Auteur
|
Bericht
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 13:37
|
|
Ieder jaar meedoen om de titel in de grote landen, en in ieder geval elk jaar spelen in de CL, lijkt me een aardige omschrijving.. Oftewel Real, Barca, Inter, AC, Juve, ManU, Chelsea, Liverpool, Arsenal, Bayern en Lyon, om een leuk lijstje te noemen..
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 13:40
|
|
Citaat: Dat Barca hem wel kan halen is natuurlijk een drogreden want Barca kan iedereen halen en de kans dat je goed genoeg bent voor Barca is nu eenmaal niet zo groot.
Is geen drogreden, want de categorie Barcelona is de categorie waar Moreno zich, met zijn talent, op moet richten.
Citaat: De stap van AZ naar Ajax of PSV is gewoon een horizontale en geen verticale en derhalve niet interessant voor Moreno.
Uh, AZ moet inbinden. Dit is dus simpelweg niet waar. Financieel niet, sportief niet.
|
Steven_Gerrard
Forum berichten: 63
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 13:46
|
|
Als dat de clubs zijn waar hij zich op moet richten komen die ook wel bij AZ uit.
AZ heeft anders gewoon weer geinvesteerd en Ari en Pocognoli verkocht. Romero gaat er ook uit maar das geen gemis. Ajax heeft tot op heden 0 euro geinvesteerd en PSV heeft Vukovic gekocht voor een fooi, Atouba transfervrij gehaald en Lens voor een paar miljoen gekocht. Schijnbaar doen ze het bij AZ financieel toch niet zo slecht.
Hij tekende ook een contract tijdens het Scheringa tijdperk dus Ajax of PSV gaat echt niet veel meer betalen, zeker nu niet.
Wat heeft hij precies te winnen bij een binnenlandse transfer als hij van het niveau Barca is?
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 13:48
|
|
Citaat: Ieder jaar meedoen om de titel in de grote landen, en in ieder geval elk jaar spelen in de CL, lijkt me een aardige omschrijving.. Oftewel Real, Barca, Inter, AC, Juve, ManU, Chelsea, Liverpool, Arsenal, Bayern en Lyon, om een leuk lijstje te noemen..
Lijkt me nogal het nodige af te dingen op dat lijstje.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 13:56
|
|
Citaat: AZ heeft anders gewoon weer geinvesteerd en Ari en Pocognoli verkocht. Romero gaat er ook uit maar das geen gemis. Ajax heeft tot op heden 0 euro geinvesteerd en PSV heeft Vukovic gekocht voor een fooi, Atouba transfervrij gehaald en Lens voor een paar miljoen gekocht. Schijnbaar doen ze het bij AZ financieel toch niet zo slecht.
Ga nou gewoon af op de berichtgeving van AZ zelf. Er is destijds duidelijk gecommuniceerd dat er spelers verkocht moesten worden.
En verder wordt Moreno hier genoemd als vervanger voor Vertonghen, als er dus wel geld binnenkomt.
Citaat: Hij tekende ook een contract tijdens het Scheringa tijdperk dus Ajax of PSV gaat echt niet veel meer betalen, zeker nu niet.
Ook onder Scheringa heeft AZ nooit betaald wat Ajax en PSV betalen.
Citaat: Wat heeft hij precies te winnen bij een binnenlandse transfer als hij van het niveau Barca is?
Lezen. Ik zeg niet dat hij van het niveau Barca is, wel dat hij dat kan worden. Daarnaast heeft hij bij Ajax en PSV op korte termijn meer kans op sportief succes.
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 14:36
|
|
Citaat: AZ heeft anders gewoon weer geinvesteerd en Ari en Pocognoli verkocht. Romero gaat er ook uit maar das geen gemis. Ajax heeft tot op heden 0 euro geinvesteerd en PSV heeft Vukovic gekocht voor een fooi, Atouba transfervrij gehaald en Lens voor een paar miljoen gekocht. Schijnbaar doen ze het bij AZ financieel toch niet zo slecht.
Ga nou gewoon af op de berichtgeving van AZ zelf. Er is destijds duidelijk gecommuniceerd dat er spelers verkocht moesten worden.
En verder wordt Moreno hier genoemd als vervanger voor Vertonghen, als er dus wel geld binnenkomt.
Ook onder Scheringa heeft AZ nooit betaald wat Ajax en PSV betalen.
Lezen. Ik zeg niet dat hij van het niveau Barca is, wel dat hij dat kan worden. Daarnaast heeft hij bij Ajax en PSV op korte termijn meer kans op sportief succes.
1) AZ heeft al 4 spelers verkocht en ook gewoon gekocht terwijl Ajax niks gekocht heeft
2) Ajax heeft ook een verlies van pak hem beet 20 miljoen alleen dit boekjaar, daar zal heel wat geld zo niet alles in gaan
3) Dat is niet waar maar zelfs als dat zo is, zit het echte geld niet bij Ajax
4) Arbitrair en niet te onderbouwen
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 15:30
|
|
Volgens AZ zelf moeten er nog 5 spelers vertrekken en als Ajax 4 miljoen voor Moreno bied en geen andere club bied meer dan zal AZ hem zo goed als zeker naar Ajax moeten laten vertrekken.
Ajax draaide een verlies maar heeft nog steeds een positief vermogen dus hoeft helemaal niets terug te betalen en kan al het geld dat binnenkomt investeren in aankopen. Verkoopt Ajax Vertonghen dus voor zo'n 10-15 miljoen euro dan hebben ze zeker genoeg geld om Moreno te kopen.
Een stap van AZ naar Ajax of PSV is zeker wel een stap omhoog. Van een Nederlandse subtopper naar een Nederlandse topclub is een stap omhoog. Zeker ook financieel.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 15:56
|
|
Citaat: 1) AZ heeft al 4 spelers verkocht en ook gewoon gekocht terwijl Ajax niks gekocht heeft
2) Ajax heeft ook een verlies van pak hem beet 20 miljoen alleen dit boekjaar, daar zal heel wat geld zo niet alles in gaan
3) Dat is niet waar maar zelfs als dat zo is, zit het echte geld niet bij Ajax
4) Arbitrair en niet te onderbouwen
1. AZ heeft weinig tot geen grootverdieners verkocht. Kom op, zeg.
2. Natuurlijk gaat daar geld in zitten (Ajax zal nog wel geld uittrekken voor een vervanger), maar deze vergelijking met Ajax doet er niet toe . Het ging er namelijk om of Moreno een haalbare kaart zou zijn voor Ajax in het geval van het vertrek van Vertonghen.
3. Natuurlijk verdien je bij Ajax niet wat je in Engeland verdient, maar wel meer dan bij alle andere clubs in Nederland. Kijk alle berichtgeving over spelerssalarissen er maar op na. Ook in de tijd van Scheringa.
4. Wel te onderbouwen. Leg de gemiddelde eindpositie van Ajax en AZ van de laatste jaren maar eens naast elkaar.
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 16:13
|
|
Citaat:
1. AZ heeft weinig tot geen grootverdieners verkocht. Kom op, zeg.
2. Natuurlijk gaat daar geld in zitten (Ajax zal nog wel geld uittrekken voor een vervanger), maar deze vergelijking met Ajax doet er niet toe . Het ging er namelijk om of Moreno een haalbare kaart zou zijn voor Ajax in het geval van het vertrek van Vertonghen.
3. Natuurlijk verdien je bij Ajax niet wat je in Engeland verdient, maar wel meer dan bij alle andere clubs in Nederland. Kijk alle berichtgeving over spelerssalarissen er maar op na. Ook in de tijd van Scheringa.
4. Wel te onderbouwen. Leg de gemiddelde eindpositie van Ajax en AZ van de laatste jaren maar eens naast elkaar.
1) Ari, Pocognoli, Lens zulen ook vast niet de goedkoopste zijn geweest en zijn Agustien, Luikx en Waterman van de balans. Romero vertrekt ook 95% zeker. Dat noem ik niet niks.
2) Ajax heeft geen geld en een veel te grote selectie. Dus niet haalbaar.
3) Moreno's doel is PD, Serie A of EPL, niet Ajax. Als hij nu tekent bij een andere club in Nederland zit er het dik in dat hij nog 2,3 jaar in Nederland speelt en daar schiet hij niks mee op. Zie bijvoorbeeld Suarez.
4) Aantal titels: Ajax 0, AZ 1.
Aantal CL deelnames: Ajax 0, AZ 1.
De huidige selectie van AZ doet gewoon nauwelijks onder voor een andere Nederlandse ploeg.
P.S. Opvallend dat je niet ingaat op het punt dat AZ wel versterkingen haalt en Ajax niet, we zullen het maar op houden dat selectief reageren makkelijk is als je geen gelijk hebt.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 16:18
|
|
Citaat: P.S. Opvallend dat je niet ingaat op het punt dat AZ wel versterkingen haalt en Ajax niet, we zullen het maar op houden dat selectief reageren makkelijk is als je geen gelijk hebt.
AZ haalt versterkingen omdat ze weten dat ze veel gaan verkopen. Volgens AZ zelf (gisteren) moeten er nog 5 spelers vertrekken. Zeg Romero is daar één van dan blijven er nog 4 over.
Citaat: 2) Ajax heeft geen geld en een veel te grote selectie. Dus niet haalbaar.
Moeilijk het lezen, hij zegt toch duidelijk dat het gaat over wat er kan gebeuren als Vertonghen vertrekt. Verkoopt Ajax Vertonghen dan hebben ze zeker wel geld over om aan Moreno te besteden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 16:19
|
|
Laat maar, JD. Kijk maar onder zijn naam.
Was een oude bekende.
Voor vragen etc. andere topic of per pb. En weer on-topic aub.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 16:54
|
|
Anders lees je even wat ik zeg, Gerrard.
Verder ging ik niet in op de door de AZ gehaalde spelers omdat Benschop etc. niet in deze categorie spelers vallen. Lijkt me vrij logisch.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 25 jun 2010 13:10
|
|
Citaat: Maxwell mag weg bij Barcelona
Vertonghen verkopen voor 15 miljoen aan Arsenal of Everton en Moreno (4 miljoen) + Maxwell (5 miljoen) voor hem in de plaats kopen. Dan word je er financieel en kwalitatief veel beter van en houd je zo'n 6 miljoen over om een spits van te halen.
Ik zou het geweldig vinden als Ajax Maxwell terug naar Amsterdam zou weten te halen. Met V.d. Wiel op rechts en Maxwell op links zou Ajax twee geweldige aanvallende backs hebben en daarmee enorm veel druk naar voren kunnen zetten. Met Stekelenburg op doel en Alderweireld en Moreno centraal heb je een Champions League waardige verdediging.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 25 jun 2010 13:15
|
|
Waarom nou altijd die aanvallende backs? Koop nu eens een back die echt kan verdedigen.
Maxwell is een matige verdediger. Dat liet hij bij AJAX al zien en ook bij zijn andere clubs. En die komt echt niet terug. Die gaat nog liever cashen in Qatar met zo'n zaakwaarnemer zoals hij ook transfervrij vertrok om zo extra te kunnen cashen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 25 jun 2010 13:18
|
|
Omdat ik aanvallende backs mooier vind spelen en dat is voor mij het belangrijkst. Ik denk niet dat Maxwell liever naar Qatar gaat dan terug komt naar Ajax, hij heeft ook na zijn vertrek vaak mooie dingen over Ajax gezegt en ja hij vertrok transfervrij (Inter betaalde later toch nog 1 miljoen trouwens) maar om Maxwell dat nou schuldig te nemen.
Met Moreno centraal erbij kan de linksback ook meer aanvallen doordat Moreno een betere rugdekking geeft dan Vertonghen. Verdedigend word Ajax er ook sterker door als Moreno en Maxwell er komen te staan in plaats van Vertonghen en Anita/Blind.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 25 jun 2010 13:25
|
|
Dan heb ik liever dat ze die back van Slowakije halen. Ik meen de rechtsback die tegen Italië speelde.
Jong, sterk en ook aanvallend staat hij zijn mannetje.
Stond tegen Italië geweldig te spelen en je kon gelijk zien dat die goed kan ballen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 25 jun 2010 13:29
|
|
Citaat: Dan heb ik liever dat ze die back van Slowakije halen. Ik meen de rechtsback die tegen Italië speelde.
Stond tegen Italië geweldig te spelen en je kon gelijk zien dat die goed kan ballen.
Ja want een back die één wedstrijd goed speelt is net zo goed als een van de beste linksbacks van de wereld en zal bij Ajax zeker slagen, kijk naar Ogararu.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 25 jun 2010 13:32
|
|
Natuurlijk komt Maxwell niet naar Ajax. Kom op, zeg.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 25 jun 2010 13:33
|
|
Citaat: Omdat ik aanvallende backs mooier vind spelen en dat is voor mij het belangrijkst. Ik denk niet dat Maxwell liever naar Qatar gaat dan terug komt naar Ajax, hij heeft ook na zijn vertrek vaak mooie dingen over Ajax gezegt en ja hij vertrok transfervrij (Inter betaalde later toch nog 1 miljoen trouwens) maar om Maxwell dat nou schuldig te nemen.
Met Moreno centraal erbij kan de linksback ook meer aanvallen doordat Moreno een betere rugdekking geeft dan Vertonghen. Verdedigend word Ajax er ook sterker door als Moreno en Maxwell er komen te staan in plaats van Vertonghen en Anita/Blind.
AJAX had vroeger ook aanvallende backs, maar ze konden ook goed verdedigen en waren zelfs inzetbaar als centrumverdediger. Oa Frank de Boer, Silooy, Reiziger, Blind...
Ja, en? Zlatan zegt ook mooie dingen over AJAX.
Ja, dat neem ik hem wel kwalijk. Of dacht je dat hij geen contact had met dikke, vadsige Mino?
Ik betwijfel of AJAX daar sterker van wordt. Wie zegt dat Moreno ook zo'n klik heeft met Alderweireld? Mensen gaan er wel makkelijk aan voorbij dat AJAX het minste aantal tegendoelpunten heeft gekregen sinds...? De jaren 70?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 25 jun 2010 13:37
|
|
Waarom Raiola eerst een probleem was kan Ajax hem nu juist als hulp gebruiken om Maxwell te halen aangezien ook Jol bij Raiola zit.
Citaat: Ik betwijfel of AJAX daar sterker van wordt. Wie zegt dat Moreno ook zo'n klik heeft met Alderweireld? Mensen gaan er wel makkelijk aan voorbij dat AJAX het minste aantal tegendoelpunten heeft gekregen sinds...? De jaren 70?
Die minste tegendoelpunten sinds wanneer dan ook komt doordat het gehele elftal veel beter omschakeld naar de verdediging niet doordat de centrale verdedigers nou zo'n geweldige klik hebben. Je ziet Vertonghen en Alderweireld elkaar nooit rugdekking geven of elkaars fouten oplossen en het is vooral dat Ajax met twee verdedigende middenvelders speelt waardoor het verdedigend sterker stond.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 25 jun 2010 13:39
|
|
Citaat: Dan heb ik liever dat ze die back van Slowakije halen. Ik meen de rechtsback die tegen Italië speelde.
Ja want een back die één wedstrijd goed speelt is net zo goed als een van de beste linksbacks van de wereld en zal bij Ajax zeker slagen, kijk naar Ogararu.
1.) Zoals ik al zei, kan je aan die jongen gelijk zien dat hij een goede back is en dat hij nog veel kan leren (meen gehoord te hebben dat het een jonge gozer was).
2.) Maxwell een van de beste linksback vd wereld??Ik vond Maxwell in zijn Ajax-tijd een topper maar hij is behoorlijk afgezakt en ik zie Maxwell niet meer in de top10 van beste backs staan hoor.
En daarnaast wil ik ook helemaal niet dat Vertonghen verkocht word voor Moreno en Maxwell.
Vertonghen is zich stormachtig aan het ontwikkelen en ik hoop echt dat Vertonghen en Alderweireld onze basis centrale verdedigers blijven!
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 25 jun 2010 13:43
|
|
Alderweireld en Vertonghen geven elkaar juist constant rugdekking.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 25 jun 2010 13:44
|
|
Citaat: Alderweireld en Vertonghen geven elkaar juist constant rugdekking.
Ik weet niet waarom je dat denkt want ik ze ze juist altijd dicht naast elkaar staan (doodat ze beide een te zwak zwakker been hebben) en niet shuinachter een ander.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 25 jun 2010 18:36
|
|
Je gelooft toch zeker zelf niet dat Ajax miljoenen uitgeeft aan een back terwijl er zeer weinig geld beschikbaar is en die positie zeker geen prioriteit heeft.
|
Brasil
Forum berichten: 156
|
Geplaatst: Vr 25 jun 2010 18:51
|
|
Ik hoop van harte dat onze defensie blijft zoals hij blijft. Ik zie Jol er wel voor aan om Boulah te halen als vd Wiel verkocht wordt. Dan ga je er toch wel een stuk op achteruit.
|