Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 22:06
|
|
Citaat: Voor dat Riera naar Liverpool ging had Ajax ook al interesse in hem, maar hij bedankte en koos voor Liverpool. Nu die bij Liverpool heeft gespeeld zal hij wel niet naar Ajax gaan.
Ik dacht al dat hij niet haalbaar was. Maar hij was akkoord met Ajax maar Espanyol liet hem niet gaan, volgens mij in de zelfde transferperiode kwam Liverpool daar mocht hij wel heen.
Was het ook niet zo dat de Spaanse bondscoach zei dat hij hem niet meer zou selecteren als hij naar Nederland zou gaan?
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 22:09
|
|
Citaat: Hele goede speler, maar veel te duur voor Ajax.
Ja ik weet niet wat hij precies moet kosten of hoelang ze contractduur is, hij viel mij alleen wel zeer positief op.
Voor degene die de Jupiler League (SC Cambuur-Leeuwarden) volgen, wat vinden jullie van Randy Rustenberg?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 23:14
|
|
Randy Rustenberg? Hallo, we praten over Ajax.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 13:19
|
|
Citaat: Aangezien ik gister België - Bulgarije heb gezien.
Wat vinden jullie van die Eden Hazard (speelt bij Lille OSC als ik het goed heb)?
Hazard is het grootste talent van ons Belgenlandje, hij wordt begeerd door Real Madrid (vooral Zidane is idolaat van hem), Barcelona, Arsenal, Chelsea, Man Utd, Olypique Lyon, etc. Die laatste club had een bod uitgebracht van 15 miljoen volgens de geruchten. Hetgeen werd weggelachen door Rijssel. Vraagprijs ligt rond die van Suarez. http://www.belgiumsoccer.be/nieuws/lees ... den-hazard
Bovendien heeft Hazard recentelijk tijdens een interview gezegd dat hij enkel voor een buitenlandse topploeg wil spelen. Compleet onrealistisch voor ons aller Ajax.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 14:39
|
|
Hij werd al eerder op dit forum genoemt: Moreno, ik zou Vertonghen zeker laten vertrekken als er een bod van 15 miljoen euro op hem komt en dan zou ik voor een deel van dat geld Moreno als vervanger halen. AZ moet verkopen en ik denk dat Moreno zeker niet duurder zou zijn dan 4 miljoen euro en dan zou je dus 11 miljoen euro winst maken terwijl je er puur verdedigend sterker van zal worden. Moreno vind ik een betere mandekker, is sneller, is kleiner maar in de lucht beter, is iets tweebeniger en geeft een veel betere rugdekking. Daarbij is Moreno ook nog eens een jaar jonger dan Vertonghen en heeft dus nog genoeg doorgroei potentieel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 15:05
|
|
Citaat: Hij werd al eerder op dit forum genoemt: Moreno, ik zou Vertonghen zeker laten vertrekken als er een bod van 15 miljoen euro op hem komt en dan zou ik voor een deel van dat geld Moreno als vervanger halen. AZ moet verkopen en ik denk dat Moreno zeker niet duurder zou zijn dan 4 miljoen euro en dan zou je dus 11 miljoen euro winst maken terwijl je er puur verdedigend sterker van zal worden. Moreno vind ik een betere mandekker, is sneller, is kleiner maar in de lucht beter, is iets tweebeniger en geeft een veel betere rugdekking. Daarbij is Moreno ook nog eens een jaar jonger dan Vertonghen en heeft dus nog genoeg doorgroei potentieel.
4 Miljoen vind ik peanuts voor een speler als Moreno, daar betaal je elders gewoon makkelijk 8-9 miljoen voor. Een van de meest onderschatte spelers van de eredivisie, deze Mexicaan.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 15:39
|
|
Ik ben het met je eens Pushkin en daarom hoop ik ook dat Ajax Vertonghen voor veel geld verkoopt zodat ze deze jongen kunnen halen. Ik vind Moreno een betere centrale verdediger dan Vertonghen dus als Ajax komend seizoen met Moreno centraal in de verdediging kan spelen en daarbij ook nog eens zo'n 10 miljoen euro erop vooruit gaat is dat een win-win situatie voor Ajax.
|
michiel23
Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 15:42
|
|
Dan mogen ze wel eens op gaan schieten. Want welke club zoekt er ook ook een nieuwe verdediger juist PSV. En wie komt er naar PSV > Brands hij kent Moreno goed. Let maar op PSV gaat ook een bod doen op Moreno.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 15:46
|
|
Ik denk het niet Michiel. PSV heeft ook haast geen geld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 15:48
|
|
Met welk geld? Dan moeten ze eerst iemand verkopen. En Afellay is nog niet vertrokken.
|
michiel23
Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 15:50
|
|
Nog niet nee, maar zolang Vertonghen bij Ajax blijft hoef Moreno ook niet naar ons te komen. Gaat ook niet, Ajax heeft zelf ook geen geld.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 15:54
|
|
Als Vertonghen niet vertrekt is het niet nodig om een centrale verdediger aan te trekken. Je hebt nu met Aldewereild, Vertonghen en Oleguer 3 centrale verdedigers die het niveau aankunnen. Nummer 4 is een jeugdspeler (Van der Meulen of Kappelhof)
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 16:00
|
|
Citaat: Nog niet nee, maar zolang Vertonghen bij Ajax blijft hoef Moreno ook niet naar ons te komen. Gaat ook niet, Ajax heeft zelf ook geen geld.
Laten we wachten tot de zomer van volgend jaar. Dan vertrekken Oleguer en Vertonghen tegelijk, zodat de clubs waar wij een verdediger van kunnen kopen de prijs lekker kunnen opdrijven.
Als Ajax Moreno wilt aantrekken, dan moet dat deze zomer gebeuren. Dat geeft Moreno tijd om te acclimatiseren (voor zover dat nodig is) en dan loopt Ajax niet het risico dat hij naar een andere club vertrekt.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 16:00
|
|
Citaat: Hij werd al eerder op dit forum genoemt: Moreno, ik zou Vertonghen zeker laten vertrekken als er een bod van 15 miljoen euro op hem komt en dan zou ik voor een deel van dat geld Moreno als vervanger halen. AZ moet verkopen en ik denk dat Moreno zeker niet duurder zou zijn dan 4 miljoen euro en dan zou je dus 11 miljoen euro winst maken terwijl je er puur verdedigend sterker van zal worden. Moreno vind ik een betere mandekker, is sneller, is kleiner maar in de lucht beter, is iets tweebeniger en geeft een veel betere rugdekking. Daarbij is Moreno ook nog eens een jaar jonger dan Vertonghen en heeft dus nog genoeg doorgroei potentieel.
4 Miljoen vind ik peanuts voor een speler als Moreno, daar betaal je elders gewoon makkelijk 8-9 miljoen voor. Een van de meest onderschatte spelers van de eredivisie, deze Mexicaan.
Moreno zou zeker een goede versterking zijn, centraal vind ik echter dat het goed staat. Laten we eerlijk zijn, 20 tegendoelpunten op een gans seizoen is zelfs in onze competitie een prima resultaat en geen optelsom van geluk. Ik snap de kritiek op Vertonghen ook helemaal niet. Speelt een prima seizoen, ajax hart, leider, bravoure, belangrijk voor het team,... Wat willen we nou eigenlijk nog meer jongens? Als hopelijk Wielaert en Oleguer vertrekken dan is een centrum verdediger erbij wel noodzaak, maar in de jeugd lopen misschien ook wel wat talenten o.a. Boilesen, Kappelhof, ... Al kan ik niet zo goed inschatten hoe goed deze jongens zijn aangezien ik ze zelf nooit heb zien spelen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 16:08
|
|
Moreno hoeft niet te acclimatiseren. Hij is een onmiddellijke verbetering t.o.v. Vertonghen. Vertonghen is ook een heel behoorlijke speler, maar Moreno is nog wat beter (en veelzijdiger).
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 16:10
|
|
We moeten ons eerst maar eens gaan afvragen of zo'n jongen als Moreno wel naar Ajax wil en AZ hem ook daadwerkelijk naar Ajax wil laten gaan. Het zijn immers clubs met ongeveer dezelfde doelstellingen en met Demy lieten ze al een belangrijke speler naar de concurrent gaan.
Vertonghen vind ik daarnaast veel beter en heeft niet de intentie Ajax de komende tijd te verlaten. Is verdedigend nu eindelijk een zekerheidje, maar is qua coaching ed. dit seizoen duidelijk meer aanwezig dan vorig seizoen en dat laatste ontbreekt bij Moreno. Moreno vind ik, in tegenstelling tot anderen hier, juist helemaal niet sterk in de lucht.
Ik blijf erbij dat we de selectie gewoon bij elkaar moeten proberen te houden, want laten we Stekelenburg, Vertonghen, Van der Wiel en Suarez (we mogen er van uit gaan dat Pantelic sowieso weggaat) gaan deze zomer, dan ben ik bang dat we voor de zoveelste keer op rij weer een seizoen Champions League vaarwel kunnen zeggen. Want ookal halen we goede vervangers voor hun, de kracht van het Ajax uit de 2e seizoenshelft vond ik toch vooral het collectief. Laten we daar maar weer eens een keer op voortborduren.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 16:14
|
|
AZ moet verkopen en zal volgend jaar niet strijden om het kampioenschap. Klopt dus niet wat je zegt.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 16:18
|
|
Ok, had even niet zo nagedacht over de financiele huishouding van AZ op het moment. Maar ik vind het gewoon zonde dat, nu het team 'staat', we weer moeten/gaan verkopen. Moreno zal heus wel een goede vervanger zijn voor Vertonghen, maar daar zal ook weer een tijdje overheen gaan voordat we daar de vruchten van kunnen plukken. Champions League halen vind ik een heel belangrijk punt nu en dan zie ik liever niemand vertrekken op het moment, ookal zijn er redelijke vervangers voor handen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 16:22
|
|
In welke opzichten vind je Vertonghen dan precies beter dan Moreno (behalve in de coaching)?
Moreno is sterker, sneller, wendbaarder, slimmer. En koppend vind ik hem dus ook niet minder (al zijn ze allebei niet bepaald sterk in de lucht).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 16:25
|
|
Dat er nog geen club als Everton op de stoep staat om Moreno weg te kapen. Wat moeten ze met Vertonghen voor 12 miljoen?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 16:27
|
|
Ik denk dat Ajax veel meer aan Moreno in de Champions League heeft dan aan Vertonghen. Speel je tegen een club met een goede spits dan heb je meer aan een echte mandekker die ook andere spelers van rugdekking kan voorzien dan aan een speler met een goede cross-pass.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 16:27
|
|
Vertonghen vind ik een opbouwend sterke verdediger met een goede pass, die verdedigend steeds zekerder en beslissender word. Moreno is wendbaarder en sneller dan Vertonghen inderdaad, maar zoals jij al aangaf vind ik Vertonghen in zijn coaching en aanwezigheid op het veld zonder bal vele malen sterker. Iets wat ik ook zwaar meeweeg. Vertrekt Vertonghen en komt Moreno, dan zal die jongen zich ook weer aan moeten passen en zoals ik al zei: Plaatsing voor de Champions League zie ik als een must en wanneer we weer belangrijke spelers gaan verkopen en er weer talentvolle vervangers voor halen, dan is het maar de vraag of we die doelstelling wel halen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 16:45
|
|
Moreno hoeft zich niet aan te passen. Hij hoeft enkel exact te doen wat hij bij AZ ook doet: datgene waar hij goed in is.
Enne Toby, non-argument natuurlijk.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 16:49
|
|
Precies Bertje, natuurlijk zijn Vertonghen en Alderweireld goed op elkaar ingespeeld maar als Moreno er in plaats van Vertonghen inkomt hoeft er niet opeens iets te veranderen en kan Moreno zijn normale spel spelen. Doet hij dat dan zal ook Alderweireld daar meer baat bij hebben dan nu met Vertonghen naast hem.
Moreno is het type verdediger dat ik graag bij Ajax centraal zie spelen. Hij is wendbaarder dan Vertonghen, een betere mandekker, een betere kopper en kan daarbij nog eens redelijk opbouwen. Vertonghen heeft misschien een betere cross-pass en komt vaker mee naar voren maar dat is van een minder belang.
Komt Moreno naar Ajax dan kan de linksback vaker mee opkomen aangezien Moreno hem van een betere rugdekking zal voorzien dan Vertonghen dat kan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 17:07
|
|
Citaat: Enne Toby, non-argument natuurlijk.
Knipoog, he.
Kun jij een verklaring geven waarom onder andere Everton 12 miljoen over heeft voor Vertonghen en Moreno over het hoofd ziet?
|