Auteur
|
Bericht
|
Miro
Forum berichten: 42
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 4 jul 2010 13:05
|
|
@pushkin: daar je goed ingevoerd bent in het Kroatische voetbal, ken je Nikica Jelavic van Rapid Wien? http://en.wikipedia.org/wiki/Nikica_Jelavi%C4%87 Is dit evt. Ajax materiaal? Aan de statistieken te zien wel een laatbloeier. Arijan Ademi die je hier een tijdje geleden noemde is trouwens naar Dinamo gegaan zag ik.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 15:51
|
|
Citaat: Is dit evt. Ajax materiaal? Aan de statistieken te zien wel een laatbloeier. Arijan Ademi die je hier een tijdje geleden noemde is trouwens naar Dinamo gegaan zag ik.
Ademi is een prima talent, gaat wel goed komen bij Dinamo.
Jelavic, is niet het niveau wat we nastreven, heeft redelijk veel gescoord dit seizoen maar ontbreekt ten eerste al handelingssnelheid voor de top. Als appie happie spits wordt hij nu wel overal gepromoot; scoorde dit seizoen meer dan Janko bijvoorbeeld. Er zijn zelfs wat geruchten over interesse uit Engeland, maar daar heeft die jongen absoluut niets te zoeken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 09:43
|
|
Ik kom er helaas achter dat een van mijn opties voor de centrale verdediging, Manga, inmiddels voor 2,5 miljoen naar Lorient is gegaan. Was een prima optie voor Ajax geweest. Mohamadou Dabo heeft inmiddels bij Sevilla getekend.
Er zijn een paar posities die straks waarschijnlijk versterking behoeven.
1. De backpositie (bij vertrek VDW)
2. De centrale spits positie
3. De keeper (bij vertrek Steek)
4. Centrale verdediger (Ajax heeft een kwaliteitsinjectie nodig)
1. Om maar even met probleem 1 te beginnen de backpositie. Ajax heeft het voordeel dat je Anita ook op rechts kwijt kan en dus kan kiezen wel probleem het eerst getackled wordt: de links of rechtsback.
Sebastien Corchia
http://nl.wikipedia.org/wiki/S%C3%A9bastien_Corchia
Corchia is eenzelfde type back als Van der Wiel. In het geruchtencircuit werd hij ook al in verband gebracht met Bayern en nog wat topclubs. Hij wordt ook door wat andere Duitse teams gevolgd maar er is nog niemand concreet. Zijn club Le Mans degradeerde dit seizoen, dus hij speelt Ligue II als hij niet vertrekt. De onderhandelingspositie van Le Mans is daarmee verzwakt. Je zou Corchia daarom wel moeten kunnen halen voor een bedrag van rond 3-4 miljoen Euro. Als een grotere club zich meldt ben je gezien maar vooralsnog zou je Ajax nog steeds voor deze optie kunnen gaan.
Club: Le Mans
Lengte: 178
Internationale status: Gevolgd door grote clubs, vaste waarde van Jong Frankrijk
Leeftijd: 19 (wordt 20 dit jaar)
Prijs: 3-4 miljoen Euro
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 09:58
|
|
Carlos Cardoso
Er zijn de afdgelopen jaren wat rechtsbacks teruggekeerd naar Roemenie die het elders niet gered hebben zoals Laszlo Sepsi (Sporting Lissabon) en Superanaru (Porto). Die best goed zijn binnen Roemenië. Diegene die tot nu toe op mij de beste indruk maakt is Carlos Cardoso, een laatbloeier (25) van Dinamo Boekarest. Cardoso heeft er tussenstappen opzitten in Portugal en een kleine Roemeense club. Wat vooral opvalt is zijn fysieke kracht, in geval van nood kan je hem ook centraal kwijt. De reden dat je Cardoso toch op de back kwijt kan is omdat het qua snelheid wel goed zit ondanks zijn 1.90m. Cardoso is een echte sloopback, zoals 343 ze graag ziet. Wint zijn duels wanneer het moet en houdt de boel gesloten. Het is geen Trabelsi die de hele flank bestrijkt maar eerder een sobere taakgerichte back.
Club: Dinamo Boekarest
Lengte: 1.89m
Nationaliteit: Braziliaans
Positie: linksback
Internationale status:Geen international, wel vaste waarde van Dinamo Boekarest.
Geschatte waarde: Voor twee miljoen moet je hem kunnen binnenhalen.
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 09:59
|
|
Ajax heeft de laatste jaren nou niet bepaald een gelukkige hand gehad in het aankopen van verdedigers. Al moet gezegd dat deze aankopen niet als talenten, maar als routiniers werden gehaald... Misschien dat deze jonge fransman een positieve uitzondering kan zijn. Ik verwacht echter dat Ajax zich vooral richt op het invullen van de spitspositie.
|
Pannie
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 10:02
|
|
Als de omschrijving van deze Braziliaan klopt, zou ik het geen Ajax-back vinden. Die moeten toch wel enige diepgang hebben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 10:05
|
|
Citaat: Ajax heeft de laatste jaren nou niet bepaald een gelukkige hand gehad in het aankopen van verdedigers. Al moet gezegd dat deze aankopen niet als talenten, maar als routiniers werden gehaald... Misschien dat deze jonge fransman een positieve uitzondering kan zijn. Ik verwacht echter dat Ajax zich vooral richt op het invullen van de spitspositie.
Ik denk dat Jol daar wel op zal aandringen ja. En dan hoop ik dat versterking daarin niet half gebeurt, PSV heeft die fout al gemaakt door allerlei twijfelgevalletjes aan te trekken. Toch zal je iets met je verdediging moeten als Van der Wiel vertrekt, dat lijkt me duidelijk.
Voor wat die Braziliaan betreft, het is een speler die slechts gedoseerd opkomt.
|
Pannie
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 10:14
|
|
Jawel, maar voor van der Wiel zie ik zo Daley Blind de basis instappen. Dus heb je dan nog een breedte aankoop nodig? Wellicht het beste een alternatief achter de hand vanuit Jong Ajax.
Voor wat betreft de spitspositie ben ik toch wel een Marcus Berg liefhebber. Weer een spits als tussenpaus huren is misschien geen slechte! Suk e.a. jongelingen hebben nog wel 1 a 2 jaar nodig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 10:18
|
|
Citaat: Jawel, maar voor van der Wiel zie ik zo Daley Blind de basis instappen. Dus heb je dan nog een breedte aankoop nodig? Wellicht het beste een alternatief achter de hand vanuit Jong Ajax.
Voor wat betreft de spitspositie ben ik toch wel een Marcus Berg liefhebber. Weer een spits als tussenpaus huren is misschien geen slechte! Suk e.a. jongelingen hebben nog wel 1 a 2 jaar nodig.
Het enige leuke aan Berg huren is dat we PSV dan weer met een probleem opzadelen. Ik ben minder Berg fan in die zin dat ik wel denk dat hij kan renderen maar het bij hem voetballend een stuk minder is dan Pantelic. Pantelic liet het elftal beter voetballen, terwijl Berg een hoger Huntelaar gehalte heeft. Scoort veel maar is voetballend gezien geen echte toevoeging op je elftal. Tuurlijk kan Berg je kampioen maken, maar als ik echt de keuze had en je vang straks geld, investeer het dan in een aanvaller waar je op lange termijn meer toekomst in ziet dan Berg.
Ik heb mijn twijfels bij Blind, die werd een beetje gehyped na zijn goede optredens bij Groningen, ik moet het nog zien of hij VDW zomaar kan vervangen.
|
Pannie
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 10:26
|
|
Citaat: Ik heb mijn twijfels bij Blind, die werd een beetje gehyped na zijn goede optredens bij Groningen, ik moet het nog zien of hij VDW zomaar kan vervangen.
Net zoals vdW nu gehyped wordt. Maar inderdaad hij moet het nog laten zien. Het enige wat hij nodig heeft is een kans. Die verdient hij wat mij betreft na zijn goede optredens bij Groningen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 10:54
|
|
Citaat: Cardoso is een echte sloopback, zoals 343 ze graag ziet.
Oa, ja. Een back met een goede pass ipv dat domme gedraaf zou helemaal ideaal zijn. En nee....vroeger waren die niet zeldzaam. ik heb al voorbeelden genoeg gegeven.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 11:13
|
|
Citaat:
Toch zal je iets met je verdediging moeten als Van der Wiel vertrekt, dat lijkt me duidelijk.
Helemaal mee eens, tis wel erg dun bezet achterin.
2. Blind & Kappelhof
3. Alderweireld & Oleguer
4. Vertonghen & Wielaert
5. Anita & Urby
Met alle respect maar als je al ambities hebt in Cl en richting de titel dan kun je die meteen weggooien. Veel te licht......
Bovendien zal Ajax Oleguer bij een acceptabel bod laten gaan denk ik, moet Wielaert weg en zal Ajax Urby ook geen strobreed in de weg leggen bij een bod van een paar miljoen.
Wat mij echter wel verbaasd is dat Ajax er zo snel uit is met Bayern, vd Wiel gaat toch pas NA het WK met een club om de tafel dus waarom niet nog even clubs tegen elkaar op laten bieden?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 11:16
|
|
Citaat: Wat mij echter wel verbaasd is dat Ajax er zo snel uit is met Bayern, vd Wiel gaat toch pas NA het WK met een club om de tafel dus waarom niet nog even clubs tegen elkaar op laten bieden?
17 Miljoen + opties is gewoon een prima bedrag. We hebben het over een rechtsback niet een aanvaller. Nog meer opbieden zal niet gebeuren met een Barca dat in de schulden zit.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 12:04
|
|
Zijn Braafheid en/of Moreno geen goede opties voor Ajax? Anita kan prima onze eerste rechtsback worden.
|
Pannie
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 12:13
|
|
Citaat:
Toch zal je iets met je verdediging moeten als Van der Wiel vertrekt, dat lijkt me duidelijk.
Helemaal mee eens, tis wel erg dun bezet achterin.
2. Blind & Kappelhof
3. Alderweireld & Oleguer
4. Vertonghen & Wielaert
5. Anita & Urby
Met alle respect maar als je al ambities hebt in Cl en richting de titel dan kun je die meteen weggooien. Veel te licht......
Bovendien zal Ajax Oleguer bij een acceptabel bod laten gaan denk ik, moet Wielaert weg en zal Ajax Urby ook geen strobreed in de weg leggen bij een bod van een paar miljoen.
Wat mij echter wel verbaasd is dat Ajax er zo snel uit is met Bayern, vd Wiel gaat toch pas NA het WK met een club om de tafel dus waarom niet nog even clubs tegen elkaar op laten bieden?
Bedoel je niet 5. Anita en Atouba? Zou die man nog aan voetballen toekomen...zo is het wel een erge flop. Aan de andere kant veel geblesseerd tot nu toe en als je vaste waarde bent bij HSV en THFC moet je toch wel wat kunnen?!?
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 12:27
|
|
Lijkt erop dat Urby vooral voor de linksbuiten positie gaat. Atouba is hem ook niet (te veel geblesseerd), dus ik verwacht Goossens als backup voor linksback. Ik hoop wel dat Ajax het geld van Greg gaat gebruiken voor een impuls voor de verdediging. Een Moreno zie ik bijvoorbeeld graag erbij komen. Dan hebben we iemand voor de linkerkant& het centrum erbij. Ook hoop ik dat Boulahrouz alsnog naar Ajax wil/kan komen. Ik vind het toch onbegrijpelijk dat hij nergens een basisplaats krijgt, want bij Oranje is het toch een degelijke factor met een killer-mentaliteit die Ajax wel kan gebruiken.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 12:34
|
|
Goossens is al lang weg...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 12:35
|
|
In Oranje was Bouhla geen top. Moreno zou ene buitenkans zijn, op Goossens heeft Ajax alleen nog een terugkoopclausule die het denk ik niet gaat gebruiken.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 12:49
|
|
Citaat: Goossens is al lang weg...
Sorry, ik vergis me met Zeegelaar. Op trainingskamp werd Zeegelaar toch uitgetest als linksback?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 13:03
|
|
Moreno wil weg:
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuw ... rtrek.html
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 14:13
|
|
Als Ajax V.d. Wiel verkoopt zou ik het mooi vinden als ze Moreno en Boulahrouz halen. Met die twee spelers heb je twee echte verdedigers erbij en kan je Vertonghen de aanvallendere rol geven van meest verdedigende middenvelder in een 3-4-3 systeem. Met Boulahrouz, Alderweireld, Moreno als verdediging en Vertonghen en Enoh daar voor sta je verdedigend sterker dan nu lijkt mij.
-------------------- Alderweireld --------------------
----- Boulahrouz ----------------------- Moreno ------
-------------------- Vertonghen ---------------------
-------------------- Oleguer --------------------
----- Kappelhof ---------------------- Blind -------
-------------------- Lindgren --------------------
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 14:13
|
|
Citaat:
Het is op zich best opvallend wanneer iemand de Franse competitie verkiest boven de Engelse.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 14:27
|
|
Citaat: Als Ajax V.d. Wiel verkoopt zou ik het mooi vinden als ze Moreno en Boulahrouz halen. Met die twee spelers heb je twee echte verdedigers erbij en kan je Vertonghen de aanvallendere rol geven van meest verdedigende middenvelder in een 3-4-3 systeem. Met Boulahrouz, Alderweireld, Moreno als verdediging en Vertonghen en Enoh daar voor sta je verdedigend sterker dan nu lijkt mij.
Ja, laten we met 3 centrale verdedigers spelen En ook nog eens Vertonghen, De Zeeuw, Enoh, De Jong en Suarez laten spelen???? En in die andere opstelling van je zag ik zelfs Sulejmani weer staan. Je kunt jou echt niet serieus nemen als het op tactiek aankomt. Wie gaat in hemelsnaam de flanken benutten. En nu niet weer een of ander smoesje daarvoor gaaan gebruiken, want dit gaat nooit werken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 14:32
|
|
Nog maar een optie dan;
Ivan Strinic
Na Hrvoje Cale opnieuw een back met mogelijkheden bij Hajduk Split. Ivan Strinjic is een van de toekomstige pilaren van het Kroatisch voetbal. De 22 jarige linksback is een vaste waarde van Hajduk Split en maakt indruk met zijn spel. Strinic is het type back die zowel offensief als defensief zijn steentje bijdraagt. Strinic is het type speler die de boel dicht kan houden maar ook het inzicht heeft om de juiste oplossing naar voren te zoeken. Niet goedkoop, met een verwacht prijskaartje van 3,5 miljoen maar wel een structurele oplossing op de backpositie.
Kroatische international (2 caps)
1.85
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 14:33
|
|
Citaat: Ja, laten we met 3 centrale verdedigers spelen En ook nog eens Vertonghen, De Zeeuw, Enoh, De Jong en Suarez laten spelen???? En in die andere opstelling van je zag ik zelfs Sulejmani weer staan. Je kunt jou echt niet serieus nemen als het op tactiek aankomt. Wie gaat in hemelsnaam de flanken benutten. En nu niet weer een of ander smoesje daarvoor gaaan gebruiken, want dit gaat nooit werken.
Ajax speelde in de Champions League finale van 1995 ook met Reiziger, Blind, De Boer achter Rijkaard in een 3-4-3 systeem. Ook toen was er wel ruimte voor een back om mee op te komen. Natuurlijk toen hadden we echte buitenspelers maar op dit moment moet je roeien met de riemen die je hebt en vertrekt V.d. Wiel dan zal Ajax niet zo'n type back met de juiste kwaliteiten als vervanger weten te halen. Als je Anita of Blind op de rechtsback positie zou zetten dan speel je ook zonder een echt opkomende back want beide zijn te langzaam om zonder gevaar op te komen.
Trouwens ga ik er na vandaag wel een beetje vanuit dat Suarez zal vertrekken want zoals hij zelf vandaag zei zal het heel moeilijk voor Ajax zijn een speler die een goed WK heeft gespeeld te behouden. Voor hem in de plaats kan je dan een echte rechtsbuiten neerzetten zodat je niet afhankelijk van de backs bent om mee op te komen.
Trouwens zelfs als Suarez zou blijven vind ik dat hij als rechtsbuiten ook meer in een taak moet gaan spelen. Je ziet aan een jongen als Villa dat zelfs de beste spelers niet te goed zijn om zich aan het elftal op te offeren. Nu is Suarez' individuele actie zeer belangrijk maar met een goede spits erbij hoeft dat niet meer het geval te zijn.
|