Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 17:08
|
|
Nee. Maar goed, ze vinden Heitinga daar ook een goede verdediger.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 17:19
|
|
En Vermaelen ook. Zal het dan toch komen door de naam AJAX? Dat dat toch extra miljoenen oplevert?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 17:31
|
|
Citaat: Kun jij een verklaring geven waarom onder andere Everton 12 miljoen over heeft voor Vertonghen en Moreno over het hoofd ziet?
Mag ik het ook proberen, ? Ik denk dat doordat Ajax nog steeds een grote naam heeft hier in Engeland, en dat zie ik elke dag, spelers die bij Ajax er bovenuit steken in Engeland meteen hoger aangeschreven staan dan een speler die er bij AZ bovenuit steekt.
Moreno vind ik een betere centrale verdediger dan Vertonghen en ik zou als ik bij Everton werkzaam was ook Moreno proberen te halen in plaats van Vertonghen.
Trouwens doen Vermaelen en Heitinga het hier in Engeland ook gewoon goed maar dat komt ook erg doordat ze zich hier puur kunnen richten op hun verdedigende taken en nauwelijks hoeven op te bouwen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 17:37
|
|
Dus AJAX heeft toch nog een grote naam. Hoor je dat, Bertje? Zelfs na de financiele crisis zijn ze nog bereid om 12 miljoen euro te spenderen aan Vertonghen.
|
duweisstdas
Forum berichten: 29
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 19:10
|
|
Citaat: Voor dat Riera naar Liverpool ging had Ajax ook al interesse in hem, maar hij bedankte en koos voor Liverpool. Nu die bij Liverpool heeft gespeeld zal hij wel niet naar Ajax gaan.
Ik dacht al dat hij niet haalbaar was. Maar hij was akkoord met Ajax maar Espanyol liet hem niet gaan, volgens mij in de zelfde transferperiode kwam Liverpool daar mocht hij wel heen.
Weet iemand de transfersom van toen? Of is hij transfervrij gegaan?
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 19:29
|
|
Citaat: Randy Rustenberg? Hallo, we praten over Ajax.
Ja Pablo, Randy Rustenberg. In mijn ogen een zeer goede/nuttige linksback, met een hele goede tackle. Voor zover ik begrijp wilt SCC niet met hem verlengen, vanwege het salaris.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 20:08
|
|
Citaat: Voor dat Riera naar Liverpool ging had Ajax ook al interesse in hem, maar hij bedankte en koos voor Liverpool. Nu die bij Liverpool heeft gespeeld zal hij wel niet naar Ajax gaan.
Ik dacht al dat hij niet haalbaar was. Maar hij was akkoord met Ajax maar Espanyol liet hem niet gaan, volgens mij in de zelfde transferperiode kwam Liverpool daar mocht hij wel heen.
Weet iemand de transfersom van toen? Of is hij transfervrij gegaan?
Hij was zker niet transfervrij. Ajax wilde toen tot 13 miljoen gaan maar Espanyol wilde 15 miljoen. Een jaar later ( ik dacht dat het nog in de zelfde transferperiode was, sorry) kocht Liverpool hem voor iets meer dan 9 miljoen.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 20:57
|
|
Misschien even de aandacht richten op een nieuwe aanvaller ipv op een nieuwe verdediger ? Zijn er haalbare en goede suggesties voor een links- en rechtsbuiten en voor een centrum aanvaller? Kent iemand die jongens die via La Ling nu op proef zijn bij Ajax? Daar zat geloof ik toch ook een Afrikaanse spits van 1m93 bij, niet? Kent één van onze ervaren forumleden wat cijfers van hun?
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 21:15
|
|
Tadic voor de linksbuiten, Mandzukic/Traore spits, Sulejmani hangend rechts, cliché Als Suarez vertrekt. Kost je maximaal 10 miljoen
Rest van selectie hoef je geen spelers te halen, als er geen basisspelers vertrekken. Hoogstens een back-up voor centrale verdediging die ook een beetje rechts kan als Oleguer vertrekt (waar ik eerlijk gezegd wel van uitga).
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 21:26
|
|
Citaat: Tadic voor de linksbuiten, Mandzukic/Traore spits, Sulejmani hangend rechts, cliché Als Suarez vertrekt. Kost je maximaal 10 miljoen
Rest van selectie hoef je geen spelers te halen, als er geen basisspelers vertrekken. Hoogstens een back-up voor centrale verdediging die ook een beetje rechts kan als Oleguer vertrekt (waar ik eerlijk gezegd wel van uitga).
Op de homepage lees ik net dat Tadic "zogezegd" graag naar NL komt, interessante speler dus dan als Emanuelson vertrekt waar ik wel van uitga ondanks Jol zijn erg grappige commentaar op Curaçao.
Wie is die Traoré en waar speelt die?
Persoonlijk denk ik niet dat Sulejmani de Suarez rol zou kunnen invullen, al heb ik ergens diep van binnen toch nog de hoop dat die jongen eindelijk eens leert dat ie alles voor zijn sport moet overhebben om het te maken in de top. Talent alleen is niet genoeg. Dat is nu wel duidelijk voor iedereen buiten hemzelf denk ik
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 21:37
|
|
Lacina Traoré van Cluj
www.youtube.com/watch?v=VTLCOaYB5Z8
Is hier al meermaals gepost.
Redt Sulejmani het niet, heb je natuurlijk altijd nog de ervaren Rommedahl achter de hand, die het prima kan volmaken tot de winterstop, en je dan een rechtsbuiten kunt halen.
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 21:42
|
|
Citaat:
Wie is die Traoré en waar speelt die?
Is een 19 of 20 jarige spits van Cluj uit Roemenie. Hij is fysiek erg sterk en heeft zijn lengt iniedereval mee, want hij is 1,98 meter lang. Hij is een Ivoriaan en is een spits, zijn aantal doelpunten, wedstrijden etc. weet ik niet, want op veel sites staan weer andere gegevens. Het is volgens mij wel een groot talent, ik heb hem paar keer zien spelen en liet toen een goede indruk achter. Misschien toevallig, maar ik heb drie wedstrijden van hem gezien, en in al die wedstrijden scoorde hij. Het schijnt ook dat Arsenal interesse in hem heeft of had, want ik toen informatie over hem op zocht zag ik paar nieuws berichten waarin stond dat Arsenal interesse in hem heeft. Hij zou toen nog 1,8 miljoen ongeveer moeten kosten stond er, maar hij zal nu al wel meer waard zijn. Traore is nog niet echt een goalgetter, zijn cijfers zijn niet echt indrukwekkend, maar dat geeft nog niet als je 19 of 20 bent. Zijn preciese cijfers weet ik niet, maar ik weet wel dat ie nog geen doelpuntenmachine is, zoals ik al aangaf.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 21:44
|
|
2,03 meter zelfs. Doelpuntmachine is het nog niet, maar als je met die lengte hier wat voorzetten op maat krijgt, en genoeg kansen krijgt om af te maken, moet hij er wel zo'n 20 kunnen maken op een seizoen denk ik.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 21:49
|
|
Op Wiki staat inderdaad 2,03 meter, maar op al die andere sites staat 1,98 meter dus daar ben ik vanuit gegaan. Jij zou ook gelijk kunnen hebben, maar ik kan niet echt betrouwbare informatie over hem vinden. Je kan ook kijken op de site van Cluj zelf die zal wel betrouwbaar zijn, maar bij mij doet die site het niet.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 21:51
|
|
Denk toch dat het 1.98 is. In FM was het wel 2.03 en op Wiki ook. Trouwens een aanrader als pinch-hitter bij een subtopper voor degenen die FM spelen
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 22:18
|
|
Die 2,03 meter zal dan wel kloppen, want FM is altijd erg goed in dat soort dingen. Everton en Aston Villa gebruiken FM ook als scoutmiddel, misschien een leuk weetje voor de mensen die FM spelen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 22:47
|
|
Uhhhh, nee. Everton gebruiken het alleen om spelers te ontdekken. Ook wordt Google gebruikt door iedere club
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 23:37
|
|
Traore leek mij ook wel een aardige spits. Heb hem zien spelen tegen PSV en Kopenhagen. Snel, sterk, en z'n techniek was ook in orde. Kopkracht weet ik niet, volgens mij heb ik hem niet/nauwelijks zien koppen. Z'n lengte heeft hij natuurlijk mee maar dat zegt niet alles. Leek me een spits die zowel in de diepte aanspeelbaar was maar ook met de rug naar de goal kan spelen. Z'n doelpuntengemiddelde is niet al te indrukwekkend maar ik ben niet iemand die zich daar blind op staart. Ik kijk ook naar balvastheid en voetballend vermogen. Wat dat eerste betreft had ik het idee dat het wel snor zit, wat dat laatste betreft heb ik hem niet vaak genoeg zien spelen om daar een goed beeld van te krijgen. Is het de 'meevoetballende spits' die wij (ik) zo graag zien, kan hij kaatsen en combineren (en ook in een hoger tempo straks)?
Daarvoor zou ik hem wat vaker moeten zien spelen, maar m'n eerste indruk was in ieder geval positief.
Vraag me af of hij haalbaar is trouwens, volgens mij zijn er een aantal grote clubs geinteresseerd. En sowieso zullen wij eerst moeten verkopen, want hij zal wel een paar miljoen kosten. Iets wat we momenteel niet in huis hebben.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Za 22 mei 2010 06:41
|
|
Citaat: Uhhhh, nee. Everton gebruiken het alleen om spelers te ontdekken. Ook wordt Google gebruikt door iedere club
Dan gebruiken ze het toch om te scouten? Of zit ik nu verkeerd?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 22 mei 2010 09:48
|
|
Zullen we deze discussie maar stoppen, FM is een FICTIEF spel. De ratingen komen tot stand doordat de makers aan verschillende mensen die bekend zijn met spelers hun mening vragen over diens capaciteiten. De rating wordt dan uiteindelijk een optelsom van deze meningen. Zelf ben ik overigens wel eens gevraagd om spelers te raten. Bij Everton heeft men inderdaad wel eens gezegd dat men FM interessant vond als beoordelingscriterium om nieuwe spelers te ontdekken. Binnen de profwereld wordt SCOUT7 door een aantal clubs als professioneel middel ingezet en dat is ook echt ontwikkeld voor profclubs.
Sowieso vind ik FM als spel een doorn in het oog voor voetbaldisccusies. Mensen denken dan ineens spelers te ontdekken die ze alleen maar kennen van een fictief spelletje en nog nooit echt hebben zien spelen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 22 mei 2010 11:26
|
|
Citaat: En Vermaelen ook. Zal het dan toch komen door de naam AJAX? Dat dat toch extra miljoenen oplevert?
Andere club.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Za 22 mei 2010 12:00
|
|
Citaat: Zullen we deze discussie maar stoppen, FM is een FICTIEF spel. De ratingen komen tot stand doordat de makers aan verschillende mensen die bekend zijn met spelers hun mening vragen over diens capaciteiten. De rating wordt dan uiteindelijk een optelsom van deze meningen. Zelf ben ik overigens wel eens gevraagd om spelers te raten. Bij Everton heeft men inderdaad wel eens gezegd dat men FM interessant vond als beoordelingscriterium om nieuwe spelers te ontdekken. Binnen de profwereld wordt SCOUT7 door een aantal clubs als professioneel middel ingezet en dat is ook echt ontwikkeld voor profclubs.
Sowieso vind ik FM als spel een doorn in het oog voor voetbaldisccusies. Mensen denken dan ineens spelers te ontdekken die ze alleen maar kennen van een fictief spelletje en nog nooit echt hebben zien spelen.
Juist, het is een goed middel om talenten om het spoor te komen, niet om spelers op te beoordelen. Echter een enorm talent in FM lijkt me wel de moeite waard om eens beter te gaan bekijken.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 22 mei 2010 12:05
|
|
Punt is dat iemand je pas opvalt nadat hij in FM is aangeduid als talent, je al véél te laat bent.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Za 22 mei 2010 12:24
|
|
Citaat: Uhhhh, nee. Everton gebruiken het alleen om spelers te ontdekken. Ook wordt Google gebruikt door iedere club
Je weet dat Everton enkelvoud is? Everton gebruikt het, niet gebruiken
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Za 22 mei 2010 18:26
|
|
Citaat: Randy Rustenberg? Hallo, we praten over Ajax.
Ja Pablo, Randy Rustenberg. In mijn ogen een zeer goede/nuttige linksback, met een hele goede tackle. Voor zover ik begrijp wilt SCC niet met hem verlengen, vanwege het salaris.
Heel nuttige linksback voor de Jupiler League inderdaad. Was bij Dordt ook regelmatig bijzonder matig trouwens.
|