van de lijstjes af.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 16:01
|
|
Citaat: Vond ik wel. Met Huntelaar is het voetballend nooit goed gegaan. Met Cvitanich ging het bij tijd en wijlen voetballend vrij redelijk, alleen bleek hij het ook niet aan te kunnen tegen moeilijkere tegenstand. Zowel voetballend als voor de goal kwam hij toen tekort. Cvitanich had er in een heel seizoen eredivisie misschien ook wel 30 in geknalt, tegen de kleintjes was hij hard op weg om dat soort aantallen te halen. Hoe dan ook, Pantelic was beter dan beide. Pantelic scoorde niet vier goals tegen De Graafschap en ADO, maar met hem werd er tenminste wel goed gevoetbald en hij stond ook gewoon garant voor één goal in twee wedstrijden, ongeacht de tegenstand.
Je komt echt absoluut niet overtuigend over. Huntelaar is een klasse beter dan Pantelic (om over Cvitanich maar niet te beginnen) en ook een heel andere spits. Een pure afmaker die het bijvoorbeeld niet nodig heeft twee man uit te spelen om goals te maken, dus mag je hem daar naar mijn mening ook niet op bekritiseren. Hetzelfde als een verdediger verwijten dat hij te weinig assists heeft, maar het achterin potdicht houdt. En Huntelaar scoorde alleen tegen de kleintjes? Huntelaar scoorde overal en altijd. Wanneer we tegen Feyenoord speelden kon je er geld opzetten dat Huntelaar ging scoren. En bovendien stond Huntelaar er helemaal niet 'om het team beter te laten voetballen', daar hadden we andere voetballers voor. Zo'n spits hadden we toen niet eens nodig met spelers als bijvoorbeeld Sneijder, Perez, Suarez. Mensen die de spits juist liever de ruimte insturen, dan dat die zich gaat bemoeien met de opbouw van een aanval. Er waren tien spelers die ervoor moesten zorgen dat die bal bij Klaas-Jan kwam, want die schoot ze er toch wel in.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 18:14
|
|
Mitea op proef bij NAC lees ik. Die heeft een jaar zonder club gezeten en is dus transfervrij, schijnt fit te zijn.
Als de namen de Ridder en Leonardo langskomen zal Mitea vast ook nog langskomen. Is tenslotte pas 25 en heeft dezelfde 'kwaliteiten' als Leonardo.
Mitea is van het rijtje de Ridder, Leo, de Mul wellicht nog de beste optie ook al was hij wel meer een linksbuiten.
|
Mars_R
Forum berichten: 58
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 18:48
|
|
Ik zou Mitea en de Ridder allebei halen.
Dan heeft AJAX in ieder geval wat mogelijkheden op de vleugels.
Op dit moment heb je alleen Suarez, want aan Emanuelson heb je ook niet veel naar mijn mening. Hij heeft af en toe leuke dingen maar een echte vleugelspeler is het niet.
Emanuelson lijkt een beetje op .... (weet ff de naam niet meer maar AJAX heeft hem 2 jaar geleden gehaald en is nu verhuurd in Engeland ergens als het goed is, maar die kon ook op allerlei posities uit de weg maar het was eigenlijk op elke positie net niets....hier kom ik dus nog op terug )
Conclusie van mij is dus haal ze beiden maar en kijk of je Emanuelson nog ergens kan slijten voor ene leuk prijsje voordat hij gratis weg kan.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 18:51
|
|
Citaat: Ik zou Mitea en de Ridder allebei halen.
Dan heeft AJAX in ieder geval wat mogelijkheden op de vleugels.
Als je Cairo en Lurling haalt heb je ook mogelijkheden op de vleugels, kwantiteit lijkt mij toch niet echt het criterium
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 18:52
|
|
Haal kwaliteit of haal helemaal niets. Dat moet het credo zijn van AJAX voor de komende jaren wegens sportief wanbeleid....nee, niet voor de komende jaren...Voor altijd.
(Precies, Peter. )
|
Mars_R
Forum berichten: 58
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 18:56
|
|
Citaat:
Als je Cairo en Lurling haalt heb je ook mogelijkheden op de vleugels, kwantiteit lijkt mij toch niet echt het criterium
Maar zijn deze ook transervrij dan? En zo niet waar haalt AJAX het geld voor hun dan vandaan?
Je moet toch iets lijkt mij, want aan wat we nu als buitenspelers hebben heb je ook niet veel. En dan heb ik het natuurlijk niet over Suarez.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 00:02
|
|
Transfervrij of niet die jongens kosten altijd nog een tonnetje of 5 aan salaris en premies pp per jaar terwijl ze niets toevoegen op kwantiteit na. Josefzoon en Zeegelaar heb je al in huis en staan dus al op je payroll, scheelt je een miljoen en kwalitatief niets minder dan De Ridder & Mitea.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 13:00
|
|
Als ik Jol was zou ik eens nadenken over een jonge, talentvolle centrumverdediger als backup. Voor het geval hij geen vertrouwen heeft in de jeugdspelers (Van Rhijn/Boilesen), that is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 13:30
|
|
Idem, zeker in ogenschouw nemend dat Oleguer (en Wielaert) volgend jaar Ajax verlaten, er dan mogelijk ook nog een transfer kan komen van het Belgisch duo.
Mitea is overigens en gesloten boek hoor, niet aan beginnen.
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 13:35
|
|
Citaat: Als ik Jol was zou ik eens nadenken over een jonge, talentvolle centrumverdediger als backup. Voor het geval hij geen vertrouwen heeft in de jeugdspelers (Van Rhijn/Boilesen), that is.
We hebben er 1 op proef ook! Wie weet, wie weet...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 13:38
|
|
Die schijnt alweer weg te zijn, Pan.
|
duweisstdas
Forum berichten: 29
|
Geplaatst: Vr 6 aug 2010 21:17
|
|
Citaat: Als ik Jol was zou ik eens nadenken over een jonge, talentvolle centrumverdediger als backup. Voor het geval hij geen vertrouwen heeft in de jeugdspelers (Van Rhijn/Boilesen), that is.
Ik vond Viergever van Sparta en nu AZ een goeie speler voor als Jol niet genoeg vertrouwen had in de jeugdspelers. Misschien nog andere suggesties voor het centrum?
|